• kali222

    Tak pratele, o tom jak jsem zacal opet na konci jara jezdit na bajku po mononukloze a drivejsim hopsani po lesich uz jsme psal. Klasicke vyjizkdy me natolik chytly, ze jsme si po poskladanmy pevnaku, co je v profilu(ano, pro vetsinu je to low end,vim:-))) zakoupil celopero XC a musim ho potunit k obrazu svemu. Mam z toho smiseny pocity po prvni vyjizdce:-( vubec me to netesilo. Prestoze celopero skocny mam (mrazek –zdvih 150mm–to je dneska uz malo:-))) tak mne to neprislo nejak fajn,nemuzu si pomoct.nikdo necekal, ze pri slapani pojedu bez pohupovani a vzdy jen mavnutim proutku vyzehlí tlumic vetsi diry, ale uvedu co me nejak nesedne. mam pocit ze musim jet furt v tahu kdzy pomalite, koncite. strasne rychle klesa rychlost. v nejakym technickym vyjezdu,kdyz uz dochazej sily a jeste jakoby prejizdite nejaky ten transfer, tak je to dost neprijemny

    co musim zas ale uznat,ze jsem vubec nezvedl zadek ze sedla snad po celou vyjizdku :-)

    neco do sebe to ma,ale rekl bych ze pro me by to bylo vhodne kolo na celodenni vyjizdku,kdybych jel s nekym na pevnaku, tam mu asi nestacim:-(.najel jsem na vase pomery malo= 41km(to obvykle nejezdim,vetsinou po skole/praci 20–30km).nevim jetli ho zas neprodam:-(, myslel jsem si ze tim smazu pevnaka XC. je to OT ale nejak to ze me muselo:-) mozna bych si mel pohrat s nastavenim tlumice je tam fox float RL a vidlcie je recon,musim ji ale zvednout zdvih.

    tak nevim:-( hrozne jsem se na to tesil a pak to dopadne takto.

    0 0
    • Jirik123  

      „kdzy pomalite, koncite. strasne rychle klesa rychlost“

      nemas tam nakej plast s hrubym vzorkem? prece fakt, ze to kolo je odpruzeny nemuze zpusobovat rychly zpomalovani.

      0 0
    • scret  

      nechapu co si tim chtel rict…no nic,jdu ven:)

      0 0
    • kali222  

      jsem z toho sam zamten a pravdepodobne to nedokazu spravne popsat. s tim plastem- takovy jelito nejsem .-)

      0 0
    • Lišák  

      Co máš za kolo, o kterým píšeš?

      0 0
    • Lister  

      No tk to vezmem z druhé strany :)

      Dost dlouho jsem jezdil XC na HT, dva roky dokonce i s HT vidlicí. A byl jsem spokojený, nikdy mi nepřišlo, že nějak trpím.

      Letos jsem si koupil fulla s 12 cm zdvihu. Poté co jsem ho vyzkoušel, tak jsem byl jednak nadšený z toho, že to pruží, ale na druhou stranu jsem byl i trošku rozčarován z toho že využívám jen 3/4 zdvihu a možná jsem čekal že pohodlí bude i vyšší.

      …ale......včera jsem opět sedl na svoje HT a to jsem se nestačil divit. Tam kde na fullu v pohodě projedu a nezvedám zadek, tak tam jsem byl vytřepanej jako prase, něco jsem na HT vůbec nedal, protože to prostě při mé technice nebylo průjezdné. Na druhou stranu jsem nepozoroval vůbec žádné zrychlení a domů jsem dojel úplně vyflustnutej.......

      takže teď už mám svoje kolo opravdu rád a z HT bude tak maximálně silnička a zimák :o)

      0 0
      • dancing dog  

        Ahoj, já teda fulla nemám, ale měl sem jich pár pučenejch, spíš XC nebo AM a když sem si pak sedl zas na své HT, tak sem měl úplně stejný pocity, jako Ty, než sem si zase zvykl, takže pořízení celopéra je určitě v plánu… zvlášť když se už občas naštěstí zatím jen jemně, začínaj ozývat záda..no,proti věku není holt léku .-)

        0 0
      • Pi†el  

        Tak ja mam trochu jine „poznatky“ ..

        Jezdil jsem nekolik let HT.. pak jsem presel na fullku – byl to 4cep mongoose triumph s asi 9cm zdvihu.. zprvu jsem byl nadsenej.. ale po naky dobe jsem zjistil, ze to neni uplne ono.. dalsi sezonu jsem jezdil na jednocepu s asi 10cm zdvihu, sedlo mi to vic, ve sjezdech sem si prisel rychlejsi, ale ta akcelerace a tuhost.. nicmoc.. samozrejme pohodli bylo oproti HT uplne jinde.. ted zas jezdtim na HT, zpocatku jsem z toho byl vyplesklej, vydrncanej, musel jsem se zase tak trochu ucit jezdit.. ale ted uz bych na xc fullku nechtel (mozna tak epica od speslu – skoro ht). Na HTcku sjedu vsechno co jsem sjel predtim s fullkou, zebych ve sjezdech jezdil ted nejak pomalejc taky nepozoruju, akorat jsem vic vydrncanej a rychlejsi kdyz se musi slapat..

        0 0
        • Bully  

          Pochopitelne, full te v technice nijak neposune. (Neberu v potaz sjezd na XC HT a celoperu s 160 mm zdvihy). Je to spis o trakci a o tom, ze pokud jezdis dlouhy maratony, i minimalni narust pohodli je fajn. Po zavodnich 120 km kdekoli v terenu jsem taky rad, ze nemam pocit, jako by me nekdo poradne nakopal do pr..le. Na rychlejsi a kratsi vzdalenosti taky uz dneska posilhavam zpatky po HT :o)

          0 0
      • xetron  

        asi tak nějak to je Nejdrsnějši je když přesednu na HT že muj hloupý tlumič ktery nema žadnou fuknci propedal nebo podobnou mně u šlapani naučil houpat se Ja to na mem „fullu“ nepociťuji ale pravě při přesednuti začnu poskakovat na sedle :-D

        0 0
      • Pavlos  

        presne z tohohle duvodu mam i htcko:)

        0 0
        • Lister  

          z kterého???

          Myslíš proto, abys mohl děkovat bohu, že už na něm nemusíš jezdit…nebo proto, abys měl něco i na silnici :o)

          0 0
      • pegas  

        to neni kolem..zpohodlnels:-)

        0 0
        • Lister  

          za 2 měsíce?? ..... no možný to je :o)

          0 0
          • pegas  

            klidne i za jednu vyjizdku…spis nechapu moc tve srovnani ht a fulla..napr. to ze na ht neco nesjedes a na fullu jo..podle me jde vzdy sjet neco na obojim,jen je otazka jak (rychlost,technika) ale rozhodne to neni kolem..

            0 0
            • Lister  

              máš pravdu kolem to není, je to mojí hlavou, prostě se na HT víc bojím a dělám víc chyb :o)

              0 0
              • pegas  

                to by me zajimaly jaky chyby?:-)

                0 0
                • Lister  

                  nejčastěji pomalá rychlost, moc váhy vepředu no a pak stačí menší překážka, co jde proti plášti a už mířím přes přední rodla :o)

                  0 0
                  • pegas  

                    takova chyba te ale muze potkat i na fulovi..(za predpokladu stejneho zdvihu vidle):-)

                    0 0
                    • Lister  

                      to ano, ale na fullovi tam pojedu mnohem rychleji, pustím se víc za sedlo a nechám pracovat zdvihy :o)

                      Jak jsem psal, je to jen v mojí hlavě a ne v kole, na HT bych to taky dal, ale musel bych mít ten morál :o)

                      0 0
                • JSt  

                  rygol, kterej se 13cm vidli projedes, tak pevna te hodi pres rodla. treba

                  0 0
                  • pegas  

                    to ale neni chyba..to je blbost jezdce…stejne tak muzu rict metrovej jump, kterej na enduru skocim a na ht se zabiju..

                    0 0
                    • JSt  

                      pockej. ten rygol muzes s tou pevnou vklidu preskocit a nic se nedeje. to jde o kazde chybe rict, ze je blbost (coz je asi i pravda ;-). jestli se pri metrovym skoku na ht zabijes, udelals nekde chybu O:-).

                      0 0
                      • pegas  

                        to je prave ta blbost cos napsal na zacatku…dira se da projet s 13 cm vidlou i s pevnou, metrovej skok se da skocit tak ze se muzes zabit a nebo v poho odjedes…chyba jezdce je to jak psal lister(napr. spatna koordinace teziste) a ne ve vybaveni( druhu kola) jak psal ty…kazdopadne metrovej skok je na ht dost o drzku a ani nemusis udelat chybu..

                        0 0
                        • JSt  

                          mam celopevny kolo i 130/105 fulla. vim, o cem mluvim. to, kde musis na pevnaku nadhazovat kolo, pripadne skakat, na fullu projedes kolikrat vpohode v sedle. to je prave to, ze ti odpusti chybu. dam dalsi priklad – doskok na predni (jestli tohle neni jezdecka chyba, tak nevim). s pevnou neni co resit, des na zem. pruzeni ti dost pomuze a treba to jeste vratis. uz to chapes? ;-)

                          0 0
                          • pegas  

                            castecny souhlas ze full ti muze odpustit radu chyb(treba praci s tezistem ti ale moc neodpusti,spatne brzdeni taky ne..)..ale ty jsi na zacatku srovnal 13 cm vidli a pevnou…ja sem pred tim mluvil o chybe jezdce ne o vybaveni jezdce..priklad:chy­ba jezdce ve formuli 1 je ze neumi najizdet a vcas brzdit do zatacky( a je jedno jestli jede v nejlepsim formuli nebo v trabantu)…a pokud to prenesu na tvoji reakci 13 cm vidle a pevne,tak ja tu zatacku pojedu v desti na suchych a na mokrych pneumatikach…sa­mozrejme ze na suchych se asi rozbiju..proste suchy nejsou do deste…pevna vidle neni na projizdeni rygolu..

                            0 0
                            • JSt  

                              to nikam nevede ;-). bych tady mohl jmenovat dalsi a dalsi situace, kdy te full podrzi. kamarad skoncil v bezvedomi, pac nemel fulla. nebo provedl jezdeckou chybu. zalezi na uhlu pohledu ;-).

                              0 0
                              • pegas  

                                ty mas zkusenost,ja taky..kazdej mame kousek pravdy,to je vzdy pak tezky..ale urco s tebou souhlasim ze full ti muze pomoc…ne vzdy,ale v nekterych situacich urco..

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Až budeš jednou (pokud tedy budeš) jezdit fulla delší dobu (řekněmě aspoň rok), tak se schválně zkus vrátit k tomuto threadu, jestli budeš mít stále stejný názor.

                              0 0
                              • pegas  

                                Urco bych rad koupil fulla(cube,Gt). Nerikam ze nezmenim nazor,ano mohu ziskat jinej uhel pohledu. Ale stojim si za tim, ze bez techniky, premysleni, predvidavosti nepojedu na fullovi bez chyb…proste je to o jezdcovi a kolo mu jen pomaha..

                                0 0
            • ota  

              jj

              0 0
            • MlokCZ  

              U mě se s fullem také postupně zvyšuje obtížnost terénu, co sjedu, takže rozdíl tam rozhodně je. Není to ale hned, ale časem.

              Hodně dělá právě ta větší rychlost, kde na HT jsem si na dost místech prostě potřebnou rychlost nedovolil a nebylo možno to projet. Až teď na fullu zjišťuju, že spousta hodně rozbitých sjezdů je ve větší rychlosti vlastně dost napohodu. Je možné, že se to dá takhle i na HT, ale já bych na HT to takhle nikdy nejel.

              No a pak jsou tu i zásadní technické rozdíly a to především geometrii – položenější vidlice, delší rozvor, výše řídítka (tohle vše je pak nevýhoda ve výjezdu, ale tam se sníží vidlice a pohoda). Tam kde jsem na HT musel už hodně za sedlo, tak na současném fullu jedu v klidu v sedle. Tam kde teď musím za sedlo jsem na HT měl problém.

              Lepší kontakt kol s terénem, další faktor který dělá hodně. Když se totiž ten více rozbitý sjezd pustí rychleji i na HT, tak začne už místy skákat jako koza, není kontakt s terénem, nemůžeš pořádně brzdit/zatočit.

              A dohromady ty faktory dělají dost a když si na ně časem človek zvykne, tak i bez zlepšení svojí techniky toho dá více. Tím netvrdím, že to co dám na fullu je na HT nejetelný, určitě to jetelný je, ale jen s lepší technikou než mám já. Pro mě to někdy na HT nejetelný je, co dám na fullu.

              0 0
    • vlk  

      No já mám zkušenosti jiné. Dlouho jsem jezdil na HT.Poslední roky jsem měl ale už docela velké bolesti v zádech. tak jsem si pořídil XC fulla sy systémem pružení VP. Byl jsem zprvu nadšenej-odpich stejnej jako na HT. Po čase jsem zjistil , že nevyužívám plně zdvih, ale bylo mi to jedno neboď hlavně, že bolesti zad byly pryč.I ta váha byla větší, ale i přes to jsem byl z kola méně unaven když jsem dojížděl dom. Ze sedla jsem vstávat taky nemusel. adost mi zkazilo až to, že mi praskl rám.

      No ve zkutečnosti-dnes si říkám, ještě, že praskl. Pořídil jsem nový čtyřčep 100mm a jsem plně spokojen. Sice nynější kolo váží o 100 g více-zase jsem něco ušetřil na lehké sedlovce, ale hlavně na nynějším už využívám plně zdvih a obecně funguje lépe než ten minulý-ještě více žehlí.Jen trochu na odpichu jsem ztratil. Jsem plně spokojen. Na předchozím Ht jezdím už jen do práce-po silnici.Občas jsem vyjel i do terénu a byl to děs a hrůza. Zase hned začaly bolet záda a byl jsem vyklepanej jak řízek.

      Argumenty, že se člověk musí naučit s Ht jezdit neberu. Když je cesta taková, že se dá kořenu či šutru vyhnout-OK,ale když je taková, že si mezi těmi šutry může člověk vybírat tak akorát tu lepší trasu tak jasně vede full. jak říkám, u mne hlavně ze zdravotního hlediska-Na HT dost trpím se zády.

      0 0
      • Vegan  

        Jeste existuje 29` chova se to jako full pac to full je ale kdyz tomu das vetsi balony a trosku jim pustis tak to zehli take hodne a pro me vyborny poznatek je carbon byt 29` carbon za rozumnou cenu tak si mylim ze fully skoncili mymo zavodiste a DH ale na klasickou vyjizdku uz asi nebudou potreba :)ja to zatim mam poreseno karbon sedlovkou me samotneho prekvapuje kolik toho pohlti a chci pribrat i carbon riditka mozna predstavec s carbon patkou ale to jeste uvidim

        0 0
        • tomana  

          když už máme tři celopéra v bandě takže nejezdím sám do kopce tak to jde. ale ze začátku se za nima tahat to bylo za trest. ale sjezdy a jízda v terénu to vynahradí na sto procent.

          0 0
        • Lišák  

          ?

          0 0
          • tomana  

            ?

            0 0
            • Lister  

              ????

              chápu lišákův otazník…nechápu tvůj :o)

              0 0
            • Lišák  

              To nebylo na tebe. Mrkni se na řazení příspěvku. Nepochopil jsem, co chtěl básník říct tímto: „Jeste existuje 29` chova se to jako full pac to full je“.

              0 0
              • tomana  

                pardóóóóón jsem už nějak unaven a nepochopil jsem:) a já už se bál že jsem zas něco provedl

                0 0
        • Vegan  

          omlouvam se za upsani :) misto " Jeste existuje 29` chova se to jako full pac to full je" melo byt Jeste existuje 29` chova se to jako full i kdyz to full neni, ake jdyz tomu das vetsi balony a trosku jim pustis ....... "

          timto se jeste jednou omlouvam nevim na co jsem pri psani myslel :)

          0 0
          • Lister  

            …no a teď to davá smysl snad ještě míň :-D

            0 0
            • nobody  

              myšleno tak, že 29" kola poberou více otřesů než 26" kola, asi jako karbon sedlovka s 26 a 29 s hliníkem, ale full to není.

              0 0
              • Bully  

                Cetl jsem test kol 26"a 29", 29-ky vysly jako podstatne min tuhy. Coz potvrzuje tvoji domnenku o pohodli, zaroven je to pochopitelne i jedno z negativ techhle biku.

                0 0
        • vlk  

          No já se na 29 projel jen jednou a jak jsem na to nebyl zvyklý, tak mi to připadalo divný-hrozný do zatáček.Nějak to nechtělo točit.Nějaké technické kličky po pěšinkách pro mne na tom byly noční můrou.Ale možná bych si časem zvyk.

          0 0
    • jecnak  

      150mm je na XC od kdy?

      0 0
      • Běžec  

        Šak píše skočný…

        0 0
      • Lister  

        o pár řádků níž píše 10,5 tak se asi přepsal.....

        0 0
        • Běžec  

          Jsem to teda pochopil tak, že má 15 cm frantu na nějaký skákání a teď koupi na XC 10,5 cm…asi jsem mimo?

          0 0
          • ota  

            to vidím taky tak.jsem chtěl napsat,ať je dá do profilu

            0 0
          • Lister  

            možná jsem já mimo, páč jsem to nějak moc poctivě nečetl :o)

            0 0
        • Lišák  

          Stejně by mě zajímal ten „utajovaný rám“ :-)

          0 0
          • Lister  

            kdyby byl tlumič jen R, tak bych to viděl na Trance 2

            Stejně si nějak nedokážu uvědomit že by byl tlumič Float RL, ale třeba mi to jen nemyslí........

            0 0
      • cabbage  

        od tý doby co je 100mm na slopestyle;)

        0 0
    • kesu  

      dej tomu prvnich tisic km zvyknes si na to a nebudes chtit o ht ani slyset

      0 0
    • dancing dog  

      Ještě k tomu porovnání HT a fulla, což se tu řešilo tak 100 000 x ?! Mě osobně při mém způsobu jízdy jde o pohodlí. často jezdím celodenně, to že km, co já jedu půlku dne má jinej za 2–3 hoďky, je něco jiného, prostě pohodlí a pohoda, co nejmenší vydrncání aspol. … Těm, co jde jen o rychlost a co nejlepší umístnění v první dvojstovce- ať si klidně kašlou na komfort, jezdí na HT a pořídí si pevnou vidlici, možná jim získá 28 sekund na 60km trati… já prostě s fullem počítám, zároveň snad chápu ortodoxní vyznavače HT- svoboda vyznání…

      0 0
    • kali222  

      nevim na koho zareagovat, tak na zakaldajici prispevek:-) je to jednocep-balfa:-). zdvih je tedy 115mm sem se domnival milne 105mm:-). neni o utajovani, neni na tom nic k utajovani.jen jsme se ptal, proc je to dulezite:-),mozna protoze by mi nekdo rekl, ze to a to ma takou a takou geometrii. nidky jsme nemel nic od foxe a proste na tlumici je fox float RL:-) tak co ja vim co to je:-).frantu mam,ale to jsem psal ve smyslu,ze jen pohupovani by me neprekvapilo,tedy jako kdybych sedl poprve na celopero za svuj zivot.:-)

      zas jsem najel nejaky ten km,pocity stale divny, upravim si sedlo a rizeni a tak k me naproste spokojenosti,pujdou tam vlajdy misto rovnejch a rohu(ale jak pekne rychle jsem jezdil za ruzky :-)))hhe)

      jeste mam problem: to kolo je na me pri stavajici sedlovce a predstavci moc kratke:-(

      problem je ze predstavec je dlouhej a to nemam rad,takze tam musi jit kratsi coz do kopce s vlajdama bude jeste horsi,ale sedlovku tu budu muset kupovat takovou tu vyhnutou :-( jinak nevim, na lyzinach je sedlo na doraz:-((

      0 0
      • kali222  

        ach boze,jsem trotl, mYlne,to je snad tou hodinou:-))tam bude asi perel,radsi to nebudu cist:-)))))))

        0 0
    • kali222  

      fox float RL www.rebelbike.com/…15-41-05.jpg kecam?nekecam:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.