• kliiima

    Pomáhám kamarádovi s výběrem karbonových kol na gravel a chtěl bych se zeptat na vaše doporučení.

    Samozřejmě jsme začínali u LB/Nextie, ale aktuální dodací lhůty + dostupnost nábojů tuto variantu vyřadilo z výběru.

    Tak jsme se začali dívat na to, co je skaldem u nás, v DE a UK.

    Jak nejzajímavější mi zatím vychází ZIPP 303 S, jako další jsou FFWD Drift (bohužel má Campagnolo ořech, takže by bylo potřeba dokoupit Shimano ořech) a poslední je IDEA.

    ZIPP se mi líbí jak kvůli záruce, tak i ceně. Co ale nevím jsou náboje. FFWD i IDEA používají DT (FFWD 240 EXP, IDEA 350), ZIPP má vlastní (76/176)

    1. bych se chtěl zeptat na vaše zkušenosti se ZIPP náboji a vůbec se ZIPP koly?
    2. co byste mi z tohoto výběru doporučili?

    Anketa: Co byste mi doporučili?

    10x
    83%
    1x
    8%
    1x
    8%
    0 0
    • detoxy  

      Hmm toto velmi zajímá i mě. Také jsem začal u LB, ale nemám zrovna standartní osy (15–100 a QR5–135) a takže to nebylo úplně jednoduché dát dohromady. A co mě hlavně vadí, že mě to hodilo na 28 špic. Já vím je to hloupost, ale když mám teď obě kola na 24 a dlouhodobě s tím nemám problém, tak si říkám proč by nová, drahá a super kola měly mít víc. Osobně poradit nedokážu, nemám na to zkušenosti.

      0 0
      • kliiima  

        Ok, na bikepart jsem zapomněl.

        Cenově srovnatelné se ZIPP, náboje DT, ale zase užší a nižší ráfek a alu niple + záruka, které hovoří pro ZIPP. Ale rozhodně zvážím, děkuji

        0 0
        • Orbis  

          Mám najeto skoro 7000km na PANCHOWHEELS Craze Carbon Sapim CX Ray, DT Swiss 350 straightpull. Mám z Bikepartu kola i na silnici (cca 35000km) Rush GFS 45mm a na bajku nově Striky, ani jedno kolo zrovna nešetřím a na kola jsem nesáhl, takže za mě mohu jen doporučit.

          Původně jsem myslel, že na gravel bude 25mm vnitřní šířka moc, ale v terénu je to pecka, jen to pak chce inserty, přeci jen kořeny a kameny…

          2 0
    • lazy commuter  

      Hunt

      0 0
      • kliiima  

        Hunt 35 se mi líbí, jen se na něj musí čekat, ale rozhodně přidávám do seznamu, děkuji

        0 0
    • jatichy1  

      Já bych teda určitě hledal 28 drátů. 24 tak ještě možná na silnici, ale ani tam bych do toho osobně nešel. Ale gravel, 24 drátů, to mi nepřijde dobře. Teda pokud s tím neplánuješ jezdit jenom na silnici a/nebo máš 70kg …

      0 0
      • TK75  

        To jsem si taky myslel…před rokem a půl? Jsem koupil obyčejný Mavic Crossride 650b 24 drátů na zkoušku.Byl jsem opatrnej asi měsíc a postupně jsem zjistil, že jim nevadí ani klasický mtb včetně rozumného skákání :-) Mám skoro 90 kg

        Pořád drží (akorát ložiska už jdou do kopru)

        0 0
        • detoxy  

          Mám al bontragery s 24 a tedy jen 75kg. Běžně s nimi taky skáču a jezdím občas ostřeji v horším terénu. Limitem zatím vždy byl plášť 35mm.

          0 0
      • jeniiiik  

        Tři roky jsem huntoval DT r24 na 24 děr. Úplně v pohodě to drželo. A to byl ještě 19mm ráfek.

        0 0
    • DaD  

      V případě zájmu bych měl toto. Jen vyzkoušená se zárukou a v krásném stavu. Kupoval jsem je teď v listopadu 2020. Ještě nejsou registrována a tak by ně platila záruka Carbon Care. Dva roky na výměnu zdarma a to i včetně fyzického poškození uživatelem. Gravel už mít nehodlám a tak nevím co s nimi. https://www.trekbikes.com/…zdy/p/27195/

      0 0
    • Pavell  

      Ahoj, je nekdo majitelem

      https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

      a pokud ano, jake jsou prosim zkusenosti, dojmy ?

      0 0
      • roud  

        Za pancho dáš o 10k víc za pár než za nextie nebo eie :/

        3 0
      • Hnoj  

        Čínský kola za 30K. To dává smysl :-D

        0 0
        • Pavell  

          Ktere by si doporucil ?

          0 0
          • Hnoj  

            Kluce dole píšou o EIE a to je fakt dobrá volba. Sám jsem teď dva páry pro někoho pletl a všecky byly super.

            0 0
            • Pavell  

              Díval jsem se na stránky EIE i Nextie. U obou je výběr spousty variant, u Nextie je výběr všech položek včetně snad drátů a niplů…úplně si nejsem jistej, co by mi přišlo o). No nějak se tim zkusim prokousat.

              Mimochodem díval jsem se na Zipp 303 S…cenově se mi taky zdaji rozumné a kvalitou budou taky určitě OK, ale chtěl bych DT Swiss 350 hub…a ten snad standardně Zipp nenabízí. Taky mam respekt z 24 drátů (mam 95kg).

              0 0
      • Smazaný účet  

        i ta hmotnost mi za tu cenu přijde vysoká. Na MTB bych dokázal pochopit .. ale na gravel bych už dal klidne neco co bude mít blíže k 1200g :)

        0 0
        • kubad  

          vyšší ráfek je těžší , nejde moc s MTB srovnávat

          1200g je celkem vtip – ráfky pod 300g CX Ray / alu niple

          1 0
          • Smazaný účet  

            Ok možná 1200 je sen ale 1300 je celkem obvyklé u top setů.

            Třeba kola Roval Tereza CLX Mají lehce pod 1300g. A někde tady jsem četl, že ráfky roval = nextie. Tzn na čínském karbonu myslím vy to mělo jít také.

            k čemu je lepší ten vyšší ráfek, který zároveň přidává na hmotnosti?

            0 0
            • jIrI___  

              Na gravelu je dobrý k tomu, aby to víc drncalo :)

              1 1
              • TK75  

                Mě to přijde jako fakt vrchol nesmyslu.....na kolo, který nemá žádné odpružení (nebo jen minimum) a je určeno pro lidi aby se vypadlo z frekventovaných silnic pryč ( to znamená na rozbitý povrch, stezky atd atd,) tam všude je potřeba naprostý opak.....kola co jsou výborné na pohlcování nárazu a hlavně ne příliš tuhé, tvrdé atd

                Ale tak podobnou neplechu dělá i teleskopka…tvrdá jako prase (velká výhoda grevlu je 27,2 karbon sedlovka která umožňuje šlapat i při jízdě přes nerovnosti)

                1 1
                • roud  

                  k pohlcování nárazů slouží guma ne ráfek >]

                  1 1
                  • TK75  

                    Zapomeň.....komplet celé kolo se na tom podepisuje

                    Od pneu přes záplety atd až po rberany a protože to není silnička na hladký asfalt tak je naopak třeba uvažovat co je ještě přínos

                    3 0
                    • kubad  

                      osobně ocením spíš tuhost do záběru, chování kol a jak jedou takže karbon jednoznačně, navíc se dá dost řešit napnutím drátů

                      pokud hledám pohodlí – nelezu na gravel,

                      1 1
                      • TK75  

                        Ja nejsem proti karbonu, ale proti vysokému tvrdému ráfku.....a nejde o pohodlí ve smyslu mít se jak v peřince, jde o to že na tvrdým grevlu nemůžeš potom jet jako raketa támhle přes louku, to ti potom je tuhost k ničemu

                        0 0
                        • Alojs01  

                          Jsem na to sam zvedavej, do mesice mi maj prijit 35mm vysoky karbony. Do ted jezdim na gravelu zakladni crossmaxy, tak snad nebudu nastvanej :-).

                          0 0
                          • pumpy  

                            jo tak na tvou recenzi si sam pockam, take uvazuji o upgradu ze svych zapletu na Kellysu SOOT na karbon. Otazka je jestli upgrade kol, nebo radsi cely ram za karbon (a jestli to ma financne smysl takovy upgrade.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Ty kola co tam jsou jsou slušná těžítka. Já to vyměnil za Forza DB s ráfky DT. Sice je to trochu měkčí páč je tam méně drátů ,ale na bezduších jedou mnohem lépe.

                              0 0
                              • pumpy  

                                jj vim, ze to nejsou zadne ultralighty. Akorat se nejak nemohu odhodlat koupit nove kola. Kolo jsem puvodne koupil na dojizdeni do prace, a ted jak mam porad HO, jezdim casteji maly okruhy cca 20km misto obeda. A sem tam delsi vylet. Jinak beru celopero (kde mam par mesicu EIE kola, a jsem spokojen)

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Jako je otázka jestli to má zrovna do tohohle kola smysl kupovat výplety za 25k. Jestli třeba jen nevzít nějaké bezdušové lehké XC ráfky za 2tis kus a přeplést.

                                  1 0
                          • krabica  

                            Co nevidět bych měl mít 40mm Nextie, tak se taky uvidí. :-)

                            https://www.nextie.com/…cher-NXT40GX

                            0 0
                        • jerrymouse  

                          Hele mam 303ska (45mm) a nepřijde mi, že by to bylo horší, jak alu kola (v pohodlí se stejným 40mm Speedero).

                          0 0
                          • detoxy  

                            Mám 45 LB a zhoršení pohodlí jsem taky oproti předchozím nižším al bontrager nepoznal.

                            0 0
                            • JachymP  

                              Přesně, jsou to řeči těch co hledají výmluvy proč si nepořídit karbonový záplety. Na gravelu pruží pláště, rám a sedlovka. Rozhodně ne záplety.

                              0 1
                              • jIrI___  

                                Po vyzkoušení 38 mm vysokých karbonů a následném přechodu z hliníkových DT CR1600 na nízké karbony s tímto nemůžu souhlasit. Pocitově se každé ty záplety chovaly odlišně, ale nedokážu posoudit, jak moc velký vliv na to měl odlišný typ drátů či jejich napětí.

                                0 0
                                • JachymP  

                                  Pocitově se jinak chovají, o tom žádná. Ale rozhodně ne ve smyslu menšího komfortu, spíš naopak. Je to takový pocit lehkosti a ladnosti ;)

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    No, z jízdy po klasické rychlé polňačce (viz fotka dole) mám trošku odlišné pocity. Vysoké karbony, nízké hliníky, nízké karbony – seřazeno od největších vytřepávačů po nejlepší pohlcovače vibrací :). Ale je zbytečné se o tom přít, když to nemůžu podložit reálnými čísly nebo něčím hmatatelným.

                                    0 0
                                • jeniiiik  

                                  Kolik vážíš? On se určitě jinak deformuje ráfek pod šedesátikikovym chrtem a nebo devadesatikilovym sportovcem. Já to kromě toho že karbon jede lépe na pohodlí nepoznal. Mám bontrager aeolus pro 3v což jsou podle mě dost tuhé kola. Předtím DT r24.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Vážím skoro metráček :)

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Svaly co.....taky makám :-D

                                      2 0
                                    • jeniiiik  

                                      A jsme u toho. :) Věř, že co by někdo bral jako super tuhé kolo/rám by si ty klidně označil že se kroutí jako žížala.

                                      PS: Teď s osmdesáti kily mi karbonová sedlovka taky přijde trošku pohodlnější než tři roky zpět s 65 kily.

                                      2 0
                              • TK75  

                                Nejde o materiál…bavíme se o výšce, jestli je pro gravel přínos mít vysoké tak jako na silnici a nebo mít nízké jako u mtb

                                .A neříkej mi že kolo s vysokým ráfkem není tužší a tím i tvrdší …to by se Zipp nepatlal s nízkym modelem pro gravel

                                Mě je jasný že tam je toho víc, dráty atd ale i tak…ten základ (vysoký ráfek) mi přijde na tohle z principu špatně

                                2 0
                                • tomfree  

                                  Mám zipp zero moto na mtb a když to srovnám s dt swiss exc tak je to neskutečný rozdíl. Ten jeduchý placatý ráfek funguje mnohem lépe,jen je třeba taky říci, že je o něco těžší.

                                  0 0
                              • DaD  

                                Ale prdlajs. Mám možnost toho odzkoušet fakt hodně a proto mohu říct, že karbonové kola naprosto zmršily můj pocit z jízdy. Měl jsem v základu na Revoltu těžké jebky od Giantu a moc jsem se těšil na nové Aeolus PRO 3V. Nasadil jsem je a bylo to k nasrání. Jelo to v terénu stejně, ale komfort jízdy byl o parník v pr.deli. Pokud karbon, tak co nejnižší. Tak by to mohlo snad fungovat.

                                1 0
                                • kubad  

                                  ä na silnici ti vysoké karbony nevadí s mnohem užší gumou?

                                  0 0
                                  • DaD  

                                    Jasně že ne, tam je zadání naprosto jiné. Maximální přenos energie na zadní kolo, potažmo aby přední neojeboválo celek. Tam jsou vysoké karbony nejlepší volbou. Pokud s tím tedy dotyčný umí jezdit a nebojí se toho. Pevnost a slušný tlak je zásadní. Naopak na gravlu to chce poddajná kola, co umí, tak nějak, terén kopírovat. Aero ptákoviny bych tam vůbec neřešil. Vysoké aero ráfky se projeví okolo 40km/h a to na gravlu dáš fakt málokdy.

                                    0 0
                                • Deadlift  

                                  Hmmm- bohužel pravda. DT Swiss P 1800 23 mm výška pohodlnější než Zipp 303S 45 mm výška.

                                  Na asfaltu Zippy lepší. V terénu ale ne :(

                                  Karbon ráfek bych koupil tak na xc fulla (ok- a na silnici:)

                                  0 0
                                  • JachymP  

                                    Mám na gravelu 30 mm vysoké karbony a jsou super, pokles pohodlí oproti hliníkovým DT Swiss jsem nezaznamenal. Naopak, lehkosti do kopců a mnohem snadnější akcelerace není možné si nevšimnout. Pocitově karbon na gravelu skvělé, za mě lepší než na MTB.

                                    0 0
                      • Pavell  

                        Já se s timhle taky ztotožňuju. Mám asi 1200 km gravelu a tak vytřesený tělo jsem na starym oceláku nikdy neměl. Ale s tim, že jezdim o dost rychleji a je to paráda. Až masochisticky mne to baví (divný…vim). Řada lidí mi ty G1800 Spline nazvala „kotvy“, tak chci zkusit karbony nějaký rozumný 30–38 profily…a věřim, že značnou část vybrací pojmou 45 pneumatiky. Jezdim tak 50 na 50 špatný cesty versus slušný okresky, kde se ta tuhost záběru a odvalování určitě pozitivně projeví.

                        0 0
        • Pavell  

          Na gravel je to všechno kolem kila a půl…vyšší profil

          DT Swiss GRC 1400 – 1545

          FFWD DRIFT – 1620

          Zipp 303S – 1550

          PANCHOWHEELS Craze Carbon – 1495

          0 0
      • detoxy  

        Pořídil jsem loni LB, konfigurace DT350, Sapim CX ray, Flyightweight ráfky. Kola jsou skvělá. Zřejmě podobně i Nextie a EIE. Za mě skvělé, že jsem si je mohl nakonfigurovat a to včetně svých dost atypických os a ráfků bez děr. Kola krásně jedou, drží, jsou lehká a hlavně mi konečně nesjíždí patky při píchnutí.

        0 0
        • Pavell  

          To máš na tom Trekovi ? Vypadají bezvadně. Ráfky bez děr jsou tedy bez pásky a o jednu starost míň. Zjistil jsi s tím spojené nějaké nevýhody ? Pokud jsem počítal dobře, tak máš 24 špic, na jakou váhu jsou stavěné ?

          0 0
          • detoxy  

            Jsou to AR45 flightweight, hookless, 12k glossy, 24 špic. Myslím že váha je na 95kg, kvůli těm odlehčeným rafkům, ale tohle s mými 75kg vůbec neřeším. Zatím mám na nich nějakých 8tkm a nemusel jsem na ně sáhnout, takže zatím jen spokojenost.

            0 0
    • jeniiiik  

      Podíval bych se na eie. Tomashek nebo jaky má ten borec nick tady funguje celkem dobře jako zprostředkova­tel/prodejce. Kola vypadají zajímavě. Číňana s nalepkou a plus 1/3 ceny kol rovnou od výrobce bych zavrhnul.

      1 0
      • andy97  

        Přesně tak, mám od EIE dvoje kola. Jak na silničku tak i na MTB. A sem maximálně spokojen.

        0 0
      • Pavell  

        Diky, mrknu

        1 0
        • Radovan84  

          Ahoj.Pokud si ještě Toma nekontaktoval tak ti možná ušetřím trochu času ať si v obraze.

          Teď sem kámošoj objednával kola na endurance silnici (Sup X road). Má metrák takže něco odolnějšího.

          ARG50TC28 Road Wheels (21mm vnitřní/28 vnější/50mm výška)

          Brake System: Disc

          Version: SD:470±15G

          Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)

          Weave: UD

          Finish: Matte

          Decal: Black Glossy

          Hub Brand: DT Swiss 350 Disc Straight Pull

          Front Axle: 12*100mm

          Rear Axle: 12*142mm

          Freehub Body: Shimano Road 11S

          Disc Brake System: Center Lock

          Holes Count F/R: 24H/24H

          Ratchet: BONUS 36T

          Spoke: Sapim CX-Ray

          Nipple: Brass Black mosaz

          Cena:22k

          Za dva dny vše vyřízeno. Jednání příkladné a Tom je fakt strašně ochotný.

          0 0
          • Pavell  

            Díky za supr příklad…určitě bych se domluvil na něčem podobném pro Gravel…supr cena.

            Ještě počkám na info od Detoxe, ale tohle se mi moc zamlouvá.

            0 0
            • detoxy  

              No ty moje mají hodně podobnou specifikaci a vysokou vyšli na nějakých 28. Co jsem našel rozdíl, tak jen , že ty moje jsou v té verzi flightweight. Takže cena eie je super.

              1 0
    • Rygs  

      Čau, nechci zakládat nové téma, tak bych navázal zde. Řeším karbon záplety na gravel. Zbyli mi dva kandidáti:

      1. DT Swiss GRC 1400 Spline
      2. Zipp 303 Firecrest

      Můj dotaz je, zda s těmito koly máte někdo reálné zkušenosti, popř. můžete fundovaně zodpovědět následující dilema, co řeším…

      Zipp je reálně o cca 210g lehčí než DT Swiss, což mi v této váhové kategorii příjde jako hodně velké číslo (cca 1400g vs cca 1610g). Nicméně co se nábojů týče, tak bych se klonil spíše k DT240, co má DT Swiss. Nevíte tedy někdo, jak velký je rozdíl v kvalitě nábojů mezi výše uvedenými koly (zda tedy nějaký „hmatatelný“ rozdíl je)? Jestli je třeba hypoteticky nába od DT Swiss o tolik lepší než u Zipp, že i přes váhový deficit ve výsledku DT Swiss „pojede lépe“ a teďka nemyslím ani tak nějaké porovnávání komfortu na nerovnostech, jako spíše čistě jízda po víceméně rovném podkladu. Zkrátka, jestli těch cca 200g váhy není ten hlavní atribut proč vzít právě Zipp…

      Ostatní věci, jako „doživotní záruka, praktičnost obrácených niplů, mírný rozdíl v ceně,…“ neberte momentálně v úvahu.

      Díky!

      0 0
      • Cavendish  

        Nebo si nech u EIE zaplést něco na DT240, jejich ráfkach, CX Ray drátech a dost možná to bude nejlehčí kombinace za nejlepší cenu ;)

        2 1
        • Rygs  

          Ano to možná bude, ale to je pro mě aktuálně „složitá“ varianta (celkový výběr komponent, atp…). Aktuálně to individuálním naplétáním řešit nechci, chci vzít hotový výrobek od výrobce. A ani se nepotřebuji dostávat na nějakou „úplně nejlehčí kombinaci“, zatím :-) . Chtěl bych mít porovnání čistě mezi uvedenými dvěma variantami.

          0 0
          • tomo_111  

            s vyberom komponent ti ochotne pomuze Tom toho by som sa nebal – a nemas az tak co vyberat, rafky cca obdobne (poradi ti), naboje vies, draty as CX ray – akurat si na to pockas..

            inak 200g mi prijde uz dost ale skusenosti s tymito lespimi kolami nemam.

            0 0
      • JachymP  

        Po loňské anabázi s DT240 EXP bych úplně netvrdil, že nába DT je jasná výhra. Ale abych jen nehanil, prodejce i distributor se postavili k problému čelem a bleskově mi vnitřek vyměnili, nyní funguje skvěle a náby DT budu mít rád dál.

        I tak hlasuju pro Zipp, rozdíl v hmotnosti znát bude.

        0 0
        • Rygs  

          To si také myslím, ale nejsem žádný odborník. Takže budu rád za rady zkušenějších…

          0 0
      • tomfree  

        https://www.youtube.com/watch?…

        Tady je nějaké video,kde testují zipp a jezdím s kamarádem,který je má a už má podobnou zkušenost,já mám rovaly a jsem těžší,než on a zatím za mě rovaly výrazně lepší a to jezdím jiné věci,než je ta hladká cesta na tom videu.

        0 0
        • Rygs  

          No a přesně tohle by mě zajímalo, jestli je tu někdo, kdo má takovouto reálnou zkušenost akorát, aby místo Rovalů to bylo DT Swiss grc 1400. :-) (jinak Rovaly – pokud jsou myšleny Terra CLX, tak také jsem zvažoval, ale jsou cenově jinde…)

          0 0
          • tomfree  

            Mám Terry cl,grc je užší vnitřkem,vyšší,tak­že bude tvrdší a má interní niple,takže se bude hůř centrovat, líbí se mi campagnolo levante, ale zkušenost nemám žádnou.

            0 0
    • MirekZ  

      Máte někdo prosím zkušenosti s FFWD Drift koly?

      0 0
    • tomasz70  

      Karbonová kola na gravel použití bych z vlastní zkušenosti doporučil spíše ty s nižším rafkem kvůli tuhosti. Než jsem zakoupil karbon ráfky z mého profilu měl jsem klasický hliník, kterými bylo kolo vybaveno a i když jedou kola pocitově lépe v terénu je to tak na hraně komfortu pokud se to u gravelu dá komfortem označit. Hliniky byly měkčí a pocitově pohodlnější, ale na zpevněných cestách karbon tužší a lepší v záběru do pedálu. A to mám výšku ráfku nějakých 35mm? Výše už bych tam nechtěl. Na cestu ok ale gravel svým pojetím je určen i do lehkého terénu a tam už to nemusí být úplně pohodlné. Samozřejmě šířka pláště plus dobrý tlak jsou základ gravelu.

      3 0
      • Jáchym 1  

        Hliníkový ráfky pohodlnější?

        0 0
        • Vilém  

          Proc ne?

          0 0
        • jIrI___  

          V porovnání s vyššími karbony je to v podstatě pravidlem. Já na gravelu nesnesl už ani 35 mm karbonové ráfky, nepohodlí vyšších si nechci ani představovat :)

          1 2
          • MirekZ  

            Ahoj, no díky za reakce, ale já se ptal primárně na ta kola FFWD Drift ;-).

            Ale teď trochu víc kontextu. Na gravelu jezdím doteď jen 650b kola, karbon nebo hliník. Což mi umožňuje jezdit co se mi líbí. Teď uvažuji o tom, že zkusím i silniční pneu, tak 32 mm. A buď koupím jen silniční kola, např. DT Swiss ER 1400 (hliník, spíš endurance). Nebo něco jako ta FFWD Drift, které mi poslouží jak pro silnici, tak případně s širším pláštěm na lehký gravel. Rozumím, že nepoberou to, co moje aktuální 650b s plášti 47c. Za jakékoliv postřehy budu rád.

            Jezdím jak více terén, tak někdy hodně jen silnici (třeba různé alpské silničky).

            0 0
    • Deadlift  

      Mohu srovnat DT SWISS P 1800 hliník s ZIPP 303S a v terénu je hliník výrazně pohodlnější. Na asfaltu jsou Zippy tužší- tam mají význam. Příště do terénu sice karbon, ale nizoučký.

      3 0
    • tomasz70  

      Přesně. Ale to si musí nevěřící vyzkoušet sám, jinak těžko uvěří že 50mm karbon byť kvalitní je v terénu méně pohodlný než hliník za 10tis. Na cestě se pak karty obracejí ke karbonu.

      1 0
      • jeniiiik  

        Pak je varianta mít pohodlný rám a široké pláště. Zatím si nemůžu vynachválit karbonový Diverge, super tuhé Bontrager Aeolus PRO3V a k tomu Pirelli 45mm gumy. Je to zatím nejlepší setup co jsem jezdil. Je to můj šestý gravel a cca osmé osazení.

        1 0
        • TK75  

          :⁠-⁠D přesně od těch 45 mm to začíná fungovat…na to jsem přišel naštěstí hned ještě u starého Diverge

          1 0
          • krabica  

            Mám 44 a 45 už se nevleze, tak to jsem v řiti… :-D

            1 0
            • TK75  

              Můžeš leda zhubnout…těch 45 je dimenzovaný na 90 kg +

              U tebe na tech 44mm by to chtělo bratru tak 75kg max To by neměl být problém, jsme sportovci že jo :⁠-⁠D

              1 0
      • MirekZ  

        Jen pro jistotu říkám, že ty FFWD Drift ráfky jsou vysoké 36 mm. Aby tady nebylo mnoho dalších komentářů o vysokých ráfcích ;-).

        0 1
    • tomasz70  

      Výška se dá dohledat na netu kdo chce, ale těch 36 by mělo být a adekvátním pláštěm a tlakem jezditelne. Já prošel pláště 35,38,40 a teď 42mm a vždy se malinko zlepšilo pohodlí a rychlost je stále stejná. Chtěl jsem 48mm ale obava o průchodnost rozhodla o42mm. Týden po koupi firma přišla se 44mm a ty by byly ideál. Až sjedu půjdu výše

      1 0
      • jIrI___  

        Já měl podobný postup jako ty, ale u 44 mm jsem se odrazil zpět, vrátil se na 40 mm a příští pneu bude 35–38 mm :)

        0 0
        • virtualcop  

          Hrozně záleží, jaký podíl tras dělá silnice, kvalitní šotka, lesní cesty a něco hodně kostrbatýho – podle toho si většina lidí pak vybere optimální šířku gumy. Taky jsem si prošel od 32 po 44mm a teď jsem na 40mm (jezdím spíš po jezdivějších cestách a trasách, terénu minimum, ale zase hodně šotoliny, postraních rozbitých okresek a stezek).

          Pokud to někdo má tak, že preferuje co nejrozbitější terén, pak logicky tíhne k co nejširším gumám a naopak.

          4 0
    • jmaselnik  

      Zkušenost s přední nábou na Zipp 404 mám tristní. Je to už teda pár let, ale po třech reklamacích včetně výměny ložisek jsem to přední kolo nechal přeplést na powertap přední nábu a od té doby no problem.

      0 0
    • gemini  

      Přifařím se s dotazem. Koukám po karbonových zápletech ( hodobožová varianta ke stávajícím hliníkovým) pro svůj Scott Adict gravel a taky mě celkem zaujaly Zippy 303S ( aktuálně dobrá cena, doživotní záruka, vysoký hmotnostní limit ). Má někdo dlouhodobější zkušenost? Jako protikandidáta mám ještě Duke World Runner na DT350kách a CX Ray z Bikepartu, ale tam se pohybujeme už ve vyšší cenové úrovni, kde se dají pořídit i DT GRC1400…

      0 0
      • jIrI___  

        Jak široké pláště plánuješ vozit? Přeci jen vnitřní šířka 17 mm u Zippů už dnes není žádná velká hitparáda… Osobně bych pro takovou tu standardní gravelovou šířku pláště kolem 38–40 mm hledal ráfky s vnitřní šířkou aspoň 22 mm.

        0 1
        • gemini  

          Plánuji 38mm na silnici – 45mm v terénu…Jinak Zippy 303S mají vnitřní šířku 23 mm…:-)

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to se omlouvám za mylné informace, nějak mi v hlavě utkvělo těch nesprávných 17 mm. Tak pak vše v pořádku :)

            0 0
      • jecnak  

        U Zippů byly vždycky mizerné náby. Osobně bych volil DT i kvůli případné dostupnosti ořechů, redukcí a náhradních dílů. Je už na tobě, jestli DT kola, nebo něco pleteného. Radek z Bikepart kola zaplétá perfektně (pár jsem jich po něm kontroloval, když jsem tam lepil pásku, nebo ze zvědavosti na žádost majitele), takže bych se kol od něj rozhodně nebál.

        0 0
        • gemini  

          Od něj mám kola na biku = o kvalitu strach vůbec nemám…spíš řeším, že Zippy jsou za 20ku, tak jestli to není vysloveně *******, jestli je nezkusit…a kdyby bylo úplně nejhůř, tak je přepletu…:-)

          0 0
          • kalimer0  

            A co tohle vlákno, tam ses ptal?

            https://www.bike-forum.cz/…ie-carbon-ii

            0 1
          • gemini  

            Toto vlákno po očku sleduju, ale už jsem v nějakém vlákně zmínil, já nejsem úplně cílovka produktů EIE…:-)

            0 0
            • keymaker  

              A jaky vnimas rozdil mezi Zipp nebo obdobnymi EIE?

              0 0
              • gemini  

                Nechci se pouštět do nějakých debat, ale jen abych odpověděl na Tvoji otázku Zipp je firma, za kterou stojí historie, leta vývoje a laborování, sponzoring sportovců a podobně – EIE je prostě jen manufaktura, která „kopíruje“ to, k čemu si firmy jako ZIPP, HED, DT Swiss a podobně, dlouholetou prací došly…A nemyslím to nějak zle – jen prostě podpořím koupí kol zmíněné firmy raději, než výrobce z Číny…

                4 0
                • kubad  

                  osobně bych pro vyšší a těžší jezdce bral něco s 28 dráty

                  1 0
                  • gemini  

                    Třeba Beasty – ale ty si na gravela teda určitě neospravedlním, i když by se mi líbili velice:-)

                    0 0
                • keymaker  

                  jj, takto mi to stačí a rozumím tomu pohledu :-)

                  0 0
                • jeniiiik  

                  Kde myslíš že se pro ty věhlasné firmy ty ráfky dělají? ;)

                  0 0
                  • gemini  

                    Tak zase tak mimo nejsem, nicméně vnímám ten rozdíl, kdy je výrobce sám Číňan, nebo zda je to výroba na základě vývoje pod supervizí z výše uvedených příkladů značek…A protože jsem teď měl jeden pár takových kol v ruce, připouštím, že kvalitu ty kola určitě mají…No, třeba časem vyměknu a slevím ze svých zásad:-)

                    0 0
    • lazy commuter  

      WTB CZR i23

      někdo vozí?

      0 0
      • MirekZ  

        Po zkušenostech s WTB hliníkovými ráfky a náboji bych se jim vyhnul. – ložiska mrtvá po pár stovkách km, ráfek měkký.

        1 0
    • MirekZ  

      Pár postřehů z dvou týdnů s FFWD Drift. TLDR: Zatím celkem opruz, primárně kvůli nefunkčnosti tubeless.

      Uvažoval jsem o FFWD Drift a DTSwiss GRC 1400. Chtěl jsem něco s DTSwiss náboji.

      Zvolil jsem FFWD, protože:

      • jsou nižší
      • byla na ně sleva 10 % (stále o cca 5000 Kč dražší než DTSwiss)
      • vyrobené v Holandsku (snad)
      • nabízí 100 dní testování a pak při nespokojenosti vrácení peněz

      Aktuální stav:

      • netěsnily ventilky, ani po větším dotažení
      • vyměnil jsem za jiné (lepší tvar, pomohlo, ale jen dočasně)
      • včera mi začal utíkat vzduch ze zadního kola – po ponoření do bazénu opět kolem ventilku
      • komunikace s FFWD nic moc, tváří se, že je to divné a nesetkali se s tím
      • dle review používají mizerný pásek – https://www.bikeradar.com/…sets-review/
      • nabídli mi poslat novou pásku a ventilky, ale to asi nepomůže
      • zkusím tam dát DTSwiss, která mi zatím vždy fungovala a uvidím

      Když nepomůže, tak vrátím kola a koupím ta GRC 1400 (asi).

      0 0
      • jIrI___  

        Únik vzduchu kolem ventilku je velice málo pravděpodobný. Většinou to bývá na nějakém místě špatně přilepená páska, vzduch se dostane do vnitřního prostoru ráfku a uniká cestou s nejmenším odporem – kolem ventilku.

        1 0
        • MirekZ  

          Díky za tip, je to možné. Zkusím vyměnit tu pásku a uvidím. Ale u nových kol jsem fakt nečekal, že to budu muset řešit.

          0 0
          • jerrymouse  

            Taky jsem to řešil u nových kol (Hunt Gravel Carbon). Byla to páska. Dal jsem novou a všechno ok. V mailu se omlouvali, že se to může stát případě přepravě/skladování (letadlo, změny teplot) a že mi zaplatí pásku. Měl jsem nějakou doma, takže jsem to dál už neřešil.

            1 0
            • MirekZ  

              Tak u mě to nakonec páska nebyla, spíše nedokázali vyvrtat otvory na ventilky. Mají mít průměr 7,5 mm, ale jsou šišaté a v nejširší místě 8,1–8,2 mm. Takže to klasický ventilek s kónusem neutěsní. Použil jsem Mavic ventilky, které mají takovou širší základnu, a s těmi to je ok. Každopádně posílám kola zpět do FFWD k posouzení.

              3 0
            • orgoj.chorchoj  

              O tech HUNTech taky premejslim. Jak jsi s nima spokojeny? Jaky presne kola jezdis?

              0 0
              • jerrymouse  

                Jsou ok. Nic moc náboje, ale cena/výkon je ok (když vychytáš slevy, měl jsem asi 25%). Ale už bych hookless nevzal, jsem vyéčenej (ale tyhle Hunty za to nemůžou, to Zipp 303s).

                0 0
                • tomfree  

                  Jaký máš s hookless ráfky problém,já na nich mám najeto hromadu kilometrů a nemůžu si stěžovat,spíš zipp 303 firecast,co jsem měl,bych už nikdy nezkoušel.

                  0 0
                  • jerrymouse  

                    Ty 650b Hunty v pohodě, ale ty Zippy jsou strašný na nahození s X pláštěma a jakmile se plášť trochu vytahá, tak to ani nahodit nejde (ani přes duši). Defekt na cestě znamená, že dojedu na duši (a už to nikdy nenahodim) a jednou jsem měl podobnej problém, co je tady v galerii ze včera (a to tam rozhodně nebylo tolik tlaku, sotva 50psi na 32mm) na předním a pěkně jsem si rozbil držku.

                    0 0
    • scota  

      Prosím o radu, nebo spíše zkušenosti s karbon koly Easton EC70 AX TLR:

      https://www.koloshop.cz/…imano/131017?…

      https://www.koloshop.cz/…-kolo/131016?…

      Jezdím silnice 3. třídy, polnačky, lesní turistické cesty a silnice v pohraničí. Jsou tato kola vhodná na tento druh použití, jde mi zejména o pohodlí ve svém věku se již nikam nehoním ;-)

      0 0
        • scota  

          A jaké jsou výhody Hookless kol pro nezávodní použití v lehkém terénu prosím? A jak ty pláště v tom ráfku drží – tlakem?

          0 0
          • LM  

            Na hookless ráfku je ten plášť trochu více roztažený (nemusí těm „háčkům“ uhýbat), tj. malinko větší objem.

            Drží patkou, která je zapřená o ráfek a ty hookless boky – takže tlakem. Ale pro vysoký tlak se to nedoporučuje. Což ale na gravelu nebo MTB nehrozí.

            0 0
            • scota  

              Takže tlaky kolem 1,6 Atm – pláště 45 mm nejsou problém?

              0 0
              • Vrci  

                Když máš hookless kompatibilní plášť. Což nejsou úplně všechny TLR pláště.

                0 0
              • kubad  

                bezduše to chce

                a domluv se s Tomem a vem EIE na DT350, Easton bych se vyhl obloukem

                0 1
                • Vrci  

                  Proč, EC 90 aero jsem vozil poměrně dlouho na silnici. Náboje bez problémů, ráfky děr a ran vydržely spoustu. Probrzdily se po přiměřené době použití a mojí váze.u kotoučů už probrzdění nehrozí.

                  0 0
                • scota  

                  Díky za radu. Bezduše samozřejmě mám.

                  0 0
              • TK75  

                Na netu ma DT tabulku …co si pamatuju tak to vychazelo baj voko u 40 mm neprekracovat cca 4 bary

                S nárůstem.objemu pneumatik to jde dolů…takže pro 2.4" pneu je maximum nekde u 2.8 baru

                0 0
          • jIrI___  

            Vozím hookless a praktické výhody pro uživatele nevidím žádné, spíše jen nevýhody. A největší z nich je ta, že bys měl vozit pouze hookless kompatibilní pláště a to ani zdaleka nejsou všechny na trhu. Příště bych bral už raději ráfky klasické s háčkem. Pro výrobce je samozřejmě výhodou méně komplikovaný tvar a tím pádem nižší výrobní náklady, to vidím jako hlavní důvod proč nám hookles cpou vrchem spodem.

            6 1
            • LM  

              No mě se více líbí tvar pláště na hookless ráfku. A jsou trochu lehčí či mají tlustší okraj ráfku, protože ten materiál nemusíš použít na háčky.

              BTW: jak se pozná hookless compatible plášť?

              U MTB plášťů jsem tohle označení ještě neviděl. To bude asi „specialita“ pro gravel/road…

              0 0
              • DaD  

                To nijak nepoznáš. Musí to tam být napsané, buď na plášti jako takovém a nebo blistru. Giant má dokonce tabulky kompatibilních plášťů na svá kola. Pokud tam máš jiný a stane se prů.ser, tak máš smolíka. Ty pláště jsou dělané s vyšší přesností.

                0 0
                • Vrci  

                  Podobnou tabulku má i ZIPP. Budou ji mít všichni renomovaný výrobci.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.