• michalp

    Zdravím všechy a žádám o radu ohledně výběru kola typu GRAVEL.

    Budu jezdit rekreačně v klidu a na pohodu.

    Cena do 30tis –35tis.

    Rozhoduju se mezi :

    1 – CUBE Nuroad Pro – vyzkoušena velikost 56 a pohodlné

    https://www.cube.eu/…pgreen-2020/

    2 – CTM KOYUK 2.0 – zatím jsem neměl možnost vyzkoušet

    https://www.ctm.sk/…my-oranzova/

    3 – RB RX – zatím jsem neměl možnost vyzkoušet

    https://www.rb-bike.cz/…ail/rx/base/

    Cannondale TOPSTONE a GT Grade jsem opustil vzhledem k cena/výbava, přestože mi jejich rámy vyhovovali.

    Díky všem

    • V0jtisek  

      Resil sem loni a vychazela mi nejlip merida silex 600, sehanl jsem ji za 37 a spokojenost nez sem ji vymenil za silnicku

    • Bubaaak  

      Kubík má mechanické brzdy. Asi bych volil už kolo osazený hydraulikou.

      Ctm se mi nelíbí

      RB má moc pohodlnou geo, asi bych chtěl něco sportovnějšiho, ale z těch tří asi to

    • Speedball  

      Jsem na tom podobně – rozhoduji se ve stejné cenové relaci, cca do 35tis, ale mezi Canon Grail AL 6.0 a Giant Revolt 0

      ještě uvidím, co na FOR BIKES

      A jak píše Bubaaak – určitě bych za ty prachy nešel do mechanických brzd – i když pro někoho to nemusí být velký problém a nic zásadního.

    • rebelius  

      A co kellys soot 50 2020 s novou sadou od shimana.

      • BikerM  

        Nedavno jsem ho mel v ruce. Ram na oko pekny, sada tez. Ale z blizka.. svary na ramu jako kdyby to delal nejaky kutil poprve, proste des. Riditka bych rovnou ukopnul, na gravel nepatri a grx sada ma n me silene paky. Nemam dlouhe prsty, ale prijdou mi moc blizko riditek, navic se nedaji posouvat a prislo mi, ze se obcas mohou dostat pri brzdeni az k riditkum. No a jeste na kole hruza sedlovka a nic moc kola. Nesel bych do nej. Za me je lepsi ten Cube nebo Canyon.

        • Suntour  

          Soot 50 je fakt taková tragedie ? Co je s řídítky ?

          GRX sada bude základ budoucích gravelů.

          • TomKom  

            Nevím no, mám 70tku a sváry na rámu mě nějak nepobuřují. To mě teda když už víc vadí to množství nálepek, popisů a nápisů. Řidítka jsou spíš silniční, taky bych bral s větším rozšířením ve spodním úchopu. Myslím si že ale za ty prachy co řada soot stojí dostaneš dost slušný kolo.

    • ppavon  

      Zdravím já mám ten Cube, jen loňský model. Cena 26 tis. Pohodlný, brzdy mechanicky jsou v pohodě, tiagra funguje. Můžu doporučit. Jedna z hlavních výhod pro mě v tom dubnu byla, že to kolo bylo skladem. Nemuselo se čekat, případně čekat jestli vůbec bude.

      • V0jtisek  

        klasicky vyprodany, ale jinak pekny

        • Gwaihir  

          Zkus jim napsat, měli problém se stránkami, tak se to tam možná nezobrazuje úplně ok.

          • Speedball  

            Dají se na ten Canyon dát i blatníky, popřípadě nosič, či další výbava pro bikepacking?

            • Gwaihir  

              Asi nic moc:

              https://www.canyon.com/…bikes/grail/

              Dole je fotka na „bikepacking“, ale takhle to jde dát asi na skoro každé kolo. Nějaký blatníček tam půjde, ale navářky na klasické blatníky to mít asi nebude.

            • Romancero  

              to jsou detaily , které by u mě rozhodly! Plus průchodnost vidlic pro širší pláště..

              Nějaké objímky a nouzové úchyty na sedlovku neberu!

              Když víš k čemu kolo budeš používat, není dobré dělat kompromisy!

              • Singlespeed  

                Občas je nějaký kompromis třeba, nebo by člověk nakonec nekoupil nic ;-).

                • p@X  

                  Velká průchodnost vidlic a příprava na blaťáky jsou hodně velké plus, kdyby si na to budoucí kupci dávali pozor, bylo by tady o dost příspěvků méně.

                • Romancero  

                  jasně! proto jsem udělal ten kompromis a kvůli rámu koupil celé kolo! :-)

                  No možná jsme mohl vydržet 1 rok a přidat si 20 kkč a měl bych méně starostí..Přece jen se oceláky gravely stále dělají…

                  https://ciclicorsa.com/…ete-bicycle/

                  kolo , o kterém jsme měl vědět dříve! :-)

                  • TK75  

                    No a zkoušel jsi se projet na jiném štěrkoletu? Možná by si byl překvapený tím jak je vlastně ta Sequoia supr.To zas radši takový tvar rámu, než to z odkazu

                    • Romancero  

                      no právě , že nemám zkušenosti s jinýma gravelama!

                      PS: proto jsem založil vlákno „Půjčujete svoje kolo?“ abych si to tady nenápadně oťukal a našel nějakou oběť, která by mě půjčila svoje kolo (samozřejmě pod dohledem) :-)

              • TK75  

                No ale ty pláště vozíš celkem úzké ne?

                • Romancero  

                  jo 38 -protože jsem jezdil vloni spíš s báglama po silnicích a lehčích terénech.

                  až vyřeším druhý pár zápletů (zadní nába-reklamace) ..) uvažuji o šířce 42 s terénním vzorkem-přece jen jezdívám už i trasy ('nalehko") , které jsem jezdil dříve na MTB HT a přece jen ta karbonka netlumí dle mých představ :-).

                  PS: nechám si poradit- už jsem koukal na vlákno o pláštích na gravela

      • michalp  

        Canyon se líbí…

        Pro mne je i podstatné zda si kolo můžu vyzkoušet. Víte kde Canyon vyzkouším?

        Např. zkoušel jsem značku Ridley velikost na mě dobrá cena po slevě/výbava, ale i přes přizpůsobení u prodejce mi prostě nesedlo oproti Cannondale, který je přímo můj tip, podobně je na tom Cube. CTM a RB se chystám vyzkoušet.

        Boužel cena / výbava Cannondale Topstone Sora mě dost odrazuje – nebo se mýlím?

        • Gwaihir  

          No měli ho k vidění na Sportlife v Brně na výstavišti. Jinak pokud nenajdeš ochotného majitele v ČR, tak pak asi jen v Německu – Koblenz.

        • vt  

          Jo Topstone jsou ulitle ceny.

          Mrknout muzes treba na neco takoveho:

          Cannondale CAAD X 105 2018

        • Romancero  

          „Cyklokrosové kolo, mix výkonu a odolnosti, pro závodníky i pro dojíždění do práce .“

          už tahle upoutávka by mě odradila:! Kolo není pouťová atrakce :-)

    • well  

      Co třeba Orbea? Po slevě bude skoro na finančním limitu https://www.orbea.com/…/terra-h40-d

    • michalp  

      Dá se vůbec napsat čemu dát při výběru přednost ?

      – značka

      – výbava

      – kvalita

      – cena

      – dostupnost dílů / servisu

      – záruka

      – zajezdit si na něj

      atd… Značek a možností je hodně :-)

      • Hroch Peťas  

        Taky pokukuji jako ty, Cube mám MTB, ale řeším jestli nevzít GRAVEL TRIBAN RC 520. Mechanický brzdy mě neuráží, jen bych si dal kliky GRX 46×30T, jsem srab :-)

        https://www.decathlon.cz/…8504030.html

        • mars  

          Presne v tej kombinácii ho mám. +prešmyk grx

        • Fran-tic  

          Přítelkyně jezdila Tribana RC520, až jsem časem koupili jiné kolo – stejné osazení ale karbon rám. Bál jsem se, že nepozná rozdíl v geometrii nebo celkově v rámu. No poznala ho i ona a na tribana by si už nesedla.

          Neříkám, že je to špatné kolo. Ale dá se vybrat i lepší :)

          • mars  

            To určite áno, ale nie v tej výbave za tú v cenu. Rád sa na ňom vozím a prekvapivo na rovných asfaltových presunoch oproti galuskovému cesťáku nie je zasa až taký pomalší. Do prudších asfaltiek však samozrejme 4 kilogramový rozdiel cítiť.

            Inak, páči sa mi, že je na ňom dosť veľa detailov pekne vymyslených, že ho nenavrhli len ta od brucha. Medzi negatíva by som zaradil, že boudeny sú delené a ešte aj zospodu hlavej trubky a že tie originálne plášte Hutchinson Override sa síce po asfalte fičia pekne, ale dajú ľahko preraziť o kameň. A tiež nahodiť ich ako bezdušáky bol taký menší pôrod.

            • Fran-tic  

              no někdy ta výbava není všechno a jak říkám, ten rám je prostě humpolácký ve srovnání s jinými. dost o tom vypovídá i větší míra reklamací kvůli „křivé zadní stavbě“ a praskání výpletu. kdy se nevlezli do výrobní tolerance.

              • mars  

                Smiem sa spýtať, odkiaľ máš informácie o krivej zadnej stavbe a praskaní výpletu?

                Mám na ňom 1500 km, príliš ho nešetrím a zatiaľ všetko OK, nič nepraská, záruka na rám by mala byť doživotná, tak aspoň to ma trošku ukľudňuje.

                • Fran-tic  

                  Měli špatně udělenou toleranční analýzu a když se jim to sešlo, vedlo to k praskání drátu ve výpletu. Ale staví se k tomu chlapsky a mění kus za kus. Na Facebook fun klubu to řešilo x majitelů i s reakcemi decathlonu.

          • Manzak  

            V cem konkretne byl rozdil, vaha, tuhost nebo co?

            • Fran-tic  

              Váha určitě, samotné zpracování není žádná hitparáda a projevem je to proste tupe. Přítelkyně není žádný znalec, ale na jiném rámu měla v porovnání s tímhle pocit, ze úplně letí :)

              • TK75  

                Přesně tenhle pocit mám na ocelovym rámu.Jak když tě vystřelej:-)

          • Romancero  

            já hliníkové slitiny na rámu zcela zavrhl! Jedině ocel nebo balestic carbon :-)

            Žádná slitina hliníku nemá takové parametry jako kvalitní ocel nebo karbon a navíc „měkne“- stárne a oxiduje

            a pokud vím , tak v profi pelotonu se zrovna „hlína“ už také nenosí :-)

            • Singlespeed  

              Měl jsem rám Sfinx ze špičkových tenkostěnných ocelových trubek Dedacciai a spodní vzpěra vidlice mi časem prorezla zevnitř až ven a bylo vymalováno. Zvenku vypadá ocel dlouho v pohodě, ale uvnitř rámu se dějí hrůzy :-).

              • TK75  

                No a protože to vím, tak jsem rád za dural, protože nemusím furt koukat dovnitř a hlídat:-) hlavně když jezdíš celej rok

              • Romancero  

                uff..ale pokud vím , tak i hliníkové rámy zevnitř oxidují! a navíc praskají jinak než ocel!

                Mě než praskla přední vidle-ocel (byla načatá po havárii), tak pár desítek km vrzala..mrknul jsme na to, oddělal kolo a oběma ruklama vidlici roztáhl-praskla přesně v místě , kde byla „načatá“.

                …a naopak -sedlovka z al.slitiny – jedna díra a hned praskla bez varování! a můžu mluvit o štěstí, že to dobře dopadlo!

                ..jel jsem také pár hodin na al-rámu MTB HT-počáteční nadšení z tuhosti a váhy , po 2 hodinách vystřídala bolest zad..(no možná jen špatný posez)

                …a také se samozřejmě pamatuji ze školy-něco o únavové pevnosti

                Může se pak někdo divit, že nechci rám z al-slitiny? :-)

              • Romancero  

                no profík jako ty by asi měl vědět něco o rosném bodu, větrání vnitřku rámu + antikorozní úpravě:-)

            • vt  

              To jsou jen teorie, v praxi ma vse ± stejnou zivotnost.

        • Romancero  

          malá průchodnost plášťů (jen 36)-u rámu z al-slitiny dle mého málo! Alespoň 42 mm

        • Romancero  

          ty brzdy – to byla u mě také z nouze ctnost! prvotní byl prostě rám a musel jsem zkousnout i ty mechaniky , náby, i tu SORU u Sequoi zatím jsem si zvykl, ale když si na jiném kole vyzkouším hydry…

          Pamatuji, když jsem vloni sjížděl s bagáží do Rokytnice n. J. (z Rezku)-co bych za ty hydrauliky dal! :-)

          PS: teď jsem koukal-už ji do ČR letos nedodávají :-(

          • TK75  

            No chtělo to asi koupit tu Sequoiu s hydrama a karbon vidlí:-)

            • Romancero  

              to víš, že jsem pošilhával po vyšším modelu! a navíc ta krásná barva rámu!!!

              ..ale ty převody mě dost odrazovaly

              • TK75  

                No a teď je na cyklobazaru ta krásná zlatá Merz Sequoia.Nová

        • Romancero  

          dle mého dost velký skok 46–30.

          Na gravelu jezdím 44–32 a vyhovuje! U horských etap s báglama bych bral 40–28 (XT, XTR se tuším takové kombinace vyskytovaly).

          Je tedy fakt, že jsem původem silničář a mám jiné „řadící návyky“ :-)

    • pumpy  

      Mrkni na giant revolt 0 v Giant storu v Brne me hned nabidli slevu 10% tzn za 36 je to slusne osazene. Uz jsem pro nej skoro sel, ale koupil sem Soota z bazaru :D

      • Gwaihir  

        Ono Giant ti určitě půjčí a půjčovné ti pak sleví, když si to kolo koupíš. Kolem prodejny tě asi nechají jen tak, ale kdyby si to chtěl na dýl, tak jim zavolej, ať víš, kolik budou chtít zálohu.

    • 123J  

      Aco tak mistrovské SINTESI FLU nenápadné a vypadá super.

    • michalp  

      Děkuji za rady a tipy. Nejvíc u mě vede CUBE z hlediska cena / výbava a možnost servisu.

      • Singlespeed  

        Cube je převodově poněkud nedotažené. Obří 50z pila je v kombinaci s 40mm plášti nesmysl a klepací přehazovačku v době, kdy se dávají na gravely neklepací přehazovačky, bych taky nebral.

        • p@X  

          A co když když bude chtít v létě jezdit chvíli třeba jen po silnici s adekvátníma gumama?

          • Singlespeed  

            Na jezdění na pohodu (což zakladatel vlákna avozuje) po silnici jsou gravel převody geniální. Sám vozím na karbec silničce jen 48z velkou pilu a na zimáku 46 z. Parádně se využije celý rozsah kazety včetně nejmenších i největších pastorků, mnohem méně používám přesmyk, což je taky super.

            • TK75  

              Malá otázečka: jde dát ten cx převodník Ultegra 46 zubů místo 50 zubového na kliky Tiagra 4700? Rozteč je stejná, tak jen že Tiagra je 10s a řetěz je také na 10s.S Ultegrou nemám ještě žádný zkušenosti

        • well  

          To je absolutní nesmysl. Obří 50z pila? Převody jsou úplně v pohodě. Gravel není horák. Taky mám klepací přehazovačku a nikdy mi to nevadilo a rám oklepaný od řetězu nemám. Možná je to díky té obří padesáti zubové pile :-).

    • ripal  

      ahoj taky vybiram novy gravel tak vyuziji toto vlakno, jezdi tady nekdo salsa warbird? https://salsacycles.com/…rbon_105_700

    • Speedball  

      A co ten vyssi model Nuroadu-ten nevypada v7bec spatne – https://www.cube.eu/…eyblue-2020/

    • Dumbo  

      Ja by som volil 29" horský celopevňák

    • Jenda82  

      Ahoj,jelikož taky koukám po gravelu, tak se chci zeptat, jestli při výběru koukáte na střed – pressfit vs. závit nebo je vám to jedno? Díky.

      • Kouba_2005  

        Jakožto hobík s omezeným domácím servisem beru pouze závit, na pressfit si netroufám. Možná zbytečné obavy, ale proč si přidělávat starosti.

      • kamaro  

        Závit je méně problémový. Do BSA jde osadit většina klik. Ale kdyby byla možnost, tak T47 nabízí více prostoru, větší ložiska a kabeláž jde protáhnout středem (u BSA pouze venkem).

      • Tom-T45  

        Nedávno jsem předělával dva pressfit středy na biku a silničce. Zvládl jsem to bez speciálního vybavení, vyklepl jsem to naříznutou plastovou vodovodní trubkou a zpátky jsem to opatrně naťukal gumovou paličkou přes dřevěnou laťku. Nicméně hlavně u vyklepávání ven jsem si pořádně zanadával. Pokud má člověk k dispozici odpovídající nářadí (nejlépe stahovák) tak v tom nevidím problém. Závit je samozřejmě jednodušší, ale nebral bych to jako zásadní kiterium při výběru rámu.

        • Jenda82  

          Ptám se hlavně z důvodu, protože v souvislosti s pressfitem toho bylo napsáno už hodně od lupání až po vymačkané rámy… Líbí se mi třeba Giant revolt 0, ale nerad bych řešil „vymačkaný rám“ popř. iný problém v souvislosti s pressfitem…

          • well  

            Na dvou kolech mám pressfit a žádný problém s tím není.

          • vt  

            Povidani o stredech je na Hambini

            Zaklad je mit stesti na ram s loziskama v ose, bude to nahodne kus od kusu. Ja jsem pripraveny, ze v pripade problemu dam do ramu nejakou vlozku se zavitem.

          • Romancero  

            ano, také to vidím stejně! dost se nechávám ovlivňovat zdejšími diskusemi (zkušenostmi) a pressfit mně moc „nevoní“ ..už z toho důvodu, jak je náročný na dodržení tolerancí uložení-tedy náročnější na přesnost výroby

    • Speedball  

      Měl bych jeden dotaz – dost vážně přemýšlím taky na CUBE ve verzi RACE. Dají se ještě sehnat poslední kusy 2019. Ale je tam oproti 2020 jiné osazení komponenty. Model 2019 je osazen sadou Shimano 105 s převody 50/34 – 11/32 a model 2020 je osazen sadou Shimano GRX s lehčími převody 46/30 – 11/34

      Bude to velký rozdíl v rámci převodů? Na silničce mám 50/34, ale praktickou zkušenost s lehčími převody nemám…Díky

      • vt  

        No to je individualni, kazdy ma jinou silu a kadenci a pouziva jine prevody. Jestli mas silnici, tak bys to mel odhadnout celkem uspesne. Osobne bych ty GRX prevody nechtel, je to silene do lehka.

      • Singlespeed  

        Zmenšování převodníků souvisí se zvětšováním objemu plášťů, to dá rozum. 40 mm plášť ti přidá na velké pile proti 25 mm plášti 2 zuby (obvod kola se 40 mm plášti je cca o 9,5 cm větší než s 25 mm plášti). To znamená, že pokud nasadíš 40 mm pláště a máš převodník 50 z, změní se skladba převodů do těžka o dva zuby vepředu (jako bys měl 52z s plášti 25 mm).

        • miťo  

          No na Giantu TCX Advanced Pro jsem vloni jezdil 46/34z a bylo to super i na silnici s 28mm plášti. Při 500km jízdě jsem si liboval, bo 50z bych na rovině neutočil.

          • vt  

            JJ, na CAADX mam 46 a je to uplne ok. IMHO 50 a vic na gravelech je jen pozustatek toho, ze neexistovala gravel sada a vyrobci davali to co bylo v sade (krome pozitivnich vyjimek jako G.Revolt a tak)

      • Singlespeed  

        Konkrétně Cube Nuroad Rce má vepředu 46/30 z v kombinaci se 40 mm plášti. Je to tedy to samé, jako bys měl vepředu 48/31,5 zubu v kombinaci s 25 plášti. Ovšem, 40 mm plášť je těžší, pomaleji se roztáčí a má vyšší jízdní odpor na silnici, tudíž reálné dva zuby dolů na velké pile a 2,5 zubu na malé jsou ke prospěchu věci.

        • vt  

          IMHO jsou lehci prevody prave kvuli tomu, ze to jede pomalu a vic ztuha … to zvetsovani prumeru je jen teorie bez zateze.

          • Singlespeed  

            Zvětšování průměru není žádná teorie. Stačí si to vyzkoušet v praxi. Pokud jedeš s 25 plášti a převodníkem 50z kadencí 90 ot/min rychlostí 30 km/hod, pojedeš na ten sám převod stejnou kadencí po přezutí plášťů na 40 mm rychlostí +/- 31,5 km/h. To znamená, že máš najednou těžší převod. Když dáš s 40 mm plášti dopředu jen 48 z pilu a vzadu necháš stejný pastorek, nasadíš kadenci 90 ot/min, pojedeš najednou zase rychlostí 30 km/h jako bys měl s 25 mm plášti pilu 50 zubů.

            • vt  

              Jasne, nepopiram, ze tlustsi plast bude mit i vetsi obvod … ale IMHO daleko zasadnejsi je pro prevody to po cem jedu (tj rozdil asfalt/sterk)

              • Singlespeed  

                To je jasné. Širší plášť má vyšší jízdní odpory a ještě vyšší jízdní odpory má při pohybu mimo asfalt. Proto jsou lehčí převody jednoznačně věc žádoucí.

                • Romancero  

                  také mám raději rezervu v lehkých převodech a oželím je na úkor těžších. Je tedy fakt, že převody (převodníky i kazetu ) měním dle účelu (nalehko nebo s báglama)

      • Kanec  

        Přesně takto jsem si vybral Gravel (Cube, ale krosku), jen jsem kupoval v roce 2019 a to bylo osazeno 105. Na novou sezonu jsem si přehodil kazetu na 11/34. A to mě naprosto vyhovuje a jsem spokojen. A jezdím na 40mm plášti.

    • miťo  

      A co tenhle karbonovej Revolt ? Rám je základ. 10speed snad tolik nevadí.

      • MrtweyUbrus  

        10 rychlostí nevadí ale ty Conduct převaděče spojitosti na kole fakt mít nechceš, nechápu proč to tam pořád cpou když je tu 10speed GRX i Tiagra s hydraulickýma pákama.

    • schrapnel  

      Ak si môžem prihriať polievočku, tak budem predávať svoj Gravel na Shimano 105. Jazdený do 1000 km.

      Cena bre BF 14999 Kč.

      SPD Shimano M520 zdarma.

    • michalp  

      Zkusím ještě zjistit kolik by stála úprava Topstone Sora – sedlo a brzdy.

      Ten rám prostě padna na moji postavu…

      Je rozdíl mezi výbavou SORA / TIAGRA / GRX400 pouze váha nebo i kvalita???

      • Fran-tic  

        No a co zkusit něco od pinnacle, zkus porovnat ty rámy, podle mě je to dost podobné a ta cena je jinde :) Já to už 2× vozil a vždy jsem byl hodně spokojen.

        https://www.evanscycles.com/…ike-EV339947

      • Bubaaak  

        Jak sora, jaká tiagra, jaký GRX?

        Pokud myslíš ty na top stone, tak Sora, mechanický kotouče, pohon 2×9

        Tiagra je na hydru, má lepší záplety a pohon 2×10

        GRX na topstone co letmo koukám, není to hliník ale carbon, je taky hydro, má opět trošku lepší záplety a pohon 2×11, s tím že GRX má lepší ergonomii pro použití na méně hladkým povrchu

        Jinak sada GRX je 2×10, takže oproti tiagře, hlavně jiná ergonomie

    • TomasDobes  

      Ahoj, také vybírám gravel kolo ale ještě nejsem úplně rozhodnut jestli vzít právě gravel. Zítra jedu do Prahy a budu mít asi od 10 volno až do večera. Je v Praze nějaká půjčovna kde by měli výběr gravel kol na půjčení?

    • Lubka6  

      Zdravím. Vybírám gravel do 65k. Záměrně sem nenapíšu svoje favority a nechám se překvapit vašimi návrhy.

      V téhle ceně se pohybují kola na sadě 105, GRX 600 a Apex 1. Se Sramem nemám zkušenosti a vlastně vůbec se silničníma/gravel sadama. Čemu se vyhnout?

      Díky za návrhy

      • poletani  

        Dle vlastni nedavne zkusenosti bych radil jednoznacne stavbu. Za takovej rozpocet muzes mit karbon na grx 800 a nemusis se spokojit s zadnymi kompromisy daneho modelu.

      • vt  

        Za 65 vyberes prima kolo, netreba se necemu vyhybat. Ja bych vzal nejakyho Revolta.

        • TK75  

          Diverge X1

          • Lubka6  

            A ten Apex 1 je na něm v cajku? je to srovnatelný s GRX 600 třeba?

            • TK75  

              Mně vyhovoval Sram Apex víc než Grx co mám teď.

            • TK75  

              Ještě dodatek:-)

              Co se týče toho řazení tak ve skutečnosti to pro mě není zas tak důležité jestli 1× nebo 2×, zato to jak je navržen rám to je důležité.U Diverge se jim povedla skvělá věc.Je to svižný kolo s beranama a přitom se na něm v terénu cítim stejně jistej jak na hátéčku.Podle mě je na nic mít kolo osazený super řazením, když to má jízdní vlastnosti špatný

              • Gwaihir  

                Ono asi záleží na jakém terénu a jak je moc technicky zdatný. Ale faktem zůstává, že jak specialized diverge, tak canyon grail jsou pěkná kola. A jen pro zajímavost na které kolo narážíš větou „… když to má jízdní vlastnosti špatný“?

                • TK75  

                  Tak to po mě nemůžeš chtít, vždyť bych tady mohl někoho urazit:-)Ale určitě bych teď už vybíral kolo právě spíš podle ohlasů na jizdni vlastnosti.Buď bych sám vyzkoušel nebo aspoň nějaký recenze přečetl.Stejně ale je to těžký se zorientovat

                  • Gwaihir  

                    No vlastní zkušenost je nejvíc.

                    • TK75  

                      To jo, mě se třeba vůbec nelíbil sloping.A jak si ho teď vychvaluju.Nízký střed, sloping a krátká zadní stavba.Pak nejsem jak na vysoké koze

      • Lubka6  

        Jako favorita mám Grail CF SL 7.0. Se Shimanem mám z bajku dobrý zkušenosti, tak mě to láká víc než ten Diverge X1. Taky si nejsem jistej jednopřevodníkem

        • vt  

          Nj, s tim si musis poradit sam :-) Mne by treba na CX zavody stacit 1X, ale jak zacnu delat takoveto domaci gravel popojizdeni, tak potrebuju 2X.

          • TK75  

            No a já se zase nerad rozptyluju při jízdě v terénu nějakým přesmykačem.Silnice u mě ale tvoří tak 30%.Jak píše kolega to si musí každý sám vyzkoušet co potřebuje, protože každý jezdíme jinde.

          • fred15  

            Mě napadá – když mi v terénu spadne řetěz, tak si ho u 1X nemůžu přesmykačem za jízdy nahodit. Takže musím zastavit a zapatlat si ruce, nebo je na to nějaká jiná finta?

            • TK75  

              Řetěz nepadá.Zuby u NW převodníku jsou jiné než u normálního.Pře­hazovačky mají brzdu na ramínku, takže ani řetěz ti nemlátí.

              Například Sram má pod názvem X-sync toto:

              • TK75  

                Praxis zas používá Wave

                • Romancero  

                  no konečně vím, co to znamená -ty pojmy , které se tady na B-F tak hojně používají!

                  Díky za osvětu :-)

                  zrovna dnes mi spadl řetěz u městského kola (1×6) – mám tam obyčejný převodník . Tak tam budu muset dát -chtě -nechtě přesmykač -nebude to ale moc elegantní…vhodné vodítko nevím, jak vybrat-nemívají na obr. připojovací rozměry (vzdálenost rám -převodník)..

        • CervezaMatador  

          Hlavně jsem neslyšel nic dobrýho o tom Future shocku. Sám jsem na tom ale nejel.

          • TK75  

            Je supr, pracuje, nevíš o něm, nebolej mě už ramena a jedeš přes bordel rychleji.

            • Romancero  

              a není tam vakl? Nevnímáš to při řízení?

              • TK75  

                Právě že vůbec.A to mě vadila i odpružená vidlice u horského kola.

                • Martinson  

                  Diverge se mi líbil právě kvůli Futureshocku a geo , ale jinak to nedávalo smysl. Hliník s mechanikama za 50 se mi zdál drahej. Představoval jsem si to za tu cenu v karbonu na hydrách. A teď možná vyzkouším za podobně nesmyslnou cenu https://gravelbike.cz/…ft-shockstop

                  • TK75  

                    Jo, to je celkem zajímavé.Jedna má oblíbená cyklistka jezdila s Divergem.Teď má grevla od Marinu a první co bylo, že tam dala tenhle představec.Jak si na to člověk zvykne..:-)

                  • Romancero  

                    no –moc důvěry to ve mně nebudí! Future shock bude asi jiná liga…Dokud bych nevyzkoušel, neuvěřil bych!

                    :-)

                    • Martinson  

                      Future shock chce vyzkoušet, odpružená vidlice to opravdu není, spíš jak objemný plášť.

                      Zkoušel jsem ale jen 50 km tu první verzi.

          • milan.v  

            Já naopak od lidí, co to jezdili, jen chválu a údiv, jak dobře to pracuje.

            • well  

              a jak se do toho dostává bordel, vlhkost a jak se přidírá. Když funguje, tak funguje dobře.

              • p@X  

                O důvod víc chodit pořád do Spešl centra :)

                • TK75  

                  Proč, vždyť to je tak jednoduché.Rozdělat to zvládneš levou zadní:-)No ale mě to funguje na 100%

                  • makimaki  

                    Proto to asi dali na trh … ale jestli to je cesta správným směrem, se uvidí za pár let anebo taky už příští rok. Asi bych se tomu spíš vyhnul.

                    • p@X  

                      Tady ty věci na zlepšení pohodlí neustále vznikají a zanikají, většina imho stejně dospěje k tomu, že bez kurvítek se žije lépe. Proč se třeba už nevyrábí ty rámy s vloženými elastomery?

                      • TK75  

                        Jo ale ty kazily vzhled kola.Tohle není vidět(akorát ta prachovka) a hlavně dá se to vyměnit a je tam jen péro , nic složitého.Myslim, že by to šlo i zneškodnit a mít to napevno, to si myslím že nakonec udělají, že to půjde úplně vypnout jako vidlice.Já jsem si to fakt oblíbil a dost jsem si na to zvykl

                      • makimaki  

                        Jediný co bych přijal je něco ve stylu rámu KHS softtail. Ty vložený elastomery u Spešlu byl děs, stejně jako třeba tlumič rámu Merida podél zadní vidlice, vyosený rám fullu Duratec nebo odpružený mtb představec. Ale věřil bych, že nějaký podobný systém představce jako na Diverge se objevil před sto lety na nějakém tehdejším kole. Dnes je to funkční, přesnější, ale nic pro mě – jsem konzerva.

                        • milan.v  

                          To je o úhlu pohledu a to čistě subjektivním…

                        • p@X  

                          Na fully, co jsi vyjmenoval, mám úplně opačný názor, akorát nevím, proč to mícháš sem…

          • Romancero  

            a o této sedlovce jsi slyšel?

            jako , že mě Spešl v mnohém naštval-tak ta sedlovka je žehlička a jsem s ní spokojen!

            https://www.kolokram.cz/…8234394.html?…

      • embi  

        za tyhle penize bych chtel minimalne Sram Force / Ultegra

      • Lubka6  

        Tak Diverge x1 je doma. Je to nudně černý, ale na první posed mi to sedlo. Na rozdíl od Gt Grade, kterej se mi líbil o něco víc

      • RadekSaf  

        Ja jsem si pořídil Bianchi Impulso Allroad GRX600 a jsem maximálně spokojený. Podle me jedno z nejlepších gravel kol na trhu. Nejen že umí silnici, ale povedlo se jim i tohle.

    • Romancero  

      po zkušenostech , co mám s koly v této kategorii-vyzkoušet a pak sehnat rámovku a tu si osadit dle svého vkusu! Vím je to nedostižný ideál, ale kupovat kolo , jen kvůli rámu , s nekvalitními nebo no name komponenty? Už nikdy více! Poučil u Sequoi od Specialized!

      • TK75  

        Protože jsme náročný.Obyčejnej smrtelník si koupí Sequoiu a ani si nevšimne, že kola váží tunu, že střed na čtyřhran taky atd.:-) Možná by si ani nevšiml tý vidlice, co jsem řešil

        • Romancero  

          v tom případě přestávám být obyčejným smrtelníkem! :-)

          • Jenda82  

            Ahoj, taky přemýšlím nad gravelem a rozhoduji se mezi kellys soot 50 2020 a gravelem od RB-RX. Nemá tady někdo z Vás reálné porovnání těchto kol – komfort atd. popř. jak široké pláště se vlezou do soota? Na soota si sednout můžu, RB mám z ruky… Děkuji za info.

            • brtníček  

              Připrdnu to sem do vlákna. Syn 13 let vyrostl ze svého MTB. Jezdí na kole na tréniky fotbalu a cca 1× za 14 dnu s náma vyrazí na výlet na kole. Vetšinou po zpevnených cestách nebo lehký terén, ale vetšinu jízd má po asfalte. Myslíte, že mu má cenu kupovat nejaký gravel? Takové kolo se mu líbí zkusil si to jenom lehce projet a chtel by to. Dojíždí na kole cca 3 km do školy polňačkou v léte v zime po asfalte kousek delší cesta. cena tak do 25.000,– kč. Zkusit nejaký bazar levnejší?

    • Ladnonna  

      Zdravím hledám pro sebe a manželku dva stejné gravely – tedy samo krom velikosti.

      Nicméně jde o stejné osazení u stejné značky.

      Představa je cca 45000 za jedno kolo.

      Za tu cenu chci sadu Shimano GRX 600 s hydraulikou na ideálně jednopřevodníku (ještě se zvažuje dvojpřevodník) dále slušné záplety jako třeba DT Swiss 1800 a obdoba.

      Váhu 9,5kg.

      Pláště s možností osazení 40mm což by snad měla umět většina.

      Pěkný je Canyon a cca by i odpovídal ale ty termíny a nespolehlivost dodávek od zaplacení mě dost odrazují.

      Cube je moc těžkej

      Cannondale Topstone – moc pěkný rám ale se starou sadou – většinou mix 105 a td. Takže zde bych byl ochoten koupit jen dvě rámovky a raději si to poskládat sám našel jsem za 13000,– nicméně prodejce mi psal, že je nemají a další mě defakto nutil k tomu ať koupím celé kolo.

      Což mě vede dále, ofiko ceny za zmíněné komponenty:

      GRX600 15000,–

      DT Swiss 1800 10000,–

      Kokpit a drobnosti 5000,–

      Rámovka 15000,–

      Doporučíte pěkné rámovky tedy, rám + vidlice, kolem těch 15000,–

      Jde mi tedy o návrh na výrobce který má povedený model a dělá i v dámské verzi nebo na návrh rámovky kolen té ceny.

      Složit si to není problém a sice jsem uvedl ofiko ceny ale mám možnost si to koupit i levněji takže mi tam vznikne větší finanční prostor.

      • Ladnonna  

        Nikdo nemá žádný návrh?

      • MrtweyUbrus  

        Co Orbea Terra?

      • TK75  

        Rámová sada Ronin SL

        Pěkný rám, pevný osy, prodává se za slušnou cenu

        • Ladnonna  

          Tou ocelí si nejsem jist…

          • TK75  

            Ta rámová sada je v nabídce authoru za 10900kč a je to ta 2019 kde už je karbonová vidlice. Manželka měla Ronina dost v oblibě a tenhle SL není nic těžkého

            • kalimero  

              Ale to je jenom rám, ne?

              • TK75  

                Rám+vidlice+hlavové složení+osy

                Je ale možné, že už je nemají a jen neaktualizují nabídky na netu

                • makimaki  

                  Rámy podle mě jsou, kupoval jsem před časem rámovku Auru XR5 v 58cm, za cca 8 tis. solidní kup, normální svary, pěkná matová barva, záslepky pasují. Předpokládám, že Ronin bude ve stejné kvalitě, za mě určitě ano – viděl jsem na živo 56cm, líbilo se mě. Tipuju, že Ronin bude o 400–500g těžší než XR5.

                  • TK75  

                    Jo na auru jsem zapomněl, taky se z toho dá udělat pěkný kolo.Ronin je moc pěknej i když víc se mi líbí červená verze, zas ale stříbrňák je z Reynolds 725 oceli.

            • Ladnonna  

              Mě ta Aura přijde jako taková spíš na cestování, raději bych něco trochu ,,agresivnější” lehčí, tužší (což ocel moc nebude) na takové ty rychlé švihy 50–100km po cyklostezkách, rozbité silnice 3 třídy, štěrkové a polní cesty.

              • TK75  

                Já mám Diverge, tuhý rám (dural) a nastavil jsem to tak, že předek je karbonová vidlice+Future Shock a vzadu mám karbonovou sedlovku.K tomu jsem přešel na kola 650bx47 mm a teprve teď je to relativně lehký a pohodlný dost na to, aby s tím šlo rychle lítat přes rozflákanej asfalt, štěrk atd.

                Ronin byl na 40 mm pneumatice skoro stejně použitelnej jen díky ocelovému rámu.To že byl víc těžkej bylo trochu poznat, ale to je něco za něco

        • Deadlift  

          Ronin sl 2018 za 31500 je myslím fér nabídka.

      • Fran-tic  

        jinak co tak koukám, já mám planetx a na silničních kolech se sram force jsem na 9,2 kg. Na bajkových kolech 9,4 kg a to je karbonový ram. Imho nerealne to takhle poskladat na hlíně.

        • TK75  

          Tak gravel taky musí bejt odolný kolo:-)

        • Cavendish  

          Příklad loňské stavby

          • Fran-tic  

            no to je ale palba za takové kolo…nějak nevidím přínos oproti tomu koupit něco hotového a vyměnit kola :)

        • nomecz  

          poskladat to lza naprosto s prehledem, jsem s hlinou na 8,9, odolnost velice dobra a cena do 40 sakum prdum akorat teda pruchodnost toho ramu je u 40mm fakt hranicni a jen hladke plaste

        • jIrI___  

          Zas tak nereálně bych to neviděl. Lehce pod 10 kg se motám i s hliníkovým X-Roadem s obyčejným osazením (105). Třeba řidítka jsou ty nejlevnější ingoty, tam by se dalo hodně odlehčit. U sedla taky na hmotnost nehraju, lepší kazeta, zbavit se přesmykače, Ti šroubky a jsem hravě na 9,5 kg :)). Ale je fakt, že se 40 mm pláštěm člověk nesmí zabloudit do bahna…

        • Ladnonna  

          Je to v klidu reálné. On karbon dnes na tom není váhově nějak výrazně líp než kvalitní hliník.

          Sám mám silničku na hlíně na 7kg a to tam je ještě velký prostor schodit 1kg jako nic ale už k tomu nevidím důvod.

          Ten gravel chci těch 9,5kg hlavně kvůli polovičce, přeci jen 50kg slečna tu váhu vnímá jinak než 85kg chlap.

          A těch 9,5 mi přijde jako cenově a dostupně rozumná hranice kde později při osazení lehčích silničních plášťů bude mít použitelnou pohodlnou silničku na specifické cesty – když se rozhodnem jet jen asfalt. A proti MTB se kterým jezdí stejně jen štěrkové cesty a cyklostezky je to výrazně lehčí a rychlejší.

          Třeba ten karbon vejš ně docela nahlodal sestava na Force 1 nebo složit ale myslím ze tam mají v nabídce i GRX jen tedy ta rámovka mi nic neříká.

          • Fran-tic  

            no já třeba seskládal přítelkyni blue prosseco v karbonu na sram apex. Má to kolem 9 kg, tak to fičí. Ale přijde mi nesmysl to takhle skládat. Já koupil dvě kola, popřeházel sady a jedno hned poslal dál. Ve výsledku mě její gravel vyšel na 25 tis :) ale jako proč ne..já bych asi nechtěl tak drahý gravel na hliníku

            btw nějaký borec tady skládal obě kola na rámech z planetx.

            • Ladnonna  

              Jo to je pěkná váha.

              Já se hlavně chci vyhnout levným rámovkám z Číny – prostě chci rámovku za kterou někdo ručí a tam ta cena je trochu vejš.

              Jinak na hliníku nevidím nic špatného, pokud jde o kvalitní rám, vždyť ani u silničky to není poznat. Jasně pokud někdo porovnává kolo na karbonu za 120 a starej hliník za 15 tak to je velký rozdíl, ale pokud porovnas současný možnosti obou technologii v +/- stejný ceně tak na kvalitních 25mm plastich nebo 28mm už stejně nikdo v reálu nic nepozná, natož u štěrkoletu s ozazenými 40mm plášti.

              Takže otázka karbon hliník mi přijde dost nepodstatná, jde spíše o konkrétní rám jak se povedl nebo nepovedl.

              • pumpy  

                Hele ja mam Kellys soot 70, dal jsem sedlovku karbon namisto teleskopu (je k mani poud nekdo chce) a mahu kola mam 10,6 kg, a to mam pocit ze porad shazovat je kde, napriklad kola nebo sedlo, tak se klidne k deseti vlezes za solidni penize. Ale nemyslim si, ze by to bylo nejak tezke kolo i pro 50 kg holku. takze na vyber mas hoodne kol.

                Mel jsem jeste ve vyberu Giant revolt 0 – stoji 40 hned v krame me nabidli slevu 10% a mas hned jeste budget na lehci kola, takze zalezi je na tobe co se ti libi. Tot muj nazor.

        • miťo  

          DC Rebel v top formě 10,2kg

          Giant TCX Advanced 9,2kg

          Oboje štafle na 193cm jezdce.

          S hlínou a diskama bude hmotnostní limit problém.

          • Ladnonna  

            No počkej ale sak ten Duratec je poskládány stylem co dům dal… to nepovažuju za podstatné.

            Koukal jsem třeba Rondo v horším osazeni než chci je 9,8kg, na Ti rámu v lepším osazení je na 8,6kg.

            Žiletku mám na 7kg na hliníku, s běžným osazením, tak trochu těžší rám, trochu více záplety a pláště a nemyslím že to udělá více jak 2,5kg.

            Našel jsem dost gravelu na hliníku kolem 9,5kg stejně tak i gravely na hliníku kolem 8,5kg jde jen o to jak a čím se to osadi. Samozrejmne každý rám je jinak těžký nevím kolik zrovna váží Duratec.

            • Ladnonna  

              PS sice je to za jiný peníze, ale jen pro ukázku, že s kvalitním běžným osazením se dá i na hliníku dostat na 8 kg.

              https://youtu.be/Ue3oj0kFi-Y

              Tedy 9,5kg nepovažuji při skládání v té ceně co jsem určil za žádný problém.

            • p@X  

              Gravel do 30 je málokdy s pedály pod 10 kg…

    • kubikula78  

      A co Author Aura?Ram je fajn,sam jsem na tom postavil kolo viz.muj profil…

    • PatrikKalista  

      Ahoj, neměl by někdo na prodej rámovou sadu pro 164 cm vysokou osůbku? Líbil by se mi Planet X London Road v zelené barvě.

      Patrik

    • skier59  

      Ahoj, omlouvám se za off topic, ale mám dotaz pro místní borce. Má smysl předělávat silniční kolo na gravel? Je mně jasný, že to nebude pravý gravel. Mám starou ocelovou silničku Cube na 105, moc na ní nejezdím. Jestli se to tady už řešilo, tak se omlouvám podruhé a prosím o link.

      • Vilém  

        Nebylo by spatny to nafotit. Jak si predtavujes tu prestavbu? Neni mi moc jasne, jak bys tam dal sirsi gumy, cim bys brzdil atd.

        • skier59  

          Mám tam teď silniční pláště 25mm široké. Měl jsem představu, že tam dám pláště 30mm, možná i 35mm, mělo by se to snad vejít, na každé straně je k vidlici asi 10mm mezera. Brzdy bych nechal, možná dal karbonovou sedlovku, jiné pedály. Jde mně o to, jestli má cenu do toho investovat, i když to asi bude pár korun. Tuhle silničku prodávat se mně zdá k ničemu, nikdo by ji asi nechtěl. Foto dodám za chvilku.

          Edit: nechystám se s tím nikam do terénu, jen silnice a lesní cesty tady na Šumavě.

          • skier59  

            Tady je foto

            • Vilém  

              Nevim nevim zda by tam 35mm plaste vlezly. Dal bych tam co tam vejde, s nejakou rozumnou rezervou v ramu a brzdach (tipuju ty 30mm max). Karbonovou sedlovkou si pri takto malem vysunuti nepomuzes. Nic moc vic s tim asi nema smysl delat. Maximalne uprava prevodu.

            • Singlespeed  

              To snad musíš poznat na první pohled, že tam sice 35 mm pláště dáš, ale kola se ti pak nebudou točit :-)

              • skier59  

                To by bylo blbý, co? :-)) hoši, díky za odpovědi, zkusím to a uvidím.

                • miťo  

                  Pokud chceš gravela, hodil bych součástky z tohoto kola na rámovku Maxbike CX4000 a canti brzdy. Vidli od nich dural/krbon. Pak ještě hlávko a sedlovka.

            • Tom-T45  

              Rám není problém, problém je prostor v brzdě. 30 mm gumu tam dáš, ale v momentě kdy projedeš jakýmkoli bahýnkem, tak se Ti brzdy zalepí a končíš (vyzkoušeno, měl jsem podobné nápady :-))

              Řešení to má, nicméně není to jen o výměně plášťů, ale o přestavbě na 650b, viz:

              https://www.bikeman.com/…on-guidlines

              Což může být ve výsledku mnohem zajímavější a zábavnější.

              • TK75  

                Jen jestli to nemá zespoda takhle

                To pak nejde ani na menší kolo větší guma

                • Tom-T45  

                  Jasně, ale v tom článku je to docela dobře popsané:

                  „Většina z 38 mm pneumatik skutečně měří někde mezi 34 mm a 37 mm při nahuštění na 50 psi, takže doporučuji vůli pneumatik nejméně 42 mm. Tuto vzdálenost budete muset měřit ve vzdálenosti 320 mm od středu nápravy“

                  Takže nejdřív pořádně změřit a pak se případně pouštět do nějaké akce :-)

              • skier59  

                Díky za reakci. Šlo mně spíš o názor, jestli to není úplná blbost a jestli se na tom kole bude dát jezdit po horších silnicích, šotolině, polních cestách. Jestli to nebude „kostitřas“. Mám tady Šumavu projetou na horském kole, ale taky s pevnou vidlicí a bylo to v pohodě. Nebo se na to mám spíš vykašlat – třeba se jednou k silničce vrátím.

                • mykovec  

                  Tak šlo by tam navařit/naletovat návarky na v-brzdy. Hodíš tam minivéčka a limitovat tě bude jen rám. Upgradoval jsem takhle starého Šírera z roku 1992, stálo to pár stovek

                  • skier59  

                    Paráda, díky. Zkusím se zeptat v servisu, jestli by tam šla dát jiná vidlice už s návarky na véčka.

            • skier59  

              Hoši, můžu se ještě zeptat? Dá se poznat, z jakého roku je tohle kolo? V servisu mně nedoporučili to předělávat na gravel. Trochu potvrdili moje obavy, že to nemá cenu.

    • Lana1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Ladnonna  

      Hm tak třeba ten Holdsworth Mystigue se mi docela zalíbil a na Force 1 je to za pěknou cenu.

      Nicméně rámovka je cca 1,9kg což je váha duralové konkurence, takže v podstatě žádná výhoda karbonu se neukáže.

      Tuhost a pružení jsou teoretické údaje, při osazení 40mm plášti něco co nebude poznat a je nepodstatné.

      Co mi trochu vrtá hlavou je to jak jsou ty levné (ale často i drahé značkovè) karbonové rámy nekvalitně vyrobené a je to o náhodě, tak si říkám jestli opravdu raději nevsadil na kvalitní hliník kde je na první pohled poznat zda je nebo není řádně svařenej.

      • Vilém  

        Ktera duralova konkurence ma ramovku 1,9kg?

        • TK75  

          Co ten Trek s odkazu?Váží to tam

          v 2:36 minutě jestli dobře koukám je tam 1402 alu rám a 479 vidlice karbonová

          • p@X  

            Jaká bude cena samostatného Trek Al rámu?

            Tvrdit, že mezi karbonem nebude rozdíl, je dost odvážné, já to poznám i na MTB gumách.

            • TK75  

              Jasný, já zrovna bych vzal radši Holdsworth než Treka, ani ne kvůli materiálu, ale kvůli prostupnosti pro pneu.Druhá věc je, jak kvalitní jsou tyhle planeťácký karbon rámy a jestli ten rozdíl je vůbec poznat.Nezkoušel jsem, ale karbonu věřím, mám vidlici karbonovou a vidím co zvládne:-)

        • Ladnonna  

          Jak psal už kolega ten Trek z odkazu je dokonce lehčí 1,8 kg (ten karbon 1,9 je navíc v malé velikosti).

          A třeba ten Topstone je s vidlicí 2kg ale v L takže stejně jak ten karbon.

          Prostupnost – nekoukal sem ještě na ten Trek ale Cannondale má 42mm což mi stačí.

          Pro kolegy níže ano ten Planet X sem taky nikdy neviděl, ale už sem viděl jak vypadají nějaké karbonové rámy z vnitřku a docela se toho bojím… jo vidli mám taky karbon ale aspoň ,,značkovou” tak doufám že to prošlo řádnou kontrolou (Cannondale).

          Jako třeba ty planet x sou v pohodě (moc sem toho tedy nenašel na to jaké objemy prý prodávají) ale na druhou stranu hlinikový rám není dnes o nic horší a ani těžší.

          Co mne na tom Planet X láká jsou ceny – £1500 za Force 1 – jo není to plná sada ale i tak to vypadá jako dobře osazené kolo za tu cenu.

          Ten Canyon třeba na Rival 1 má DT záplety což vypadá taky fajn a váha 9,1kg v M.

          Taky jsem koukal na Duratec tam by bylo fajn že jde udělat geo na míru i košíky, nosič, blatníky jak chci a barva jak chci, jen ta cena je 24 za rámovku. Ale osazené kolo už nevypadá cenově tak špatně a pokud by se dalo domluvit na nějakém pozměněném osazení tak to mám taky v záloze.

          • vt  

            jo vidli mám taky karbon ale aspoň ,,značkovou” tak doufám že to prošlo řádnou kontrolou (Cannondale). → na CAADX vidle se nedavno delala svolavacka :-)

            • Ladnonna  

              :D no a pak si kup celej rám :D

              Už aby karbon nahradili AMC a bude klid – kvalitní snadno kontrolovatelná výroba, vyšší pevnost, tuhost, odolnost a nižší váha.

              Jinak jsem koukal a Duratec uvádí 1,5–1,6kg rám + potom vidlice dle výběru.

              Race Bike má také v L 1,6kg tak ta váha je úplně stejná jak u cenově dostupného karbonu.

              Cena RB je pěkná, jen tedy se mi moc nepozdávají ty hrubé svátky a ty kovová loga, chápu že si na tom zavedli image ale na silničku/gravela se mi to nelíbí. Zas na živo jsem ten rám neviděl tak třeba to není tak zlé.

    • PatrikKalista  

      Ahoj, za kolik prodat?

      Kinesis Crosslight 5T Disc CX Frameset

      Tiagra 2×10

      Pláště 38 mm.

      RÚ.

      VELIKOST 54.

    • Ladnonna  

      Hm tak Duratec nevypadá zatím zle.

      Rám konfigurován na míru v provedení na pevnou osu, tři košíky, blatníky, nosič s prostupností pláště do 42mm.

      Přední vidlice celokarbon s pevnou osou.

      Sada Sram Rival CX1, 1×11 převodník 42z kazeta 11–42z, hydraulické brzdy, kotouče 160/140.

      Sedlovka, představec, řídítka Ritchey Comp,

      Sedlo San Marco Shortshift

      Záplety DT Swiss G 1800, pláště Schwalbe G-One Allround Evo 40mm

      Za 49 tisíc.

      Je to jen první nástřel ale myslím že to nevypadá zle zvlášť v momentu kdy je v tom geometrie na míru (což hlavně pro polovičku bude fajn) a možnost vlastního designu a konfigurace kam dát košíky, kudy lanka a td.

      • p@X  

        Jseš agent? :)

        • Ladnonna  

          007 …? No řekl bych že jsem hezčí ;)

          Ne to opravdu nejsem, jen si myslím že je to docela slušná konfigurace.

          V podstatě jako Canyon Grail AL 07 SL o 1500 dráž zas tam je Ritchey kotpit což bude trochu lehčí než Canyon asi, a rám je dělanej na míru z 7020 místo běžné 6061, navíc zas ušetřím na poštovném tak ta cena je skoro stejná.

          Opravdu mi to nepřijde zlé – kor v momentu kdy se dá v podstatě na všech komponentech domluvit a rám je dle přání.

          Ale ještě budu hledat, ale asi se na duratec zajedu podívat jak ten rám vypadá na živo.

      • Singlespeed  

        Co to, prosím, je ta geometrie na míru? Jak tu míru zjistili?

        • Ladnonna  

          Buď si řekneš co chceš – tedy rozměry jaké má rám mít, třeba podle jiného rámu který ti vyhovuje nebo jak ti vyjde z tvého měření, nebo se necháš změřit u nich.

          Ten rám je v podstatě z CX takže třeba pokud se rozhodnu tak se bude snižovat výška středu.

      • miťo  

        Jak jsi přišel na prostupnost pláště 42mm?

        • Ladnonna  

          Zeptal jsem se a odpověděli mi že lze použít až 42mm.

          • miťo  

            U cyklokrosky uvádějí 35mm a u gravelu 1,6" což je mírně přes 40mm. Oba rámy mají šlapáky celkem dost vysoko nad zemí. Na tu zadní vidli pozor, fakt to není ergonomicky vyřešené. Přitom starý Rebel měl zadní šavle prohnuté dovnitř. Pokrok neznamená vždy cestu vpřed :-)

            • Ladnonna  

              Jj tu osu sem jim psal že chci níž prý není problém. 42 je mírně přes 40 :D

              Hele já stejně budu používat 35 a 40.

              • miťo  

                42 není mírně přes 40. Ohledně rámu, na zimáka dobrý, ale kvůli ceně raději RB RX. Při přímém srovnání s karbonovým Giant TCX Advanced je DC lenoch, slabší odezva na pedál a méně komfortu. Přímé srovnání, ačkoli to jsou dva materiály rámu, je zcela na místě kvůli ceně za komplet kolo.

                • Ladnonna  

                  Na komfort prdím ten dělají pláště kratasy a sedlo a né rám ať je z čehokoliv pokud nemá tlumič.

                  Jak sem psal geo budu mít jinou než je sériovka.

                  Giant mi nenabízí to co potřebuji tedy montáž blatníků, nosiče, 3 bidonů. Má výrazně horší osazení za vyšší cenu a váhu

                • Ladnonna  

                  PS jestli toho lenocha z DC nedělají ty hrozné záplety co na něm máš.

                  • miťo  

                    S tou váhou jsi mě dostal :D V nejlepší formě měl DC s Dura Ace 7700 a 1490g koly měl lehce nad deset kilo. (Nejlehčí kola co jsem měl, teď je to zimák a má Alcyon ráfky, přední radiální výplet a vzadu DT Revolution, tedy i tak lehká kola). Giant vloni se Sram Rival klikami (těžítka) plus diskové brzdy stále o kilo míň než DC v nejlepší formě. Teď má Giant kliky Dura Ace 9000 a je zase o fous lehčí a hlavně pocitově ještě tužší v reakci na pedál.

                    A co Giant Revolt? Tam už se se závitama na všechno možný snad počítá.

                    Sedlovka s „D“ profilem je super. Přesně pro ten komfort jsem si TCXko na silničních pneu vloni zvolil na překonání hranice 500km jízdy za den.

                    • TK75  

                      TCX je moc pěkný a je to takovej utajenej monstercross ( když člověk chce) Prostupnost skvělá

                      https://youtu.be/aXjWQFzFCuQ

                    • Ladnonna  

                      Nojo jenže toho DC budu mít na 8,8kg.

                      Rám má 1,6 a zbytek je o tom co tam dáš za osazení.

                      Revolt už vypadá líp – 3 košíky a nosič (o blatníkách nepíšou)

                      Ale za 67000 je to jen na Apexu s vlastními záplety (slusny jsou až ty karbonový) a vyšší model je za 92000,– a navíc dvouplacka.

                      DC mohu mít za 48000 na Rival 1 s DT Swiss G1800 a komplet Ritchey.

                      • miťo  

                        Respektuji tvou volbu.

                      • Singlespeed  

                        Pokud jsi Duratec už objednat, tak není co řešit. Za jak dlouho ti ho s tou custom geometrií vyrobí?

                        • Ladnonna  

                          Ještě ne a výroba prý 4 týdny.

                          Koukám co by se našlo jinak ale vypadá to že nic a za karbon bych musel dost připlatit aby měl podobné osazení.

                          • Singlespeed  

                            Gravelsezóna je v plném proudu, to máš dost váhavý přístup. Aby sis s takovou letos vůbec alespoň trochu zagravelil ;-).

                            • TK75  

                              Gravelsezóna je celoročně

                              Bys mohl vědět jakožto graveldědek:-)

                            • Ladnonna  

                              Tak já nespěchám a hlavně chci ty kola dvě – jedno pro polovicku takže výroba dámské geo je plus a chceme stejný. ;)

                              • TK75  

                                Qayron bude dělat i gravel v hliníku i v Cr-Mo

                                https://qayron.com/…-crmo-q--p36

                                • Tom-T45  

                                  Dostupné na podzim 2020 – takže akorát na začátek gravelsezóny :-)

                                • Ladnonna  

                                  Tyjo p tom slyším prvně, vůbec neznám. A budou dělat nebo lakovat?

                                  • TK75  

                                    https://www.bike-forum.cz/…pyro-29-crmo

                                    V komentářích se o tom píše jak a odkud

                                    • antuch  

                                      Ja ho mam, hehec

                                    • Ladnonna  

                                      Hm je to o 6000,– levnější.

                                      Sada na GRX 600/400 místo Rival což je mi jedno.

                                      Ale záplety to má Tiagra/Rodi Riot místo DT Swiss G1800

                                      Kokpit je mix Race Face/Spec/Crank Brothers místo komplet Ritchey

                                      Rám je z Číny z 6061 místo v ČR dělané z 7020 v geo a barvě na přání z rozmístěním košíků a vedení dle chuti.

                                      Myslím že ta úspora mi za to nestojí, ale je to zajímavé ani sem o nich nevěděl.

                                      • TK75  

                                        Jo, já jsem rád, čím víc je na výběr tím líp

                                        Oceláků není nikdy dost i když já už tak nějak gravel vycházející rámem ze silničky nemusím.Spíš se mi líběj něco jako třeba Bombtrack Hook Adv nebo Beyond, prostě víc mtb

                                        A Salsa Fargo

                      • commuter  

                        Jen drobná poznámka: koukni na blatníky SKS Speedrocker. Nepotřebujou žádné montážní díry, rychle nandáš, rychle sundáš, když je sucho. Svinsky drahé, ale maximální spokojenost. A jedny z mála, které dovolí širší gravelové pláště.

    • Markony  

      A měření je v ceně i rám na míru ? Sepiš ne připlatíš si zato bych si ty pnul . Samostatný rám za 20 000± se mi zda přehnané .

      • Ladnonna  

        Samotný rám pokud je na pevné osy je aktuálně za 24000,–

        Rám na míru je za příplatek 2400,– ale bylo mi v rámci ,,slevy” nabídnuto zdarma v základní ceně.

        Sestava kterou jsem uvedl je tedy s rámem na míru již v ceně.

        Samotný rám za 24000,– je moc to říkám na rovinu, do toho bych nešel, pokud ho ale nechám osadit u nich tak už ta cena vypadá jinak.

        Jak jsem psal je to v podstatě specifikace jako u Canyon Grail Al 7,0 SL ten je také na Rivalu 1×11 a má DT Swiss G 1850 (což je to samé co G 1800 ale speciální šarže pro Canyon), u Duratecu si navíc mohu vybrat i jiné komponenty a ten rám si nechám udělat do libovolné barvy (základní sou v ceně složitější grafika za příplatek) hlavně si ale mohu navrhnout libovolnou geometrii.

        Zda je měření u nich v ceně rámu jsem se přímo neptal ale asi ne na webu mají že tě změří a za příplatek udělají geo na míru (to je ten 2400 co mi nabídli jako slevu) ale jezdím 25 let a již jsem měření podstoupil a představu o geo jakou chci mám a pokud budu jo chtít tak to přeměření klidně podstoupím. Tak sem koukal a při koupi rámu je měření za 1000 navíc a při koupi kola za 500,–

        Tak to jim tu 500,– klidně dám ať sem po letech zas přeměřen.

        • Ladnonna  

          Ještě jednou stručně.

          Rám 16100,–

          Pevná osa vzadu 1670,–

          Vidlice celokarbon na pevnou osu 6100,–

          Na míru + 2400,–

          Měření jen rám + 1000,– při celém kole + 500,–

          Sestava na Rival 1 na míru v rámci slevy 49000,–

          • miťo  

            Pokud máš tretry velikosti 45 a víc, nech si jinak naprofilovat zadní vidli. Za dva roky možná budu skrz trubku a rám půjde z domu :D

            • TK75  

              V tohle jediným mně nevyhovoval Ronin SL s pevnou osou.Měl to tam vyhnutý tak, že jsem přesně na to stejným místě chytal patou

            • Ladnonna  

              Zajímavé ;)

            • jIrI___  

              Příjde mi, že ošoupaná zadní vidlice je poznávacím znamením lidí s nohou větší velikosti než 44. Tohle zažívám snad na každém rámu, u aktuálního kola mi „bod styku“ vycházím přímo do svaru, tak ho postupně vyhlazuju :).

            • mykovec  

              Jezdím Shimano velikost 48 a Duratec Cool jsem jezdil taky, ale že by se tretra dotýkal zadní vidle, tak to ani náhodou, asi změnili profilaci vidle…

              • miťo  

                Cool má cool vidlici, stejně jako moje 29tka od nich. Kroska se vymyká.

        • TK75  

          Jakoukoliv geo? Takže můžu jít a říct chci kopii nějakýho kola?

    • Markony  

      Ok tvoje volba .

    • Ladnonna  

      Nemá někdo přehled kolik v reálu váží tyto dvě sady?

      Sram Rival hydraulika 1×11 s kazetou 11–42

      Shimano GRX 600 1×11 s kazetou 11–42

    • 21cmTrueDamage  

      Připojím s k vláknu s dotazem, je reálné se při 196cm nacpan na kellyse soot? Ať nemám zbytečnou hodinovou cestu na prodejnu.

      • makimaki  

        Rekl bych ze ne, vyzkousel bych třeba cube. Já musel kolo postavit na aure xr, na komplet kole je krk vidlice 280mm, na prodavane rámove sadě 300mm… Mám 197cm. Měl jsem problém s výškou řídítek, vše bylo nízké.

    • Brasi  

      Přivařím se k tématu, zjistil jsem, že jezdím víc než bych čekal a celkem se mi i líbí vyjíždky asfalt + silnice a nějaké polnačky a 85km a víc už na HT nedávám, domů přijedu zničený jak cikánské hračky. Taky sem zhubnul na 110kg, tak přemýšlím, že bych k HT přikoupil gravela s užšími plášti. Myslíte, že vzhledem k váze to bude v pohodě a jaký model poradit k 197cm a 110kg? Zaujal mě Author ronin nebo Kellys Soot 30. Asi bych mohl přitlačit na pilu k 35 000, když bude o co stát a taky je mi jasná současná situace na trhu, tak nevím jestli počkat klidně na příští sezonu s nákupem.

      • Kanec  

        No. Hmotnost je v pohodě. Ale nemyslím si, že nebudeš více vyřízený než na HT. Gravel tě bude nutit jezdil rychleji, těžší převody a opravdu není tak pohodlný jako HT. Nicméně je to bezvadná zábava jezdit s gravelem. No ale proč čekat? Kdyby byl říjen, neřeknu, ale sezona je teprve v první třetině a jestli chceš přesedlat, není nač čekat.

      • makimaki  

        Tvoje hmotnost a obnos peněz nejsou problém, problém bude tvoje výška – pokud uvažuješ o Sootovi, asi jsi neviděl ještě geometrii, podle mně na 197cm bez šance – bude to malé, na Ronina možná a snad – ten bych nejprve vyzkoušel. Každý má jinou postavu … Pro tohle je dobré uvádět nejen výšku, ale i výšku rozkroku. Rozhodně na gravelu nejsem méně unavený než na biku, je to podobné.

      • Jano86  

        Mas parametre ako ja. Výška váha . Tiež rozmýšľam nad gravelom ako doplnok k HT. Mal som na skúšku od rock machine… A bolel ma strašne chrbát.. Mal som ho na týždeň… Mal som stoho divne pocity.. Rozmýšľam nad Norco tak uvidme..

        • makimaki  

          Problém je, najít velké kolo v prodejně na vyzkoušení, já jsem jich pár obvolal nebo jim napsal, a krajní velikost nemají. Odstrašující případ je Cyklo Švec, kde neměli Stevense v nejvetší velikosti asi 2–3 roky, zajímalo mě Gavere a nic – zastoupení jak noha, pouze na objednávku, jinak kluci ochotní a vstřícní … Takže místní rada – musíš kolo vyzkoušet – je pravdivá, leč špatně realizovatelná pro 195–200cm výšky, prostě nejsou …

          Důležitá je výška rozkroku, já mám 96cm, a celkově jsem nastavený tak, že mám kolo spíše vyšší než delší. Vyšší už za hranou optiky, ale to už tak holt je. Sedlovka není celkem problém, s 400m dlouhou se člověk vejde, když chce výš řidítka, lze použít navýšená, a mě se ještě vyplatil představec Specialized s vložkama, kterým se dám posed dolatit po 2 stupních. Pasoval jsem kolo přesně podle původního, na kterém se mě jezdí docela dobře.

          • Jano86  

            Ja chodím do Bike sportu na servis tak sa musím opýtať aj tam ci nemajú niečo namna… Norco budem mat na skúšku az za dva tydny tak som zvedavý. Co sa týka HT som tiež nastavil podľa staršieho modelu kde ma nebolelo nic sadol mi..

            • makimaki  

              Možná něco najdou, osobně jsem tam nebyl, ač to mám docela blízko. Ale Diverge nebo Topstone by mě nebyly velikostí, a pokud mají ještě Meridu, tak Silex není úplně to co jsem chtěl. Na Meridu bych se podíval i v Pce, alespoň pro porovnání.

              • Brasi  

                JJ je to špatné, chtěl bych gravel, který se blíží charakterem spíše silničce, byl to vždycky můj sen si svištět, ale vyzkoušet jednotlivé kola je problém. Líbí se mi třeba hodně topstone, ale ten asi taky bude malý. Btw nemáte nějaký tip, kam jít v Brně, kde bych si mohl pár gravelů v mojí velikosti vyzkoušet? Zatím to tak vypadá, že počkám asi až na podzim, a budu doufat, že se ta výrobní situace zlepší.

                • makimaki  

                  V Brně se docela dobře komunikovalo v bikelife – nyní už jsou tam kola dost vyprodaná, např. Cube ve velikosti 61cm. Jak píši výše, kouknul bych se i na Meridu Silex – to je gravel s atypickou geometrií, ale celkem jsem se s nima setkával i ve vel. 53–56cm. Mě se líbil i Cube Attain v modrý, to je silnička na 28mm pláštích, ve velikosti 62cm i pro vyšší lidstvo, pláště by šly asi i širší.

                • Tom-T45  

                  Musíš si vybrat co chceš, jestli spíš svištět po asfaltu, nebo po polňačkách. Pokud po silnici, a polňačku jen občas opatrně projet, tak endurance silnička s kotoučema – např. ten výše zmíněný Cube Attain – mám ho v karbonu a s 32 mm silničníma gumama je to moc příjemná věc.

                  Pokud po polňačkách, tak gravel, 35 – 40 mm jezdivé bezdušové pláště a je fakt, že pokud někde na hliněné cestě na louce nebo v lese letíš 35, za tebou se zvedá prach, tak je to snad ještě lepší, než na sinici, když ti foukne vítr do zad a tam kde jedeš normálně 30, tak najednou hrneš 45.

                  Koukni se případně na Cube Nuroad, nebo na Author Aura XR, v největší velikosti by to mohlo být dost dlouhý.

                  • makimaki  

                    Souhlas, ale co se týká geometrie authoru, tak není dlouhá, např. Rbrx je o 35mm delší. Myslím, že aura xr5 má 595mm v 58cm, Rb 630mm. Cube bylo obdobný. Spíš jsem ještě kontroloval reach a stack, já potřeboval kolo vysoký a kratší…

                    • Tom-T45  

                      RB je v tomto trochu extrém, to je spíš pro někoho, kdo přesně ví, co chce, aby to pak neskončilo nesmyslně krátkým představcem.

                      • Brasi  

                        Máte někdo názor na ten Cube Nuroad? Ten se mi hodně líbí.

                        • makimaki  

                          Taková klasika za přijatelnou cenu 27tis. – Tiagra 10, Spyre, Cube záplety a komponenty, má to lisované středové složení Na živo docela hezký, měli je v rideku. Pokud je někde dostupnost na dotaz, je to většinou bez šance …

                        • ppavon  

                          Já mám to kolo rok a názor na to mám dobrý. Je to za dobrý peníze, podobně osazený kola byla buď dražší, nebo dražší a hůř osazeny. Ty mechaniky fungují dobře. Jen si budu měnit sedlo.

                      • makimaki  

                        Proto jsem to zrušil, to „riziko“ bylo u mě dost velké …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse