Jak široké ráfky na 2.25 - 2.3 pláště

116 nepřečtených
  • plzakj

    Přemýšlím nad novými záplety na XC. Vozím pláště 2.25, ale občas nadam 2.1, možná bych zkusil 2.4 na předek. Otázka je, jak široké ráfky budou optimální pro ty 2.25.

    Rozhoduju se mezi 22mm a 25mm. Tíhnu k 25, ale na YT jsem koukal na video pláště 2.5 na 25mm enve a trochu mi to zarazilo. Tak nevím, jestli 25mm na 2.25 nebude moc.

    Dík za názory :-)

    Anketa: Ideální vnitřní šířka ráfku na 2.25 plášť?

    1x
    4%
    23x
    96%
    • novas752  

      Jestli moc negramaříš, tak 25. Tužší, větší opora pláště.

    • Lister  

      25mm už by na 2.1 mohlo byt moc.

      Pro tohle použití nevidím důvod dávat cokoliv širšího než 23mm.

      • RomanH  

        Tak chce zkusit (na predku) 2.4, a pta se na 2.25 Ten rozmer 2.1 beru jako okrajovy. Nestastne zvolene rozmezi, ale 25mm bych se na ten nejcasteji pouzivany rozmer 2.25 nebal.

        • plzakj  

          Jo, 2.1 dojizdim a uz ho asi znovu porizovat nebudu. Primarne mi jde o to, aby 25mm nebylo moc na 2.25

          • Hadato  

            Já teď vozím 25 mm ráfek a i ten plášť 2,1 je v pohodě (Specialized Ground Control, Schwalbe Ice Spiker). 2,2" nebo 2,25" jsou pak úplně bez problému (vozil jsem X-king, Mountain King II, teď mám Rocket Ron a Trail King). Rozdíl proti 21 mm ráfku mi příjde hodně znatelný, zvláště v zatáčkách při nižších tlacích.

            Jediný plášť, který mi tom 25 mm ráfku přišel ideální byl ten Mountain KIng II 2,2",kde boky pláště byly širší než vzorek, což mělo za následek rychlejší odírání pláště v těžším terénu (ostré kameny, bahno, přemrzlý sníh,…). Tvar byl trochu více čtvercový, ale vůbec nic zásadního.

            Pokud chceš plnohodnotný 2,4" plášť, s tím 25 mm ráfkem bych neváhal.

            • plzakj  

              Ted mam rafek 20mm. Jezdim bez dusi a Conti 2.2 na predku mi prijde, ze se zvejka. Tak si rikam, ze 22mm by zas takovej rozdil nebyl.

              • Hadato  

                Jezdil jsem před tím 21 mm ráfky a s MK II 2,2" mi to taky tak na předním kole přišlo (u jiných značek to ale spíš odpovídá 2,1"). Po výměně ráfku za 25 mm verzi žvýkání subjektivně zmizelo. Teď vozím Trail Kingy 2,2" (je to plnohodnotná 2,2" guma) a pořád naprosto v pohodě.

                Těžko ale říci, jak moc v tom žvýkání hrál roli profil MK II – má vyšší vzorek a je celkově hranatější.

                Já bych se ale těch 25 mm ráfků nebál. Na svěťáku už to taky vozí (třeba Nino). Navíc více a více plášťů se přizpůsobuje širším ráfkům.

                • Hadato  

                  EDIT: Když jsem se teď díval na různé výrobce XC raket, tak ty 25 mm široké ráfky už jsou docela norma (Scott, Kross, Yeti, Trek dokonce 29 mm).

        • Lister  

          Vozím 2.35 na 28 mm ráfku a je z toho čtverec.

          Jestli je to primárně na 2.25 a tím že dopředu možná někdy 2.4 tak 22–23mm bude stačit. Taky záleží na konkrétním ráfku. Každý ten plast nafoukne jinak.

          • novas752  

            I na plášti a na požadavcích jezdce – na širšim ráfku bude běhoun více rovný, boční větší figury se v náklonu a na nerovnostech dostanou dříve do záběru, ale bude taky více odhalený bok.

            • pepek  

              . . . . . .a taky to hov*o pojede

              • novas752  

                No ale bude mít lepší záběr a grip. Je to o prioritách…

                • plzakj  

                  Jeste bych mohl dat 25mm dopredu a 22 dozadu :-)

                  • LM  

                    Pokud plánuješ dopředu širší plášť než dozadu, tak je to dobrá volba.

                • pepek  

                  No já jen že v Tvém výčtu tato fičura chyběla.

            • lukas aka mitro  

              Jo…a jak to naklopis vice, uz zadne zabirajici figury nebudou.

              • novas752  

                Rikam ze je to o preferencich a stylu jizdy. Opacny extrem je behoun hodne obly a nekdo kdo skoro neklopi a krajni figury vozi defacto zbytecne.

    • plzakj  

      Nemel by nekdo fotku 2.25 plaste / tvaru na 25mm rafku? V googlu se mi to nejak nedari naformulovat dostatecne presne.

      • LM  

        Ještě upřesni:

        • jaký plášť to má být. 2,25'' od Schwalbe je mnohem objemnější než ten samý rozměr od Maxxisu :-)
        • a taky jaký patky má mít ten ráfek. Klasika nebo hookless? (hookless ten plášť roztáhne ještě o něco víc).
      • Pán z Dubu  

        Vozím X-king 2,2“ na vnitřní šířce ráfku 27 mm a Ikon 2,35“ na 31,6 mm a je to super. Také mám na starším kole 2,0“ na vnitřní šířce 17 mm a 2,1“ na 18 mm, foukám víc a stejně se to žvejká.

        • Lister  

          Toho Ikona jsem chtěl zkusit ale nakonec jsem raději dál poradny plast.

          Ono sehnat rychly plast na 33mm ráfek není úplně j dnodjche.

          Lehké kontinentaly jsou k ničemu. Mají špatnou kostru a pořád se žvýkají. Na širším ráfku jsou lepší ale to jen kompenzuje původní neschopnost pláště chovat se slušně na normálním ráfku.

          • plzakj  

            Jak to tak ctu, tak zacnu tim, ze sundam ty Conti RK/XK ze stavajicih 20mm rafku. Treba se to prestane zvejkat.

      • Pista.Wassermann  

        Mrkni na me kolo v profilu. Ráfky ryde 25mm, bezdusi, pláště 2.25 maxxis ikon

        • plzakj  

          Diky. Koukal jsem taky ma GMBN na Nielovo videa s novym LUXem a tam ma 25mm rafky s 2.2 a 2.3 Conti plastema.

      • mire  

        Posílám fota na ráfku rozevření 25 mm. Doplňuji i naměřenou šířkou přes boky. Schwalbe je stále pod rozměr, a u Bontrageru to sedí již při nahození na ráfek 19 i 25 mm. Tlaky do 1.8/2.0.

        • Sch TB 29×2.25 57–622 – 55.5 mm a najeto 2500 km, středový vzorek sjet z 1.5 na 0.8 mm
        • Bon XR1 29×2.00 51–622 – 51.5 mm a najeto 6500, letos se mi nepodařila sjet.
      • Lister  

        Pravda máš.

        No vida, že na tomhle se normálně skoro nebude dát jezdit – teda bude, pokud jezdíš jen rovně a nevadí ti, že to pojede o dost hůře než by mohlo.

        • plzakj  

          Proto se ptam. “No vida” byla radost, ze jsem nasel nejaky fotky s tim setupem. Jinak jsem rad za kazdy nazor. Ale vysledek je, ze zas nevim nic :-)

          Co ti z tech fotek prijde, ze to nepojede? Je uz ten plast malo kulatej?

          Jinak, objednal jsem Schwalby Ralph/Ray 2.25 SS s modrym adixem. Tak uvidim, jestli to na tech stavajicich 20mm bude lepsi.

          • Karlos009  

            Velký vliv má použití duše/bezduše a síla stěny pláště. Vozil jsem tubeless specialized fasttrack 2.3 (celkem slupka) na 21mm ráfku vzadu a aby se to nežvejkalo v zatáčce musel jsem tam cpát min.2,3baru. Kombinace naprd, bylo to zbytečně tvrdý, chce to širší ráfek. Mám cca.90kg.

            • plzakj  

              Jezdim bez duse

              • maros.77  

                Pořád se tady řeší 3mm na šířce ráfku, myslíš si, že to bude extra velký rozdíl? Pokud ti jde o gramy, dej 22, jinak 25 nic nepokazíš.

                • plzakj  

                  No, stejnou ligikou se nemuzu odlepit od 20mm :-) Byl byl 22 rozdil? Mel jsem z 25 obavu, ze to bude moc. Ale uz nemam.

          • 2. Bóďa  

            Vozil jsem bezduše RoR/RaR 2,25" SS na AC Wide Lightning ( vnitřek 29,3 mm ) a při nízkém tlaku to bylo perfektní. Ale jak jsem to přifouknul přes 2 bary na rychlé šotky, už tam byla hrana a do zatáček dost o hubu.

            Za mě ráfek 25 mm ideál. ;)

            • jonti  

              Podobna zkusenost s 25mm inner(Specialized Roval) a RoR 2,1. Uz je to dost hranate. 2,25 Schwalbe jsou v pohode, stejne jako Specialized Fasttrack 2,1 i 2,25, jak jsou vic kulate.

    • vili  

      Když se tu řeší ty široký ráfky: má nějaký smysl na 29" trailový kolo, který sem tam pude do parku dávat ráfky s vnitřní šířkou 34 mm nebo už je to přestřelený? Podotýkám, že mám 100 kg a mám dost problémy s borcením boků pláště, když se do toho v klopence chci opřít (stávající ráfky jsou 23 mm), takže musím vozit vysoký tlaky pokud to nechci vyzout :-(

      • Atilla  

        Pokud to není maxxis WT, tak je to brutálně přestřelené. Na pláště bez WT bych ideál viděl někde mezi 25–27mm

      • Lister  

        Jak píše Atilla na takové ráfky už jedině odpovídající pláště.

        Pluskové jsou pro tebe nesmysl, to si s ničím nepomůžeš a navíc je asi na kolo ani nedáš, takže jedině WT, čímž se „odsoudíš“ k výběru od jednoho výrobce.

        Navíc tak široký ráfek docela trpí. Mám 33 milimetrů, a i když vozím WT gumy, tak je ráfek dost na ráně a každou chvíli slyším, jak zase dostal od nějakého šutru.

    • Janouch  

      ja vozim Syntace W40 (vnitrni rozmer 33) a uz nejednou me zachranily :)

    • Libores  

      Jezdím WTB KOM i25 s Maxxis Ardent Race/Ikon 2,20 a připadá mi to naprosto v pohodě. Pár set km jsem na tom měl i RaR 2,1, asi už na hraně, ale taky to šlo. Bezduš samozřejmě.

    • soural  

      Mam opačnej dotaz, jakej plašť na ráfek s vnitřní šířkou 25mm (vnější 30mm, henty) ? Rád bych bezduše, ale plášť 29×2.2 jsem na to prostě nedostal. Patky zapadly až při foukání duše okolo 2 barů.

      • kubad  

        to ale není šířkou ráfku

        2.2" by neměl na 25mm být problém

      • scota  

        DT Swiss EX471 – 25 mm pláště Continental MK II mi zaskakují kolem 3 barů na první pokus

      • kubad  

        bezduše se nahazují tak že nafoukáš na max tlak aby zaskočily a pak upustíš jestli ti jde o ten tlak

    • soural  

      chlapi díky. Asi dělám něco blbě. Ale na předku ráfek dt swiss 331 a plášť continental crossking jde nahodit úplně snadno (vyšroubovanej ventilek, kompresor), vzadu javax dw255 a plášť schwalbe racing ralph 29×2.25 a ani prd, boky pláště se tlačí dovnitř ráfku a nezapadnou a nezapadnou. Zkoušel jsem i duší nahodit patky do ráfku, ale po vypuštění duše zase vyklouzly.

      • plzakj  

        Nj, umjet ruce. Ralf 2.25 do 25mm rafku uplne v azuru

        • TommyP3  

          S duší to nemusí klapnout. Ona umí plášť přitlačit k rafku dřív než zaskočí patky a nepustí ho za zarážku. Je pri nafouknuti viditelná celá kontrolní ryska na boku?

          • Hrabex1  

            Tohle podle vseho neni ten problem. Ja to pochopil tak, ze se mu to nedari utesnit a patky zustavaji v zlabku. S dusi mu to jde. DT rafky maji melky zlabek a zaskakuji snadno (kdyz zrovna nezustanou patky v zlabku). Bohuzel tam neni takova ta zarazka, takze po vyfouknuti to zase samo spadne, takze pomucka s dusi taky nepomaha.

            • soural  

              je to tak. může to bejt drátěnou patkou? Prostě jsou obě strany sražený k sobě ve žlábku ráfku a za boha je nedostanu do drážky na hraně ráfku. Zkoušel jsem jak nahození duší, tak stažení plášťě po obvodě kurtou, aby neutíkalo tolik vzduchu mezi pláštěm a ráfkem, ale bez úspěchu. Nakonec jsem tam jebnul duši, ale štve mě to.

              • Esi  

                Tak jesti ten plášť má drátěnou patku tak dost pochybuju že je určen pro bezdušové použití

    • soural  

      je na něm psaný TLE, viz foto. Je, nebo není bezdušovej? Tou drátěnou patkou si úplně jistej nejsem, jenom mě to napadlo. Na fotkách s duší.

      sakra, blbě zařazený, sorry

      • Hrabex1  

        to asi bude kevlar. Rozdil poznas snadno – drateny plast neprelozis. K tomu nahazovani – vysroubovany ventilek je spravne, ale nepises, jaky mas kompresor, a jestli mas vzdusnik. Ten je dulezitej. Ale jestli to jde opravdu tak blbe, je na zvazeni, jestli se s tim srat a nejezdit s dusi.

        • soural  

          diky. Mas pravdu. Kompresor je 10 baru, vzdusnik tusim 30l. Zarazi me rozdil mezi prednim kolem (dt swiss + continental), ktery jde v pohode a tim zadkem, kterej ani za boha.

          Kaslu na to, bude tam duse a hotovo. Diky.

          • Atilla  

            Vyndej jádro ventilku a přes redukci to tam naper. To pak zaskočí všechno včetně drátěných DH maxxis.

            • soural  

              Diky. Ventilek jsem vyndal, ale redukci nekde ztratil, takze sem to tam cpal ofukovaci pistoli, celkem tesnila (prumer pasoval). Muzu este zkusit pripojit hadici primo na vzdusnik, obejit ventily. Ale mam dojem, ze to nepomuze, ze vzduchu utika moc.

          • Hrabex1  

            ten plast muze byt trochu volnejsi. Jeste muzes zkusit rafek aspon 2× prelepit paskou tim trochu zvetsis jeho prumer.

      • Slavik  

        Mě taky pláště Schwalbe TLE zlobily při nahazování (nelupaly při nafouknutí atp.), měl jsem ráfky Fulcrumy a po vícenásobném píchnutí na jednom tripu v Krkonoších jsem ráfky vyhodil a koupil ráfky Mavic a no problem.

    • pavelmisar  

      Ahoj, 2.25 plášť na 30mm ráfek asi blbost co? ;)

      • Esi  

        Normálně to funguje, mám to tak

        • pavelmisar  

          Právě nevím jestli mi vleze do zadní stavby 2.25” plášť v kombinaci s 30mm ráfkem. On to celkem dost rozšíří. Mám Meridu Ninety Six viz profil a výrobce mi psal že maximální plášť je 2.25”. Tak kdyby naaahodou nevlezl tak pak už bych musel jít třeba až na 2.1” plášť což už na 30mm ráfku nedává smysl a tím pádem bych měl kola k ničemu.

          EDIT: Teprve budu kupovat nová kola a mám na výběr 25mm a 30mm.

          • LM  

            Pokud neplánuješ kupovat novej rám, tak klidně pro jistotu vem ty 25 mm ráfky.

            btw: jaký přesně 2.25” plášť tam chceš dávat? Některé jsou užší, některé širší.

            • pavelmisar  

              Něco od Tufa budu zkoušet. Zatím to vypadá na XC11.

              Jinak právě bylo by to dost na nic kdybych dal 30mm ráfek + ten Tufo plášť 2.25” a nevlezlo by mi to tam, tak bych s vysokou pravděpodobností musel jít až na 2.1” plášť protože 2.2” by asi moc velký rozdíl neudělalo, tím pádem by ten plášť byl hranatý jak sviňa a kola by mi byla tak k ničemu…

              • MatS  

                Jako nechapu fulla, kam se nevejde ani 2,25" plast, ktery mi vleze s velkou rezervou na XC hardtail z roku 2016.

                Zmer kolik tam je sirka v centimetrech a on ti nekdo rekne realnou sirku takoveho plaste na 30mm rafku.

                • pavelmisar  

                  No já to taky moc nechápu, kdybych to věděl toto před koupí kola…

                  napíšu to takhle na OEM zápletech tam je teď mezera asi taková, plášť Maxxis ikon 2.2” a ráfek cca 17c.

                  • Tom-T45  

                    Tufa jsou obludy, aktuálně na ráfku 29 mm mám šířku 62 mm, takže reálně je to spíš 2,4" plášť . Na Koně HeiHei je šířka zadní stavby 70 mm, takže už jsem taky na limitu, za sucha to nevadí, ale když je baho, tak už se to přicpává. Nicméně je otázka, když by ten plášť měl na každou stranu o 2 mm víc místa, jestli by se to nějak projevilo, nebo by se to jen zacpalo o 100 m dál.

                    Změř si, kolik tam máš a uvidíš.

                    • pavelmisar  

                      Ty Tufa se dost dobře prý čistí tak to by snad nemusel být problém, pokud to vyloženě nebude lepivé bláto, to už by problém byl. No uvidim co s tím.

                  • Esi  

                    No tak to je tam hodně na těsno. To bych vzal si 25mm ráfek a 2,1 plášť, protože trocha bláta a jsi v háji

                  • p@X  

                    Rám na nejvyšším Sramu a v podstatě nepoužitelný.

                    • pavelmisar  

                      Hmm právě :/ ale díval jsem se na D2 mont cycling team( bývalý EthicSport) a ti jezdili Kastary 27mm ráfky a Tufo XC11 2.25” na stejném modelu Meridy, tak možná se to fakt vleze? Napsal jsem jim a uvidím. Opravdu nechci vyhodit za kola několik tisíc a potom z toho nebude nic. Je to fakt v háji, kdybych to věděl před koupí tak to kolo nekupuju. Na tuhle záležitost jsem vůbec nemyslel :/

                      • p@X  

                        Taky jsem se zbavoval rámu, který byl na 2.2" za mokra nepoužitelný.

              • LM  

                No zrovna ta Tufa jsou pořádné balóny :-), na 30 mm ráfku to bude mít šířku 60 mm (možná i kousek víc).

                • pavelmisar  

                  Tak to je dost v háji popravdě :D

                  • Esi  

                    Mám vzadu RK, klidně ti to změřím, ale musíš týden vydržet jsem ještě týden v izolaci :-(

                    Mám to na HT od RB z roku 2015 a úplně v klidu.

                    Jinak pořád se tady operuje hranatostí toho pláště na širokém ráfku, ale když v tom plášti máš nízký tlak tak bych řekl že žádný rozdíl mezi pláštěm na 25mm ráfku a 30mm ráfku v místě kontaktu se zemí nebude. To jak hranatý nebo kulatý je plašť mimo okamžik styku s podložkou je úplně jedno.

                    • LM  

                      žádný rozdíl mezi pláštěm na 25mm ráfku a 30mm ráfku v místě kontaktu se zemí nebude

                      Dovolím si nesouhlasit. Třeba semi-slicky jsou na to citlivé (konkrétně trochu sjetý Specialized Slaughter Control 2,3):

                      • ráfek 21 mm clincher, tlak 2.1 bar = plášť je krásně kulatý, v přímém směru jedu jen po nízkém vzorku ve středu pláště
                      • ráfek 26 mm hookless, tlak 1.8 bar = plášť je objemnější a trochu rozpláclejší, v přímém směru jedu i po vršcích bočních figur = jede to trochu hůř než na užším ráfku
                      • pavelmisar  

                        Aha super postřeh, díky :-)

                      • Esi  

                        No já to myslel při stejném plášti a ideálně stejném tlaku, nemám to teda jak vyzkoušet protože kdybych tak nízký tlak jako mám teď na těch 30mm ráfcích dal na ty původní 19mm tak bych to v první zatáčce vyzul.

                        Každopádně pro moje použití jsou ta kola super, jsou krásně tuhá a to se při mých 100kg počítá

                    • pavelmisar  

                      Jo to píšeš celkem dost správně, když ten plášť je zatížený tak je ve finále tvarově stejný. Teď jen fakt, aby se mi tam vlezl aspoň ten 2.25” plášť, když mi to tvrdí Merida, že na 25mm ráfku vleze tak musí. Věřím v to.

                      EDIT: Teď se dívám a Merida mi tvrdí dokonce, že se mi vleze Ikon 2.2” na 30mm ráfku. Tak malá naděje tu přece jenom je.

                      • Tom-T45  

                        Ikon 2,2 jsem tam měl před tím Tufem a taky to byl docela macek. Nechci kecat, ale možná 58 mm měl. Každopádně jsou v tom rozdíly, když vezmeš 5 plášťů 2,25 od 5 výrobců, tak bude ve výsledku každý jinak široký.

                        • kubad  

                          tak max do 3mm zase bych v tom nehledal vědu, a nevymýšlel s 30mm ráfkem, 25mm je naprosto OK na 2,25"

                        • pavelmisar  

                          Tak to by byla super zpráva :-) snad to tam vejde. Musím věřit.

                          Jinak ten ikon 2.2 si měl na tom 29mm ráfku jo?

                      • Tom-T45  

                        Tady je pěkné srovnání, dokonce na ráfku 30 mm.

                        https://mtbs.cz/…ike-technika?…

                        Ovšem z té tabulky taky vyplývá, že rozměry Tufa jsou už opravdu úlet a správně by měly být ten plášť označený 2,35, ne-li 2,4".

                        • pavelmisar  

                          Kde vidíš v tabulce Tufo pláště?

                          Jinak tady jsem našel fotku, kde EthicSport používá stejný modelový rok jako moje Ninety Six jenom vyšší model a má tam Tufa pláště 2.25” a kola pravděpodobně pokud dobře vidím Kastary K27, které mají 27mm ráfek. Takže buď tu zadní stavbu ubrousili nebo se to tam fakt vleze :DD

                          • MatS  

                            A neslo by se s nekym domluvit, kdo ma rafek 30mm a plaste 2,25, aby jste se sesli a ty tam to kolo skusis napasovat a uvidis?

                            • LM  

                              Blbé je, že ty Tufa odpovídají šířkou spíš „2,35, ne-li 2,4“ pláštům jak píše Tom-T45 kousek výše.

                              • pavelmisar  

                                To zase jo, ale fotka od EthicSportu tvrdí, že by se tam mohli napasovat :D

                                • LM  

                                  No přinejhorším si můžeš na ty stávající úzké ráfky nahodit nějaké užší pláště do bahna a bude :-)

                                  Já to tak udělal, do bahna se užší pláště hodí a za cenu, za kterou bych to prodal, jsem si ty starší ráfky radši nechal.

                                  • pavelmisar  

                                    No nemůžu. Musel bych koupit novou osu s ořechem, protože včera jsem za žádnou cenu nemohl vymontovat kazetu z ořechu, tak jsem musel dát ořech do svěráku a 2m ráčnou páčit až to nakonec povolilo. Každopádně osa s ořechem KO. Náboj v pohodě :-)

                                    Jo a je to samozřejmě moje chyba, měl jsem tam dát vazelínku :-)

                            • pavelmisar  

                              No nemám nikoho v okolí kdo má boost kola :/ kdyby někdo v okolí zlínského kraje tak se ozvěte. Nicméně teď to řeším s Milanem Šimkem tak třeba mi nějak pomůže toto vyřešit :-)

                          • Tom-T45  

                            Ťufo pláště vidím u sebe doma a jak jsem psal výše, na ráfku 29 mm mají 62 mm, což je výrazně víc, než mají všechny 2,3/2,35 gumy v tabulce a přibližuje se k tomu jen Michelin Jet XCR.

                            • pavelmisar  

                              Aha rozumím :-) uvidíme co napíšou z EthicSportu (D2Mont teď). Kdyby to vlezlo na 25mm ráfek, byl bych naprosto spokojený.

    • scortis  

      Využiju tady tématu. Budou pláště Vittoria Terreno 29×2.1 ok na ráfky Bontrager Mustang 622×19 bez duší?

      • pavelmisar  

        Mám teď 2.2” Ikony na ráfcích 17mm takže určitě bude.

        • scortis  

          Bezduše? A nežvejká se to moc? Nechci tam zas rvát nějaký vysoký tlaky.

          • pavelmisar  

            Sorry, nějak sem si neuvědomil, že mám ráfky úplně jinší. Mám teď 22.5mm ráfek, ale jinak si myslím, že by to mohlo být použitelné ten 2.1 plášť na tom 19mm ráfku.

            • scortis  

              No na zimáku mám 2.25 plášť na 17mm ráfku, ale tam je to s duší a bylo to tam i kdysi z výroby a je to docela ok. Jde mi hlavně o to tubeless použití.

              No řekl jsem si že u toho semislick pláště a využití hlavně na zpevněné cesty bude asi žádoucí, když ten plášť bude víc dokulata, dle ETRTO je na 19mm ráfku plášť 52mm OK, tak uvidíme, pak poreferuju.

    • pavelmisar  

      Tak jsem celkem bezradný teď. Určitě mi tam vleze 25mm ráfek a Maxxis Ikon, ale chtěl bych tam to Tufo zkusit. Dneska mi Milan Šimek ověřoval jak je to s tím rozměrem Tufo plášťů. Je to tak, že rozměr 2.25” byl měřen na 20mm ráfku a teď nechci kecat, ale prý platí obecné pravidlo, že každé dva mm na ráfku dělají 1mm na plášti nebo naopak, už jsem z toho taky zamotaný :D

      Nicméně stále mi vrtá hlavou ta fotka EthicSportu, kde mají stejný typ kola a Tufo pláště na minimálně 25mm ráfku.

      • LM  

        každé dva mm na ráfku dělají 1mm na plášti nebo naopak

        ne, je to méně mm na šířce pláště, viz pěkná tabulka ke konci této stránky (mezi ráfky rozdíl 8,5 mm a na plášti to udělalo 3–4 mm a to jenom s vyšším tlakem).

        • p@X  

          Mm sem, mm tam, špekulovat v dnešní době, jakou si můžu koupit gumu a pak stejně stresovat v blatě je na nic. To je jak s gravelistama, kolik mm si můžu dovolit p. Lorenc?

          • TK75  

            Bejvávalo… teď už jdou gravel rámy většinou 2" u 700c a 2,2" u 650b takže u novejch kol není problém

            Ale máš pravdu, proto když už člověk něco kupuje tak se vždy hodí mít co nejvíc možností (co se týče těch milimetrů:-)

        • pavelmisar  

          Jo ta tabulka je super, ale je třeba počítat například s tím, že Tufo TR plášť je svým způsobem vlastně i vhodný na 30mm ráfek, protože má ve finále 2.4”

        • pavelmisar  

          Jo ta tabulka je super, ale je třeba počítat například s tím, že Tufo TR plášť je svým způsobem vlastně i vhodný na 30mm ráfek, protože má ve finále 2.4”

      • az8  

        ETRTO je 57–622, tak to bude okolo tých 57mm

    • p@X  

      .

    • pavelmisar  

      Tak měřil jsem Maxxis Ikon 2.2” co mám teď na mém kole na 22.5mm ráfku. Naměřil sem 58mm. Na 17mm ráfku na druhém kole úplně stejný Maxxis Ikon 2.2” a tam sem naměřil 55mm. Možná udělat přímou úměru a zkusit vypočítat jak to bude na 25 mm ráfku? :D

      Jinak je možné že ty OEM záplety byly nějak špatně vycentrované na střed? Protože když to kolo tam dám jen volně bez koncovek náboje a dám to na “můj pomyslný střed” tak tam toho místa je z obou stran hodně.

      • scortis  

        „Možná udělat přímou úměru a zkusit vypočítat jak to bude na 25 mm ráfku? :D“

        Nebo si to můžeš namodelovat, přímá úměra to nebude, ale jako odhad postačí.

        • pavelmisar  

          Už jsem nějak počítal a dopracoval jsem se k hodnotě 59,36365 mm na 25mm s pláštěm Maxxis Ikon 2.2”.

          Takže teď otázka zní, mám zkusit risknout ten Tufo XC11 2.25” na 25mm ráfku? Někdo výše tu psal, že měří 62mm na 29mm. To by odhadem na 25mm ráfku mohlo být cca 60mm.

          Samozřejmě tím pádem 30 mm ráfek padá, protože jsem si počítal Maxxis Ikon 2.2” na 30mm ráfku a bylo to 61.4mm a to už je teda srovnatelné s Tufem.

          • LM  

            Kolik máš místa (v mm) v zadní stavbě?

            Trochu bahna a rázem je to třeba 66 mm. Nehledě na to, že ráfky v zatáčkách trochu uhýbají do stran.

            • pavelmisar  

              Zítra změřím, jinak co se týče bláta tam to už bude tak či tak na nic. I kdybych měl 2.1” plášť tak tam stále nebude prostor na to.

              Když tam nepadnou Tufa tak ty Ikony tam už vlezou určitě. Tam bude oproti dřívějšku rozdíl jen ráfek o 2.5mm širší.

    • pavelmisar  

      No tak nakonec jsem vzal 25mm ráfky a pláště kdyžtak lehce prodám. Vzal jsem teda ty Tufa XC11 a pokud by byly velké, tak to jistí ty Ikony 2.2” které tam prostě musí sednout.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.