Jake spolehlive SPD pedaly misto M540

107 nepřečtených
  • Pan F.

    Mel jsem asi 7let stare Shimana M540, fungovaly bezvadne, bohuzel jsem je prodal s kolem. Nyni mam na dvou kolech opet M540. Mam je cca rok, moc najeto nemaji, bahna taky moc nevidely a u obou paru cvaka v pravem pedalu. I po vycisteni.

    Shimano slo asi s kvalitou dolu. Vymenu kulicek v konusech se mi resit nechce.

    Na novy kolo chci neco osvedcenyho a spolehlivyho, na prumyslech, spd. Cenove cca 1500 kc. Nasel jsem Exustar, Force, Xpedo. Mate nekdo zkusenost? Nebo co vozite? Diky

    0 0
    • Dazz  

      Vozím Force cca 2 a 1/2 roku, zatím bez sebemenších poblémů a jakýchkoliv stížností.

      Pedály trošku kvikají při styku s botou, na BF je k tomu vlákno. Mi to nijak nevadí.

      https://www.kupkolo.cz/…iska_z96768/

      0 0
    • Vilém  

      U pedalu tzv na prumyslech stejne byva ten prumysl akorat jeden a hlavni lozisko je kluzne pouzdro. To se casem vyvakla a ma to vuli. Toto je pripad vsemoznych BBB, force, Author atd, ktere jsou stejne prebrandovany Wel­go.

      0 0
    • abel  

      odhalil jsi důvod cvakání? jestli nestačí vymezit vůli kontramatkama… plus hromada vazelíny

      0 0
      • Pan F.  

        Prave ze neodhalil. Vule nikde zadna neni, kulicky vypadaji ok. Moc se mi s tim nechce babrat.

        0 0
        • Pikaču  

          A proc ne M520? Jsou nezničitelné.

          0 0
        • tonik666  

          Zkus jeste dotahnout tu matku co drzi kulicky.

          Cvakani muze zpusobovat i vule co neni znatelna.

          0 0
          • Esi  

            V tom pedálu v podstatě nemá co cvakat, pokud nejsou kuličky úplně hranaté a není to plné písku. Jestli to cvakání spíš nebude mezi pedálem a kufrem který už má hodně za sebou.

            0 0
            • tonik666  

              Ted mi cvakal skoro novy pedal OneUp Composite ktery je na prumysku a kluznem pouzdru a taky v nem nema co cvakat.

              Kdyz jsem ho dotahl, prestal cvakat.

              0 0
              • Esi  

                no právě, vždyť tam je jedna jediná matička kterou dotáhneš ten konus, tak že když cvaká po servise tak je málo utažená a je tam moc velká vůle, sundáš reozebereš a o chlup dotáhneš, jediná pruda je že to musíš vždycky sunat z kliky. Víc bych se bál těch pedálů na průmyslech, 520 se dají servisovat do nekonečna

                0 0
              • krabica  

                Jo, u toho OneUp je to klasika, ale dotáhnutí pomůže.

                0 0
          • Pan F.  

            Zkusim, diky. Ona tam zadna vule neni, tak jsem nedotahoval.

            0 0
            • Esi  

              Zkus dotáhnout pružiny, tj zvýšit vypínací sílu. Dotahovat konus pokud tam není žádná vůle je zbytečné, ten pedál se musí volně točit. Nechybí ti třeba v těch konusech jedna kulička, to by mohlo cvakat až při šlapání a v ruce by se to tvářilo jako bez vůle. Mám ty pedály dvoje, mockrát rozebírané, najeto desitky tisíc km a necvakají

              0 0
            • roud  

              A zavit pedalu máš namazanej? Než začneš rozdelavat samotný pedály?

              0 0
    • Vašur  

      Sice ti to nejspíš nepomůže, ale jezdím, kromě jiných, se Shimano XT z roku 1995, možná o rok dřív. Najeto určitě přes 30 000km, asi 4× prolisovaná vazelína a jednou vymezená vůle. Chodí stále absolutně skvěle.

      0 0
    • novas752  

      Osvedceny a spolehlivy = Shimano. Jestli to bude 520, 540 nebo XT ci XTR je celkem jedno.

      0 0
    • Mereck  

      Shimano M520. Bez debat :-)

      0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Přidám se k zástupu těch, kteří doporučují staré dobré 520…

      0 0
      • atty  

        520 stačí, 540 mají výhodu v tom, že na „servis“ nemusíš mít ten klíč na tu plastovou přírubu – daj se rozebrat plochým klíčem či jen plochejma kleštěma nebo kombinačkama.

        0 0
      • Slavik  

        +1000

        0 0
      • Jáchym 1  

        Tak já si taky stoupám do řad příznivců Sh 520.

        Za ty prachy.I kdyby jsi si každý dva roky koupil nový a neřešil servis,tak máš klid.

        0 0
        • Cen da H  

          souhlas, mám 520 snad 10 let, uplne odrany ale furt bez vule a pazvuku. Pred 2ma lety jsem si koupil nove ze vymenim. ale jeste je na kolo nedal, Jsou v krabici a cekaji nejspis na to az do nich doroste synator

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Mám obavy, že spolehlivější (a těžší :) ) nášlapy než Shimano budeš hledat hodně obtížně.

      0 0
    • Hadato  

      Ty Force jsem jezdil jeden rok na primárním biku a nikdy více. Váha je asi jediné pozitivum, co jsem našel. Několikrát se mi podařilo vytrhnout nohu z kufru i když byly nastaveny hodně na fest. Další věc je, že tam jsou docela ostré hrany a orval jsem si o ně jak boty, tak holeně. Dále mi přišlo, že se hůře čistí, než klasické M520.

      Kdybych volil levné pedály, tak by to byla Shimana M520.

      0 0
      • Pikaču  

        Ja měl force asi pul roku. A ty zvuky jako vrata od stodole jsem nesnesl.

        Bud si připlatit nebo 520.

        0 0
    • Cavendish  

      Mám pedály Zeray SP-108. Což je vlastně kopie Force,BBB, Welgo s podobně. Na Ali se daji sehnat za 550Kč. Váha cca 290g a..... tím to končí. Blbě se to nacvakávají, blbě vypínají. Hodně se tam drží bordel a už jsem si při seskakování z CX rozbil dvakrát držku. Seru na ně. Půjdou zpátky nejlepší SPD ve vesmíru. Shimano PD-M520!

      0 0
    • Pan F.  

      OK. Takže za levno pouze M520 nebo M540, se kterými mám problém.

      Pokud by byla cena ekněme do 3000Kč, tak už něco osvědčeného, spolehlivého v nabídce je?

      Díky.

      0 0
      • blue.sun  

        Jasně, Shimano XT nebo XTR. Proč experimentovat, když existují jistoty?

        0 0
        • Cavendish  

          Asi tak. Taky přemýšlím o XT na CX kolo. Ale nevím jestli je tam, proti o něco menší váze, významný rozdíl oproti 520.

          potom jedině nějaká Look X-Track Race, HT-M1 nebo CB.

          0 0
        • Pan F.  

          A je nejaky rozdil krome vahy u XT vs M540?

          0 0
          • jonti  

            Vetsi operna plocha.

            0 0
            • novas752  

              Operna ploska je vetsi tak malo ze je to za jizdy neznatelne. Nejakou opernou plochu maji leda XTR Trail nebo Sainty 820, ale ty zase nejsou vhodný pro xc tretry.

              0 0
          • nooski  

            Hmotnostní rozdíl nic moc, XT mají větší styčnou plochu a jsou nižší.

            0 0
      • Pan F.  

        Vypadaji dobre, ale i kdyz vaha neni tak dulezita, tak 430g je uz dost. Ani ohradky nepotrebuju. Ale diky.

        0 0
    • Cemik  

      Kup si XT

      0 0
    • animalmk1  

      Taky mám XT PD-M8000 a jiné určitě nechci , fungují už přes dva roky a bez jakéhokoliv zásahu.

      0 0
    • tomxxx  

      To stačí promazat a dotáhnout vůli. Co ještě může cvakat je kufr – ojetej kufr nebo prostě ne moc ideální boty občas vržou. S tim pedálem jako takovym nebývá problém, dokud ho přímo nějak neurveš o šutr a i tak vydržej výrazně víc než jiné.

      0 0
    • MichaelSimek  

      Ja se vzdy divim kdyz tu lidi pisou ze jim spd pedal vydrzi 5+ let, ja vetsinou vyreju drazky do samotneho pedal kuframa a pak v tom zacnou kufry ***** vic a vic at nejdou vycvaknout…asi moc vycvakavam/zac­vakavam.

      0 0
      • jIrI___  

        To je celkem zajímavý poznatek. Vždycky jsem měl za to, že kufry jsou z méně tvrdého materiálu než „klece“ pedálů právě kvůli tomu, ať se dříve opotřebují snadno vyměnitelné a levnější kufry.

        0 0
        • Mereck  

          U mě to tak určitě je. Nedávno jsem dával nové kufry na tretry, přitom pedály jsou stále stejné.

          0 0
          • MichaelSimek  

            Tak to samozrejme clovek sejde vicero kufru nez se to projevi na pedalu, ale uz sem 2× pedale vymenoval kvuli te drazce

            0 0
        • xtonda  

          Ta levnost kufrů je dost relativní, pedály M520 stojí 530 Kč a jsou k nim i kufry, samotné kufry stojí 230 Kč. Když srovnám komplexnost pedálu a kufru, tak mi těch 230 Kč přijde sakra hodně.

          0 0
          • theedge  

            je to věc co vydrží hodně dlouho .. u takových věcí řešit jestli to stojí stovku nebo dvě :-)

            0 0
          • Mereck  

            V porovnání s pedály je to fakt drahý. Polovina ceny… Podobně mě krká, že patka od Canyon mě přijde i s dopravou na víc jak 7 stovek – když oddělám hazku za litr, v čem je sakra rozdíl???

            Ale jak píše theedge, ty kufry vydrží léta. Za 230 je to fajn kauf.

            0 0
            • pepek  

              Aliexpres taky funguje, jen je třeba zpočátku kufry několikrát dotáhnout.

              0 0
            • xtonda  

              Tak jasně, vzhledem výdrži se utopí daleko víc peněz v řetězech, kazetách, kotoučích, destičkách. Ale když vezmu, že podobné peníze stojí osmičková kazeta, kompletní hydraulická brzda stojí 400, přední Deore náboj 300, čtyřhran středy začínaj od stovky, Altus přehazka 300.

              0 0
              • Mereck  

                Však jo, já s tebou souhlasím. Že kufry (blbej kus železa) stojí polovinu pedálů (přeci jen sofistikovanější věc) je trochu na palici, bez ohledu na cenu. Jen to tolik nebolí, protože ty kufry opravdu vydrží léta.

                0 0
        • nooski  

          Kufr je ocel a tělo pedálu hlína. Myslím, že je to jasné :-)

          0 0
          • novas752  

            Mám 5 párů spd pedálů a dvoje boty. Ani na jedněch se kufr nedotýká těla pedálu, je utopený v podrážce která se těla oedálu na dosedacích ploškách dotkne dřív než kufr.

            0 0
          • mr.nikdo  

            U kterych pedalu?

            520 mi tedy reznou pekne.

            0 0
            • nooski  

              Rezne tělo nebo ocelový mechanismus? Mě reznou i XT.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Rezne vsechno pane.

                Nejstarsi pedaly, co jsou nejvic jete (ale i tak 2–3 kufry prezily) a jsou na kole zeny/mem zimaku.

                0 0
    • milan.v  

      Jako na Kupkolo mají teď XT za necelých 1.400,– Kč, myslím, že není lepší koupě…

      0 0
      • Mereck  

        Proč ne. I když za tu cenu máš 2 páry m520 a ještě zbyde na řetěz ;-)

        0 0
        • Cavendish  

          To je sice pravda, ale XT je XT :) už jsem se po nich taky díval. Že bych vyměnil sotva jeté 520 za XT.

          0 0
        • milan.v  

          On chtěl dávat za pedály cca i 3.000,– Kč, toto je za půlku… ;o)

          0 0
          • Mereck  

            V pohodě. Každého věc. Já prostě za SPD chci dát cca 600,– protože je obiju o šutry a schody. A až za XY let odejdou, nebude mě to za ty prachy moc mrzet.

            0 0
          • Cavendish  

            Jenom technická. Spolehlivost vycvaknutí pedálu je čistě na nastavené síle, nebo je rozdíl i v mechanismu. Včera mě na CX poháru 520 nechtěli pouštět. Bylo sucho a mám je spíš volněji nastavené. Tak pokud by to u XT bylo nějak zásadně lepší, tak je asi beru taky.

            0 0
            • theedge  

              U Shimana je mechanismus stejnej – zalezi na nastaveni pruziny. Taky dost zalezi na tom jak ojete mas kufry na botech. Stridal jsem dvoje boty a na jednech byli nove kufry a na druhych stare nekolik let. Ty stare jdou vycvaknout vyrazne snaz nez nove kufry.

              Musel jsem to sjednotit a i na stare boty dat nove kufry, protoze pro nastaveni pedalu na nove kufry mi ty stare obcas vycvakli coz je ve sjezdu o hubu.

              Taky zalezi aby ti sedla bota s pedalem ale zrovna 520tky by nemely konflikt snad s nicim.

              0 0
            • novas752  

              mechanismus je stejnej, v tomhle neni rozdíl.

              0 0
            • tomxxx  

              Jestli tam byl suchej písek, tak v tom pedály pouštěj fakt blbě.

              0 0
              • Cavendish  

                2× schody a v obou případech pod nimi byl písek. Takže se z kola seskakovalo přímo do něj…

                0 0
            • duk  

              Vozím na hlavním biku XT M8000 a na ostatních kolech M520 a musím říct, že XT drží lépe a člověk má takový hladčí pocit z vycvakávání. Všechny vozím dotažené nadoraz, aby mi nevycvakávaly těžším terénu.

              0 0
              • novas752  

                Mě to přijde skoro stejný. Ale na hlavnim biku vozim sainty pd-m820, tam se dá říct, že to fakt drží lépe.

                0 0
    •  

      Na Tarmacovi mám tohle

      https://www.tsbohemia.cz/…d278721.html

      a na Tribanovi tohle

      https://www.tsbohemia.cz/…d258464.html

      Zatím OK, ale mám s tím ještě málo najeto a je fakt, že na silnici to nedostane takový záhul jako v terénu.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Chudák Tarmac. =(

        0 0
        • mr.nikdo  

          Proc?

          0 0
          • zarkow  

            Silniční by mu slušely víc :-) Já taky dlouho jezdil s PD-A520, ale letos jsem se rozhodl pro změnu a přechod na silniční a pocitově je to lepší. Jen ta investice nebyla úplně zanedbatelná…

            0 0
            • milan.v  

              Už jsme mu to říkali…

              0 0
            • mr.nikdo  

              Vidis. Ja znam nekoho, kdo na silnici presel zpet na klasicke SPD :).

              Proto se ptam, co je na tom spatneho.

              0 0
              • tomxxx  

                Nic spatneho, když nezavodis na silnici, tak mi prijdou silnicni naslapy spis dementni nez dobry. Nicmene ty jednostranny co ma na tarmacu musej byt slusnej pojeb.

                0 0
                • nomecz  

                  naopak, na kolo kde neresis nacvakavani v nejakych obtiznych situacich tzn silnice, korsky, gravely atd jsou to naprostřo super pedály s příjemnou hmotností a dobrou oporou chodidla v záběru. Navíc aktuálně za super peníze

                  0 0
                  •  

                    Tak nějak – zatím si je pochvaluju – rozdíl k lepšímu oproti původním M520 (co jsem tam chvilku měl) – hlavně při velkém zatížení při jízdě ve stoje.

                    0 0
                  • mr.nikdo  

                    Jen se v tom hure chodi pro kolo a od kola :D

                    0 0
                    • tomxxx  

                      To ne, kufr maj stejnej jako bikovy, jen jsou jednostranny.

                      0 0
                      •  

                        přesně tak

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ja to myslel na klasicke silnicni pedaly a tretry. U tech SPD se s tretrami na bike nebojim ;)

                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tak. Teď jsem je pořídil na Drsoně, co stavím. Ta opora chodidla je opravdu znát. Jen mě štve, že jsou hranatější a ani nemají tu fajnovou modravou ultegráckou barvu, jako jejich předchůdce PDA-600 na obrázku. Jinak jsou stejné, pouze s uříznutou nepotřebnou zadní klecí. Na PDA-600 jsem dal svoji poslední 24hodinovku – Vimperskou, což ovšem na těch kořenech nebyl zrovna moc dobrý nápad :-D

                    0 0
            •  

              PDES600 jsou určením silniční

              Produktová specifikace

              • použití – silnice, fitness, gravel
              0 0
              • Vilém  

                Odbocim.

                Clovece, nechces si poridit nejaky viditelnejsi obleceni? Vcera jsem te potkal za slunicka a jediny co z tebe bylo videt byla ta prosedivela kstice. Jinak cerny kolo, cerny hadry. Ja jen aby te nekdo neprehlidl.

                0 0
                • milan.v  

                  On jezdí bez helmy?!? :-o

                  0 0
                •  

                  Já mám na tom kole i na oblečení, co jsem měl včera, celkem dost fosforových a reflexních prvků – hlavně ty velké nápisy a loga Spešlu.

                  Navíc to kolo není černé, je to Chamelon green – je to reflexní lak – tmavě zelená s přechodem do fialova. Viděls vůbec mne?

                  Ale můžeš být v klidu, teď jak bude škaredě, tak už budu brát jen Tribana a ten je bílý a k němu nosím celofosforovou bundu z Dekáča.

                  0 0
                  • Goob  

                    Miluju vůni napalmu po ránu!

                    0 0
                  • Vilém  

                    Tak ty reflexni prvky pres den jsou asi prd platny, fakt te moc videt neni.

                    Proste to kolo bylo tmavy, pravda v te rychlosti jsem nebyl schopen identifikovat barvu presne, clovek musi koukat pred sebe.

                    Ano, byl jsi to ty, kolem 16hod. jsi jel smerem od Bk, kolem reky, k hradskymu tunelu.

                    0 0
                    •  

                      Tak tam jsem byl na krajnici v bezpečí. Ale už mám k tomuhle kolu koupené nové fosforové tretry, jenom jsem se ještě nedokopal k tomu je osadit.

                      Koupil jsem si i fosforovou přilbu Giro, ale bohužel mne po stranách tlačí – je to největší velikost a nestačí to :-( Ještě se zkusím ostříhat, třeba to pomůže a případně trochu ubrousit polystyrén na místech, kde mne tlačí – jinak nevím – ale tahle barva na hlavě a na botách by asi vidět celkem byla.

                      Takže přilbu mám teď jedině černou z Dekáča, která je dělaná dostatečně široká, jiná mi zatím nepadla. A tu nosím jenom někdy.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak potom to bude urcite mnohem lepsi, co se tyce tve viditelnosti.

                        Mam taky podivne sisatou a velkou hlavu, Giro mi tlacilo stejne, to jsem nemohl vzit. Na muj atyp mi sedne Bell, maji v Rajci, pokud bys chtel zkusit, pripadne muzes v Bk zkusit moji Bell Catalyst.

                        0 0
                      • atty  

                        Spíš než brousit, tak nahřát (jen opatrně a v místě tlaku). Nebo nahřát hlavu a pořádně přirazit helmu… :))

                        0 0
                • Breakpain  

                  každý svého štěstí strůjcem ;) …

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Jestli jsi měl 7 let 540 tak kup XTR, které asi budeš mít na věky… Já jezdil 540 (dnes XT) a kvalita s XTR je nesrovnatelná. Mám třetí generaci XTR…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.