• Stará Blažková

    Ještě nikdy jsem neměl defekt. Bojím se, že píchnu, nepoznám to a jízdou po prázdnym kole si zničím plášt nebo ráfek. Jak se pozná, že je kolo píchlý, když na něm jedu třeba terénem?

    Takhle občas zbytečně zastavuju a kontroluju jestli jsem náhodou nepíchnul. Obvykle když třeba přejedu nějakou větvičku, nebo ustřelí kámen a udělá to nějaký zvuk, na který nejsem zvyklý.

    0 0
    • MlokCZ  

      Opravdu nemusíš mít strach, až píchneš, tak ti zaručuju, že to poznáš a to velice rychle.

      0 0
    • CZiko  

      obvykle to zasyčí a najednou jedeš jak po želé:)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zajimavej dotaz…mam pocit, ze tuhle otazku sem si nikdy nepolozil, protoze odpoved na ni v praxi se mi obvykle sama nabidla :)

      0 0
    • Storyteller  

      Hehe tak si zus rozsypat treby rysovacky a prejet je… pak poznas co se bude dit:-)

      0 0
      • mosquito  

        jo a jeste se naucis to kolo zalepit – ono to jde doma poprve trosku lip kdyz to clovek dela poprve, nekde v desti za tmy je to docela opruz i pro zkusene „pichace“ :))

        0 0
    • dada  

      jednou sem to poznal ve chvili když sem jel po silnici z kopce asi šedesátkou a v táhlý pravý proti mě auto a já nějak na tom želé co se stalo z přední gumy nemoh zatočit…blbej po­cit!

      0 0
    • Vrabčák1  

      I když jsi ještě nepíchnul, tak Ti garantuji, že to poznáš sakra rychle:-)))

      0 0
    • james11  

      poznáš to tak že když píchneš ve sjezdu přední kolo zaručeně hodíš držku :-))

      0 0
      • pelt  

        NO jo, ale co kdyz hodi drzku bez pichnuti? Nebude se pak citit osizeny? :o)

        0 0
    • Splinter  

      To je zas co?

      0 0
    • rock  

      Pokud sebou hned neflákneš, tak Ti začne příšerně plavat kolo …

      0 0
    • Blade  

      pockej az ti upadne ventilek, nebo spis az ho budes chtit prilepit zpatky a nepude to..

      0 0
      • halam  

        o tom bys mohl vyprávět co??? :))) Sssssssssssssssssss

        0 0
    • SoLaX  

      Tak nevsimavej snad nejsi, aby si jel s pichnutym kolem tak dlouho, nez znicis plast nebo rafek..

      0 0
    • chupas  

      nereknu nic novyho, ale budu konkretni. samozrejme ze zalezi jak pichnes. nektere pichy jsou velmi pomale, jine vyrazne se zvukovym doprovodem. standardni pich zadniho kola je poznat, ze guma zacne vydavat odlisny zvuk (dlouhodobeho charakteru) a kolo klade pri slapani neumerny tlak. tento jev je vetsinou doprovazen „plavanim“ coz je pocit, jako by kolo jezdilo po zele :) a zniceni plaste/rafku. sam jsem uz na akutne pichle gume neco najel a plast ani rafek neumreli. o prazdne gume jsem vedel okamzite, rozhodl jsem se na prazdnem vyjet mimo les, kvuli komarum, neni nic horsiho nez vymenovat dusi a tancovat u toho aby ty mrchy nesedaly. a predni, to jsem teda nikdy nepichnul, tam nevim. tam to musi jit poznat snad jeste rychlejc (pich->„ja pich“) :D

      0 0
    • Radek Broz  

      Az se to stane, urcite budes vedet, ze je to ta prava chvile;-) Jinak pokud na tom prazdnym moc neprasis, nic moc se tomu nestane.

      0 0
      • fousek  

        sem si jednou rek ze to dojedu po prazdnym a dole to nejak poresim, vznik z toho protrzenej plast asi 3 cm, pretrzena duse a rozmackanej rafek

        0 0
        • Radek Broz  

          No ja loni na HT v povinnym treninku prorazil ve Spindlu zadni nekde kolem tech paletaku nahore a za mohutneho povzbuzovani dojel v pohode;-) Kdyz prorazim na Klinovci, tak pod lanovkou i po trati se da sjet taky ok, pokud to neprasis pres sutry a nadlehcujes prazdny kolo.

          0 0
    • JJ  

      No ja sem si jednou taky nevsimnul, ze jsem pichnul.. Protoze po tom jsem si nasledkem toho padu, co pak prisel, nepamatoval posledni tri hodiny:( To ze jsem spad kvuli prorazeny predni gume jsme zjistili asi po hodine, kdy jsem byl schopen se nejak solidne zvednout a zkusit pokracovat

      0 0
      • Jenda  

        jenze tu gumu si prorazil protoze jsi jel jak magor:-)

        0 0
    • enjoy  

      mas 3 druhy defektu. prvni,pomalej.ten je zakernej,protoze to si to porad jedes,pak chces zatocit a kolo jede porad rovne,nacez ty elegantne vystupujes pres riditka,pokud mas tedy stesti. dasi je rychlej,ten je bezstarostnej­.nekolik vterin a slyset je taky dobre,takze vis,do ceho jdes.. treti je,kdyz riznes plast..,ten je hodne fajn,pac to te tak prekvapi,ze se nestihnes ani na*rat:-). osobne se mi staly vsechny,asi jako kazdymu a sam nevim,kterej si vybrat jako nejoblibenejsi.

      0 0
      • McBlacky  

        nejoblíbenější je říznutej přední to je jasný :) a k tomu může bejt i bonus zamotání pláště mezi kolo a vidli (pláště kevlar). To je pak tlama jako kráva…

        0 0
    • Petr 1  

      Mám zatím kliku,že píchám jen na zadku a většínou inteligentním způsobem,prostě kolo mě ještě nenechalo ve štychu,pozvolný únik vzduchu.Vždy jsem po dofoukání dojel domů.Když to píchnu o hřebík tak to beru/1×/,ale když nic nenajdu/4×/tak to by mě vzal čert.Stačí,aby to z 0,4MPa sjelo na 0,2MPa a kolo se začne chovat jako mezek,plave,valivým odporem ztěžkne a v zatáčkách to jde o hubu.Doufám,že jsem si to letos už vybral/5×/.

      0 0
    • TomasN  

      Poznas to, poznas to, poznas to, fakt se toho neboj, pomalej unik vzduchu poznas sice pozdeji, ale jednou se i tobe ten pocit jizdy na „želé“ dostaví. Já tenhle rok zatím jen třikrát, ale věřím že to ještě přijde.:)

      0 0
    • kafac  

      Spíš by mě zajímalo, jak to děláš že jsi ještě nepíchl…

      0 0
      • Stará Blažková  

        Hmm. sam nevim. Mam crosse, jezdim schwalbe black jack. silnice, polnacky, teren tak na tretiny.

        Az jednou pichnu, tak to bude dost uleva, tohle cekani, kdy to prijde je dost znicujici ;-)

        0 0
      • Krys  

        No mne sa to tiez intenzivne vyhyba. Vozim so sebou vzdy nahradnu dusu a lepenie a nic. Asi by som to raz mal nechat vsetko doma a ono to pride. Jediny defekt, ktory sa mi na biku podaril bol pred dvomi rokmi. Taky nenapadny, ze som ho objavil az o par dni ked som znovu vytiaho bike. Bol to taky romanticky defetkt, v plasti som mal zabodnuty trn z ruze. :))

        0 0
        • fousek  

          hmm, tak to ja sem presnej opak, nekdy se mi stane, ze mi dojdou duse i zaplaty na jedny vyjizdce

          0 0
    • noxxy  

      nejlepsi je, kdyz pichnes a ten kus skla nebo trn zapichnuty v plasti ti bude pichat dusi furt dokola

      0 0
      • maxtor  

        Přesně proto je potřeba zjistit, když sundáš duši, jestli ti něco nezůstalo zapíchlé v plášti. Není to nic složitého – stačí přejet prstem po vnitřní straně pláště.

        0 0
        • lidumil  

          je lepší plášť obrátit na ruby než riskovat poranění prstu.

          0 0
        • Petr 1  

          To jak jsem prve psal,že jsem si to letos s defektama vybral /5×/jsem neměl,protože jsem píchnul ještě 2× po cca 50 km.Plášt naruby,prohlídka jako blbec,zalepenou duši zpátky a po 50 km plášť jako z rosolu.Po třetí jsem to už nevydržel a před demontáží jsem křídou črtnul plášť i ventilek,takže jsem na chlup věděl,v kterých místěch jsem píchnul duši.Přesně tam byl kousek/3–4mm/z ocel.lana co používají dřevaři,rukou to nešlo poznat,ale pod moji vahou se ta bestije vysunula a prošoupala duši.Nejvíc mě štve,že kvůli takové volovině jsem vyhodil úplně nové Maxxise,protože se na nich z tohoto důvodu nedalo jezdit a já jim křivdil. Takže od teď jedině s křídou i kdyby z pláště čuměl metrový hřebík.

          0 0
    • ekib  

      Naposled když jsem píchnul zadní kolo (no spíš to byl výbuch). Tak jsem hodil takovou držku, že jsem 15min ležel a nemohl jsem se hejbat. Jinak pokud to chceš vyzkoušet vezmi starý plášť a nedávej duši a jeď.

      0 0
    • krtex  

      Poznas, je to takovy intuitivni pocit jako kdyz kojenec hleda potravu .. ;D

      Letos zatim jen 1× (of course bez dusi a lepeni), byl pomaly a dojel jsem (JET me zachranil, byla to CITY FR).

      Loni 0× pich ale cca 7× total pruraz o rafek ;o)

      Lepit v prirode jsem zkousel 1×, od te doby vozim vice dusi (2–3) prze to fuckt moc nejde.. To uz radeji vycpat plast siskama, mechem, travou a jede se dal ;)

      Regards KTX@

      0 0
    • karlik  

      vcera 3× – 1× predni, 2× zadni

      poznal jsem to tak ze me to prislo ze to jede nejak divne :)

      0 0
    • Jane  

      No poznáš, ale jde o to, jak rychle. Už se mi několikrát stalo, že jsem na píchlé zadní gumě jela klidně několik stovek metrů – naposledy měl takový pomalý defekt podíl na poškození pláště. Doma se při řádném nahuštění na plášti objevila taková menší boule – jezdit na tom šlo, ale ta nerovnost docela nepříjemně „kopala“ do zadku… Pokud jde o zadní kolo a nejseš si jistý, tak v terénu můžeš jít ze sedla a přejet přes nějaký kořen nebo kámen a na silnici zase zkus kolo na chvíli pořádně rozjet – opět ze sedla. Ten plášť se bude žvejkat a zkrátka to kolo nepojede tak, jak by jet mělo… Defekt na předním kole je „čitelnější“ – špatně se zatáčí. O rychlém defektu nemá smysl moc psát. To poznáš dost rychle. Prostě jedeš, jedeš, najednou tě vyruší takové „puf“ a jedeš po prázdném kole…

      0 0
    • Vojtas  

      naposled se mi stalo ze se mi do zadniho kola zapichl lepenak(hrebik), nevim jak dlouho sem ho v tom lese vezl, ale pak sem s nim jezdil este tak ctyri km po meste, se mi nejak nechtelo dom, ale tak nejak sem to cvakani o asfalt ignoroval no :), az pak se mi to zdalo divny tak sem na to koukl, sem nejdriv myslel jestli nedrhne brzdovej spalek, uchazlo to celkem pomalu, spis tou dirkou co se udelala na druhy strane duse, ale ke konci uz to bylo znat, kdyz sem skocil nebo tak. Akorat pak doma kdyz sem ho vytahl tak to bylo behem peti vterin prazdny.

      0 0
    • kafac  

      Tak zrovna vcera jsem pichl tak, ze jsem si malem ustlal :-(

      0 0
    • gobike  

      Ja jsem pichl vcera asi 20km od domu a nemel jsem s sebou ani lepeni, ani pumpicku. Ale nakonec jsem sehnal luxusni pumpicku s manometrem a dvoje lepeni:)

      0 0
    • SoLaX  

      Tak dneska.. V docela rychlym, ale bezpecnym sjezdu najednou citim jakoby zadni nejak nadskakovalo, drncalo, proste jakoby ten plast nebral kaminky a nerovnosti. Tak zastavim a ono bylo totalne prazdny.. Vetsi sranda byla, ze nahradni duse i s lepenim a pumpickou lezi doma na stole a ceka az si na ni udelam cas. Domu presne 10km, uz skoro tma, takze zkraceni pres les musim zavrhnout..no parada. Volam kamosovi, ale ten se z chalupy vraci az zitra, tak mi nezbyva nic jinyho nez nadzvednout zadni kolo a za sedlo tlacit. Stridam ruce, uchopy, obcas nesu na ramenou a uz po dvou kilacich toho mam dost. Celej ten dvou hodinovej pochod samozrejme nadavam jak spacek a mam o cem premyslet.. Navic sem cestou potkal jen dva trekingare, takze jejich duse mi byla k ***.. Proste krasnej vylet na kterej urcite nezapomenu. A pouceni pro priste.. Uz nikdy nevyjizdet bez lepeni a pumpicky!

      0 0
      • Jaroslávek  

        Já mám ze soboty taky zajímavý zážitek. Potkal jsem v lese chlapíka, jak vede kolo. Nějak jsem spěchal, lidí tam bylo velký provoz apod. tak jsem jel dál. Po chvíli jsem se vracel a furt on furt šel. Moje parta byla už někde v trapu, nicméně se ve mě něco hnulo, co když já budu potřebovat někde pomoc, zkrátka dal jsem mu svoji duši a pomohl mu s výměnou. Vypadal totiž dost svátečně. Nejlepší na tom bylo to, že měl na kole dvě nářaďový brašny, furt tahal nějaký klíče, že by s tím arzenálem mohl spravit pomalu auto, duši však nemaje. Zato vytáhl placatku vodky. Tu měl zřejmě proto, aby mu nebylo krušno když píchne !?

        0 0
    • jizby  

      Když jsem začal jezdit na bajku, tak se mi taky dlouho dařilo nepíchnout. Samozřejmě jsem to znal ze silnice, ale byl jsem až v pokušení myslet si, že se horský nedá píchnout. Ale dočkal jsem se. Brzy se zadařily i obě najednou – šikovně přejetej drát z betonu udělá divy, bejt to na silničce, byly by ty díry 4 -každá dvojmo.

      0 0
    • Mychal  

      To je zvláštní, jak každýmu trvá dlouho, než si poprvý zapíchá. Já byl taky dlouho defektovým panicem, asi 4 roky, což tehdy dělalo asi 16tis. km, a taky mě pronásledovaly úvahy tohoto tipu, jak to poznám, že už to přišlo.Ale pak to přišlo 3× během jednoho týdne, já to poznal vždy okamžitě a bylo to vyřešený.. No a dnes už jsem jako stará rozpíchaná děvka, která to má 3–4 do roka (-:

      0 0
    • Meesha  

      vcera sem poznal… V padesati na polni ceste. rana jak svine, slehlo me to do nohy a behem vteriny sem tam vlal na prazdnym kole :-/

      0 0
    • ddd - andy  

      Dej si facku a podekuj! :-D

      0 0
      • honzicek  

        souhlasim, s takovejhlema dotazama tu muze otravovat skutecne jenom matfyzak…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.