• Moik

    Ahoj, koupil jsem dceři (14r-42kg-164cm) kolo Focus Whistler 29 nové, ale asi nějaký doprodej, postavené na Aliviu, lankové kotoučovky stavitelná neuzamykatelná vidlice. V obchodě, který znám, tak mě vážně nenapadlo si brát váhu..teď po dvou měsících jsem to udělal. Šok – 16,3kg!!!

    Jezdíme většinou nabalení, 70km denně, plachtu/ stan sebou, ona má svý tašky kde si veze spacák a svý věci. Mám dvě možnosti, Whistlera prodám anebo tu odhadnutou ztrátu investuju do jinak hezkýho a pro ni pohodlnýho kola. Geometrie jí vyhoduje.

    Co je na tom kole proboha tak těžkýho?

    0 0
    • embi  

      Je tam tezky vsechno, opravdu kazda komponenta. To kolo je spis pomstva…

      0 0
    • novas752  

      Všechno. Tam je těžký všechno na co se podíváš. Rám, vidlice, výplety, sedlovka, sedlo, řídítka, pláště, kliky, kazeta, brzdové třmeny…

      Nesmysl na takovym kole cokoliv měnit. Střelit to na bazaru a koupit nějaký slušný kolo.

      0 0
    • Fazzy  

      Tezky je na tom vsechno co si vyjmenoval.. pokud to neni na sport ale na turistiku a jezdite nabaleny, tak je otazka, jestli se ti vyplati to nejak resit. Za X tisic nakladu a praci s vymenou vseho stahnes tak dve kila, coz nevim jestli hraje zasadni roli, kdyz se na to stejne povesi nejaka brasna..

      0 0
      • Moik  

        No tak po prvních výletech se nezdá, že by jí to nějak zásadně vadilo. A i když to není perpetum mobile, přece jen když to vytáhne nahoru, tak to dolů dojede zase o kus dál :-) Takže je mi jasný, že to nejsou 3 kila v batohu při horské túře.

        JInak to kolo má 16kg holý – bez nosiče, blatníků atd.

        Jo tak napadlo mě, že ji prostě vždycky ty 3kila vezmu z jejích věcí k sobě, ale opravdu moc mě štve, že v Decathlonu maj kola za 10k se 13–14kg

        0 0
    • Moik  

      Všem ostatním díky za unisono reakci. Pokusím se ho prodat.

      0 0
    • Pincek  

      Když jsem malému pořizoval kolo, váha hrála hlavní roli. Je mu 8 a předním měl kolo z decathlonu sto vazilo jak dospělé kolo (12 –14 kg těžko říci). Tedka máme napodobeninu woomu od cygnus z hervise a to má 9 kilo a je to pro nej úplně jinej sport, jezdí jak dívej a najednou ho to baví. Trosku se divím, ze jsi těch 16 kilo nepoznal, to je strašná váha i na dospelacke kolo!

      0 0
    • roman 3D  

      prodat bude nejlevnější řešení

      0 0
    • Markony  

      Prodat nasypeš do toho x peněz a furt to nebude ono .

      0 0
    • Moik  

      Nj ja mam kolo taky 16kg(blatniky, nosice, piti atd) takze mi to nedocvaklo. Navic jsem tam kupoval kola pro decka a vzdy i oni dbali na vahu, tak jsem to tam neresil. Core Nippel mel taky pod 9 kg.

      Ale na druhou stranu vaha asi taky neni vse. Jsme s manželkou na kolech a ona si ho proti svymu starymu (lehcimu) pochvaluje, ma maly odpory jede opravdu perfektne. I ja jsem poznal, ze jsme téměř vyrovnani(ja vezu tasky) a to rozhodne nebyvame. Dolu z kopce se udrzi za mnou v závětří vazi o 35kg min jak ja. Patek 55 sobota 115 dnes 100.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Na těžko dost lidí vozí celopevňák. Co jí postavit kolo na gravel rámu. Velikost volit podle délky Eff. Top Tube cca 570 mm – tzn. tak aby jí kolo sedělo s rovnými řidítky a šlo osadit MTB řazením. Prostornější rám je vhodný na rámovou bagáž. Prvoplánově celopevná rámová sada má hlubší BBDrop než MTB – celkově nižší těžiště (natěžko je znát). Gravel rámy mívají i montážní otvory pro nosič.

      0 0
      • RapMan  

        Tak takhle se dneska popisuje trekový kolo s pevnou vidlicí…

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Do trekkingových rámů pronikl sloping, spolu s obvyklým prvoplánem odpružené vidle s a-c kolem 460 mm to u menších velikostí omezuje prostor v rámu – tak na jeden bidon. Takový rám pro jízdu na těžko bez možnosti pití + rámová brašna nepovažuji za praktický. Uváděl jsem „Prvoplánově celopevná rámová sada“, kdyby takový rám byl trekkingový (a nebyl to starý ocelák), rád ho doporučím. Některé gravel expediční rámy nabízejí i montážní otvory i vespod dolní rámovky či na nohou vidle. Díky těm rozdílům trekking x gravel rám jsem záměrně doporučil gravel rám.

          0 0
      • Moik  

        Nebo ji rovnou koupit Decathlon toho RC s rovnýma riditkama…+ širší plaste. To je zajímavý nápad…10,5 kg tuším

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Převody to má silniční i pro více než 50km/h. Chce převody, ve kterých šlapete. Ať se dá kvůli bagáži stoupat v sedle. Jestli máte možnost jděte se na to podívat, jestli by pilotka takovýto typ kola uvítala.

          0 0
          • Moik  

            Ten Triban RC 120 nebo 500 nebo 520 má nejlehčí převod 34/34z – 1:1 je na naše silniční ježdění v pohodě. Naopak se mi moc líbí 50/11z – to je sice už dost těžký převod, ale používám ho (a dcera odkoukala) spíš pro odpočinkové převalování za vrcholem stoupání nebo ve vyšší rychlosti dolů z kopce atp. Rozhodně ho využívám víc, jak ten 34/34z. Já osobně šlapu víc silově a libuju si v nižších otáčkách větší silou, prostě tak jedu víc v pohodě a mín mě to vysiluje – takže mám dnes problém. Už bych rád měl pohodlný kolo ale s převody gravelu (ale zase bez odpružené vidlice)

            0 0
            • Pán z Dubu  

              O takových, jako jste Vy, už napsala povídku Karolina Světlá, Lamač a jeho dítě. ;-)

              0 0
    • mr.antik  

      já nevim, tady prostě je milion rad, v takových případech jedině vlastní stavba… a stejně se nepoučej…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.