Jak široké ráfky na 2.25 - 2.3 pláště

63 nepřečtených
  • plzakj

    Přemýšlím nad novými záplety na XC. Vozím pláště 2.25, ale občas nadam 2.1, možná bych zkusil 2.4 na předek. Otázka je, jak široké ráfky budou optimální pro ty 2.25.

    Rozhoduju se mezi 22mm a 25mm. Tíhnu k 25, ale na YT jsem koukal na video pláště 2.5 na 25mm enve a trochu mi to zarazilo. Tak nevím, jestli 25mm na 2.25 nebude moc.

    Dík za názory :-)

    Anketa: Ideální vnitřní šířka ráfku na 2.25 plášť?

    1x
    5%
    20x
    95%
    • novas752  

      Jestli moc negramaříš, tak 25. Tužší, větší opora pláště.

    • Lister  

      25mm už by na 2.1 mohlo byt moc.

      Pro tohle použití nevidím důvod dávat cokoliv širšího než 23mm.

      • RomanH  

        Tak chce zkusit (na predku) 2.4, a pta se na 2.25 Ten rozmer 2.1 beru jako okrajovy. Nestastne zvolene rozmezi, ale 25mm bych se na ten nejcasteji pouzivany rozmer 2.25 nebal.

        • plzakj  

          Jo, 2.1 dojizdim a uz ho asi znovu porizovat nebudu. Primarne mi jde o to, aby 25mm nebylo moc na 2.25

          • Hadato  

            Já teď vozím 25 mm ráfek a i ten plášť 2,1 je v pohodě (Specialized Ground Control, Schwalbe Ice Spiker). 2,2" nebo 2,25" jsou pak úplně bez problému (vozil jsem X-king, Mountain King II, teď mám Rocket Ron a Trail King). Rozdíl proti 21 mm ráfku mi příjde hodně znatelný, zvláště v zatáčkách při nižších tlacích.

            Jediný plášť, který mi tom 25 mm ráfku přišel ideální byl ten Mountain KIng II 2,2",kde boky pláště byly širší než vzorek, což mělo za následek rychlejší odírání pláště v těžším terénu (ostré kameny, bahno, přemrzlý sníh,…). Tvar byl trochu více čtvercový, ale vůbec nic zásadního.

            Pokud chceš plnohodnotný 2,4" plášť, s tím 25 mm ráfkem bych neváhal.

            • plzakj  

              Ted mam rafek 20mm. Jezdim bez dusi a Conti 2.2 na predku mi prijde, ze se zvejka. Tak si rikam, ze 22mm by zas takovej rozdil nebyl.

              • Hadato  

                Jezdil jsem před tím 21 mm ráfky a s MK II 2,2" mi to taky tak na předním kole přišlo (u jiných značek to ale spíš odpovídá 2,1"). Po výměně ráfku za 25 mm verzi žvýkání subjektivně zmizelo. Teď vozím Trail Kingy 2,2" (je to plnohodnotná 2,2" guma) a pořád naprosto v pohodě.

                Těžko ale říci, jak moc v tom žvýkání hrál roli profil MK II – má vyšší vzorek a je celkově hranatější.

                Já bych se ale těch 25 mm ráfků nebál. Na svěťáku už to taky vozí (třeba Nino). Navíc více a více plášťů se přizpůsobuje širším ráfkům.

                • Hadato  

                  EDIT: Když jsem se teď díval na různé výrobce XC raket, tak ty 25 mm široké ráfky už jsou docela norma (Scott, Kross, Yeti, Trek dokonce 29 mm).

        • Lister  

          Vozím 2.35 na 28 mm ráfku a je z toho čtverec.

          Jestli je to primárně na 2.25 a tím že dopředu možná někdy 2.4 tak 22–23mm bude stačit. Taky záleží na konkrétním ráfku. Každý ten plast nafoukne jinak.

          • novas752  

            I na plášti a na požadavcích jezdce – na širšim ráfku bude běhoun více rovný, boční větší figury se v náklonu a na nerovnostech dostanou dříve do záběru, ale bude taky více odhalený bok.

            • pepek  

              . . . . . .a taky to hov*o pojede

              • novas752  

                No ale bude mít lepší záběr a grip. Je to o prioritách…

                • plzakj  

                  Jeste bych mohl dat 25mm dopredu a 22 dozadu :-)

                  • LM  

                    Pokud plánuješ dopředu širší plášť než dozadu, tak je to dobrá volba.

                • pepek  

                  No já jen že v Tvém výčtu tato fičura chyběla.

            • lukas aka mitro  

              Jo…a jak to naklopis vice, uz zadne zabirajici figury nebudou.

              • novas752  

                Rikam ze je to o preferencich a stylu jizdy. Opacny extrem je behoun hodne obly a nekdo kdo skoro neklopi a krajni figury vozi defacto zbytecne.

    • plzakj  

      Nemel by nekdo fotku 2.25 plaste / tvaru na 25mm rafku? V googlu se mi to nejak nedari naformulovat dostatecne presne.

      • LM  

        Ještě upřesni:

        • jaký plášť to má být. 2,25'' od Schwalbe je mnohem objemnější než ten samý rozměr od Maxxisu :-)
        • a taky jaký patky má mít ten ráfek. Klasika nebo hookless? (hookless ten plášť roztáhne ještě o něco víc).
      • Pán z Dubu  

        Vozím X-king 2,2“ na vnitřní šířce ráfku 27 mm a Ikon 2,35“ na 31,6 mm a je to super. Také mám na starším kole 2,0“ na vnitřní šířce 17 mm a 2,1“ na 18 mm, foukám víc a stejně se to žvejká.

        • Lister  

          Toho Ikona jsem chtěl zkusit ale nakonec jsem raději dál poradny plast.

          Ono sehnat rychly plast na 33mm ráfek není úplně j dnodjche.

          Lehké kontinentaly jsou k ničemu. Mají špatnou kostru a pořád se žvýkají. Na širším ráfku jsou lepší ale to jen kompenzuje původní neschopnost pláště chovat se slušně na normálním ráfku.

          • plzakj  

            Jak to tak ctu, tak zacnu tim, ze sundam ty Conti RK/XK ze stavajicih 20mm rafku. Treba se to prestane zvejkat.

      • Pista.Wassermann  

        Mrkni na me kolo v profilu. Ráfky ryde 25mm, bezdusi, pláště 2.25 maxxis ikon

        • plzakj  

          Diky. Koukal jsem taky ma GMBN na Nielovo videa s novym LUXem a tam ma 25mm rafky s 2.2 a 2.3 Conti plastema.

      • mire  

        Posílám fota na ráfku rozevření 25 mm. Doplňuji i naměřenou šířkou přes boky. Schwalbe je stále pod rozměr, a u Bontrageru to sedí již při nahození na ráfek 19 i 25 mm. Tlaky do 1.8/2.0.

        • Sch TB 29×2.25 57–622 – 55.5 mm a najeto 2500 km, středový vzorek sjet z 1.5 na 0.8 mm
        • Bon XR1 29×2.00 51–622 – 51.5 mm a najeto 6500, letos se mi nepodařila sjet.
      • Lister  

        Pravda máš.

        No vida, že na tomhle se normálně skoro nebude dát jezdit – teda bude, pokud jezdíš jen rovně a nevadí ti, že to pojede o dost hůře než by mohlo.

        • plzakj  

          Proto se ptam. “No vida” byla radost, ze jsem nasel nejaky fotky s tim setupem. Jinak jsem rad za kazdy nazor. Ale vysledek je, ze zas nevim nic :-)

          Co ti z tech fotek prijde, ze to nepojede? Je uz ten plast malo kulatej?

          Jinak, objednal jsem Schwalby Ralph/Ray 2.25 SS s modrym adixem. Tak uvidim, jestli to na tech stavajicich 20mm bude lepsi.

          • Karlos009  

            Velký vliv má použití duše/bezduše a síla stěny pláště. Vozil jsem tubeless specialized fasttrack 2.3 (celkem slupka) na 21mm ráfku vzadu a aby se to nežvejkalo v zatáčce musel jsem tam cpát min.2,3baru. Kombinace naprd, bylo to zbytečně tvrdý, chce to širší ráfek. Mám cca.90kg.

            • plzakj  

              Jezdim bez duse

              • maros.77  

                Pořád se tady řeší 3mm na šířce ráfku, myslíš si, že to bude extra velký rozdíl? Pokud ti jde o gramy, dej 22, jinak 25 nic nepokazíš.

                • plzakj  

                  No, stejnou ligikou se nemuzu odlepit od 20mm :-) Byl byl 22 rozdil? Mel jsem z 25 obavu, ze to bude moc. Ale uz nemam.

          • 2. Bóďa  

            Vozil jsem bezduše RoR/RaR 2,25" SS na AC Wide Lightning ( vnitřek 29,3 mm ) a při nízkém tlaku to bylo perfektní. Ale jak jsem to přifouknul přes 2 bary na rychlé šotky, už tam byla hrana a do zatáček dost o hubu.

            Za mě ráfek 25 mm ideál. ;)

            • jonti  

              Podobna zkusenost s 25mm inner(Specialized Roval) a RoR 2,1. Uz je to dost hranate. 2,25 Schwalbe jsou v pohode, stejne jako Specialized Fasttrack 2,1 i 2,25, jak jsou vic kulate.

    • vili  

      Když se tu řeší ty široký ráfky: má nějaký smysl na 29" trailový kolo, který sem tam pude do parku dávat ráfky s vnitřní šířkou 34 mm nebo už je to přestřelený? Podotýkám, že mám 100 kg a mám dost problémy s borcením boků pláště, když se do toho v klopence chci opřít (stávající ráfky jsou 23 mm), takže musím vozit vysoký tlaky pokud to nechci vyzout :-(

      • Atilla  

        Pokud to není maxxis WT, tak je to brutálně přestřelené. Na pláště bez WT bych ideál viděl někde mezi 25–27mm

      • Lister  

        Jak píše Atilla na takové ráfky už jedině odpovídající pláště.

        Pluskové jsou pro tebe nesmysl, to si s ničím nepomůžeš a navíc je asi na kolo ani nedáš, takže jedině WT, čímž se „odsoudíš“ k výběru od jednoho výrobce.

        Navíc tak široký ráfek docela trpí. Mám 33 milimetrů, a i když vozím WT gumy, tak je ráfek dost na ráně a každou chvíli slyším, jak zase dostal od nějakého šutru.

    • Janouch  

      ja vozim Syntace W40 (vnitrni rozmer 33) a uz nejednou me zachranily :)

    • Libores  

      Jezdím WTB KOM i25 s Maxxis Ardent Race/Ikon 2,20 a připadá mi to naprosto v pohodě. Pár set km jsem na tom měl i RaR 2,1, asi už na hraně, ale taky to šlo. Bezduš samozřejmě.

    • soural  

      Mam opačnej dotaz, jakej plašť na ráfek s vnitřní šířkou 25mm (vnější 30mm, henty) ? Rád bych bezduše, ale plášť 29×2.2 jsem na to prostě nedostal. Patky zapadly až při foukání duše okolo 2 barů.

      • kubad  

        to ale není šířkou ráfku

        2.2" by neměl na 25mm být problém

      • scota  

        DT Swiss EX471 – 25 mm pláště Continental MK II mi zaskakují kolem 3 barů na první pokus

      • kubad  

        bezduše se nahazují tak že nafoukáš na max tlak aby zaskočily a pak upustíš jestli ti jde o ten tlak

    • soural  

      chlapi díky. Asi dělám něco blbě. Ale na předku ráfek dt swiss 331 a plášť continental crossking jde nahodit úplně snadno (vyšroubovanej ventilek, kompresor), vzadu javax dw255 a plášť schwalbe racing ralph 29×2.25 a ani prd, boky pláště se tlačí dovnitř ráfku a nezapadnou a nezapadnou. Zkoušel jsem i duší nahodit patky do ráfku, ale po vypuštění duše zase vyklouzly.

      • plzakj  

        Nj, umjet ruce. Ralf 2.25 do 25mm rafku uplne v azuru

        • TommyP3  

          S duší to nemusí klapnout. Ona umí plášť přitlačit k rafku dřív než zaskočí patky a nepustí ho za zarážku. Je pri nafouknuti viditelná celá kontrolní ryska na boku?

          • Hrabex1  

            Tohle podle vseho neni ten problem. Ja to pochopil tak, ze se mu to nedari utesnit a patky zustavaji v zlabku. S dusi mu to jde. DT rafky maji melky zlabek a zaskakuji snadno (kdyz zrovna nezustanou patky v zlabku). Bohuzel tam neni takova ta zarazka, takze po vyfouknuti to zase samo spadne, takze pomucka s dusi taky nepomaha.

            • soural  

              je to tak. může to bejt drátěnou patkou? Prostě jsou obě strany sražený k sobě ve žlábku ráfku a za boha je nedostanu do drážky na hraně ráfku. Zkoušel jsem jak nahození duší, tak stažení plášťě po obvodě kurtou, aby neutíkalo tolik vzduchu mezi pláštěm a ráfkem, ale bez úspěchu. Nakonec jsem tam jebnul duši, ale štve mě to.

              • Esi  

                Tak jesti ten plášť má drátěnou patku tak dost pochybuju že je určen pro bezdušové použití

    • soural  

      je na něm psaný TLE, viz foto. Je, nebo není bezdušovej? Tou drátěnou patkou si úplně jistej nejsem, jenom mě to napadlo. Na fotkách s duší.

      sakra, blbě zařazený, sorry

      • Hrabex1  

        to asi bude kevlar. Rozdil poznas snadno – drateny plast neprelozis. K tomu nahazovani – vysroubovany ventilek je spravne, ale nepises, jaky mas kompresor, a jestli mas vzdusnik. Ten je dulezitej. Ale jestli to jde opravdu tak blbe, je na zvazeni, jestli se s tim srat a nejezdit s dusi.

        • soural  

          diky. Mas pravdu. Kompresor je 10 baru, vzdusnik tusim 30l. Zarazi me rozdil mezi prednim kolem (dt swiss + continental), ktery jde v pohode a tim zadkem, kterej ani za boha.

          Kaslu na to, bude tam duse a hotovo. Diky.

          • Atilla  

            Vyndej jádro ventilku a přes redukci to tam naper. To pak zaskočí všechno včetně drátěných DH maxxis.

            • soural  

              Diky. Ventilek jsem vyndal, ale redukci nekde ztratil, takze sem to tam cpal ofukovaci pistoli, celkem tesnila (prumer pasoval). Muzu este zkusit pripojit hadici primo na vzdusnik, obejit ventily. Ale mam dojem, ze to nepomuze, ze vzduchu utika moc.

          • Hrabex1  

            ten plast muze byt trochu volnejsi. Jeste muzes zkusit rafek aspon 2× prelepit paskou tim trochu zvetsis jeho prumer.

      • Slavik  

        Mě taky pláště Schwalbe TLE zlobily při nahazování (nelupaly při nafouknutí atp.), měl jsem ráfky Fulcrumy a po vícenásobném píchnutí na jednom tripu v Krkonoších jsem ráfky vyhodil a koupil ráfky Mavic a no problem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.