Jaké silniční kolo na ultegře

83 nepřečtených
  • diablo311

    Jaké kolo byste si koupili a proč? Napište prosím proč jste zvolili určité kolo, v čem je lepší než ostatní, jaké má výhody a jaké nevýhody. Pokud máte i lepší varianty, tak budu rád, když je sem uvedete. Díky všem za pomoc.

    http://www.ghost-bikes.com/…ivolet-4-lc/

    https://www.canyon.com/…-cf-9-0.html

    https://www.cube.eu/…hgreen-2017/

    https://www.cube.eu/…nnblue-2017/

    https://www.giant-bicycles.com/…l-advanced-1

    http://cz.author.eu/…7-ua42881403

    0 0
    • madik  

      Kotouče teda ne e?

      Kola se dost odlišují od endurance gometrie po závodní aerobike. To je těžká volba.

      Za mě tohle. Super univerzál. Ráfkovej stroj doporučovat nebudu :))

      https://www.canyon.com/…isc-9-0.html

      0 0
    • jecnak  

      K cemu to kolo hodlas pouzivat? Prvni dve jsou spis kategorie endurace – turisticke, Propel je vyslovene aero zavodak, Charisma zavodak na hromadne zavody.

      0 0
      • diablo311  

        Chtěl bych něco pohodlného, s čím bych mohl ujet bez problémů 100 a více km. Zatím nezávodím a také to ani neplánuji, možná tak jednou max. dvakrát do roka. Ročně najedu cca. 4.000 – 5.000 Km.

        0 0
        • jecnak  

          Propela bych teda asi skrtnul. Udelej si mereni na Competitivecyclist a podle toho bych se rozhodl. Nejakou stavajici silnicku uz mas?

          0 0
          • diablo311  

            Momentálně mám Pells Aeron Sora 2012. http://www.pells.eu/…ra/rok-2012/

            Je to opravdu ten základ. Poslední dobou mi už tak moc nesedí. Když jedu více jak 80 km, tak mě bolí záda a někdy i kolena. Také když jedu za někým v háku, tak se strašně nadřu. Do cca. 35 km/hod je to v pohodě, ale potom…, jako bych je sám na otevřeném poli proti větru.

            Chci něco pohodlného, co mi zlepší pocit z jízdy a nebudu z toho tak zničený. Rád bych se vešel do 60.000 Kč, max. 70.000 Kč. Ročně jezdím cca. 4.000 – 5.000 km, není to moc, ale snažím se :)

            0 0
            • madik  

              Pohodlí Ti udělají hlavně pláště. Na silnici teda ideálně 28mm pláště nabušené na cca 5 barů. Zbytek ovlivní rám, ale jen z menší části.

              Pří výběru, když teda ty ráfkové brzdy potřebuješ se ujisti, že tam 28mm nacpeš bez problému. Třeba ten Propel je nepobere, navíc to je tvrdé kolo.

              To, že tě bolí kolena a záda není problém kola, ale posedu. Pokud nevíš jak s posedem hejbnout, zajdi si po nákupu kola na nějaký bikefit a měli by Ti s tím pomoci.

              0 0
              • Alojs01  

                Pohodlí ti udělá hlavně – kombinace všeho, rám, kola, pláště, sedlo, omotávka… Opravdu bych si netroufl dávat hlavní důraz na pláště. Navíc není 28 plášť jako 28 plášť.

                A silniční plášť „nabušenej“ na 5 barů je dost pohuštěnej…

                0 0
                • MI.KU  

                  Za mě nejvíc pláště sedlo a hlavně kvalitní kratasy/vložka – to udělá úplně nejvíc ty kratasy.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Blby je, ze cim pohodlnejsi plaste tim mene odolne. Trochu to vylepsi latex duse, respektive bezduse, ale porad to tak je.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Nesmis brat ty zavodacky 23, co je pres ne videt (a jeste se svlikaj), Strady bez ztraty kyticky (krome teda rozlepu patky, ale to bylo tema vejbuchama kdysi) a Parigi Roubaix jsou jeste odolnejsi, uvnitr maj cervenej protipichaci pas.. gramarum teda radost neudelaj, ale svisti to paradne.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Srovnavam stejny rozmer, jinak to srovnani nema vyznam. Jinak samozrejme ted treba ty G-one co vozim na zimu je uplne jiny kafe, ale zas vahove to takova hitparada neni. Nemluve o tom, ze do vetsiny zavodnich ci sportovnich ramu to nenarve.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Jasny, proto tady tazateli radime, at vezme enduranc :)

                          0 0
                        • MI.KU  

                          Tak záleží jak do jakého rámu – do caad a SuperSix se vejde v klidu 32 – tedy jediný limit jsou čelisti takže tam 28–30.

                          Dost z moderních rámů dnes pobere 28 bezne.

                          0 0
                • Smazaný účet  

                  Zvyk je železná košile z plášťů 21–23mmm ;))) Plášť reálné šířky 27,5mm ( Conti4000 25mm ), fučím na 7, když si to klesne na 6, je to úplný ideal. Jednou jsem nouzově jel i na 4 a že by se to pode mnou ( 66kg) nějak hužvilo, to taky ne.

                  Takže 28mm na 5 bude plně v provozním stavu :) Nedovedu si představit do takové gumy hustit víc, než 6 bar.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                To je nějakej mlokotrombóno trend? Radit na žiletku 28 mm s 5 barama?

                0 0
                • šlapatko  

                  V poslední době frčí na BF široké pláště a nízké tlaky.

                  0 0
                • madik  

                  A proč jako ne když chce pohodlnou jízdu?

                  Foukam 5–6 bar s 28mm gp4000 II a latex dušemi. Odvaluje to skvěle a nemám problém s nerovnostmi a výmoly na českých silnicích. Mám to i na ježdění do práce a věř mi že když jedeš každý den několikrát po kostkách, tak te takové obutí zrychluje..

                  0 0
                • JakeF  

                  Trend jsou latex duše… Takže když nechceš dofukovat během jízdy, tak ti tam těch 5 barů tak zbyde když přijedeš domů.

                  0 0
                  • madik  

                    Osobní zkušenost je cca 3–4 dny mi vydrží tlak. Nafoukam cca 6bar a po těch několika dnech dojizdim asi na 3–4, nemám to přesně zmereno. Kdybych musel každý den foukat, vykašlal bych se na latexkky.

                    Až dojezdim současné pláště jdu do tubeless a s tím už dofukovat snad nebudu muset tak často.

                    0 0
                  • tromboonen  

                    To máš pravdu, ale ta vyjížďka by musela být asi tak pětidenní… uber trochu těch historickejch pravd :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      To bylo vážně tak těžký tu nadsázku poznat?

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No jo, známe ty Tvoje nadsázky…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tromboonen, simtě… Od odmítání moderních věcí tu máme jiný.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Jaký jaký jaký…? ;)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Ty neznáš… Zásadně musí mít všechno z hliníku a kotouče jsou pro ně sprostý slovo.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                Jo? Košíček mám karbonovej :D A par dalších blbosti…

                                Kotouč není sprosté slovo – jen ho nechci ;)

                                0 0
            • lunochod  

              Že bolej záda je myslím normální v tom našem pokročilým věku, chce to častější přestávky na protažení :-)

              0 0
            • Coural  

              Ty bolesti vypadají spíše na špatný posez. Z těch kol se mi nejvíc líbí Cube Agree, bude pohodlné i rychlé. Chtěl jsem na něj i kliknout, ale omylem jsem dal hlas Giantu :)

              0 0
            • jecnak  

              Uplne jednoduse bych se predne zameril na posed – muzes mit zcela spatny posed. Nejde ani tak o vysku sedla, ale i rozdil ve vysce sedla a riditek, v nastaveni a poloze brzdovych pak, tvaru, reach a drop riditek nebo pouzite omotavce.

              Z toho co pises bych klidne mohl tvrdit, ze mas jen slabe brisni svaly – proto boli zada a spatne nastavene kufry, nevhodne tretry nebo slapes nizkou kadenci nebo nejsi adaptovany na delsi trasy – proto boli kolena.

              Projdi si ten link na mereni a hod sem vysledek, da se pak celkem slusne doporucit konkretni kolo, respektive zuzit vyber.

              0 0
    • Max  

      Klasika, chtěl jsem rozkliknout Ghosta a místo toho jsem pro něj hlasoval:) Neplatí to nic o tom nevím:)

      0 0
    • tomas.nov8  

      Já bych šel do Willieru GTR, za tu cenu, co teď jsou ty modely je to super. Stojí okolo 40tis a co jsem na něm jel, tak je celkem i pohodlný.

      Jinak jestli hledáš vážně pohodlný kolo, tak Pulsium od Lapierru, do rozpočtu by se ti taky mělo vejít. Teď spíš jaká geometrie ti bude sedět.

      0 0
    • tromboonen  

      Jak uz tady probehlo: 1) Bike Fit Calc a podle temat v sekci silnicni ladit geometrii, to bych povazoval za nejdulezitejsi

      1. Na te Ultegre bych az tak nebaziroval, mezi Ultegrou a 105 ve stejne generaci vetsina lidi nepozna naslepo rozdil, mineno sedic na kole, radsi se soustredit na ram, ten dela kolo, viz bod 1 a krome toho aby to melo nejake vlastnosti co pozadujes, v Tvem pripade predpokladam ladeni spis do pohodlna (vcetne moznosti dat sirsi plaste), ale ne zvejkacku, plus slusnou vahu, asi endurance.. 3) Plaste jsou opravdu dost poznat, na seriovce budou v lepsim pripade Conti nebo Mavic, pokud odpovidajiciho rozmeru (25+, spise 27–28), tak klidne jezdit, treba prezout na latex duse Michelin, pripadne rovnou upgradovat plaste na nejake top, rozdil je dost poznat.

      Kdybys dal odkazy misto hlasovani, asi bychom Ti mohli dat i konkretni tipy, ale plati, ze neradno michat vse od aero hajtry az po turistiku jen proto, ze to stoji podobne, nebo ma stejnou sadu, napted podle fitu vybrat vhodnou geometrii{kategorii kola a pak vybirat v ramci te kategorie.

      0 0
    • Alojs01  

      Doporučuju do výběru zařadit TREK Domane a Canonndale Synapse a hlavně se na nich svézt.

      Osobně bych radši místo ultegry bral 105 a dokoupil lepší zapletená kola.

      0 0
    • Radovan84  

      Já si vybral Orbeu protože byla růžová :-) Půjč si někde nějakou silničku ať máš jasno jaký typ kola vůbec chceš i když pohodlí bude dělat především obutí.Jinak Trombon a Jenčák +1

      0 0
    • šlapatko  

      Proč zakládáš druhé vlákno o ničem ? Pár lidí poradilo, ale ještě ses ani nezměřil. Silnici dělá rychlou posed. Při rychlosti nad 30 km/h potřebuješ (aero posed). Ten moc nepůjde kvůli bolavým zádům. Můžeš koupit aero mrchu typu Venge, ale prd pojede když se neohneš do spodního úchopu. Rozmysli si co hledáš. Rychlost, pohodlí ?

      0 0
      • lunochod  

        Takže když nedám spodní úchop tak se mám na silnici úplně vykašlat? :-)

        0 0
        • šlapatko  

          Určitě se nemusíš vykašlat na silnici, ale přicházíš o přednost silničního kola. Tazatel píše o rychlosti cca 35 km/h. Tam už posed dělá hodně. Hlavně při solo jízdě.

          0 0
        • MI.KU  

          Ne jen otoč berany nahoru a nasaď čepici :D

          0 0
          • lunochod  

            Příjemné kochací tempo. Taky budeš jednou starej a budeš mluvit trošku jinak :-)

            0 0
            • MI.KU  

              Tak starej jako ty budu až za rok :D

              Jo jednou nás to dozene všechny s tím ale nikdo nic nenadelá.....

              0 0
        • DonE  

          Pujc si moderni silnicku a vyzkousej. Berany typu compact. A hlavne stridej uchop … fakt se nemusis celou dobu drzet dole.

          0 0
    • DonE  

      Za ty peníze ani jedno. Ultegra je pouze o gramech. Ber 105 a nebo Tiagra 4700 … Udělá ti to stejnou službu a zbydou peníze na super kola.Každopádně ty ceny jsou totální nesmysl. Ani kdyby na tom byla slavná značka.

      0 0
    • IndyCZ  

      Taky bych nelpěl na Ultegře a při výběru kola bych se nejdříve rozhodl, jaké kolo vlastně chci, a sadu nechal až na konec. Když pohodlí, tak endurancku, 105 úplně stačí, investoval bych spíš do kol.

      0 0
      • DonE  

        Taky jsem chtěl 105 … ale teď jsem jel na Tiagre 4700 a musim rict, ze bohate staci. Oproti 4600 je to velky krok vpred. Usetris dost penez, co muzes nacpat do kol, kde bude rozdil vic poznat.

        0 0
      • JakeF  

        Přesně… Radši 105ku a vyměnit kola než Ultegru a základní hliníky, jak to často bývá… Když chce pohodlí, tak Defy by se na 105ce vešla i s dokoupením karbonových kol. Ale kotouče, no…

        0 0
        • DonE  

          Kotouče, ale s CX … jinak jsou to akorát prachy navíc. Pokud na silnici omylem zmáčkne kotoučovku pořadně, tak na 23mm hladkých pláštích půjde na zem. Ráfkové jsou úplně v pohodě.

          0 0
          • JakeF  

            Ty jsi ale kecka, viď… Je to stejný jak s MTB, všichni plnou hubu keců, jak véčka stačí, pak to jednou pořádně vyzkouší a už by zpátky nechtěli. Za pár let ráfkový brzdy u silniček vymřou stejně jako pár let zpátky véčka u MTB.

            0 0
            • DonE  

              Já se tomu nebráním, ale pro normální ježdění u nás nevidím přínos. MTB je trochu něco jiného. A asi bych se na tuhle diskuzi o pulnoci vykašlal :). Radši spát a ráno třeba běhat.

              0 0
              • JakeF  

                Jasně, na „normální ježdění“ ti stačí starej favorit… Ale člověk chce mít z tý jízdy i nějakej požitek, ne? Osobně bych silnici bez kotoučů dneska nechtěl už jenom z toho důvodu, že bude daleko rychlejš ztrácet na hodnotě.

                0 0
          • jecnak  

            Proc by porad omylem mackal kotoucovku poradne? Taky snad v aute omylem dupes na brzdovy pedal? Jezdim zaroven na CX s silnicnima plastema a hydrokotoucema a na podstatne hure brzdici aerosilnicce s inegrovanyma rafkovyma a zadny problem. Chtelo by to vic praxe a min internetovych kecu.

            1 0
            • MI.KU  

              Hydrokotoučema – sem netušil že dělají i vodní brzdy – jak to funguje nedělá to problémy? :D

              0 0
              • jecnak  

                Horsi jsou ty inegrovany brzdy.

                0 0
              • Vilém  

                Zkus si nekde najit „Brake Force One“.

                0 0
                • MI.KU  

                  Ty voe – teď si mne dostal oni to fakt delaj :D

                  Dobrý..... ;) a ještě s ABS

                  Máš bod.

                  0 0
                • tromboonen  

                  V zimě povinně brzdit aby to nezamrzlo, v létě povinně nebrzdit aby se to neuvařilo, to se vyplatí :)

                  0 0
                  • Pijer  

                    Ethylenglykol ;-)

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Jj prej 20% do toho cpou.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Ja jen ze jste tady mluvili o vodních brzdách a že na obrázku s Google na tom bylo napsáno H2O, ted jsem se dival na nejakou recenzi a tam psali, ze je v tom mineral oil, ale stejne jim to prej delalo problemy kdyz vylezli z teply dilny na mraz… (ne ze by zamrzalo, ale menila se ucinnost, coz se neni cemu divit).

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tak staci si procist temata ke starsim Shimano brzdam, jak v mrazu prestavaly brzdit, pumpovala paka, nebo se propadala paka. Proste pres nesporne vyhody neni mineralni olej pro brzdy za vsech okolnosti uplne nejlepsi pracovni medium.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Ještě ze lanko odolá jak mrazu tak horku ;)

                            0 0
                            • jecnak  

                              Tak tak, kdyz zrovna nezamrzne.

                              0 0
                            • JakeF  

                              Teď ještě kdyby ty bowdeny odolaly tření…

                              0 0
                              • tromboonen  

                                A větru dešti… ale s tím by musel poradit soudruh Pavka..

                                0 0
                              • MI.KU  

                                Hele za jak dlouho je člověk prošoupe? A kolik tak ty bovdeny stojí? Měníš u hydrauliky kapalinu, hadice, těsnění? Co stojí víc když to chceš vyměnit aby vše bylo tip top? A co vydrží dýl když se na tu údržbu vyprdneš ;)

                                Zamrzlej bovden – jako nalejt tam vodu a nechat ho zmrznout? Nebo myslíš ze bezne zamrzne vazelina? Pokud ano nezmrzla by ti i kapalina v hydraulice? A dejme tomu – co je snazší – poohejbat bovden aby se rozlamalo zatuhlej mazivo s vodní parou a parkrat pomackat brzdu – nebo něčím rozehrivat zmrzlou kapalinu v hydraulice?

                                To bude zas vlákýnko s plodnou diskuzí :D

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Když jezdíš v horších podmínkách, tak jsou lanka a bowdeny na výměnu minimálně 1× za sezónu. U hydrauliky odvzdušnění cca 1× za 2 roky, žádný výměny hadic a těsnění jsem v životě ještě nemusel dělat. Časově je odvzdušnění rychlejší, kapalina levnější, jen musíš na začátku zainvestovat do odvzdušňovací sady.

                                  Kapalina mi nezamrzla ani v –10°C a to vozím Shimana… V nižších teplotách jezdit neplánuju.

                                  0 0
                                  • mvd  

                                    Na 19 let starým kole lanka původní, pravidelně kontrolovaný. Až najdu jedno prasklý vlákno, tak je vyměním, ale zatím nebyl důvod. Bovdeny jsou tam třetí. Posledních 8 let jezdím celoročně, včetně soli. Zamrzne to, když je popraskaný plast na bovdenech ( po 6–7 letech provozu) a dostane se dovnitř voda.

                                    0 0
                                    • MI.KU  

                                      Přesně.

                                      0 0
                                    • JakeF  

                                      To se chlubíš nebo tě máme litovat?

                                      Myslel jsem na kole, kde člověk jezdí pro radost a chce, aby dobře fungovalo… Na kolo na dojíždění ve sračkách je to jedno.

                                      0 0
                                      • mvd  

                                        Ani jedno. Jenom konstatuju.

                                        Kolo na dojíždění ve sračkách snad nemusí dobře fungovat? Můžu tě ujistit, že to moje funguje perfektně. Kupodivu na to, aby dobře fungovaly bovdeny řazení a brzd, stačí za celou zimu párkrát prostříknout teflonovým olejem.

                                        0 0
                          • tromboonen  

                            O tom já nediskutuju, ani nevím, co mám v jediných koutoučích, které vlastním (na kole), jen jsem nabyl dojmu, že v těch brzdách maj jako médium vodu, když se tady mluvilo o vodních brzdách a na třmenu bylo H2O, a prej olej.

                            0 0
            • Rorejs74  

              No možná bys nevěřil jak častou se ty pedály pletou

              Zajímavý, že většinou to nastane potom, co má nějakej debil pocit že ho ten před ním zdržuje ;-)

              0 0
    • diablo311  

      Tak jsem si Bike Fit. Zde zasílám výsledky: http://backcountry-rt1-m.neolane.net/nl/jsp/m.jsp?…

      Jaký typ kola doporučujete?

      0 0
      • plzakj  

        Nejaka 56ka :-) Ale tu drinu porovnavani geometrie jednotlivych modelu s temi vysledky musis udelat ty :-)

        0 0
    • diablo311  

      Rozhoduji se mezi CANYON ENDURACE CF 9.0 a GHOST NIVOLET 4 LC. Momentálně jsem dostal nabídku na Ghost Nivolet 4 model 2017 za 50.000 Kč. Canyon momentálně stojí 61.799 Kč.

      Vyplatí se připlatit si skoro 12.000 Kč za Canyon? Má někdo zkušenosti s těmito koly? Jaké jsou rozdíly v rámu, v kolech, případně v ostatním osazení? Může mi prosím někdo poradit? Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.