Karbonová vypletená kola značky HUNT

40 nepřečtených
  • LudaPuda

    Zdravím, chtěl bych se tímto optat zda-li někdo nemá zkušenosti s touto značkou vypletených karbonových kol ? Dost uvažuji o objednávce ale nikde krom zahraničních recenzentů, jsem nenašel nějaké dojmy a zkušenosti s objednáním, dodáním, a reálnýma zkušenostma z běžného ježdění.

    Konkrétně mám v košíku tyhle https://eu.huntbikewheels.com/…isc-wheelset :-)

    1 0
    • Lister  

      Asi tady toho moc neseženeš, v galerce jsem žádné kolo na nich nenašel.

      Jinak mám v košíku ty stejné. Cenově stejně vyjdou u nás Zipp 303s, ale jsou o něco těžší a nelíbí se mi, že jsou hookless.

      Já teda asi objednám Hunt.

      0 0
    • Pikaču  

      Hunty jsou takove britské equatory. Karbonove ráfky asi budou ok ale naboje spíš nic moc.

      Drive jsem o nich uvažoval ale s teď když se poohlednu tak takove nextie s DT swiss nábojem je lepší volba.

      0 0
    • gersa  

      U nás to vozí 2 kolegové, ale reference od nich nemám žádné. Mohu se případně o víkendu na švihu zeptat.

      Jestli jsou to obrandovany Novatec náboje, šel bych do výše zmiňované kombinace DT nábojů a Nextie/LB/EIE ráfků

      1 0
    • Pikaču  

      Jo a jeste jedna vec. HUNTy jsou sHUNTy :)

      0 1
      • Lister  

        Neser :-)

        Navrhni alternativu bez toho, aby člověk nemusel čekat měsíce na ráfky z Číny?

        Pro mě je u kol asi nejdůležitější profil ráfku. Mam blbli zkušenost s DT, kdy při defektu patky pláště okamžitě letí dolů, což pak v terénu je bez duše neřešitelná situace a i doma je to občas problém – horší UST/TLR ráfky jsem zatím v ruce neměl. Ale přiznávám, že vše bylo ALU. Zase na druhou stranu to byly MTB, silniční i gravel kola a všechny se chovaly stejně.

        Pro mne je u ráfku v podstatě skoro podmínkou, aby tam byla ta vnitřní hrana, která drží patku pláště pořádně na místě.

        0 0
        • kubad  

          mám tu tyto: https://www.nextie.com/…cher-NXT40GX

          zapletené na DT240 – volné :D

          0 0
          • TJK  

            hehehe :-D

            0 0
          • Lister  

            Že jsem něco psal :-D

            Kolik to ve výsledku váží? Trochu tomu chybí výška, plán byl kolem 45mm. Poslední dobou jezdím víc zvlněný terén a roviny než větší kopce. Šířka by byla fajn – vozím 28mm.

            0 0
            • TJK  

              jooo to ale nesmis.. jako bys to za ty roky neznal :-D

              0 0
            • kubad  

              Jsou tam dráty SP dráty DT competition a mosaz niple s podlozkama je to spis na vydrž stavěné váha je kolem 1500g

              0 0
          • krabica  

            O těch už jsem slyšel… :-D

            0 0
    • milan.v  

      Tady je recenze těch 54 a dle mého by šunty takové hodnocení 9/10 nikdy nezískaly… ;o)


      Hunt 54 Aerodynamicist Carbon Disc Wheelset

      https://road.cc/…elset-290647

      0 0
      • Lister  

        Na road cc nejdeš recenzi mnoha jejich modelů a myslím že zrovna tohle je jedna z těch zahraničních recenzí na které upozorňoval už tazatel. Obecně nejvíce zkušeností je na britských stránkách – oni si tak nějak potrpí na maximální poměr cena výkon a v recenzi často vyhřeje o něco horší věc, protože je levnější.

        0 0
        • milan.v  

          Road.cc sleduji pravidelně, dost často i srovnávám jejich pohled na vlastnosti s tím svým u toho, co mám vyzkoušené. Řekl bych, že tak úplně mimo nejsou…

          Druhá věc je ten poměr cena x výkon, ten si já odmýšlím, resp. zajímají mě hlavně ty vlastnosti a jejich zjištění…

          0 0
          • Lister  

            Netvrdím že jsou mimo.

            Ale u téhle stránky je hodně cítit, že preferují domácí značky a lehce odlišná řešení – třeba endurance silnička roku – britská malosériová ocel.

            0 0
          • Lister  

            Jinak ten poměr cena výkon taky odmyšlím. Dvojnásob u britských stránek, kde jsou ceny často jiné zvláštně v dnešní situaci, kdy pro nás jsou jejich věci dražší a pro ně zase věci z Evropy.

            Každý si musím přebrat, co je pro něj důležité. U kol se dívám na celkovou váhu, jejich celkové vlastnosti a konstrukcí ráfku. Třeba náboje jsou to poslední co mě zajímá. Na silnici je maximální rychlost záběru skoro k ničemu (pro nezavodnika) a s životností jsem většinou neměl problém ani u hodně levných nábojů – zátěž na jeden pár kol maximálně pár tisíc ročně a to snese cokoliv.

            A právě proto se mi Hunt kola líbí.

            0 0
    • Lister  

      A neuvažoval jsi třeba i nad Scribe?

      I když ono to asi ve výsledku vyjde na stejno?

      0 0
      • ehvie  

        Ja som zvažoval Scribe Elan, ale ma trošku odradili nejaké skúsenosti na Scibe (nie Elan, teda s klasickými špicam) z internetu ktoré hovorili že nie sú úplne tuhé. Že snáď pri silovej jazde komusi škrtali platničky.

        0 0
        • milan.v  

          Ono je velký rozdíl v tuhosti mezi standardními dráty, s nimiž jsou zkušenosti, o kterých píšeš a s těmi karbonovými dráty, to je úplně jiná kategorie v tuhosti, jak boční, tak při záběru…

          S karbonovými dráty se teď roztrhl pytel – HUNT, Scribe, CADEX, HYPER, Farsport, Light Bicycle,… dokonce i naše IDEA (Rafkarna)…

          0 0
      • milan.v  

        Scribe je zajímavě levnější než HUNT…

        0 0
    • karel d.  

      Zdravím a oživím tohle vlákno. Na jedné silnici mám teď HUNT 3650 Carbon Wide Aero a bohužel mě překvapilo chování zadního výpletu, kdy ráfek začne při jízdě ze sedla ve stoupáních 8% a víc lehce škrtat o špalek. Je to vzdy při silném záběru levou nohou a škrtani je na opačné, pravé, straně. Brzdy mám seřizene hodně nakrátko a musel jsem čelisti vzadu kvuli tomuto problému o 1–2 mm uvolnit. Vakl v náboji není, prostě se zdá, že schází tuhost výpletu. Předesilam, že jsem hobby jezdec s váhou lehce těsně nad 60kg. Nechápu jak by na tom mohl jezdit výkonnostní cyklista nebo někdo o 20 kg těžší, přitom maji tato kola vesměs pozitivní recenze i snad se i jezdí někde na hobby závodech. Uvažuji, že bych to výhledově možná nechal preplest.

      0 0
      • osobne  

        Jestli nemáš vzadu pevnou osu, tak to dělá spíš vakl v rychloupínáku.

        0 0
        • karel d.  

          Ne, mam klasický RU, ale to mám na všech svých silnickach a ostatní výplety (Fulcrum Wind/Cmp. Zonda) tohle nedělají.

          0 0
          • osobne  

            Však stačí jen malinký vakl v rychloupínáku. aby to na ráfku udělalo pár milimetrů. Mně to dělal také, musel jsem to vypodložit plíškem na obou stranách zadní stavby.

            0 0
          • osobne  

            Dej prostě kolo na řidítka a sedlo, zadní kolo dej do zadní stavby, neutahuj rychloupínák a zkus jak se kolo viklá, jak je v rámu volné, a pak to vymez plíšky na obou stranách. Protože pokud je tam kolo moc volné, tak ho utažený rychloupínák stejně neudrží. Je možné, že jiná kola tam budou méně volná.

            0 0
            • Lister  

              Hmmm.

              Tomuto hokusu pokusu bych se raději vyhnul.

              Rychloupínák samozřejmě náboj na místě udrží. Pokud je lehký vakl v náboji, tak záleží jak je konstruováný. Ty předchozí Fulcrumy jdou velmi jednoduše dotáhnout, naby na nových kolech na tom mohou být jinak.

              0 1
              • osobne  

                Rychloupínák neudrží vůbec nic, když je v patce mezera, právě proto se dělají pevné osy.

                1 8
      • ferlikster  

        Já si před pár lety taky zaexperimentoval s koly Hunt – tehdy to byla sada 4050.

        Při jízdě jaksi zvláštně “švitořily”, jakoby o sebe skřípaly dráty. Po cca 200km mi na předním kole rupnul drát – tak jsem je zabalil a poslal zpátky v rámci měsíční testovací periody.

        Poté jsem koupil Bontragery, na kterých jsem nalítal asi 15kkm bez sebemenšího problému. Po první jízdě na Bontragerech jsem opravdu pocítil hmatatelný aeroefekt, to ty Hunty byly v porovnání víceméně jenom na koukání.

        0 0
      • McBlacky  

        Vetsinou u carbon vypletu je tuhost az posledni problem, protoze i u levnejsich mas vyrazne vyssi napnuti dratu nez u hliniku.

        Tvuj problem muze byt cokoli od vymackane osy, vaklu v loziscich, spatne dosedaci plochy…

        0 0
    • milan.v  

      Všechny možné recenze zapletených kol HUNT…

      https://eu.huntbikewheels.com/…eviews-press

      0 0
      • ferlikster  

        To je ten jejich marketing, kterému jsem podlehl. Stránky a prezentaci měli vyladěné fakt skvěle – škoda že podobné úsilí na těch kolech poznat nešlo.

        0 0
        • milan.v  

          Tady jsou recenze všech možných velkých a nezávislých webů, nevím, o čem hovoříš a o čem mluvíš…

          0 0
          • karel d.  

            Ty recenze jsou všechny vesměs pozitivní. Kritika je většinou mířena jen na tu hlučnost volnobězky. Na druhou stranu je ale dobré pročíst si i nějaká fóra, která mohou obsahovat příspěvky o potenciálních problémech, které recenzenti opomíji. Myslím to všeobecně, nejenom co se týče těchto kol.

            0 0
          • ferlikster  

            Píšu o mé osobní zkušenosti kdy po pročtení spousty pozitivních recenzí renomovaných webů jsem dostal něco co v reálu těch kvalit nedosahovalo. Vem si z toho co uznáš za vhodné – já doporučuji být obezřetný k něčemu o čem se píšou samá pozitiva. Není všechno zlato co se třpytí.

            Ale co já vím, třeba se zlepšili. Nebo to třeba testovali 60kg blechy a na mých 90+kg ty kola trpěly jinak.

            Klidně mně ignoruj a hledej jenom pozitiva…a uzavři se ve své pozitivní bublině. Marketingová show must go on.

            0 0
            • karel d.  

              Průšvih je, že já právě těch 60kg mám a i přitom je to problém. Měl jsem nedávno problémy s fungl novými náboji Sh. Xt (ořech), s tolerancemi na novém rámu Giant TCR. Kvalita zpracování není, jak se zdá, pro masové výrobce na prvním místě.

              0 0
    • karel d.  

      Teď jsem si prošel pár zahraničních bike-forum skupin kde se tento problém rozebírá. Jedná se přesně o ten problém co popisuji-flex při jízdě ze sedla ve větším stoupání. Ta ložiska jsou zapouzdrena, tudíž je asi nejde jen tak přitáhnout. Flex ale spíš pochází ze samotného kola. Někdo tvrdí, že kola jsou poddimenzovana, někdo, že výplet není dotažený apd. Nikde to ale pisatel nedotáhl do konce s tím, co bylo asi na vině.

      Jinak třeba má zkušenosti s Falcrum Wind byla ta, že po pár prvních krátkých jízdách po celkem pěkné silnici musely jit na precentrovani jak začaly viditelně házet. Jedině na obyčejné hliníkové Zondy jsem zatím vůbec nemusel chytnout.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.