• ivaneck

    Mám dvě otázky:

    1. Jak rozdělat řetěz, nemám nýtovačku.
    2. Je třeba ho zkracovat? Pokud ano, jak se ty přebývající články vyndají?
    0 0
    • wroum  

      bez nytovace to nepujde.

      1 0
    • Daf  

      Pilku na zelezo mas ? ;)

      0 0
    • McBlacky  

      1. dvěma šroubovákama, flexou, pákovkama… každopádně ale každá z těchto metod ho poškodí nenávratně :)

      2. ano, nový je 114 nbo 116 článků, já zkracuju podle starého řetezu.

      dobrá rada: kup si nýtovačku :) bez ní ho nezkrátíš

      • bonus rada: kup si rychlospojku, je to mnohem snažší a neriskuješ rozrtžení z dvodu špatného zanýtování
      1 0
      • ivaneck  

        asi si zajedu ke známýmu, kterej ji má. Jinak novej řetěz je SRAM PC-971, se spojkou

        0 0
        • scret  

          tak proc jsi chtel vedet jak to zkratit retez bez spojky?:))

          0 0
          • navikin  

            Protoze i retěz se spojkou musíš zkrátit a spojka ti při zkracování nepomůže…

            0 0
            • McBlacky  

              zkrátit bez poškození by to tedy teoteticky mohl pilkou na železo, ale ta pruda… radši bych sjel k tomu kámošovi :)

              1 0
              • Vilém  

                Pilkou na zelezo?tak to zkus:)

                0 0
                • navikin  

                  Sundat s pilkou jde a bez problému. Řetěz ani nepoškodíš, jen musíš po přeříznutí pravé části zadní vidlle tuhle trubku zase slepit, svařit, spájet, sešroubovat,…:<))

                  1 0
            • scret  

              ja vim,jen jsem ho trosku zkousel jestli to neni olkyc:))

              1 0
          • blue  

            protoze ten starej musis nejdriv sundat, nez nandas novej :-)

            0 0
    • Vampix  

      ja myslim že je to nejmenši si pořidit nýtovačku Neni to nijak drahe a vzhledem k tomu že když se ti posere řetěz někde a nebudeš tam mit kamarada s nýtovačkou tak *******. Jedno ze zakladnich nařadi jinak řetěz si nechavam vždycky o jeden članek delši než starši abych pak připadně mohl zkratit

      0 0
      • JSt  

        to uz musis mit hodne dlouhej retez, kdyz davas pokazde jeden clanek navic? ;) ja to vzdy namerim podle shimanacke poucky velka-velka + 2 clanky.

        0 0
        • djano  

          Ale mi trva kym napisem dve vety.

          1 0
        • kubad  

          Mě to vychází s krátkým ramínkem 108 článků. (podobnou metodou) Nedávno sem to ze zvědavosti počítal.

          0 0
      • djano  

        „jinak řetěz si nechavam vždycky o jeden članek delši než starši abych pak připadně mohl zkratit“ – to po vymene 5–6 retazi potrebujes dlhsie ramienko prehadzovacky aby retaz nevisela. Len pozor – za cas budes nuteny prejst na 29" kolesa (aby spodna kladka nerobila brazdu) a zatial nic vacsie do lesa nevyrabaju. Ja si vystacim s povodnym poctom clankov…

        0 0
        • Vampix  

          Jakože pokud na danem řetězu jsem neskracoval a je tam pořad ten jeden članek plus tak nepřidavam:-D Od prvniho puvodniho članku davam jeden navic nebo dva Prostě jsem to předtim špatně napsal:-D

          0 0
    • Volf  

      Průbojníček slabší než čep. Podložit řetěz dvěma 5 kama matičkama. Kladivem čep zarazit do roviny s brejlema řetězu a potom průbojníkem vyrazit čep. Ty dvě matičky ti vyjdou tak, že ho úplně nevyrazíš. Spojení je podobný jen s rozdílem, že čep musíš s citem naklepnout tak aby přesahoval řetěz na obě strany stejně. V žádným případě nenýtovat jen ho pak prohnout s citem do strany tak aby se udělala vůle a článek lehce chodil. Jinak 30 let praxe :-))

      1 0
      • ivaneck  

        Taky o tom uvažuju. Jsou všechny principielně stejné, nebo je nutno na něco dát pozor?

        0 0
        • rock  

          Na to mám málo zkušeností, neporadím. Jenom mohu konstatovat, že ta moje (za 69,–) slouží už … moc let k naprosté spokojenosti. Při mých najetých kilometrech, kdy řetěz měním cca 3–4×/rok, je to nesmrtelný výrobek za pakatel.

          1 0
        • multib  

          Stejné nejsou, na SH řetězy potřebuješ rozpich, kde se dá nastavit opření řetězu – šroubuje se (což ten za 60,– určitě není). Také některé obyč rozpichy nepoužiješ na 10kový řetěz.

          0 0
          • rock  

            Buď mám tak neuvěřitelně šikovné ruce, nebo to zkrátka pro domácí použití zas až tak akutně potřeba není.

            0 0
          • multib  

            Foto.

            1 0
          • Andrzej  

            noo, i bez toho sroubovaciho bazmeku to jde, ted uz asi 2 mesice pouzivam nytovacku parktool ktera to nema, ale je tam o jednu takovou tu prepazku vic, o kterou si to muzes pak oprit vnitrni stranou retezu, kryz ho cces trosku roztahnout do sirky… jinak 10kovy retez uz se s tim delal taky dost blbe…

            0 0
        • pelhrimov  

          Je nutné si dát pozor na to, aby nýtovačka měla dostatečně dlouhou páku na otáčení čepu, koupil jsem si takovou mini nýtovačku a u bika nemám sílu vytlačit čep, na silničce ano. Načestí jsem si pomohl dlouhým hlíčem z nářadí, který mi jde nastrčit do otvoru šroubu nýtovačky, pak je již páka dostatečná a mám sílu čep vytlačit.

          1 0
    • mosquito  

      kladivo a hrebik (na spojeni pak novej nyt) .. ale s nytovackou to mas hned a jestli stoji 50–100kc tak neni co resit

      1 0
    • Zlatka  

      Co příště zkusit kaprfílda ?

      0 0
    • Tomcat  
      1. kleste , kladivo , hrebik , dulcik , kamen , pilnik
      2. nevim jak je dlouhej , možná třeba prodlužovat. Když vyndat viz 1
      0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.