• Tommy Lee2

    Ahoj cyklisti,

    jezdním hodně do Číny a poslední cestu jsem se nachomýtnul do fabriky na výrobu karbonových komponentů (rámy, řidítka, představce, vidlice, sedlovky,…atd.).

    Výrobu jsem osobně navštívil, prošel výrobu, zkontroloval rozsah a způsob kontroly kvality mezi jednotlivými procesy, přivezl jsem si katalogy. Asi to hodně patriotů nedá, ale čínani tohle fakt umí!

    Mimochodem, tenhle výrobce je oficiálním dodavatelem karbonových komponentů pro TREK, viděl jsem dekret.

    No, zjistil jsem, že máme u nás na západě docela předraženo :-) Karbonový rám 30,000 fakt nestojí!

    Co si o tom myslíte? Je risk koupit karbon přímo od výrobce? Jaký je rozdíl mezi rámem vyrobeným v Číně a rámem koupeným v kamenném obchodě v Evropě? Podle mě teď už jediný…CENA!!! Výrobce je stejný.

    Já jsem si na tohle téma docela opravil názor. Navíc to, že i sám veliký Lance vlastně jezdil na čínanovi…to mě docela rozsekalo. :-)

    0 0
    • kubad  

      :D

      super běž do toho

      0 0
    • JakeF  

      Minimálně z půlky píšeš nesmysly… Lance jezdil na nejvyšších Madone, který jsou vyrábený ve Wisconsinu, USA. A pokud chceš dneska slušnej rám, tak to chce jít na Taiwan, čínskejch výrobců bych se pořád ještě bál… A právě i Trek dělá na Taiwanu svoje levnější karbon rámy a hliníky. Komponentům bych věřil, Bontrager věci taky ale nejsou žádná špička, spíš naopak za ty prachy… Sedlovku jsem vyhazoval asi po 2 měsících.

      Jinak ono kdybys pár rámů vyzkoušel, tak si uvědomíš, že fakt není rám jako rám. Oni to třeba i vyrábí ve stejný zemi (ale čína to není ;)), ale z horších vláken, horších pryskyřic, horší tepelnou úpravou, aby srazili dolů cenu. Neříkám, že to stojí za tu cca 5* vyšší cenu u nejlepších výrobců, to si musí srovnat každej sám, ale rozdíl tam fakt je.

      Jinak u menších prodejců typu MRX, Apache máš ale pravdu, tam to jsou rámy od nich, jenom je na nich nálepka.

      0 0
      • bathed  

        … Největší a patrně nejmodernější pekárnu uhlí má teď momentálně APRO a nemá ji ani na Taiwanu, ani v Číně, ale ve Vietnamu. Samo APRO se sice tváří jako Taiwanská společnost, ale tam mají jenom HQ a výrobu jako trakovou mají v Jiangsu a Shenzenu. Dělají třeba pro Specialized (včetně S-Worksů). Uvádějí kapacitu od 50t ks karbonových rámů výš… MOQ je 100 ks (klidně v různých velikostech, ale jenom jeden typ), v případě zakázkového laku je to 500ks. To co se objevuje na různých B2B čínských serverech s nabídkou na nákup po jednom kuse, to má opravdu povětšinou původ v různých obskurních dílničkách – z toho bych asi měl strach…

        … Rozumím tomu, že špičkové racingové rámy si pečou technologické firmy (třeba tvůj Trek) doma v USA. Ale výroba jako taková probíhá jinde… Tohle je fakt a s tím se moc dělat nedá. Já tady zmiňuju jenom APRO, ale těchhle velkých fabrik zabývajících se na špičkové úrovni zpracováním kompozitů je v tom prostoru mnohem víc.

        0 0
      • frederick  

        Jaku, jsi vtipnej:D Prej v USA:D

        0 0
        • ovčák  

          on má ale pravdu – drtivou většinu sekaj samozřejmě na východě, ale některé high-end rámy pořád dělaj ve waterloo (v tom americkým:). byť to bude v rámci celkové produkce naprostý zlomek.

          0 0
        • bluma  

          6kový Madony jsou stále Handmade in USA.

          0 0
        • JakeF  

          Nevím jak ty úplně nejnovější, ale ještě před pár lety to tak bylo… Akorát jsem pak slyšel, že nějakej magazín dělal testy a ty Taiwanský TCT vyšly lepší, než ty dvojnásobně drahý rámy z OCLV dělaný v USA :D.

          0 0
          • frederick  

            vždyt by ten rám stál nehorázný prachy! to by nestálo 250, ale 400.

            0 0
          • frederick  

            vždyt by ten rám stál nehorázný prachy! to by nestálo 250, ale 400.

            0 0
            • JakeF  

              Cannondale to taky dřív dělal v USA a drahý to bylo, ale to je dneska Trek taky… Ono 75 tisíc za samotnej 26" hardtail rám, to je dražší, než Litespeed :D.

              0 0
            • JakeF  

              Cannondale to taky dřív dělal v USA a drahý to bylo, ale to je dneska Trek taky… Ono 75 tisíc za samotnej 26" hardtail rám, to je dražší, než Litespeed :D.

              0 0
          • frederick  

            vždyt by ten rám stál nehorázný prachy! to by nestálo 250, ale 400.

            0 0
          • frederick  

            vždyt by ten rám stál nehorázný prachy! to by nestálo 250, ale 400.

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Tak ať tě to rozseká ještě víc.

      0 0
    • Vilém  

      Nejak nechapu co jsi tim chtel rict.

      Na jednu stranu pises, jak jsi kontroloval procesy, jak delaji pro Trek atd. a pak se ptas zda do toho jit?

      I pokud by vse co tvrdis byla pravda, tak je snad jasny, ze ram pro renomovaneho vyrobce nestoji 30tKc. Z neceho musi zaplatit reklamu, reklamace, nejaky ten vyvoj, takze logicky na tom musi hafo nasadit, aby se jim to rentovalo a jeste neco vydelali.

      0 0
      • JakeF  

        U Treku si hlavně v předstihu platíš dva další rámy :D.

        0 0
        • McBlacky  

          nejen u treku bohužel a mám takový pocit, že s rozmachem 29" HT pod 1000gr s tím už počítají automaticky všichni. I když snaha donutil lidi měnit kolo co dvě sezony a závodníky po sezoně tohle redukuje.

          0 0
          • JakeF  

            Njn, lidi na gramy letí, to je jak s megapixelama u foťáků… Sice to stojí za hovno, ale hlavně že je pěkný číslo a je to levný :D.

            0 0
      • Tommy Lee2  

        Nechci tím říct nic. Spíš mě zajímá obecný názor, jestli člověk, který se rozhodne jít do karbonu, je ochoten uvážit nákup přímo od výrobce, navíc v případě, že ten dodává pro renomovanou firmu, nebo jestli bude volit kvalitu s tím, že si rám koupí v Evropě, čímž má kvalitu „zaručenu“ protože do čínského rámu by nikdy nešel. Jinak…já mám svůj MTB na hliníku a jsem spokojenej.

        0 0
        • kubad  

          to že výrobce dodává pro renomovanou firmu znamená co?

          stejné dily prodávat nesmí, pokud to dělá tak podvádí, a kdo ti zaručí že ty neznačkové díly jsou vyrobeny ze stejně kvalitních surovin?

          takže jsme zase na začátku :D

          0 0
          • Tommy Lee2  

            To mě právě zaujalo…když jsem viděl tu spolupráci číňanů s Trekem, tak jim říkám…„no tak super, já si u vás koupím rám TREKU, ale za vaše ceny“. Ten čínan mě z toho ale vyvedl, že rám designovaný TREKEM si u nich koupit nemůžu, protože to je prostě TREK a oni ho vyrábějí a dodávají pouze TREKU. Můžu si koupit jejich vlastní design, nebo si dodat design svůj a oni mi ho vyrobí. Upřímně, tohle není úplně čínská odpověď. Spíš se tam setkávám s tím, že nic není problém a dokážou dodat všechno.

            0 0
            • JakeF  

              Jestli ti číňani tak trochu nekecali, když OCLV rámy jsou dělaný v USA a TCT na Taiwanu :D. Sá, jsi v úvodním příspěvku napsal, že jsi viděl dekret, že pro ně dělaj „karbonový komponenty“, čemuž by se věřit dalo…

              Mimochodem u Treku je ta cena čínskejch rámů celkem odpovídající :D. Jak všichni tvrdí o Spešlu, jak to je snobská značka, tak Trek je daleko víc… Rámy opravdu nic extra, geometrie celkem slušná, ale taky jejich 29ky nejsou z těch nejobratnějších (možná teď ten novej SL už jo, u toho nevím), cena úplně mimo… V zásadě prodávaj jenom marketingem a výrobou v USA (o který jsem už mimochodem taky slyšel, že se od ní už ustupuje a že se v USA nedělá komplet). Cenově to je aktuálně dokonce nad úrovni Cannondalu a to jsou rámy ve všech ohledech o třídu jinde a doživotní záruku maj taky.

              0 0
              • bluma  

                Až ti rupne Specialized nebo Cannondale, tak na ně budeš taky tak plivat?

                0 0
                • jIrI___  

                  Až přestane jezdit na Spešlu, tak je jasné, kdo bude na řadě… :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Už jsem to tu psal několikrát, Radotín prodává Spešly, Cannondaly i Treky, takže pokud bych na Treku jezdit chtěl, nebyl by nejmenší problém…

                    0 0
                • JakeF  

                  Pokud mi rupne po 100km a hromadě lidí v týmu taky, tak ano :). Podívej se na jejich aktuální ceny, to je fakt nesmysl… Hardtail na XTčku s RL kolama (úroveň tak Crossridů, akorát maj TLR patky) stojí 120 tisíc :D.

                  0 0
                  • bluma  

                    Hromadě? Myslíš toho druhýho kámoše s kterým jste to dotáhli někde z eBay? A to žes to měl bez záruky… Naopak vím o spoustě třeba 8 let starejch rámů, který byly vyreklamovaný za nový. Cenu nekomentuju, Trek má svoji politiku, ne nepodobnou Specialized, naopak tvůj srovnávaný Cannondale to má zase jinak, proto ta katalogová cena je „nižší“ oproti Treku. Ale to by ses na to musel podívat globálně a trochu tomuhle bussinesu rozumět, ne mít pouze svůj závodnický „tankový průzor“.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tomu druhýmu, co to dotáh, zrovna neprasknul… A nebylo to přes eBay, on je kupoval přímo v USA. Těch lidí bylo víc, 2 Superfly z čehož jeden pár týdnů po koupení, nějaký Madony a ještě o jednom prasklým Elitu 26" vím…

                      Cenovou politiku bych neřek, že má srovnatelnou se Specialized, je dražší a to v řádu desítek procent… Cannondale má ceny srovnatelný s Trekem, to jo, ale technologicky je jinde, lepší rámy, Lefty.

                      0 0
                      • bluma  

                        Ano, v tom všem máš pravdu, ale!

                        1. každá značka má něco, čím osloví svoje zákazníky a svoji cenovou

                        politiku, tzn. pokud by se Treky nekupovaly, asi by ji změnili nebo zkrachovali. Pokud se bavíme o technologické vyspělosti, tak na druhou stranu Cannondale ve fullech má oproti Treku co dohánět

                        1. mi přijde nefér hanět firmu, která tě nějaký čas na docela dobré

                        úrovni podporovala a to je hlavní bod mého nesouhlasu

                        0 0
                        • JakeF  

                          ad 1 jasný, vždyť já taky neříkám, že jejich cenovou politiku nechápu, prodávaj se hodně dobře, tak by byli blbý dávat to levnějš. Co se týče fullů, tak moc přehled nemám, ale je fakt, že tam ten rozdíl určitě není tak velkej jako v kategorii XC hardtailů, kterou řeším nejvíc.

                          ad 2 rozhodně ne na takový, abych si nemoh dovolit vyjádřit svůj názor, jinak jsem i za to samozřejmě vděčnej, v tý době jsem prakticky neměl výsledky. Pokud mi něco bude vadit na Spešlu, tak to taky napíšu. Taky když si všimneš, tak hliníkový Treky tu pořád doporučuju, protože ty jsou podle mě fakt super i přes tu o něco vyšší cenu proti jinejm značkám. Moje zkušenosti s karbec Trekama jsou fakt takový, že při vší objektivitě na nich bylo pěkný akorát to, jak měli řešený středový a hlavový složení, že to bylo vytvarovaný z karbonu přímo na ložiska :).

                          Jinak už jsem taky v tom příspěvku psal, že nevím, jak na tom jsou ty nový Superfly SL rámy, protože pokud s tou kvalitou něco neudělali, tak to při tý váze bude praskat naprosto neskutečně. Takže už s tím moc dlouho prudit nebudu, nehodlám soudit značku podle několik let starejch modelů, zatím jsou ale základní Superfly stejný. A pokud to SLko bude dobrý, tak se klidně může stát, že to bude moje příští kolo ;).

                          0 0
              • ToBla  

                TCT carbon už není. Všechny řady s carb rámem TREK jsou OCLV. Ty nejvyžší řady silnic 7 a 6, Supefly, 9.9ssl, Remedy jsou vyráběný v USA, osatní OCLV na Taiwanu. Jinak moc nevěřím, že někdo kdo dělá pro Trek (teoreticky)tisíce rámů ti udělá na zakázku 1ks v jakémkoliv designu. Mluvil jsem s člověkem který si zadal do výroby na Taiwanu u malého výrobce titan rámů (děají prý pro GT) vlastní rám a min. série byla 20ks! Takže tomu borcovi co tvrdí, že byl ve fabrice kde se prý dělaj rámy Trek nevěřím ani slovo…

                0 0
                • McBlacky  

                  nehledě na to, že by ho jen tak pustili do výroby. Snadný asi jako dostat se do výroby škody v MB :)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    a já tomu i věřim, jen ať si klidně rozjede dovoz, za desítku mu tu budou lidi trhat ruce, když navíc přidá záruku jako Trek.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      mě je to ve finále fuk. V principu proti tomu nic nemám. Používám světla z DX a to je v podstatě taky čínská kopie…

                      0 0
                • JakeF  

                  Aha, tak to předělali označení, aby to nebylo tak snadno poznat a mohli to nenápadně přesouvat na Taiwan :D. Ne že by mi to přišlo špatně…

                  Jinak psal, že mu tvrdili, že dělaj pro Trek komponenty a tomu bych klidně věřil…

                  0 0
                  • ToBla  

                    Nejde jen o přejmenování, ale o jinou technologii výroby.

                    TCT je jinej postup než OCLV. Trek OCLV vyvíjí již dlouho, ve svý době bylo asi opravdu důležitý to udržet v tajnosti. Což ve svý fabrice v USA zřejmě dokázali. Vývoj jde dopředu a prostě tu nižší řadu

                    dělaj na Taiwanu pořád stejně jen podobnou technologií jako jsou top rámy.

                    0 0
                    • mountaineer  

                      OCLV je jenom marketingově nazvaná snaha o minimalizaci vzduchových kapes v kompozitu,o to se snaží naprosto každý kdo kompozity vyrábí.Nejenom rámy nebo komponenty.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        vzduchová kapsa, co si pod tím mám představit? nějaký bubliny? Nebo něco mikroskopického?

                        0 0
          • destr  

            Našel jsem toto a toto, oba váhově odpovídaj originálům, pokud to plácaj z nějakejch základních materiálů, tak by to přece praskalo už při převozu, ne?

            0 0
            • kubad  

              :-)

              vyhrals muzes si ho koupit

              0 0
              • destr  

                No já se právě ptám, jak to dělaj? Ne se s tebou hádat. Ale tak nějak si říkám, že když stojí trojnásobek toho nejlevnějšího, co tam prodávaj, tak že to zase až takovej shit nebude. Objednávat v plánu nemám.

                0 0
                • kubad  

                  ja nerikaj, ze je to spatne, ale neni to stejne jak original.

                  0 0
                • kubad  

                  ja nerikam, ze je to spatne, ale neni to stejne jak original.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    čínu s fake logem nebo napodobeninu vzhledu nebrat, to je fakt humáč…

                    mě by zajímalo, zda k mým hylix beranům najdu někdy originál vzor, jsou fakt pěkný

                    0 0
          • Tina  

            +1

            0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Když jsem se rozhodoval, tak jen o značce.

          0 0
    • jecnak  

      Myslim, ze malokdo si koupi neco noveho bez zaruky, zvlast kdyz je to jako celek, tedy nejde vymenit pripadne vadne casti.

      Krome jineho zmineneho prodejce musi (pokud neni padly na hlavu) zaplatit treba pojisteni odpovednosti za vyrobek.

      0 0
    • Javor40  

      Neznám podrobně a konkrétně problematiku výroby karbonových rámů. Tak jen obecně. Dovážím z Číny a Taivanu mnohem technologicky náročnější výrobky a tak bych se rámů z Číny vůbec nebál. Obecně rámy se už jinde snad ani nedělají a platí,že velcí výrobci zajičtují i vývoj a testování /laboratorní/. Setkávám se i s tím,že v inovacích jsou v číně rychlejší. Je to způsobeno i tím že velké firmy připravují své kolekce nejméně dva roky dopředu a to už to číňan dávno prodává. Taivanské firmy jsou často přímo provázané s Čínou a zdaleka ne všechno na Taivanu vyrábějí. Důležité je vědět kde co koupit a nenaletět podvodníkům. V naprosté většině bude kvalita značkových výrobků naprosto stejná jako u ověřených neznačkových. Je na každém co chce a za co chce zaplatit. Někteří rádi zaplatíme trojnásobek ceny za věhlasnou značku,ale je nám jasné že tím firmám platíme jejich drahou reklamu a jejich zisky. Zadarmo není nic a všichni chtějí vydělat.

      0 0
      • JakeF  

        Tak v Číně jsou v inovacích nejrychlejší :D. Proto se taky zabývaj kopírováním všeho možnýho od plastovejch hraček po stíhačky :D.

        0 0
        • Vilém  

          A ted si vem jak zacinali japonci. Uplne stejne jako dnes cinani, obslehli kdeco a kde jsou ted?

          0 0
          • jecnak  

            20 let v krizi.

            0 0
            • JakeF  

              Předběhnul jsi mě :D.

              0 0
            • kudlanka32  

              jejich krize mi porad pripada lepsi nez ceske zarne zitrky :)

              0 0
              • jecnak  

                To je pravda. Za to ma i svuj rub v podobe mnohem vetsiho pracovniho vytizeni. Holt kdo nemaka nic nema, takze si nemame povetsinou na co stezovat.

                0 0
                • scret  

                  promin, ale nejak nemam pocit ze vseobecne cesi min makaj, na to jak blbe se mame:)

                  POkud by tu nebyla tak vysoka korupce, muzem vsichni jezdit v audinach…

                  0 0
                  • mr.antik  

                    no nemyslim že je to korupcí, prostě tady lidi makaj v cizích firmách, bohatý státy mají mnohem víc kapitálu, kterej nese víc než montování aut pro zahraniční firmy.

                    0 0
                  • jecnak  

                    Muzem na tohle tema nekdy nekde dat rec, tady resime strasne uzky omezeny zaber v celem ekosystemu, takze jen vytrhavame z kontextu.

                    Ja bohuzel ten pocit mam. Navic vidim v okoli velky problem ve schopnosti rozhodovat a za sve rozhodnuti mit schopnost nest nasledky. Co se tyce korupce, tak stejne ty penize se pak do kolobehu obvykle vraci, cimz nerikam, ze takove chovani schvaluju. Nepracuju ve statnim sektoru a vidim oboji v ruznych firmach v ruznych odvetvich – to plati po cely tento odstavec.

                    0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Mel jsem kamosku na postdocu v Japonsku. Ze tam jsou od nevidim do nevidim je pravda, pry to asi milujou,a pry se na ni divali divne kdyz ale stejnou praci stihala za dve hodiny a odpoledne sla dom. Nejvic me dostala, kdyz poslala obrazky jak meli v sobotu „cleaning day“. Kazdy student nastoupil na sve misto, a umyl sve pracovni misto a podlahu okolo. Malymi tamponky.

                  Asi tak.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    docela bych tomu i věřil, ale prostě jiný kraj jiný mrav a na to se v dnešní době hrozně zapomíná a každej cpe svoje zaběhlý principy do cizích států a pak to akorát dělá neplechu viz řecko nebo třeba arabáči

                    0 0
              • JakeF  

                Mně ani ne… Podívej se, jakej má státní dluh a rozhodně se jim ho nedaří snižovat… Aktuálně to je tuším přes 230% HDP, pro srovnání Řecko začalo krachovat někde kolem 100% HDP. Je tam pár faktorů, proč to proti Řecku ještě chvíli udržitelný je, ale vyhlídky nejsou moc pozitivní, technologicky už taky nemaj ten náskok co dřív a nemaj žádnou Asijskou Unii, co by do nich narvala peníze na záchranu. Je sice otázka, jestli to nakonec neni lepší, ale každopádně pokud se jim to zhroutí, tak si to vyžerou až do dna…

                0 0
                • ovčák  

                  a to zase rozjeli tisknutí novejch žluťásků ve velkým, takže kvantitativnímu uvolňování očividně věří

                  na druhou stranu, značná část věřitelů (v porovnání se západem) jsou japonské subjekty, něco ve stylu že dluží sami sobě, trochu přehnaně řečeno.

                  každopádně jen to, co vyhodí z okna na úrocích musí být k posrání.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    vyhodí nevyhodí, jde to zpět do země, spíš až jednou bude nějak průšvih, zase si od odnesou oni. Ne jako zachraňování pochybných ekonomik v EU.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Pak je otázka, jestli to není lepší… Když to krachne, tak se to pak zase začne rychle zvedat. Řecko zatím vypadá, že se z tý agónie jen tak nevyhrabe, pokud se ho bude EU snažit držet při životě v obavách, že by kvůli tomu mohla jinak zkrachovat půlka Evropy.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ono to není tak snadný říct krachne. Podle mě si nikdo neumí představit co to v dnešní době super předlužených států znamená. Když zkrachuje větší firma má to na region celkem dopad. V případě státu, kdo ví…

                        0 0
                  • JakeF  

                    Jj, že to dluží vlastně sami sobě je jeden z důvodů, proč to taky i při takovým dluhu ještě funguje…

                    0 0
          • pepino  

            Nakoupili patenty.

            0 0
          • Vilém  

            Doprdele, to jsem zas cosi napsal. Ted to jeste objevi RT a muzu si dat vlakno do blokovanych:(

            0 0
        • JSt  

          maji tam trosku jinaci mentalitu. tim, ze od tebe neco kopiruji, je pro tebe v jejich ocich cest. davaji ti tim najevo, ze tvuj vyrobek je dobry. a maji v tomto smeru pravdu, picovinu logicky nema smysl obslahnout. ;-)

          takze oni ani nemaji u plagiatorstvi vycitky, naopak. ;-)

          0 0
          • JakeF  

            Už jsem to taky slyšel a nebyl bych si úplně jistej, že to není výmluva… Každopádně o to nejde, on napsal, že jsou rychlejší v inovacích, což je podle mě kravina…

            0 0
      • jecnak  

        Tak je otazka, zda sponzorovat plagiatorstvi Cinanu a nebo invenci Evropanu.

        0 0
        • mr.antik  

          no, otázka, je, kdo vlastně tyhle věci vymýšlí? Není to tak že evropan dodá jen sexy tvary rámů a barevný design a zbytek se řeší na taiwanu?

          0 0
          • jecnak  

            Jake veci? Vzdyt jsi napsal, ze vyzkum, vyvoj a navrh probiha na zapade, kdezto vyroba v Asii.

            0 0
            • mr.antik  

              no nevim kolik značek má opravdu vlastní vývoj

              0 0
              • Kubiczech  

                Někde byl článek ohledně Agangu a v něm psali, že vývoj a 2d modelování probíhá tady, pak se to lifruje na Taiwan, kde udají zbytek 3d modelem počínaje.

                0 0
    • frederick  

      Kup to a uvidíš sám, že máš pravdu. Není na tom nic jinýho. Všechny velký firmy dělaj rámy na Taiwanu. A ti co si myslí, že ne, tak jsou naivní.

      0 0
      • Mimilda666  

        Taky jsem byl naivní,než jsem si na svým S-Worksovi přečetl „Made in Taiwan“

        0 0
      • JakeF  

        Zopakuj si zeměpis :D. Na Taiwanu se taky vyrábí nejspíš dnešní top produkce, třeba Cannondale tam přesunul výrobu a to jsou dneska technologicky nepopiratelně jedny z top rámů, jestli ne úplně nejlepší. Čínský rámy za 3000 (plus nějaký ty marže překupníků a pošta+daň+CLO, takže ty typický, co tu lidi kupujou kolem 8–10k) s tím nebudou mít materiálově společnýho vůbec nic, to je asi jako srovnat hlínu s ocelí a říct, že to je přeci obojí kov…

        0 0
    • pepino  

      Jak my? Co si snad myslíš ty, když tam jezdíš a vidíš do toho, ne?

      0 0
    • scret  

      neboli, byls tam a cekas na objednavky z B-F:)

      0 0
    • Mark-H14  

      Tommy,

      a tak já bych jeden 26" rám s pevnou vidlí ve velikosti „S“ nebo-li 15" zkusil. Ideálně něco slopingového teba jako Stumpjumper. Klidně bez grafiky :)

      Bylo by to pro 10letého kluka, snad se mu ty srnky vyhnou :)

      0 0
      • Tommy Lee2  

        Můžem se domluvit, jestli chceš. Zpět do čínského ráje valím za měsíc. Máš email?

        0 0
    • Edwin  

      Já teda v Číně nebyl, ale taky s nima obchodujou a jsem podobného názoru, že bych se toho nebál.

      Pokud to nejsou vyloženě garážovky, tak to jsou firmy vyrábějící pro US giganty (např. Disney) a to byste viděli, jak si ty firmy tu výrobu hlídají.

      Audity kvality, procesu výroby, ale i sociální audity, aby je nikdo nenařknul, že to pro ně dělají děti.

      Na druhou stranu, tohle všechno stojí ranec peněz, což se projeví v ceně zboží. Dále pak reklama. Firmy, co si dovolí dát své reklamní tváři X mega USD to samozřejmě musí na něčem vydělat.

      Netvrdím, že lze srovnávat rám z alibaby s high-end rámy věhlasných fabrik, tam je ten použitý materiál určitě kvalitnější, ale určitě jsou srovnatelná s rámy 3× dražšími.

      0 0
      • MaroH  

        Zakazovat makat v tech fabrikach detem je to nejhorsi zverstvo s cim pokrytecka „zapadni“ spolecnost prisla

        0 0
      • MaroH  

        Zakazovat makat v tech fabrikach detem je to nejhorsi zverstvo s cim pokrytecka „zapadni“ spolecnost prisla

        0 0
    • Tommy_Lee  

      co to *****…???

      0 0
    • scret  

      pokud mas nejakou prezentaci ramu a komponentu a cca cenu, muzes mi to poslat na mejla? Diky…

      0 0
    • Mark-H14  

      Mě také :)

      0 0
      • Al07  

        Pokud bude možno taky bych se přidal, potřebuji vidlici na 29er. Děkuji

        0 0
    • duty9999  

      tady je všechno předražené proč kola která stála v roce 2012 80 000 kč se prodávájí v lednu 2013 za 50 000 kč a jaká je cena kola při odečtení dph a marže prodejci, prodejce vám dá slevu 10% na jakékolin kolo bez problémů a ještě má vyděláno

      0 0
      • ELx  

        Proč do toho pleteš DPH ?

        0 0
      • mr.antik  

        tak si to kup v německu nebo v uk, když je to tam tak levný a nestěžuj si

        0 0
      • mountaineer  

        A co se ti nezdá,chceš nějak regulovat trh nebo co?Pokud chceš začni kola prodávat sám když si myslíš že je to zlatý důl.

        0 0
      • Dave-geo  

        Nějak nerozumím otázce (asi ta interpunkce). Ale pokud se ptáš proč, tak pravděpodobně proto, protože jim to lidi kupují. Viz tvůj profil ;-)

        0 0
    • cvtracktor  

      Prosím tě, zařazuj svoje příspěvky do správného vlákna. Tohle patří do „Vtipy 18“ ;-)

      0 0
    • Karlos14  

      Ahoj, myslíte, že se jedná o originál, nebo je možné ,že je to Čína?

      https://www.cyklobazar.cz/…rbon-27-2-mm

      0 0
      • Cavendish  

        Dle loga fake. Písmena F S A nejsou spojená.

        0 0
      • atty  

        Na 99% fake (dle zámku a struktury „pleteniny“). Nehledě na to, že tenhle člověk pravidelně vystavuje sedlovky FSA za cenu 1150–1190,–, má vždycky „vystřiženou“ jednu nebo dvě fotky na plocho a dává si tu práci, že sedlovku asi strčí do kola a chvilku odjezdí, nebo to ošmirgluje či co, aby na ní bylo vidět, že je „jetá“ a dala se odůvodnit celkem nízká cena, oproti originálu za cca 3–3.5k. Tyhle inzeráty se tam střídají už minimálně rok. Tohle bych si na kolo nedal (kvalita sedlovky může být OK, nicméně je to prostě fejk s nápisama).

        Stejnej typ sedlovky (karbon, zámek) ale bez nápisů nebo s přiznaným čínským výrobcem koupíš kolem 300–500 na všech čínskejch prodejních kanálech nebo i na e-bay.

        Mám podobný „noname“ z číny, sedlovka je zpracovaná vzhledem k ceně nadprůměrně, i s batohem/výbavou mám kolem 85–90kg a sedlovka 27.2 drží na XC HT zatím několik měsíců naprosto v pohodě a je díky 27.2 průměru a vytažení i hodně pohodlná.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.