• thomasx2016

    Zdravím,

    Chtěl bych jsem se poradit ohledně koupi nového sedla na mtb kolo do max 500korun pokud by to šlo,protože momentálně použivam nějaké B'TWIN Ergofit Evo,které mi už nevyhovuje čím dál tím více,ani tem potah ,co jsem jsi koupil z decathlonu nepomohl jenom nachvili a to jestě použivám cyklistické kalhoty s výstelkou,tak se zkusim zeptat zde,jelikož se vtom nevyznám jestě ,když jsem začal nejvíc jezdit od minulého roku.Jinak jezdím většinou okolo 20–100km ± za den.

    Předem děkuji za rady

    • novas752  

      Na kazdou zadnici pasuje jine sedlo.

      Ja jsem spokojeny se Specialized Henge myslim ze Comp a SDG FLY MTN.

      • thomasx2016  

        Takže to je třeba zkoušet ? Jinak se chci poradit s tou cenou hlavně jestli se za cenu do těch 500korun dá vůbec koupit nějaké kvalitni a nebo je nutne si připlatit ?

        • novas752  

          Jo musis. Dyz uz mas nejakou zkusenost, neco lze odhadnout z tvaru ale i tak.

          A co se tyce ceny je to hlavne o hmotnosti. Spousta lidi vozi dost levny sedla protoze jim proate sedi.

          • obda  

            Přesně tak. Z celé Spešl nabídky mi před lety nejvíc sedlo to nejlevnější a nejtěžší :) Akorát už ho nedělají a bylo by ho pomalu potřeba vyměnit :(

          • pepek  

            Ano, ano sedlo z Kauflandu, koupené v nouzi za 250,– mi sedlo optimálně.

            • jardalee  

              Taky mám jedno, jestli je to teda to selle italia takový černo bílý tak to je hodně dobrý :) já ho vzal jednou za 350kc a pak ještě jedno ve vyprodeji za 130kc

              • pepek  

                Jo to je ono. Ale už ho asi nemají, chtěl jsem ještě jedno a nic.

            • alo  

              to bych si snad raději uřízl prst, než kupovat v nouzi za 250 sedlo z Kauflandu-)

              • Val  

                protoze tomu, nerozumis. taky mam sedlo z Kauflandu, teda z nemeckyho… a je to to nejpohodlnejsi sedlo co vlastnim

                • alo  

                  no jezdím dva brookse, tak to mu ani nejde rozumět-)

        • Ondraj  

          Možná by stálo za to si nechat přeměřit, jakou šířku sedla. Zdarma to přeměří např. v prodejnách Specialized. Těch 500 bude na hranici, někdy tam podle km sedíš i dlouho, tak bych sedlo nepodceňoval. Možná je pak lepší koupit za rozumnou cenu sundané sedlo z nového kola nabízené na cyklobazaru. Další ošemetná věc je, že zprvu pohodlné sedlo nemusí být pohodlné i po delší době. A může to být i přesně obráceně, první km můžou být nepříjemné a pak si zvykneš. Pozor na měkká sedla, paradoxně bývají dlouhodobě lepší tvrdší správného tvaru. Dlouho jsem jezdil Nisene od Fizika, teď Phenom od Spešlu.

          • Tencovozikmin  

            A nebo si muze nektera sedla pujcit a vyzkouset. Za tech 500 tak bazar nebo cajna.

            • novas752  

              Testovacky byvaj vetsinou drazsi modely.

              • Tencovozikmin  

                No tak to kazdopadne,ale aspon zjisti co a jak mu vyhovuje a takove sedlo se pak da sehnat na bazaru treba i za polovicni cenu. S najezdem nula nula prd je to stejne jedno,nema dostatecne osedenou prdel. Kazdopadne pokud nevi co mu vyhovuje a jakou potrebuje sirku je tezke neco radit.

          • milan.v  

            Je přeměřit a „přeměřit“, sám bych o tom mohl vyprávět … Ve dvou odlišných prodejnách mi měřili sedací kosti, až teprve BG-Fit ve třetí v pořadí jasně stanovil, jak na tom jsem, samozřejmě na hranici a tak je pro mě širší sedlo lepší. Do té doby jsem dal na ta měření a kupoval si užší sedla, zbytečně …

            • Lister  

              Ono někdy není špatně prostě poslouchat svoje tělo…

              Sedlo za 500 se občas dá když je výprodej.

              Lidem co jezdí málo jsem na kola docela úspěšně dával macatejsi sedla od WTB a jsou spokojení.

              • thomasx2016  

                jasný chápu ,takže asi je spíše vhodne si připlatit že pokud nechci bazar ? kord když já najezdim ročně okolo 3–5tisic km

                • novas752  

                  To tu nakezdi vetsona lidi. :) Me osobne by taky bylo lito dat za sedlo pres litr, ale nejakych 700 mi prijde celkem ok.

                  Kazdopadne kdyz najdes model ktery ti bude sedet treba za 300, tak ho klidne vem.

                  Musis experimentalne zjistit jak siroka a jak tvarovana sedla ti sedi. Rovne, prohnute, uzsi spicka, sirsi, s dirou, bez diry…

                  • Lister  

                    Investice do kvalitního sedla je často to nejrozumnější co můžeš udělat.

                    Když perfektně sedí tak nejsou ani tisíce vyhozené peníze.

                    • Buggi  

                      Líp to napsat nejde. 1*

                    • novas752  

                      Ja mam asi stesti ze mi sedi to Henge za 700.

                      A to sdg co bylo na kole z vyroby mi taky docela vyhovuje.

                      • stan.zak  

                        Mě je SDG úzké, vozil jsem SQLAB, a letos chci zkusit WTB Volt, to by mi od pohledu mohlo padnout.

                • Lister  

                  Ono hlavně vůbec neplatí že měkčí sedlo je lepší. Právě naopak. Na delší jizdy se vozí tužší sedla protože se pod zadkem tolik nekrouti.

                  Chce to otestovat jaký tvar a šířka ti sedí. Když toho ozkoušíš víc takn už časem jen podle pohledu poznáš jestli ti to sedlo muze sedět. Poslední dvě sedla jsem kupoval podle toho a po každé se trefil.

    • Honzajs  

      Jo, připlatit za sedlo se výplatí. Já jezdil nějaký asi skoro 10 let bez problému a poté, co mě začala zlobit prostata jsem si u Spešlu nechal změřit prdel a koupil sedlo s dírou a ten rozdíl je sakra poznat. Za ty prachy to stálo…

    • budíček  

      kup si sedlo z Lidlu

      • Japhy  

        No, nedávno měli v Lidlu asi za 250 vcelku tvrdá na pohled kvalitní dámská sedla s dírou, drahá polovička ho testuje místo WTB a zdá se že ok. Ale je to těžítko, no.

    • hovado_cz  

      https://www.bike-forum.cz/…o-druhe.html – čekuj tohle vlákno ;-) + ještě drobnost jaké vozíš ty gatě? ono u levnějších kaťat může dělat bordel vložka :-/

      • thomasx2016  

        vozim kalhoty z decathlonu za 300–400korun zhruba nebo kolik to stalo proste ty nejlevnejsi co tam maji,ono celkove to sedlo od vyroby kola co tam je už moc pohodlne neni max chvili tomu pomohl potah ,ale už to je taky na nic.

        PS: omlouvam se za chyby ,pisu zrovna z mobilu.

        • plzakj  

          Proste zalezi na sirce sedla a prdele. Moc uzky spatne, moc siroky spatne. Pak tvar/sklon a v posledni rade bych rekl povrchiva uprava. Taky zalezi na posedu. Jestli na tom sedis jak na hajzlu a vezes se, nebo mas sportovni posed a dupes, takze nejsi plnou vahou na zadnici.

          • jardalee  

            jj posed a nekdy to taky dela ,moc vytazeny sedlo ,ale proste pravda je takova ze si clovek bud zvykne nebo ne ,ze bych za zivot nasel sedlo ,ktery by bylo fakt pohodlny jako treba kreslo v obyvaku tak to asi ne :)

        • Japhy  

          Potah? To jako rádiovka s anténkou jak se to na vesnici vozí?

      • Jezevec70  

        Tady jsem koupil skoro nejeté sedlo za 300Kč. Parkrát vyzkoušel cestou do práce a pak na něm jel na dovolenou – za 9dní 1120km. :-) A zadek v pohodě.

    • Roxteedy  

      Výběr sedla je jedno z nejtěžších témat kolem kol. Srovnat se s tím dá snad už jenom „mazání řetězu“ :D

      Já jsem měl díky prodejci možnost vyzkoušet hodně sedel. Nakonec jsem jako ideální vyhodnotil toto

      https://sedla.heureka.cz/…a-bravo-gel/

      A jezdím ho na všech kolech snad už 20let. Nedovedu si představit, co budu dělat, až nebude…

      Teď zrovna jsem 2 kupoval. Asi nakoupím do zásoby… nikde je moc už nemaji…

    • Newli  

      Cau,

      loni jsem si poridil tohle sedlo:

      https://bike4u.cz/…ce-7-0-15029?…

      a jsem s nim velmi spokojeny. Za tu cenu jsem ho bral na blind na brachovo doporuceni, ktery jej koupil v lidlu. On asi za 250 a ja za 350 :-) Za tu cenu se to da vyzkouset a prinejhorsim poslat dal.

    • Milan Mal  

      Já si na začátku sezóny koupil toto sedlo na kolo a zatím jsem naprosto spokojen, určitě doporučuju.

    • thomasx2016  

      Sice se to netyka přimo sedlo,,ale nechci skrz toho zakladat další téma zbytečne , mám problém u nového kola nevim zdali to je vyškou sedlovky nebo výškou řiditek zkrátka po koupi mi tam servisak, tak nějak zhruba nastavil výšku sedlovky, avšak to jsem musel parkrat snižit sám nevím o kolik ,ale těd je problém tem že po delších vyjiždce mě bolí hlavně svaly na rukou že ty ruce jsou tak skoro natažene (nevim jak to popsat přesně) ,jestli to nemůže být způsobenou výškou vyssi řiditek oproti sedlu nebo je problém někde jinde ? Rači se ptám ,protože na minulém kole jsem výšku řiditek oproti sedlu tak nějak rozumně nastavene od výroby a jak jsem tak různě zkoušel výšku sedlovky ±0,5–1cm ,tak to bylo v pohodě co se týče rukou. Děkuji za rady

      • tydytek  

        Tak hlavně výškou sedla se koriguje jak máš natažený nohy a ne ruce.

        Pokud jsi na tom moc nataženej, tak dej kratší predstavec.. Nebo se nech na tom kole vyfotit a hoď to sem.

        • thomasx2016  

          no já to myslel ,tak jestli má nato vliv že sedlo je třeba níže a řiditka jsou o trochu výše jako co se týče rukou

          • thomasx2016  

            nebo to je fakt jenom tou delkou představce ?

            • tydytek  

              dej sem fotku, takhle můžeme jen tipovat..

              • thomasx2016  

                už jsem zjistil problém ,mi tam servisák na to nové kolo dal představec na délku o 20mm vysši (100mm) a to jsem natom starém kole měl představec o délce 80mm a bezproblému a to byla stejna velikost rámu L jak těd

                • milan.v  

                  Sám? :-o

                  • thomasx2016  

                    tak on mi tak trochu poradil výše tady tydytek za co děkuji,jako ze začatku jsem to nějak ani nepocitoval defakto ,ale nezdálo se mi to být dobré , to jsem jsi nejprve šteloval s vyškou sedlovky ,ale tak to bude lepší když se dá kratší představec a trochu níže daji ty řiditka oproti sedlovce

                    • thomasx2016  

                      měl bych jeden menší dotaz týka se to tak nějak toho výše ,představec se tak nějak vyřesil z nějakych 100mm na 75mm avšak je tu problém, že hlavně do kopcu mě poboliva rameno či za krkem tak různě jestli to náhodou nemůže být délkou řiditek ,jelikož jsem až dnes zjistil ,že mám delší řiditka o pouhé 40mm(720) oproti starému kolo(680) a nebo je problém někde ,protože mě už samotného nic nenapada? Jinak výšku sedla mám tak nějak nastaveno dobře i dle návodu zdejších a výšku řiditek se sedlem mam taky tak nějak nastavene trochu níže oproti sedlu ,jak jsem to měl nastavene na původním kole zhruba ,kde mi to vyhovovalo a nebyl problém

                      • atty  

                        Výška sedla je relativně danná (ta je třeba dobře proměřit), předozadní poloha též (nicméně už to není takové dogma), výška, vzdálenost řídítek je spíše individuální (jak se kdo chce hrbit, co komu vyhovuje, jezdí atd.). 40mm rozdílu může být celkem dost (více rozpažený, více natažený), vzpřímenější posed (řídítka výš, backsweep, kratší představec, úhel nahoru…) je sice opticky a na pár kilometrů pohodlnější, nicméně více zatěžuješ „zadek“ a nebo úhel trupu pak nemusí být optimální na delší výjezdy. Chce to prostě trochu laborovat… :)

                        • thomasx2016  

                          dobře,takže stoji za to zkusit dát kratší řiditka na délku co jsem měl na starém kole ? Ptám se protože mi to je schopen servisák ( u ktereho jsem nechal poskladat kolo )zařidit výměnu

                          A jinak pokud se nemýlim tak výška sedla nemá co dočinění s rukou ne a výšku tu mám si myslim dobře nastavenou zhruba stejne jak na původnim a to i když jsem na starém kole občas šteloval s výškou sedla dolu a nahoru tak to nikdy neměli vliv u rukou max u nohou

                          a co se týče výšky řiditek ze sedlem tak to mám ± zhruba stejně jak u puvodniho kola co jsem jsi porovnal

                          • atty  

                            Viš jak – termínus technikus „zhruba stejně“ je u kola celkem problematickej, protože 1 cm rozdíly mohou dělat v rámci posedu změny od „nejde na tom jet víc jak pár kilometrů“ po „sedí to perfektně a jsem spokojený“… :)

                            Pokud bys to chtěl úplně stejně, musel bys přesně dle geometrie obou rámů nastavit posed a pokud je každej rám jinej, stejně se špatně dosahuje úplně přesně stejných hodnot. Další věc je to, co je opravdu správně a jak by to mělo vypadat – pokud jseš třeba léta zvyklý na určitý posed (i když nemusí být z hlediska biomechaniky úplně ideální), jsou na něj svaly, kosti a šlachy prostě zvyklé a jakákoliv změna právě jen o centimetry i méně může vést k „nepohodlí“ nebo dokonce ke zdravotním obtížím či problémům. Protože asi nemáš nějaká „čísla“, jak přesně si díky geometrii měl nastaven posed na původním kole, tak bych prostě začal pocitově – posadil se, dal si klidnou výjížďku a při tom přemýšlel, co je vlastně jinak a kde tě co a jak „tahá“, je ti nepříjemné a podle toho se to snažil upravit (řídítka, představec, výška atd.). Já třeba právě rozdíl řídítek 700mm asi 3 stupně backsweep oproti 720mm 9 stupňů backsweep právě vnímal jako ujedu sotva 20km a všechno mne bolí, po "pohoda, přesně takhle mi to vyhovuje… :)

                            • thomasx2016  

                              chápu no , jako kratší představec se dál o 25mm o 5mm jestě více kratší než jsem měl předtim

                              zkusim si stím pohrát a popřipadě porovnat délky až mi napiše člověk ,kteremu jsem prodal předchozi kolo ,protože si myslim, že tem rám je o trochu delší oproti původnímu kolu ,ale nevím o kolik jestě.

                              • thomasx2016  

                                no jsem dneska zjistil až po měsici ,že nové kolo má delší rám o nějakych zhruba 20mm oproti starému kolu (a to jsem tam měl představec 80mm) a to už se natom kole vyměnil představec ze 100mm na 70mm a co myslite vyřesi temhle problem (že jsem natom, nataženy stále ) jestě kratší představec nebo je nutná menší velikost rámu ?

                                • atty  

                                  No hlavně pokud si dal řídítka 720mm – o 20mm širší, tak máš roztaženější ruce a jseš samozřejmě stále o kus nataženější, než bys byl u 700mm. Může to odpovídat cca 1cm rozdílu. Představec můžes zkusit ještě kratší, ale zase abys pak do kopce nepadal na záda – rám má nějakou geometrii a výrobce obvykle počítá se změnou délky představce v rámci třeba ± 3cm – ne že na kolo původně se 100mm představcem šoupneš 30mm, abys vyřešil posed nebo blbě zvolenou velikost rámu. Pokud potřebuješ třeba ještě 1–2 cm, je to pak lepší vyřešit řídítkama s větším úhlem přihnutí (backsweepem). Možností je na dořešení 2, 3 cm dost, pak už je potřeba si uvědomit, že výběr velikosti rámu asi nebyl optimální… :)

                                  • thomasx2016  

                                    Dobře,to nějak zkusim vyřesit ze servisakem u ktereho jsem nechal poskladat kolo ,protože to vidim spiše na 50mm představec i když jak sám řikáš jestli už to nebude moc

                                    • atty  

                                      50mm představce už se používají na AM nebo endura, kde je na to stavěná geometrie. První, co bych zkusil by byla řídítka s větším backswepem (dělají se třeba s 9 °), to přidá cca 2cm. Pokud je rám stavěnej na cca 100mm představec, na 50mm už bys to mohl do prudších výjezdů stavět na zadní (moc přesunutá váha na zadek)

                                      • thomasx2016  

                                        dobré no ,zkoušel jsem se domluvit ze servisakem u ktereho jsem nechal poskladat kolo (zhruba před měsicem) a vypada to že asi že bude výměna rámu za menší velikost ,protože podle jejich tabulek maxbike co jsem zjistil,jsem tu ani 19 neměl mit správně, když je od 175cm vhodna a já mám 172cm avšak u btwin(u původniho kola)to zas měli jinak .

                                        • atty  

                                          19" maxbike pro 172 cm opravdu vhodna nebude, potřebuješ opravdu minimálně o „číslo“, možná i dvě menší rám. Kdybys napsal typ rámu a tvoje celkové proporce, tak se dá najít geometrie a odvodit, co doporučit.

                                          Edit: pokud ti servisák doporučil na 172 cm 19" rám (pikud nemáš nějak extra dlouhé ruce a nohy jak opice), tak bych po výměně rámu se snažil vyměnit i servisáka, protože tomu dost komplexně nerozumí, nebo ti vecpal rám, ktetý mu tam zrovna zbýval…:) Co je větší peklo a levárna, to je na posouzení…

                                          • thomasx2016  

                                            chápu,tak já jsem se snim domlouval a menší velikost vhodna na mě je 17 palcu dle tabulek .Já jsem ani netušil ,že každý vyrobce dělá az takové rozdily v délkach rámu u každé velikosti ,třeba u toho rockrider 520 jsem měl rám L(s představcem 80mm) tedy nějakych 19 palcu nejspiš,ale zas kratší stavba rámu.

                                            To si zas nemyslim,já jsem u toho servisaka to kolo chtěl poskladat už skrz toho ,abych dostal nějakou slevu (známost),ale zas je ochotny to řesit připadné problémy.

                                            • thomasx2016  

                                              hm vypadalo to nadejně,ale servisak mi naposledni chvili řekl že za výměnu rámu chce pak doplatit tisic korun ,nebudu platit za něco co ma sotva naježdeno do 350km a ktomu jsem to já ani špatně nevybral tu velikost rámu.

                                              • atty  

                                                To má zas dvě roviny pohledu – z hlediska prodejce/servisáka – pokud si mu schválil nějakou velikost rámu před stavbou, tak Ti prodal (předpokládám novej) rám a i když je minimálně jetej, teoreticky ho prodat už jako nový nemůže. To, že Tě uválcoval do takhle nesmyslně velkýho rámu na Tvých 172 cm je jeho obchod/prasárna, která sice není moc morální (pokud těm velikostem alespoň trochu rozumí), ale už se stalo.

                                                Z Tvého hlediska – pokud ses spolehl jako laik na jeho doporučení, že velikost je pro Tebe vhodná a teď si zjistil, že Ti ho bez „doplatku“ nevymění, můžeš se cítit poškozený – nicméně když přijdeš do autosalonu, že chceš vozit tři děti, manželku a spoustu bagáže a oni Tě přesvědčí, že pro Tebe bude nejlepší Śkoda Citigo, ne původně zamýšlená Octávka v kombíku, můžeš si za to celkem sám, když pak zjistíš, že do kufru se Ti fakt 3 kola a bagáž nevejde a děti musej sedět v pozoru, protože tam víc místa nemaj.

                                                Záleží na tom, jakou jste měli domluvu, zda si ho nechal přímo vybrat velikost dle Tvých proporcí (protože tomu nerozumíš) a na čem jste se dohodli, jestli byla cena přiměřená atd.

                                                Jenže i tak jde maximálně o nemorální vychcanost (pokud Ti prostě nacpal rám, kterej měl zaprášenej skladem, aby nemusel objednávat ideální velikost a zbavil se tohohle.

                                                Nevím, jaký peníze si do kola investoval a jak je to „výhodná“ koupě, nicméně asi bych se v tomto stavu smířil s výměnou za 1000,–, ale dal si podmínku, že si přeskládané kolo na novém rámu můžeš alespoň lehce vyzkoušet, zda je již velikost OK.

                                                • thomasx2016  

                                                  Máte pravdu ta tisicovka je defakto skoro nic ,kord když mě to kolo chytlo vice bavit a to co mám těd ,tak je to furt lepší než předchozi mé kolo rockrider 520.Ale budu mu muset řict at mi tam radši projistotu už 70mm představec ,protože na původnim starém jsem měl 80mm takže nevím no

                                                  • atty  

                                                    Představec bych řešil, až se na novej rám posadíš a nastavíš dobře výšku sedla a sedlo předozadně. Na menším/kratším rámu Ti naopak hodně krátký představec nemusí vyhovovat, jelikož budeš sedět „na večerníčka“ – což je sice dobrý tak na přejezd do krámu pro rohlíky, ale na delší výlety a sportovnější jízdu rozhodně ne (pokud ten rám má geometrii sportovního HT kola, kde se opět počítá s představcem třeba kolem 90–100mm). S hodně krátkým pak zase zatěžuješ moc zadek a opět hrozí, že v kopci a terénu budeš „přepadávat“ do zadu.

                                                    Lépe si na to sednout a vyzkoušet.

                                                  • thomasx2016  

                                                    chápu, jestli to je sportovni geometrie, to já nevím nikde se o tom nepiše viz https://www.maxbike.cz/…016-17-cerny

                                                  • palo7  

                                                    Jestli to budeš s poplatkem měnit, tak bych uvažoval a doplatil za lepší rám. Tohle je to nejlevnější a má ještě navarky na Včka

                                                  • thomasx2016  

                                                    tak ono to je defakto stejny co mám těd jen měl jsem mit původně tem nejnovejši ale to bych musel platit o 500korun více i když mi řikal že jenom tisic korun a pak změnil názor ,tak jsem radši vzal o dva roky stary model i když to má furt stejne parametry ,mi stači že jsem za to kolo dal 14800 původně (normalně to kolo stoji okolo 19tisic se vzduchovou vidlici) a těd jeste doplácet tisicovku za to ,že servisak špatně vybral tu velikost rámu a více se mi už fakt doplácet nechce

                                                  • palo7  

                                                    to chápu, ale ta 507 je fakt nepěkná a třeba 707 je podstatně hezčí. Případně se optej, jestli ti bez doplatku, nebo s minimálním neumí nabídnout Force, Scud ?

                                                  • thomasx2016  

                                                    mě to tak třeba vyhovuje a nic proti tomu jako nemám ( i když jsem to viděl na netu pouze) a stejnak on už to koupil a bude to měnit,protože už to chci mit co nejdřiv vyřesene to kolo ,ktere už řesim defakto od koupě tedy od června a moc jsem toho ani nenajezdil za tu dobu .

                                                    Jinak toto jsem měl předtím na starším kole za barvy na rámu = https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…145536_n.jpg?… a vyhovovali mi to a nic jsem proti tomu neměl

                                                  • palo7  

                                                    V pohodě, barvy mně neva, ale ty navářky na v-brzdy a sváry nejsou pěkný

                                                  • thomasx2016  

                                                    nevim no ty svary podle mě zas tak hrozné to neni a z dálky to nejde ani poznat skoro .

                                                  • palo7  

                                                    A o to jde, hlavně se musí líbit tobě ;-)

                                                  • atty  

                                                    Prodejce/servisák se Tě prostě snaží co nejvíc „vyždímat“. Jde o to, jak je kolo jinak osazené a ta cena cca. 15000,– byla dobrá, ne jen proto, že Ti to prodejce/servi­sák řekl.

                                                    Nicméně hlavně že budeš mít menší rám – barva ani krása nejezdí a za tuto cenu vcelku, pokud je tam vzduchovka v ceně třeba 5k a rám stojí dalších ±3k i v nákupu prodejce lze snadno dopočítat, že tam další finanční prostor na další věci moc nezbývá. Pokud Tě kolo „chytí“ a časem přišetříš, vždycky se dá kolo prodat a koupit lepší, nebo jej postupně vylepšovat a slušnej hliníkovej rám třeba z bikedicount, planetx a podobných diskontních prodejců součástek vyjde na 4–5k+ (nějakej Radon, Cube apod.). To je časem řešitelný určitě.

                                                  • thomasx2016  

                                                    Chápu,tak ono mě to kolo popravdě chytlo už před rokem a to jsem kdysi moc ani nenajezdil tolik co jsem najezdil minuly rok a od března tohoto roku už nemluvě, ale už mě limitovalo předchozi kolo tem rockrider 520 spiše těma brzdama mechanickymi kotoučovkama a vidlici pružinovou ,tak jsem jsi řekl že to chce lepší původně jsem chtěl postupně vylepšovat na stavajicim rámu ,ale tak řekl jsem jsi že zkusim nové kolo komplet ,jako kdybych vědel že ta tzv známost přes jednoho bude taková že to kolo se bude řesit zhruba měsic,tak bych dal ruce pryč od toho asi,ale zas můžu být rád, že mi nato kolo dal nějakou větší slevu vůbec .Jako moc jsem natom kole jestě nenajezdil max do 400km,ale jezdi se mi na něm lépe oproti starému (lepší brzdy,vidlice…), jen to musi být vhodná velikost rámu a představce no . :D :)

                                              • palo7  

                                                Lepší přidat 1000Kc a jezdit, než mít nepoužitelnou velikost rámu. Domluv se s ním, že si tu tisicovku odpracuje na servisu. Jeho to nebude nic stát a ty bys stejně servis musel dělat a platit

      • Lenka.05  

        Nastav si správnou výšku sedla

    • Sindy  

      Potřeboval bych taky poradit s výběrem sedla. Moje fake Ali sedlo po 2 a 1/4 roce křuplo a sháním náhradu. Potřebuju nějaký úzký cca 125–130mm (stávající bylo 128mm). Kdyby mělo tvar podobnej jako ten fake (na kole v profilu) vůbec bych se nezlobil. To mi totiž fakt sedělo. Nebyl problém 100km bez plíny… Ale nemůžu najít tvarově nic podobnýho (kromě dalšího stejnyho z Ali, a to už nechci riskovat). Diky

      • atty  

        Pokud ti plně vyhovovalo a přes 2 roky vydrželo, bylo za „ali“ cenu, tak bych koupil 3 z ali a neřešil nějaké jiné – najít náhradu za plně vyhovující sedlo od „jiné značky“ je obvykle běh na dlouhou trať (vyzkoušení xy typů a modelů s nejistým konečným výsledkem). U sedla dost platí, že cena, značka ani předpoklady tvaru a anatomie nic neznamenají a jen konkrétní pr**l si sama rozhodne :)

        • Sindy  

          To souhlas. ;) Ale přeci jen je to loterie. A nechtěl bych aby mi prasklo pod prdeli a musel jsem z ní vytahovat sedlovku. :D Tentokrát sice prasklo, ale pořád drží (neurvalo se, ma jen prasklou lizinu), ale v dalším tahu Sportky bych nemusel mít takový štěstí. :)

          • Libores  

            tak si sežeň originál, kterej číňan okopíroval. Tvar bude stejnej, ale bude to líp zpracovaný.

            • Sindy  

              Je to tenhle klasika Ali tvar. Fakt nevím podle čeho to je okopceny… Docela často jsou tam podle Tune Komm-vor, ale tohle fakt nevím.

      • atty  

        Pokud ti plně vyhovovalo a přes 2 roky vydrželo, bylo za „ali“ cenu, tak bych koupil 3 z ali a neřešil nějaké jiné – najít náhradu za plně vyhovující sedlo od „jiné značky“ je obvykle běh na dlouhou trať (vyzkoušení xy typů a modelů s nejistým konečným výsledkem). U sedla dost platí, že cena, značka ani předpoklady tvaru a anatomie nic neznamenají a jen konkrétní pr**l si sama rozhodne :)

    • blue.sun  

      Když už jedeme sedla, taky si přihodím. Chci nahradit stávající SDG Circuit, sériové z Ghostu Lector 1. Nelíbí se mi jeho tvrdost. Je dobré uvažovat o sedle s dírou, nebo to je už dnes přežitek? Chci tedy něco měkčího, ale přitom lehkého (stávající váží 287 gramů). Tvar už si pak osahám sám, na to jsem zase celkem přizpůsobivý. Potřebuju spíš zkušenosti s komfortem.

      • milan.v  

        Díra přežitek rozhodně není …

      • atty  

        Ono většinou platí, že měkké sedlo je dobré na pár kilometrů bez plíny, tvrdší (na první dojmy méně pohodlné sedlo) pak s plínou může být OK i na x hodinové výlety. SDG Circuit není extra tvrdé (měl jsem taky), má spíše specifický a užší tvar.

        A opakuji se, ale „nástřel“ co zkusit je u sedla tak individuální, že nelze radit. Změř si šířku sedacích kostí, dá se pak alespoň odvodit, zda by nebylo vhodnější zkusit něco širšího (Circuit má myslím 128mm, což je celkem pro úzký zadky :) )

        • blue.sun  

          Nechci vyloženě měkké sedlo, ale to SDG mi připadá jak prkno ve srovnání se vším, co jsem jezdil dříve. A je širší, než píšeš, je široké 140 mm.

          Spíš mi jde o celkové pojetí značek, např. ve smyslu "Selle Italia jsou prkna, Specialized pohodlnější atd.) Pak už si vše vyzkouším sám, protože vím, jak zvolit sedlo. Jen nechci kupovat něco nejistého.

          • machozs  

            I po delší době jsem si nezvykl na S. Henge Comp (po 20km už jsem nevěděl jak sedět) a nakonec jsem přehodil ze starého kola S. Avatar. Týdení cyklodovolenou jsem přežil a prdel jsem vůbec nemusel řešit. Ikdyž se mi Henge vzhledově líbí víc, tak už bych si ho na kolo zpátky nikdy nedal. Přítelkyně dopadla úplně stejně – S. Phenom vyměnila za nějaký starší karbonový S. BG z výprodeje

            • Booker  

              Já zkoušel na prodejně Henge, protože si ho taky dost lidí chválilo, a nakonec stejně koupil na blind na netu Sqlab 611 active. Jen, co jsem na něj sedl, věděl jsem, že je to ono…žádné brnění, bolest, nic… Jen jsem 3× polaboroval sklon…

              Nutno říct, že na předchozích sedlech (SDG, čína) se mi sedělo hezky, ale stačilo jet 10 km v sedle po rovině asfalt a objevily se obtíže…

          • milan.v  

            Takto se to nedá jednoduše rozdělit…

          • atty  

            Jak opakuji – SDG Circuit (co jsem měl já z Lectora) není extra tvrdé sedlo – skořepiny z uhlí jsou o dost tvrdší :). Nevím, zda vyrábí Circuitu více verzí, moje bylo myslím 128 nebo 130 mm v sedací části.

            A jak píše milan.v – každá firma, co vyrábí sedla (a je jich hodně) obvykle vyrábí mnoho modelových řad (od turistických, přes MTB, silniční až po závodní) a tím pádem od širokého a silného polstrování, po skořepiny skoro nebo úplně bez výstelky, tvarem a určením taky značně rozdílné. Proto nelze právě vůbec říct a navést ve smyslu „Selle Italia jsou prkna, Specialized pohodlnější…“ protože jak u Selle, tak u Specialized, najdeš ve výrobních řadách jak „prkna“, tak „ušáky“… :)

            Pokud nemusíš šetřit, zkusil bych nějaké Ergony (mám SM3 Pro Carbon v Lku a spokojenost) nebo třeba SQ Lab. Ani tyhle sedla, která vyhovují spoustě lidí však tobě konkrétně vyhovovat nemusí, alébrž každá pr**l jiná…

            • blue.sun  

              Jo, Circuit se dělá ve více šířkách. Já si ho právě změřil, než jsem odpovídal, protože mám bajk zrovna v práci.

              Snad asi ani není třeba vysvětlovat, že skutečně nepotřebuju polstrované turistické sedlo, ale sportovní na MTB, když mám Lectora. Ale i v rámci téhle úzké větve má každý výrobce určitý charakter, takže mi jde o tohle pojetí, kterým směrem se přímo vydat a co naopak ignorovat. Výše pár lidí kritizuje nová sedla od Specialized, takže už vím, že k nim ne.

              Na Ergon se určitě kouknu, na první pohled vypadá tvarově dost zajímavě. SQLab jsou už cenově mimo můj zájem.

              Docela mě mrzí, jak se z jednání lidí vytratila i jen základní logika. :-(

              • atty  

                Pokud s tou „základní logikou“ míříš na mne, tak za prvé – že ho máš na Lectora HT jsi napsal až teď (já to sedlo měl a při tom Lectora neměl ani nemám), za druhé – výběr sedla díky odlišným proporcím každého jednotlivého uživatele a specifickému použití (cyklostezky vs terén vs silnice, krátké vyjíždky vs celodenní výlety, jízda s/bez vložky atd atd…) dost postrádá tuhle logiku – znám spoustu lidí, co na silničkách za 100k vozí stará „turistická“ sedla, protože jim to tak prostě vyhovuje a jsou na to léta zvyklí, nebo si naopak na enduro dají silniční karbonovou skořepinu, protože jim to tak opět vyhovuje. „Logicky“ tedy odvodit, že na určitý typ kola má přijít určitý typ sedla asi jde, ale vcelku to moc nefunguje, proto tahle „logika“ u výběru sedla celkem pokulhává z výše popsaných příčin… :)

              • milan.v  

                No, ono to s tou „tvojí logikou“ není až tak žhavé… :-D

                Specialized bych určitě nevyřazoval, protože tady někdo řekne, že to je šmejd… A druhý se k němu přidá…

                Máš v tom hokej a být v tvé kůži, byl bych rád za každou radu…

                • blue.sun  

                  Hokej v tom nemám. Ale někteří se, jak vidím, snaží ho udělat za každou cenu.

                  • Booker  

                    No hele… ono to totiž nejde zbagatelizovat – radí Ti tu dobře, tak se nečil:) – ale kup si klidně, co chceš, podle vzorce – nový Specialized ne, SDG ne (tvrdý), SQlab ne (drahý) apod. Třeba uspěješ… Já si tím prošel, pročetl spoustu uživatelských recenzí. Protože nemám čas obíhat obchody, tak jsem jen zkusil Specialized Henge, ale to mi teda nesedělo v prodejně vůbec… (a přitom si ho spoustu lidí pochvaluje na podobné užití, jako mám já). Pak jsem sehnal SQlab za „super“ cenu, risknul to… a naštěstí pro mě se povedlo… To ale neznamená, že Tobě by sedělo… (Mimochodem nemám Lectora, ale Spectrala)…

                    Jednomu totiž sedlo nevyhovuje, protože tlačí, druhému zmrtvuje partie, třetí sklouzává, pro čtvrtého je ze špatného materiálu… (Málokdy ale v recenzích někdo řešil, jak je tvrdé – protože víc jde o tvar pro dotyčného, než o „tvrdost“)…

                    • čel.A  

                      Sq lab je nej. Když se dobre nastaví, tak je nepřekonatelné.

                  • milan.v  

                    Aha, už vidím, odtud pochází tvé útoky…

              • krabica  

                To je blbost, každému sedí něco jiného, mám Spec. Phenom a jsem max spokojený. Naopak velkou výhodou Specialized je možnost zapůjčení testovacího sedla. Šel bych být tebou cestou testovaček a když si nevybereš, pak teprv zkoušel něco jiného.

    • jihacv  

      Jezdím na sedlech Specialized, jsem s nimi spokojen, nyní mám model Specialized Avatar Comp Gel black 143 mm .

    • danis7  

      Hledám sedlo, které bude rozměrově a tvarově stejné jako Fabric Scoop Flat 142, ale bude více polstrované, měkčí. Fabric Flat jsem měl půjčené jako testovací a sedlo mi, jen je hodně tvrdé, v terénu z něj bolí zadek. Zkoušel jsem i verze Radius a Shallow a ty mi nesedly, potřebuji ploché sedlo.

      Nějaký tip na výrobce tvarově podobného sedla? Dík

    • mlevora  

      Shanim lehce pohodlnejsi sedlo, idealne s vahou pod 300g a cenovkou do 1,5k. Vim ze kazdej ma jinej zadek a tezky presne poradit, ale byl bych rad za naky tipy a pak bych kouknul na moznosti se na nej nekde podivat/zkusit. Spis bez diry v sedle, to jezdim ted a neprisel jsem tomu na chut.

      • milan.v  

        Účel? Plošší/s oporou­/krátký nos?

        Co teď vozíš?

        • mlevora  

          aktualne vozim toto potrebuju neco pohodlnejsiho, jezdim bud klasicke celodenni/puldenni vyjizdky v lehcim terenu nebo jednou za cas nekolikadenni bikepacking a tam dostane zadek pekne zabrat

          • milan.v  

            Začal bych sedly Specialized, které mají nejjednodušší možnosti zapůjčit testovací sedla a mají zároveň velký výběr modelů, tu díru bych primárně neřešil…

            Zkusil bych PEKsport ve Vršovicích, kde mají těch testovacích sedel hodně a je s nimi dobrá domluva – Phenom/Toupe/Power.

            Toto jsou sedla, která by mohla být podobná tomu Flitu a Power je tam jako krátká alternativa, která by mohla nakonec být tou nejlepší.

            V případě sedel bez díry bych vyzkoušel modely Fiziku, který má také hodně míst s testovacími sedly – Antares (bude asi nejblíže tomu tvému Flitu)/Arione/Vento (krátká varianta s dírou).

            • mlevora  

              no to jsou skoro vsechno sedla 2k+ hledam neco kolem talire

              • V0jtisek  

                na cyklobazaru se u nekterych z nich do 1500 vlezes

                • milan.v  

                  Primárně si je má půjčit jako testovací, až teprve potom řešit nákup, ty levnější varianty sežene i za méně.

    • mlevora  

      Ma nekdo zkusenost s s timto fabric sedlem nebo obecne s fabric sedly? Je mi jasny, ze sedlo je individualni, ale nez ho nekde bude shanet na otestovani, postrehy druhych se urcite hodi

      • blackseal  

        Ja som ho kupil, aj na zaklade priaznivych recenzii, ale uprimne, nijak pohodlne nebolo po 20 km. Mal som stastie, ze zrovna na druhy den do obchodu prisiel na testovacku speslacky power arc, vyskusal som dva dni a rovno si ho nechal.

      • blackseal  

        Ak nepotrebujes s dierou, mozno by bolo vhodne aj fizik aliante bez otvoru, ja som si na blind kupil s otvorom a ten mi v kombinacii (s pravdepodobne nevhodnou) vlozkou v nohaviciach robil problemy. Ale ak by som bral do uvahy iba samotny tvar, pripadne tvrdost, bolo fajn.

        • mlevora  

          A nemate naky tip v Praze na obchod, kde by meli pokud mozno co nejsirsi nabidku sedel k testovani?

          • V0jtisek  

            fiziky maji v bike-eshop na ladvi, ale jen v large velikostech, jinak jsem nic nenasel… je to bida

      • Chiron  

        Mám ho, akorát ve verzi Elite. Kupoval jsem ho teda bez vyzkoušení, ale podařilo se a sedlo mi dobře a je fakt pohodlné. Jediné na co si musím zvyknout je ta matná úprava povrchu, po které tak dobře nekloužou kalhoty při lehkých změnách posedu.

    • mlevora  

      Ma podle vas smysl resit material lizin? Co se tyka ohledne pohlcovani vybraci

      • milan.v  

        Určitě to smysl má, pokud máš peníze na dražší typy, nejde jen o ližiny, jde také o materiál a vyztužení těla sedla, což ho znatelně zpevní.

      • Stavel  

        Nemá.

        • milan.v  

          Z tebe mluví zkušenost, zdá se… Tipuji, že jsi toho moc na různých typech sedel neodjezdil…

          • krabica  

            V kontextu ceny, kterou je tazatel ochoten zaplatit, opravdu nemá. ;-)

            • mlevora  

              No ja bych za sedlo zaplatil i vic nez jsem mel puvodne v planu pokud to ma funkcni smysl

              • Stavel  

                Co má smysl řešit, tak je tvar sedla, konstrukce skořepiny a množství polstrování. Tam jsou dle mě rozdíly poznat. Ale jestli je trubička z oceli, tinanu nebo karbonu, je dle mého zkušenostmi nepodloženého (jak jsem se dočetl) názoru úplně jedno. A další moje zkušenost je, že je úplně jedno kolik sedlo stojí.

    • mlevora  

      Nekdo k zkusenosti s Ergon SM comp ? Da se trochu verit ergon kalkulatoru ?

      • Fleak  

        Mám tu levnější verzi Sport a spokojenost. Koupil jsem užší verzi, která mi vyšla dle stránek Ergonu.

        Sedlo mi přijde tvrdší, ale co do pohodlnosti nemám výtek.

      • V0jtisek  

        jakou mas sirku kosti, ja jsem na prelom velikosti a dost sem se trapil s vyberem a nakonec to vzdal, ale v s/m to docela slo :) m/l bylo trapeni

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.