je to jen kampáááň, FAVORITU bude líp...

400 nepřečtených
    • pakun  

      A ty budeš asi pilot, viď…

    • Bubaaak  

      ten kokot si to zasloužil… prostě jsme socky na ty jeho kola…

      • petrx  

        Tak dlouho se ostatním vysmíval, až nakonec se stal sockou on sám.

    • midlander  

      vskutku nečekané… ale mzdy zaměstnancům by vyplatit mohl, vychcánek.

    • myscho  

      Preco je v dnesnej dobe niekto ochotny pracovat 3 mesiace bez vyplaty?

      • holiič  

        protože se mají dobře a až přijdou ty peníze, které jsou na cestě, tak se budou mět ještě líp…

      • CzechJoker  

        Protože v Rokycanech není práce, patří k regionům s největší nezaměstnaností a vyrovná se tak Sudetům.

      • jIrI___  

        Bo pomalu nastupuje další krize a těch pracovních už není tolik, co třeba rok zpět. A už vidím jak jsou firmy lačné po čtyřiceti, padesátiletých dělnících, resp. jak snadno si oni najdou novou práci… Ale jako hlavní bych viděl to, že hromada lidí prostě nemá ráda změny a pořád doufá, že se situace ve firmě změní k lepšímu, vidím ostatně v současnosti i u svého zaměstnavatele :)

        • Melvin  

          S tím, že se blíží krize bych souhlasil, ale zatím je pořád celkem velký nedostatek pracovních sil.

          • snas89  

            Utlumení přece nemusí být hned krize.

            To, že se někomu hodí pořád tlačit do lidí, že ekonomika musí jen růst, jinak je problém, ještě neznamená, že to podle toho nesmyslu musí na světě fungovat.

            • onuce  

              Krize přichází a bude strašná. Jak dlouhá a silná byla konjunktura, o to hlubší a delší bude krize. Ostatně se divím, že ještě není, když Trump dělá naprosté maximum, aby ji odstartoval. Plus elektromobily…

              • ˘Ö˘ Krab  

                Už od první krize ve '29 se prokazatelně čím dál více stupňuje zpětnovazebný vliv médií. Jak na absolutní důsledky, tak především na akceleraci dění. Nechci říct, že krize nebude (a velká), ale nemuselo by to být tak strašné, nebýt mediálních přiživovačů.

                Znáš Janouškovu písničku „Rozhovor s nádražákem“ ?

                Říkám: každý den v mojí televizi mi ukazujou zbraně,

                že prej v tom (ani to neumím říct) došlo ke krizi, že prej tam válčej' jak saně.

                Tu válku hned, jak dojde ke krizi, stejně vyrábějí v televizi.

                Dyť kde by vzali tolik mrtvejch lidí, dyť kde by vzali tolik mrtvejch lidí,

                dyť, řekněte, kde by vzali tolik mrtvejch lidí, to studentům daj' kilo a režisér to řídí.

                • Goob  

                  A stejně žádnej Trump néni, vždyť je to vymyšlený. Přesně.

                • RomanH  

                  Presne.

                • krabica  

                  Vrtěti psem?

                  • Romancero  

                    ten film jsem viděl..ale docela by mě zajímalo odkud ten terminus technicus pochází? :-)

                    • hekynen  

                      Tak to jsi ten film neviděl, když se na to ptáš. ;-)

                      • Romancero  

                        ..no ale ten pojem musel někde vzniknout! mě zajímá historie, jak tahle průpovídka vznikla..

                        chci se to prostě dozvědět- i „kdyby čert na koze jezdil“ :-)

                        • hekynen  

                          Máš to přímo v tom filmu, tuším hned na začátku.

                          • Romancero  

                            tak se na to zase mrknu…

                            ale je fakt, že z toho filmu nemám moc dobrý pocit. Nějak moc „smrdí“ denní realitou :-(

                            • hekynen  

                              Tož budíž teda.. :)

                              Název filmu v sobě obsahuje vtip: „Proč pes vrtí svým ocasem? Protože pes je chytřejší než ocas. Kdyby byl ocas chytřejší, vrtěl by ocas psem.“ Pes je veřejné mínění a ocas média nebo pes jsou lidé a ocasem vláda.

                              • Romancero  

                                díky…je to teda dost intelektuálně náročné to pobrat!..pro mě

                                Kdyby to bylo tom, jak si pes stále dokola ten ocas honí-snad bych pochopil…

                                Takže pro mě „honiti psa“ :-)

                                • Goob  

                                  No, nepobrals to.

                                  Ve zkratce jde o to, že když koukáš na psa vrtícího ocasem, myslíš si, že to dělá ten pes (jeho mozek). Ale co když je to ocas, který ovládá psa?

                                  • krabica  

                                    Koukám, že jsem nastolil těžké téma. :-)

                                    • Goob  

                                      Kolik třešní, tolik višní! Vydá strom při pádu zvuk, když u toho nikdo není? Tolik věcí k diskusi a tak krátký život.

                                  • Romancero  

                                    a jak můžeš vědět , co si myslím? :-)

                                    Jsou pohyby , které fungují přes 1. signální a pak pohyby . o kterých si „myslíme“ , že je konáme z vlastní vůle…ale skutečný podnět-prvotní pohnutka odkud přichází ? Na to je třeba pár let meditovat :-)

                                    • Sgt Pepper  

                                      takže vrtíš ocasem vědomě, nebo bezvědomě?

                                    • Goob  

                                      Z poznámky „pes točící se za ocasem“ celkem jasně pramení nepochopení významu toho idiomu.

                                      Pokud tím honěním myslíš ovšem Strakáčovu atletiku, tak se pohybujeme ještě úplně jinde.

              • RomanH  

                Zase tuto blizici se by bylo celkem jednoduche prekonat – stacilo by zrusit to eko silenstvni kolem osobnich aut. K tomu ale samo nedojde.

                • Romancero  

                  chytří lidé třeba dřevo z polomů a z kůrovcové kalamity neprodávají levně do Číny. Pronajali si sklady a pily a nechávají kmeny řezat na prkna. Výborná investice-za pár let bude mít mnohonásobně vyšší hodnotu!

      • ronda  

        Jestli tam v nemálo lidech bouchali těch několik desítek kol měsíčně – kdo by spěchal z tak vyčerpávající rachoty :-)

    • cosmo  

      Myslenka prodavat na zapad retro kola se znamou znackou potrebovala poradneho investora a ne dotace na vyuku lidi, jak jsem videl jejich ceny a pak stanek na 4biku, tak jsem si rikal, ze to v dnesni dobe nemuze dobre dopadnout…a taky ze jo, spor s designerem, zadne vyplaty zamestnancum, a nasledne prodej pod rukou…pekny zmrd, uvidime kde se zase vynori a co bude prodavat

      • CzechJoker  

        Jenže značka Favorit, Prim, Pribináček nebo PePo je známá pouze tady. Na západě mají svých retro značek dost a navíc i těch neretro a logicky nemají důvod utrácet peníze za něco takového.

        • cosmo  

          Favorit byl znamy i NDR, takze v nemecku by s tim i cenovkou mohli kalkulovat…v by­valem RVHP tady…zbytek je jen pohadka…ale to byl duvod proc do toho ten magor sel..prodavat drahe kola

        • Člověk a jeho svět  

          Přesně, matně si vybavuji ty jejich cenovky a za ty prachy jsi měl top rám jakékoliv high end značky + elektrickou duru + LW kola. Favorita mohl koupit jedině úplný magor.

          • kubad  

            a Festku?

            • nitraq  

              Tak Festka jsou echt hisptři a pokud se nepletu, tak si udělali docela dobrý jméno v Americe. Favorit byl jen retro, prostě nestačilo.

              • milan.v  

                Tam jede marketing na plné koule, musí se nechat, že ten jim jde opravdu dobře…

            • Trepifajxl  

              tam to platí taky, pěšky jako za vozem

            • raw 4  

              :-)

          • Johny.Merida  

            A jak jednou pod Havlikovou pri závodě při jednom vyjezdu prasknul :-)… Bohužel nemůžu dohledat video, jak ten zbytek, tu hromadu hodila za kolíky s,, mlikem"

            • kubad  

              a?

              kdo ví kolik toho ten zakázkový rám na míru měl za sebou, a kolikrát dostal pecku

              mě se tak rozletěl CX Time

              • orm  

                Proc to prasklo se tu uz psalo. Vyjadroval se tu k tomu primo stavitel ramu.

                • Bubaaak  

                  to mě minulo :(

                • snas89  

                  taky nevím, jak to vysvětlil?

                  • kubad  

                    že to jezdilo celou sezonu, dostalo fest čočku, a muselo být naprasklé, a toho si nikdo nevšiml

                  • Romancero  

                    "karbon vydrží hodně , srovnatelně to , co hliníkový " cit-slova pana Štěrby!

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    PS: je zajímavé, že neporovnává s rámem ocelovým!.

                    • atty  

                      Jen technická – Šterba (majitel) je ten, co tam přejíždí ten rám dodávkou.

                      A druhá technická – každej z klasicky používanejch materiálů na kola (karbon, hliník, ocel) má v kvalitním provedení svoje výhody i nevýhody a ideální či specifický použití. Paušalizovat, že to či ono je to nejlepší moc nelze. A že někdo preferuje nějaký typ materiálu pro svoje potřeby a způsob ježdění, údržby a dalších faktorů je také zcela pochopitelné. Třeba kvalitní ocel je určitě na některé typy kol a ježdění ideální (pohodlná, mechanicky odolná), zase i ta nejkvalitnější časem rezne a třeba slaná břečka jí určitě nesvědčí, rámy z ní budou při určitém typu mechanické odolnosti vždy trošku těžší, než se dá udělat z karbonu, pro zachování odolnosti a váhy to vždy asi musí být trubková konstrukce, atd.

                      • Romancero  

                        tak já se snažil paušalizaci právě vyhnout! Jen mám požadavek na více „objektivní pohled“ než mají obchodníci, kteří potřebují reklamu!

                        a ocel „nerezne“ , ale koroduje! :-)

                      • Romancero  

                        ach jo. Mě tady opravuje kdosi kvůli pár pravopisným chybám, ale vy tady motáte pojmy a dojmy.

                        Proč říkáte hliníkový rám a ocelovému neříkáte „železný“ ?

                        Jsou rámy ocelové a ze slitin hliníku (v letectví -třeba dural). Železo (Fe)a hliník (Al) jsou chemické prvky a jsou součástí slitiny, že?! Takže , když někdo řekne, že má hliníkový rám-pak duševně strádám! :-)

                        PS: a ještě , když to vidím v reklamě na kolo za 50,000 Kč – „rám z hliníku“ !

                        U solidním prodejců a výrobců je uveden název slitiny, případně její označení-číslo

                        např. zde některé hliníkové slitiny:

                        https://www.ehlinik.cz/…nformace.pdf

                        • atty  

                          Protože „hlína“ a ocel?

                          Bazíruješ na číčovinách, které jsou většině lidí jasné a srozumitelné a i vystudovanej metalurg když se ho zeptáš, co má za rám, tak Ti klidně řekne, že „hlínu“, " železo" či " oceláka", případně karbon, karton, kompozit…

                          A jak už jsem (speciálně Tobě) psal – spousta i renomovanejch výrobců ti u Al slitiny rámu přesné složení, poměry nebo technické značení slitiny nenapíše, protože zákazníkovi (obvyklému) to stejně lautr nic neřekne. Nebo ty typy slitin na rámu klidně kombinuje. Stejně jako u ocelového rámu (kterých je taky milion typů) je to prostě pro zákazníka dostatečná informace. A karbon je to samé – používají se různé typy i v rámci jednoho rámu, někdo to značí a pojmenovává, někdo používá vlastní „názvy“. Řekne Ti to vcelku pikaču, jak ten rám je " dobrej".

                          Takže bazírování na přesném pojmenování a technickém značení slitiny hliníku je třeba pro mne úplně o ničem, zajímají mne jiné soubory vlastností.

                        • Sgt Pepper  

                          mám rám 3AI/2.5V

                          a taky tomu říkám „titanový“

                          • atty  

                            Tak. Titan je taky grade 1 až 7 i 11 a každýmu je vcelku jasný, že rám je prostě slitina titanu a neřeší.

                            A ještě tu byly a jsou experimenty s magnesiem, nově s grafenem, dřevo, bambus a bůhví, co ještě.

                            Minimálně u magnesia a grafenu je taky každýmu celkem jasné, že to nejsou čisté prvky bez příměsí.

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Asi nejzábavnější je/bylo označení rámů „Scandium“, protože to je samo o sobě těžší, měkčí a dražší, než hliník. Ve slitině stačil scandia malý díl, ale obchod je obchod, rámy prostě byly Scandium.

                            • Romancero  

                              takže evidentně „každému“ to jasné není, že?

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Ale je. U hliníku se jaksi automaticky předpokládá, že je použit ve slitině, nikdo nad tím nepřemýšlí, k záměně s čistým hliníkem nemůže dojit, podobně obecné použití názvů železo vs. ocel. A stejně se třeba používá označení „nerez“, což je obrovská škála slitin různých vlastností a složení.

                                I při obchodování se často, pokud nejde opravdu o něco speciálního a nemůže dojít k záměně, používají metalurgicky nesprávné triviální názvy hliník a nerez, doplněné o složení nebo častěji číslo DIN.

                                (Vezmi si plechové výztuhy lyží. Titanal je obchodní název hliníkové slitiny, která titan neobsahuje. Některé lyže mají označení lithium, hliník je u nich legován lithiem, samotné lithium na vodě si možná pamatuješ z chemie základní školy, to by byla teprve bžunda, kdyby bylo v lyžích čisté.)

                                • atty  

                                  Tak minimálnš jednou (pokud by to bylo správně směrované a časované) by to lithium takovému skokanovi na lyžích asi skok slušně prodloužilo, ale asi by tam byly velké ztráty na životech a zdraví :))

                              • atty  

                                Každému to jasné není, ale skoro každému je to přesné složení celkem u zadele.

                                Protože to označení od výrobce/prodejce je z hlediska rozlišení materiálu dle hlavních použitých materiálů dostatečné – rám je prostě „hliníkový“, karbonový, ocelový, titanový či nějaký jiný, pokud je použita nějaká slitina s „exotickým“ materiálem, většinou to výrobce patřičně zdůrazní, aby měl zákazník pocit něčeho speciálního a výlučného (že třeba „magnesiové“ a „skandiové“ rámy praskaly u některých značek jak na běžícím pásu, to je už druhotné a kouzlo nechtěného :) )

                                A i pro Tebe – co je lepší – rám z 7020 T6 nebo z 7005 T6 nebo 6061 T6… ? Já nevím, jen se ptám, jak to posoudíš a rozsoudíš, proč by sis jeden koupil a druhý ne (což samozřejmě už vůbec nevypovídá, jak to reálně bude zpracované ohledně svárů, pevnosti a profilace v exponovaných částech rámu atd.).

                                Číňani maj taky nejlepší karbonové rámy z Toray 1000, T800 či kombinace a je to nějak směroplatné k samotné kvalitě rámu? Vůbec ne, protože opět platí, že celkové zpracování a návrh dělá kvalitu, ne jen to, že se primárně použije nějaký technicky „kvalitní“ materiál.

                                • Romancero  

                                  PS: dělám ve státní zkušebně :-)

                                  • atty  

                                    Fajn, pokud seš odborník na metalurgii, tak Tě to třeba zajímá – věř, že mne a 99% zákazníků, co kupuje Al kolo taky ne :)

                                    Že pracuješ ve státní zkušebně je druhá věc, ale tam taky můžeš testovat lentilky, což je k metalurgii asi dlouhá cesta… :)

                                    Za třetí – když si teda odborník a od fochu, tak bys nám mohl vysvětlit, jaká ta slitina Al, co jsem postoval, je teda pro rám nejvhodnější a proč. Abychom pak věděli, co preferovat, pokud bychom si chtěli koupit nějaký kolo v „hlíně“ :)

                                    • Sgt Pepper  

                                      to je celé velký omyl…lidi kupují Al rámy, protože si myslí, že je to Alien technology z Area 51…jenže tak to není

                                      no a teď budu zmizenej

                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Lidé je kupují, protože neumějí číst. Místo „á-el“ to čtou „á-í“. Věří, že kolo s umělou inteligencí je posune dál.

                                  • Vilém  

                                    …jako kotelnik.

                                    • Romancero  

                                      ne na údržbě! sekám trávu a tak …

                                      • zdenal8  

                                        Al sekačkou.

                                      • Vilém  

                                        To taky neni spatny, clovek je na cerstvym vzduchu, krouzeni trakturkem po pozemku je prijemny relax.

                                        • Romancero  

                                          tak ale samozřejmě se zajímám o to, co tam ve zkušebně dělají, co zkoušejí-jsem zvídavý…

                                          PS: Jeden čas jsem dokonce dělal i vrátného ve výzkumáku ! Tam mě to bavilo nejvíce-pracovaly tam na tajné státní zakázce…

                                          • pepek  

                                            A co tam holky zkoumaly, že tě to tak bavilo?

                                            • atty  

                                              No přece ty hlyníkové slytiny… :)

                                              Ne, vážně, tak která Al slitina v rámu na kole potěší nadšeného metalurga ze zkušebny?

                                              Stále jsem se to nedozvěděl a jsem frustrovaný, že mně to nějaká „hliníková kapacita“ neosvětlila. Minimálně proto, abych mohl chodit po krámu a dělat chytrýho… " fuj, to je jen 6061, to není kvalitní…"

                                          • gersa  

                                            Začínáš být lepší jak Pozemstan

                                    • kiwaf  

                                      :-D

              • Johny.Merida  

                Přesně..

          • Trepifajxl  

            přesně tak

      • ememem1  

        a kdo na zapade by taku picovinu akoze mal kupit :-D?

    • Richards  

      Taky je otázka jestli ta výroba byla myšlena opravdu reálně nebo jen na získání těch dotací a půjček a následný prodej už ničeho s dluhy aby mohl založit další podobnou firmu. Prostě to v té žádosti vypadalo strašně dobře – známá značka, designer… Nebyl by to první ani poslední případ takové „výroby“.

    • MirosPikos  

      Čtu státní dotace…mám zase strašně velikou chuť platit daně.

      • Singlespeed  

        To budou dotace sice jakoby od státu, ale budou za tím EU fondy.

        https://www.esfcr.cz/…zamestnanost

        Pokud se nečerpá, je to průser a rozmazává se neschopnost čerpání ve sdělovacích prostředcích, odstupují ministři atd. Takže nadávat na čerpání dotací je nesmysl. Čerpat dotace a účastnit se operačních programů je v době EU socialismu de facto povinnost.

        • novas752  

          A do eu fondů dává peníze kdo? No zase my.

          • Člověk a jeho svět  

            Navíc je tam vždy spoluúčast přímo z rozpočtu ČR.

          • Singlespeed  

            ČR do rozpočtu EU přispívá méně než pak dostane zpět. Je to řádově v desítkách miliard korun ročně navíc, každý rok je to číslo trochu jiné, stačí zagooglovat. Třeba Německo dává do rozpočtu EU méně než získá zpět, rozdíl je v řádu stovek miliard korun ročně. Německo také nemůže získávat peníze z některých EU fondů, třeba z fondu soudržnosti ze kterého se u nás prostřednictvím dotačních operačních programů financuje například modernizace železničních tratí.

            • Člověk a jeho svět  

              To sice ano, ale nebylo by lepší ty peníze investovat přímo, než čekat, v rámci které výzvy a OP to pak budeš moct použít? Navíc z toho živíš neskutečný aparát lidí. Svého času MŠMT obsadio kvůli OP VK celé Corso II v Karlíně, pro stávající OP VVV tam kancly ani nestačily :(

              • blue.sun  

                Hlavně by ty peníze šlo použít i na věci, které nemusí projít schvalováním v EU. Ta se totiž taky rozhoduje podle momentální nálady, a věc, kterou považujeme u nás za důležitou, do dotačního programu neschválí. Typický příklad třeba dálnice D35. Tam je sice možno nějak omezeně čerpat, ale ne stejně, jako kdyby byla v programu prioritních investic.

        • babkanakole  

          Jenže ty dotace na zaměstnanost bývají průser, ať už z EU nebo přímo z našich peněz.

          Co jsem zatím měla možnost vidět, tak většinu toho seberou podobní vykukové, jak tady. Na rok dostane prachy na zaměstnávání lidí z pracáku, takže je na rok zaměstná, nedá jim žádné extra prachy, a pak je propustí, resp. jim neprodlouží smlouvu. Pokud úředník nenajde možnost, jak mu to zarazit, tak to takhle točí pořád dokola, případně dotyčný s firmou zkrachuje a vedle začne s novým geniálním podnikatelským záměrem. A ti lidé z pracáku stojí o rok později zase v té samé kanceláři.

          • blue.sun  

            Dotace byly vymyšleny jako legální způsob, jak dostat státní prachy do soukromých kapes.

    • Trepifajxl  

      holiči, ty si nezačal dnešní dne šťastně…

    • raw 4  

      Předražené šmécko… Když jsem se s ním dohadoval, že ceny jsou úplně mimo ve srovnání s konkurencí, tak mi napsal, že tomu nerozumím a jak jsou ty kola unikátní :-)… A teď pan Novák (Novaque), který se s ním soudí sám řekl, že kola co se měli prodávat za 30 prodával s velkou slavou za 50… Dobře mu tak…

      • p@X  

        Karbon s Alfinou a řemenem za 30?

      • orm  

        Smecko, nevim. Ty kola byla vyrabena rucne, alespon ta karbonova. Svoji kvalitu to melo. Podivej se za kolik se prodava treba festka.

        • raw 4  

          Tak festka je a byla marketingové zacilena úplně jinak… Což se favoritů dle mého nemohlo povést..

          • orm  

            Marketing meli spatny, to ano, ale to kolo spatne neni. Ani mne neprijde drahe za rucne vyrobeny karbon ram.

            • raw 4  

              Vždyť tam mají kola za které chtějí 250, 400 tisíc a to se festce dost vyrovná… Dal by někdo 250 tisíc za favorita?

    • Tomcat  

      Kdo by to čekal že?

    • Jason Voorhees  

      no comment ;-)

    • hekynen  

      A on někdo čekal něco jiného?!

    • Romancero  

      když krachoval Reynolds, tak si ho tuším zaměstnanci koupily sami, než aby ho nechali padnout! A stále fungují …ale zkusím ještě někde vyhledat detaily.

    • Romancero  

      je asi něco jiného -firma s rodinnou tradicí a kořeny a něco jiného podnik založený za socialismu v 50. letech, který nebyl vystaven tvrdé konkurenci trhu. Komunistům se naopak podařilo časem vcelku úspěšně lidi demotivovat a otrávit. Zcela udusit osobní iniciativu a svobodu projevu. Těžko můžeme čekat, že někdo bude mít osobní zájem , aby se Favorit zase rozjel. Jen takový závan nostalgie-vždyť pro mnohé z nás to bylo první kolo, na kterém jsme zkoušeli i závodit :-)

      Třeba Merkur se oživit podařilo a to právě jen díky osobnímu zájmu bývalých rodinných vlastníků..

      • JFtryall  

        Asi tak, tohle se porovnat s Reynoldsem asi uplne neda. Favorit mel jit spis cestou nejakeho inovativniho low budget city kola, ktery by nahradil ty sroty, ktere porad clovek vidi.

      • ronda  

        Merkur je docela originální a kvalitní zábava, jenže Favorit byla znouzectnost a neštěstí. Osobně teda nemám na co pěkného vzpomínat. To kolo (F1 galuskáč, 1977) byla docela účinná pomůcka na odnaučení od rajtování.

        • Romancero  

          táta má kolo FAvorit ještě z roku tuším 57 ? Měl jsme ho (před cca 30 lety) rozebrané..přehazka-ocelové kladky s kuličkama, ale , co mě dostalo -byly konusy v nábách! krásně zajeté-žádný pitting! nevím z jakého materiálu to dělali, ale byly tam vytlačené dráhy-takže nic tvrdého (kaleného) to nebylo. Pedály mnohem lepší, než ty z 80. let.

          řazení na převodních -pákou na rámu. Jo a samozřejmě klínky :-)

          jediné , co mě štvalo-bylo to kožené sedlo (už bylo prosezené-to bylo první , co jsme měnili.

          • Romancero  

            takže , když porovnám tohoto starého favorita s tím , kterého jsem dostal tuším v roce 1980 k vánocům, pak musím konstatovat, že kvalita šla s dobou dost dolů!

            • mirorek2  

              toto je myslím obecný komunistický nešvar, tím jak se postupem času… škoda mluvit, hlavně že teď je na čem stavět

          • ronda  

            Jestli to nebylo sestavované ještě z nějakých předúnorových syslátů :-)

            Starší příbuzný, strojař, vyprávěl, jak si osičky, klínky a další díly sami vyráběli, pak to bylo docela použitelné.

            • Romancero  

              no docela zajímavý podnět-vyhledat si, co tady bylo za kvalitní kola před tím „vítězným únorem“

            • Romancero  

              tak to je ono!!!

              sem ani netušil, jaký poklad jsme to měli (už zbyl jen rám a vidle..hazku bych možná ještě našel)

              https://magazin.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

            • la-da  

              Jj, jednu kalenou broušenou středovou osu bych doma možná ještě našel. Originál byl lisovanej z nějakého bláta :-)

              • ronda  

                Pamatuju, jak na konci sedmdesátek jsem po dlouhatánským a téměř beznadějným shánění konečně měl štěstí a novou středovou osu koupil. Poslal ji po stole a krásně šmajdala… Favorit tehdá, to byla jedna velká, nekonečná radost. Mechanik v oddílu se před náma, žáčkama s Favoritama, nechával zapírat :-)

                • Janes  

                  Mám to v paměti stejně , ty osičky byly opravdu z bláta, mně na to konto nechal táta vytočit pár kousků ve strojních dílnách :-) A to jak pedálový, tak středový.

                • Romancero  

                  jo to byla bída…a právě u toho kola z 50. let byla kvalitnější osa i náby než u favouše z 80. let! A ty osy a misky středu -to bylo peklo! Pak jsme sehnal rám F1 komplet Waltera a Campa Record (náby) to byl zcela jiný level! …a pak jsem jezdil na rámu Romet..

    • Namtos  

      Pokud by měla značka pokračovat, tak v Rokycanech to nejspíš nebude viz. „Nový vlastník Favoritu přejmenovaného na RC Orange Pavel Sedlák je svérázný podnikatel. Momentálně je statutářem či jednatelem ve 105 firmách. Část z nich je v insolvenci, dalších 45 jeho společností už bylo z obchodního rejstříku dříve vymazáno.“

      • Romancero  

        i tak bude ta značka-logo mít dost velkou tržní hodnotu!

        a možná dopadne jako JAWA -a někde v Indii ji probudí k životu!

        • ronda  

          Logo Jawa má v Indii na čem stavět. Favorit je za kopečkama úplně bezcennej.

        • Vilém  

          Ono soucasna Jawa neni jen ta indicka motorka o ktere se ted pise.

          • ronda  

            jj, jsou to taky dvoutaktní třiapůly, které snad pořád ještě valí pro Rusko. A snad už deset let slibovaný exkluzivní litr, co má konkurovat baworákům :-)

            • marttoni  

              Myslíš ty Jawy co vyrábí čínský koncern Shineray a v Jawě na to maximálně nalepí to logo? I když i to asi lepí v Číně…

              • ronda  

                To jsou nějaké čtyřtaktní třístovky, aby to prolezlo do provozu. Vyrábí (nebo ještě nedávno vyráběli) ještě ty klasické dvouválcové třiapůly. Dají se koupit jako soubor náhradních dílů (v sestaveném stavu) bez TP a použít na „opravu“ motorky, ze které zbyl jen ten technický průkaz. Jinak ale celá produkce jela ven, do rozvojových států a do Ruska.

              • Petr L2  

                Tak já asi dva roky zpět byl ve fabrice v Týnci nad Sázavou a fabrika v rekonstrukci, motorky ve výrobě, na dvoře prototyp, normální fabrika kde probíhá přestavba bez zastavení výroby :-)

            • Krejza  

              Jj, pořád dělají tuhle „klasiku“, teď i v novém designu 

      • hekynen  

        Asi je to koníček..

    • gerrard  

      Zacina z toho byt dobra telenovela:

      https://blog.favorit.cz/…ezkrachoval/

      • p@X  

        Mediální šaškec, doba titulková, informace nemají žádnou hodnotu, všichni zbytečně zabíjíme čas tlacháním a sdílením na síti.

      • hekynen  

        tvl, jdu si pro popkorn.. :-D

      • mirorek2  

        tak to jsem nedočetl… to jsou klíny

      • ememem1  

        nikdy nic nepredavali ale nezkrachovali len zastavili vyvoj a predaj ktory vlastne nikdy nerobili a presunuli vyrobu.

        rozmyslam, ze za tych 200 litrov si jedno na skusku kupim.

      • milan.v  

        :-o

      • roud  

        Zajímavá firma

        • mirorek2  

          pronájem bytů, to mnohé vysvětluje

          • jeniiiik  

            Dělal jsem ve firmě která měla v zivnostaku mimo toto i prodej aut. Bylo to kvůli provozním věcem. V životě se jiné auta než auta obchoďáku neprodávala a to byly čtyři auta co čtyři roky…

            • zdenal8  

              Jj. Je to kuli správě budov, ve kterých firma funguje. U nás ve firmě to máme taky.

      • raw 4  

        Vtipný je jak vypnuli komentáře, aby zůstala jen jedna verze pravdy… Ta jejich… Zda se mě, že si ve svém článku někdy dost odporují…

      • HonzaRez  

        Nikdo nezkrachoval a ty dluhy taky nesedí…

      • tomo_111  

        ja som pravo nestudoval a asi som jednoduchsi, premyslam v com je ten velky fakticky rozdiel?

        Společnost RC Orange s.r.o. (bývalá Favorit Manufacture s.r.o.) není v insolvenci, ale byl podán návrh na insolvenci, o úpadku musí rozhodnout soud, to je velký rozdíl.

        • midlander  

          tak návrh na insolvenci může podat kdokoliv i na základě falešnejch dokumentů, takových případů už bylo nemálo

    • petrun  

      Kola dobrý ale ceny nesmyslný. Jinak to dopadnout nemohlo.

      • ememem1  

        dobry? tusis vobec o com hovoris? mal si to niekedy v ruke?

        • petrun  

          Měl jsem na mysli ty hipsterský designovky.

        • BikerM  

          A ty si to v ruce mel?

          • ememem1  

            ano, kolegovi – mimochodom cyklistovi co najadi rocne medzi 12–15 kkm preplo a kupil si to napriek tomu, ze sme mu vsetci hovorili nech sa na to vysere. jeho priorita ale bola z istych dovodov bezretazovy pohon tak na vyber moc nemal pricom to teda chcel na normalne jazdenie. to ho uz preslo ked zistil co sme mu vraveli a sice ze su to citelne odpory.

            je to cele tazka mrdka – bike ma snad 13–14 kilo, takzy a pritom citelne makky ram, rafiky+naboje ze to by som nechcel ani favorite pre 40 rokmi, geometria ozaj ze retro. ako celok naproste zufalstvo. za 2500 super kauf.

            • -b-n-x-  

              „a pritom citelne makky ram“ – proste zachovali puvodni charakteristiku :-)

              • ˘Ö˘ Krab  

                A jestli byli důslední, tak to bylo i dvoustopé vozidlo, jako většina těch původních :::

                • mirorek2  

                  to mě sralo na tom mém dost, měkkost jsem neměl s čím porovnat :-)

                  • raw 4  

                    To víš… rucně dělaný karbon :-)

                    • mirorek2  

                      myslel jsem ručně dělané ocelové trubky

                      • raw 4  

                        Estli se nemejlim, tak většina je z karbonu…

                        • -b-n-x-  

                          Nevim to teda jiste, ale myslim, ze Mirorek mluvi o Favoritu dejme tomu z osmdesatych let. V te dobe myslim, ze se o pouziti karbonu jakozto materialu na kola vedly bourlive diskuze v anarchistickych krouzcich :-)

                          • Tomcat  

                            V té době bylo ledacos scifi, nejen karbon. Který začal být použitelný až po roce 20×x. Tedy levný s dostatečnou výdrží.

                            Drahých kol v highendu které neměly dlouhodobou výdrž a moc komplikovanou a nákladnou výrobu tu bylo už od druhé poloviny osmdesátých let dost.

    • lukas aka mitro  

      Mne bavi ty pasaze o designu…napred tu byly pohadky o tom, jaky nadcasovy design kolo ma, jake maji vychytavky, a pak ze to stalo nahovno, bylo nepouzitelne a vlastne se to nikomu nelibilo.,:)

    • honzarb  

      holt trochu precenil vousace v kostkovanych kosilich;)

    • jecnak  

      Pevne doufam, ze uz Favorit zmizi v propadlisti deji. To, co se delo poslednich par let, je jen ostuda znacky.

      • hekynen  

        Ostuda značky?! Ta značka je ostuda!

        • Romancero  

          mrkni do historie-ostuda to nebyla!

          • hekynen  

            Kola, ktedá vyráběli, byla totální sračka.

            • Romancero  

              tak tohle určitě sračka nebyla! sám jsem na něm jezdil a servisoval ho!

              https://magazin.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

              • ronda  

                Vždycky jsem obdivoval ten trhač kulí na starších modelech :-)

                • hekynen  

                  A já ten dvoutác.. :-)

                  Jaký tam byl rozdíl zubů? Čtyři? :-D

                • šimlos  

                  Tohle je ještě to kožený sedlo, to bylo v pohodě. Já měl na F1 jakýsi výlisek z plastu ve tvaru sedla, to byl teprve kulotrh :-). Jinak Favorit nebyl žádný zázrak, co se dílenskýho zpracování týče, bylo to poplatný tehdejší době, nic pořádně nevydrželo, vymačkávaly se ložiska, klínky, furt něco vrzalo, skřípalo..mizerný slícování.

                  • ronda  

                    Spíš než sedlo jsem myslel ten představec.

                    A co se jednopřevodníku týká, byl jsem asi jedním z průkopníků :-) Kvůli šmajdající ose a zkroucenému převodníku šel po čase dolů přesmykač a pak i menší převodník. Ty pazvuky byly zničující.

              • ememem1  

                tak to ano, jazdila ho vacsina z nas, bolo vzacne lebo nic ine nebolo (teda bolo, eska, ukrajina a neskor aj sobi20) a servisovali sme ho tiez, obcas po kazdej jazde.

                vzdy to bola mega sracka, mal som aj taky ozaj ze zavodny s galuskovymi kolesami a komponentami walter (snad to bol ten myticky F1, neviem). aj tak to bola mega sracka co sa podo mnou plajdala a rozpadala sa.

    • Cavendish  

      Favorit nezkrachoval

      Kdyby jste to nevěděli :D

    • Cavendish  

      Aha, tak sorry. Gerrarda jsem nějak přehlédnul…

      Edit: Špatně zařazeno

    • bimjeam  

      Odkaz na článok od Bureše sem ešte nikto nedal ? :)

    • marttoni  

      Ještě článek k tématu https://www.forbes.cz/…-investorum/

      • Tomcat  

        no LOL prostě švavá kampaň…

      • Člověk a jeho svět  

        Super, přes rok nic nevyrobili, řešili jen reklamace…

        Jinak mistr Novague je taky kapitola sama pro sebe, ti se s Galovičem hledali ;)

        • raw 4  

          Takový hezký jméno a takhle ho doku.vi…holt nebylo moc in…

        • midlander  

          Když vidím Novague, tak to ve mně vyvolává mořskou nemoc. Takové to houpání žaludku a blití. Nevim proč.

          • Člověk a jeho svět  

            Já mám ty samé pocity, když ho vidím osobně :/

            • Petr L2  

              Mě stačilo jak doprasil š130…

              • snas89  

                Kdyz budeme presni, tak on zprasil r8:)

                Fakt nechapu, kdo mu na tu hruzu poskytl penize.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Kdo? Hoffmann. Jestli hrůza nebo ne, to už je na každém.

                • pepek  

                  A čo sa ti na tom nepáči?

                  • snas89  

                    Prijde mi to jako slaba prace:

                    Dost tezkopadny design, nevnimam v tom lehkost a vzdusnosz originalu.

                    Kdyz se podivas na kvalitni design luxusnich a sportovnich aut, tak se zamer na to, jak kdo pracuje splochou. A zatimco nekdo dokaze tu velkou plochu (okolo kol, zadni sloupek napr.) navrhnout tak, ze pusobi elegantne a nadcasove (bentley, aston, nejaky alfy napr.), tak tady je to proste moc tezkopadny.

                    Vzdyt i to auto za tech par let silene zestarlo a okoukalo se. Kdyz ho postavis vedle r8 (ze ktery to vychazi) tak to pusobi jako par predelanych plechu nekde na kolebe v garazi.

                    A ta r8 pak ve vysledku vypada i lip.

                    Proste je to za me slaba prace. To ze nekdo na auto nadilne naroubuje kulaty svetla a ma pr kecy o tom jakx je to nastupce…z toho jedte nastupce legendy nedela.

                    Koukni napr. Na zakazkove postaveny ferari pro erica claptona. To je oproti tomuhle umelecke dilo. A tady prave vidim ten smysl auto predelat a povysit ho.

      • Romancero  

        Firma byla zdravá, jen výroba byla hodně finančně náročná,“ dodal navíc pro Forbes

        …jo jsem zdravej, jenom strašně moc se přežírám..ale jinak v pohodě :-)

    • Romancero  

      tak si někdy říkám, jestli ti bratři Slováci v Čechách podnikající to s náma vlastně myslí vůbec dobře!?

      Husák, Biľak, Babiš, …a nyní „favoriťař“

    • šimlos  

      Jak s tím Galovič vyšel, tak se každý trochu rozumný člověk musel smát, taková naivita. V malý zemi jako je Česko, koncept luxusních kol pro bohatou cílovku :-) Je tady už Festka – jejich koncept je jasný a kdo se v něm nenajde, tak má top modely Spešla, Colnaga, Cipollini, Pearle, ale Favorit… Já tu značku nezatracuju, pokud by ji převzal někdo rozumný a rozjel výrobu kol, tak na začátku asi bída ale časem by si místo na trhu našel, s tradiční českou značkou by se prorazit dalo..

      • ememem1  

        a jestli sa mozem opytat aky je ten festka koncept? ja som to z ich webu moc nepochopil? jako ze predrazene mrdky z ciny oplacane drahymi komponentami pre dilinov na ukazovanie namiesto jazdenia ci ako?

        • Vilém  

          Co povazujes za mrdky z Ciny?

          • ememem1  

            ramy. pochybujem ze pri tom mnozstve by to dovazi od dakeho seriozneho vyrobcu.dnes uz nemi az take eady sa dostat ucinana k dobremu tovaru len tak, oni si uz mozu odberatela dovit vyberat

        • -b-n-x-  

          Hele ,tak jestli jim takovy byznys funguje tak to je to co se pocita. „Predrazene mrdky z Ciny“ – tak vis na cem se nejlepe a nejvice vydelava ne?

          • ememem1  

            sak ok, ja sa len pytam ci je to tento koncept alebo daky iny kedze sa tu spominal.

        • Pijer  

          Festka rámy z Číny netahá. Nechává si motat svoje trubky podle vlastní specifikace a pak z nich dělá rámy. Tedy aspoň ještě nedávno to tak bylo.

        • Petr L2  

          No evidentně nejsi hipster, tvoje nepochopení ukazuje že přesně vědí, kdo je jejich cílovka a s ní komunikují :-)

      • šimlos  

        Je to koncept ala Rapha. Pro movitější lidi co v silniční cyklistice nehledají primárně sport ale spíš styl, estetiku a tradice.

    • p@X  

      Ještě je tu jedna česká rámovka, béefkem zcela zatracená :)