• Hejdik

    Na příští sezonu připravuju nové kolo. Bude to HT-éčko a uvažuju o tom,že bych si pořídil Karbonovou sedlovku,abych si trošku zlepšil komfort. Jelikož nemám s karbonem žádnou zkušenost,byl bych rád,když de se mnou podělíte o vaše zkušenosti.Jestli to má,nebo nemá cenu.

    0 0
    • BB  

      nějaké zvýšení komfortu nečekej, pokud chceš na HT zvýšit komfort, tak velkoobjemové bezdušáky foukané na 25 PSI a náš to něco jako softtail.

      0 0
    • maxtor  

      Carbonová sedlovka není špatná věc. Teď, když už se dá pořídit i za rozumnou cenu, bych ani do ničeho jiného nešel. Tlumí líp, než hliník, ale rozhodně nečekej zázraky.

      0 0
      • kubad  

        Souhlas s Maxtorem, ale je potřeba dobře vybírat, na trhu jsou i carbonové sedlovky které se chovají hůž než kvalitní hliníkové.

        0 0
        • maxtor  

          Jen to tak vědět dopředu… Plánuji WCS. Někdo tady ale psal, že je jako z kamene… Víš o tom něco??

          0 0
        • jonys  

          Vybírám dobře? www.koloshop.cz/index.php?… Potřebuju zahnutou kvůli prodloužení posedu a samozřejmě lehkou,27,2 aspoň 330mm.No a pochopitelně za solidní cenu a abych se nemusel bát že rupne…

          0 0
          • maxtor  

            Já bych měl asi trochu strach, protože na ten horní spoj musí díky zámku posunutému dozadu působit páka jak prase… Abys nedopadl jak Řehula…

            0 0
            • jonys  

              No,toho se právě bojím!To by pak bylo „no to mi ho teda vyndej!“ :-) zase si říkám,že to vědí taky a konstrukci tomu přizpůsobí,ne… Je ale možný,že radši zůstanu u nějakýho hliníku.

              0 0
              • maxtor  

                Já nevím, jen mě tohle napadlo. Na druhou stranu mám na silnici Pells CR mono a ta je v krčku silná jak malíček. Vážím 85 a v poho. Vypadá to ale, že se to každou chvíli rozletí. Jasně, je to na silničce a navíc ji mám vytaženou tak 15 čísel… Až „ho budu vyndávat“ dám vědět:-)

                0 0
              • Bulda  

                malá díra velká díra sedlovka mi pruží skvěle náhle křup a kdekdo zírá jak mi leze do ******

                ač mám dresík upnutý a oholené náčiní já nesnáším to křupnutí mě potěšení nečiní

                na každém druhém kanále mít komponent v anále :)))

                0 0
            • Rychlej turista  

              Já měl za to, že mu nepraskla sedlovka, ale že ztratil sedlo. Fakt mu praskla? To by mě docela vyděsilo :(

              0 0
              • pepek  

                Fakt praskla, neprasklou by si ji nezarazil tak hluboko do p----e.

                0 0
        • delfyn  

          Např, Pells CR2, proti kvalitní hliníkový bych řekl že je tenhle karbonovej základ v tlumení horší

          0 0
    • BB  

      jo a ještě se s karbonou sedlovkou připrav s problémy se samovolným zajížděním, to se tu řešilo mockrát. Moje rada je, že zrovna u sedlovky je karbon spíše na závadu. Ale proti gustu …

      0 0
      • kubad  

        Ano toho zajíždění sem si užil dost, až sem vymačkal sedlovku :-( USE Alien Carbon, zdrsňování ani jiné fígle nepomohly. Funkčnost na Fullu v podstatě žádná. Výměna za alu a vše je OK.

        0 0
        • maxtor  

          Obdobný výstřelek, který podle mě nemá funkční opodstatnění, jsou carbonová řidítka při odpružené vidlici. Co ale naděláš, kryž jsou tak hezké a hnedtak nikdo je nemá:-)

          0 0
          • Johny5 OSHA  

            a jak je to treba s karbonovejma klikama to ma opdstatneni nebo je to zas jen modni vystrelek a mameni penez?

            0 0
            • maxtor  

              NIkdy jsem carbonové kliky nejezdil. Přesto mám pocit, že tady carbon trochu nechápu. Na jedné straně se o carbonu tvrdí, jak skvěle tlumí nárazy líp než hliník (to oceníš u rámu) a na druhou stranu se bude říkat, že carbon je extra tuhý (to zase oceníš u klik). Vím, že vlastnosti carbonu se dají zpracováním nastavit, ale i tak si myslím, že už je to trochu moc a tyhle dvě teze si trochu protiřečí. Třeba se ozve někdo objektivní, kdo carbonové kliky jezdí.

              0 0
              • Ruprecht  

                tak já se ozívám :-). Je to tak jak píšeš: záleží jak ten karbon zpracuješ (respektive upleteš ty vlákna) takže může být pružná sedlovka a třeba tuhé kliky …nebo taky nemusí :-). U klik je pozitivum váha a to je taky jediné co můžu já posoudit, protože při mých 72 kg tuhost klik neřeším… no a taky je samozřejmě důležitý design :-). No a to úplně nejdůležitější co mě vedlo k jejich koupi byla sleva víc než 50% :-). Toť můj neobjektivní názor.

                0 0
                • Johny5 OSHA  

                  tak to je supr. to jsem tak si asi nejak tak a mozna myslel. kdyz bych sel do neceho takovyho tak jedine s novym kolem 8)

                  0 0
            • kesu  

              karbonovy kliky vozim-FSA kforce na biku. jako jednoznacnej prinos to ma jen jeden a to je design,tim to asi konci.

              Skrabance jsou na tom videt vic nez na AL ale nerekl bych ze to klikam nejak ublizuje spis uz nejsou jako novy. Co se tyk atuhosti tak mi tam pneprijde rozdil oproti shimanu lx co sem vozil predtim ale netvrdim ze to poznam.

              celkove si myslim ze to zadnej vetsi smysl krom designu nema.Zas na druhou stranu to nema ani nevyhody tak proc ne ze:)

              0 0
              • tomek  

                souhlasím… a ještě to nejdůležitější, člověk si taky někdy musí udělat radost něčím co se mu líbí… a nebrat jen to, co je top a mají to všichni…

                0 0
        • BB  

          no a pokud je ALU Thopson Elite nebo dokonce Materpiece, tak kromě spokojenosti i úspora váhy

          0 0
          • Gorgov  

            prosim? úspora váhy proti karbonu? Nevim, moje karbon má 160g, nemyslim si že obdobná v hliníku by mohla být lehčí aniž by se rozpadla… Já si myslim že právě u sedlovky má karpon snad to největší opodstatnění. Úspora váhy a lepší komfort, je to znát podstatně víc než karbonový vzpěry rámu.

            0 0
            • jonys  

              160?Na XC?Kterou?

              0 0
              • Gorgov  

                wcs carbon, to je rozměr 27,2 při dělce 350mm, zváženo, udávaj 165g, nebo 195g u průměru 31,6.

                0 0
                • jonys  

                  Jo,ta jo.A není teda jako z kamene-jak se tázal maxtor?

                  0 0
                  • Gorgov  

                    27,2 ani ne 31,6 uz celkem jo:) ale je pekna a lehka. Je ale pravda ze treba spes tlumi vic.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Ono asi taky bude záležet na tom, jestli sedlovku máš vytaženou 10 čísel nebo 30 čísel. Asi se neshodneme…

                      0 0
                      • Gorgov  

                        beru vytažení skoro k rysce, je jasný co píšeš. Nevim proc bychom se neshodly, nikde sem nepsal že nezáleží jak moc je vysunutá. Taky bych byl blbej kdybych měl na biku sedlovku vytaženou 10cm. To bych vybíral velikost hodně špatně:)

                        0 0
                • Pebe  

                  no vidíš, Thomson Masterpiece, 31.6×350 – 193gramů :-P www.lhthomson.com/…ce_sizes.asp

                  0 0
            • Bully  

              Ja mam duralovou sedlovku, prum. 27 mm, primej zamek, 350 mm- nezkracena. Vaha 151 g- skutecna, uvedena mela mit o 4g vic. KCNC Titanium Pro Lite. Jeden Ti sroub mi rupnul, tak jsem vymenil radsi hned oba za nerez, jinak v pohode :o) . Taky vazim jenom 65 kg a sedlovka neni moc vytazena. Pohodli neresim, mam ji na karbonovym fullu. Na silnicce mam taky karbonovou sedlovku a castecne karbonovej ram- i v miste sedlovy trubky. Zajizdeni je sikovne znemozneny dvojitou objimkou.

              0 0
      • Daník  

        zajíždění zcela vyřešila speciální objímka na karbon. sedlovky od Pellsu za cca 120,–. Nutné též odmaštění, popř osmirkování vnitřku sedlové trubky. A průhyby sedlovek měřili ve Velu myslím loni, WCS tam vycházela docela tvrdá, navíc je jóó lehká, takže by se jeden bál :-) Mám FSA SLK a nelituju, na webu za cca 1300.

        0 0
        • maxtor  

          O těch spešl objímkách na carbonové sedlovky jsem slyšel. V čem se liší od normálních?

          0 0
          • Tleskač  

            V rozložení sil, u stahovacího šeoubu je ještě takový půlměsíček nebo jak bych to nazval.

            0 0
            • pavelr  

              Tak tahle objímka mě nepomohla. Pomohlo až nastříkání zasunuté části sedlovky barvou.

              0 0
      • marapara  

        Taky mi zajížděla. Vyřešil jsem to tím, že víc utahuju objímku. Já totiž sedlovku zasouvám v některých sjezdech, kde se to vyplatí dolů, takže tam mám rychloupínák.

        0 0
    • kubad  

      Co zaručeně funguje a přínos komfortu je opravdu poznat, je titanová sedlovka. Ale ceny jsou bohužel hodně vysoko. Kamoš letos místo carbonu vozil titan a pochvaloval si to.

      0 0
      • BB  

        já měl titan na Moratce a připadalo mi to naprosto identické s hliníkem. Při přechodu na titan jsem nic nepoznal.

        0 0
        • maxtor  

          A Morati rám? Můžeš, prosím, krátce zhodnotit?? Byl to skutešně takový zázrak? Díky.

          0 0
          • BB  

            žádný zázrak z hlediska pohodlí to nebyl. Měl jsem tam pláště 1.9 nabouchané na 50 PSI a když jsem si poprve sedl na kamarádovo hliníkové kolo Author obude do bezdušových Pythonů s 30 PSI, tak mi to připadalo jako zázrak a můj titanová rám jako vyhozené peníze. A hlavní výhoda titanu, že nestárne byla pro mě spíše na závadu, protože jsem vlastně prodával (spíše skoro daroval) nezestárnutý rám.

            0 0
            • maxtor  

              Myslel jsem si, že napíšeš něco podobného. To nic ale nemění na tom, že ten softtail od Morati mi jednu dobu nedal spát. Bohužel jeho cena byla úplně jinde než moje finanční možnosti. v HT od Morati jsem moc velký zázrak neviděl.

              0 0
      • Greyhound  

        Můžu se zeptat jakou ten kámoš vozil?

        0 0
        • kubad  

          Titanovou USE ALIEN CYCLOPE TITANIUM Materiál: Ti 3Al/2.5V Reynolds Titanium / CNC 7075 T6 Alu Délky: 270mm;350mm Váha: 150g

          0 0
          • Greyhound  

            Tak to rád slyším, že si jí chválí, protože přesně tu jsem si už koupil, ale zatím nemohl vyzkoušet :-)

            K popisu jen dodávám, že moje 350mm a váží -+190g.

            0 0
          • Gart  

            ten upínací mechanismus nenávidím, jsem nešika, vím to, ale tohle je hnus

            0 0
            • kubad  

              Měl sem ji v Carbonu a v Alu a máš pravdu – ten zámek je pěkná pakárna. Ale teď ho už trochu vylepšili Je jen na jeden šroub.

              0 0
          • Zerocool  

            Ahoj, intenzivně uvažuji o nové sedlovce, protože stará odchází do věčných lovišť, nechci zakládat nový thread, tak reaguji tady. Chci lehkou, pevnou, karbon není podmínkou, zatím váhám mezi těmito, máte nějaké zkušenosti??? Cena by se měla pohybovat tak do 2.500,–

            USE Alien Alu www.maxcursor.cz/index.php?…

            WCS Alu (případně Carbon)

            Easton EC70

            Můžete doporučit nějaké další?? Díky

            0 0
            • kubad  

              všechny vybrané jsou naprosto OK snad jen u té USE se dost blbě štěluje poloha sedla

              0 0
              • Zerocool  

                a je to moc problematické??? zaujala mě ta váha… zase, když to nejdnou nastavím, potom do toho tak často nevrtám… máš ještě nějaké další návrhy??? jaký máš názor na carbon??? je bezpečný??? o pohodlí mi zas až tak nejde, od doby co mám no tubes a vozím nižší tlaky…

                0 0
                • kubad  

                  hodně blbě, při každé změně ji porakticky rozhodíš a začínáš znova.

                  0 0
              • Zerocool  

                co říkáš na OVAL, váha v Alu je už ale trošku výš, myslím cca 240g

                0 0
    • Tleskač  

      Nemohu pochopit jak karbonová sedlovka „tlumí“ když jsou na kolech pneu. Asi ano, ale lze to vůbec poznat? Já karbonovou sedlovku mám,+ vanoxové lyžiny na sedle, ale netroufám si tvrtit že konfort nějak narostl. Podle mého názoru se (pokud o klo bez odpružení) 99% všeho odehrává v pneu.

      0 0
      • maxtor  

        Neřekl bych, že je to 99%, ale v podstatě máš pravdu. Carbon má ale něco do sebe, pokud je ale kvalitně zpracovaný. To se týká všech komponentů, kde útlumové vlastnosti oceníš. Věř mi, že když jsem přešel ze silničního Al rámu Trek na carbonový rám Trek, tak to je obrovský rozdíl. Ze začátku jsem měl pocit, jako bych měl měkké pláště, ale byly tvrdé jak kámen. Velice rychle jsem si ale zvykl:-)

        0 0
      • BB  

        naprostý souhlas, já si myslím, že celá sláva karbonových sedlovek má původ na silničkách, kde při nabouchané galusce se to asi projeví. Pokud někdo tvrdí, že to pozná na horáku, tak je buď supercitlivý na vibrace, nebo a to spíše to funguje, jako placebo. Pokud by se nad tím někdo fakt zamyslel, tak musí přijít na to, že pokud karbon „pruží“, tak v zcela jiném směru, než by v daném případě bylo záhodno.

        0 0
        • Gorgov  

          Naprosto s tebou nesouhlasim, hodně vysunutá hokejka menšího průměru a ještě z karbonu může mít při dostatečnym zatížení „zdvih“ 2–3cm. Takhle sem na to koukal u táty, s jeho 90kg je to znát strašně moc. Uplně se to zhoupne. Sedlovka je od spešlu s elastomerem, ale když měl pellse, nebylo to o tolik míň znatelný. Jinak je pravda, že WCR co mam zas tolik nepruží, je celkem tvrdá, ale je to i průměrrem 31,6mm.

          0 0
          • pop  

            otázka je, jestli ti to nevadí při větším zabrání do pedálů…to se totiž prohne taky…

            0 0
            • Gorgov  

              jo? pokud zabíráš do pedálů, v podstatě tlak na sedlovku zmenšuješ, proto nechápu jak by se mohla prohnout.

              0 0
              • pop  

                Logicky bych řekl,že máš pravdu,ale já to viděl,když jsem jel za borcem s karbonkou…

                0 0
                • Gorgov  

                  jo možná spíš tak, že blbě šlapal, dupal, to se pak rozhoupe. to jo, pak se pohupuje porad, pak je fakt otazka jestli ti to nevadí.

                  0 0
                  • pop  

                    No ale víš kolik bajkerů „dupe“…:). Pro tebe to asi smysl má, pokud jezdíš dobrou technikou šlapání, ale pro dost lidí to je na zváženou.

                    0 0
                    • Gorgov  

                      jo to máš pravdu, já teda snad nedupu:) Ale zas ten spešl podle mě tlumí opravdu hodně, neni karbon jako karbon

                      0 0
                      • jonys  

                        Kterej Spešl máš konkrétně na mysli?Ty top-modely jsou drahý jak čert(jako ostatně vše od Spešlu…)

                        0 0
                        • Gorgov  

                          tu jejich asi nej, s pruhlednym elastomerem.Na novej rok uz mozna budou mit neco drazsiiho, ale tahle zas tak draha nebyla myslim.

                          0 0
      • Hejdik  

        No kdyby tomu tak skutečně bylo,že 99%pohlcujě pneu,tak nevím proč by si výrobci rámů tak zásadním způsobem lámali hlavu s konstrukčním řešením zadní stavby.To by tam rovnou mohly být navařený rovný trubky a nikdo by tvar,nebo formování průřezu neřešil,ne?Zamysli se Tleskači.

        0 0
        • maxtor  

          Výrobci si především lámou hlavu tím, jak odlišit své výrobky od konkurence a přesvědčit zákazníka, že jejich výrovky jsou prostě nejlepší. Můžou ale dělat co chtějí, ale HT je prostě HT a kdo chde pohodlí a měkkou zadní stavbu, pro toho jsou ST nebo FULLY. Těmi „navařenými rovnými trubkami“ nic nezkazíš. Naštěstí pro výrobce ale ne každý tohle pochopí…

          0 0
        • Nehas  

          Tak to není tak docela pravda. U zadní stavby jde o geometrii, to jo, ale takové ty zprohýbané trubky jsou hlavně kvůli designu a potažmo lepší prodejnosti kol než kvůli nějaké funkci. Některé věci na kole nejsou tak složité jak se zdají. :o)

          0 0
          • Hejdik  

            Něco na tom asi bude,ale ze své vlastní zkušenosti musím říst,že tvarové řešení zadní stavby má něco do sebe. Jinak by se pak třeba dalo říct,že testeři,kteří dělají recenze a ve svých hodnoceních kol mluví o pohlcování rázů díky zpracování zadní stavby,mluví o hloupostech. Já osobně bych si to netvroufal říct.Ale jinak se nechci pouštět do nějakých konfliktních debat.

            0 0
        • Nehas  

          Jo ještě jedna věc. Víš proč se dělají na Alu rámech masivní oválné spodní rámové trubky? Aby se tam vešlo co největší logo. :o(

          0 0
    • Meesha  

      ma. zase ti tu budou radit at radsi jezdis po prazdnejch kolech a podobny ptakoviny… rozmyslet se musis ty :-)

      0 0
    • rock  

      Ať si říkají, co chtějí, smysl to má (záleží samozřejmě na délce vysunutí) a rozdíl proti Ritchey Pro jsem poznal i u prachobyčejné Pell'sky za 12 stovek. Akorát doporučuji nepodcenit montáž, sedlovku i rám pečlivě odmastit (technický benzín a spol) a vrazit pár korun do sedlovkové objímky na karbon. To celé bych ještě doplnil sedlem, které bude taky pracovat a rozdíl v pohodlí se projeví, aniž bys musel dělat ústupky s tvrdostí plášťů … … a jenom pro jistotu – ne, pohodlí fulla tímto způsobem dosáhnout nelze, ale určité změny k lepšímu ano …

      0 0
      • nadrazak 2  

        Taky vozím pellsku 31,6/350mm,už třetí rok a je teda mnohem pružnější než původní ritchey comp.Mám ji vytaženou až po rysku.Ve spojení s pohodlným sedlem je to super pohodlí.Stačí pořádně zakývat sedlem a je jasně vidět jak se sedlovka kroutí.Kámoš vozí titanovou morati a ta se kroutí mnohem víc.Ale cena je bohužel někde jinde.

        0 0
        • BB  

          já se vsadím, že když na tvoje kolo dáme tu Moratku a tvůj karbón a nakonec alu a zabalíme to alobalem, abys neviděl na čem jedeš, tak že pocitově to nepoznáš, pokud budeš mít tlak okolo 30 PSI. Prostě fyzika je fyzika a ta se okecat nedá. Plášť má „zdvih“ někde okolo 1 cm ve vertikálním směru, sedlovka tlumí vibrace v mm a ještě v naprosto nesmyslném směru. Já osobně pružnost v horizonálním směru (a jinou mít sedlovka nemůže) považuji za velmi negativní záležitost, ale zase říkám, proti gustu … A firmy jsou šťastné, vydělávají a ti co se dostali do klubu přesvědčují ty, co tam ještě nejsou, že karbonová sedlovka a budou „pracovat“ a výsledkem je „super pohodlí“. Naprostá kravina.

          0 0
          • nadrazak 2  

            No nevím jak se dá jezdit na tlaku 30 psi,možná na bezdušákách,já vozím duši a momentálně rubeny acris a hustím 3,5 až 4 atm. proti průrazu,to hlavně na závody.Normálně cca 3–3,5 atm.

            0 0
            • BB  

              jasně, že mluvím o vekoobjemových bezdušácích, viz. příspěvek někde na začátku, to znamená někde mezi 2.0 – 2.3", podle firmy.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ani nejsou třeba bezdušáky. Stáčí trošku objemnější jako NN/RR ve 2,25 (a to jsou hodně ošizené 2,25, tzn. poctivé 2,1). Vozim je teď už jen na 25/30 psi (přední/zadní) a ještě jsem neprocvak duši nikdy (na těhle pláštích).

                0 0
                • maxtor  

                  25 PSI?? Ty jo, nemáš špatný měřák? Vždyť to nafoukáš pusou…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne nemám, ověřováno více měřáky a není to na ten plášť nějak extra málo a jsou tu i další, co jezdí stejné tlaky na těchle pláštích. Já spíš nechápu, jak tu někteří mohou jezdit na šíleně nabouchaných pláštích. To se pak chová v terénu hrozně. Akorát u těžkých váhových kategorií je to pochopitelné (já mám 67–70kg).

                    0 0
                    • maxtor  

                      Já vozím standartně 50–55 PSI. Pohodlí jde sice do háje, ale ta rychlost to vynahradí.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        S tou rychlostí ale záleží, kde jezdíš. Na asfaltu a hodně tvrdém povrchu to rychleji pojede. Ale jakmile přijde měkčí jehličí, louka a jiné podobné měkčí povrchy, tak ten nabušený plášť jeden pomaleji. A v rozbitém terénu ti bude pořád ustřelovat kolo, takže ve výsledku taky pojedeš pomaleji.

                        0 0
                        • nadrazak 2  

                          Při větším tlaku zase chráníš ráfek,tysnout drahý ráfek a ktomu ještě na zapletených kolech moc nepotěší.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jak jsem psal níže o tom pádu, tak sice pěkný osmy, ale ráfek byl netknutej. Kola znovu přepleténa stejnými dráty a jsou v pohodě. Takže ani při takové ráně (ke které opravdu běžně nedochází) se ráfku při tlaku 25psi u NN 2,25 nestalo.

                            0 0
                            • pop  

                              měl asi na mysli to, že když najedeš na nějakou hranu, tak při procvaknutí poškodíš i ráfek

                              0 0
                              • nadrazak 2  

                                Vloni při tréninku jsem jel za kámošem v háku ve sjezdu na silnici.Jel jsem na bajku s pevnou,vepředu slick 1,5".Vymetl jsem v 50km/h díru na silnici,on mi sice ukazoval ale já jsem pozdě zareagoval.V plášti byla řezná rána,defekt žádný jen ráfek na šrot.Po půl roce jsem měnil vazelínu v nábě a zjistil jsem že jezdím na nalomené ose,držela tak na 1/4 materiálu.Ta díra byla tak 5cm hluboká.Nahuštěno jsem měl kolem 3,5atm,ale tady by nepomohl sebevětší tlak.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                No to mě jasný, ta díra taky měla hranu (i když jak moc velkou, jsem si nestih prohlédnout a už mě vezla sanitka). A je jasný, že při procvaknutí většinou můžeš poškodit ráfek. Ale když ani neprocvakneš…

                                0 0
                    • nadrazak 2  

                      Tlak pod 3atm nevozím bál bych se že to provalím.Ale zase jsem na poslední závod nafoukal přes 4 atm a nebylo to dobré,skoro vůbec to netlumilo a rychleji to nejelo.Plášť měl maximum 4,5atm.Vážím 80kg a víc,sjezdy jezdím slušně.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Procvakávání z podhuštění jsem zaznamenal až na Rubenách Acris (který jsou velmi málo objemové) a to při tlaku pod 30psi. Neměl jsem problém ani na těch Acrisech při 40psi.

                        A při na 25psi nafoukaném NN jsem neprocvak ani při pádu, co jsem měl, když jsem v cca 45–50 najel do díry a zapích se do ní a letěl přes řídítka. Z kola osma, ale procvaknutí žádné. Skoro mi připadé, že se všichni příliš bojí, že budou procvakávat.

                        0 0
                    • Bully  

                      Souhlas. Sam jsem vozil na HT RR 2.25, foukal jsem je na 2 bary- ale to jsem taky loni vazil jenom rekordnich 62 kg :o) . Na druhou stranu- kamos mel Ralphy taky, ale ve 2.1 a s tlakem odpovidajicim jeho vaze k 90 kg a tvrdil, ze jsou RR i NN vylozene pro lehky jezdce. Tohle neposoudim :o) .

                      0 0
                • nadrazak 2  

                  Někteří chlapi od nás z teamu vozili ralphy 2,1" ale stašně se trhaly z boku.Teď vozí WTB nano raptor 2,1" a to jsou taky pěkné balony.

                  0 0
                • delfyn  

                  taky to foukám stejně 25/30 někdy i míň:), nikdy jsem neprocvakl vždycky píchnu o něco ostrého

                  0 0
          • rock  

            pokud budeš mít tlak okolo 30 PSI 30 psů se dost blíží doporučenému minimu na pláštích a já foukám obvykle 40–50 (a tam to zkrátka poznám) …

            Prostě fyzika je fyzika a ta se okecat nedá. Plášť má „zdvih“ někde okolo 1 cm ve vertikálním směru tohle není potřeba okecávat. Platilo by to, kdyby plášť utlumil 100% vibrací. Ale to on nedělá, do rámu kola jich přenese dost a dost a tam teprve může začínat „tlumící funkce“ sedlovky, tam už není žádný plášť, který by pružil … nikdo netvrdí, že karbonová sedlovka nahradí pružení pláště …

            A firmy jsou šťastné, vydělávají Na každém z nás. Dokonce i na těch, co vozí hliníkou sedlovku za +/- tři litry. Každému dle jeho gusta (a peněženky) :-) …

            0 0
            • nadrazak 2  

              Je to jako když firmy lákají na celoodpružená kola a některé tvrdí že z fullu se už na hardtail nevrátíte.To asi nebude můj případ.Jezdil jsem fulla 5 sezon,furt jsem něco řešil ať praskliny na rámu nebo potíže s tlumičem.A furt něco někam posílat a odstrojovat rám během sezony by mně už nebavilo.Taky cena se nezdá úplně adekvátní.Slušný hartail 10tkč a full 30 ?(myšleno za rám).Přínos jízdních vlastností je určitě velký.Ale něco za něco.Jak tak pročítám BF tak skoro každý fullista řeší problémy s rámem či tlumičem.A stejně si to lidi koupí i když ví že je čekají problémy.Tímto příspěvkem jsem nechtěl na nikoho narážet.

              0 0
              • Volf  

                Dráždíš bosou nohou chřestýše:-))) a to kdybys ještě třeba jmenoval Cannondale tak budeš exkomunikován:-))))

                0 0
              • pepek  

                Počkej ještě 10 let, pak budeš o fullech mluvit jinak. Záda si toho fulla prostě objednají. (A i na fullu budeš vozit pohodlné balony a žádná vidla nebude dostatečně citlivá-vlastní zkušenost.

                0 0
                • maxtor  

                  Ač nerad, tak musím uznat, že máš bohužel pravdu:-(( Pár HT ultras v mém oklolí už konvertovalo. Jenomže ono je to taky někdy na posedu, který na kole máš a spoustě jiných faktorů. Když jsem měl AL silničku, tak jsem myslel, že se mi záda rozpadnou. Změnil jsem to na carbon (a taky změnil posed – hlavně pomohlo dát výš řidítka) a nemám problém. Znám člověka, kterému je 65 (!) a fakt je mi na silnici rovnocenným partnerem. Sedlá překrásné Colnago komplet na Recordu.

                  0 0
                  • pepek  

                    Carbon na silnici = full v terénu?

                    0 0
                    • maxtor  

                      No tak to bych netvrdil, ale o něco málo to pohodlnější je, a i to něco málo fakt oceníš. Já jsem vystřídal silniček několik, ale ten Trek, co mám v profilu, je bezkonkurenčně nejpohodlnější.

                      0 0
                  • pepek  

                    A samozřejmě včechny změny v posedu , měkkých, velkých gumách, oc. rámech, lepčí vidlice, odpr. sedlofka(!) už za těch 10 let proběhly, ale nakonec to skončí u fullu a pak ještě měkčího fullu a pak v dřevěné HT rakvi :-(

                    0 0
                    • kubad  

                      Dřevěná rakev za 10let ??? Se budou děla carbonové :-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Pak už bude dřevo dražší než karbon. V carbonové půjdou pod zem jenom bezdomovci.

                        0 0
                    • maxtor  

                      Ty wole trochu optimismu bys tam nenašel?:-))

                      0 0
                      • pepek  

                        To je optimismus, pesimismus bude, když před tou rakví pudeš eště do karbonovýho VPP-fulla-invalidního vozíku.

                        0 0
                  • kámen úrazu1  

                    Podle mě bolest zad způsobuje především ochablá svalovina břicha a zad nebo opravdu špatný posed (např. mega moc dlouhý). Určitě mají vliv i další věci, ale z těchto dvou hlavních příčin stačí jen jedna a bolest zad se časem určitě objeví.

                    0 0
                    • pepek  

                      No jo, ale ten věk tomu taky nepřidá. (A komu by se chtělo ještě posilovat břicho, že?

                      0 0
          • Gorgov  

            budu se opakovat, ale si vedle jak jedle, viz výše, sedlovka může mít zdvih přes 2cm. 30Psi je už zatraceně nálo třeba na závody, mluvil bych raději o 40.

            0 0
            • BB  

              Já zdvih posuzuji ve vertikálním směru, pokud se ti sedlovka klátí o 2 cm ze strany na stranu, tak to musí být fajnový pocit, ale směrem hore dole 2 cm na sedlovce neuděláš a stranový výkyv je alespoň pro mě k ničemu, ani bych ho nechtěl, připadal bych si jako v mrakodrapu, když začne foukat vichřice.

              0 0
              • Gorgov  

                samozřejmě mluvim o vertikalnim výkyvu ±1cm. A myslim že i víc.

                0 0
                • BB  

                  víš o čem mluvíš, vertikální je nahoru-dolu, to by musela být odpružená sedlovka, aby měla zdvih ± 1 cm. Výkyv je horizontální a pokud ti sedlovka pracuje dopředu-dozadu, nebo zleva-doprava ± 1cm, tak to je úplně na h*, z hlediska pohodlí k ničemu.

                  0 0
                  • maxtor  

                    Chlapi, co řešíte? Mám pocit, že všichni mluvíte o tom samém, ale každý to jinak pojmenováváte. Jasně, že se sedlovka nesmrští, ale tím, jak je nahnutá, tak vlastně nějaký vertikální pohyb v řádech několika mm činí, ne?

                    Když připočteš pružení lyžin sedla, nějaký útlum rámu a pochopitelně plášťů, tak si myslím, že se na hodnotách „zdvihu kompletní zadní stavby u HT“ dostaneš na hodnotu minimálně 2 cm.

                    0 0
                    • BB  

                      souhlas a z těch 2 cm jde 1,98 cm na pláště a 2 mm na zbytek.

                      0 0
                    • pepek  

                      Mě to připadá jako diskuse: které sedlo je lepčí, prostě podle ****** každého soudruha. A tak je to i se sedlofkami, Al nebo CrMo rámy, vidlicemi atd. Při vhodně bolavých zádech každý soudruh odliší i jemné nuance. Naopak tvrdí chrti nepocítí rozdíl ani na kole z lešenářských trubek.

                      0 0
                  • Gorgov  

                    Promiň, ale seš uplně mimo. Připadá mi, že vůbec netušíš o čem mluvíš. Podstatná je kontaktní plocha mezi tebou a kolem, tedy zadek a zadní část sedla. Ta zadní část sedla se pohybuje, jak se sedlovka ohíbá po křivce, vertikálně i horizontálně. Další tvůj omyl je, že 0,02cm=2mm.Když se budu bavit o vertikálním zdvihu sedla při použití pružný carbon sedlovky u těžkýho chlapa, vysunutý po rysku, kterej nešlape ideálně do kruhu- muj táta, jsou to 2–3cm, jak sem psal výše. Mluvim o hokejce, samozřejmě, čím více vzadu, tím má sedlo při konstantím zatížení větší zdvih. Stačí jen svojí vahou zatížit zadek sedla a uvidíš co se bude dít. Nechci prudit, ale něco si o tom nech vysvětlit.

                    0 0
                    • Pebe  

                      Jestliže má tvůj táta vertikální pohyb sedla o 3cm, tak mi vyšlo, že by musel mít horizontální pohyb sedlovky 12cm, to bych teda nechtěl

                      0 0
                      • maxtor  

                        Zapomněls ale započíst jednu věc a to, že sedlovka není kolmo k zemi. Pokud bys to zadal správně, tak by „horizontální“ pohyb vyšel trochu jinak. Souhlasím ale s tebou, že 3 cm je fakt moc.

                        0 0
                        • Pebe  

                          no jo, máš pravdu, ale i tak by to bylo zoufale moc

                          0 0
                        • Pebe  

                          i tak mi to vyšlo na 62.5mm (zelená čára)

                          0 0
                          • Gorgov  

                            Člověče, co to vymejšlíš, tohle je taky naprostá blbost. Ty to bereš, jakoby ta sedlovka praskla, a ty si jí otáčel po kružnici. Ve skutečnosti se ohýbá po celé své délce. vypadá to uplně jinak a ještě k tomu se budu asi po stý opakovat že se bavim o zadní části sedla…Honší názornej příklad než ten tvuj obrazek už sem dlouho neviděl, nezlob se:)

                            0 0
                            • Pebe  

                              tak už to snad jedině natoč :-) beru to tak, že nejvíc se ohýbá těsně u rámu, tam taky (když už) vždycky praskne.

                              0 0
                            • jecnak  

                              Taky si myslim ohyba se po cele delce a nejvic asi uprostred sve aktivni delky, jen snad bych nerek ty 3cm ve vertikalnim smeru, ale temer po kruznici s stredem rekneme u objimky na sedlove trubce.

                              0 0
                      • Gorgov  

                        hehe tak tohle je docela komický:) jednak neni sedlovka kolmo k zemi, ůhel je ± 72stupnu, druhak se bavim o konci sedla, takze zas uplne neco jinyho. A ty 3 sm sou krajni, to kdyz na to treba dopadnes ne na to hodne zatlacis rukou. ale 2cm noproblem. Věřte nevěřte:)

                        0 0
                        • wroum  

                          na konci sedla bude znat spis ten ohyb sedla samotnyho. karbonova sedlovka se sama o sobe bude ohybat po cely svy dylce skoro stejne a ne jen u zamku – tam se IMHO z duvodu zachovani pevnosti (vic materialu) bude ohybat mene, takze ten nakres, kde se to ohyba po kruznici fakt nesmysl neni. nesmysl jsou ty cisla cos tady psal ty. tolik se to fakt nehybe a ty centimetry „zdvihu“ budou jedine v kombinaci sedlo a sedlovka – samotna sedlovka se bude hybat v radu milimetru a to este spis ve smeru dopredu-dozadu, jinak to neni ani mozny.

                          BTW: na silnicce mame karbonovou sedlovku WCS a ten pohyb neni nijak extra znatelny, natoz v radu centimetru…

                          0 0
                    • BB  

                      ježišmarjá na takovým kole se snad nedá ani jezdit, mě to připomíná mojí židli v práci, která je kvůli zádům volná na všechny strany, takže neustále musím vyvažovat a tím trénuji zádové svaly.

                      0 0
    • Volf  

      To je těžko říct. Osobně jsem spíš zastáncem hliníkový sedlovky pokud budeme brát to, že komfort karbonový sedlovky je min. diskutabilní. hliníkovou sedlovku z jednoho kusu seženeš za rozumný peníze. Karbon bez vlepenýho zámku bude hodně drahej. Nějaký tlumení vibrací je spíš z krajiny zbožnejch příní těch, co utratili slušný prachy za karbonovou sedlovku. Zato zajíždění hladký sedlovky z karbonu je celkem běžná záležitost. A že by byl karbon nějak extra vzhlednej materiál to už asi taky dneska moc neplatí a exkluzivita karbonu je už taky spíš fikce. HT bude vždycky HT a karbon z něj nic jinýho neudělá.

      0 0
    • wroum  

      kup kvalitni hlinikovou a komfort zlepsi uvazlivejsim vyberem ramu :-)

      0 0
    • ydaho  

      Smysl má jedině celokarbonová včetně zámku, což nebude za levno (např. WCS). Jednu s hliník zámkem mám taky a mimo to, že hezky vypadá, je narovno s hliníkovou :-)

      0 0
    • orca.1  

      Moje zkušenost: USE Alien Carbon 27,2mm na HT. Vysunuti 24cm (od objímky k lyžinám). Přínos komfortu znatelný.(stále stejný, nehledě na tlak v pneu).
      Někdo psal o vertikálním výkyvu, což je holý nesmysl. To by ta sedlovka musela být z elastomeru nebo z gumy :) Jediný možný pohyb je „horizontální“. Strom ve větru se pohybuje ze strany na stranu, ale neviděl jsem, že by se prodlužoval a zmenšoval :)) Ten výkyv (za jízdy jen ohyb směrěm dozadu je v řádech mm, max. 5–7). Se zajížděním do rámu jsem se setkal pouze po vůbec první jízdě (do jednoho mm!), stačilo jen s citem dotáhnout objímku, která ani není „carbon friendly“ a bylo to. Každý kdo uhlíkovou sedlovku natírá lepidlem nebo barvou, nebo ji dokonce brousí pro zdrsnění (jak taky psali ve Velu), by zasloužil zlámat ruce.

      Sedlovka z kompozitu na HT jednoznačně ano.

      P.S.označení „karbonová“ sedlovka je vlastně taky nesmysl, protože kdyby byla pouze z uhlíku, tak by byla pro své vlastnosti (tvrdost a křehkost) nepoužitelná. Požadované vlastnosti (pružnost) jí dodává skelná tkanina (85 % objemu sedlovky) a uhlíhová tkanina (tuhost), pouze vnitřní a vnější vrstva.

      0 0
      • Gorgov  

        to si mě docela pobavil. Takže podle tebe se vlivem nerovnosti sedlo pohybuje dopredu dozadu? Samozrejme ze se sedlo pohybude po krivce, ale je to vice vertikalni nez horizontalni pohyb.Přínos není stejný bez ohledu na pláště, to ani náhodou, čím tvrdší pláště, tim víc je karbon sedlovka cejtit. Někdy opravdu zajíždí a člověk vymejšlí všemožný věci aby to odrstranil. Někdy ne, asi tvuj případ, ale někdy se fakt nedá svítit a vymejšlí se cokoliv co funguje. A co je teda karbonový…?:)

        0 0
        • orca.1  

          vertikální – svislý, horizontální – vodorovný , to jsou české ekvivalenty. Sedlovka se pohybuje „vertikálně“ (v úhlu sedlové trubky), když jí vysouváš nebo zasouváš do rámu. Stejně tak odpružená sedlovka se pohybuje „vertikálně“. O tom u pevné sedlovky nemůže být řeč. Pokud jezdec sedí v sedle, tak ji zatěžuje svojí vahou a sedlovka se může prohnout jen dozadu. Pohybuje se po křivce, zjednodušeně po kružnici. Do stran ne (nebo minimálně) a dopředu už vůbec ne. To jsem taky nepsal:) V těchto směrech na ni nepůsobí síly, které by průhyb způsobily. (fyzika na ZŠ) Stejný přínos . myšleno bez vlivu plášťů , nic jsem neřikal o celkovém komfortu. Sedlovka samotná bude mít stejné vlastnosti s poloprázdným nebo na max. nafouklým pláštěm.

          Karbonový – pouze s uhlíkem – součásti kde je potřeba max. tuhost – nevýhoda velká křehkost a cena. V tomto smyslu není v cyklosoučáskách „celokarbonového“ nic :-) Vždy je uhlík jen na povrchu, kvůli tuhosti.

          0 0
          • prodi  

            no ja nevím…když tak koukám, jak se mi sedlovka kroutí různě dopředu dozadu a taky do stran, když sedím na trenažeru…ritchey pro 27.2 400mm

            0 0
            • orca.1  

              Kroutit se může když šlapeš (ale minimálně), nebo když chytneš sedlo rukama a hýbáš s ním, to jo. Určitě se ale nebude za jízdy prohýbat dopředu! :))

              0 0
          • jonys  

            Velmi dobře napsaný příspěvek.Kon­strukce karbonových komponent může být všelijaká – viz hokejky(úplně něco jinýho než cyklověci…

            0 0
            • orca.1  

              Jsi první kdo pochopil, dík:)

              0 0
              • jonys  

                :-)„Tož,pěkné,no,kos­telík támle…“ „Kostel k tomu samozřejmě nepatří!“ „To vím,ne!Nejsu blbý!!!“

                0 0
                • orca.1  

                  „A když budu chtět, jak jim neprodám ani sedlovku z uhla, kurvam šikmovokejm!…“ :)

                  0 0
          • Gorgov  

            to snad neni pravda, co ti na to mam psat? Zámek sedlovky se pohybuje po krivce, v tom se teda snad shodnem, cili jak vertikalne tak horizontalne, a vzhledem k tomu ze sedlo vyrazne presahuje zamek sedlovy smerem dozadu, pohybuje se jeho zadni cast, na ktere sedis o to vice ve vertikanim smeru. Nevim co je na tom nepochopitelnyho. Je mi jasny ze neni karbon jako karbon, ale pak bys nemohl mluvit o žádném karbonovém komponentu. Nic neni jen z uhli… A sedlovka nebude mit stejne tlumici schopnosti s mekkyma a tvrdyma plastema, protoze tvrdy plaste na ni prenesou podstatne vetsi razy, ktere ma moznost castecne pohltit.

            0 0
            • orca.1  

              V tom pohybu sedlovky se shodujeme, uznávám, že to lze chápat i jako „vertikální“ pohyb. V těch pláštích mám jiný názor, to ale není podstatné. Důležitější bych viděl úhel sedlové trubky, menší úhel (i sedlo posunuté dozadu) umožní větší průhyb sedlovky = víc pohodlí. Celokarbonového (jen z uhlíku) není na kolo fakt nic. Je to jen marketingový trik, nic jiného. Uhlík v řidítkách, sedlovkách atp. tvoří jen menší podíl z celku, takže by se mělo mluvit o kompozitních materiálech, s podílem uhlíku, ne o karbonových dílech. Nebo o skelném laminátu s vrstvou uhlíku. Je A to je asi tak všechno. :-)

              0 0
              • Gorgov  

                Ok v pohodě takhle už jo :) Přesně tak záleží na ůhlu sedlové trubky a poloze sedla. Přesně jak popisuješ. Je mi jasný, že nic neni uplně karbonový, ale je to zažitý pojmenování, kompozit je určitě přesnějsí označení. Ale ten karbon, to neni jen u kol i jinde je to chybne oznacovany a proste kazdej vi:)

                0 0
              • Zdyn  

                No samozrejme, ze se jedna o kompozit a slovem karbon se to jen zjednodusuje pro verejnost. Karbon sam o sobe je obchodni nazev pro uhlikova vlakna, stejne jako kevlar pro aramidova vlakna. Ale skelna vlakna se dnes uz moc nepouzivaji. Pouze u nekde a predevsim u levne produkce. Vetsinou je to skutecne kompozit z uhlikovych vlaken a nejake matrice.

                0 0
                • kubad  

                  Ono je to opravdu strašně složité, je to také otázka technologie, použitého pojiva, způsobu zpracování, teploty tlaku atd.

                  0 0
                • orca.1  

                  Nevím jestli „Carbon“ je obchodní jméno jako je „Kevlar“, neviděl jsem u něj písmena TM – obchodní jméno ani R v kroužku, jeko registrovaný název. Myslím, že není.
                  „Ale skelna vlakna se dnes uz moc nepouzivaji. Pouze u nekde a predevsim u levne produkce“ To není pravda, je to přesně naopak. Vlastní „tělo“ výrobku tvoří skelná tkanina, jen vnější a vnitřní vrstvu je z uhlíkové tkaniny, pro dosažení požadovaných vlastností. Určitě bych např. výrobky firem USE ani Pell´s nenazval levnou produkcí, přesto jsou vyrobeny způsobem popsaným výše. Ta „nějaká martice“ je právě uklíková (nebo skelná) tkanina a pojivo je epoxydová pryskyřice.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    No Karbon je obchodni znacka, ale pouziva ji ted kde kdo. Pell´s bych zrovna, co se komponentu tyce zaradil mezi levnejsi produkci. Co jsem mel v ruce sedlovky, tak tam sklo bylo, ale napriklad X-ego, ci jak se jmenuje je plne z uhlikovych vlaken. Napriklad v sedlovkach North taky nejni sklo. A v karbonovejch ramech Pell´s (tech nejvyssich) taky nejni sklo. Jo a matrice je ozaceni prave pro pojivo, tedy v cyklistice nejcasteji nejake pojivo na epoxidové bázi, ktere slouzi hlavne k tomu aby prenaselo napeti mezi jednotlivymi vlaky. A jestli chces na jisto zjistit, zda treba v te a te sedelovce je sklo, tak to nejni az takovy problem. Kdyz tu sedlovku spalis. (treba jen kousek po zariznuti) Spalis pojivo a zustanou ti samotna vlakna. Z toho poznas nejen, jestli to jsou uhlikova nebo sklenena vlakna, ale i zpusob kladeni jednotlivych vrstev. Jo ale samozrejme, ze se i sklenena vlakna muzou vyskytnout i u drahych veci. Ono nektere druhy skla nemaj vubec spatne vlastnosti.

                    0 0
                    • orca.1  

                      OK, matrice = pojivo = epoxid.:)

                      Já se setkal s produkty, kde nebyla žádoucí max .tuhost (MTB řidítka, sedlovka), takže tam je základem sklo. Jasně, že jsou i celouhlíkový věci, tak kde nemá být ta pružnost ze skla.

                      Sklo se dá poznat jen pohledem na průřez, černý uhlík je zřetelně poznat od světlého skla. Netřeba pálit :)

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Jo souhlasim, ze se dá sklo poznat i na prurezu, ale vetsinou jen, kdyz je pouzite jako prvni vrsty.

                        No treba ja mam rodla FSA, kde jsou vlakna uhlikova a aramidova. Zadne sklo. A kompozitovych riditek jsem uz taky zkracoval dost a nikde jsem na sklo nenarazil. Stejne tak krky vidlic. Ruznych vlastnosti kompozitu (tuhost atd) se da dosahnout i pouhym ruznym kladenim vrstev. Mohu dve stejne desticky a jdna pujde lehce ohnout a druha ne. Nemusi se ani kombinovat materialy, ikdyz samozrejme muzou. Treba listove pruziny (napr na letadlech) jsou taky vetsinou pouze z uhlikovych vlaken.

                        0 0
              • mountaineer  

                Muzu te ubezpecit ze o marketingovy trik nejde,nevim jak si prisel na to ze v karbonovych vyrobcich je mensi podil uhliku nez cehokoliv jineho.Kvalitni technologii vyrobeny dil ma kolem 60–65% uhlikovych vlaken,zbytek je pryskyrice(ktera rozhodne nemusi byt epoxidova).A po­zadovane vlastnosti dilu se dosahuji orientaci a mnozstvim vlaken v tom kterem zadanem smeru,rozhodne ne skelnym vlaknem.Nevim kde si na tyhle veci vubec prisel:o)

                0 0
                • pepek  

                  Prý se teď do pryskyřice přidávají další karbonová nano-vlákna, která jsou uplně miniaturní a tím dále zvyšují soudržnost a pevnost, ale to asi u Pellsu nedělají:-)

                  0 0
                • orca.1  

                  Trik je to v tom, že výrobce napíše „full carbon“ na součástku, kde opravdu není uhlíku více než 1/4 objemu materiálu, jenže běžný spotřebitel si to vyloží jako „celokarbon“. A koupí to. Myslíš, že kdyby tam bylo napsáno: „Kompozitová řidítka (skelné vlákno 80%, uhlík. vl. 20%) si to někdo koupí spíš než když tam bude "full carbon řidítka“ ? Já myslím, že ne. To je ten trik. Lidi chtějí být klamáni a myslet si že nic lepšího neseženou:))

                  Kdyžtak můžem založit anketu na toto téma.

                  jinak na ty věci jsem přišel tak, že jsem ty součástky držel v ruce a viděl na vlastní oči.(a taky je používám:)

                  0 0
                  • mountaineer  

                    Muzes byt konkretni?O ktery soucastky a vyrobce se jedna?Vlastnosti skla a uhliku jsou naprosto odlisne,ohyb,tah,tlak­,ve vsem sklo zaostava.A urcite se jedna o vyjimku,naprosta vetsina renomovanych vyrobcu si nemuze dovolit slozeni vyrobku „sidit“,fakt me zajima ktery dobraky si odhalil.

                    0 0
                    • kubad  

                      Nemůže? A co třeba karbonové řídítka, které mají s karbonem společnou jen tu tenkou vrstvu na hliníkové trubce? A těch výrobců co to dělají není málo.

                      0 0
                    • orca.1  

                      Nejedná se o „šizení“ výrobku, ten má ty správné vlastnosti, protože na tom je kompozit založený: složit materiály s odlišnými vlastnostmi, pro dosažení takových, jaké nemá ani jeden z materiálů. Více informací třeba zde:www.gdpkoral.cz/faq/p89
                      Nejde ze strany výrobců (prodejců) o podvod, jen se neříká celá pravda. Jako v reklamě. Používám kompozity se značkou USE a PELL´S, obojí ve vyrobeno stejnou technologií. Dokonce řidítka od obou jsou ze stejné továrny, rozdíl je jen v potisku :) Opakuji, že to není podvod, jen marketing za účelem prodeje. Tak to prostě je.

                      0 0
                      • mountaineer  

                        Jo ale proto aby vyrobek karbon/sklo mel shodne vlastnosti jako ciste karbonovy musi byt vice dimenzovany-vaha jde nahoru.Jinak to nejde.A vyvojem a vyrobou kompozitu se zivim,vim o co jde:o) A jestli je pak nabizen jako ciste karbonovy jde o podvod,klamavou reklamu,to mi rikej co chces ale tak to vidim ja.

                        0 0
                    • orca.1  

                      Důkaz místo slibů:)

                      pcshop.pells.cz/shop/de­fault.asp?cls=sto­item&stiid=1453 www.use1.com/…om_riser.php

                      ..najdi rozdíl a získáš bod! :-)

                      0 0
                      • mountaineer  

                        O to nejde nejde ze jsou vyrobeny v jedny a ty samy tovarne(to je jina vec),ale jestli jsou oznacovany jako full carbon a je v nich uhli je to podvod.

                        0 0
                        • orca.1  

                          Full carbon obojí, sklo uvnitř obojí, funkčně 100% obojí…

                          „To mi ho teda vyndej…“:)

                          0 0
                          • mountaineer  

                            Pri podobych mechanickych vlastnostech by skutecnej celokarbon vysel lehci,navic karbon vyjde vzdycky lip nez sklo nebo hybrid sklo/uhlik,s tim nic neudelas.

                            „:o)“

                            0 0
                  • ota  

                    oni asi fullcarbonem myslí,že to není potažený hliník.jedny potažená řídítka mám,věděl jsem to předem a je mi to fuk(amoeba) věřím tomu,že výrobci tyhle finty používají a prodají ti laminát :-) dřív jsem si rýpnul nožíkem do karbonových ližin sedla Selle Italia flite s hrdým „carbon“ a byla to ocel potažená folií s karb. strukturou

                    0 0
      • Tleskač  

        Brousit pro zdrsnění? Proč ne?

        0 0
    • Zerocool  

      co říkáte na tuhle sedlovku www.cykloexpert.cz/…-ti-pro-lite

      0 0
    • DAWE25  

      Mám doma RaceFace Next carbonku…je to průměr 31,6 a délka 400mm a je k ní účtenka s roční zárukou…kdyby jste jí někdo chtěl…???

      0 0
      • pajasimi  

        ježděná/neježděná? za kolik pesos?

        0 0
        • DAWE25  

          Ježděná, ale vypadá jako nová až asi na sponích 5 – 7 cm, který jsou lehce poškrábány od rámu. No hele kolik bys za ní dal? Já bych chtěl tak 700. Možná bych šel i na 600 ale níž ne.

          0 0
    • VanVren  

      Jednu karbonovou sem si vrazil do řiti :-)). Už to na kolo nechci. Vrátil jsem se k ocelový, letos sem si pořídil titanovou…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.