• r6r6r6

    Pojedu svoje první závody na silničce (100 km s prevysenim 1200 m). Jsem 44 let, VO2max mam 55. Nevim ale, jake nastavit optimalni temto, abych se vydal na maximum a zaroven to neprepalil.

    Mam k dispozici FTP ze ZWIFT, hodnoty ze sportovnich testu (RAMP) a data z beznych vyjizdek, kde jezdim na pohodu. Wattmetr pouzivam. Mate nejaky jednoduchy tip, od ceho se odrazit?

    Predem dekuji za seriozni nazory.

    0 0
    • McBlacky  

      Tohle není úplně jednoduchý, u silnice nejvíc záleží na tom jaká bude skupina a jak dlouhé jsou kopce.

      Obecně pokud jsou kratší, tak počítej, že budeš potřebovat minimálně VOMax výkon pro stoupání a mezi nimi určitě jet max 85–90% FTP. A i tak to bude na hraně.

      Navíc nepíšeš váhu, nebo w/kg, takže těžko říct jestli radši držet za každou cenu skupinku (vrchař), nebo ti nevadí jet tempo solo. Parametry trati jsou dost lehký, bude to polet v balíku.

      1 0
      • r6r6r6  

        Dekuji za nazor a doplnim info:

        trat: https://www.letapeczech.cz/…zavodu-2023/ – stredni trasa (ale ptam se obecne)

        zatezovy test offline: max 5,3w/kg = 401W

        peak power ze ZWIFTu ve screenu

        ramp test ze zwiftu ve screenu

        hmotnost 75 kg

        TPmax 203 (zdravotne OK)

        Pokud pises % z FTP, brat FTP ze ZWIFTu, nebo zatezaku RAMP,… (kazdy funguje jinak)

        Spresnim tedy dotaz:

        1. kolik wattu jet mimo velke kopce (v baliku)?
        2. kolik v kopcich?
        3. jak zjistim watty pro VOMAX?
        4. jak zjistim, jestli jsem spis vrchar nebo (ta druha skupina)?
        0 0
        • Tadynikdoneni  

          Zjisti si délku jednotlivých stoupání a ty jeď cca podle té výkonové křivky, tj tak, abys byl schopen všechno vyjet nějak rozumně. Na rovině se vytvoří skupinky, tak ty přejedeš v některé, která tam zrovna bude :).

          Stejně tady od klávesnice s nulovou zkušeností nic moc nevymyslíš, scénářů je milion a ty musíš dle aktuální situace (jak se cítíš, jak jedou zrovna ostatní, jak je silný balík okolo tebe, jak spolupracuje, atd. atd) rozhodovat, co budeš dělat.

          Do prvního závodu bych dal akorát radu nebýt přemotivovaný – jednak budeš prázdný během první půlhodiny a taky můžeš způsobit pád, nebo se do nějakého připlést.

          2 0
        • novas752  

          V balíku jedeš s balíkem to co ostatní a né na watty. Jestli nejseš na pohyb ve většim balíku zvyklej tak budeš řešit balík než kolik to stojí wattů. V Balíku na sledovaní garmina nebudeš mít moc čas. ;-) Ze začátku vyrazí čelo závodu rychlým tempem a většina startovního pole se jich snaží udržet co to jde = jede se šrot, je tam spousta nezkušených lidí = je to dost nervózní a je těžké nenechat se strhnout a nepřepálit to. Až za Unhošť se jede mezi polema malinko do kopce a většinou proti větru = je potřeba najít si skupinu než jet sólo přesně svoje watíky. Je těžké jet si svoje tempo od začátku když tě budou všichni předjíždět. První půlka je docela rovinatá, je potřeba počítat s kopcema za půlkou.

          Jestli jseš spíš vrchař, sprinter nebo tempař by si měl tušit sám. Asi by si to mohl zjistit podle umístění v žebříčcích segmentů na Stravě – podle toho kde se pohybuješ nejlépe.

          2 0
        • mrozu  

          Ten prvni screen jsou pouze hodnoty odectene z vykonove krivky vyjizdek na zwiftu, zadny FTP test v tom evidentne nefiguruje. To druhe neni ramp test, ale zase nejaka uplne jina vykonova krivka. Doporucim predevsim ujasnit si pojmy, co to vubec je FTP a jak se meri a nasledne si zajet 20 minutovy FTP test a od toho si muzes vypocitat vsechny ostatni hodnoty. Kazdopadne pro ten zavod to bude uplne jedno, na watty muzes jet casovku, ale rozhodne ne hromadny zavod, tam pujde prakticky jen o to, v jake skupine se udrzis.

          1 0
          • r6r6r6  

            Je to ze ZWIFTu z RAMP testu, ktery stupnuje vykon a FTP dopocitava. Zobrazuje se mi FTP 258W (ekvivalet 20 minutovy FTP test).

            Kolik bych tedy mel jet wattu, abych to neprepalil a je ve spravne skupince? a kopce?

            0 0
            • novas752  

              A to si jako nikdy nejel nějakou podobnou trasu a wattmetr sis koupil včera, že vůbec nemáš odhad? Protože z nějakých ne moc přesných měření to moc nevyčteš.

              Najdi si něco podobného a párkrát si to objeď co nejrychleji a zjisti si tim ta správná čísla…

              V první půlce a na změnách profilu se ty skupinky hodně míchaj a rozpadaj jak postupně lidi odpadají nebo naopak chytnou slinu a jedou, skupinku s nápisem „230W až do cíle“ tam fakt nečekej.

              0 0
            • mrozu  

              Teoreticky by bylo dobre nechodit moc pres VO2Max, coz je tedy v tvem pripade cca 310 W, to je hodnota, kterou bys mel zvladnout do cca 5 minutovych kopcu. V praxi to ale bude vypadat tak, ze to vsichni na zacatku napali a ujedou ti a i kdyz pojedes idealni tempo, tak skupinu sam nedozenes. Misto koukani na watty jed tak, abys nebyl nebezpecny sobe ani ostatnim, pokud se chytnes skupiny, tak abys stacil tempu a mohl i vystridat, ne se jen vezt nebo to dokonce odpojit.

              1 0
        • McBlacky  

          koukám na to, malé kopce do 90 sec klidne zkus na 450w, ty delší kolem 5 minut pak 350w. Je to trochu nad křivkou, ale při závodě budeš mít větší motivaci.

          Prvních pár desítek km můžeš zkusit viset čelní skupinku i za cenu kratších nástupů do maxu, pravděpodobně se to rozpojí až v kopečku na Bratronice, tam bylo loni potřeba zabrat nad 6 w/kg, aby se uviselo. Dál pak už jet se skupinkou co na tebe zrovna vyjde. Se svojí váhou (dle čísel 76kg±) a s tím jaká máš čísla pro intervaly se ti bude spíš stávat, že tě v kopcích očešou, takže dle situace budeš muset vyhodnotit jestli má smysl se kousnout nebo je za tebou blízko skupinka kam se dá v klidu procedit. Ze Svárova se budou skupinky sjíždět, je dobrý teda pojmout Podkozí takticky, tzn nesnažit se to urvat s vrchařema a pak se nechat dojet na rovinách do Prahy. Vytipuj si kdo jede dobře roviny na předchozích úsecích a pak se jich drž a můžete ze Svárova doubrou spoluprací toho dost sjet.

          Motol a Spiritka už pak jsou o tom se kousnout do mrtva, tak už se žádná taktika nedeje :)

          9 0
          • r6r6r6  

            Děkuji za seriózní komentář. Moc mě to pomohlo, abych si udělal nějakou představu :)

            0 0
    • Melvin  

      Silnice byla o tom za každou cenu uviset v kopci balík. V balíku se pak jede skoro zadarmo. Naopak pokud ti to ujede, tak sám nebo i v menší skupině nemáš většinou šanci to dojet a závod pro tebe defakto končí. Něco jiného je to u silničních maratonů, kde se dá Letape zařadit. Tam si jeď v kopcích tempo ať se nezatavíš a uvidíš v jaké skupince pak zůstaneš.

      0 0
      • jecnak  

        Tak nejak bych silnicni maraton shrnul. Pokud prezije v kopci, tak v baliku dal velkou pravdepodobnosti uvisi, pokud se nebude vetrat na spici.

        0 1
        • jonti  

          Vetrat se na spici, nastupovat z baliku nebo zkouset dojet rychlejsi skupinu je prave to zabavne. Jet konzervativne muze byt v prumeru efektivnejsi, nejspis ti nejak brutalne nedojde, ale je to neco za neco.

          0 0
    • Alojs01  

      Tak nejak si nejsem jisty, jestli samotne vyzkouseni nekolika zavodu ti neukaze vic, nez s laborovat s cislama a tabulkama…

      Stejne se jako novacek nechas strhnout davem a prepalis to, takze si jen zapamatuj, na kterem kilaku ti doslo a z toho vychazej pro priste…:-)

      8 0
    • scalar  

      Nepočítej s tím, že ostatní budou mít k dispozici Tvoje data a budou se jimi řídit. Pokud chceš závodit, musíš mít snahu držet tempo s ostatními, ono to nějak dopadne :-)

      0 0
    • marttoni  

      Jel jsem to loni jako první závod vůbec a sledovat budík v podstatě moc nešlo. Bylo okolo pořád dost lidí, tak vlastně budeš stále v nějaké skupině a z něj dopředu tak leda v kopci. Věř, že budík a čísla vůbec řešit nebudeš, pojedeš podle lidí vedle tebe.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Nenechat se vybláznit,jet si svoje,ať víš co s Tebou ta stovka udělá.Pokud se neumíš zašít ve skupině tak aby na Tebe nefoukalo,tak si to stejně odjedeš za svý.

      0 0
    • milan.v  

      Další věc je, jak takový člověk pojede, jestli vůbec někdy jel ve skupině, aby pak nakonec nebyl nebezpečný nejen sobě, ale i ostatním…

      Nejhorší jsou přemotivovaní hlupáci s kolem za pusu a pak složí půlku balíku, protože neumí jezdit…

      2 0
      • milan.v  

        Pokud si takový člověk jede svoje, nikam se necpe, neohrožuje nikoho, proč ne… Pokud ale nikdy nejel pět centimetrů za někým jiným, zrovna závod je dost blbé místo se to učit a cpát se do balíku, protože jede rychle…

        0 0
    • 01carbon  

      Garmin má fci power guide – já podle toho nejezdím, tak nevím nakolik to je reálný výpočet.

      0 0
    • adam1  

      Při prvním silničním závodě budeš rád že to „přežiješ“:)a na tempo si ani nevzpomeneš:)

      1 0
      • Mikikuba  

        Hlavne nikoho nesundat..

        1 0
        • McBlacky  

          nebo se nenechat sundat.

          Po lonským Etape bych to bez pojištění kola nejel :)

          3 0
          • keymaker  

            Tam vlastne byl nejaky karambol jeste v neutralni zone, ne?

            0 0
            • adam1  

              Po 3závodech říkám synovi "co budeš dělat jak se smotáš a zlomíš to colnago nedej bože sebe " už nejezdí:)))

              Další historka "ty jsi měl přeci presure cinelli ne?Zlomil se při pádu borec to smotal před námi :( a teď co jako ?Nic musím si koupit nový rám :( " V životě je třeba zkusit všechno je krátký:))

              0 0
            • milan.v  

              Tam bylo karambolů víc… Nejlepší byl frajer, co prý v Žilině při bezvýznamném spurtu na prémii, co tam udělali, rozjel to jak někde v profibalíku, nicméně se schopnostmi mamlase a sebral tam několik lidí, pár rozštípaných kol a ten dement se jen zvedl bez zájmu a beze slova, sedl na kolo a jel dál… A kvůli němu zůstalo několik lidí ležet na zemi, sanitky, rozštípaná kola za hodně statisíců… Tomu bych pak v cíli dal i pěstí, kdybych ho našel…

              0 0
              • keymaker  

                To presne chces… zacinate me celkem desit :-D nechci mit kolo na trsatka :-)

                1 0
                • Breakpain  

                  Bal bych se spis o sebe :)

                  0 0
                  • keymaker  

                    Ja pripadne srostu nebo me sesroubujou. Kolo ne :-D

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Ty malo padas, to ja poznam :)

                      6 0
                    • gerrard  

                      Hele to nebylo vtipne. Az nekdy uvidis poradny smotek na silnici nebo draze, tak budes rad za kazdy odepsany matros vymenou za zdraveho zavodnika. Matros koupis novy, zdravi mas jenom jedno.

                      4 0
                    • Mikikuba  

                      To prehodnotis s casem…

                      2 0
                • marttoni  

                  Sice jsem loni kolem sebe žádný pád neviděl, ale docela zvažuji letos vzít raději hliníkovou „dvojku“ :-)

                  1 0
    • DaD  

      První silniční závod je naprosto pudová záležitost. Buď to pude a nebo nepude:) Na nějaká čísla na budíku zapomeň. Odstartuje se a budeš se snažit být prostě vepředu. Utvoří se skupiny a stejně pojedeš jejich tempo. Pokud vypadneš z jedné, druhá tě zachrání. Dopředu si skočíš jen opravdu těžko. Ten první závod bych jel, tak nějak, hranu, aby si věděl, co od sebe můžeš příští závod očekávat. Ono tedy stejně tu hranu pojedeš, adrenalin a atmosféra tě lehce přesvědčí. Prostě na férovku budeš závodit a nějak to dopadne:)

      2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 2
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 2
    • Pikaču  

      Já bych doplnil hlavně bezpečně a nejančit. Tohle mám výkon ze zwiftu ale nikdy jsem nejel závod nebo v balíku mě zmrzačilo skoro na jednom závodě. Silniční zavody jsou horší na tohle, vždy se tam najdou takový kteří jsou schopni sestřelit někoho.

      0 0
      • jonti  

        Nejlepsi je hobik nebo triatlonosta, co v klidu jede po rovine 400W ale v skupine moc nejezdil.

        0 0
        • Pikaču  

          No a co ti na tom prijde divne? Ftp ma 285 a kdyz sedis cele hodiny na zwiftu tak toho dosahne každý jouda. Sedival jsem na zwiftu 12–16h týdne minule 2 zimy ( ne tu poslední).

          A znam spoustu podivinu co s nikým nejezdi a jezdi bud solo nebo zwift. Tim nerikam ze to je tazatel ale jenom upozornuji na takovy fakt.

          0 0
    • Zdenek45  

      Pokud jezdíš na Zwiftu, tak jsi měl jet v zimě ty jejicich Tour nebo Fondo series. Viděl bys jaký se vytvoří skupinky a jak je těch 1000+ lidí roztažených. Na Letape to ještě výživnější v tom, že na Zwiftu všichni odstartují ve stejný čas a rychle se to výkonostně roztřídí ale v reálu pokud jsi na startu vzadu, tak odstartuješ vlastně s několikaminutovým zpožděním než se to všechno pohne a pak se proplétáš třetinu trasy buď dopředu nebo se propadáš dolu – nebo jako mnozí prvně nahoru a potom ještě rychlejc dolů :-)

      Loni jsem při startu zezadu v žádný věší skupině nebyl, vždy se chytnout pár lidí co tě předjíždí nebo naopak někoho předskočit a nabrat tak lidi za sebe. Pokud najdeš pár lidí co se trochu střídají, tak v dalším kopci je necháš za sebou nebo ti oni zmizí. Tohle není závod s průběhem jako vidíš v televizi ale spíš taková nesourodá vyjížďka.

      1 0
      • oberleutnant Weiss  

        A hlavně – na Zwiftu nikoho nesundá a nikdo nesundá jeho. Pohyb v reálným balíku se na virtuální platformě nenaučíš, řekl bych…

        2 0
        • McBlacky  

          Uplne jina disciplina. Me prijde ze na zavode na zwiftu snad jedes vetsi srot nez v realu, ale je to ciste na wattak.

          0 0
          • DaD  

            Tak Zwift nemá s reálem nic společného. Jde jen o ty watty. Tam opravdu nepotřebuješ umět ten pohyb v balíku, předvídat, hlídat si nejsilnějšího ze skupiny a jezdit s tím, kdo to umí. Naopak se vyhýbat dementům. Nečteš vítr a ideálního háka, jak foukne po zatáčce, jaký kvalt na horizont a dalších tisíc kravin, které vyplívají z toho, že jedeš na živo a ne virtuálně. Virtuální závod jsem nikdy nepochopil, tam nic není, jen tupé bušení do wattů :(

            2 0
            • McBlacky  

              Ad pohyb v baliku, musis umet pracovat s tim jake je zpozdeni mezi prenosem sily a efektem na zwiftu tak to je dost jiny nez v realu a hak je tam mozna vyraznejsi (umele pocitanej samozrejme), ted to i upravovali, pac to bylo fakt moc. Taky je rozdil jestli mas trenal s prenosem kazdou sekundu nebo treba 10× za sekundu, a jestli mas motor do sjezdu nebo nemas atd atd.

              No a pak taky jak pouzivas specialni power ups ;)

              Jinej sport

              2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.