• michalp

    Zdravím všechy a žádám o radu ohledně výběru kola typu GRAVEL.

    Budu jezdit rekreačně v klidu a na pohodu.

    Cena do 30tis –35tis.

    Rozhoduju se mezi :

    1 – CUBE Nuroad Pro – vyzkoušena velikost 56 a pohodlné

    https://www.cube.eu/…pgreen-2020/

    2 – CTM KOYUK 2.0 – zatím jsem neměl možnost vyzkoušet

    https://www.ctm.sk/…my-oranzova/

    3 – RB RX – zatím jsem neměl možnost vyzkoušet

    https://www.rb-bike.cz/…ail/rx/base/

    Cannondale TOPSTONE a GT Grade jsem opustil vzhledem k cena/výbava, přestože mi jejich rámy vyhovovali.

    Díky všem

    • V0jtisek  

      Resil sem loni a vychazela mi nejlip merida silex 600, sehanl jsem ji za 37 a spokojenost nez sem ji vymenil za silnicku

    • Bubaaak  

      Kubík má mechanické brzdy. Asi bych volil už kolo osazený hydraulikou.

      Ctm se mi nelíbí

      RB má moc pohodlnou geo, asi bych chtěl něco sportovnějšiho, ale z těch tří asi to

    • Speedball  

      Jsem na tom podobně – rozhoduji se ve stejné cenové relaci, cca do 35tis, ale mezi Canon Grail AL 6.0 a Giant Revolt 0

      ještě uvidím, co na FOR BIKES

      A jak píše Bubaaak – určitě bych za ty prachy nešel do mechanických brzd – i když pro někoho to nemusí být velký problém a nic zásadního.

    • rebelius  

      A co kellys soot 50 2020 s novou sadou od shimana.

      • BikerM  

        Nedavno jsem ho mel v ruce. Ram na oko pekny, sada tez. Ale z blizka.. svary na ramu jako kdyby to delal nejaky kutil poprve, proste des. Riditka bych rovnou ukopnul, na gravel nepatri a grx sada ma n me silene paky. Nemam dlouhe prsty, ale prijdou mi moc blizko riditek, navic se nedaji posouvat a prislo mi, ze se obcas mohou dostat pri brzdeni az k riditkum. No a jeste na kole hruza sedlovka a nic moc kola. Nesel bych do nej. Za me je lepsi ten Cube nebo Canyon.

        • Suntour  

          Soot 50 je fakt taková tragedie ? Co je s řídítky ?

          GRX sada bude základ budoucích gravelů.

          • TomKom  

            Nevím no, mám 70tku a sváry na rámu mě nějak nepobuřují. To mě teda když už víc vadí to množství nálepek, popisů a nápisů. Řidítka jsou spíš silniční, taky bych bral s větším rozšířením ve spodním úchopu. Myslím si že ale za ty prachy co řada soot stojí dostaneš dost slušný kolo.

    • ppavon  

      Zdravím já mám ten Cube, jen loňský model. Cena 26 tis. Pohodlný, brzdy mechanicky jsou v pohodě, tiagra funguje. Můžu doporučit. Jedna z hlavních výhod pro mě v tom dubnu byla, že to kolo bylo skladem. Nemuselo se čekat, případně čekat jestli vůbec bude.

      • V0jtisek  

        klasicky vyprodany, ale jinak pekny

        • Gwaihir  

          Zkus jim napsat, měli problém se stránkami, tak se to tam možná nezobrazuje úplně ok.

          • Speedball  

            Dají se na ten Canyon dát i blatníky, popřípadě nosič, či další výbava pro bikepacking?

            • Gwaihir  

              Asi nic moc:

              https://www.canyon.com/…bikes/grail/

              Dole je fotka na „bikepacking“, ale takhle to jde dát asi na skoro každé kolo. Nějaký blatníček tam půjde, ale navářky na klasické blatníky to mít asi nebude.

            • Romancero  

              to jsou detaily , které by u mě rozhodly! Plus průchodnost vidlic pro širší pláště..

              Nějaké objímky a nouzové úchyty na sedlovku neberu!

              Když víš k čemu kolo budeš používat, není dobré dělat kompromisy!

              • Singlespeed  

                Občas je nějaký kompromis třeba, nebo by člověk nakonec nekoupil nic ;-).

                • p@X  

                  Velká průchodnost vidlic a příprava na blaťáky jsou hodně velké plus, kdyby si na to budoucí kupci dávali pozor, bylo by tady o dost příspěvků méně.

                • Romancero  

                  jasně! proto jsem udělal ten kompromis a kvůli rámu koupil celé kolo! :-)

                  No možná jsme mohl vydržet 1 rok a přidat si 20 kkč a měl bych méně starostí..Přece jen se oceláky gravely stále dělají…

                  https://ciclicorsa.com/…ete-bicycle/

                  kolo , o kterém jsme měl vědět dříve! :-)

                  • TK75  

                    No a zkoušel jsi se projet na jiném štěrkoletu? Možná by si byl překvapený tím jak je vlastně ta Sequoia supr.To zas radši takový tvar rámu, než to z odkazu

                    • Romancero  

                      no právě , že nemám zkušenosti s jinýma gravelama!

                      PS: proto jsem založil vlákno „Půjčujete svoje kolo?“ abych si to tady nenápadně oťukal a našel nějakou oběť, která by mě půjčila svoje kolo (samozřejmě pod dohledem) :-)

              • TK75  

                No ale ty pláště vozíš celkem úzké ne?

                • Romancero  

                  jo 38 -protože jsem jezdil vloni spíš s báglama po silnicích a lehčích terénech.

                  až vyřeším druhý pár zápletů (zadní nába-reklamace) ..) uvažuji o šířce 42 s terénním vzorkem-přece jen jezdívám už i trasy ('nalehko") , které jsem jezdil dříve na MTB HT a přece jen ta karbonka netlumí dle mých představ :-).

                  PS: nechám si poradit- už jsem koukal na vlákno o pláštích na gravela

      • michalp  

        Canyon se líbí…

        Pro mne je i podstatné zda si kolo můžu vyzkoušet. Víte kde Canyon vyzkouším?

        Např. zkoušel jsem značku Ridley velikost na mě dobrá cena po slevě/výbava, ale i přes přizpůsobení u prodejce mi prostě nesedlo oproti Cannondale, který je přímo můj tip, podobně je na tom Cube. CTM a RB se chystám vyzkoušet.

        Boužel cena / výbava Cannondale Topstone Sora mě dost odrazuje – nebo se mýlím?

        • Gwaihir  

          No měli ho k vidění na Sportlife v Brně na výstavišti. Jinak pokud nenajdeš ochotného majitele v ČR, tak pak asi jen v Německu – Koblenz.

        • vt  

          Jo Topstone jsou ulitle ceny.

          Mrknout muzes treba na neco takoveho:

          Cannondale CAAD X 105 2018

        • Romancero  

          „Cyklokrosové kolo, mix výkonu a odolnosti, pro závodníky i pro dojíždění do práce .“

          už tahle upoutávka by mě odradila:! Kolo není pouťová atrakce :-)

    • well  

      Co třeba Orbea? Po slevě bude skoro na finančním limitu https://www.orbea.com/…/terra-h40-d

    • michalp  

      Dá se vůbec napsat čemu dát při výběru přednost ?

      – značka

      – výbava

      – kvalita

      – cena

      – dostupnost dílů / servisu

      – záruka

      – zajezdit si na něj

      atd… Značek a možností je hodně :-)

      • Hroch Peťas  

        Taky pokukuji jako ty, Cube mám MTB, ale řeším jestli nevzít GRAVEL TRIBAN RC 520. Mechanický brzdy mě neuráží, jen bych si dal kliky GRX 46×30T, jsem srab :-)

        https://www.decathlon.cz/…8504030.html

        • mars  

          Presne v tej kombinácii ho mám. +prešmyk grx

        • Fran-tic  

          Přítelkyně jezdila Tribana RC520, až jsem časem koupili jiné kolo – stejné osazení ale karbon rám. Bál jsem se, že nepozná rozdíl v geometrii nebo celkově v rámu. No poznala ho i ona a na tribana by si už nesedla.

          Neříkám, že je to špatné kolo. Ale dá se vybrat i lepší :)

          • mars  

            To určite áno, ale nie v tej výbave za tú v cenu. Rád sa na ňom vozím a prekvapivo na rovných asfaltových presunoch oproti galuskovému cesťáku nie je zasa až taký pomalší. Do prudších asfaltiek však samozrejme 4 kilogramový rozdiel cítiť.

            Inak, páči sa mi, že je na ňom dosť veľa detailov pekne vymyslených, že ho nenavrhli len ta od brucha. Medzi negatíva by som zaradil, že boudeny sú delené a ešte aj zospodu hlavej trubky a že tie originálne plášte Hutchinson Override sa síce po asfalte fičia pekne, ale dajú ľahko preraziť o kameň. A tiež nahodiť ich ako bezdušáky bol taký menší pôrod.

            • Fran-tic  

              no někdy ta výbava není všechno a jak říkám, ten rám je prostě humpolácký ve srovnání s jinými. dost o tom vypovídá i větší míra reklamací kvůli „křivé zadní stavbě“ a praskání výpletu. kdy se nevlezli do výrobní tolerance.

              • mars  

                Smiem sa spýtať, odkiaľ máš informácie o krivej zadnej stavbe a praskaní výpletu?

                Mám na ňom 1500 km, príliš ho nešetrím a zatiaľ všetko OK, nič nepraská, záruka na rám by mala byť doživotná, tak aspoň to ma trošku ukľudňuje.

                • Fran-tic  

                  Měli špatně udělenou toleranční analýzu a když se jim to sešlo, vedlo to k praskání drátu ve výpletu. Ale staví se k tomu chlapsky a mění kus za kus. Na Facebook fun klubu to řešilo x majitelů i s reakcemi decathlonu.

          • Manzak  

            V cem konkretne byl rozdil, vaha, tuhost nebo co?

            • Fran-tic  

              Váha určitě, samotné zpracování není žádná hitparáda a projevem je to proste tupe. Přítelkyně není žádný znalec, ale na jiném rámu měla v porovnání s tímhle pocit, ze úplně letí :)

              • TK75  

                Přesně tenhle pocit mám na ocelovym rámu.Jak když tě vystřelej:-)

          • Romancero  

            já hliníkové slitiny na rámu zcela zavrhl! Jedině ocel nebo balestic carbon :-)

            Žádná slitina hliníku nemá takové parametry jako kvalitní ocel nebo karbon a navíc „měkne“- stárne a oxiduje

            a pokud vím , tak v profi pelotonu se zrovna „hlína“ už také nenosí :-)

            • Singlespeed  

              Měl jsem rám Sfinx ze špičkových tenkostěnných ocelových trubek Dedacciai a spodní vzpěra vidlice mi časem prorezla zevnitř až ven a bylo vymalováno. Zvenku vypadá ocel dlouho v pohodě, ale uvnitř rámu se dějí hrůzy :-).

              • TK75  

                No a protože to vím, tak jsem rád za dural, protože nemusím furt koukat dovnitř a hlídat:-) hlavně když jezdíš celej rok

              • Romancero  

                uff..ale pokud vím , tak i hliníkové rámy zevnitř oxidují! a navíc praskají jinak než ocel!

                Mě než praskla přední vidle-ocel (byla načatá po havárii), tak pár desítek km vrzala..mrknul jsme na to, oddělal kolo a oběma ruklama vidlici roztáhl-praskla přesně v místě , kde byla „načatá“.

                …a naopak -sedlovka z al.slitiny – jedna díra a hned praskla bez varování! a můžu mluvit o štěstí, že to dobře dopadlo!

                ..jel jsem také pár hodin na al-rámu MTB HT-počáteční nadšení z tuhosti a váhy , po 2 hodinách vystřídala bolest zad..(no možná jen špatný posez)

                …a také se samozřejmě pamatuji ze školy-něco o únavové pevnosti

                Může se pak někdo divit, že nechci rám z al-slitiny? :-)

              • Romancero  

                no profík jako ty by asi měl vědět něco o rosném bodu, větrání vnitřku rámu + antikorozní úpravě:-)

            • vt  

              To jsou jen teorie, v praxi ma vse ± stejnou zivotnost.

        • Romancero  

          malá průchodnost plášťů (jen 36)-u rámu z al-slitiny dle mého málo! Alespoň 42 mm

        • Romancero  

          ty brzdy – to byla u mě také z nouze ctnost! prvotní byl prostě rám a musel jsem zkousnout i ty mechaniky , náby, i tu SORU u Sequoi zatím jsem si zvykl, ale když si na jiném kole vyzkouším hydry…

          Pamatuji, když jsem vloni sjížděl s bagáží do Rokytnice n. J. (z Rezku)-co bych za ty hydrauliky dal! :-)

          PS: teď jsem koukal-už ji do ČR letos nedodávají :-(

          • TK75  

            No chtělo to asi koupit tu Sequoiu s hydrama a karbon vidlí:-)

            • Romancero  

              to víš, že jsem pošilhával po vyšším modelu! a navíc ta krásná barva rámu!!!

              ..ale ty převody mě dost odrazovaly

              • TK75  

                No a teď je na cyklobazaru ta krásná zlatá Merz Sequoia.Nová

        • Romancero  

          dle mého dost velký skok 46–30.

          Na gravelu jezdím 44–32 a vyhovuje! U horských etap s báglama bych bral 40–28 (XT, XTR se tuším takové kombinace vyskytovaly).

          Je tedy fakt, že jsem původem silničář a mám jiné „řadící návyky“ :-)

    • pumpy  

      Mrkni na giant revolt 0 v Giant storu v Brne me hned nabidli slevu 10% tzn za 36 je to slusne osazene. Uz jsem pro nej skoro sel, ale koupil sem Soota z bazaru :D

      • Gwaihir  

        Ono Giant ti určitě půjčí a půjčovné ti pak sleví, když si to kolo koupíš. Kolem prodejny tě asi nechají jen tak, ale kdyby si to chtěl na dýl, tak jim zavolej, ať víš, kolik budou chtít zálohu.

    • 123J  

      Aco tak mistrovské SINTESI FLU nenápadné a vypadá super.

    • michalp  

      Děkuji za rady a tipy. Nejvíc u mě vede CUBE z hlediska cena / výbava a možnost servisu.

      • Singlespeed  

        Cube je převodově poněkud nedotažené. Obří 50z pila je v kombinaci s 40mm plášti nesmysl a klepací přehazovačku v době, kdy se dávají na gravely neklepací přehazovačky, bych taky nebral.

        • p@X  

          A co když když bude chtít v létě jezdit chvíli třeba jen po silnici s adekvátníma gumama?

          • Singlespeed  

            Na jezdění na pohodu (což zakladatel vlákna avozuje) po silnici jsou gravel převody geniální. Sám vozím na karbec silničce jen 48z velkou pilu a na zimáku 46 z. Parádně se využije celý rozsah kazety včetně nejmenších i největších pastorků, mnohem méně používám přesmyk, což je taky super.

            • TK75  

              Malá otázečka: jde dát ten cx převodník Ultegra 46 zubů místo 50 zubového na kliky Tiagra 4700? Rozteč je stejná, tak jen že Tiagra je 10s a řetěz je také na 10s.S Ultegrou nemám ještě žádný zkušenosti

        • well  

          To je absolutní nesmysl. Obří 50z pila? Převody jsou úplně v pohodě. Gravel není horák. Taky mám klepací přehazovačku a nikdy mi to nevadilo a rám oklepaný od řetězu nemám. Možná je to díky té obří padesáti zubové pile :-).

    • ripal  

      ahoj taky vybiram novy gravel tak vyuziji toto vlakno, jezdi tady nekdo salsa warbird? https://salsacycles.com/…rbon_105_700

    • Speedball  

      A co ten vyssi model Nuroadu-ten nevypada v7bec spatne – https://www.cube.eu/…eyblue-2020/

    • Dumbo  

      Ja by som volil 29" horský celopevňák

    • Jenda82  

      Ahoj,jelikož taky koukám po gravelu, tak se chci zeptat, jestli při výběru koukáte na střed – pressfit vs. závit nebo je vám to jedno? Díky.

      • Kouba_2005  

        Jakožto hobík s omezeným domácím servisem beru pouze závit, na pressfit si netroufám. Možná zbytečné obavy, ale proč si přidělávat starosti.

      • kamaro  

        Závit je méně problémový. Do BSA jde osadit většina klik. Ale kdyby byla možnost, tak T47 nabízí více prostoru, větší ložiska a kabeláž jde protáhnout středem (u BSA pouze venkem).

      • Tom-T45  

        Nedávno jsem předělával dva pressfit středy na biku a silničce. Zvládl jsem to bez speciálního vybavení, vyklepl jsem to naříznutou plastovou vodovodní trubkou a zpátky jsem to opatrně naťukal gumovou paličkou přes dřevěnou laťku. Nicméně hlavně u vyklepávání ven jsem si pořádně zanadával. Pokud má člověk k dispozici odpovídající nářadí (nejlépe stahovák) tak v tom nevidím problém. Závit je samozřejmě jednodušší, ale nebral bych to jako zásadní kiterium při výběru rámu.

        • Jenda82  

          Ptám se hlavně z důvodu, protože v souvislosti s pressfitem toho bylo napsáno už hodně od lupání až po vymačkané rámy… Líbí se mi třeba Giant revolt 0, ale nerad bych řešil „vymačkaný rám“ popř. iný problém v souvislosti s pressfitem…

          • well  

            Na dvou kolech mám pressfit a žádný problém s tím není.

          • vt  

            Povidani o stredech je na Hambini

            Zaklad je mit stesti na ram s loziskama v ose, bude to nahodne kus od kusu. Ja jsem pripraveny, ze v pripade problemu dam do ramu nejakou vlozku se zavitem.

          • Romancero  

            ano, také to vidím stejně! dost se nechávám ovlivňovat zdejšími diskusemi (zkušenostmi) a pressfit mně moc „nevoní“ ..už z toho důvodu, jak je náročný na dodržení tolerancí uložení-tedy náročnější na přesnost výroby

    • Speedball  

      Měl bych jeden dotaz – dost vážně přemýšlím taky na CUBE ve verzi RACE. Dají se ještě sehnat poslední kusy 2019. Ale je tam oproti 2020 jiné osazení komponenty. Model 2019 je osazen sadou Shimano 105 s převody 50/34 – 11/32 a model 2020 je osazen sadou Shimano GRX s lehčími převody 46/30 – 11/34

      Bude to velký rozdíl v rámci převodů? Na silničce mám 50/34, ale praktickou zkušenost s lehčími převody nemám…Díky

      • vt  

        No to je individualni, kazdy ma jinou silu a kadenci a pouziva jine prevody. Jestli mas silnici, tak bys to mel odhadnout celkem uspesne. Osobne bych ty GRX prevody nechtel, je to silene do lehka.

      • Singlespeed  

        Zmenšování převodníků souvisí se zvětšováním objemu plášťů, to dá rozum. 40 mm plášť ti přidá na velké pile proti 25 mm plášti 2 zuby (obvod kola se 40 mm plášti je cca o 9,5 cm větší než s 25 mm plášti). To znamená, že pokud nasadíš 40 mm pláště a máš převodník 50 z, změní se skladba převodů do těžka o dva zuby vepředu (jako bys měl 52z s plášti 25 mm).

        • miťo  

          No na Giantu TCX Advanced Pro jsem vloni jezdil 46/34z a bylo to super i na silnici s 28mm plášti. Při 500km jízdě jsem si liboval, bo 50z bych na rovině neutočil.

          • vt  

            JJ, na CAADX mam 46 a je to uplne ok. IMHO 50 a vic na gravelech je jen pozustatek toho, ze neexistovala gravel sada a vyrobci davali to co bylo v sade (krome pozitivnich vyjimek jako G.Revolt a tak)

      • Singlespeed  

        Konkrétně Cube Nuroad Rce má vepředu 46/30 z v kombinaci se 40 mm plášti. Je to tedy to samé, jako bys měl vepředu 48/31,5 zubu v kombinaci s 25 plášti. Ovšem, 40 mm plášť je těžší, pomaleji se roztáčí a má vyšší jízdní odpor na silnici, tudíž reálné dva zuby dolů na velké pile a 2,5 zubu na malé jsou ke prospěchu věci.

        • vt  

          IMHO jsou lehci prevody prave kvuli tomu, ze to jede pomalu a vic ztuha … to zvetsovani prumeru je jen teorie bez zateze.

          • Singlespeed  

            Zvětšování průměru není žádná teorie. Stačí si to vyzkoušet v praxi. Pokud jedeš s 25 plášti a převodníkem 50z kadencí 90 ot/min rychlostí 30 km/hod, pojedeš na ten sám převod stejnou kadencí po přezutí plášťů na 40 mm rychlostí +/- 31,5 km/h. To znamená, že máš najednou těžší převod. Když dáš s 40 mm plášti dopředu jen 48 z pilu a vzadu necháš stejný pastorek, nasadíš kadenci 90 ot/min, pojedeš najednou zase rychlostí 30 km/h jako bys měl s 25 mm plášti pilu 50 zubů.

            • vt  

              Jasne, nepopiram, ze tlustsi plast bude mit i vetsi obvod … ale IMHO daleko zasadnejsi je pro prevody to po cem jedu (tj rozdil asfalt/sterk)

              • Singlespeed  

                To je jasné. Širší plášť má vyšší jízdní odpory a ještě vyšší jízdní odpory má při pohybu mimo asfalt. Proto jsou lehčí převody jednoznačně věc žádoucí.

                • Romancero  

                  také mám raději rezervu v lehkých převodech a oželím je na úkor těžších. Je tedy fakt, že převody (převodníky i kazetu ) měním dle účelu (nalehko nebo s báglama)

      • Kanec  

        Přesně takto jsem si vybral Gravel (Cube, ale krosku), jen jsem kupoval v roce 2019 a to bylo osazeno 105. Na novou sezonu jsem si přehodil kazetu na 11/34. A to mě naprosto vyhovuje a jsem spokojen. A jezdím na 40mm plášti.

    • miťo  

      A co tenhle karbonovej Revolt ? Rám je základ. 10speed snad tolik nevadí.

      • MrtweyUbrus  

        10 rychlostí nevadí ale ty Conduct převaděče spojitosti na kole fakt mít nechceš, nechápu proč to tam pořád cpou když je tu 10speed GRX i Tiagra s hydraulickýma pákama.

    • schrapnel  

      Ak si môžem prihriať polievočku, tak budem predávať svoj Gravel na Shimano 105. Jazdený do 1000 km.

      Cena bre BF 14999 Kč.

      SPD Shimano M520 zdarma.

    • michalp  

      Zkusím ještě zjistit kolik by stála úprava Topstone Sora – sedlo a brzdy.

      Ten rám prostě padna na moji postavu…

      Je rozdíl mezi výbavou SORA / TIAGRA / GRX400 pouze váha nebo i kvalita???

      • Fran-tic  

        No a co zkusit něco od pinnacle, zkus porovnat ty rámy, podle mě je to dost podobné a ta cena je jinde :) Já to už 2× vozil a vždy jsem byl hodně spokojen.

        https://www.evanscycles.com/…ike-EV339947

      • Bubaaak  

        Jak sora, jaká tiagra, jaký GRX?

        Pokud myslíš ty na top stone, tak Sora, mechanický kotouče, pohon 2×9

        Tiagra je na hydru, má lepší záplety a pohon 2×10

        GRX na topstone co letmo koukám, není to hliník ale carbon, je taky hydro, má opět trošku lepší záplety a pohon 2×11, s tím že GRX má lepší ergonomii pro použití na méně hladkým povrchu

        Jinak sada GRX je 2×10, takže oproti tiagře, hlavně jiná ergonomie

    • TomasDobes  

      Ahoj, také vybírám gravel kolo ale ještě nejsem úplně rozhodnut jestli vzít právě gravel. Zítra jedu do Prahy a budu mít asi od 10 volno až do večera. Je v Praze nějaká půjčovna kde by měli výběr gravel kol na půjčení?

    • Lubka6  

      Zdravím. Vybírám gravel do 65k. Záměrně sem nenapíšu svoje favority a nechám se překvapit vašimi návrhy.

      V téhle ceně se pohybují kola na sadě 105, GRX 600 a Apex 1. Se Sramem nemám zkušenosti a vlastně vůbec se silničníma/gravel sadama. Čemu se vyhnout?

      Díky za návrhy

      • poletani  

        Dle vlastni nedavne zkusenosti bych radil jednoznacne stavbu. Za takovej rozpocet muzes mit karbon na grx 800 a nemusis se spokojit s zadnymi kompromisy daneho modelu.

      • vt  

        Za 65 vyberes prima kolo, netreba se necemu vyhybat. Ja bych vzal nejakyho Revolta.

        • TK75  

          Diverge X1

          • Lubka6  

            A ten Apex 1 je na něm v cajku? je to srovnatelný s GRX 600 třeba?

            • TK75  

              Mně vyhovoval Sram Apex víc než Grx co mám teď.

            • TK75  

              Ještě dodatek:-)

              Co se týče toho řazení tak ve skutečnosti to pro mě není zas tak důležité jestli 1× nebo 2×, zato to jak je navržen rám to je důležité.U Diverge se jim povedla skvělá věc.Je to svižný kolo s beranama a přitom se na něm v terénu cítim stejně jistej jak na hátéčku.Podle mě je na nic mít kolo osazený super řazením, když to má jízdní vlastnosti špatný

              • Gwaihir  

                Ono asi záleží na jakém terénu a jak je moc technicky zdatný. Ale faktem zůstává, že jak specialized diverge, tak canyon grail jsou pěkná kola. A jen pro zajímavost na které kolo narážíš větou „… když to má jízdní vlastnosti špatný“?

                • TK75  

                  Tak to po mě nemůžeš chtít, vždyť bych tady mohl někoho urazit:-)Ale určitě bych teď už vybíral kolo právě spíš podle ohlasů na jizdni vlastnosti.Buď bych sám vyzkoušel nebo aspoň nějaký recenze přečetl.Stejně ale je to těžký se zorientovat

                  • Gwaihir  

                    No vlastní zkušenost je nejvíc.

                    • TK75  

                      To jo, mě se třeba vůbec nelíbil sloping.A jak si ho teď vychvaluju.Nízký střed, sloping a krátká zadní stavba.Pak nejsem jak na vysoké koze

      • Lubka6  

        Jako favorita mám Grail CF SL 7.0. Se Shimanem mám z bajku dobrý zkušenosti, tak mě to láká víc než ten Diverge X1. Taky si nejsem jistej jednopřevodníkem

        • vt  

          Nj, s tim si musis poradit sam :-) Mne by treba na CX zavody stacit 1X, ale jak zacnu delat takoveto domaci gravel popojizdeni, tak potrebuju 2X.

          • TK75  

            No a já se zase nerad rozptyluju při jízdě v terénu nějakým přesmykačem.Silnice u mě ale tvoří tak 30%.Jak píše kolega to si musí každý sám vyzkoušet co potřebuje, protože každý jezdíme jinde.

          • fred15  

            Mě napadá – když mi v terénu spadne řetěz, tak si ho u 1X nemůžu přesmykačem za jízdy nahodit. Takže musím zastavit a zapatlat si ruce, nebo je na to nějaká jiná finta?

            • TK75  

              Řetěz nepadá.Zuby u NW převodníku jsou jiné než u normálního.Pře­hazovačky mají brzdu na ramínku, takže ani řetěz ti nemlátí.

              Například Sram má pod názvem X-sync toto:

              • TK75  

                Praxis zas používá Wave

                • Romancero  

                  no konečně vím, co to znamená -ty pojmy , které se tady na B-F tak hojně používají!

                  Díky za osvětu :-)

                  zrovna dnes mi spadl řetěz u městského kola (1×6) – mám tam obyčejný převodník . Tak tam budu muset dát -chtě -nechtě přesmykač -nebude to ale moc elegantní…vhodné vodítko nevím, jak vybrat-nemívají na obr. připojovací rozměry (vzdálenost rám -převodník)..

        • CervezaMatador  

          Hlavně jsem neslyšel nic dobrýho o tom Future shocku. Sám jsem na tom ale nejel.

          • TK75  

            Je supr, pracuje, nevíš o něm, nebolej mě už ramena a jedeš přes bordel rychleji.

            • Romancero  

              a není tam vakl? Nevnímáš to při řízení?

              • TK75  

                Právě že vůbec.A to mě vadila i odpružená vidlice u horského kola.

                • Martinson  

                  Diverge se mi líbil právě kvůli Futureshocku a geo , ale jinak to nedávalo smysl. Hliník s mechanikama za 50 se mi zdál drahej. Představoval jsem si to za tu cenu v karbonu na hydrách. A teď možná vyzkouším za podobně nesmyslnou cenu https://gravelbike.cz/…ft-shockstop

                  • TK75  

                    Jo, to je celkem zajímavé.Jedna má oblíbená cyklistka jezdila s Divergem.Teď má grevla od Marinu a první co bylo, že tam dala tenhle představec.Jak si na to člověk zvykne..:-)

                  • Romancero  

                    no –moc důvěry to ve mně nebudí! Future shock bude asi jiná liga…Dokud bych nevyzkoušel, neuvěřil bych!

                    :-)

                    • Martinson  

                      Future shock chce vyzkoušet, odpružená vidlice to opravdu není, spíš jak objemný plášť.

                      Zkoušel jsem ale jen 50 km tu první verzi.

          • milan.v  

            Já naopak od lidí, co to jezdili, jen chválu a údiv, jak dobře to pracuje.

            • well  

              a jak se do toho dostává bordel, vlhkost a jak se přidírá. Když funguje, tak funguje dobře.

              • p@X  

                O důvod víc chodit pořád do Spešl centra :)

                • TK75  

                  Proč, vždyť to je tak jednoduché.Rozdělat to zvládneš levou zadní:-)No ale mě to funguje na 100%

                  • makimaki  

                    Proto to asi dali na trh … ale jestli to je cesta správným směrem, se uvidí za pár let anebo taky už příští rok. Asi bych se tomu spíš vyhnul.

                    • p@X  

                      Tady ty věci na zlepšení pohodlí neustále vznikají a zanikají, většina imho stejně dospěje k tomu, že bez kurvítek se žije lépe. Proč se třeba už nevyrábí ty rámy s vloženými elastomery?

                      • TK75  

                        Jo ale ty kazily vzhled kola.Tohle není vidět(akorát ta prachovka) a hlavně dá se to vyměnit a je tam jen péro , nic složitého.Myslim, že by to šlo i zneškodnit a mít to napevno, to si myslím že nakonec udělají, že to půjde úplně vypnout jako vidlice.Já jsem si to fakt oblíbil a dost jsem si na to zvykl

                      • makimaki  

                        Jediný co bych přijal je něco ve stylu rámu KHS softtail. Ty vložený elastomery u Spešlu byl děs, stejně jako třeba tlumič rámu Merida podél zadní vidlice, vyosený rám fullu Duratec nebo odpružený mtb představec. Ale věřil bych, že nějaký podobný systém představce jako na Diverge se objevil před sto lety na nějakém tehdejším kole. Dnes je to funkční, přesnější, ale nic pro mě – jsem konzerva.

                        • milan.v  

                          To je o úhlu pohledu a to čistě subjektivním…

                        • p@X  

                          Na fully, co jsi vyjmenoval, mám úplně opačný názor, akorát nevím, proč to mícháš sem…

          • Romancero  

            a o této sedlovce jsi slyšel?

            jako , že mě Spešl v mnohém naštval-tak ta sedlovka je žehlička a jsem s ní spokojen!

            https://www.kolokram.cz/…8234394.html?…

      • embi  

        za tyhle penize bych chtel minimalne Sram Force / Ultegra

      • Lubka6  

        Tak Diverge x1 je doma. Je to nudně černý, ale na první posed mi to sedlo. Na rozdíl od Gt Grade, kterej se mi líbil o něco víc

      • RadekSaf  

        Ja jsem si pořídil Bianchi Impulso Allroad GRX600 a jsem maximálně spokojený. Podle me jedno z nejlepších gravel kol na trhu. Nejen že umí silnici, ale povedlo se jim i tohle.

    • Romancero  

      po zkušenostech , co mám s koly v této kategorii-vyzkoušet a pak sehnat rámovku a tu si osadit dle svého vkusu! Vím je to nedostižný ideál, ale kupovat kolo , jen kvůli rámu , s nekvalitními nebo no name komponenty? Už nikdy více! Poučil u Sequoi od Specialized!

      • TK75  

        Protože jsme náročný.Obyčejnej smrtelník si koupí Sequoiu a ani si nevšimne, že kola váží tunu, že střed na čtyřhran taky atd.:-) Možná by si ani nevšiml tý vidlice, co jsem řešil

        • Romancero  

          v tom případě přestávám být obyčejným smrtelníkem! :-)

          • Jenda82  

            Ahoj, taky přemýšlím nad gravelem a rozhoduji se mezi kellys soot 50 2020 a gravelem od RB-RX. Nemá tady někdo z Vás reálné porovnání těchto kol – komfort atd. popř. jak široké pláště se vlezou do soota? Na soota si sednout můžu, RB mám z ruky… Děkuji za info.

            • brtníček  

              Připrdnu to sem do vlákna. Syn 13 let vyrostl ze svého MTB. Jezdí na kole na tréniky fotbalu a cca 1× za 14 dnu s náma vyrazí na výlet na kole. Vetšinou po zpevnených cestách nebo lehký terén, ale vetšinu jízd má po asfalte. Myslíte, že mu má cenu kupovat nejaký gravel? Takové kolo se mu líbí zkusil si to jenom lehce projet a chtel by to. Dojíždí na kole cca 3 km do školy polňačkou v léte v zime po asfalte kousek delší cesta. cena tak do 25.000,– kč. Zkusit nejaký bazar levnejší?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.