Jaké 1x převody vozíte na 29”?

133 nepřečtených
  • plzakj

    Řeší se tu kde jaká cípovina, tak by mě taky jedna zajímala :-D

    Na novém 29” XCcku mám 11s 32/11–42. To je po přechodu z 10s 38–26/11–36 papírově docela rozdíl. A to jsem dával 38z pilu místo 36. Paradoxně mi ale 32/11–42 zas tak nepoužitelný nepřijde. Asi bych mohl mít tvrdší i lehčí stupeň, ale pro nezávodní ježdění zatim OK.

    Tak by mě zajímalo, co vozí BF na konci 2019? Pokud máte 27.5” nebo 26”, tak volte odpovídající kategorii po přepočtu.

    V komentářích klidně rozveďte důvody a dohady.

    Anketa: Vozím 1x?

    7x
    5%
    8x
    6%
    5x
    4%
    16x
    12%
    9x
    7%
    16x
    12%
    4x
    3%
    35x
    27%
    12x
    9%
    • Chlebovnik  

      34×10–42. Na dvanáctku bych chtěl 36×10–50. Podle kalkulátoru by se dalo i 38, ale tam už mi přijde zbytečně těžká kombinace 38×10 a výběr převodníků je omezený. AbsoluteBLACK třeba na moje kliky dělá max 36.

      • plzakj  

        Husty.

      • kejda  

        Tak než to koupíš, tak se hlavně mrkni, jestli se ti tam vůbec ta pila 38z vleze, aby neškrtala. U ibise Ripmo max 32z ovál a je ta mezírka tak na nehet :). Pravdou je, že u tohoto typu kola konrétně asi výrobce nepředpokládal, že se budou dělat etapy na silnici, tak možná proto málo místa.

        • ceo  

          Přesně. 34 je nejčastější max. rozměr převodníku u trail/EN bajku. Pro ovály to pak je 32

          • plzakj  

            On ma asi HT. Je jasny, ze u fullu se voli jiny prevodniky kvuli ramu a i poloze pivotu

        • Chlebovnik  

          EPIC HT. Místa je tam hodně. Na 36 ovál/38 kulatý určitě. 38 ovál by se musel vyzkoušet, případně dát 38 kulatý. Ale dneska jsme zase probírali problematiku 12-SPD (SRAM) a čím dál víc si říkám zlatá nezničitelná jedenáctka. Ale kdyby se třeba ty Shimano přehazovačky ukázaly být odolnější…

          • mirage  

            co, není dobrá 12-tka?

            • plzakj  

              Tipuju dlouhy hazky vyzadujici co nejpresnejsi rovnost a presny serizeni. Navic cim delsi, tim nachylnejsi na to ji rozhodit nebo ohnout.

              • Chlebovnik  

                Je to přesně tak, aspoň na SRAMu. Shimano je tu teprve krátce, tak počkáme, jaké budou reference.

            • novas752  

              Je velice citlivá na absolutně rovnou patku, čistý bowden a přesné seřízení. 11spd sram snesl znatelně víc.

              • mirage  

                no měl jsem hazku 1×11 pak předěláno na stejné hazce na 2×11 a nikdy žádný problém,to je pravda. Hodně lidí co má 1×12, tak to chválí a že nemají žádný problém, že to jednou seřídí a vše ok.

        • Tina  

          Výrobcovia ako napr. Garbaruk s týmto počítajú. Garbaruk robí offset u svojich prevodníkov variabilný. Čím väčší počet zubov, tým menší offset prevodníka.

          • novas752  

            Ale ne vždy to stačí.

          • Zdendyš  

            A co linka, linka retezova samozřejmě? ;)

            • novas752  

              Co s ní jako? Nechápu že to tak někdo hrotí, jedná se o pár mm.

              • Zdendyš  

                Boost a neboost je taky emenem par mm a ty jak vime, delaji divy ;).

              • kejda  

                Padá řetěz, občas to hrká, chrastí… Někomu to třeba nevadí, mně jo.

            • Tina  

              pokiaľ chceš jazdiť veľký prevodník a nevieš ho dať do rámu tak sa musíš rozhodnúť čo je priorita. Kompatibilita, alebo reťazová linka :) Navyše, ešte sa nestalo, že by som si na niektorom svojom bajku nevedela nastaviť reťazovú linku akú potrebujem :)

              • Zdendyš  

                Psala jsi, ze nektete ramy nedovoluji instalaci vetsiho jednoprevodniku /36 a vice z. / a ze to nektere firmy dohaneji jinym nez optimálním offsetem prevodniku. Muzes nam prozradit maly zazrak, tedy jak resis optimalni retezovou linku ? Snad jedine upravou retezove ramove vzpery :). No a jestli si umis nastavit rezezovou linku jakou si myslis, ze potrebujes, nepochybuji :).

                • kejda  

                  Jako jde to, no. U 24" kola, které bylo primárně dělané na 1×10 při osazení 1×11 padal řetěz okamžitě při prošlápnutí dozadu. Trochu se to spravilo podložkami pod převodník z vnitřní strany, ale nebylo to úplně ono. Jinak třeba na mém kole je místo na max 34z. A i ten měl mezeru s bídou milimetr vůči zadní stavbě a stačilo trochu bordelu a už se otíral…

                • Tina  

                  Problém namontovať veľký jednoprevodník sa týka hlavne starších rámov so zadnou stavbou 135/142mm. Nové boost 148mm zadné stavby by nemali mať problém z montážou 38–40z prevodníka. Ešte som nepočula o súčasnom ráme určenom pre systémy 1× niečo, ktorý by nedovoľoval montáž aspoň 38z prevodníka. Takže to nie je problém.

                  Reťazovú linku si nastavíš 1. buď výberom prevodníka so správnym offsetom, alebo 2. posunutím kľúk o pár mm do strany využitím podložiek pod stredovú osu, alebo podožiek na samotnú osu kľúk.

                  • novas752  

                    Spousta současných rámů má problém i s 36z.

                  • Zdendyš  

                    Kliky maji vuci ose ramu pouze a jedno optimalni usazeni. Podkladat kliky podlozkami vuci strredovemu slozeni je nekoser stejne jako ruzne bastlicke firmy s ruznymi odsazenimi prevodniku do ruznych ramu. Je bud boost nebo neboost.

                    ;).

                    • novas752  

                      Mě ten proměnnej offset v závislosti na počtu zubů dává docela dost smysl. S malinkým převodníkem se tak nějak dá předpokládát, že to je kvůli jízdě do kopce – převodník je blíže větším pastorkům. Naopak s velkym převodníkem je tak nějak očekávaný že se bude jezdit často na těžkých převodech po rovinách apod. a tak je převodník blíže malým pastorkům.

                      • Zdendyš  

                        To jsou mylne predstavy u jednopily.

                        • novas752  

                          Důvod?

                          • Zdendyš  

                            Porad dokola. Optimalni retezova linka ;). Tzn osa prevodniku protina stred kazety. Logicky.

                      • kejda  

                        Tomu moc nerozumím. Jak to vlastně myslíš?

                        Proměnlivý offset vs zuby, asi jsem už moc nalitej :)

                        • novas752  

                          Viz Garbaruk, jejich převodníky mají pro každý počet zubů trochu jiný offset = trochu jinou řetězovou linku. Měnší převodník má větší offset než menší = je blíže k rámu, řetěz se k velkým pastorkům nemusí kroutit tolik do strany. A naopak větší převodník má výhodnější polohu pro malé pastorky.

                          • Zdendyš  

                            Predevsim ma vyhodu pro nepovedene ramy ;).

                          • kejda  

                            Asi jdou jinou cestou než mejnstrim Sram a Shimano.

                        • Zdendyš  

                          To bude plovouci jednoprevodnik v usazeni a dorovnava odsazeni dle potreby :))

                    • Tina  

                      Vidím, že sa vyznáš a si naozajstný odborník :D

                      • Petr78  

                        A ty si myslíš, že podložky pod kliky/ložiska pouze z jedné strany jsou v pořádku?

                      • Zdendyš  

                        Odbornik jsem pouze na zensky ale nemam rad bastleni typu boost naba do neboost ramu, podkladat str.sl. abych dorovnal retezovou linku nebo se vesel vetsi prevodnik alebo pouzivat nenormovane prevodniky s ruznymi offsety pro vetsi jednoprevodniky u nepovedenych ramu jako nekdo ;). Nicmene, pokud te uvidim nazivo a bude vse ok ;), muzu na prechodnou dobu zmenit nazor, který si necham pro sebe :).

    • JDF  

      Plánuju přechod z 3×10 (24–34–42 + 11–34) na 1×12 (36 + 11–51) u 27,5 kol. :)

    • mrazik62  

      Na traily mám 34/11–48, na běžné ježdění 34/10–50. Oboje 11sp a ta 34 je ovál. Používám dvoje kola – jedny do terénu, druhé s xc plášti.

    • snas89  

      Prostě dej na novýho mazla x01 eagle a máš pokoj:)

      • plzakj  

        Chci dat lehci kola. Ty seriovy Alexrims s deore nabama maj snad 3kg. Tak premejslim, jestli vzit rovnou s microspline orechem a otocit to cely na 12s XT/SLX, nebo s klasicky a dojezdit tu NX kazetu.

    • Polka  

      Vozím 11spd 34/11–46 na dvou kolech a dá se to. Byla to nejlevnější varianta přechodu, protože jsem kvůli financím nechtěl brát Eagla a XD ořech. Na zimáku mám 11spd 32/11–42 a samozřejmě, že chybí převody do lehka i do těžka, ale v zimě nezávodím, takže mě to netankuje a NX je sice těžší, ale držák i ve sračkách po 10tis. km.

      • plzakj  

        aha, tak tim pada varianta, ze vymenim, az to NX ojedu :D

        • Polka  

          Jo :-) Já už tam chtěl i na zimáku hodit sunrace 11–46 a 34 čínu, ale prostě ta origo NX kazeta i převodník jsou nesmrtelný a navíc mám ještě oboje záložní sundaný z letňáka, takže se toho jen tak nezbavím. Najezdím s tím přes zimu v blatě, větvích a sněhu +/- 2500km. Letos už čtvrtá zima, takže 10tis mít bude…jen točím ty 1110 řetězy a občas srovnám nabořenou hazku.

    • okam_z_brna  

      11 spd 36/11–46

    • DoomHammer  

      1×12 36/11–50 :)

      Proti původnímu 3z10 42/32/24 11–36 jsem přišel o dva nejtěžší, nejlehčí mi plus mínus autobus zůstal. Skoky na kazetě jsou stejné, jaké jsem měl předtím. Nevýhody nevnímám, výhodou je absence levé páčky a tím nemusím řešit, jestli případnou stojku vyrvu na 32/36 a nebo budu řadit na pilách.

    • JFtryall  

      Na silnici 52–36T/11–28T- spatny, nevhodny pro me.

      Na gravelu 42T/10–42T a na kopecky(ty vetsi) 30T.

      Na 29er 36T/ 10–42T a na hodne tezky veci 32T.

      Na enduru 34T/ 11–42T na 650b.

    • RUSH  

      Mám teď od podzimu nově 1×12 Shimano (jel jsem na tom pořádně asi 2×). Vpředu 34 zubů a vzadu 10–51. Přecházel jsem z 2×10 38/24 a 11–34. Pocity jen pozitivní, více poznatků ale až při maratonském nasazení na jaře:-)

    • vit.sklenar  

      Já tam mám 1×10 na 27,5 plus, takže obvod cca jak u 29, převody 32/11–42.

      Občas bych si přišlápl z kopce na nějaký těžší a do kopce ulevil na ještě lehčí, ale jsem nenáročný turista, takže cajk.

      • Lišák  

        29" 32 / 42 = 0,83

        26" 22 / 26 = 0,85

        To jsi na 26" jezdil silniční kazety, že Ti (v podstatě) vyhovuje nejlehčí převod 0,83?

        • vit.sklenar  

          Na 26'' jsem měl nejlehčí 22/32 = 0,69, takže jsme přišel o asi 1,5 převodu (druhý nejlehčí byl na 26'' 22/28 = 0,79). To jsou čísla. Pocitově to není tak velká ztráta, protože větší kola přejedou do kopce překážky lépe než menší, navíc ty balóny s nízkým tlakem se přes všechno tak příjemně převalí a drží grip a dávají pocit jistoty (a bezpečí :) Na asfaltu ty výhody nejsou.

    • deh  

      mam Sram XX1 – 34×10–50 z výroby , ale budu kupovat 36 převodník..

    • kubad  

      Na silnici 53–39T/11–28T 11sp – na druhé co si stavím titan 52/38/ 12–25T – 10sp

      Na gravelu 40T/10–42T – 11sp

      Na 29er 36T/ 10–42T – 11sp

      Na AM29er 34T/ 10–50T – 12sp

    • embi  

      Road – 52–36T / 11–28T – moc mi to nevyhovuje…

      XC 29er – 34T / 11–42T

      EN 29er – 30T / 10–42T

    • Zdendyš  

      Silnicka: 53/42 – 11/28 10sp.

      Cyklokros: 46/36 – 11/32 10sp.

      Ht 29": 36/26 – 10/42 11sp.

      Ebike 27,5" : 36 – 11/40 11sp.

      Cca 10 000 – 12 000km rocne prakticky ;).

      :)))

    • TK75  

      Gravel

      40T – 11/42T (Diverge)

      42T – 11/34T (Ronin SL)

      50/34T – 11/32T (Ronin)

    • jerrymouse  

      Ja jsem strasnej chcipak koukam. Enduro, 650b. 32 oval, 10–50 (12s). Predtim 32 oval, 10–46 (11s) – tam mi chybel jeden do lehka na nejvetsi stojky v okoli (vyjel jsem to, ale hodne silove).

      • kejda  

        Nejsi, já taky tak, 32 AB ovál – 10–50 eagle. Co nevyjedu, tak vytlačím, protože je špatně upravená trať, jinak bych to pochopitelně vyjel :)

      • n_bye  

        Taky koukám že tu jezdí hrozný cirkulárky. Já mám na 46 vzadu 30 vpředu a ty čtyři zuby navíc by mi vzadu nevadili. Ale je to trailbike do hor, ne xc. Když někam vyrážím tak většinou to začíná krpálem. Z jedné strany Krušky z druhé Doupov.

      • Charlie_R  

        Já jsem horší :-) 29er 30T na 10–50T Eagle. Chvilku jsem jezdil 32T, ale 10 vzadu jsem řadil témeř jen z kopce, takhle to je pro mě akorát. Jezdím dost v kopcích(Lužické hory) a rád vše vyjedu v sedle. Vlastně mám stejný nejlehčí převod jako předtím 22–34 na 26er.

        • Lišák  

          Já taky. U 29" bych musel mít 30 / 50 nejlehčí.

          • Charlie_R  

            Chce to ale vzadu nejtěžší 10. 11 už by zase na rovinu a asfaltové přejezdy bylo pomalé. Ovšem všechno je to individuální dle výkonnosti a ježděných profilů. Když vyrazím směrem Mácháč, tak můžu mít klidně 34T :-)

            • Lišák  

              1× mám jen na FS 26". 1×10. 30 / 11 – 46.

              30 / 11 je na 26" fakt bída na asfaltu, ale na fullu mně to až tak nevadí. Asfaltu se vyhýbám. U 29" by mně osobně těch 30 /11 stačilo, i když 30 / 10 by bylo lepší.

              • Charlie_R  

                Tak ono by mi 11 taky stačilo. Nejsem žádný chrt :-) Zkoušel jsem placky 34,32 a teprve 30 mi sedlo, vyjedu i prudké stojky a na rovině častěji těch 10 vzadu.

                • mirage  

                  je to tak, taky rád všechno vyjíždím a proto chci mít hlavně převody do lehka. Dívam se na vás dva co si píšete a taky rokama patřím k vám :-)) někteří to ale nepochopí, nač tak lehké převody.

                  • Charlie_R  

                    Kluci co závoděj to, co my motáme na hodně lehké převody, radši už vybíhají :-) Je to rychlejší.

    • tompca  

      Gravel ( Diverge) 2×11 48/32T – 11/40T

      Krosové kolo 3×10 44/32/22T – 11/34T

      • kalimero  

        Co máš za hazku na Diverge? Ty rozdíly zubů jsou nějak velké.

        • tompca  

          RD-RX 810, bez roadlinku ( ten mám zatím v šuplíku).

          Najeto zatím okolo komína cca. 20km a funguje to.

    • Breakpain  

      enduro 27.5 – 34 × 10–42

      DH 29 – 34 × 11–25

    • RomanH  

      29'', AB Oval 30×10–42 (11 speed, XD orech)

      Jsem sracka.

      • Jaroslávek  

        Fakt jen 30 ?

      • Zoidberg  

        Sračka? Není to tak dávno, téměř všichni vozili nejlehčí převod 22/32 (34, 36) na 26" kole. To asi byly ultrasračky.

      • Paja  

        Ja myslel, ze to je Exik ;)

      • obda  

        Voe, máš nejlehčí 0.79.

        Já nejlehčí 0.69 (22×34) a druhý nejlehčí 0.74 (22×30). Jezdím často oba ;)

    • scalar  

      Jednoplacku mám aktuální jenom na jednom kole, 1×11 38/11–42, kola 27,5".

    • ceo  

      29 AM 32 ovál/ 11–42 (1×10)

    • mrozu  

      36 ovál/10–50… přemýšlel jsem o 38, ale to bych přestal mít rád Alpy :)

    • KAITEN  

      34 AB oval 10–42 – 11×

    • petyn  

      34 oval AB a 10–50 12×

    • carlyno  

      34 AB ovál 10/42 – 11×

      silnic 53/39,12–25 10×

      zimák 53/39,12–28 8×

    • mire  

      TZ 34 / 10–51 12×, zatím snad netlačím, ale někdy fuška to udýchat. 10–12z využiji hojně. Jezdit více terén a hory dal bych pilu 32z, a to spolu i s hrubším vzorem pláště.

      • mire  

        Asi třeba říci, že i tvrdší i lehčí by se mi oba rovnoměrně hodily. Ale zpět na 2×10 38–24 / 11–36 bych nešel, i tam jsem použil vlastně jen 12 převodů, 10 na pilu a 2 na kašpárka, a jen rozsah do rychlá byl trošku větší.

    • MichaelSimek  

      XC 29 34/Eagle

      En 29 30/Eagle

    • couffy  

      XC 1×12 36AB OVAL 11–50

      XC zimák 1×11 34 11–46

      Silnice 2×11 52,36 12–29

      Dojíž´dák 1×9 38 11–36

    • Krispinm  

      XC 29" 1×12–36×11/50

      Silnice 3×10–50/39/30×11/23

    • matbiker  

      Xc full 1×12 34(někdy 36) x10/45, ale asi dám kvůli kolenům 10/51

      Fatbike 1×12 28X10/51

    • Touš  

      HT 34 × 10–50

      silnice 50/34 × 11–28

    • Petr78  

      Já vozím na 29" převodník 34z společně s 11s kazetou 11 – 46z

      Ale budu dávat převodník 36z

      Doporučíte prosím 36z převodník pro kliky SRAM Direct Mount za cenu do 1000,– Kč?

      Klidně bych šel i do ocelového. Bohužel SRAM dělá ocelový maximálně 34z.

    • Rychlej turista  

      Tak já silničce vozím trojpilu 52/42/30 a vzadu devítikvalt 11 – 21. Na novém celokarbonovém ultimátním drsoňovi 27,5" budu mít vpředu 44/30 a vzadu devítikvalt 11 – 34.

      • Zdendyš  

        Moudry clovek.

      • oddie  

        Tenhle trojtác jsem měl kdysi taky, zhruba do roku 1996 :) Tuším RX100 to tehdy bylo? Devítky 11–34 mám ještě doma taky, na 27,5 už ale letos místo ní půjde 2×11, devítková jetá XT kazeta z něj holt půjde na měšťáka, kde je 1×9, a ještě mám v regále XT kazetu 11–34 ani nevybalenou z krabičky, tak tu už si asi nechám jen jako artefakt :)

    • Petr78  

      Nejsem si úplně jistý, jestli si někteří přispěvovatelé přečetli nadpis téma: Jaké 1× převody vozíte na 29”?

      • Rychlej turista  

        Nadpis většinou přečte úplně každý.

        Ne každý je ale schopen číst i dále: Tak by mě zajímalo, co vozí BF na konci 2019? Pokud máte 27.5” nebo 26”, tak volte odpovídající kategorii po přepočtu. V komentářích klidně rozveďte důvody a dohady.

        Já to teda nerozváděl, protože bych jen opakoval to, co je o mně notoricky známo :-)

        • Zdendyš  

          Pro mne je BF stale neco mezi nebem a zemi a na tu kdyz obcas sestoupim, tak zohlednuji skutecnost, ze zde lze srozumitelne a castecne smysluplne mluvit a plout na stejne vlně pouze se zlomkem zdejsich ucastniku.

          ;)

          • TK75  

            Tak pravil Zarathustra

            :-)

            • DoomHammer  

              Všichni jsou blázni, jen Zdendyš je Letadlo. :)

              • Zdendyš  

                Ja mam blazny i poloblazny rad, zklidnuji moji mysl a na druhou stranku mne i potesi, kdyz je na tom nekdo hůř nez ja :))

        • Petr78  

          Máš pravdu. Není to tady jenom o nadpisu.

          Díky tomu je ale tohle téma jeden velký guláš.

          Člověk si holt ty relevantní informace musí vyhrabat mezi spoustou „bordelu“ :-)

      • plzakj  

        Nj. Ale i tak si z toho clovek dokaze udelat nazor. Tem, co pisou, ze na silnici maji trojprevodnik taky dekuju :-D

        • oddie  

          Tak ať to máš komplet :)

          20" 1×7 32/12–34

          24" 1×8 32/13–36

          24" 1×9 28/11–36

          26" 1×10 32/11–46

          26" 1×10 36/11–46

          26" 1×11 28/11–40

    • greg  

      XC Full 29er – 34T/10–51T (1×12)

      XC HT 29er zimák – 34T/11–46T (1×11)

      Silnice – 52–36T/11–32T (2×11)

    • Doktor22  

      Já jsem přešel na Eagla, ale jsem starej, tlustej a jezdím Beskydy LH a pod..

    • rici69  

      Na starším mám ovál 11s 32/11–46. Postupně po přechodu z 10s 40–32–26/11–36, následně 10s 38–26/11–36.

      Na novém 12s 34/10–50 zatím OK jen půjdu opět do oválu.

    • Romancero  

      53 × 14–28 (městské kolo)

    • plzakj  

      Tak jsem se nakonec rozhodnul zustat u sramu a objednal 10–42 a 32 AB oval.

      Nejdriv jsem byl rozhodnutej pro shimano 12s, ale odrazovala mi vaha kazet a musel bych menit i saltr a hazku. O sramu 12 jsem kvuli problemum se serizenim vubec neuvazoval. A jak je videt vedle ve vlakne, uz ruzne vakly a podobne problemy vylejzaji i u shimana. A zaplety s XD orechem budou aktualne o neco levnejsi.

      Pri porovnavani 12s s tim, co jsem realne jezdil na 38/26–11/36 a pocitu z 32–11/42 jsem nejak dospel k tomu, ze ten jeden prevod navic by byl „nice to have“, ale rozhodne neni nutnost.

      • embi  

        Sram 10–42 je geniální pohon, kterej kromě rozsahu (vs Eagle) nema zásadní slabinu. Stejně tak XD vs zakusující se (micro)spline.

      • KAITEN  

        presne tohle vozim, zatim mi neprislo, ze by mi chybel lehci prevod.

    • Bafoon  

      36×11–50

    • vasilacer  

      29HT 36×10–50

      27,5 Full 34×11×42

    • creater  

      29 Full 11sp 36×11–46

      • Petr78  

        Přesně tento setup mám v plánu.

        Jenom musím počkat měsíc, než přijde převodník z Aliexpress.

    • Kubiczech  

      42×11–32 kroska/gravel

      30×10–50 celopéro/věšák na oblečení

      • kejda  

        U toho druhého kola tě zase nemusí trápit převody do rychla:)))

    • Tina  

      Garbaruk pripravuje nové 12speed kazety z väčším rozsahom. 10–52z pre orechy XD a Microspline a 11–52z pre štandard HG orech. už som urobila predobjednávku. Ak by mal niekto záujem nech mi napíše SZ.

      • Petr78  

        Já ani v největším kopci nevyužiju 46z pastorek (34z převodník).

        Jaké jezdíte kopce a jaké máte převodníky, že potřebujete 50 a víc zubů na kazetě?

        Já teď budu dávat 36z převodník a přesto 46z pastorek bude spíš jako rezerva pro opravdu prudký kopec.

        • blue.sun  

          Já mám ovál 36 zubů a snesl bych i 38, ať na přesunech nehobluju poslední dva pastorky. Kazeta 11–46, a tu 46 využiju na XC závodech docela často. 52 zubů by byl zajímavý vyprošťovák.

          • Johny.Merida  

            Jakmile nasadíš větší kazetu, na závodech zpomalíš :-)… Vozíval jsem 34z a 42 kazetu a prostě jsem to musel do kopce rvát a ostatní řadili 46,50a ujíždel jsem :-) , po nasazení 46 kazety se ulejvám. ( psáno a bráno s rezervou) :-)

            • blue.sun  

              No, když jsem měl jen 11–42, tak byly zkrátka kopce, které už jsem nevyjel. A nebo jsem musel řadit malou placku, což v důsledku bylo totéž. S 11–46 zatím problém nebyl.

        • novas752  

          Ono to má co dočinění s fyzičkou a typem kola, nejen s délkou, sklonem a povrchem kopce.

          A kombinace mizerné fyzičky, nějakého trailbiku/endura na těžkých pláštích a prudkého kopce (aby byl člověk co nejrychleji nahoře a nemusel to složitě objíždět) si vyžaduje dostatečně lehký převod. Tlačit je pro mnohé méně příjemné, než pomalu jet.

        • Zdendyš  

          Strihni si treba maratonek Ralye Sudety a sve otazce se posleze zasmejes ;).

    • look_as1  

      3×10 52–39–30 / 11 – 36, brzo uz 3×11, vzadu pak 11–36 nebo vetsi.

    • wert7  

      36×10–51

    • carlyno  

      36 ovál 10×50

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.