• Majklos

    Cavec Cyklisti Dotazek o hobika … :)

    Pred nejakou dobou jsem koupil MERIDA 08 MATTS TFS 500-V, ktera ma vidlici SR XCM-H-LO 80 Lockout. Domnivam se, ze by to mohla byt tato - SUNTOUR XCM HLO 26" A-H, ale jisty si tim nejsem.

    Mam par otazek

    1. jak poznam, ze je tuhost vidlice nastavena na moji vahu/postavu ?
    2. jak prenastavit tuhost? Pokud ano jak?

    Pripadne prosim poskytnete nejaky navod, treba na email. Me osobne napada jedine vymena pruziny, ale zase nevim, jaka tam ted je a jaka by byla vhodna.

    Muj osobni pocit je, ze je vidlice dost tuha a to i v pripade, ze mam nastavenou tuhost co nejmensi. Kdyz se predehnu, prenesu vahu tela na vidlici a zhoupnu se tak na ni vsi silou, tak se pohne o cca 4cm.

    Jezdim prevazne po lesnich cestach, vazim 75kg, merim 182cm.

    Jen takova perlicka. (prevzato z Tuning testu) Kdyz zpednu predni kolo o 90° a pustim, tak kolo odskoci, coz by asi nemelo, zejo :). Pritom podstatne levnejsi vidlice, kterou ma na kole zena (RST Capa T6) krasne pad odpruzi, je taky o poznani „mekci“.

    Predem diky moc za rady a nazory.

    0 0
    • marapara  

      Tuhost? Jako to jak se kroutí, tuhost monobloku a vidlice jako celku? Asi nijak, jedině výměnou za jinou, tužší.

      0 0
    • Lister  

      2) jak prenastavit tuhost? Pokud ano jak?

      Jistě že jde – koupí jiné funkční vidlice. Možná jiní napíší, že jen prudím, ale dle mého názoru jediná rozumná rada… bohužel :-(

      0 0
    • marapara  

      Asi si pleteš 2 pojmy. Tuhost vidlice se myslí tím, jak se vidlice kroutí, pracuje, např. při intenzivnějším brzdění kotoučovkou, těžší člověk, se už musí kroutit dozadu. Tím se myslí tuhost vidlice.

      Ty asi myslíš chod vidlice. To jak jde do zdvihu. No to nevím u takové vidlice. Snad ji poslat milanovi na potunění.

      0 0
    • Lišák  

      Tahle vidlice nemá tlumení. Nebude nikdy chodit dobře. Navíc má tenké nohy, proto je málo tuhá (pojmy tuhost a tvrdost vidlice už vysvětlil marapara). Jak vidno-znáš T-T, tak si tam kup Epicon, v případě nedostatku financí Raidon a budeš mít vysatráno.

      Vlastně nebudeš. Až se na tom sveze Tvoje žena, bude ji chtít taky ;-)

      0 0
    • Vilém  

      Radsi ji vymen, za neco funkcniho. V teto vidlici nema smysl se hrabat a nejak vylepsovat.

      0 0
      • Majklos  

        No jde mi o to, ze na tomto kole mam najezdeno zatim jen 150km a nevim jestli me to bude bavit. Z toho duvodu nechci hned investovat do nove vidlice, ale radeji bych „posteloval“ tu stavajici (i za cenu, ze ji znicim :) ). Pokud me jezdeni vice chytne, tak nejspis koupim jine kolo.

        Nakonec jen poznamka k uvodnimu topicu … druha otazka mela znit „jde prenastavit tuhost? Pokud ano jak?“ … lehce jsem se uklepl, ale vypadam jak dislektik:) .

        0 0
        • Hejdik  

          No tak jsou asi 2 způsoby jak upravit tuhost pružení.jeden je,že,jak jsi zmínil,vyměníš pružinu za měkčí(předpoklá­dám,že chceš změkčít chod vidlice,aby ti chodila víc do zdvihu).Standartně se dávájí do vidlic středně tvrdé pružiny.Tato investice tě vyjde na cca +/-500 kč.No a druhá věc je regulace pružení na levé noze vidlice,pokud ti nevyhovuje rozsah předpětí tak jedinou možností je právě výměna pružiny. Otázkou je ,zda se tato investice u takové pružiny vyplatí.Asi bych to na tvém místě momentálně neřešil a jezdil.čas ti ukáže jestli budeš dál pokračovat a pak bych asi pořídil novou lepší vidlici.Ono u vidlice s 80mm zdvihu s nějakým extra pružením ani moc  počítat nemůžeš.

          0 0
          • pepek  

            80mm nepruží? Tos měl říct dřív, já jsem to 10 let vozil a teď teprve se dovídám, že jsem celou tu dobu vlasně nepružil :-(

            0 0
    • Tomcat  

      Tuhost vidlice??!! Ale výměnou za tužší, tuhost se udává jako mechanická vlastnost konstrukce vidlice v krutu.

      U vidle se spíš člověk setká s pojmem

      • komprese
      • odskok
      • moment odtržení
      • předpění
      • SAG

      Vzhledem k ceně vidlice bych o výměně pružiny neuvažoval . Spíš bych zkusit hustotu oleje a jeho množsví.

      0 0
      • jezura  

        Kdyby jsi dělal v cykloshopu,tak toto je základní otázka.Tuhost vidlice je myšlena jako,, tuhost pružení,,.Jinak u XCM ojej navyměníš,Pružení je zprostředkováno pružinou,jež je mazána vazelínou a tlumení má na starosti patrona,která nelze rozebrat,teda lze ale do funkčního stavu ji dostaneš jen těžko.

        0 0
    • tmax  

      Keď to natočíš do „+“, bude mäkkšia. Do „-“ zase tvrdšia. Zo začiatku používania to bolo aj naozaj poznať, no po pár 1000km to budeš mať za pár. No a s tým odskočením… :))) Pojazdi, nerieš, ak ťa to chytí, kúp niečo lepšie podľa preferencíí a spôsobu jazdy.

      0 0
      • Boris-1  

        neni to nahodou naopak? kdyz tocis do „-“ tak by mela byt vidle prave mekci ne…?

        0 0
        • tmax  

          Hmm, už je tomu skoro rok, čo ma XCM-ka opustila, si ma zvyklal. Ale mám dojem, že to na nej bolo naozaj tak, ako píšem. Nie je nič jednoduchšie, ako vyskúšať. Rozdiel by mal byť poznať. Aspoň ja som ho zaregistroval.

          0 0
        • Wojtek  

          jo

           
          0 0
    • nksh  

      Zrovna minulej tejden jsem s touhle vidlicí trochu laboroval-zvednul zdvih na 100mm a predelal na olej. Jeste by se mi hodila nejaka mekkci pruzina, ale nikde nemuzu najit kde by se dala sehnat. Neporadi nekdo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.