• jágrovahůl

    Zdravím, měl jsem teď problém s přední brzdou. Brzdila velice slabě a kvičela.Tak vyměnil jsem destičky a kvičení přestalo. Brzda ale pořád moc nebrzdí. Může být tedy zavzdušněna? Jestli ano, co může být příčínou toho, že se to zavzdušní? Mám kolo teprve asi půl roku, tak se v tom ještě moc neorientuju :)

    0 0
    • lidumil  

      To, že špatně brzdí, nemusí znamenat, že je zavzdušněná. Zavzdušněná je, když Ti propadne páka k řídítkům. A nebylo by od věci, kdybys napsal i typ brzdy.

      0 0
    • saddik  

      Zavzdušnění se neidentifikuje podle toho, jestli a jak to brzdí, ale podle toho, jak měkká je páka na stisk. Jestli páku domáčkneš bez většího odporu až k řídítku, tak je brzda zavdušněná. Pokud se chová páka pořád stejně, jako když bylo kolo ok, a přesto to nebrzdí, tak je problém jinde.

      0 0
      • jágrovahůl  

        Aha, tak to asi opravdu bude problém jinde, protože páka de pořád stejně

        0 0
        • saddik  

          Ok. Po výměně destiček jsi je zajel, nebo jsi to jen zkusil?

          Taky neuškodí zkontrolovat, jestli není mastný kotouč a jestli někde okolo třmenu neteče olej (ať už ze samotných brzd nebo od jinud).

          0 0
          • jágrovahůl  

            ještě jsem je pořádně nezajel. Měl jsem volnou chvilku v práci, tak jsem si je přehodil tam a ujel jsem s nimi asi jen 10 km z práce domů. Na ten olej jsem se díval a nikde nic neteče

            0 0
            • saddik  

              Těch 10 km by mělo na zajetí stačit, pokud jsi občas brzdil. Jak píšou lidi níž, odmastit kotouč (což se mělo udělat před montáží desek), na desky bych zatím nesahal ani odmašťovačem, a zkusit to trochu vysmažit během brzdění z kopce.

              Odmašťovač může být isopropanol (to je nejmenší svinstvo), toluen, perchloretylen… Já používám odmašťovač na brzdy aut, mají to v každém autokelly apod. za pár šupů.

              0 0
    • wanderer  

      Taky bych se optal na brzdu, páka zadní má o něco delší prázdnej chod a taky měkčí záběr než ta přední a rád bych alespoň ten prázdnej chod nějak zkrátil. Dá se to nějak seštelovat aniž bych to musel celý nějak víc rozdělávat nebo tahat do servisu?

      0 0
    • MirosPikos  

      Odmasti pořádně kotouč (měl si to udělat dřív, než si namontoval nové desky). Takže teď budeš muset odmastit zřejmě obojí. Pak si najdi nejdelší kopec, vyjeď nahoru a dolů rubej co to jde a přitom brzdi neustále aby se desky pořádně zahřály. Já takhle zrovna předevčírem ladil zadní brzdu. Byl jsem měsíc bez kola, kotouč se mi to válel a asi jsem na něj párkrát sáhl mastnýma rukama. Projel jsem se a brzdí zase na jedničku.

      0 0
      • jágrovahůl  

        A dá se koupit něco na odmaštění? Někdo říká, že to stačí přejet kotouč a desky hodně jemným brusným papírem, někdo to vypaluje a někdo mi dokonce říkal, že se na to stačí vychcat :D

        0 0
    • jágrovahůl  

      ok, díky za rady

      0 0
    • puka  

      Zdravím. Dneska jsem si dal na kolo starou dušu jako chránič rámu. Kolo jsem měl vzhůru nohama asi tak půl hodiny. Pak jsem nasazoval zadní kolo (s RU a kotouči je to opravdu boj!), sedl na kolo, projel se a zjistil, že brzdová páka má o 2cm delší chod. Odpoledne brzda fungovala jak měla, teď už se nedá ovládat jedním prstem.

      Brzdy – Shimano 485.

      0 0
      • MlokCZ  

        Byla zavzdusnena uz pred tim a jen jsi otocenim presunul vzduch do trmenu.

        0 0
        • puka  

          Takže mám hopsat a doufat, že se dostane zase tam kam má? :)

          …četl jsem pár rad typu – maličko stisknout pístky naprázdno nebo několikrát rychle mačkat. Pomohlo by něco aby to bylo zpět v méně dezolátním stavu?

          0 0
          • Honza03  

            Postavit na zadní a mačkat brzdu dokud nebude tvrdší … (klepat do hadičky / třemenu atd) Jinak samozřejmě odvzdušnit, protože jak to otočíš znova tak to bude to samé.

            0 0
            • puka  

              Jojo, pomohlo. Brzdí to stejně jako předtím. Aspoň po této „zkušenosti“ vím, že bych potřeboval poslat kolo do servisu. Preventivně :)

              0 0
            • puka  

              To mě napadlo taky, ale oni nepoužívají brzdy z roku 2007 třídy alivio. :D

              0 0
              • Smazaný účet  

                Proste to musis odvzdusnit…

                0 0
                • puka  

                  Manuálů jsem několik našel, ale každý tvrdí něco jiného.. Nářadí na to nemám a zatím si na to netroufnu. S brzdama jsem spokojený. Jsou to sice houbičky, ale spolehnout se na ně dá :)

                  0 0
            • MirosPikos  

              Jo tohle jsem zkoušel z nudy. Ale výsledek nic moc…stále nepatrně delší chod, než bych si přál. Přední je ok.

              0 0
        • saddik  

          Nemuselo to být do třmenu, jakmile je bublina mezi pístkem brzdové páky a pístkem třmenu, tak je úplně jedno kde.

          Jinak brzdě, která má bublinu v rezervoáru, bych neříkal zavzdušněná, ale touhle polemikou už jsme jednou prošli, tak asi třeba znovu :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Jistě, nemuselo to být do třmenu. Když to měl vzhůru nohama, tak je ale pravděpodobné, že to tam došlo, zvlášť když samotné promačkání páky po otočení zpět nestačilo (ale samozřejmě to bude záviset na tom jak má přesně vedené hadice).

            0 0
          • MlokCZ  

            A k tomu co je nebo není zavzdušněné jen jeden aktuální případ z praxe. 4 kusy SLX, které jsem sám opravdu důkladně před půl rokem odzvdušňoval.

            Teď jsem u všech měnil desky a na otočeném kole vzhůru nohama jsem klidně i roztahoval pístky. Brzdy stále zcela perfektní bez náznaku zavzdušnění, jak tam opravdu nikde žádný vzduch předtím nebyl.

            K tomu i dobře chodící pístky, takže z toho byla nejsnažší výměna desek, co jsem kdy dělal. Nemusel jsem sáhnout ani u jedné z těch brzd na jediný šroub. Kotouč jsem měl seřízený na střed třmenu i předtím a po roztažení pístku a dání nových desek stačilo namačkat páku na zatíženém kole a brzdy zůstaly i perfektně seřízené.

            0 0
      • saddik  

        Neroztáhnul jsi jen při vracení kola zpět pístky v třmenu? Pokud jo, tak je normální, že musíš napumpovat pístky zpět k sobě a během toho je brzda houbovatá (třeba klidně i 20 nebo 30 zmáčknutí).

        0 0
    • Jenda2032  

      Taky to teď budu řešit..

      Koupil jsem si přípravek na odmasteni brzdových kotoučů, destičky odmastil radou z cyklo servisu a výsledek stále stejný..

      Tak jsem koupil nové desticky a nepomohlo..

      Už jedině odvzdusnit.., čekám na kit pro opravu shimana…

      Brzda je strašně slabá, účinnost je až ve 3/4 páky..

      Snad to pomůže..

      Jet např. z Lysé, tak nedobrzdim ani v Ostravici.

      0 0
      • puka  

        Máš ty brzdy zajeté?

        0 0
        • Jenda2032  

          Letos pouze zatím cca 80 km, takže ten progres by tam měl být… ale je to úplně stejné…

          Jen mi přijde divné, že se mi zavzdušnila přední i zadní zároveň..

          Ikdyž špatně to brzdí až teď.. Co mi kolo stálo přes zimu…

          0 0
          • KoudakT  

            Asi bych zkusil odvzdušnit. Je možné, že se dlouhým stáním uvolnila nějaká bublinka nebo něco odteklo. 3/4 páky by mohl být i nedostatek oleje.

            0 0
      • kolond  

        S neúspěsným odmaštěním mám, po delší době odstávky, stejnou zkušenost.

        Stačilo brzdit 300 m z kopce a brzdí jako dřív.

        Páka měla také dlouhý chod, odvzdušnění tomu pomohlo.

        Mít po ruce náhle schovaný sedmičku klíč, tak bych dal brzdovku (LHM) novou.

        Když tak pročítám manuál, tak píšou, u odvdušňovacího šroubu moment 4–6 Nm. Měl jsem po ruce jen kombinačky a šroub jsem nechtěl poničit, ale nepohnul se ani o kousek. Tak jsem zvědav jak to půjde klíčem.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.