Pěkné PR Spešlu a Jardova kola. Zajímavé, ani jsem netušil, že 11sp kazeta je do 42zubů. Pro rejpaly – na spešlu nejezdím :)
Pěkné PR Spešlu a Jardova kola. Zajímavé, ani jsem netušil, že 11sp kazeta je do 42zubů. Pro rejpaly – na spešlu nejezdím :)
Co napíše mistr Pravda, stojí opravdu za to. Když už se neexhibuje v tom, že jel na kole, resp. na maketě kola, vítěze Tour, nebo jak jel na Stelvio, tak nás zasype žoviálním Jardovo, Jarda, pro Jardu… No jsou to určitě kámoši největší a odjeli spolu tisíce kilometrů. Ale i kdyby, takto by psát novinář fakt neměl. Co chtít taky od iHeute :(.
ty musis mit tezky zivot :-)
Lanci, ani ne :). Napsal jsem jen svůj názor na texty pana Pravdy. Máš plné právo s ním nesouhlasit.
tak to je dobre, mi se to kolo nelibi :-)
Nevím jaký má život, a článek sem zatím nečetl, ale IMHO je pan Pravda největší novinářská žumpa.
A kdo na kristalove lupe neni zumpa?
Pár slušných autorů se najde, například jedna dívčina, která do technetu přispívá články o letectví, s podobnou tematikou se tam objevují ještě velmi slušné články od jednoho borce. No… tím to víceméně hasne, aspoň co vím :D
Jména dávat nebudu, kdo ví, ten ví a kdo neví, vědět nebude…
Jj, na technetu jsou hodně dobré články. Ne všechny, ale velká část.
Články o kosmonautice a zejména o historii dobývání kosmu od Karla Pacnera stojí za přečtení.
Je vidět, že Karel Pacner je spisovatel, který se tematice věnuje několik desítek let, ne redaktor iDnesu, který neví o ničem nic, a neovládá ani stylistiku ani pravopis.
+1
+2
plus… (sakra, jak se sem vloží ležatá osma?)
+1
no..ja se spise pobavil v diskuzi…otevrit si nejakou diskuzi na hnidnes je zaruka prijemneho rana:))
…A kde mate vubec slapky?
stoji kole cesty:D
tam je zase chytrejch blbců… …to vždycky pobaví :D
Je úsměvné napsat SPCLZD místo rychlejšího přirozenějšího Specialized. Takto to zavání pyšnou erudovaností daného přispěvatele, aby to laik náhodou v textu nerozluštil :-))
Hlavně spekulace o tom, jak Fontanovi VYPADLA sedlovka z rámu, že mu ji mizerně dotáhli :-DDD
Přesně tohle mi taky tvrdil jeden kámoš včera. :-D
Ty ale ja sem nad tim taky prvni premyslel protoze o ni prisel az pod rock garden aniz by se ji dotknul kdyz se ve stoje vyhybal tomu sutru dole proste v miste, kde nebyla nijak namahana kdyby vypadla na rock garden tak to chapu ale takhle mi to prislo dost zvlastni
Karbon hodně často křupe postupně, ne že přijde rána a trubka je na půlky… Ta zásadní rána mohla přijít daleko dřív, klidně ještě před závodem, v místě uchycení rámu bejvá často lehce odřená, takže se prasklina snadno schová. Klidně je taky možná nějaká výrobní vada…
A nebo to udělal schválně, aby neztratil tvář, když věděl, že ty dva si v cílovce prostě nedá.
Když si prohlédnete ten tv záznam tak na tom posledním šutru na rockgarden mu vypadla pravá noha z pedálu a zároveň si dosedl, takže tohle bych řekl že byl ten kritickej moment pro sedlovku. Pak než dojel k tomu místu co mu upadla se na ni ještě pod sebe podíval a bylo mu to určitě jasný…
Nekaž nám to. My tu s Jakefem řešíme, co se mohlo stát.
Koho zajímá, co se opravdu stalo?
Šak to tak měl nacvičené, gramař.
jo..elegantni vysvetleni no:DD
ale musim priznat, ze brain ve vidli mne prekvapil…je to nejaka picovina, nebo to tam nejak nacpali?
čti důkladně: „V roce 2008 Specialized představil i vidlice s jednotkou Brain na stejném principu. Brain je tam umístěn do vnitřní nohy.“
ok, uz ctu dukladne:) Dik.)
To už maj mnoho let… Dřív ve vlastních vidlicích, teď ve spolupráci s RockShox. Někde jsem slyšel, že by to měl být v základu systém jako starší Terralogic.
Budu hádat.
Ty máš Foxku s Terralogicem že? :-)
Mám, proč? Bude ale SID s Brainem ;-).
tu vidli mám na svém Epicu. oproti Epicon TT „trochu“ nezvyk. ;-)
v porovnání s Rebou mi ale přijde tužší.
…nepochopil jsem, proč ve videu míchají detailní záběry dvou různých kol – jedno na Sramu a druhé na XTR…
Taky jsem na to čuměl, zvláštní střihy na konci, problikává tam zřejmě „sériovka“…
podprahová reklama ;-)
Vždy som hovoril že s gripshiftom sa mi jazdilo lepšie než s páčkami.
nikdy ne gripshift, radeji dualy
radeji ani jedno :-D
Než dualy, tak to raději drátem do oka.
Nechceš si to ještě rozmyslet?
Ono přece jenom dualy můžeš časem vyměnit, ale drát v oku už je napořád.
Drátem do oka jsem už dostal často, ale nikdy nebyl napořád.
Do skleněného to nic nedělá.
Specialized No.1
Specialized P2 No.1
Koukám na ty fotky, a nemohu si s úsměvem nevzpomenout na poučky zdejších blábolilů, jak musí být speciálně na 29" krátký představec…
Každý nech si jazdí na čom chce ;-). Či niekomu vyhovuje 80mm alebo 140mm predstavec je len a len jeho vec a jeho voľba. Mna nikdy nikto neprinúti jazdiť na niečom čo mi nesedí a čo mi nevyhovuje ;-).
Kdyz je to na nej kratky a holt to musi jezdit, tak co ma delat?
to je ale ********* :-D
Jo? Mas nejaky rozumnejsi vysvetleni?
to je jednoduchy, Jarda je pomerne velkej, ma velky kolo. Valna vetsina kol nemeni s velikosti delku zadni stavby, takze vetsi jezdec (na vetsim kole) sedi daleko vic nad zadnim kolem nez jezdec mensi (se stejnejma proporcema). Jeste kdyz se podivas na to jeho kolo, tak ma sedlovku s pomerne velkym offsetem, takze sedi fakt dost vzadu, to je dany jeho proporcema nikoli velikosti kola. Na ovladani biku je imho nejdulezitejsi aby bylo ± zachovany teziste jezdce nad kolem, takze cim vic sedi biker vzadu tim ale zaroven potrebuje delsi predstavec pripadne niz (proto ma tech –17 st) aby dostal dost hmotnosti nad riditka. Jinak se mu to kolo bude chovat ve vyjezdech jak splasena koza. A chovani kola ve vyjezdech je pro nej evidentne priorita, kdyz i sedlo ma nastaveny hodne dolu aby mohl dobre sedet na spicce ve vyjezdech protoze tech par rovin v pohode slapne i na „blbe“ sklonenym sedle a z kopce stejne stoji.
Kdyz se podivas tak dneska uz vetsina znacek dava na vetsi kola z tohoto duvodu delsi predstavce. Napr. Canyon na AM na S dava 60–65 a na XL 90–100.
Mě nejvíc pobavil ten týpek, co porovnával brain s pro pedalem nebo lockem na vidli:D
Co psal?
Že Brain na tlumiči nepotřebuješ, protože stejně funguje ProPedal a že Brain ve vidlici nepotřebuješ, protože máš Remote lock :D.
A k čemu mít tu divnou hadici, když ProPedal funguje na stejným principu:D
Až na slovíčko stejně souhlasím. Klidně bych se bez Brainu obešel a nahradil ho klasikou s platformou. I závoďáci by to přežili. (:
Třeba do technickýho výjezdu bude dobře nastavenej Brain proti PP nebo locku s průrazem vždycky o level jinde… Nehledě na to, že mít na kole další páčky zamykání/odemykání je opruz. Když jsem viděl u Top Fuelu, jak maj oba Foxy vyvedený na řidítka, to by se mi fakt nelíbilo. Ledaže by to byl vypínatelnej Terralogic, to by bylo nejlepší řešení :).
no v podstatě má pravdu, protože brain na kole vozim v hlavě a páčku si přepnu prstama :-)
Docela me zaujal ten vyplet na prednim kole, koumu ze bych si nechal v levo u kotouce „normalne“ krizene draty a na pravo bych hodil nekrizene jako ma on, to by melo pak usetrit nejaky ten gramik ne? :-D
A máš na to připravený náboje?
no nad tim jsem taky zlehka (ale jen zlehka premyslel) Je asi potreba mit ty diry v naboji ve stejne urovni jako diry v rafku co?
Hlavně myslím, že to chce trochu líp uchytit drát, aby to mělo z hlediska přenosu síly alespoň trochu význam. Podle mě to je nesmysl, za tu úsporu v řádu jednotek gramů to nestojí.
V poho, nechci se hadat kvuli pi..vine, ale pokud si vzpominam tak „retro horaky“ s „v-brakama“ to vozili takhle vypletene uplne bezne po obou stranach.. Ted to teda na leve strane neni kvuli kotoucum… Nejvetsi problem by mohl byt jen v tom jestli by se to kroutilo nebo nekroutilo pri jizde ze sedla.. S tim ze bych usetril tak 5g mas asi pravdu, ale vypada to dobre.. :-D
a hlavne nie každý náboj zvládne radiálny výplet. Napr. Shimano to u svojich náb vyslovenie zakazuje.
:D
z nudy sem si takhle preplet starej ocelovej rafek a usetris 1–2cm na jednom dratu takze usetris tak 1 drat na celym kole s tim ze to kolo je pak tuhy ze bys potreboval fulla aby to pruzeni vyrovnal
Muhehehe a tohle jste tam videli? To je prdel.
jj..uplne super test:)
Ale koukam zadna vyjmka, vsechny ty testy jsou soda.
Mezivrší je dobrej kopec, super spojka seshora k Baranďáku, pravidelně užívám :)
Uzasnej test. Jen kdyz sem videl, ze pak dostal Trance s Nevegalama, tak sem se jen smal :-)
Hold to nejede, vim svoje
Měli tam místo Terezy posadit 50ti letýho pivaře. Přeci jen na tom kole toho Tereza najezdi dost a taky jeji hmotnost je pomerne minimalni :-).
co to tam má za gripy?
Ukrojené ESI.
Super clanek, bezneho ctenare potesi, nekoho rozesmeje, kazdej si najde svoje :-D dnes muze kazdej delat vsecko, koukam. Pro vysvelteni funkce Brain tam schazi, ze to je to, co autor clanku nema. Nebo ze by to jen zastinovalo ego?
Nové systém spešlu pro další sezónu, Ego?
BrainEgo
Možná budu za bleska, ale odkdy dělá Sram GS na 11sp.? Není to náhodou 10 – tka?
je to 29" to bude tím :D
nn…slo o olympijsky prototyp..jinde se vyskytovat nebude…
takze to je to ukradeny z novyho mesta? :-D
Zadni tlumic se za cely zavod neotevrel. Jezdi celopero, protoze to Spesl potrebuje pro PR.
Jazdí „celopéro“ pretože na HT by sa mu nepodarilo dostať riaditka tak nízko oproti vysokému BB. Myslím, že BB drop HT vs. Full je rozdiel cca 27mm. To by sa ťažko dolaďovalo predstavcom keď už teraz ho má hodne nízko.
Příště prej musí jet na DH.
Nevozil Jarda nahodou CB-slehace? Sauser vyjednal asi lepsi smlouvu u Looku :)
Nebo jen přišli na to, že jsou na hovno. (:
nebo tak..
Ale těmi Looky si teda moc nepomohli.
Jsou na dobré cestě k Shimanu.
Asi tak, já zkoušel jak šlehače, tak looky a ani jeden systém mi nesednul, zlatý shitmano :)
time
Zkoušel jsem a za týden šly pryč :)
Můžeš srovnat oproti Looku nebo CB? Já teď právě chci jít od Looku pryč, protože po dvou letech jsem se do nich nenaučil pořádně nastupovat. A právě přemýšlím, jestli zkusit CB nebo vsadit na jistotu a pořídit CB.
Na CB se vyser a vsaď na jistotu a kup CB.
vsaď na jistotu (shimano). s těma exotickejma systémama si ani nemůžete s klukama na vyjížďce vyměňovat kola :)
:)) to je kvůli tomu horku. Mělo tam být „vyzkoušet Time“.
Já jsem právě do Time tak nějak pořád nemohl vychytat grif jak se rychle nacvaknout a přišlo mi že musím nohu hodně vytočit abych se vycvaknul. A ještě jedna věc, jsou takový objemnější a víc jsem si škrtal o kořeny.
ke kolenum jsou setrnejsi. proste si je vozil kratkou dobu..
Jezdim CB asi rok.
Uprime se mi do nich leze celkem blbe – chci rict ze mi da vic prace nez se do nich tim kufrem trefim.
Na proti tomu se do nich leze porad stejne (byt blbe) za kazdeho pocasi.
Do SPDcek se mi lezlo podstatne snaz, ale jak je blato a musi se tlacit …
Porid si Shimano! To je jistota…
„Má tedy odpruženou nejen přední vidlici, což byla až do letoška povinná výbava všech horských kol v běžném prodeji“ – wtf?
Do letoška byla povinnost jen vidlice. Od letoška je povinnost full. A navíc jedině červený full.
a navic na 29 :o)
Klasika, nemáš, zastaví tě hlídka a bude to mastné. Absence odpružené vidle u horáka, za to jsou větší pokuty jak za chybějící odrazky
Však ty odpruženou vidlici máš, tak co se vzrušuješ.
Je mi líto sociálně slabších, kteří na ní nemají ;)
Co na ní nemají?
+1
Ty asi budeš sociálně silnější, ale mentálně slabší, jinak si to nedovedu vysvětlit;).
žereš maso? :D žerete OBA maso?
A jak souvisí vidlice s masem?
„nežereš maso, nepoznáš vtip“
A ta vidlice tam hraje jakou roli?
Rafinovanou.
A nerozteče se?
Žeru rád maso. Zrovna včera jsem žral luxusní steak na jedné farmě v Krkonoších :)
Tož to bys měl poznat vtip ;) já zas teď navečer hodil na pánev slaninku a porušil snad všechny zásady správné a zdravé výživy :)
Chtěl jsi říct: „Maminka mi usmažila slaninu“ ? :)
kua su plnoleté :D
farma hucul, tipuju…:)
tipuješ dobře:)
bylo to pěkné zakončení víkendu :-)
chápu chápu, vaří tam skvěle!:)
Zajímalo by mne, jaký je na tom kole reálný(při závodě) zdvih zadní stavby?
:D
on na te trati občas nějaky skok je takže to možná k dorazu pude
:D myslím, že nejvíc se to rozhoupalo, jak sprintoval do toho kopca…:D
tam by to měl pravě mozek držet zamčené :D a houpat by to nemělo takže asi nějaká chybka no :D
beztak to pružilo max na pláštích…v tom válečku, co visí vzadu určitě žádnej mozek není…;-):-)
Jak se to jednou otevře, tak to už houpe.
coz mi prijde rozumny, proste jede na pevnaku a funguje to jen na tech nejvetsich prdach takze treba pri nepovedenym dopadu ma daleko mensi sanci ze zlomi sedlovku :-)
Na nějaký fotce sem viděl, že měl shrnutou gumičku z pístnice, takže asi dorazy dává:)
To je součást marketingu.
gumicku z pistu neshrnul, nybrz setrepal postupnymi otresy prefuceneho tlumice. ;-)
Co jsem v minulosti četl, tak to mají v teamu nastavený oproti sériovce na výrazně silnější platformu v brainu, ale vozí standardní tlaky.
Ted je prostě Specialized v kurzu! Driv to byla Merida, ohromna predrazena masovka, kdo nemel meridu byl OUT. Taky není divu, Specialized a Merida jsou jedny z nejvetsich (mozna největší) značek kol na světě… Jsem zvědavy jaka modní vlna prijde příště, jestě tady nebyl Giant a to je ve světě taky masovka jako prase!
Kdy byla Merida v kurzu? Jsem asi něco prošvih.
Přes všechny BF kecy že je spešl americkej Author, tak pořád je ve vnímání značky o pár kroků před Meridou.
Bylo to vidět i na reklamě při TdF. Meridě to namluvila nějaká náhodná kolemjdoucí, působilo to trapně amatérsky.
+1
pár let zpátky nemluvím o lonském létu čéče… a myslim horská kola…
Spešl s Meridou mají stejného vlastníka…
zdroj?
je to tak, merida vlastní 49% spešlu, od r.2001
zdroj? Díky
třeba wikipedia ?
To nasere, co?
jste mu to zkazili, tak si na tom zakládal :)
A ještě se nejspíš i vyrábí v jedné továrně. To se objevuje v každý debatě na BF o spešlech.
A co vývojový centra? Pokud má někdo o tomhle nějaký zajímavý informace, rád si je přečtu.
Mission & Epic
systém zadní stavby je jinej. epic je fsr a ta merida je pepákovanej jednočep
Vypadá to podobně, ale není náhodou Spešl čtyřčep a Merida jednočep?
tohle vyvyjeli po fuzi spolecne, pak uz sinjedou kazdy po svem zase.
a mas pravdubsvtim systemem
Sakra pozdě… To je těch 10 otevřenejch vláken naráz…
…
Merida jednočep, Spešl čtyřčep. Pokud mě oči neklamou :)
Může mi někdo po lopatě vysvětlit ten rozdíl???
Spešl má mezi rámem a osou zadního kola dva čepy, takže se pohybuje po nějaký křivce, která je při správný volbě vhodnější, než jednočep, který se díky jenom jednomu čepu pohybuje po kružnici a ostatní čepy jsou jen přepákování na tlumič.
tady to máš po lopatě, jde o umístění tohoto čepu viz šipka
Díky za vysvětlení, pro mentály :-)
cep sem, cep tam:))
no dal bych to uz nerozvadel, nebot se bojim, kam az bychom se dostali:))
.
Jo, na pohled trochu podobný,ale vedeme snad trochu odbornější debatu.
je to kazdopadne vysledek spolecneho vyvoje
Jo, spolupráce tam nejspíš byla. Je to ale dost komický výsledek, když to stejně pak dělali každej po svým a ne dlouho.
Ale to pořád nejsou žádný informace o současný míře propojení vývojových center těchle dvou značek.
a neni to cirou nahodou taky tim, ze spesl drzi prava na FSR v USA? ..tak aby merida mohla prodavat i v USA, musela postavit neco jinyho?
POkud se nepletu, tak tretim z partneru byl Centurion?
byla a už není jedou si aktuálně každý značka po svém
O neco funodvanejsi clanek.
*fundovanejsi