• feanor89

    Nazdar! Vybírám kotouče, tak cca okolo za 11k za přední a zadní se vším všudy, tedy i s kotouči. Mám vyhlídnuté Formula Oro Puro, Avid Unlimitid a Magura Marta SL. V kotoučích se moc nevyznám do teď jsem jezdil Véčka. Zatím u mě vedou Formula Oro Puro díky jejich nejmenší hmotnosti. A ještě bych se rád zeptal na velikost kotouče. Do zadu bych viděl 160mm a do předu váhám mezi 160mm a 180mm, ale radši bych 160 mm. Jinak určení brzdy je Český pohár v XC a MX. Byl bych moc rád za radu. Díky!!

    0 0
    • petebike  

      z techto trech bych sel do Avidu, jinak shimano XTR…

      velikost kotoucu, na cesky trate si myslim ze bohate staci 160mm kotouce na obouch kolech.

      0 0
      • apač  

        a jaký jsou shimano XT? Docela o nich uvažuju.. Nebo jsou v jejich kategorii lepší brzdy?

        0 0
        • petebike  

          to nikdo moc vedet nebude jaky jsou novy XT – ale udajne maj bejt lepsi – v sile a v davkovani nez XTR 07, kazdopadne za tu cenu „internetova“ je to dobra investice… ja budu mit asi XTR07 – pokud konecne dorazi, pokud ne tak XT08…

          0 0
          • prodi  

            hele ty XTR…vůbec se mi úchvatné nezdály, pár lidí myslím bylo docela sklamaých účinkem, Šimera z KHS mi říkal, že třeba Hope, které máš taky, brzdí o mnohem líp (jinak komplet tým šel do Avidů)…

            0 0
            • petebike  

              vim no Hopy uz nemam, kvuli malemu ucinku sly proste pryc, navic to nejsou zrovna bezudrzbovy brzdy :-(, takze sem si vyzkousel na jednom kole prave ty XTR a rikal sem si ze to docela jde, rozdil v brzdnem ucinku byl plus pro Shimano, no jinak jeste je otazka co maj za desky „tusim ze vozej sintrovany Goldfreny“..nevim no , uvidime, kdyz tak po roce zase pujdou :-)

              0 0
              • kubad  

                jsem rád že další majitel Hope pžiznal barvu :-) jak je to s nima

                0 0
              • chodec  

                Má zkušenost je přesně opačná. Když jsem dal moje předchozí kolo na Hopech Mono M4 do rukou člověku, co na svém měl XTR, tak on při prvním zabrždění málem vystoupil přes řidítka zatímco já jsem nevěděl jak zabrzdit. Druhého na XTR jsem už raději varoval. Řekl bych že takhle protichůdné dojmy už nemohou být způsobené vlastnostmi výrobku, ale spíš seřízením konkrétního kusu.

                0 0
                • petebike  

                  ja mel mono mini /original desky,floating kotouce HOPe/..trochu neco jinyho nez M4…doma ma manzelka na kole rka 06 s dualama a brzdej mnohem lip nez mono mini… /ma XT kotouce,Kool Stop desky/

                  0 0
                  • Pebe  

                    navíc chodec má i nový páky, takže je možný zlepšení i tam…

                    0 0
                • petebike  

                  navic koukam ze mas 180 kotouc na predku, taky asi neco jinyho nez ja mel 160 :-)

                  0 0
    • kubad  

      Nejlehčí sou právě Marty SL :-) Jinak neudělaš špatně z žádnýma z těchto brzd letos sem zkoušel jak Avidy tak chvilku i ty Formule zůstal sem nakonec u Marty tu jinak vozím už 6 sezón. Ale jak píšu brzdí všechny špičkově rozhodnutí bylo spíš jak mě co padlo do ruky a jak sedlo ke kolu :-)

      0 0
      • kubad  

        ještě ty brzdy stačí na to co chceš bohatě 160/160 klidně i 140 dozadu :-)

        0 0
      • feanor89  

        Kde prosím tě bereš info o váze, protěže jsou dost různorodé a některé jsou bez kotoučů. Tedy radši bych šel do těch formul, protože jsou trochu levnější. Jinak ještě mě napadli HOPE.

        0 0
        • kubad  

          vážím si je:-) samotná přední brzda: Formula:221g Marta SL: 212g Avid Ult.: 225g

          Marta je na IS – nepotřebuješ adaptér, Avid + Formula PM takže ještě +25g adaptér a šrouby zadní brzdy mají o cca 15–20g víc kotouče u všech váží podobně cca 110g.

          0 0
          • kubad  

            Marta SL

            0 0
          • jonti  

            Nevies ako jen na tom XTR? Predsa len podobne ako Marta je na IS, teraz vozim vidlicu tiez na IS, zadna stavba samozrejme tiez, a tie Formuly sa mi uz nejak nezdaju. A XTR je stale lacnejsie nez cely vyber. Pripadne Marty bez SL?

            0 0
            • kubad  

              Marta bez SL je o 9g těžší( carbonová páka) – ta na fotkách má Ti šrouby což taky není standart ale Formula a Avid je mají tak sem je pro srovnání použil. XTR vím :-) 236g s obyč šrouby s Ti to bude kolem 230g takže srovnatelná váha

              0 0
    • prodi  

      já bych rozhodně ty Avid Unlimitid, už jenom proto, že to nikdo na ČP XC a MX nejezdí…:)

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Avid unlimited? O těch jsem teda ještě neslyšel…Nemyslíš Juicy Ultimate?

      0 0
    • Hnoj  

      Jedině marta :-) A proč? Made in germany, to by jako vysvětlení mohlo stačit :-)

      0 0
    • feanor89  

      Pokud vím tak je vozí Kulhec.

      0 0
    • Bebe  

      Vozím Avidy Ultimate a jsem s nima nadmíru spokojen – můžu porovnávat s J7, Hayes Comp, XT – ve předu mám teda 180mm (vážim cca 100kg) Mohl jsem si zkusit i ty Magury a popravdě nedokážu říct jestli jsou v porovnání s Ultimatama lepší nebo horší, brzdily taky parádně.

      0 0
    • Wirgie  

      take jsem se rozhodoval mezi avidy a magury, vyhraly to marty sl

      0 0
    • HockeyBiker  

      Aligatory…to je styl!:-D

      0 0
      • HockeyBiker  

        ale ne me osobne se nejvic libi hope…sou uzasny

        0 0
        • kubad  

          bohužel ale úžasně nebrzdí proti těm 3 uvedeným je to obrovský rozdíl :-(

          0 0
          • chodec  

            Pokud mluvíš o Mini a srovnáváš s Martama, tak jsou na tom výkonově trochu hůř, ale nepřišlo mi, že by to byl „obrovskej rozdíl“ – stále dokázaly ubrzdit mých 100 kg v běžném trail provozu, tak na tom nemůžou bejt nijak výrazně špatně – Marty se pravda chovaly trochu ostřeji. M4 jsou výkonově podstatně lepší (je pravda, že ale i těžší).

            0 0
            • kubad  

              No nesouhlasím. Ta účinost je nižší, mnohem víc se hřejí a potřebuješ výrazně věcí sílu na páce. M4 by se dala srovnat s Martou to jo :-) Mini je fakt horší, ale netvrdím že nestačí

              0 0
              • feanor89  

                Zkusil jsem se zeptat na jednom web shopu s koly, jestli by dali přednost HOPE nebo Magurám a přišla taková odpověď:

                rozhodně tu všichni jsme pro brzdy HOPE, sice je tu cenový rozdíl, ale zase tyto brzdy jsou super. Váhový rozdíl bude podobný, ale funkčnost a vzhled mluví jednoznačně pro HOPE. Celkový chod brzdové páky a i tuhost je u Hopů lepší. U Magur Mi přijde tento chod velice divný a i po odvzdušnění, je to pořád stejné ( takové gumové ).

                Tak nevím co si o tom mám myslet.

                0 0
                • vladkyxxx  

                  mam claru 160 vzadu+julie 180 vpredu – predtym som mal xsiv, formulu B4, magury su z tejto trojky najlepsie, jednoznacne, podla mna marta sl… vaha, zaruka, experiences, germany.....

                  0 0
                • Hnoj  

                  Když je neumějí odvzdušnit, nemůžou se divit, že jsou gumový. Já jsem měl SH, Juici, a ted mám marty a marta je prostě PANÍ BRZDA. Silná a výkonná za všech okolností, což se o HOPE říct nedá.

                  0 0
                • kubad  

                  kdybych neměl na kole Marty od roku 2001 a neměl možnost testovat na stejném kole nové!!! Hope M4 a kamoš neměl mono mini tak nebudu psát nazory – ale mám to podloženo osobníma zkušenostma. Pokud je Marta dobře odvzdušněná je pákatvrdá a ostrá, žádný gumový chod. mám už 3-Marty a další sem montoval na 3-kola co jezdí tady v okolí a všechny OK Jinak souhlas Hope je vzhledem hodně luxusní brzda, ale bohužel podpruměrný výkon, ale dostačující ideálně 180/160 Foto s Hope M4/180mm kotouč

                  0 0
                  • chodec  

                    Jestli problém nebude právě v tom NOVÉ !!! Nové Hopy M4 se mi zajížděly cca 200 km a ještě dalších cca 300km se jejich funkce dále zlepšovala. Jinak vážne nevím co furt máš s tím podprůměrným chodem – pokud vážím 100 kg a bez námahy se jedním prstem postavím na přední se 180 kotoučem, tak opravdu nevím, co je na tom podprůměrného. Respektive co potřebuji víc – můžu mít brzdu kousavější (to je otázka preferencí), ale čím by měl být výkon lepší?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Hopy hodnotit nebudu, nejezdil jsem.

                      Jen k tomu hodnocení postavení na přední kolo (taky je rozhodující jak tomu pomůžu nebo budu bránit tomu postavení prací s těžištěm). Při téměř nulové rychlosti tohle zvládne každá aspoň trochu slušná brzda, to ale o výkonu ještě moc neřekne. Na XT v-čkách jsem při téměř nulové rychlosti to na přední také dokázal postavit (bez snahy tomu pomoct nebo bránit přesouváním těžiště za sedlo), při dlouhých sjezdech ale byl brzdný výkon výrazně horší než než na současných brzdách.

                      Dostatečný maximální brzdný výkon bych řekl že je v tu chvíli, kdy za žádné situace nepotřebuješ více než jeden prst a přitom při dlouhém sjezdu ten prst není unavený kvůli tomu, že musíš mačkat páku příliš velkou silou. Takhle ideální maximální výkon z mojeho subjektivního pocitu stále nemá žádná hydra se 180kou kotoučem. I když v 95% případů to takhle je, tak občas ne (u mě osobně a mojich brzd). Třeba sjezdovku z Šeráku jsem na 180ce předním kotouči nebyl schopný odbrzdit celou jedním prstem vůbec (jeden prst mi prostě nedal dostatečnou sílu po celou dobu, v půlce jsem musel přehmátnout i druhým prstem). Na těch 5% případů jsem potřebaval 200/180ky kotouče pro maximální spokojenost. Na druhou stranu těch 5% není moc a ještě to bylo vše jen na dovolené v horách a ne v okolí Plzně, takže teď jezdím zase 180/160. A postavit kolo na přední při malé rychlosti jedním prstem jde úplně na pohodu na všech těch brzdách i se 180/160 (to by šlo i se 160kou na předním).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě dodám, když pak dojde na nějaký ten extrém typu hodně prudká sjezdovka, která se zrovna nedá ani na chvilku pustit a ještě začnou brzdy trošku vadnout (což je až po chvíli, když už začíná být současně třeba prsty začínají být trošku unavené – už chvíli brzdím třeba druhým prstem), tak to je nepříjemná kombinace, protože pro zastavení je nutné ještě více na páku přitlačit. Na druhou stranu takové věci jezdím zcela ojediněle (letos pouze ta sjezdovka z Šeráku), protože stejně nejsou nijak moc zajímavé (z Šeráku to bylo stejně mnohem zajíměvější právě po červené, kde to bylo technicky zajímavé a tam to nebyl žádný záhul pro brzdy).

                        0 0
                    • petebike  

                      jak pise Mlok, je to otazka citu, postavit na prdni – klidne i s cantilevrem :-)

                      0 0
                    • kubad  

                      po 250km neměla výkon že bych se jedním prstem stavěl na přední – dvěma možná :-) A u Mono Mini ani celou rukou zajíždět tolik km ??? to je snad trochu divné ne normální brzda se zajede na 2km sjezdu když ji 5× z 50km/h zastavím na 0km

                      0 0
                • chodec  

                  Pokud se ti líbí Marty, kup si je, jsou to jistě pěkné a dobré brzdy, ale těmi pověstmi Kuby o Hopech se nenech zmást ;-) M4 mají dostatečný výkon i na mou váhu a zpracování a vzhled jsou samozřejmě plusem, který někdo ocení, někdo ne. Názory každého, kdo tu hájí barvy toho, co si nakonec vybral musíš brát vždy s rezervou – včetně toho mého. Prohlédni si třeba MTBR, tam toho je o obou napsáno dost a dost. Pokud bys ještě zvažoval něco jiného než ty chtěl kontakt na nějakej krám, kde Hopy uměj, dej vědět.

                  0 0
                  • petebike  

                    nejlepsi je ze feanor89 nenapsal o jaky Hopy se jedna :-) hehe…jinak proti Hopum nic nemam, az na to ze jejich brzdnej ucinek /mono mini/ neni nic moc :-)))

                    0 0
                    • feanor89  

                      Jo zapomněl jsem říct, že ty HOPE, o kterých uvažuji, jsou mono mini. Sorry nějak mi to vypadlo.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    On je právě hrozně subjektivní ten pohled na dostatečný výkon, jak vysvětluju výše, já takový pocit na 180/160 neměl ještě na žádné brzdě (ale stále se to hodně moc zlepšuje a teď už je to z mojeho pohledu k ideálu blízko; dříve třeba na v-čkách to bylo výrazně horší; na kantíkách pro mě příšerné – křeče v ruce při sjezdu v Dolomitech běžné).

                    0 0
                  • kubad  

                    a navíc netvrdím že Hope nebrzdí – ale brzda za kterou musím brát výrazně větší silou prostě je pro mě horší.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A když tam navíc dáváš ty dětský kotouče, tak o to potřebuješ lepší brzdu :-)

                      0 0
                      • kubad  

                        přesně :-) ale časem z toho vyrostu pořídim 130/130 zdvihy a 180/160 kotouče a budu si užívat :-) ale zatím to není v plánu

                        0 0
                      • feanor89  

                        Co bereš jako dětský kotouče? Já uvažuji o 160/160. Jinak přecházím z XT Véček na kotouče. A jinak jednu dobu jsem odjel celý Český pohár MTB-XC na Deore véčkách a šlo to. Takže mi přijde že v ČR nepotřebuji na XC větší kotouč než 160. Tedy já z kotoučema nemám praktický zkušenosti, proto se taky ptám.

                        0 0
                        • kubad  

                          ty moje 160/140 :-) na XC závody se slušnýma brzdamá opravdu nepotřebuješ větší

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Na XC závodech se nevyskytuje nic, co by připomínalo sjezd. Tam to ubrzdíš čímkoliv.

                          0 0
                  • Pebe  

                    já jsem nejezdil ani jedny z těhle brzd, ale chtěl bych upozornit, že tu porovnávnáváce hrušky a jablka. Teda co se těch Hope týká. Kubad a peete jezdili starší verzi s jinejma pákama, navíc Mono Mini, oproti tobě, který má novou páku a Mono M4. BTW já jsem Juicy zajel během 2km na rovině průběžným přibržďováním, víc nebylo potřeba

                    0 0
                    • petebike  

                      tak tak souhlasim, hrusky,jabka,tresne :-)

                      0 0
                    • kubad  

                      já jezdil mono mini starší tak i 07 !!! a protože dovozce mám za barákem :-) vím že v páce se nic neměnilo – jen vzhled.

                      0 0
                      • Pebe  

                        a M4 2007? ;-)

                        0 0
                        • kubad  

                          M4 07 ne :-) nebyl důvod kamoš ty mini 07 s hadicemi Goodridge jezdí takže přímé srovnání s Martou mám, ale i tak jím cybí ostrost a max. výkon. Tady máš trochu počtení k těm M4–07

                          0 0
                          • Pebe  

                            německy se umm akorát představit a pozdravit, ale podle těch hvězdiček moc dobře nedopadly :-) no tak teda jako JÓ, no, máš pravdu :-))

                            0 0
                            • kubad  

                              píšou tam že sou nádherné, ale trochu jim chybí ostrost a výkon no :-)

                              0 0
                        • kali222  

                          jak vypadaji 07 a 08? mel jsem dvoje M4. ty lonsky/letosni co jsou na chainu(nova paka) a ty co tam byly pred nima taky a vysledek?? vsechno to brzdi stejne(ne spatne!) takze papa a vydani se cestou MENSI CENA  VIC KUSU (I ZA CENU JETIN) A MENSI NEBO SROVNARELNA VAHA (pro me jak ostudenta nejpotrebnejsi okolnostio)= utopil jsme ty penize do Mart a louise (ne jedne par od kazdeho) jeste nejaky cekam.a na nejaky cekam uz pres mesic:((

                          a vsadim se, ze je p odruhy posta nevidela:D

                          0 0
                          • kali222  

                            jjo vracim se k mratam a to uz jsem je jednou mel(moje ex ma Lucke) taky mi prijdou jako „normalni“ nevi mco brzdi PEKELNE ani na nic takovyho neverim. cody jsem mel moznost(nemam rad avid,tak mozna skresleni) novy gustavy ee........a tem The one neverim,ale to neznamena ze si je treba nekoupim pac se daj u frantiku…- set pres 300e tusim?

                            0 0
                            • Nimrod  

                              a starý gustavy? :-)

                              0 0
                              • kali222  

                                mi je posli na zkousku :PPP a za 500 si je mozna vezmu rovmou(ale musej mit kotouce 180/160) vetsi jezdit nebudu :D 203mm na 1sloupku je jako 21"amg disky na zastave :/

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  už nejsou, máš smůlu :-P nicméně věřim, že by tě dokázali přesvědčit :-)

                                  0 0
    • feanor89  

      Tak nějak to zatím vidím na ty magury marta SL. Ještě se kouknu po webu kde se dají sehnat za rozumnou cenu.

      0 0
      • kesu  

        souhlasim se vsim co tu napsal kubad,i s tim srovnanim s hopama M4.Jezdim Marty sl a koupil bych si je zase.Jedinej problem je,ze je musi naplnit nekdo,kdo to opravdu umi,jinak maji trosku mekci chod.Co se tyka netu,pokus se je koupit ofiko-kvuli 5ti lette zaruce

        0 0
    • feanor89  

      Tak jsem objednal ty Marty, teď jenom musím počkat až mi přijdou. Jinak jak často se musí odvzdušňovat a jinak seřizovat atd.? A případně je to odvzdušnění banální nebo je to něco fakt drsnýho na co musím být super mechanik?

      0 0
      • kubad  

        Je to celkem jednoduché :-) ale musíš vědět jak a dodržet pár zásad. Seřízovat moc neni co MARTA má celkem daleko desky od kotouče a neni problém se škrtanim. A odvzdušnění se řeší v řádu let :-)

        0 0
    • mastihuba  

      Prosím nahoďte tipy. cenovej limit 1500–2000kč požadavek cena/výkon/údržba/po­ruchovost

      myslel jsem na BB5 nebo SH 485.(osobně raději ty avidy) pokud máte zkušenosti s něčím od hayesu, tektra, promaxu nebo něčeho jinýho tak to sem taky napište.

      0 0
      • Vilém  

        Napred si ujasni zda mechaniky nebo hydry. Pokud mechaniky, tak bych bral BB7, dobre brzdi, jednoduse se nastavuji.

        0 0
        • mastihuba  

          je to na kolo, který skládám ze zbytků a nechci v něm utopit majlant takže jestli hydry nebo mechaniky je mi uplně fuk, kdybych neměl kola a vidlu jen na kotouče tak bych tam dal levný véčka. Limit na kotouče je 2000 a než hydry do 2kk který jsou potenciální problém, tak raději funkční mechaniky.

          0 0
      • jIrI___  

        Mám doma jeden pár BB5 včetně pák Avid FR5. Podrobnosti a fotky kdyžtak na mailu :)

        0 0
      • RomanH  

        A co takhle SLX ? Bez koutouce okolo 1750+1750 (predni + zadni vcetne pak) ?

        0 0
        • mastihuba  

          ne ne ne,  to už je čtverka :) a na plečku pro bráchu, kterej mi za to stejně nic nedá je to škoda :)

          0 0
          • RomanH  

            A jo tak, ty jsi to myslel 2 za oba, tak to jo :)

            Hele, na ICQ se jeste objevujes ?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.