• dusansal

    Chtěl bych si koupit karb. sedlovku a nevím jestli v průměru 31,6 to bude mít nějaký přínos na komfortu nebo jestli by bylo lepší použít redukci. A dá se kopit slušná sedlovka i do 1500 např.http://www­.author.cz/di­ly-prislusenstvi/de­tail/&cid=2779­&eid=612712 nebo http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?… popř. si nechám poradit nějaký dobrý tip. Díky

    0 0
    • Nikola  

      Celkem pochybuji, že lze objektivně posoudit změnu komfortu při použití karbonové sedlovky. (Tedy princezna na hrášku by to jistě dokázala). Uhlíkové vlákno použité v karb. sedlovce má modul pružnosti 250 GPa. Dural 75 GPA, ocel 200 GPa. Čísla jsou sice rozdílná, ale vzhledem k hodnotám je rozdíl zanedbatelný. (Velmi moc je stejné jako hodně moc). Spíš bych ji tedy měnila z hlediska hmotnosti, kdybych ovšem netrpěla obavou, že se mi vzhledem k nízké odolnosti proti nárazu ulomí a její konec se zabodne do nepatřičného místa, kde by mi to jistě nebylo příjemné.

      0 0
      • Rychlej turista  

        :-D

        0 0
      • beeker  

        Máš zatím nejlepší foto v profilu z celého B-Fka… ;-)

        0 0
        • Wojtek  

          tybrďo, a teď nám nikolko řekni, jestli si to ty nebo ne :-)

          0 0
        • Nikola  

          Vzhledem k tomu, že tu některým mužům, můj profil způsoboval odkrvení mozku a přesun této životadárné tekutiny do jiného orgánu neurčeného k myšlení, rozhodla jsem fotku zaměnit za jinou, která tyto problémy snad vyvolávat nebude. Děkuji za pochopení.

          0 0
          • jIrI___  

            Správná volba.

            0 0
          • Featherbed  

            Nevím, jestli úplně optimální volba, znám takové, u kterých se situace stále ještě do normálu nedostala.

            0 0
          • beeker  

            Ta na předchozí fotce byla jiná… Jinak jsi to pěkně napsala. :-)

            0 0
          • Wojtek  

            samé lepší fotky, to si ty?

            0 0
          • RomanH  

            Ta zidka na fotce vypada jako ta mezi Boraci a Stepanovicemi :-)

            0 0
          • Wojtek  

            a ptal sem se proto, protože mi nepřijde normální když se někdo vyfoti nahej a da se na web, tak proto se ptám, a stále čekám na odpověď

            0 0
            • vikicek  

              Co je na tom nenormálního, jsou to snad tvoje kozy? :D

              0 0
              • Wojtek  

                ne, tak si představ že bych se vyfotil ja a dal to sem :-)

                0 0
                • jIrI___  

                  To bys měl najednou fanynek :-)). Si představ atmosféru na závodech, když dojedeš do cíle a tam na tebe bude čekat spousty nažhavených holek, které se na tebe hned nalepí, soupeři zblednou závistí… A to všechno jen díky nahým fotkám na B-F :-D

                  0 0
                • Blade  

                  Tak se nestane vůbec nic. Blejeme dnes a denně z tvé gramatiky, tak nás tvá holá řiť fakt nevytrhne.

                  0 0
                  • Wojtek  

                    ty ses už dlouho neozval cóó´?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Kvantitu ale dohání kvalitou :-). Zrovna tenhle příspěvek byl špičkovej.

                      0 0
                      • Wojtek  

                        nunic,už sem se rozhodl, Bladeho budu ignorovat a ve svých vláknech blokovat

                        0 0
                        • Blade  

                          Jj, tím se tvý příspěvky hned stanou čitelnějšími :)

                          0 0
          • cekanka  

            A já se teď cítím diskriminován. Díky nevábnému názvu vlákna jsem do něj nenahlédl dříve a nyní zjišťuji, že jsem o hodně přišel :-(

            0 0
      • kyl  

        Pěknej dres:-)

        0 0
      • Vilém  

        Jo okecat to dokazes pekne, ale zkusila jsi to nekdy porovnat v praxi?

        0 0
        • pepek  

          Podle fotky soudružka vypadá tak na 50kg, takže běžné sedlofky nemůže přivést k poznatelné deformaci

          0 0
        • Nikola  

          Zdravím do Rájce, bydlela jsem tam jeden rok.

          Nyní již k věci. Jak jsem již uvedla, objektivně podle mého názoru nelze při běžném provozu posoudit, zda dochází ke zvýšení komfortu či nikoliv. Jde tedy jen o subjektivní pocit cyklisty. Vzhledem k tomu, že je tomu tak u většiny cyklistických komponentů stejné cenové a kvalitativní hladiny, pak jde jen o vkus toho kterého jezdce, co si vybere.

          0 0
          • Hornet  

            Nemas pravdu :-)

            0 0
            • Nikola  

              Netvrdím, že mám pravdu, jen jsem napsala svůj názor, jak je běžné na diskuzním fóru. Samozřejmě se ráda nechám poučit, pokud se mýlím.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Ale má. Jak známo, vzhled jede a protože růžové karbonové sedlovky se nedělají, dá rozum, že černá Nikole pružit nemůže :-)

              0 0
          • Featherbed  

            Jestli nejsi fiktivní, tak jsi moje nová bohyně. Holku, co by byla hezká, rozuměla bajkům a uměla se vyjadřovat jsem ještě nepotkal :-)

            0 0
            • Nikola  

              Děkuji, jsem z masa a kostí, další podrobnosti mého složení si nechám již pro sebe. Nevím, jestli rozumím bajkům, asi bych to sama o sobě netvrdila, ale než jsem se tu zaregistrovala, více než půl roku jsem si tu pročítala příspěvky, takže něco jsem zřejmě pochytila.

              0 0
      • JakeF  

        Já si myslim, že Nikola je novej upgrade B-F aka Víla Cyklistka. Vzhledem k tomu, kolik se tu objevuje threadů typu „hledám cyklistku“, tak je to jistě rozumnej a taktickej tah pro udržení lidí na B-F. I to nepřesný určení bydliště tomu napovídá. Příští sezónu bude po okolí Brna bloudit spousta cyklistů a doufat, že jí jednou potkaj.

        0 0
        • Nikola  

          Smím-li reagovat mimo téma tohoto vlákna, pak váš poznatek ohledně žen na kolech je snadno vysvětlitelný. Doufám, že se na mne nebudou ostaní ženy zlobit, ale ženám na rozdíl od mužů chybí prostorová orientace, mám-li být přesnější, tedy 90% žen. Tím pádem, je provozování jakéhokoliv sportu, který je založen na prostorové orientaci, pro většinu žen nepříliš atraktivní. Například fotbal, golf, cyklistika a pod.

          0 0
          • jIrI___  

            A v nákupním středisku jim prostorová orientace nechybí. Nikdy neminou jediný vchod a stojan s oblečením. To je zvláštní :)

            0 0
          • JakeF  

            Proboha, nevykat, neni mi ještě ani 19 :-D.

            Co se tohodle týče, podle mě o to ani tak nejde, to poslouží možná jako výmluva. Když jedu jen na vyjížďku, tak jedu kam mě zrovna řidítka vedou a když jedu někam na výlet s cílem, tak mám pro všechny případy s sebou GPS. Takže důvod bych hledal jinde. Problém je taky ve výkonnostní úrovni žen/mužů všeobecně, neznám osobně holku, co by udržela moje tempo a i když jedete opravdu s vědomím výletního tempa s přítelkyní nebo kamarádkou, tak jí stejně neuniknou věci jako toužebné pohledy na lesní stezku mezi kameny a v kopci žádné známky únavy, zatímco ona šlape co to dá alespoň abych se neznudil do stavu, kdy si kopec sjedu a vyjedu ještě jednou.

            0 0
            • DaSnail  

              keď potrebuješ znížiť výkonnostné rozdiely, tak nahoď široké a ťažké gumy, hrubé duše a fúkni nízke tlaky. na asfalte rozdiel uvidíš.

              ty budeš milo prekvapený pohodlím a priatelka tým, že s tebou stíha lepšie jako obvykle.

              0 0
            • Hornet  

              Bol by si prekvapeny ako by ta niektore bikerky ponahanali :-)

              0 0
              • JakeF  

                DaSnail: Ne, nejsem masochista, i když řešení by to určitě bylo.

                Hornet: Nebyl. Vím, že jsou. Ale jak jsem psal, osobně neznám žádnou a v ČR jich bude odhadem tak pár desítek, takže ani není moc pravděpodobnost, že by se nějaká vhodného věku naskytla k ježdění.

                0 0
                • jIrI___  

                  Buď rád, že se občas od holky trhneš a máš aspoň nějaký koníček, který nemusíte provozovat společně ;-)

                  0 0
      • jIrI___  

        Fakt to jde poznat. Přešel jsem z alu sedlovky právě na tu Pellsku z úvodního příspěvku a rozdíl je znatelný. Při první vyjížďce jsem se pořád díval, jestli nejedu na poloprázdném kole.

        0 0
        • Marskatin  

          já na ní taky přešel a zlomil jsem ji asi za 6 týdnů. Ještě, že nejdříve začla „měknout“ a více „plavat do stran“ tak jsem si toho všiml včas. zarazil ji o 8cm více do sedlovky a dojel k vlaku. Já za sebe říkám při váze 97 km a tehdejším vysunutí 25cm (od konce sedlové trubky k místu, kde je vsazen do sedlovky zámek), průměr 27.2, nikdy více.

          Ještě k tomuto typu sedlovky pells (prodávána i pod jinými zančkami): měl jsem v ruce několik, které měly křivý zámek, takže sedlo nebylo vodorovně v levo pravém směru.

          0 0
      • Charles2k  

        Nesouhlasím. Mám karbonovou sedlovku (kategorie cca 1700Kč) na silničním kole a oproti předchozí hliníkové Ritchey Comp je to poznat velmi výrazně. Mám cca 75kg, možná pro lehčí váhy to bude méně znatelné.

        Pro MTB zatím zůstávám u klasické hliníkové sedlovky. Karbonová mi jednak blbě drží v rámu (musím kolem dávat plíšky z plechovek od nápojů :-)…) a pak přece jen na horském kole dochází k větším nárazům, takže se trochu obávám životnosti.

        0 0
      • ropman  

        jsem zkusil odhalit totožnost Nikoly podle IP, ale ona je to IP ADSL od Volnýho, kterou tu má kde kdo. Stejně myslím že to není ženská a někdo si tu dělá šoufky a královsky se baví ;-)

        0 0
        • Blade  

          To já taky, když čtu všechny ty výlevy testosteronu :)

          0 0
        • Flegmatik  

          A spousta přítomných na to hezky skáče :-)

          0 0
        • Nikola  

          No nevím, odhalovat totožnost podle IP mi přijde stejné, jako odhalovat pohlaví očekávaného potomka podle telefonních čísel otce a matky :-)

          0 0
          • Volf  

            :-) no je fakt, že jsi to tady docela rozproudila :-) jen když vezmeš v potaz to hromadné vyhledávání podle IP…

            0 0
      • Snowball  

        Nejdes na to zle s tou sedliackou logikou ;) ale prehliadla si, ze tzv. karbonova sedlovka nie je cela z karbonu, ale su to vlakna z ktorych je urobena nejaka struktura, a tie su v nejakom spojive.

        Tiez som bol skeptik k tomu, ako moze sedlovka pochytat nejake narazy, az dokym som si ju nenasadil na cestnom bicykli. Skor nez ze by zachytala nejake vyrazenejsie otrasy je pravda ze ich mozno nejak zmierni, neprenesie ich tak ostro ako hlinikova ktoru som mal predtym, ale hlavny prinos sa mi zda ze menej prenasa take drobne otrasy a vibracie.

        Ked vyskusas, verim ze tiez budes mat podobne pozitivne pocity.

        Ozaj, a co si to tam mala za foto? Teraz ti v profile nevidim ziadne :(

        ;)

        0 0
        • Nikola  

          No jestli jde jen o ty nárazy, pak nejlepší by bylo takové top sedlo s pružinami, které se vyrábělo někdy v minulém století :-) Já osobně potřebu komfortnější jízdy nemám. Když sjíždím nějaký drsnější lesní kopec, prostě trochu pozdvihnu zadek a přesunu těžiště dozadu za sedlo, takže pro mne by to asi výhodu nemělo. Na rovině mi pak nějaké drncání nevadí, patří to k jízdě na MTB.

          0 0
          • Snowball  

            Tie sedla sa stale robia, tu je k tomu aj volaky pokec:

            http://sheldonbrown.com/…springs.html

            Potrebu vyssieho komfortu pocitis, ked 1) zacnes jazdit mimo asfalt trate tak cez 40 km, ked uz sa ti pre unavu z toho sedla prilis nechce dvihat zadok kvoli kazdemu hrbolcu, a 2) ked sa ti ohlasia platnicky, ktore si doteraz mozno ani netusila ze vlastnis, konkretne nie na kotucovkach ale v chrbtici ;) (ale zelam ti aby sa ti to vyhlo…)

            0 0
            • Nikola  

              Ano, to je ono, i když značně vylepšené. Tam kde bydlím, je to samý kopec, k lesu to mám 1500m po asfaltu, pak už jen drandím po lese nahoru a dolů :-) 40km denně nenajezdím, jsem jen, jak mám uvedeno v profilu, rekreační cyklistka, jezdím tedy víceméně pro zábavu a potěšení. Právě proto mi nedělá problém ten zadek zvednout, chápu ale, že u jezdců/jezdkyň jiné, (vyšší) kategorie než je ta rekreační, to jistě význam mít bude.

              0 0
              • Snowball  

                Prosim ta, a to jazdis ustrojena tak ako si na tej fotke? Pancuchace + mini? :o))) To ma niekedy PROSIM vezmi so sebou. Necham ta ist prvu a diktovat tempo, neboj sa ;)

                0 0
                • Nikola  

                  Jsem upřímně zmatena. Vidíš na té fotce někde jízdní kolo?

                  0 0
                  • Snowball  

                    Tak to je uplne nepodstatny detail :o)) V tejto chvili som na vsechna kola sveta uplne zapomel :o))))

                    0 0
          • Rychlej turista  

            Na pochytání nárazů není karbon, ale zdvihy nebo přesun celého kola vzduchem :-)

            Karbonové komponenty tlumí drobné nepřetržité otřesy. Právě ty způsobují problémy, protože působí dlouhodobě a není proti nim obrana.

            0 0
    • Rychlej turista  

      Vozím Ritchey WCS Carbon obou průměrů. Tu slabší mám oproti té větší vysunutou na maximum a rozdíl mezi nimi je znát jen při pohupování. Počítám ale, že pokud by i ta širší byla vysunuta na maximum, rozdíl by až takový nebyl. Každopádně přínos je veliký u obou a poznáš to na bezbolestné jízdě, po přechodu z hliníku. Takže zvol tak, aby byla co nejvíce vysunuta. U Ritchey jsou délky tuším 350 mm a 400 mm.

      O Ritchey se tvrdí, že je hodně tuhá, ale to já neřeším, stačí mi, že jsem sedlovkou pořešil záda a být jako na houpačce potřebu nemám.

      0 0
      • Hornet  

        Suhlas, mam 27,2mm, aj ked ju nemam az tak vysunutu, prinos je hodne citelny.

        0 0
        • Nikola  

          Při více vysunuté bych to chápala, sama mám sedlovku vysunutou pouze 165mm a tam už pak na průměru tolik nezáleží.

          0 0
          • kyl  

            To je jasné,když bude vysunutá pár čísel tak může být z uhlíku,ocely nebo hliníková a rozdíl nebude žádnej.S narůs­tající délkou už rozdíly budou.Měl sem hlínu Zoom 27,2mm a vyměnil ji za carbon UNO Composite a rozdíl je sakra poznat,mám ji vysunutou 23cm a po nasednutí se prohne o 2,4mm(měřeno číslicovým úchylkoměrem upnutým na rám kola),hliníková Zoom se prohla sotva o 0,3mm.

            0 0
        • roud  

          ja nesouhlasim vystřídal sem několik kvalitních sedlovek jak alu tak carbon a například carbonová wcs je mnohem tuží a míň pohodlná než alu cannondale…

          0 0
    • Dude111  

      Karbonová sedlovka na kole rozhodně zlepší jízdní komfort.Já mám nějákou obyč FSA z kupkola, určitě stála do 1500 a oproti hliníku ma při maximálním vysunutí opravdu slušný ohyb,patrný i okem

      0 0
    • Lister  

      Podle mě smysl má, tlustší bude o něco tvrdší, ale asi ne nijak podstatně. Ale není karbon jako karbon, některé můžou být i stejně tvrdá jako hlína. Ideálně najít nějaký test, kde se objektivně testuje pružnost.

      0 0
    • Vlady  

      Podívej se do vlákla „Sedlovky na silničku – test RennRad“ Jestli je sedlovka z karbonu, titanu, nebo hliníku není úplně rozhodující – důležitá je jejich konstrukce. Délka vyložení samozřejmě ovlivní „pružnost“ taky – viz zmíněné vlákno…

      0 0
    • StuntJ  

      Já jezdím skoro carbon od Truvativu a rozdíl mezi hlínou je v komfortu minimální, akorát při chybách je sedlovka více toleratní a trochu uhne. Dle odhadu okolí pruží až 1cm, ale kdo ví. Jinak subjetivně skoro carbon kromě váhy ke komfortu nepřidá :o). Ale aspoň vypadá hezky ..

      0 0
    • kubad  

      Rozhodne sem na ziletce poznal rozdil mezi carbonovou USE a hlinikovou Tune na stejnem kole stejny okruh

      0 0
    • BB  

      Moje zkušenost byla taková, že při první jízdě nadšení z důvodu placebo efektu a pak návrat na zem. Pokud by karbonová sedlovka „pružila“ až 1 cm, jak tady někdo píše, tak stále zůstává problém, že „nepruží“ v tom směru, kde by to byla potřeba a to je směr vertikálním. Takže nejpohodlnější sedlovka je full.

      0 0
      • Vlady  

        sice si neduvedu představit, že sedlovka pruží 10mm, ale směr, kterým pruží není horší než u „klasicky“ odpružených sedlovek – s pístem, pracujícím v ose sedlovky. Rána do sedla přijde svisle, zatím co sedlovky (+pružící elementy) jsou v rámu šikmo… nejvíc proto předají ze své funkce až v druhé části – při zpětném dopadu zadku na sedlo. Kdo má vážnější problémy s páteří by měl podle teorie šáhnout po parallelogramech, které opravdu odchytají svislé nárazy 1:1.

        0 0
    • oldaka  

      hele, mate nekdo karbonovy predstavec nebo riditka??? chapu ze rozdil u sedlovky je nebo muze byt znat, ale u takoveho predstavce nevim nevim teda… jde jen o vahu nebo opravdu i o tlumeni???

      V/

      0 0
      • Vilém  

        Predstavec je spis esteticka zalezitost, ale riditka maji podobny prinos jako sedlovka.

        0 0
        • Vlady  

          podobný přínos jako sedlovka? To snad ne! Pokud má sedlovka pružit, je to u řidítek zhruba ta poslední vlastnost, kterou mají mít. Vibrace Ti neodlehčí v žádném případě – na to máš pláště, vidlici, rukavice a u silničky omotávku. Řidítka by zapružila pouze v maximálním zatížení – to je při sprintech a nástupech v kopcích – což znamená, že energii, kterou chceš předat na silnici, by jsi částečně promrhal do pružení. Asi škoda. Řidítka se vyrábějí z karbonu, protože mohou být lehčí než hliník, jde jim dát libovolné tvary, jsou módním prvkem, jde na nich báječně vydělat…

          0 0
          • Vilém  

            Ano, tak jak jsem psal. Aspon v mem pripade to tak je. Mam na 2 kolech vlastovky IKE z produkce meridy, je to celokarbon s vahou 172g. Jedny vozim na odpruzene vidlici, jedny na pevne. Zda to je nebo neni placebo nedokazu posoudit, ale treba na sotoline, traktorovych kolejich ap, to proste min prenasi vibrace do rukou.

            0 0
          • roud  

            měl si někdy na kole vůbec carbonový řidítka ??????? hliníkový představce s řidítkama dost pružej proč by potom nemoh carbon pohlcovat vibrace jinak chci vidět jak ti na silničce při 11bar v pláštích cokoli poberou pláště…

            0 0
            • Snowball  

              pretoze predstavec je pomerne kratky v porovnani s vysunutim sedlovky, je na nom menej vahy nez na sedle, a je namahany jazdcom pri aktivnej jazde skor na krut, kde sa potom straca energia, pricom aby spracovaval tie vibracie / otrasy by musel byt pruznejsi na ohyb, co je konstrukcne asi dost problem spojit…

              Riadidla, no tie dajme tomu, ale zas je to velmi zranitelna suciastka, pri pade idu prve na ranu, a moze byt problem ak chces mat na nich rohy. A tiez som nasiel recenzie kde boli karbonove riadidla extremne tvrde.

              0 0
              • roud  

                co se týče výdrže vozil sem carbonový řidítka a vydržej toho hóóóódně… jinak s tebou nechci rozvíjet žadny teorie dobře udělany carbonový řidítka mi přijdou ´jako větší přínos pro pohodlí než třeba carbon sedlovka a o ztrátách energie se nemá cenu dohadovat to kroucení je markantní i u hliníku…

                0 0
                • Snowball  

                  ak chces riadidla absolutne odolne voci kruteniu, odpoducam zn. Longus, rovne sirka 580 mm, cena asi 200 Kc, netrufam si odhadovat vahu ale tak 200 gramov. Posobia neznicitelne, po nejakom lahkom pade ma ani nenapadlo kontrolovat ci niekde nie je nejaka prasklina – nema sancu tam byt :D

                  0 0
                  • Vilém  

                    To ze pusobi neznicitelne se mi uz vymstilo. Kdysi jsem vzal vlastovky Kalloy se stenou cca 3–3,5mm, protoze se mi taky zdalo, ze to nemuze povolit. Bohuzel az potom jsem pochopil, ze vyrobci pouzitim silnejsi steny kompenzuji nizsi kvalitu materialu. Riditka vydrzely cca 1,5 roku kazdodenniho jezdeni a pak praskly bez varovani u predstavce.

                    0 0
                    • Snowball  

                      Tak dik za upozornenie, dam si radsej teda pozor :o)

                      A to mas pravdu, masivnejsim materialom sa kompenzuje jeho nizsia kvalita, ale ono to funguje aj tak, ze menej kvalitny material je aj menej tuhy a zaroven menej krehky, takze svojim sposobom odolnejsi.

                      Inac prasknute riadidla, to v nejakom zjazde je o kejhak.

                      0 0
            • Vlady  

              nejezdím žádný závody, takže nahustěno max. na 7,5 bar. Ani při 6ti nemám obavy, že plášť prorazím. Myslím, že posledních 10 let čtu kolem silničních kol kde co. Nikdy jsem ale nenarazil na test, který by zkoušel pružnost řidítek. U sedlovek jsou už úvahy, že by je mohli dělat podle váhy jezdce – to co „pruží“ pod 100 kg se pod 45ti ani nehne. Logická úvaha – a snad i vývoj. Jakou váhou (silou) ale působíš na řidítka? Norma na test pro únavu materiálu – řidítek silničních kol – předepisuje 200.000× změnu tahu/tlaku 82kg. (Výsledkem bylo, že až na FSA u všech ostatních popraskaly představce )- zkušebna taky ale považovala takové požadavky normy za zcela nerealistické..

              Při normálním posedu je tlak na řidítka kolem 15–20kg a to se podle mně ani nehnou. A při nástupu do pedálů – jak jsem už psal – vidím raději, když jde vydaná energie do silnice a ne do ohýbání řidítek… Karbonový řidítka na mojich kolech nemám, měl jsem jeden víkend půjčený, rozdíl jsem nepoznal. Musím ale přiznat, že nepociťuju ani žádný výrazný rozdíl mezi původní sedlovkou Ritchey WCS a současnou A:xus Race Post. Asi je moc zastrčená…

              0 0
      • Vlady  

        Karbon v přední části kola je hlavně důležitej na rozbití huby…

        0 0
        • roud  

          To sou zase kecy xD xD

          0 0
        • kubad  

          vyplň si profil, nebo s tím máš nějaký problém?

          0 0
          • Vlady  

            problém s tím nemám, jenom mě doposud nenapadlo dívat se na profily jiných a člověk nějak automaticky strká stejné vlastnosti i druhým… Už mne tam máš v celý kráse mých 50+…

            0 0
      • vikicek  

        řidítka vozim karbonový Noiry a nepoznal jsem oproti hlíně rozdíl :o)

        0 0
      • siafu  

        řidítka jo, aspoň u karbonových Easton EC70 byl znát rozdíl oproti nějakým no-name řidítkám, to samé u sedlovky – dřív Selcof alu, ted karbonová Ritchey WCS 27.2 mm a aspoň pro mě to přínos pocitově má. Představec preferuju alu /se mi prostě víc líbi/ a není problém při relativně nízké ceně atakovat hmotnost 100 g, z karbonových představců mě dosud nikdy nic pořádně nezaujalo, navíc přechod na oversize řidítka v dohledné době ani v plánu nemám

        0 0
    • dusansal  

      A co třeba tato sedlovka http://www.kupkolo.cz/…on_2397.html nemate s ní někdo zkušenost?

      0 0
      • Snowball  

        mam ju ale v kratkej verzii a na cestnom bicykli. Co ta zaujima?

        0 0
        • dusansal  

          Je vhodna i pro mtb nebo je to jedno

          0 0
          • Snowball  

            tak to neviem, ale pevne verim ze je, lebo tiez ju mienim dat na mtb.

            0 0
          • Snowball  

            btw, ze je pouzitelna aj na (XC) MTB by sa dalo odvodit z faktu, ze:

            1. ked sedlovka nie je vhodna pre teren, je vyslovene uvedene ze je iba pre

            cestne bicykle, na tej FSA SLK nic take nie je.

            1. myslim ze som ju niekde zazrel v seriovej vybave MTB bicykla
            0 0
            • R4YNE8  

              Ano.

              Tyto sedlovky pouziva napr: Superior na nekterych MTB modelech.

              0 0
      • Marccoo  

        vydrží dost a myslím si že s delkou 400mm je skoro určená pro MTB

        0 0
        • Snowball  

          no neviem ci nema 350 mm (teda zalezi na priemere pozeram :o)

          Este treba dodat, ze karbonova sedlovka moze mat na mtb obmedzenu zivotnost, nie ako hlinikova, ktora je pri spravnom pouziti asi nesmrtelna :o)

          0 0
          • Vilém  

            Hlinikova nesmrtelna a carbonova s omezenou zivotnosti? To jsou veci, myslel jsem ze je to naopak:)

            0 0
            • Snowball  

              Tak vychadzam z nejakeho rozhovoru s XC pretekarom vo Vele kde referoval ako meni karbonove sedlovky v priebehu sezony, a narazil som aj na dalsie zmienky z inych zdrojov, a naopak ja som doteraz jazdil hlinikove a tie mi vydrzali dost velke zatazenie bez akehokolvek naznaku ze by im to ublizilo. Prave mam obavy co sa stane ked na mtb prejdem na karbonovu… tak to furt odkladam aj ked uz je doma :o)

              0 0
    • TJK  

      Vozil jsem jak tenkou carbonovou sedlovku (27.2 pells), tak klasickou hlinikovou stejneho prumeru a tady byl rozdil v pohodli celkem znatelny, nyni vozim carbon od Eastonu v prumeru 34.7 a u ni je tuhost mnohem vyssi, asi na stejne urovni jako u hliniku (otazkou zustava je-li to dano konstrukci, popr. materialem jako takovym), takze vyhoda asi max. vzhled a vaha, coz je diskutabilni, jelikoz se kazdemu libi jiny design a i hlinik muze byt lehci viz. KCNC ti Pro Lite, za kterou budu tu Eastonku menit, ktera je o 50g lehci pri stejne delce a prumeru (cca 220g Easton ku 170g KCNC)…

      0 0
    • Radek Broz  

      Mám krbonovou na sjezďáku. Rozdíl v pohodlí žádnej;)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Na sjezďáku, co jsem si všiml, jak ho máte zaražené, tak bych řekl, že máte sedlo jen kvůli tomu, aby kolo bylo kompletní, tak tam bych to moc neřešil :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.