• kantis

    Ahoj, už je to nějaký čas kdy se objevila molitanová vložka Huck Norris na ochranu ráfků, chtěl zeptat zda s ní již má někdo zkušenosti? Zkoušel si ji někdo vyrobit z karimatky? Nebo nenašel někdo na čínských obchodech obdobný produkt stejného využití, ale s cenovkou o fous nižší? Díky za reakce.

    0 0
    • smizo  

      Asi bych radsi vyzkousel Mr. Wolf, ale ta cena je prostě moc..

      0 0
    • kantis  

      sakryš, to jsou pálky za kus hmoty v který moc technologie neni

      0 0
      • -b-n-x-  

        Vidíš to úplně špatně. Protože víš/tušíš jak je to jednoduché. Ovšem, pokud to opravdu funguje a je dost borců, kteří to koupí, tak super nápad pro výrobce :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak pořád tam je nějaký vývoj.

        0 0
      • Atilla  

        No forma bude dost drahá. Ta než se zaplatí.....

        0 0
    • Atilla  

      Tohle se mi líbí nejvíc: http://www.cushcore.com/buy-now/

      0 0
      • alinceb  

        Když na to tak koukám, tak je otázka, jestli nezkusit udělat ghetto řešení z návlekový izolace Mirelon. Teoreticky by to mohlo fungovat jako ochrana patek, je to celkem lehký a stojí to pár korun…

        0 0
        • Atilla  

          To spíš z tlusté EVA karimatky. Má uzavřené póry a je tužší.

          0 0
        • Carloss  

          každopádně kolikrát se ti podařilo procvaknout plnohodnotnej enduro nebo sjezdovej plášť tak, aby to nevzal tmel? Jako ochrana ráfku by to dávalo smysl, kdyby to nestálo víc jak 3 sady náhradních ráfků :) S gheto tubeless mám tu čouhající duši procvakanou skoro po celým obvodu, ale na plášti to zanechalo škody minimální.

          0 0
          • Atilla  

            Tak na drahé carbon ráfky se to za 2000kč/ks asi vyplatí. EXO pláště při race modu procvakám celkem v pohodě. Navíc to prý skvěle tlumí, plášť se méně bortí a můžeš použít lehčí ráfek.

            0 0
            • Carloss  

              tak zas jestli není lepší vzít odolnější ráfky za tu hmotnost navíc. Ale neříkám, že se mi to vyloženě nelíbí. Ale jako lepší řešení by mi přišlo lepší vyztužení patek pláště, aby to mělo odolnost i stabilitu cca jako butyl u maxxisů

              0 0
          • Pedro404  

            Čouhající duši? To neznám, jak to máš udělaný?

            0 0
            • Carloss  

              najdi si na youtube „gheto tubeless“ Kdysi mě na to tady přivedl myslím Atilla. když sem si tenkrát říkal, že je to pěkná krávovina a teď to používám k naprosté spokojenosti

              0 0
        • tonik666  

          Jeden pokus z mirelonu jsem ve svem okoli zaznamenal a nejak to fungovalo.

          ja si rozhodne bejake blbiny do kola cpat nebudu a uz vubec je nebudu zkouset sam vyrabet

          0 0
    • LaSouche  

      Nechci zakládat nové vlákno. S PEPI´S Tire Noodle máte někdo reálné zkušenosti?

      0 0
    • wladeq  

      A nestačí třeba tu gumu prostě nafoukat než vymýšlet p*coviny?

      0 0
      • LaSouche  

        Maxxis Minion SS v DD, do bikeparku foukám lehce pod 2 a stejně plášť proseklej tak, že to mlíko nepobralo a ráfek dostal taky solidně zabrat, tak proto vymýšlím píčoviny a navíc mám noční :)

        0 0
        • tonik666  

          taky uz jsem plast v DD prorazil tak, ze to mliko nevzalo, a jeste to bylo na obycejnem trailu a ani nevim o co to bylo. a navic byl dost nafouknuty, zadny nizky tlak…

          0 0
          • LaSouche  

            DD maličko zklamání, myslel jsem, že vydrží víc.

            0 0
            • Atilla  

              Pořád nechápu, že je pro lidi takový problém hodit aspoň na zadní kolo do parku klasický butyl. Těch pár gramů navíc už tě nezabije a navíc stojí polovinu

              0 0
              • LaSouche  

                psal jsem to níže, taky jedna z možností, ale myslel jsem si, že se na en butylu vyhnu.

                0 0
      • Pedro404  

        Od člověka, co má v profilu sjezďáka, bych čekal, že bude vědět, že nafoukaný gumy maj na ***** trakci. Takže nestačí.

        0 0
        • LaSouche  

          +1

          0 0
        • wladeq  

          Za posledních 10 let jsem měl defekt třikrát? +/- 2 atmosféry. Nafoukané gumy nemají napíču trakci, akorát na podhuštěných musíš šlapat i z kopce, tak se ti zdá že to drží a že jedeš jak bůh

          Taky je fajn netrefovat ty nejostřejší šutry :-)

          0 0
          • Pedro404  

            No vidiš, a já bych s dvěma atmosférama jezdit nemoh, vozim 1,35/1,5. Že pro tebe něco nemá smysl neznamená, že to je **********.

            0 0
        • wilda81  

          Vozím na sjezdaku na zadku taky cca 2bary na svých 86kg. Kde je problém?

          0 0
      • Barak  

        Za co by lidi jinak utrácely prachy? Za duše, když ti obvykle stačí dvě tři na sezonu? Pche, to by ti výrobci moc nevydelaly. Lepší jsou mlíka, ventylky, co2 pumpy, pásky, knoty, tyhle hadice do plastu atd…

        0 0
        • LaSouche  

          No já nevím, nemyslím si, že bych nějak extra prasil, a samozřejmě nemám o svém jezdeckém mínění přehnané iluze, ale potom co jsem prosekl miniona ss v DD, tak jsem se nuceně musel vrátit k duším a zlikvidoval jsem během týdne v bp 3 kusy, z toho jednu foss.

          0 0
        • Pedro404  

          Další expert:) S dušema sice neutrácíš za ty věci, cos popsal, ale při foukání rozumnýho tlaku utrácíš rovnou za ráfky.

          0 0
          • Barak  

            Jezdím XC, s nicením rafku nemám problém.

            Stejně ale moc nerozumím, cos napsal. Nestrka se ta hadice do plaste právě kvůli tomu, abys nezrusil rafek, když s bezdusakama vozis nizky tlaky?:)

            Btw, jezdím bezdusaky, proto vím, že je to nesrovnatelně dražší než s dušema.

            0 0
            • Pedro404  

              Je to tak jak píšeš, a proto když máš duše a rozumnej (nízkej) tlak, tak tam tu hadici mít nemůžeš a ráfek zrušíš.

              0 0
              • Barak  

                Na moje použití mám rozumně nizkej tlak takovej, že rafky nerušim. Jednou jsem ho bouchl, ale šel srovnat.

                Nicméně, já prvně psal o financích, ne o tlaku. Jestli nesouhlasíš, může bejt.

                0 0
                • Pedro404  

                  Tak ty ochrany ráfků logicky vozí lidi, co při tlaku, kterej chtěj vozit, ráfky ruší, čili jim to ušetří prachy a ****** s přeplejtáním.

                  0 0
                  • Barak  

                    Je to jak píšeš. Pořád ale nechápu, proč jsi na mě vlastně zareagoval, když jsme se konečně dobrali k tomu, že to nepotřebuju, proto to nevozim.:)

                    0 0
                    • Pedro404  

                      No protožes psal něco ve smyslu, že bezduše sou na vytahování peněz z lidí, což je blbost.

                      0 0
                      • Barak  

                        Neříkám, že to je k ničemu, přínos pri jízdě tam je. Ale, že je to dražší je prostě fakt, to mi nikdo nevymluvi. Z vláken tady na B-F bych klidně řekl, že i instalace a údržba je větší pekárna.

                        0 0
                        • LaSouche  

                          Pokud jsou ráfky i pláště tlr, pláště nejsou děravé, vytahané patky, ráfky nejsou příliš koplé, tak bez problémů.

                          Z vlastní nedávné zkušenosti můžu napsat, že byl pro mě docela porod dostat duši do tlr ráfku a pláště.

                          0 0
                          • Barak  

                            Stačí se podívat na to množství vláken, kdy věčně něco někomu nejde nahodit, utíká vzduch kvuli spatne kombinaci rafku, plastu, ventilku a pasek, vysycha mlíko, dělá hrudky nebo jezky, kdy se zkousi dokonce uz i michat ruzny tmely dohromady a za nesmyslné peníze se shánějí po Evropě nový zázračný mlíka, který nakonec stejně nefungujou. Vidis tady nejaka vlakna kvuli problemum s dusema? Nic, nula.

                            0 0
                            • LaSouche  

                              I přes všechna negativa, že jsem bez duše :), je to po mě přínosem a k duši se nehodlám vracet.

                              Furt řeším méně defektů, než s duší, nehledě na možnost jezdit nižší tlaky.

                              Ale hledám způsoby, jak eliminovat poškození pláště a hlavně ráfku, když to někde naprasím, nebo udělám botu.

                              Samozřejmě je i možnost do bikeparku nahodit dh butyl, nebo si rovnou nechat vyplést kola na bikepark.

                              Jen jsem se prostě ptal, zda někdo nemá reál zkušenost s PTN, případně něčím obdobným.

                              O tmelech si z vlastní zkušenosti nedělám přehnané iluze, až vyplácám zeroflats, vrátím se k no tubes.

                              0 0
                              • Pedro404  

                                Ani butyl v bikeparku bohužel neni všespásnej, já bych potřeboval ochranu ráfku i do něj. Ale to se bavíme o sjezďáku, trailový kolo by se mi kvůli parku přezouvat nechtělo.

                                0 0
                                • wladeq  

                                  Všespásné není nic, ale butyl je dost efektivní. Řek bych že lepší řešení než předražený mirelon. A esi jezdíš bez butilu na 1,3 atm, tak je to na zichr, že dolů dojedeš prázdný. Pokud teda nejedeš moc blbě, nebo moc dobře :-)

                                  0 0
                        • Pedro404  

                          Tak já s dušema za sezónu odrovnám minimálně jeden ráfek, takže když započítám prachy za ráfky a přeplejtání, začíná to bejt i ekonomicky a časově velmi přitažlivý. Nehledě na to, že hlavní výhodu vidim v tom, že bych to moh naprasit do jakkoli rozbitý pasáže v plnejch, takhle se musim krotit, abych šetřil ráfky a neprocvak duše.

                          0 0
        • LaSouche  

          A než jsem x let zpátky přešel na bezduše, tak jsem za ty duše taky neutratil málo.

          0 0
        • Svobodarider  

          Občas nevím, co si mám (bez urážky) o některých lidech tady na základě jejich názorů myslet – a rozhodně teď nemířím jen na Baraka. V jednom vlákně se hejtujou bezduše, pod Tubolitem si zase lidi klepaj na čelo, proč řešit duše i jako pouhý backup, když máme přeci tubeless a knoty… Plně se tady ztotožňuju s Pedrem, protože mám dojem, že je jediný, který se na problematiku v tomto vlákně dívá objektivně.

          1. Duše dobrý pouze na dojezd, když procvaknu a tmel/knoty si s tím neporadí. Na alespoň trochu agresivnější ježdění jsou nepoužitelný, pokud kola nenafoukáš na nesmysl (viz bod 2).
          2. Vysoký tlaky skutečně maj na ***** trakci… Minimálně při relativním porovnání s tlaky nižšími (viz bod 3).
          3. Protože racionální člověk lepší trakci chce a opravdu při tom nemusíš „šlapat i z kopce, a tak se ti zdá že to drží a že jedeš jak bůh“, tak tlaky sníží a ráfky začnou dostávat nažrat (pokud za tři a půl tisíce, což je cena setu CushCore někdo pořídí 3 sady náhradních ráfků, tak bych možná s upgradem začal nejdříve tam. Nevybavím si jediný ráfek za 600,– u kterého by se dalo mluvit o kvalitě a výdrži. Zároveň přepletení kola nejsou jen náklady na samotný ráfek – je v tom minimálně i práce… taky popřípadě páska, mlíko atd. Předem varuji před protiargumenty typu, že si to přepletu sám – nevím, na kolik si kdo cení vlastního času, ale ne, není to zadarmo, i když se to někomu na první pohled tak jeví). A protože onen racionální člověk nechce zásadně přifukovat, tak se začne dívat jinam (viz bod 4).
          4. Už se tam blížíme. Butyl je fajn, ale není všemocný. Je rozhodně odolnější proti průcvaku, ale ráfek prostě neochrání. A je jedno, jestli je to lepší hliník nebo karbon, cena vložky najednou prostě není tak vysoká, když si to člověk vyzkouší a uváží přínosy.

          Půl roku vozím CushCore na zadku a už si nedokážu představit, že bych na enduru byl někdy bez vložky. Na sjezďáku bych si ji dal regulérně i dopředu. V absolutním měřítku nejsem ultra papírák, ale vzhledem k výšce stále dost hubeňour. 80–81 kg nahatej, karbonový širší ráfky, EXO Maxxisy. Tlak vzadu jsem snížil o 2 psi na 23 psi (necelých 1.6 baru), grip je nesmyslnej a zároveň to můžu bez obav poslat skoro kamkoliv.

          Tak nehaňte, co jste si nevyzkoušeli. Ideální projít si v praxi body 1–4 výše a pak teprve komentovat, protože jinak se ty názory vážně nedají brát vážně :) A ve chvíli, kdy si na šutrech procvaknete novou kvalitní gumu okolo 1300,– +, kdy si s dírama u patek tmel moc neporadí, tak je vložka skoro zaplacená…

          0 0
          • wladeq  

            Tohle všechno ovšem platí jen do doby, než tě v první zatačce pojede týpek, který tyhle nesmysly neřeší…mám pravdu?

            0 0
            • Pedro404  

              Co to je za kravinu? Když tě předjede týpek na cyklokrosce, tak to znamená, že odpružení je k hovnu? Každej jezdí na tom, co vyhovuje jemu, jak a na čem jezděj jiný lidi je pro tebe absolutně irelevantní.

              0 0
              • wladeq  

                Esi mě pojede týpek na CX tak prodávám kolo, obratek kupuju šachy :)…nepochopils pointu, ve zkratce, neřešit, jezdit. Pokud chce tazatel vedět na zichr jaké to má plusy a mínusy, ať to zkusí sám, ten mirelon fakt nestoji majlant. Ale jak říkám, nafoukat a nejezdit jako prase, tipuju že nejde o závod ;)

                0 0
            • JMT  

              Ne, tohle platí i když to máš doma opřený o zeď. Prostě buď chceš mít to nejlepší nebo ne. A to že do toho nasolíš neznamená, že tě někdo nezajede na sobi 20. Ono když se nad tim zamyslíš tak je to i logický. Obecně…buď makáš a máš prachy, neřešíš jesli tě kolo stojí 50 nebo 200…ale nemáš čas jezdit, takže jedeš tužku. No a nebo nemáš prachy ale spousta času, máš najeto a zajedeš na čemkoli. Jasně, mnoho vyjímek existuje…ale…

              0 0
          • Barak  

            Když už jsi mě zmínil, tak jen pro upřesnění, nepsal jsem o funkční stránce (bezduše sám jezdím), ale o finanční. Zmiňoval jsem taky, že jezdím XC a ničení ráfků na nízkých tlacích se u mě nekonalo ani s dušemi, ani teď bez duší, takže jsem to nezapočítával. Prostě jsem vždy foukal tak, abych nějak výrazně neničil materiál. Někdy mi z té mánie tady ale přijde, jako by se dříve na duších nedalo skoro jezdit.

            O tom, co je nebo není potřeba pro ježdění v parku nevím, takže se k tomu vyjadřovat moc nechci.

            0 0
            • Atilla  

              Když si vezmu kolikrát jsem v lese lepil a kolik jsem vycházel za duše, tak s klidem můžu říct, že jsou bezduse levnější a o dost spolehlivější řešení.

              0 0
            • Svobodarider  

              OK, špatně čtu :) Na XC, kde se obecně dost hraje na váhu, vložka moc smysl nedává. A myslím si, že ani nějaké lehčí řešení á la Huck. Tam je duše asi i v pohodě, to zas nedokážu posoudit já. Jak ale píše Atilla, jak se s trochou více zdvihu občas podíváš v rychlosti do šutrů, tak bezduš ušetří spoustu peněz a nervů.

              0 0
    • doubleingram  

      Nekd ve Velu jsem cetl o ochrane co se pouziva u motorek, nemuzu to zaboha najit ale znelo to dobre, hlavne se to uz dlouho pouziva.

      0 0
      • embi  

        Pouzivaji se dve reseni. Motomousse a tubliss.

        0 0
      • tsunami  

        mousse – pěnová výplň místo duše, docela těžká, ale na rally a obecně ježdění v terénu asi nejodolnější, pak se používá třeba tubliss – malý plášť+duše posazená v ráfku, utěsní plášť kola a udělá z něj vlastně bezdušák, používají to hodně na hardenduro, dál se používají třeba nějaké nafouknuté míčky misto duší apod.

        Každopádně mousse je do kola docela nevhodný – je těžký a dost tvrdý než se rozjezdí a dost blbě se to nazouvá (zkus nazouvat nafouknutou duši do plášťě).

        0 0
        • doubleingram  

          Ok, on se ted spodobnymi systemy rozrtrh pytel, takze uvdime, co se prosadi. Kazdopadne to je fdurt dost drahy , na to co to je za „kokotiny“ vetsinou.

          https://r2-bike.com/…re-Noodle-29

          0 0
          • LaSouche  

            Jj, to je to samé co jsem dal výš.

            Ještě jsem objevil tohle https://www.haven.cz/…naconda-275/

            0 0
            • LaSouche  

              Jinak souhlas, je to drahý jako prase. Teď mám na cestě wtb riddler tough. Pokud zprasím i ten, tak pak asi vážně začnu uvažovat o nějakým podobným řešení.

              0 0
              • doubleingram  

                Ten vypada dobre, srovnani s Minion SS DD? Val. odrop, jak drzi a tak?

                0 0
                • Goob  

                  Zkoušel jsem oba a zůstal u Riddlera. Hlavně teda proto, že mám 30mm ráfky a ten Riddler je 2.4, takže nedělá čtvereček jako SS. Jede to skvěle a drží to taky skvěle… když se člověk nebojí podržet kolo pořádně v náklonu, s čímž mám pořád trošku problém.Samozřejmě jakmile zaprší, je konec.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Tak od toho ma Maxxis wide trail prece.

                    0 0
                    • Goob  

                      Teď už ano, ale před rokem ještě nebyly.

                      0 0
                    • my_dudesty  

                      Ale zrovna ten Minion SS ve WT verzi nemuzu na strankach maxxisu najit – maji tam 27.5×2.3 nebo pak az 27.5×2.5, ale to jsou butylove verze maxxgrip/supertacky s dratovou patkou a vahou 1.3kg.

                      doubleingram: takze rikas, ze 2.4" od WTB je na 30mm rafek ok? Nezkousel jsi treba Trail Boss/Breakout?

                      0 0
                      • doubleingram  

                        Hele netusim :) WTB nemam ani zatim spis neplanuju. Alepkud nejsou ready na 30 mm a vic, tak tam negativni zmena profilu IMHO bude. Otazka jak hodne a jaky to muze/bude mit vliv.

                        Podle me jsou „WT“ tyto nove, uvedene jako 2,4 a 2,6.

                        https://www.wtb.com/…boss-2-4-2-6

                        0 0
                      • Goob  

                        Nejsem sice doubleingram, ale odpovědět můžu, protože 2.4" TrailBoss střídám s Riddlerem na 30mm ráfku. Je v pohodě. Možná trošku plošší, ale např. Číža, co vím, vozí/vozil na 30mm ráfku i 2.3 Vigilante (v EWS).

                        Jinak české zastoupení WTB naslibovalo ty nové šířky Vigilante a spol. na konec srpna/začátek září skladem, prý „ve velmi omezeném množství“.

                        0 0
                        • my_dudesty  

                          Samozrejme dotaz byl smerovan na Gooba, pardon ;) TrailBoss je jeden z kandidatu az orvu spunty na hans dampfovi, ale zatim jezdim asi spis opatrne a do smyku to taky netaham, takze drzi dele nez jsem cekal. Kazdopadne diky, zvazim i toho Riddlera

                          0 0
                          • Goob  

                            El duderino! (teď jsem si teprve pořádně všiml nicku :D)

                            Hans Dampf jsem vozil taky… mám za barákem kopec s fakt hnusným jílem. Tam když zaprší, tak se to nedá jet skoro ani po rovině. A nevím, jestli je to jen moje zkušenost, ale Hans Dampf se tam výrazně méně zanášel než TrailBoss. Já mám přeobjednané to nové 2.5" Vigilante, tak jsem fakt zvědav.

                            0 0
                            • my_dudesty  

                              Jn, to je uz hodne letity nick;)

                              Toho Vigilante chces davat na zadek? Mi ten HD prijde prave takovy nemastny neslany, ale byl na kole, tak ho dojezdim, ale nahrada bude neco jineho. Predek mam vyreseny, tam jen budu obmenovat maxxgrip DHF, ale na zadnim to asi bude par experimentu.

                              0 0
                              • Goob  

                                Na předek. Na zadku zůstanu u Riddlera/Tra­ilBosse v tough verzích, na těch gumách se mi jezdí skvěle. Ale nejsem žádnej velkej střelec.

                                0 0
        • nitraq  

          Ten tubliss je vlastně totéž, co schwalbe procore.

          0 0
    • mr.antik  

      Co jsem slyšel tak pokud jde o ochranu patek i gumy, tak dost prý pomůže ghetto tubeless řešení – kdy vlastně přes patky přečuhuje duše (což není uplně top matroš)

      Jsem zvědav kdy se dočkáme nějaký gumových botiček na patky… samozřejmě tak za 500,–/ks minimálně :-)

      0 0
      • Carloss  

        gheto ti patky neochrání, rozstřihlou duši na DH už neostříhávám, protože po pár jízdách v bordelu se sama ucvaká rovnoměrně podél patky :) jinak nějaký takový „návlek“ už myslím existuje

        0 0
        • mr.antik  

          jo tak duše je takovej celkem nahovno matroš ale něco málo to sebere :-)

          0 0
    • kantis  

      Tak po tom co jsem na Enduroserii na špičáku odrovnal ráfek na zadním kole jsem se rozhodl že tam musím něco dát. Už jsem byl nalomen na Pepis noodle, ale kolega mi ho rozmluvil že prý na vlastní oči viděl jak novej pepis jel 0,5km po ráfku a byl úplně roztrhanej a že je prej na jedno použití zase nadruhou stranu má recenze slušné, tak by mě zajímali vaše názory, co si o tom myslíte a doporučení co vozíte v ráfku vy.

      0 0
      • kantis  

        Ještě jsem jsem se slyšel fámu o tom že v decathlonu mají plavací blbosti: https://www.decathlon.cz/…8216134.html a prý nesajou mlíko, a když se nařežou tak je to v ráfku supr, vyzkoušel někdo?

        0 0
        • lubosalbi  

          Znám několik lidí co to vozí. Už to mám taky doma, ale ještě jsem to na kolo nedal. Funguje to prej supr. Je to pěkně tuhý o proti mirelonu a kaiflexu, to nic nezachrání a nic to nevydrží, protože to je moc měkký, osobně vyzkoušeno.

          Ta koupací hadice se musí upravit do následujícího tvaru, protože má většinou moc velký průměr.

          0 0
          • LM  

            Más v tom plášti i místo na nějaký vzduch?

            A kolik zhruba takto upravená koupací hadice váží? :-)

            0 0
            • wilda81  

              Je jedno co to váží a vydrží. Stačí, že můžeš machrovat na enduroserii, že sis to vyrobil sám. Něco jako když si Houmr vyrezal vlastní lžíci… z větší lžíce.

              0 0
            • lubosalbi  

              Nařežeš si to jak potřebuješ, todle jsem nedělal já. Váha je cca 100g

              0 0
          • kantis  

            tyjo čekal jsem jinej tvar, nevíš jak to kluci řeší spoje? nevěřím že by izolačka v kole vydržela…

            0 0
            • lubosalbi  

              Já kaiflex lepil duct tape a drželo to bez problému. Měl jsem to v kole teda jen chvíli. Asi bych použil chemopren + duct tape.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.