Jak na zimní přestavbu (lak, ráfky, brzdy)

21 nepřečtených
  • krulis

    Ahoj, chvilku to tady sleduju, čtu a učím se. Leccos jsem zde již naleznul, ale v mém konkrétním případě stále trochu tápu. Letos jsem na „starý“ kolena začal zase šlapat do pedálů a po dvou tisících najetých kilometrech (to nemachruju, to se stydím) trochu přehodnotil svoje potřeby. Mám klasický MTB Trek 4100 Aplha. V-brzdy. 19,5 velikost. Vzhledem k tomu, že kolo využívám primárně jako prostředek pro dopravu z/do práce a na vyjížďkách využívám cca 80 % asfalt a 20 % polňačky, rozhodl jsem se do další „sezóny“ kolo trochu překopat. Trochu tuším, že nejčastější odpověď bude – kup si nový kolo. Jenže zima je dlouhá. A já se chci kolem kola motat pořád. Chtěl bych si ho přizpůsobit, i kdyby to nakonec mělo skončit jeho likvidací. Takže k jádru. První věc je přelakování rámu. To snad zvládnu, někde opískuju a komaxitem šplíchnu. Jen jsem se chtěl zeptat, zda se musí (tuším, že musí) nějakým způsobem zakrýt „otvory“ rámu, případně jak tohle řešíte, pokud řešíte. A druhá, ta horší záležitost, se týká výměny kol. Chtěl bych kolo osadit 28" krosovejma kolama. Chápu, že 26“ rám není na tohle stavěnej, ale stejně. Testoval jsem – líbilo se mi. Konkrétně bych tedy potřeboval pomoci s výběrem zapletenejch kol, plášťů (asi budu potřebovat co nejnižší profil) a hlavně to všecko nějak prokombinovat s předěláním na koutoučovky. To vůbec netuším, který jak vybrat a co všechno potřebovat. Přemýšlel jsem i s předěláním Véček pomocí adapterů, jak jsem se tady někde dočetl, ale to si říkám, vypadá docela odpudivě. Budu vděčen za všechny Vaše dobře míněné rady a připomínky. Co se týče cen jednotlivých komponentů, tak bych se rád držel při zemi, ale zase bych na tom rád nějakou tu tisícovku namotal. Díky moc Všem.

    0 0
    • jezura  

      Jak píšeš-kup si nové crossové kolo.

      A kolem kola se můžeš motat i v zimě tak,že budeš jezdit.

      0 0
    • krulis  

      Zkusím variantu číslo dvě. Kdybych od všeho upustil a chtěl si pouze koupit nový pláště, který vybrat, aby se nejvíc kolo přiblížilo klasickýmu 28" krosovýmu kolu. Hledal jsem tu v tématech a moc se v tom nevyznám. Teď mám 1.95, takže předpokládám, něco kolem 1,5.. netuším co do těch ráfků jde narvat.

      Ovšem od přestavby tímto neutíkám, jen zvažuji varianty. Díky za každou normální odpověď.

      0 0
      • alexandr  

        No jestli se ma vysledne kolo priblizit 28" prumerem, tak asi co nejvetsi balony, tj. sirka 2" a vic. Pokud jde o valivy odpor, tak asi co nejuzsi a co nejhladsi vzorek, tj. klidne tech 1.5, ale tam pozor, na sirokych rafcich uz to muze hur sedet. A taky do 1.5 plaste uz bude asi potreba uzsi duse, jinak se tam budou delat boule.

        0 0
        • krulis  

          Díky moc, spíš bych se asi vydal cestou nejužšího pláště. Duše bych vyměnil, aby seděly.

          Přece jen, ještě jeden lama dotaz. Lanka pro koutouče se dají vést tudy – co lanka pro V-brzdy?

          0 0
          • mr.nikdo  

            Pokud to budou mechanicke, tak ano. Akorat na zadni stavbe budes mit dalsi uchyty…

            0 0
    • DAWE25  

      Oba dva tvoje nápady jsou pouze přiblížení k tomu co chceš. Chceš krose! Dle popisu ti opravdu bude vyhovovat na tvé ježdění nejvíc. Tak proč nejdříve jít tak zbytečně složitou a drahou cestou předělávání Treka s výsledkem, že si toho krose stejně koupíš, když si ho můžeš koupit rovnou? Zvaž to.

      0 0
    • venabch  

      Ahoj

      Na zimu je to nesmysl delat. Na co kapne sul ze silnice to je zkurveny.Jak jezdis na kole v soli tak je na jare Hooodne veci KO nebo nejdou ani povolit atd jediny co pomuze tak to necim namastit nebo natrit rezistinem co je do dutina na jare to omejt benzinem. Tak ze nazimu to neres a jezdti na tom nejhorsim co mas na jare to pujde do popelnice. Co se tyce nateru tak komaxit je blbost protoze sice drzi (nevim jak na hliniku) ale desne tezky tak ze ti kolo klidne ztezkne o pul kila. Navic lak nejezdi a spravnej biker to musi mit omlaceny protoze to je dukaz toho ze se toho neboji :-D . Co se tyce kotoucovek tak musis mit navarky na ramu a vidli. Pak potrebujes naboje na kotouce a kotoucovk. Ty doporucuju simana sice nejsou tak jedovaty ale jsou hodne blbovzdorny a diky kovovejm pistkum i odolny. Bejt tebou tak tam dam nejaky hladsi gumy a trochu je prifouknu a jezdim tokud to jde. Pak si na jare nasetri na novy kolo s kotoucema ono te to vyjde pomalu levnejc nez ta prestavba. Doporucuju 29 tam das od silnich gum pres crossovy po bikovy neni co resit

      0 0
      • krulis  

        Díky moc, no chtěl jsem si užít zimní kutilský chvilky u kola. Se mnou je to složitý. Krosovejch kol je na výběr hodně málo a na 29" MTB jsem moc malej (175 cm), takže jsem se chtěl vydat touhle cestou. Nejspíš to nakonec vyřeším tak, že si koupím užší pláště a budu jezdit v klidu dál. Maximálně, kdybych přes zimu na aukru narazil na nějaký díly za dobrý prachy, tak si to trochu upgradnu. Lákalo mě mít kolo sakum prdum „podle sebe“. (Možná přes zimu načtu vědomosti a objednám díly i rám a postavím něco od základu novýho.)

        0 0
    • venabch  

      Ja mam taky 175 a vozim 29 uz 3 rok a pride me to genialni

      0 0
    • krulis  

      A tak, nedá mi to. Ale rozhodl jsem se asi takhle.

      Brzdy Avid BB7

      Kotouče Avid 160mm

      Zapletená kola REMERX Dragon

      Pláště Continental 622–28

      Zkusím, uvidím, kdyžtak zaplaču. Podle všeho by se to mělo vejít do 26" rámu.

      0 0
      • krulis  

        Tak to mi taky nevýjde, jelikož zapletený kola 28" pro kotoučovky nemohu já nikde sehnat. Hah!

        0 0
        • alinceb  

          Není problém – náboje na kotouče Cannondale seženeš na aukru, ráfky Remerx Masterdisc 29er na kupkole a v lokálním servise si je necháš zaplést. Pokud se v tom chceš hrabat, tak si je upleteš sám podle návodu na ivelu.

          Kotouč dej dopředu spíš 180ku, jinak BB7 dobrá volba…;)

          EDIT: Ani sem si nevšiml – na aukru už jsou i komplet 29er kola za pár korun…;)

          0 0
          • krulis  

            Paráda, díky, ehm , ty 29", dostanu to na 26 rám s pláštěm třeba 28mm?

            0 0
            • alinceb  

              Bez problému – co vím, tak minimálně uživatelé xshreck a kamikaze 591 to tak vozili…;)

              Jen nevím, jestli na ten rám namontuješ dozadu kotoučovku. Mám taky Treka 4k – starší typ a na ten sem musel koupit přídavný adaptér…

              0 0
              • krulis  

                Koukám na ten tvůj Trek, přesně takhle bych chtěl, aby to vypadalo po zimě, včetně laku… ;)

                0 0
                • alinceb  

                  No pokud chceš stavět, tak si zjisti, kolik na to máš a poptej se tu, z čeho skládat. Já začal před 2 lety stejně jako ty – na podzim sem začal skládat po částech. Ve výsledku sem poskládal kolo z bazarových dílů, které má spoustu much, v podstatě za cenu skládáčky z nových dílů…:( Teď už bych to určitě skládal jinak – holt chybama se člověk učí…

                  0 0
            • krulis  

              No a aby toho nebylo málo, tak potřebuju náby, kam narvu 7-kolečko. :D

              0 0
              • alinceb  

                7sp kazeta s 9sp ořechem je kompatibilní, opačně to neplatí. Ořech bude větší – v servisu si řekneš o starou kazetu, z ní sundáš jednu podložku a vůli na ořechu vymezíš. Pochybuju, že bys sehnal 7sp náboj s přírubou, i když v minulosti určitě existovaly i takové…:)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.