• Jan D.

    Jsme 4členná rodina a plánujeme stavbu malého domku s obytným podkrovím (54 m2 zastavěná plocha a asi 84 m2 obytná). Řešíme jak dům vytápět a jakou zvolit podlahovou krytinu. Topení bude buď podlahové nebo radiátory. Krytinu chceme nějakou přírodní, takže buď dřevo, marmoleum nebo korek. Ještě doplním, že děti budou v době stěhování ještě v předškolním věku (teda doufám:)

    Máte někdo zkušenost s kombinací podlahového topení a dřeva nebo korku?

    Máte někdo zkušenost s marmoleem v celém domě?

    0 0
    • MirosPikos  

      Radiátory NE, podlahové ANO. Povrch pro podlahové je nejlepší samozřejmě dlažba nebo kámen. Obojí víceméně přírodní. Marmoleum nebo korek určitě ne, děti nebudou věčně malé. Dřevo je fajn, ale vůči podlahovému vytápění už tolik ne. Na pocit jsou všechny vatianty jistě příjemné. Dlažba nebo kámen mají zase nejdelší životnost. Ve finále stejně bude nejvíc záležet, kdo to bude pokládat.

      0 0
      • pumpy  

        Radiatory NE – nesouhlasim. Mam male deti, dum s pohlahovym vytapeni a v zime neni kde susit mokre veci. Kdyz deti prijdou z venku mokre kam s tim? A do susicky to dat nejde pac nejsou jen mokre, ale i spinave.

        Jinak podlahovka je super – a zalezi jestli chces elektriku, nebo vodu do podlahy, ale i tak bych tam nekde tam jeden nebo dve nejake topidla na suseni veci.

        Jinak co se tyce podlahy, ja mam doma vynil a a uz je celkem dost poskrabany od bot a zidli jak se se vsim posouva.

        Hlavne si take najdi u vyrobce pohlahy jaka je muze byt maximalni teplota podlahy – vynil ma treba max 27C vic by jsi topit nemel. Dlazba mam pocit ,ze tam omozeni neni.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • TomasDobes  

          Vynil max 27 stupňů? A kde ho skladují v létě?? To je totální nesmysl. Jinak mám podlahovou a pouštím tam vodu 33 stupňů. Ale ne proto, že bych měl strach, že zničím podlahu, ale protože to stačí na vytopeni domu.

          0 0
      • kesu  

        Dlazba i kamen je studena a co na to spadne se roztluce. Co mame ve skoro celym dome dlazbu s podlahovkou (dum je takovej skoro pasiv, super okna a slusny zatepleni, ale velky plochy proskleni) tak v dome je teplo az dost a podlaha na pocit porad studena. Dal bych drevo s podlahovkou to normalne funguje. A na kamen pozor, neni to neznicitelny a rozhodne je to porezni

        0 0
      • MirosPikos  

        Ještě teda abych upřesnil. Nízkoteplotní vytápění – tepelné čerpadlo (země/voda, přesněji vrt). Pak rekuperace GetAir.

        Pro mě byla podmínka, že jsem chtěl všude stejný povrch. Čímž se automaticky vyloučí na chodbě vinyl, korek, marmoleum a jiné měkké obdoby. Ano podlaha je chladnější, je to ale o zvyku. Máme studený odchov. Topím na cca 20.5 – 21.5. V koupelně žebřík s patronou i v soustavě. Zejména abych mohl dětem přilepšit, když se jdou koupat. Prodávají se různé sušáky na lyžáky apod. To mi dává smysl. Nedává mi smysl obírat prostor radiátory. Při nízkoteplotním vytápění ztrácí smysl snad úplně.

        Mohl jsem si podobnou soustavu vyzkoušet u bráchy, kde mám kancl. Včetně stejného typu TČ od IVT. Ano, nohy si člověk nezahřeje. Ty si zahřeju i krbu/krbových kamen. Nechci řešit po čase podřený vinyl, přebrušovat dřevěnou podlahu ani nic podobného. Toho jsem si užil dost. Chci bydel a nic neřešit. Tak to tak vydrží. Jediný, čeho se děsím, tak v kuchyni, že padne hrnec, třecí miska nebo něco podobného. Když to netrefí rovnou kamennou desku, tak to jisto jistě trefí dlažbu. To je pro mě asi jediné výrazné mínus.

        0 0
        • Esi  

          Tak pokud to ten hrnec upadne jednou za 5 let tak ta jedna dlaždice se dá vyměnit, teda samozřejmě ji musíš mít a je to strašný vopruz ji vyklepávat, ale jde to, už jsem to jednou absolvoval :-)

          0 0
        • kesu  

          Teda za tak 15 let zkušeností s dlažbou a kamenem na zemi jsem roztřískal jednu já (kladivo z cca 1,5m výšky, položil jsem ho na štafle a nakopl, když jsem dělal osvětlení), pak totéž předvedli moji lidi (to bylo zábavnější, protože to byl 1×1m a ještě pod obložkou) a pak spadlo mýmu synovi 1kg závaží. Jinak jsem nic snad neroztřískal. Teda nepočítaje to, co spadlo a rozbilo se samo. Na tom kameni na zemi mi vadí, že když je to nějaká designovka a je to bílý, tak se to dá zašpinit a už pak nejde dolu. S dlažbou nevím co by musel člověk udělat, aby nešla umejt.

          0 0
          • MirosPikos  

            Pak je to jedině dobře. Já mám zatím dvě ťupky. Jedna od řemeslníka, upadla mu aku s korunkou. Druhá malej shodil nějakou zvláštní skleničku nebo co, divil jsem se, že to dokázalo štípnout kus glazury. Když jsem tu dlažbu dával pod základ ČOVky, divil jsem se, co to vydrželo. Musel jsem občas 3krat jebnout trubkou než praskla. Když je dlažba dobře podmazaná lepidlem, musí vydržet hodně. Obkladač byl jedinej řemeslník, s kterým jsem byl maximálně spokojen.

            Vidím jako největší riziko právě tu kuchyň. Jde o to, že kdyby náhodou, nikdo to nespraví. V tom je lepší třeba vinyl, kde se dá vyměnit dílec (resp. tak mi to říkal bratranec, co dělá podlahy…ale mě nepřesvědčil o vinylu).

            0 0
            • adam1  

              Vinil je takový teplejší ,bohužel dosti porézní a rýhy tam uděláš -podpatky ,hrkání židlí a tak ,ale zas dájí se ty díly vyměnit teda pokud máš lepené pásy .Dva roky to máme i v koupelně s podlahovkou (voda) a hodně příjemné jak v létě tak v zimě.

              0 0
            • kesu  

              pockej proc by to neslo? Menil jsem jednu obkladacku uprostred nekolikrat. Akorat ten 1×1m stal za to, je to nizoucky, extremne tvrdy a napasovat to pod tu oblozku stalo za to. Jenom musi byt obkladac hodne trpelivej, muze se s jednou dlazdici mazat dve hodiny a v pripade tech velkoformatu je to klidne na pul dne. Protoze napoprve chytit spravny mnozstvi lepidla umi kazdej, ale napodruhy…

              0 0
    • Jarunak  

      Taky zalezi jaky budes topit, jestli plynem, nebo elektrikou a jaka bude dispozice mistnosti.

      Pokud elektrikou, doporucuji podlahove topeni instalovat do anhydritove lite podlahy.

      Musis pocitat s tim, ze se podlahovka blbe reguluje v jednotlivych mistnostech.

      Jestlize budou v podkrovi loznice, tak tam elektricke kabely do jednotlivych mistnosti regolovane pres termostat.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Esi  

      Marmoleum a korek má ještě malou odolnost vůči malým dětem. Až po tom projdou v lyžařských botach, budou jezdit v pokojíčku angličákem bez kolečka a podobně tak ta podlaha bude na kaši. Brácha teď dával takové ty kamínky s pryskyřicí, vypadá to dobře a je to jednolité. Na sušení dětských věci je nejlepší Technická místnost kde můžeš nainstalovat třeba 2 vytápěcí žebříky, přece nebudeš špinavé moje oblečení sušit v obýváku. Topení je v dnešní době přežitek

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tom-T45  

      Za mě vinyl nebo marmoleum je na podlahovku ideální krytina. Dobře to přenáší teplo a je to měkčí než laminát nebo dřevo, takže to i líp tlumí hluk.

      Ohledně odolnosti a trvanlivosti, bude rozdíl mezi krytinou z hobymarketu „v akci“ za 150/m2 a značkovou třeba za 500/m2.

      Tady je blbý, že Ti každý sdělí své subjektivní dojmy ale už se nedozvíš, co to bylo přesně za krytinu, kolik stála, kdo to pokládal, jak se v tom domě topí, jestli je to dobře zaizolovaná novostavba nebo rekonstrukce nějakého staršího domu, atd.

      Většina výrobců podlah už počítá s instalací podlahového topení a např. Fenix má od některých výrobců krytin vyjádření, že jejich krytiny lze bez problémů instalovat na topné folie od Fenixu: https://www.fenixgroup.cz/…ora/download řádky 9 – 14

      Základem je dodržovat výrobcem doporučené skladby, jak u topení, tak u krytiny a nesnažit se nic přechytračit + topení nepředimenzovávat, ale nechat navrhnout odborníkem podle skutečných parametrů budovy.

      0 0
    • Cavendish  

      Máme podlahové topení o ploše cca 85m2. Na chodbě, WC a koupelně máme 8mm dlažbu a zbytek je lepený vinyl od Quick Step.

      Mladýmu budou v listopadu 2 roky, je to živel a podlaha statečně odolává :) S podlahovkou to funguje parádně. Neměnil bych.

      0 0
    • kamaro  

      V přízemí máme marmoleum na podlahovce. Na marmoleu jsou bohužel vidět fleky, stačí po tom projít ve vlhkých ponožkách. Zejména proti světlu to je celkem viditelné a odstraní to až přetření vlhkou hadrou. V podstatě nejde opravit (evidujeme dva menší vrypy). Vinyl je v tomto lepší.

      Nahoře máme broušené lakované OSB desky. Kromě koupelny (podlahovka) bez topení (záložní přímotopy, ale ten v ložnici snad ještě nebyl za 10 let v provozu).

      0 0
      • Jan D.  

        Marmoleum jde opravovat i přebrušovat (https://www.youtube.com/watch?…). My teď v bytě máme také marmoleum. Donedávna jsme to ani nevěděli, mysleli jsme, že je to obyč PVC. Bylo to pořád špinavé. Když jsem zjisti, že je to marmoleum, koupil jsem na to nějaký vosk, navoskoval a od té doby na tom žádné skvrny nezůstávají. Vosk je třeba jednou za čas umýt a obnovit.

        Nahoře teda kromě koupelny netopíte vůbec? Jaké máte TZ?

        Mohl bys prosím poslat do SZ fotku těch OSB podlah?

        0 0
        • kamaro  

          Máme pasiv, 65m2 zastavěná plocha, s podkrovím. TZ cca 2,3kW. Otevřené schodiště z obyváku do horního patra, tudy se teplo pozvolna stěhuje nahoru.

          Fotky pošlu později do SZ.

          0 0
    • Jarunak  

      S topenim to je velka veda, aby spravne a efektivne vytapelo.

      Opravdu zalezi na dispozicich celeho domu jako napriklad kde bude nabytek, okna, francouzka okna az po zem atd…

      A take hodne zalezi na planovanem zdroji vytapeni.

      Dlazbu bych dal maximalne do koupelny, kuchyne a technickeho zazemi.

      Drevenou podlahu do obyvaku a zbytek vinyl.

      Drevo je samozrejme na chuzi a vzhledove pocitove nejlepsi.

      Na jednom baraku mame plynovy kotel a radiatory. Podlahy drevene a vinylove.

      Na druhem mame elektricky kotel a teplovodni podlahove. Podlahy laminatove plovouci. Zde musime pri porizovani nabytku brat ohled na tu podlahovku tzn. vsechno na nozickach.

      Cirkulace tepla je u podlahovky jina nez u radiatoru a je potreba pod velke prosklene plochy/okna vyresit pruduchy s ohrevem, jinak se budou okna v zime rosit a to i trojskla.

      0 0
      • kamaro  

        To že se rosí okna je způsobené spíše tím, že se špatně větrá, resp. nevětrá… Vysoká vlhkost uvnitř domu.

        0 0
        • Jarunak  

          Ano, to je pravda, moderni technologie nam dokonale hermeticky uzavrou obytny prostor a proto je nutne pravidelne vetrat a toto je dalsi problem u modernich rodinnych domu, jejenom vytapeni, ale cely klimatizacni system.

          0 0
    • Jarunak  

      Vidim, ze zakladatel vlakna teprve vystavbu planuje.

      Doporucil bych nejenom resit vytapeni, ale v podstate vsechno do detailu napr. kde bude mycka, pracka, kavovar, parni trouba, lampicky u postele, televize.......mne po kolaudaci chybelo asi 20 zasuvek a dva odpady.

      Jinak preju pevne nervy. Manzelka tvrdi, ze jsem se stal tolerantnejsim clovekem a to jsem nekterym remeslnikum vyhrozoval fyzickym nasilim. Bud pripraven no to, ze polovina (mozna uz jenom tretina) firem/remeslniku budou ko..ti.

      0 0
      • Tom-T45  

        Jo jo, na zásuvkách se nesmí šetřit.

        Jinak to tvrzení o řemeslnících platí úplně stejně i o klientech.

        0 0
      • Esi  

        Proto jsem si nakonec rekonstrukci dělal sám s kamarádama, jeden je elektrikář a druhý instalatér, jinak bych musel asi někoho zabít, když jsem to viděl u známého jak fungují někteří řemeslníci tak to je opravdu peklo

        0 0
        • zdenal8  

          Jj. Co se týká řemeslníků, tak těch jsem taky měl minimum. Asi jenom střecha, okna, topení a elektro. Jo ještě podlaháři. Za dopoledne bych to celý fakt sám nezabetonoval :-)

          0 0
      • zdenal8  

        No já to stavěl svépomocí. Nic celkem nechybí. Do hrubé stavby jsem si pozval šikovného místního elektrikáře, prošli jsme si celý dům, vyptával se a u toho si maloval po zdech kde bude jaká zásuvka, kde vypínače, radil atd. Doporučil dalšího člověka na TV rozvody, zabezpečení atd.

        Kuchyň jsem nechal na manželce, studio dodalo přesně plánky kde odpady, kde připravit zásuvky atd. Vymýšlet to všechno nad papírem je na prd. Stejně to pak budeš chtít jinak az v té hrubé stavbě budeš stát. Prakticky vše co píšeš bych řešil až v hrubé stavbě. Samozřejmě je dobrý mít předem aspoň kde budou stoupačky a komín.

        0 0
        • Esi  

          Jo brácha tarify staví sám za pomoci kamarádů kteří jsou z oboru, objednával jen vazníky, stříkané omítky, okna a vstupní dveře.

          Jo a beton na základovou desku, takoví masochisti zase nejsme :-)

          0 0
        • kamaro  

          Naopak si myslím, že vymýšlet kuchyň a rozmístění nábytku až je hotová hrubá stavba je celkem pozdě. Těžko potom řešit, že ta příčka měla být o 10cm vedle.

          Vymýšlením kuchyně nemyslím výběr barvy dvířek. Obecně, pokud člověk nevládne přebytkem peněz, není špatné kuchyň vymýšlet ze standardních dílů (IKEA apod.). V průběhu stavby se může ledacos pos…t a spoustě lidí dojdou peníze v průběhu stavby. Levnější kuchyň může být poté vítána.

          0 0
          • babkanakole  

            Přesně. Daleko levněji vyjde nejdřív důkladně kreslit tužkou na papíře, nebo v počítači. Dokonce ještě lepší je vyzkoušet si rozložení nanečisto (na vhodném místě hodit na zem krabice místo nábytku), pokud člověk hledá řešení malého prostoru a tím třeba zjistit, že takhle ten jeden roh skříně fakt bude překážet.

            Zas si do toho plánování nesmíš hodit vidle jak naši známí – když už se smířili s tím, že se jim děti nepodaří, začali stavět dům pečlivě naplánovaný pouze pro dvě dospělé osoby. Než dostavěli, čekali dvojčata :)

            0 0
          • Jarunak  

            Ano, take jsem mel na zacatku velke ambice co vsechno by bylo super, ale ve finale clovek obraci kazdou korunu.

            Myslim, ze nekde jeste visi pouze zarovky ze stropu :-)

            0 0
            • kamaro  

              Tak to my máme mouchy ještě po deseti letech. Než peníze ale chybí energie a čas :-) Asi to nechám už na dořešení v rámci první drobné úpravy, kterou bych tak za 5 let viděl.

              0 0
          • zdenal8  

            No tak jasný. Že bude kuchyň do L s ostrůvkem a v tomhle koutě místnosti víš předem. Ale to ti bohate stačí. Rozvody stejně sekáš až pak. Jenom je teda v ty fázi rozvodů už mít tu kuchyň navrženou.

            0 0
            • Esi  

              no s tím sekáním rozvodů to není až zase tak úplně pravda, do stěn je sekáš ale rozvod elektřiny vody jsou vedené v podlaze podél stěn :-) tak že aby jsi se potom neusekal k smrti tak to chce vědět kde budou zásuvky voda a odpady dříve než na zakladovou desku budeš odlejvat čistou podlahu

              0 0
              • zdenal8  

                Tak čistou podlahu leješ v baráku až po rozvodech a rozvody táhneš při stěnách nebo pod betonem v polystyrenu. To je jasný. Pak to sekneš nahoru nebo vypínače od stropu. Jedině si musíš ohlídat výšku a myslet na to, že stojíš tak 25cm pod čistou výškou podlahy :-)

                Někdo leje čistou podlahu dokonce po omítkách podle jak to vyjde.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Kolik baráků si viděl stavět jinak, než že se dělala čistá po omitkach?

                  0 0
                  • zdenal8  

                    Tak já sem při čisté podlaze měl už někde omítky a někde ještě ne. Protože sme si to dělali sami (nemáme ty stříkané že sila) a zrovna do toho měli volný termín podlaháři. A to prostě bereš a neodsouváš je, protože chceš mít hotovo a pak třeba nebudou mít čas a budeš se stavbou stát a čekat. Zase když sme se takhle vždycky přizpůsobili, tak se pořád dělalo a práce se skoro žádný den nezastavily.

                    0 0
                    • ELx  

                      takže čistou podlahu jste si zaflákali omítkou, a ty omítky těsně u podlahy taky asi nebyly úplně v lati a ještě bych chtěl vidět ten detail odhlučnění(di­latace) zeď/podlaha

                      0 0
              • ELx  

                Tak nejdřív snad stejně děláš omítky, což předpokládá hotové rozvody :-)

                0 0
                • Esi  

                  Jojo omítky se dělají dřív, protože stříkané omítky nejdou moc dobře udělat až těsně k podlaze tak že se dělají před čistou podlahou

                  0 0
    • Miklosekkk  

      Ahoj všem,

      poprosil bych o radu,typ, či odkaz na někoho kdo to dělá a máte s tím nějaké zkušenosti.

      Hodláme na jaře kompletně rekonstruovat cihlový byt 3+1 a chtěli bychom podlahové topení místo stávajících radiátorů..

      Jestli jsem dobře pochopil tak jsou dva způsoby-elektrické rohože nebo teplovodní systém..

      Dělá se to i v bytech? Jaká je lepší varianta popřípadě a jak to vychází cenově?

      Díky za cokoliv :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Janes  

        A jste napojený na dálkový vytápění?

        0 0
    • Miklosekkk  

      Ahoj všem,

      poprosil bych o radu,typ, či odkaz na někoho kdo to dělá a máte s tím nějaké zkušenosti.

      Hodláme na jaře kompletně rekonstruovat cihlový byt 3+1 a chtěli bychom podlahové topení místo stávajících radiátorů..

      Jestli jsem dobře pochopil tak jsou dva způsoby-elektrické rohože nebo teplovodní systém..

      Dělá se to i v bytech? Jaká je lepší varianta popřípadě a jak to vychází cenově?

      Díky za cokoliv :-)

      0 0
      • Jarunak  

        Ahoj, nedrive si zjisti jestli ti povoli pozadovany elektricky prikon a hlavni jistic min 32A.

        Jinak na teplovodni system potrebujes minimalni vysku podlahy 10cm, takze v tvem pripade pouze elektricke rohoze s termostatem v kazde mistnosti. Prikon do jednotlivych mistnosti je zapotrebi si nechat spocitat podle objemu mistnosti.

        0 0
        • Miklosekkk  

          Díky za info

          10cm jo na teplovodní? To je asi dost,nevim jak to tu vychází..jsou ve 3ch pokojích parkety

          To nebude asi zrovna levná záležitost hm

          0 0
        • Tom-T45  

          Nemáš pravdu. Asi to vidíš přes svou zkušenost, ale těch variant je mnohem víc.

          0 0
          • Miklosekkk  

            Například?

            Diky

            0 0
            • Tom-T45  

              Například hodnota jističe nebo minimální tloušťka pro teplovodní podlahovku.

              Není zač :-)

              0 0
              • Miklosekkk  

                Proto jsem tady a ptam se zda má někdo s tím zkušenosti a popřípadě doporučení něčeho

                Absolutně nemám šajnu co je k tomu potreba

                Zatim jsem to podrobněji neřešil

                Jestli je výhodnější to nebo tamto a zdali to vůbec pujde

                0 0
                • Tom-T45  

                  Nejlepší bude to řešit s odborníkem topenářem. Těch proměnných je tam strašně moc.

                  Vstupní údaje – jak je ten byt velký, jaké má tepelné ztráty, vytápění je centrální nebo vlastí kotel, jak jsou řešené stupačky, jakou tloušťku podlahy máme k dispozici atd.

                  Cíl – co od toho očekáváte. Občas se setkám s tím, že klient přijde s hotovým řešením, ke kterému došel na základě svých dosavadních zkušeností. Když se pak bavíme proč to tak chce, tak dojdeme k tomu, že to bude reálně fungovat jinak než si představuje a že třeba něco jiného by pro něj bylo mnohem vhodnější.

                  0 0
                  • Miklosekkk  

                    Díky moc

                    Obrátím se na někoho kdo se v tom pohybuje s zabývá se tím

                    Pak se uvidí. Vím ze to není jen tak ale zkousim

                    Diky za tvůj čas

                    0 0
                    • Esi  

                      pozor taky na to že musíš to teplo nějak měřit pokud nemá každá byt svůj vlastní kotel. další věc u podlahového topení je nosnost stávající podlahy, jestli na ní můžeš udělat teplovodní podlahovku a potom na to nalít anhydrit a na nej udělat podlahu, ono se to nezdá, rekonstruoval jsem panelákový byt 3+1a celé jádro komplet včetně všech příček dlaždiček a dlažby z koupelny a chodby váží cca 2t, tak že ty podlahy nebudou úplně stavěné na to aby jsi na ně nalil několik tun Anhydritové podlahy, je to přece jen něco jiného než když to odlíváš na základovou desku :-)

                      0 0
      • kesu  

        El podlahovka ma prikon kolem 80–100w/m2, na byt 80m2 je to cca 8kW. Slusna indukce ma 7,4, takze to chce 3×32a jistic a novy rozvody. K tomu uz i vyssi pausal. Topeni odporove s sebou nese vyssi naklady oproti plynu na cca dvojnasobek.

        vodni podlahovka potrebuje cca 5cm polystyrenu, pak cca 4cm systemovou desku s hadici a pak 5cm betonu se siti nebo aspon vlaknem. Jeste se mi nestalo, ze bych to do podlahy nedostal. Krom toho je nekam nutny narvat rozdelovac.

        Obecne pri rekonstrukcich bytu davam podlahovku do koupelen, wc a chodeb. Do obytnych mistnosti pak radiatory a ty stejne i do koupelny. Kazdopadne pocitej s tim, ze pokud ma celej barak radiatory a ridi se jednou markou, nemusi ti to s podlahovkou fungovat.

        0 0
        • Miklosekkk  

          Díky moc za info a vážím si toho

          Vyhledam asi odborníka a ten mi řekne co a jak se věci mají

          Diky

          0 0
        • Tom-T45  

          Teplovodní podlahovka se může dělat suchým způsobem, kde se dá vejít do 5 cm s celou skladbou.

          Příkon topení se nepočítá prostým vynásobením otopné plochy výkonem rohoží, ale navrhuje se na základě tepených ztrát místností.

          Velikost jističe se dá zredukovat omezovačem proudu, kdy omezovač např. při zapnutí varné desky odstaví část vytápění.

          Každopádně pokud tam je centrální topení nebo topení plynem, tak bych s elektrickým topením jako hlavním zdrojem vůbec nepočítal.

          0 0
          • kesu  

            ano, da. Ale neprespokladam, ze starsi byt bude nejaky priklad efektivne zatepleny domacnosti. Omezovani prikonu bych resil tak na nabijeni auta, ale urcite ne na topeni. Je v tom vcelku dost polovodicu a uz to urcite neni nesmrtelny. Staci blbej stykac a je zima a bez elektrikare nema sanci to najit a opravit. Proste pokud tam nema prikon zapomnel bych na to. Nevim jak naskladat podlahovku na 5cm tak, aby se zabranilo uniku tepla smerem dolu, tech 5cm izolace mi prijde jako opravdovy minimum..

            0 0
            • Tom-T45  

              Proto jsem psal, že je tam hodně proměnných, bez kterých nelze dělat jakékoli závěry.

              0 0
              • kesu  

                mas pravdu, ja se to povetsinou snazim co nejvic zjednodusit. Co fakt nechces resit 23. prosince je spadna zakladni deska kotle. Kvuli blbymu stykaci stravim jednou za 4–5 let pul dne v aute, abych ho vymenil. Jedina klika, ze gsm regulace aspon napise, ze je zima. Menit cerpadlo podlahovky kvuli rezonujicimu lozisku a pak to cely napoustet je taky pracicka na pul dne, pokud ovsem to cerpadlo mas. No a stipani drivi je kapitola sama pro sebe…

                0 0
        • Esi  

          3×32 jsitič ti do bytu nikdo nedovolí na to nemá ten bytový dům přívod, jestli je to nějaký starý cihlový byt tak už vůbec, bydlím v paneláku mám jistič 3×20 kvůli indukci a bylo t maximum co by dovolili a to ten panelák má kompletně nový rozvod elektřiny, nožovky dole jsou 3×125 s tím že maximum podle vodičů je 3×160, je to na 24 bytů tak že pro jeden byt 3×32 asi nehrozí

          0 0
          • kesu  

            Ale povoli, mam 3×25 v malinkatym 2kk, ktery pouzivam jako kancl. Vetsi byty maji 3×32 a bezi to na mizerny 70.tkovy hline. V novostavbach je naprostym standardem 3×25 pokud se topi dalkove. Takze s trosku elektroniky s 3×25a nabijes za noc Teslz v garazi a pres den uvaris..

            Ale musis zaplatit rezervovanej prikon a pocitat s vyssim pausalem nad 3×25A hlavne pro “vyhodnejsi” tarify

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Edwin  

      Jestli jsou love, tak kvalitní dřevo a budu ti závidět :) Dá se jednou za čas zbrousit a přelakovat a máš novou podlahu. Ale mě se líbí, když je to osoupany.

      0 0
      • kesu  

        ano a dat sakra pozor na vlhkost pri pokladce pokud bylo pritomno hodne mokrejch procesu..

        0 0
      • Miklosekkk  

        Jako parkety myslíš?

        Už se to jednou dělalo, v obýváku a už bych do toho nešel..

        Jako fajn,má to svoje kouzlo a dávat nové v dnešní době asi stojí ranec.

        Ale dle mě-zima od noh,časem vypadne tmel ze spár a ty mezery místy docela velké..

        Můj názor

        0 0
        • kesu  

          tusim ze parkety jsou mezi 500–1500/m2 material, brouseni, tmel a lepsi lak kolem 450kc/m2 a pokladka taky tak nejak kolem petikila pokud se pamatuju dobre. Naposledy to v nejakejch trosku sukovejch vyslo na 2000/m2, coz neni tak daleko od pekny plovoucky s pokladkou. Ale musi se to trosku umet, bejt to suchy a idealne nehoupavy. Zase brousit to jde dobekonecna

          0 0
        • Edwin  

          Parkety ne. Něco jako plovoucka, ale z masivu. Pocitu, pohledu a vůní se nic nevyrovná. Ale stojí to cihlu zlata, aby to k něčemu bylo.

          Ale jasné, je to dle preferencí každého soudruha.

          0 0
        • zdenal8  

          Záleží jak je to uděláno a kdo to dělá. Na chalupě to máme v dřevěném přístavku, pokládal to manželky táta, a parkety po 20ti letech bez jediné mezery perfektně rovné. Prostě se to holt musí umět, plus vhodný materiál.

          0 0
          • kesu  

            taky to tak mame, ale naposled to nevyslo, drivi evidentne nebylo suchy a mistnost i pres mereni taky asi ne. Takze se to nakonec bude prebrusovat a misty i prekladat..

            0 0
    • Jan D.  

      Děkuji všem za reakce. Kámen ani dlažbu nechceme. Dřevo je drahé, korek se snadno poničí, takže asi zvolíme marmoleum. Máme ho doma. Teď jsme třeba po navoskování měsíc nestírali, jen zametáme, a je to ok. V případě, že bychom vynechali podlahové topení třeba v horním patře, dali bychom možná modřínovou podlahu. Pokud bych z přesvědčení nechtěl podlahu z přírodního materiálu, pak bych se asi díval po tom vinylu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.