Jaký doporučíte rychlý a zároveň v terénu stabilní MTB plášť?

73 nepřečtených
  • Mychal

    Jelikož moje stávající pláště mají už 15kkm, nastal čas jejich výměny. Pláště považuju na kole docela klíčové, proto bych potřeboval poradit s jejich výběrem. Jsem zvyklý „honit“ km a jezdit i větší trasy po relativně kvalitních cestách, potažmo silnicích, je-li to nutné kvůli přesunu na větší vzdálenost. Proto potřebuju pláště, které v takovém případě prostě „rychle jedou“. Zároveň mě ale štve, jak mi v terénu, zejména z kopce, všichni ujíždí, protože moje stávající pláště v terénu moc nedrží, takže bych rád uvítal, aby zároveň vykazovaly i dobré jízdní vlastnosti i v terénu. Vím, že si to hodně odporuje, ale určitě existuje nějaký slušný kompromis v ceně kolem 1500Kč za pár.. děkuji za rady..

    0 0
    • Davos000  

      No jednoznačně rychlé pláště jsou Furious Fredy, ale jsou to zase jen slupky, do terenu moc nejsou, s duši bych to vůbec nejezdil. Potom dobrý kompromis je Racing Ralphy nebo Rocket Rony.

      0 0
    • wong  

      Continental X-King, verzi Race Sport nebo Protection, sirku jak uznas za vhodnou, nejlepe bez dusi

      Ale 15kkm ani nahodou :)

      0 0
    • tomxxx  

      Momentálně jezdim X-kingy RS 2.2. Vypadaj už docela teréně, ale jsou neskutečně rychlý i na upravený cestě, až sem se divil. Pro tebe by stačily i 2.0.

      Nebo Race Kingy ty nejsou tak hrubé, ale nejezdil sem.

      0 0
    • BLACK1E  

      Po třech letech jsem přešel ze Z-maxů na RocketRon, pak na NobbyNic a nakonec si nemůžu vynachválit NANOraptor.. jsou boží na silnici a na to jak vypadaj dobrý i ve sračkách

      0 0
      • martinnecas  

        U mě WTB Nano taky dobrý, doporučuju!

        Jinak rád jezdím na Furious Fredech – superrychlý, akcelerují, na suchu i dobře drží, dobré v náklonech. Můžu mít na nich tak 2 tis km a žádný defekt (s latex. duší). Ale univerzální plášť to není.

        0 0
      • jIrI___  

        Taky hlasuju pro NanoRaptora.

        0 0
      • obda  

        Vozím ho vzadu, a docela dobrý. Ale když to klouže, tak dost ustřeluje do boku. A boční vedení v náklonu (např. strana koryta do V) taky nic moc.

        0 0
    • fousac  

      15 tisíc? Cos to vozil? To si vůbec nedovedu představit ani u přední silniční gumy, natož na biku…

      A jako tip přihodim Maxxis Crossmark eXCeption 127TPI, lehounký, jedou pěkně i po silnici a v terénu se taky neztratí.

      0 0
    • petr0x  

      A co jsi mel doted za plaste? Od toho by se dalo odpichnout.

      Mrkni na stránky Schwalbe a tam si naklikej parametry, nebo podle zvoleneho plaste uvidis parametry.

      Ja osobne bych doporucil Smart Sam, sirka 2.1. Zvol tu nejlepsi smes PaceStar triple compound, ta vydrzi mnohem vic nez ty nejlevnejsi varianty. Jezdil jsem s nim i Rychlebky i k babicce po silnici a parada.

      Nobby Nic a vsechny hrubsi na silnici nejsou…

      0 0
      • pepek  

        Smart Sam nelze.

        Mlok to nedoporučuje.

        0 0
      • JakeF  

        Jestli ti triple compound vydrží nejvíc, tak to dojíždíš do totálního mrtva, kdy už plášť ztratil vlastnosti třikrát.

        0 0
        • petr0x  

          Loni jsem měl novej Nobby Nic (ten nejlevnější) a vydržel mi rok. Pace star mám teprve rok a vypadá skoro jak novej. Budu s ním jezdit, co to půjde, takový 3 roky mu naději dávám. Jinak ten obyč materiál mě zteřel i na pohled docela rychle, pacestar vypadá mnohem líp.

          A myslím, že o tohle přesně tazateli šlo, rychlej kvalitní plášť, kterej dlouho vydrží.

          0 0
          • JakeF  

            Což Schwalbe právě nevydrží…

            0 0
            • Jezevec70  

              Což o to, vydrží, ale jízdní vlastnosti jsou do háje.

              Na zadním kole mi Ralf vydržel 10300 km. Ale to už jsem ho jezdil jen po silnici do práce – byl z něho pěkný „Kojak“. A nesměl jsem se na něj špatně podívat, abych zase nechytil defekt. :-)

              0 0
              • TJK  

                pak ale takovej plast postrada smysl mtb plaste ne? :)

                0 0
                • Jezevec70  

                  Pokud máš jen jedno kolo a na něm jezdíš 30km denně do práce po asfaltu, tak je škoda sjíždět nové gumy. Na tohle jsou tyhle olítané celkem ideální, tedy až na zvýšené množství defektů. :-)

                  0 0
      • Mychal  

        Doteď SPECIALIZED 26×1.95 CROSSROADS SPORT. Na první pohled velký vzorek (proto vydržely tak dlouho), ale jely celkem rychle (min. tak, jak to čekám od nových), ale v terénu nic moc a to se musí změnit, i kdyby za cenu vyšší ceny

        0 0
    • Sodík  

      NN/RR :)

      0 0
    • jesperx  

      Crossmark.-)

      0 0
    • rj72  

      Tohle téma je nekonečný, protože je to hodně individuální. Po zkušenostech s 2,2(2,1) jsem na 29 s plášti v šíří 53–55mm t.j. Rar, Ikon,RK rs nyní přešel vzadu na AKA 2,0. Na silnici a pevném podkladu funguje jako 2,0, zatímco v těžším terénu díky i na pohled rozšířenému bočnímu vzorku se některým širším pláštů vyrovná – i AKA 2,0 funguje v terénu lépe než Rk rs 2,2 nebo Ikon 2,2 a na silnici je pak úplně někde jinde. Navíc je odolná a výborně tlumí nerovnosti, a tak se dá jezdit i na tlak okolo 3Bar. Takže na univerzální ježdění hodně zajímavá varianta…

      0 0
    • TJK  

      Extrémě rychlej byl na pevnym podkladu Race King Supersonic 2.2.. na bezduši v týhle šířce byl i superpohodlnej a měl i celkem dobrý grip… jinak si vůbec nemůžu stěžovat na novej 650b RaR 2.25 .. na to jakej měl objem jel taky parádně a grip lepší než ten RK… teď mám na testování nový RoR 650b předek 2.25 a zadek 2.1 a zatím musím říct že parádní projev.. v terénu i na sypkym povrchu se zdají být relativně dost stabilní a na silnici fakt jedou.. řekl bych srovnatelně s předchozíma Ritchey Z-max Shield WCS 650b ve 2.1 který sou víceméně kopií Race Kinga a maj dost nízkej jemnej a hodně hustej vzorek… takže tak asi mé aktuální poznatky…

      pro doplnění jezdím bezduše a celopevný XC…

      0 0
    • mirabike  

      X-King

      0 0
      • KubaBajk  

        Za mne Kenda Karma, superrychlá a lehký terén zvláda. Ve verzi 6OTPI je „nesjetelná“.

        0 0
        • TJK  

          tda na karmach sem jezdil a moc me nenadchly… ale jako objektivni hodnoceni bych to nebral :-) .. takze spis s rezervou a vic nez min :-)

          0 0
          • KubaBajk  

            Jejich hlavní devizou je hmotnost (v kevlaru) a rychlost (asfalt, pevný prašný povrch – to je šupec)

            0 0
            • TJK  

              treba v porovnani s RK 2.2 SS mi celkove prisly o nicem.. malo pohodlny, ne tak rychly.. grip zadnej zazrak a vaha ± to samy

              0 0
              • KubaBajk  

                Věřím Tvému úsudku, protože máš srovnání, já ne. Až budu kupovat pláště, zkusím RK Supersonic :).

                0 0
                • TJK  

                  no ber to jako subjektivni pocit :-) nejsem Mlok a na watty a a preneseny Newtony gripu ti nereknu :-D .. RK uz asi nesezenes ale novej X-king by mel byt asi i schopnejsi plast…

                  0 0
            • McBlacky  

              karmy jsou dobrý, ale až ty s vysokým TPI (127 tuším) dobře drží, ty 30 a 60 sice vydrží, ale v terénu to je slabší

              0 0
    • scret  

      za mne X-king… verzi podle toho jak uznas za vhodny a kde a jak jezdis…

      0 0
    • trpaslik72  

      Já osobně jsem si hodně zvykl na Hutchinson Python. Odjel sem na nich Sudetskou dlouhou bez problémů (převážně na suchu), vcelku obstojí i na mokru. A hlavně to na nich sviští, jak na silnici, tak na polních/lesních cestách.

      Teď mám nakrouceno čerstvých 150 km na Cobrách a taky se mi ten projev vcelku líbí.

      Ale jak někteří uvádí, je to celkem individuální, co komu sedne.

      0 0
      • Kunča  

        Přesně jak píšeš, Pythony jedou všude a na suchu drží dobře. Na mokru sem s nima měl ze začátku docela problém. Po 200km se sjela vrchní šlupka a je to podstatně lepší, ale mokrej kořen/šutr je pořád loterie. Když ještě Hutchinson dodržoval že 2.0 byla opravdu 2.0, tak to byla paráda. Teď je 2.0 = 1.8 až 1.9 a zpracování taky neni kdoví jaký, možná sem trefil špatný kusy.

        0 0
        • trpaslik72  

          Jo, ta šířka je hodně komická. Když mi přišly Pythony a šel sem na ně z Maxxis Ranchero 2.2, tak sem v každej zatáčce myslel, že padnu. Nakonec sem si zvykl a když nasadim balony, tak si zas připadam divně :D.

          Když sem objednával ty Cobry 2.0, tak sem čekal, že to budou úzký šlupky (podle toho co sem četl) a nakonec to neni tak hrozný.

          0 0
    • Azmir  

      X-king

      0 0
    • McBlacky  

      jezdil jsem kde co, ale i největší držák mi vydržel na předku půlku toho co píšeš. Takže radši radit nebudu, abys nebyl zklamanej pak.

      Jenom pozor, ty pláště co tady radí nejvíc – lepší Conti a Schwalbe, tak sice jsou dobrý, ale najedeš na nich tak 6+4 když budeš šetrnej.

      0 0
      • TJK  

        jo to by tak asi odpovídalo.. i když vživotě takovej nájezd asi nedám.. tak to opotřebení je relativně dost rychlý.. asi daň za měkkou směs…

        0 0
        • scret  

          jj, presne tak…

          Zas trochu nechapu lidi co chtej totalne protichudny vlastnosti v jednom plasti… Aby dobre jely, drzely v lese a zaroven aby vydrzely tisice kilometru, proste nesmysl…

          0 0
    • culibrk  

      Tyto: http://www.conti-online.com/…king_en.html

      nebo

      http://www.specialized.com/…trak-control

      Tast Track asi i o chlup lépe podrží v mokru a výrazně lépe drží tlak než Contíky ve verzi RS.

      Oboje dvoje výše uvedené jedou lépe na silnici a vydrží více než RR nebo RaR od Scwalbe.

      0 0
      • TJK  

        za by RK v Black chilli mel vyrazne vetsi vydrz nez Schwalbe… to fakt nema.

        0 0
        • JakeF  

          Počítám bude celkem otázka, kam to sjíždíš… U RaR když sjedeš tu horní vrstvu, tak jdou vlastnosti do háje, i když plášť vypadá, že by klidně dal ještě jednou tolik.

          0 0
          • TJK  

            to me popravde nikdy nenapadlo.. ze by tu smes meli jen takhle malo…

            0 0
            • JakeF  

              Ono ne že by na tom pak nešlo jezdit, jen už to má vlastnosti jak Conti :D.

              0 0
    • Neunzikger  

      „Doteď SPECIALIZED 26×1.95 CROSSROADS SPORT“ – už z názvu je patrné, že to není terénní plášť, odhaduji ho na hutnou silniční směs, co jakýmsi vzorkem napodobuje pneu do terénu. Pokud budeš vybírat mezi plášti do terénu, tak tam snad jakýkoli bude lepší než ten Crossroad. A zároveň jakýkoli nebude mít takovou životnost jako ten Crossroad, bo směsi jsou měkčí.

      1. Doporučuji vybírat mezi objemnějšími pneu než stávajících

      26×1.95 – ať můžeš vozit nižší tlak.

      1. Nezmiňovals obtíže ve výjezdech – tak Ti bude na zadní kolo stačit

      jemný, hustý a rychlý dezén např. Race King 26×2,2. Klidně drátová patka – i tak bude lehčí než Crossroad. Na předek ostřejší figury, co podrží z kopce. Třeba Nobby Nic 26×2.1, ale oproti stávajícímu by měl lepší grip i jezdivější Smart Sam.

      0 0
      • Nimrod  

        conti JEDINĚ v black chili

        0 0
      • akula  

        NN 2.1 a RK 2.2 už mi přijde jako moc velký kočkopes. NN 2.1 je v porovnání s RK 2.2 žížala dobrá do težšího terénu nebo do měkka, tam zase RK končí s dechem. Když už kombinovat dva typy, tak bych zkusil XK/RK nebo RoR/RaR. Za zvážení by ještě mohl státgeax saguaro.

        0 0
    • ppoli  

      Z toho, co jsem vyzkoušel, mám na rychlost (pevné a suché povrchy) následující pořadí. V terénu je pořadí přesně opačné :-)

      Smart Sam

      Crossmark

      Race King

      Racing Ralph

      Rocket Ron

      Jako nejuniverzálnější mi přijdou RK šíře 2.2. Až sjedu současné zadní, tak chci zkusit kombinaci RoRo 2.25 přední a RK 2.2 zadní. Do výběru bych ještě zahrnul NanoRaptor a Nano.

      0 0
      • TJK  

        novej RoR 2.25 650b na predku se aktualne tvari dost schopne!

        0 0
        • TJK  

          jeste doplnim ze cerstve nahozenej na ZTR Crest me dost vystrasil ze ma v 2.25 jen 50mm … ale po cca 100km si to pomalu seda a dneska uz mel krasnych 55mm :)

          0 0
    • bike29er  

      Mně přijdou na tento účel – kompromis mezi rychlostí a záběrem v terénu – dobré Maxxis Aspen. Jsou nasazený i na testovacích GTčkách v Rychlebech.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.