Jak se vam nelibi? Prej to je v cajku..?

89 nepřečtených
  • PjSky

    Nahlednete zde prosim…

    http://www.cajkbajk.cz/

    Nedavno sem si koupil krasnou silnicku a.. po nahlednuti sem mi poklesla celist…

    Anketa: Jak se Vam libi?

    10x
    10%
    2x
    2%
    8x
    8%
    37x
    38%
    0 0
    • funkatron  

      nejak som thread nepochopil…

      co to ma spolocne s tvojou krasnou silnickou?

      0 0
      • PjSky  

        precti si blog – je tam clanek o techle kolech. Nekdy si rikam, co jeste si ti amici nevymysli..

        0 0
        • Flegmatik  

          Ale to není nic novýho. Navíc si nejsem jist, zda to Amíci vymysleli… První fixku jsem měl už ve třech letech (1988) :-)

          0 0
          • PjSky  

            :D

            to ja prece taky.. jeste dneska si pamatuju to kolo. jizda pozadu byla best.

            Ale jde o to z ceho a proc ty fixky vymakli. Kdyz si to predstavim v prozovu napr. v Praze.. ;)

            12.07.2010 – Proč fixed gear?

            Fixed gear bike je dnes už plně etablovaným životním stylem, kolem kterého se za krátkou dobu vytvořila neopakovatelná atmosféra. Vše začalo na konci devadesátých let v USA, kde se kurýři rozhodli zdokonalit a upravit svá silniční kola tak, aby urychlili jízdu po rovných amerických bulvárech. Očistili je od zbytečných součástek, až se postupně dostali k minimalistickému vzhledu s jedním převodem, velmi úzkými řidítky a pouze jednou přední brzdou. Tak vzniklo kolo typu single speed. Později byl volnoběh nahrazen speciálním fixním převodem, vyžadujícím neustále šlapání. Od této speciality také získal systém svůj název. a brzda? Ta se stala zbytečnou. Jezdec brzdí intenzitou svého šlapání a charakteristickým stylovým smykem, který se stal poznávacím značkou jezdců na fixed. Během pár let se tento trend rychle rozšířil a díky své vizuální dokonalosti zaujal i mnoho lidí mimo cyklistický svět, mezi nimiž nechyběli ani designéři a umělci. Kolo se rázem stalo předmětem obdivu a vytříbeného stylového přístupu k jeho designu. Hlavní střediska této živé velkoměstské komunity najdete v New Yorku, Tokiu či Londýně. potkáte tu nadšence, oddávající se volnému bezbrzdovému ježdění, hru cyklistického póla, ale také jezdce věnující se freestylu. Ve fixed gear bike se paradoxně spojila dvě nejvzdálenější odvětví cyklistického sportu – vzhled silničních kol se stylovým zázemím bmx a streetové kultury. Zdroj: Dolce Vita 06/09

            0 0
            • Flegmatik  

              Tak asi je to fajn ve městech, kde je víceméně rovina a kvalitní povrch. Všude jinde to o pohodlí a zábavě asi nebude :-)

              0 0
              • zichis  

                Asi tak. Jelikož nejezdím po amerických bulvárech, máme tu dokopce i skopce, tak mě diskuze o ss neberou a dávám do ignorelistu, hned vedle vlákna o windsurfingu :o)

                0 0
              • Sicktrain  

                v San Franciscu jezdí na Fixkách poměrně běžně. A že to je safra kopcovitý město…

                0 0
                • Vilém  

                  Jeste ze jsi se zaregistroval a sdelil nam to, jinak nas vetsina umrela blbejch.

                  0 0
    • myscho  

      naozaj zaujimavvy a nevtieravy sposob reklamy… :(((

      0 0
    • Kohout  

      „Při jízdě na fixed-gear kole je jezdec v daleko větším sepětí s kolem, ale hlavně – je to zábava“

      LOL

      Hlavne z kopce to musí být sranda… :-)

      0 0
      • PjSky  

        Myslim ze uz vim proc v americkych filmech litaj ti cyklisti pres ty taxiky :))) Zadna brzda…

        0 0
    • Egesi  

      Nesmysl pro zdechlaky

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Mít peníze, tak neváhám a kupuji. Tohle má prostě styl! :-)

      0 0
      • Flegmatik  

        Styl to má, ale pouze s papírkem v drátech :-)

        0 0
      • MJAX  

        verim, ze kdybys to videl nazivo tak nekupujes je to poskladany ze samejch levnech dilu, ram je sileny zelezo, snad to kradou na stavbe ci co a celkove to ma asi pres deset kilo a jizda na tom je utrpeni. nejsem proti fixiee naopak ale tohle je jen hezky barevnej sunt

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Pravda, že v tomhle se vůbec nevyznám a technicky jsem neschopný, abych si něco takového poskládal sám, navíc pochybuju, že by to bylo lepší, než to, co tam prodávají. :-)

          0 0
        • JSt  

          videls to nazivo? podstatny je, jaky to ma naby, jestli system-ex, tak je to v cajku :-). ze to vazi 10.9kg tam maji uvedeny. jasne, ze to je poskladane z bullshitu. kdyz za solidnejsi kliky das treba tri tyce, nebude vysledna cena 8.5k ;-). prakticky celej lonskej rok jsem objezdil s klinkovejma klikama, favo nabou a dalo se ;-). tohle bude kvalitativne urcite dal…

          0 0
    • Iwo  

      Tak ta cena docela jde a kdybych delal kuryra, tak bych o tom mozna i uvazoval, ikdyz teda u nas v Paze nevim, je to tu dost kopcovity a az by me vyslali nekam na Barrandak, tak nevim. :-D

      Jinak ale pro nejaky rekreacni ucel mi to prijde na nic a stejne tak jako nejakej freestyle, proc kdyz jsou dneska specializovany kola, at uz biky s 26" koly nebo BMXka. ???

      0 0
    • Hnoj  

      Mě se ty kola líběj, určitě by nebylo blbý, kdyby měli na webu nějakej barevnej kofigurátor.

      Vůbec mi není jasný, proč se tady zvedá ta děsná vlna kritiky. Kdo Fixie nezkusil nepochopí…

      0 0
      • JSt  

        to tak mas se vsim ;-). nikdy na tom nesedeli, ale hned vi, ze na festce bez brzd nejde zastavit. stejny jako u jonysova lehokola… videli to akorat na monitoru a zase hned vi, ze se s tim neda jezdit po lese :-DD.

        0 0
      • Kohout  

        Jednou se mi hryznul ořech jel jsem asi 20 km jako na fixce. Zas takový odvaz to teda nebyl. :-)

        0 0
        • AsiJura  

          20km jsem sice nejel, ale stalo se mi to samé a musel jsem tak sjet velkou část rychlebských stezek, a hned jsem si na zdejší borce vzpoměl:) třeba když jsem musel objíždět každý skok.

          0 0
    • HKou  

      V systému ortonormálních křižovatek silnic s kvalitním povrchem tam, kde nejsou žádné kostky a pruhy jsou o poznání (3×) širší než auto a kde se řidiči za každou cenu snaží zabránit srážce (tj. když vlezete na červenou na přechod, nebo tam vjedete na kole, tak zastaví a s úsměvem vás pustí), tam to má smysl.

      Naopak na branické cyklostezce jsem především ocenil kvalitní brzdy na obou kolech.

      Zřejmě jde hlavně o adrenalin, což mě moc nebere. Možná je to taky tím, že se snažím nemít „životní styl“ a jedna z věcí, které mi dost vadí, je tzv. „móda“.

      0 0
      • Smazaný účet  

        ta ortonormalita by mne zajimala..ja bych tipl jenom ortogonalitu a pochybuju ze by na to sel nasadit gramm-schmidt

        0 0
    • RomanH  

      Bydlet ve meste, asi bych to zkusil. Diky videiim jsem nacatej, libi se mi to. Jen si nedokazi predstavit, kde bych na tom jezdil u nas v kopcich s hodne nekvalitnim povrchem – hned od domu mam cca 1.5km sjezdik po vetsinu roku posypanej kaminky.

      0 0
      • Iwo  

        Jak pisu o neco vys, „bydlet ve meste“, ale v jakym meste? V Praze to je samej kopec. Na rovinu si to dokazu predstavit uplne v pohode, akorat nemam rad, kdyz mi nekdo rekne, ze je to stylovy! Proc? Dyt je to proste kolo bez prehazky. :-)

        0 0
        • maajkee  

          k nám do HK, potažmo do Pardubic myslím ideální věc :)

          0 0
        • RomanH  

          Tak JSt na tom jel treba Brno – Praded – Olomouc, par vyjizdek do Moravskeho krasu a tak. Kopce se daj, ale jedna vec je par vyjizdek a druha pravidelnost.

          0 0
          • Vilém  

            Kdyz jsem koukal do fotek, tak o vikendu Brno-Viden-Brno.

            0 0
            • RomanH  

              Zapomnel jsi na Blavu, cca 400km.

              0 0
              • Vilém  

                Ajo, tak to bylo pres Blavu? ja si rikal, kde ty km naskakaly. Je to proste silenec:)

                0 0
            • JSt  

              b-v-b bylo loni. letos probehla tzv. advanced version vcetne cobolaku ;-). ale na tehle trase kopce nejsou…

              0 0
        • jonti  

          V Praze prakticky kopce nejsou, jezdim kazdy den z Vysehradu do Vysocan a jiny nez velky prevodnik nepotrebuju. Mit prevod jako 32/14 nemam problem a jedu bez problemu. Fixie nechystam, ale SS ano.

          0 0
      • PjSky  

        V Praze to nezkousej ;) Kdyz se nemuzu vyhnout silnici tak mackam brzdy jak silenec, hlavne kvuli silencum. Uz me i porazil taxikar, nastesti bez skrabance.

        0 0
        • JSt  

          je fakt, ze kdyz neumis jezdit na normalnim kole, nebude festka idealni ;-). jinak po praze muzes par brakeless draku potkat, a pokud vim, nemaji s tim problemy ;-).

          0 0
          • McBlacky  

            oni možná ne, ale ostatní účastníci provozu ano. Jeden podobnej ***** jezdí pravidelně ráno Žitnou. Aby ho nesrazilo auta tak muselo brzdit smykem ve středním pruhu *hodně bezpečný pro všechny zůčastněné.

            S fixkama ve městě hrubě nesouhlasím, protože v kritické situaci na silnici neuděláš bez brzd témř nic. Kecy o předvídání jsou mimo, podívej se kolik se denně v Praze nabourá aut, porazí chodců atd. A situací kdy to je těsně na brzdy jsou tisíce.

            0 0
            • JSt  

              jak jsem psal vys… kolik jsi toho na festce najel, ze si troufas takhle soudit? ;-)

              0 0
              • McBlacky  

                Zajímat by tě mělo především to, abys nebyl k složitých dopravních situacích hrozbou pro ostatní. Jakýkoli dopravní prostředek bez brzd je hrozbou. Nehledě na to, že dle zákona nemáš s takovým kolem na silnici co dělat.

                Jezdíš autem bez brzd?

                na festce nejezdím, bydlím dost v centru na to, abych měl často co dělat v provozu s dvojicí nezávislých brzd. Možná bych si ji pořídil na silnice 3 třídi v Polabí, ale opravdu jen z nudy

                0 0
                • JSt  

                  jestli mas kolikrat co delat s dvojici nezavislych brzd, jezdis nejspis jak prase a jsi nebezpecny pro okoli ;-). ja jsem treba vpohode a nemam problem ani bez brzd. kres, kdyz mi v necelych 30kph borec otevrel dvere metr pred rypakem, svadet na absenci brzd nikdo nemuze :-)).

                  kdyz jezdis s rozumem, neni to o nic nebezpecnejsi nez standardne brzdeny kolo. jen si to neumis dost dobre predstavit, kdyz jsi to nezkusil ;-).

                  0 0
                  • McBlacky  

                    přijed k nám do Prahy na stáž v ranní a odpolední špičce a uvidíš sám :)

                    z logiky věci je tvoje brzdná dráha minimálně 3× delší než na normálním kole. Navíc čím silněji brzdíš, tím jsi závislejší na podkladu, reakce je taky pomalejší, musíš nohy blokovat z pozice rotaze, což je pomalejší než vzít za páky atd…

                    0 0
                    • JSt  

                      obcas se v praglu vyskytuju, tak vim o cem to je, neboj ;-).

                      zateoretizoval sis pekne, ale z praxe ti muzu rict, ze brzdit nohama zacnu driv nez bych stihl hrabnout na paky. tady opravdu plati, ze na festce jsi s kolem mnohem vic spjaty. je ovsem fakt, ze reakcni doba je do jiste miry odvisla od delky prevodu.

                      jinak mi nase debata pripada jako kdyby panic poucoval casanovu, jak pichat. ja mam roli toho casanovy ;-).

                      0 0
                      • McBlacky  

                        snad jet popřát ti hodně km bez problémů, casanovo :)

                        0 0
                      • Manas  

                        Zkousel sem festku v Praze, umim jezdit na kole dost, ale bal sem se na tom jak nikdy. Konkretne v okamziku kdy ti tam nekdo skoci a mas nohy horizontalne tak jsi v prdeli. Vyzkouseno. Ta hustota dopravy v nekterych castech (rozumnej kdekoliv v centru), tohle vyuziti naprosto eliminuje.

                        Mimochodem, zasadne jezdim s jednim prste na pace. Muzeme dat zavod kdo stihne driv zastavit pri nejake krizovce.

                        0 0
                        • JSt  

                          cim je vetsi provoz, tim vic festka ziskava oproti volnobezce. ale musis se s tim kolem trosku szit, to nepopiram. a myslis, ze mesici vozi fix, provoz eliminuje vyuziti pevnyho prevodu? :-))

                          0 0
                          • mr.antik  

                            hele a voni nechtěj, když jedou třeba kilometrový klesaní, si odpočinout, protáhnout nohy, záda? Já bych na takový mučidlo nesed :-)

                            0 0
                            • JSt  

                              nevim, neptal jsem se. ujel jsem na tom max 400km za den. zada vpohode, nohy primerene unaveny, akorat ruce nestihaly ;-). kamos mesik praskl tri dny po sobe po 300km a pak z toho skrz koleno slezl. a to vezl zadni brzdu, aby noham ulehcil :-))))

                              0 0
                          • Manas  

                            Ano, ale podivej se kde vetsina tech videi na festkach vznika – rovny mesta. Uz vidim jak Kuryr nebo Pete hamta na Letnou nebo na Riegrac nekolikrat denne dolu i nahoru na festce.

                            0 0
                            • JSt  

                              nejznamejsi mash a macaframa – san francisco, jedno z nejkopcovitejsich mest vubec. co tam mas dal? :-D

                              0 0
                              • mr.antik  

                                tak přijeď někdy k nám, vezmu svoji starou oldskůl silničku s brzdama a změříme, na čem se brzdí snadnějc a rychlejc

                                0 0
                              • Manas  

                                podival jsem se na obe videa a zrovna tam zabery jak jede nekdo do kopce moc nehyrej. Akorat jak smykem brzdi pres celej pruh po hladkym asfaltu. Zkusils to nekdy na kostkach? Nebo na klasickym rozbitym asfaltu v kopci? To by me zajimalo jak to na tom ubrzdis smykem.

                                0 0
                                • JSt  

                                  ono vubec na bajkovych videich neni ta jizda do kopca moc popularni :-)). nejake utrzky stoupani najdes treba tady ve videu toc-2009.

                                  na otazky ti odpovim otazkou ;-). co bys delal v tebou popsanych situacich? ;-)

                                  uz hledas uplny hlouposti…

                                  0 0
                                  • Manas  

                                    Ne nehledam, tady to proste tak vypada. Vinohradska ulice dolu je jedna velka dira, Horakove a Veletrzni to samy, proste realny podminky u nas.

                                    Co bych delal ja? Normalne bych brzdil predni i zadni a snazil se vyhnout diram nebo je skocit. Kdybys zkusil jezdit na kole po Praze, tak zjistis, ze treba full ti umozni bezpecnou jizdu. Na silnici neskocis tak vysoko abys treba v nouzi uhnul na chodnik a podobne. Proste realna zkusenost.

                                    Jezdim hodne druhu kol, od silnice, po bmx, enduro i sjezdaka, a zkusenost mi hovori ze nejlepsi po Praze co se tyce bezpecnosti je enduro.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      myslim, ze ten sjezdak bude bezpecnejsi nez endenduro :-)).

                                      Jezdim hodne druhu kol, od silnice, po bmx, enduro i sjezdaka, a zkusenost mi hovori ze nejlepsi po Praze co se tyce bezpecnosti je enduro. rekl kluk a sel skakat dirt, pripadne to poslal dule po sjezdove trati :-DD.

                                      na festce mam najety pres 8k. nestalo se mi, tuktuktuk ;-), ze bych nedobrzdil. je mozny, ze mas(te) diky tem videim zkreslenou predstavu o tom, jak se na tom da jezdit. clovek neni nesmrtelnej, tak se podle toho chova ;-).

                                      0 0
                                      • Manas  

                                        Nevim proc si delas srandu z toho, ze jezdim vic druhu kol, nebo jak si mam vysvetlit „Jezdim hodne druhu kol, od silnice, po bmx, enduro i sjezdaka, a zkusenost mi hovori ze nejlepsi po Praze co se tyce bezpecnosti je enduro. rekl kluk a sel skakat dirt, pripadne to poslal dule po sjezdove trati :-DD“

                                        To uz mi pripominas pana 729. Napsal sem to jenom proto, ze mam zkusenost i z ostatnich druhu kol. I kdyz jsou specificky, tak to co z nich ziskas tak nejak nedostanes jen kdyz budes jezdit jen jeden druh.

                                        Nicmene stejne to nema cenu, ty budes tvrdit, ze v Praze to je v pohode, ja ne.

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          aha. mozna jsem to nenapsal uplne srozumitelne ;-). proste mi sjezd a dirt prijde v nebezpecnosti o nekolik levelu vys nez jizda na drahovym kole po meste. beru ze svyho pohledu, kde na pulmetrovej vyhazovak strachy nenajedu ani omylem :-)). ale kdybych se tomu zacal venovat, tak bych tento stav treba zmenil :-).

                                          0 0
                                          • Manas  

                                            Na ja si konkretne myslim, ze sjezd i dirt jsou mnohem bezpecnejsi discipliny nez je jezdeni v provozu :-)

                                            0 0
                                            • Pebe  

                                              nechápu že se tu takhle zbytečně hádáte, na furtce se po Praze dá jezdit brakeless bez problémů, sjedeš jak Vinohradskou, Miladu i Veletržní, dá se smykovat na kosjách na Václaváku, jezdit po pěší zóně, sjedeš i Kinskýma zahradama z Petřína, prostě to jde i bezpečně. To že u toho nedosahuješ nějakých závratných rychlostních průměrů je snad jasné, fixed není o rychlosti. A od toho se odvíjí i ta bezpečnost. Jelikož jedeš prakticky pokaždé z kopce nebo po rovině pomaleji, tak nepotřebuješ takovou brzdnou dráhu…

                                              0 0
                                              • Manas  

                                                No co, musis si zvednout tlak kdyz v praci usinas :-)

                                                Jezdeni v provozu myslim obecne, nejen na festce ;-)

                                                0 0
                                    • pstasek  

                                      Jezdím na klasickým xc mtb a teď jsem si ze starýho fáva postavil fixku.

                                      Jízda po městě je na biku rychlejší, můžu jet všude, obrubníky, schody, překážky, nic nevadí. Přijde mi i obratnější.

                                      Proč ale když jdu poslední dobou na kolo beru ven většinou fixku? Já nevim. Je to něco novýho, neotřelýho, asi mě to momentálně baví víc než mtb.

                                      Co se týká brždění, dá se s rozumným převodem jezdit do kopce i z kopce. Přední brzdu stále mám jako sichr, ale používám ji opravdu sporadicky.

                                      0 0
                                  • Kohout  

                                    Tak to video, to je teda dobry masochismus…

                                    To je jako chodit po horach v drevakach, misto v trekovkach. Vylezes nahoru, ale… I kdyz proti gustu…

                                    0 0
                                    • jeffino  

                                      mám zkušenost, že většinou nahoru vylezou ti v dřevákách na rozdíl od těch v hypersuper vybavenejch:)))

                                      0 0
                      • PjSky  

                        rikej si co chces, ale brzdy sou brzdy. zmacknes to, stoji to. silnice nebo mtb, brzdi to jako slak oboje. Jezdim normalne, ne jako silenec jak me nekdo vejs osocil, ale napr. v centru co delaji chodci.. to bys valil na fixce bulvy..

                        jak si davaj bacha aby neskocili pod auto tak kaslou na cyklisty a jsou cely hin kdyz zaseknete brzdy a doskrabete prednim kolem az k jejich cteny slepy prdeli :)

                        zlaty brzdy.

                        musel bys jet uplne jak s nadilkou v kalhotech, abys vsechno „napredvidal“.

                        PS: jizni cizinci jsou nejhorsi, hlavne italove a spanele. ti se mi zda vam skoci do cesty rekl bych naschval, jednoho uz sem sundal a mel stesti ze sem spechal, arogantne se mi skocil pred kolo a jeste mi tam nastavil loket, na cyklostezce. Cela grupa jich byla. Pekne letel na zem, az sem se lekl ze si ublizil, blbec.

                        zato nemci a tak.. kdyz si uvedomi ze stoji v cyklostezce tak se hezky slusne omluvi a muze jich byt treba 30 udelaji ulicku :))) a jeste vam popreji hezkou projizdku.. jsou zvykli ze za vstup do cyklostezky sklidi zurive zvoneni nebo krik doma, tak se provoz nemota ale provozuje.

                        0 0
                        • JSt  

                          zajimavy. nemam problemy, ze bych nekoho srazel na cyklostezce ani bez brzd. chybu bych hledal nekde jinde ;-)

                          0 0
                        • Ondrais  

                          zažil jsem grupu španěloitalů ( už taky nevim, ale čmoudíci s brýlemi a černejch šustkopéřovkách ) jak skákali pod autobus když přijížděl do stanice. Ne nepočkali až přijede k chodníku, slezli na vozovku a tupě koukali že bus nemůže zajet ke straně. No a když nastoupili, přesvědčili mě že to vážně nemaj v hlavě uplně v pořádku :-)

                          0 0
                      • mr.antik  

                        tady nejde o kolo, brzdy nebo že by to mělo nějakou přidanou hodnostu. Jde jen o to bejt maximální punk. Teď je to už dost komerce a za dva roky budou chrlit jako Tesco festka bike. Pak to odezní a způstane jen pár věrných.

                        0 0
                        • přišlapávač  

                          stejne jako u vseho kratkodobe modniho :-) …nekde ve svete okoukat, pak delat desne zazranyho, ze to je fakt cool a ze nic jinyho neni mozny a po chvili tu modni zalezitost pokorne opustit :-)

                          0 0
    • d69  

      K tomu by se hodily CROCKS sandály :)

      0 0
    • tonik666  

      Je to snaha adaptovat něco, co funguje v placatých městech v USA do Česka, které je výrazně více kopcovité, a působí to trochu absurdně.

      V USA je fixka cool a jezdí na ní už nejen kurýři, ale i normální lidi, protože je plně dostačujicí a města jako Boston a New York nemají tak výrazné kopce, aby se tam s fixkou nedalo v klidu jezdit. Zároveň řidiči jsou výrazně tolerantnější, ulice širší, pruhů pro cyklisty víc atd.

      Ty kola jsou docela pěkný a na ježdění po městě budou úplně stačit. Ta cena je také ok, i když to není nejlevnější. Zvlášť protože u nás jsou díly těžko dostupné.

      V USA protože nikdy neměli nedostatek kol a hromadě lidí se doma válí staré silničky je dost snadné sehnat starý rám za babku a fixku si postavit.

      0 0
      • jeffino  

        takže je to vlastně o tom, že český řidiči jsou hovada:)

        0 0
    • vasek80  

      Růžovej řetěz je best

      0 0
    • Marskatin  

      Tak jsem to pročetl a rád bych se k tomu vyjádřil. Nikd yjsem na tom nejezdil, ani nebudu. Mám ktomu pár poznámek.

      1. Nemám nic proti fixkám, mají své místo na dráze, na kolové, na

      blbnutí. Maji-li i nějaké brzdy nemám proti ní nic ani ve městě.

      1. V součanosti je to jistá módní vlna. Nepopírám, že se mi některé

      líbí svou strohou elegancí, minimalismem.

      1. Myslím, že poznámky o rovnosti amerických měst jsou stejně nesmyslné

      jako poznámky o kopcovitosi měst českých. Aspoň z filmů mi nepřipadají LA, SF jako rovinky ba právě naopak. U nás, řekněme je kopcovité Brno, Praha, oproti tomu Olomouc je placka.

      4.Připadá mi, že obhájci fixie dokážou udělat z každé vlastnost fixie přednost. podle mě se mesengeři nevrhli na fixie proto, jak je to skvělé a jediné pravé do města, ale proto, že se rekrutovali z řad cyklistů, kteří to měli jako spojenou formu obřivy a přivýdělku.(Asi tak jako horolezci zároveň bývají členy horské služby, nebo brigádničí jako nosiči v tatrách). O přínosu fixky na styl šlapání nepochybuji. A tak si prostě přestavěli kola. navíc se kolo stalo „bezúdržbové“ (což je výhodné, když jezdili denně za každého počasí) a lehčí a oni mohli trénovat v práci. Časem mezi nimi začly vznikat soutěživost, kdo dokáže na jaký převod jet ychleji, kdo na jaký vyjede větší kopec…No a viděli je lidi a jak už to bývá, kopírovali je aniž věděli proč.

      5. Proč se fixkáři tak urputně brání brzdám?

      Já pochybuji, že při tm šíleném způsobu brždění, kdy je člověk zalehlý na řídítkách a zadní kolo je ve smyku dokážou zastavt rychleji než někdo s oběma brzdama. Jednak brždění není moc účinné když je kolo ve smyku, jednak brždění zadmím kolem není tak účinné jak předním( a už vůbec ne jak oběma), jednak v tu chvíli je zadní kolo odlehčené, protože jezdec leží na řídítkách. Chápu, že se při rozumné jizdě na tom dá přežít ( zvlášť když vezmu v úvahu jak mizerně brzdí, či spíše, jak nebrzdí, kola spousty známých, co na nich jezdí tak akorát na pivo), ale připadá mi to zbatečně riskantní. Navíc každé takové brždění se podepisuje na plášti( no já vím, že jsou na to speciální pláště, ale i tak)

      0 0
      • martin_bakov  

        Tak to souhlasim – „obhájci fixie dokážou udělat z každé vlastnost fixie přednost“

        0 0
    • Marskatin  

      K tomu jestli líbí nebo nelíbí.

      tak půl na půl. Minimálně první tři kola mi připadnou taková zmateční. Různé barvy předního za zadního náboje, případně rozdílný barva klik a náboje.

      Proč má proboha kolo, kde jsou červené ráfky, pláště sedlo a dokonce řetěz, přední náboj černý(budiž, kolo je taky černé) a zadní zlatý? ten mi tam vadí.

      podobně u ostatních.

      Kola v druhé řadě mi přijdou v poho, bez takových ústřelů. Barvy nehodnotím, to je otázka preferencí každého soudruha.

      0 0
    • jolly007  

      běž s tou reklamou někam…

      0 0
    • treatt  

      A to ses jako teď probudil a zjistil, že existují festky? :)))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.