přehled Fullu-jaky FS jste meli,mate a co na nich jezdite?

24 nepřečtených
  • kesu

    ahoj,

    Chtel bych se zeptat na nekolik veci:

    Jednak jaky fully jste vlastnili a proc jste je menili?

    Dalsi veci je jakyho fulla ted jezdite a jak jste s nim spokojeni vzhledem k tomu jakej teren jezdite?

    Dale by me zajimalo jakou zdvihovou a vahovou kategorii FS povazujete za ideal a chteli byste ji mit jako pristi kolo?

    Celkove by me vlastne tedy zajimalo jestli si vybirate kolo primo s tim,ze vite presne co od nej chcete a nebo jestli vas kolo postupne meni.Jako treba jestli jste zacali na fs 100/100 jezdit XC az jste se presunuli k EN150/150 a vyhledavate daleko narocnejsi teren.Musim se priznat,ze k takovydle uvaze me ted vede situace kdy stridam FR a XC kolo..

    Jinak abych zacal u me:jezdil jsem meridu 125/110 a vyhovovalo mi to,menil jsem protoze praskla.Nasledoval Spesl enduro se 145/132mm-tohle kolo mi moc nesedlo geometrii,bylo mekky a houpalo se.Nasledne Scott 160/165.Ted cekam na 160/150mm.

    Ted stridam FR 180/180 a meridu 100/130mm a musim rict,ze me az prekvapilo,ze me ta merida bavi.

    Celkove se ale nejsem schopnej rozhodnout jestli je lepsi mit jedno kolo zdvihama kolem 160–170mm postaveny na vahu kolem 14kg s tim,ze v kazdym bikeparku se budu modlit abych nic neznicil jelikoz se pak nedoplatim a naopak pri obycejnejch vyjizdkach ztracet geometrii a nebo mit AM a Sjezdaka s tim,ze kdyz na nejakej peknej sjezd narazim,nebude to ono a naopak na tom sjezdaku budu parkrat za sezonu..

    Celkove mi tedy jde o to udelat si obrazek o tom,jakou zdvihovou kategorii k jakymu stylu jizdy pouzivate..

    Diky za reakce..

    Anketa: jezdite?

    HT
    14x
    29%
    5x
    10%
    0x
    0%
    0 0
    • BB  

      Měl jsem Klein Palomino, vyměnil jsem ho z rozmaru, protože následující rok měli model s lehce upravenou geometrií a bez navářek na brzdy. Takže druhý full taky Klein Palomino. Další full byl Satnta Cruz Blur LT, jednak mě připadalo, že monolink systém u Palomina je málo aktivní a jednak jsem se nechal zblbout VPP technologií. Blur byl naprosto skvělý kolo, ale mělo moc dlouhou zadní stavbu, takže skvěle stoupalo, ale bylo neobratné. Takže to je jediný bike, na kterém jsem vyjel maturitu na Točný, ale vadilo mi, že je to poněkud neobratná vysoká koza. Nyní mám IBIS Mojo SL, sdvih 140/140 a mám to postavené, jako XC trail bike. Zatím daleko nejlepší, co jsem měl. Lehoučký 11,3 kg (a to jsem to na váhu netavěl), obratný, DW link se od šlapání nehoupe, takže tlumič bez platformy a perfektně citlivý a navíc díky konstrukci to můžu stříkat hadicí a potom to nevrže. To byla bolest Blura, jak jsem ho postříkal, tak jsem měsíc řešil vrzání.

      0 0
    • MlokCZ  

      Z dlouhodobě ježděných fullů jsem začínal kdysi na 115/100mm v době, kdy jsem o fullech nic moc nevěděl a více se začal zajímat až právě s tím prvním fullem (samozřejmě jsem při pořizování toho prvního snažil najít informace, ale chyběla v té době praxe).
      A tedy stejně jako mnozí další jsem tento zdvih asi volil úplně zbytečně. Už tenkrát jsem pochyboval, jestli není 100mm vzadu málo, ale významným faktorem koupě 100mm byla cena toho kola, která byla opravdu speciální (kdysi jsem to tu už psal, u AMS Pro byla malinká promáčklina na spodní rámové trubce vzniklá při převozu díky které jsem dostal opravdu extrémně velkou slevu s tím, že 5-letá záruka na rám zůstává i tak).

      Prvních pár set kilometrů jsem byl nadšený i z těch 100mm zdvihu, to asi jako každý u prvního fulla. Ale velmi rychle jsem došel k tomu, že je to málo i na moje XC ježdění.

      AMS 125tku už jsem kupoval cíleně se všemi jejími vlastnostmi (u AMS Pro jsem si bez praxe rozhodně nebyl ani trochu jistý, jestli daný systém pro mě bude to pravé), to už jsem v té době kromě AMS Pro dlouhodobě lecos jiného taky vyzkoušel, takže už nějaké srovnání bylo.
      V rámci cenové relace kolo sedlo velmi dobře dle očekávání a bylo dobře vybrané pro muj styl jízdy.

      Následně jsem došel k tomu, že by ještě nepatrně zdvih mohl být větší a Stereo vybíral už velmi pečlivě. Tady jsem naprosto přesně věděl co chci a co mi v tomto ohledu Stereo nabídne, včetně i jeho nevýhod jako o malinko horší tuhost, hůře dostupná páčka platformy a tlumič na ráně bordelu.
      Do teď jsem stihnul vyzkoušet a se Stereem srovnat těch rámů opravdu celkem dost (i když stále některé pro mě zajímavé rámy jsem možnost vyzkoušet neměl). A zatím z toho, co jsem zkusil, tak jsem nenarazil na žádný rám, který by se pro moje požadavky Stereu vyrovnal, jen pár rámů se tomu velmi přiblížilo.
      Současně Stereo řešilo i full pro manželku, která ho nejprve nechtěla a teď si ho moc pochvaluje. U ní si nejsem jistý, zda by vyšší zdvih byl jasný přínos nebo ne. Těžší pasáže (z mojeho pohledu) stejně nedá a stavba se ji pohupuje na stejném kole více než mě, tedy na vyšším zdvihu by měla větší ztráty.

      Tedy momentálně nehledám žádnou náhradu za Stereo, nemám žádný důvod. Trošku jsem uvažoval, že bych mohl prodat AMS 125tku a místo toho koupit něco se 160/160mm (třeba Fritze), ale pak si to vždy rozmyslím, protože ten zdvih navíc by pro muj styl jízdy už nebyl přínos téměř žádný a nevýhody vyššího zdvihu už by se projevily (mám to vyzkoušené).

      Postupně po dlouhodobém ježdění 125tky a Sterea u mě následoval mírný posun k těžším terénům a mírně drsnějšímu ježdění (ale oproti některým zde pořád jasné XC, žádné větší dropy nehrozí), proto 125tka začala být postupem času na hranici příliš nízké progresivity. Ale protože vhodně střídám 125tku a Stereo, tak na to co jí beru je ok a šetřím tak Stereo třeba když je hodně bahna (v takových siutacích současně je ta menší progresivita vhodná, protože se jezdí pomaleji a opatrněji).

      Na Tvojem místě bych volil asi raději dvě kola. Kromě toho, že obě budou lépe využita ke svému účelu a nebude to takový kompromis, tak je tu ještě výhoda, že když se v sezoně něco posere, co zabere více času na opravu, tak je vždy na čem jezdit.

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych ocenil jinou věc než přechod na jiný rám/zdvih a to u Talase pevnou osu. To je věc, kterou bych také neocenil vždy a všude, ale tady je rozdíl, že nevýhodu by to nepřineslo žádnou (± pár gramů rozdíl mi je fuk).

        Tady mi odrazuje vysoká investice.

        0 0
      • kesu  

        ahoj,

        tady jsi dobre poznamenal,ze skok mezi 140 a 160mm pri normalni jizde neprinese takovej rozdil v pohodli jako jsou jeho nevyhody.

        Dve kola mam,duvod,ze kdyz se neco pos… tak je tu jeste druhy je super.Nicmene si porad rikam,jestli FR vyuziju.Ve vysledku na nem stejnak jezdim totez co na enduru akorat s vetsim pohodlim.Takze si rikam,ze pristi cesta mozna bude zase jedno kolo a to enduro.

        kazdopadne diky za reakci

        0 0
        • fousek  

          No nevim, pro me ten skok v houpavosti nepride nejak velkej (140–170 a tech 170 je vyuzivano vic), v pruzeni velmi podstatnej, kdyby Reign mel vahu GT tak je GT pro me temer zbytecny kolo.

          0 0
          • MlokCZ  

            Skok v houpavosti u 160–170mm zdvihu by mi taky nijak zásadně nevadil, mně vadí jiné negativní věci většího zdvihu. Zejména více se projevující negativní projev změny geometrie ve výjezdu, tady bych to musel kompenozvat vidlicí ještě více než u 140–150mm zdvihu a tím měl hrozně malý výběr vhodných vidlic. Talas 36 by mi seděl snižováním zdvihu ale ne tím jak chodí (a upravit do stavu Talasu 32 by asi vůbec ani nešel, možná u 09 to bude jiné, uvidíme), tedy jediná volba by byl upravený Durolox, což by celkem šlo, i když protože bych používal snižování zdvihu ještě více než teď, tak ta o něco pohodlnější varianta na Talasu je pro mě super.

            Dále pro zbytečný nárůst váhy, odolností mi kola stačí jak je mám, takže větší odolnost kola bych pro svůj styl jízdy neocenil, takže bych stejně už stavěl takový divný XC hybrid s extra velkým zdvihem.

            Ve výsledku bych si tedy ve sjezdu nepohoml pro muj styl skoro vůbec, ale ve výjezdu by to znát bylo celkem dost (v té kombinaci vyšší váha + větší negativní změna geometrie + moje nijak moc zázračná fyzička).

            U Tebe myslím, že ten Reign X byla dobrá volba, skokan si výrazně větší než já, takže jeho potenciál už slušně využiješ.

            0 0
    • fousek  

      1. to co mam v prfilu, scott-tezkej malej zvih, geometrie, necitlivej jednocep, bighit-tezkej, linej, propedal na citlivosti nepridal, kolo nad moje schopnosti, GT bych mozna casem vymenil, ale ty kola co bych misto nej chtel jsou hrozne drahy, ReignX zatim nevim proc menit.

      2.Na obou jezdim vesmes to samy (XC-enduro) s tim ze na GT zajedu i nejakej ten maraton a na Reignovy zajedu obcas na nejaky lano, jsem s obouma spokojen.

      3. Nikdy sem se nebal zdvihu, Scotta sem kupoval s tim ze chci fulla s co nejvetsim zdvihem za co nejmin penez, Bighit sem volil protoze me Scott omezoval ve sjezdech a vlastne ve vyjezdech taky, ovsem Bighit byl kapku prestrel (skoda ze v roce 06 mel Giant jen Faithy, kdyby mel ReignaX tak bych mozna mel jen jedno kolo) GT je pro me XC raketa a taky zjisteni ze Bighit je pro me nevyuzitelny mostrum (na GT sem vetsinu sjezdu jezdil stejne rychle jako na bighitu) no a o GT bych se v bikeparku bal, takze Xko bylo jasna volba.

      Myslim ze 160–170mm enduro s vahou kolem 14kg by mi stacilo jako jedinej bajk (Intense 6.6?), ale vic kol vzdycky bude lepsi. Sjezdak je podle me v Cechach zbytecnej (pokud nezavodis) a jezdit po evropskejch trati je dost nakladny.

      0 0
      • kesu  

        takhle to nejak mam ja no.Intense 6.6 je prej kratka koza a nomad 08 byl zas moc velkej sjezdak,udivime jakej bude nomad 09.

        0 0
        • fousek  

          No Intense sem nejak podrobne nezkoumal, je uplne mimo muj financi ramec a momentalne nepremejslim nad vymenou ani jednoho kola, ale kratky ramy mi vyhovujou, ty se svoji vejskou by si moh mit problem. Nomad09 bych rek ze se chova vic jako XC, oproti Reignovy.

          0 0
          • kesu  

            jde mi hlavne o rozvor zjistil jsem ze u enduro kol mam ideal nekde kolem 116cm u lka.

            taky si to myslim,ale zase by mohl bejt progresivnejsi coz je muj asi hlavni pozadavek

            0 0
            • fousek  

              na Nomadu sem jel opravdu jen chvilicku, progresivni bude vic nez Reign, ale myslim ze ne o moc.

              0 0
              • kesu  

                starej moc progresivni nebyl ale novej by mel ke konci zdvihu prave bejt vic..

                0 0
      • kesu  

        mimochodem ten tvuj reign X je super,nejak jsem ho v nasich bicich prehledl..

        0 0
    • kali222  

      postupne zjistuju kdyz se zbavim jedno „druhu“ kola, tak si ho zase koupim po case. na jednu stranu je skoda v tom mit penize,ale pak se kopu, kor kdyz  to vzdycky stavim tak, ze vyckavam co se zjevi v jetejch komponentech a neni to tak neusnone. takze ted uz to tak delat nebudu. cilem(v ramci let) by mel byt odolnejsi full s malym zdvihem (maly zdvih a ne chrti kolo=trance,tran­ceX+vidle s pevnou osou), zimak pevnak=pritelka bajk, nejaky univerzalek (tj ted. nomad). malej hopsaci pevnak (trdlovani na nem mi chybi :D ) a pak asi mensi sjezdak okolo 180mm( ten je zarazen protze porad malinko koketuju,ze bych zase zacal jezdit po zavodech, a bez ambic by totema reignX stacil. toho zminuju protoze bych ho asi jako jedineho mohl mit za kapku lepsi cenu)jak rekl Mrazek..„na cesky trate staci 150mm zdvihu :D“

      0 0
      • kesu  

        nestoji ti za pokus dat na nomada 180mm vidli a DHXcoil?

        0 0
    • orca.1  

      1.Měl a mám jeden full: Liteville 301 (2006) 130/115

      2.Naprostá spokojenost, viz recenze(ted dělají upgrade zadku na 130, to bych rád, ale za 230EUR:(

      3.Považuji za ideál na xc/am, ale rád bych s projel na lehkém 150/150. kupovat nové nebudu. Vybíral jsem podle zamýšleného pouzití a to mi vyhovuje.

      nehlasuju, jsem na pomezí dvou kategorií:-)

       
      0 0
    • Marccoo  

      Já jezdím HT 80,tohoto času do šroubku rozdělaný a FS 120/100 obě kola chrtím a do terénu nejezdím,když nejde jinak.Fulla používám většinou na samostatné švihy,jinak kolektivně jezdím HT,abych zapadl:) a stačil těm HTraketám

      0 0
    • vojtechposmourny  

      První bylo norco fluid 1 z roku 04, 130/130, na vzduchu, cca 15 kilo. Kolo s dobrou geo, mohlo být lehčí, ale to bych musel vyměnit všehny komponenty. Chtěl jsem víc zdvihu a zkusit pružinu, takže na stejný rám příšel travis a vanilla rc 04. To pak byla super žehlička na 150/150 (145?), ale s vahou 17,3 kila. Dolů z kopce super, nahoru podstatně horší.

      Pak jsem na ebay narazil na fritzze (viz profil), něco nastudoval, koupil rám, a kolem něj potom během dvou měsíců postavil v podstatě nový kolo. Tohle je super naprosto na všechno, co jezdím (nahoru i dolu), možná bych rád posunul (srazil) váhu někam ke 14-ti kilům, ale mám strach, že by to bylo na úkor životnosti a za velký finance. Momentálně bych víc fulů nechtěl, spíš něco na asfaltový přesuny do práce…

       
      0 0
    • Jenda  

      takze prvni full byla ravo – viz profil. Tam jsem udelal dve zakladni veci – jednak jsem myslel ze 80 mm je dobry a ze chci chrti stroj a druha byla ze jeden cas tu byla moda ze radsi menzi ram at je hravejsi – 18.5 byla tak mala ze me z nej hrave bolely zada, ram vydrzel cca 5kkm pak rupnul po navarkou drzici prepakovani a tlumic. Po reklamaci jsem dostal 20.5 tak uz byla dobra ale nejak to neprineslo narust pohodli jaky jsem predpokladal navic jsem v ten ram ztratil duveru. Nasledovalo GT, stale jsem jeste byl presvedcen ze chci chrti stroj – kolo super, zehlilo na svuj zdvih fakt paradne (i kdyz stuck down na tlumic behem prvni vyjizdky me nepotesil), i ta tora se dala zkousnout, pak jsem ji dal na 130 a bylo to jeste lepsi. Jenze kolo pouzivam asi z 50% na cestu do prace – nenarocny teren nebo silnice jedna cesta cca 30 km. A v tom byl problem – v jarnich srackach byl interval servisu cepu cca 500 km coz bylo jednou za 14 dni a to jsem nebyl ochoten akceptovat. Taky me zklamala praskla planzeta v Upici na maratonu. Nicmene pokud by to nevrzalo asi bych zustal u nej. Pak jsem objevil v bazaru ram co mam ted – rikal jsem si ze je to to samy jak to Ravo akorat s vetsim zvihem a odolnejsi tedy by nemusel byt problem s prasknutim (praskli mi skoro vsechny pevnaky co jsem predtim jezdil). Preskladal jsem veci z GT a byl presvedceny ze budu jezdit 125 vzadu a vpredu 130. Jenze po urcitym laborovani s tlumicem a zjisteni ze geometrie je stejna at je vzadu 125 nebo  150 jsem skoncil na 150, dal 140 vidli se snizovanim (epicona), ted jeste teleskop kind shock sedlovka a stejne na tom budu porad jezdit po silnici do prace, akorat uz to ma asi pres 15 kg. I tak jsem schopnej na tom zavod objet skoro stejne jak na tom Ravu a sjezdy si uzivam co mi odvaha dovoli beze strachu o kolo. Navic si rikam ze 15 kg na ty zdvihy, cenovou kategorii a 20 ram neni zas tak neunosny. Na nejaky skakani se moc necitim ale v lete se stehuju do podhuri Alp tak tam dostane kolo asi vetsi zahul. Otazka je jestli predpokladane zlepseni financni situace nepovede ke koupi uplne jinyho kola – tedy podobnych parametru ale tak o 2 kila lehciho. V podstate zatim mam na kolo podobny naroky jako mlok – pohodlny XC nicmene asi jsem schopen mu dat i vetsi kour (cestou do prace obcas cca 70cm na placku a sjezd po zluty od Juliana na Tuchomerice pre 50km/h :-) Dve kola bych spis nechtel – dlouho mi trva nez si na kolo zvyknu a zacny vyuzivat vsech jeho moznosti (opet v ramci toho co umim)

      0 0
      • Jenda  

        jo jeste doplnim ze se se snizovaci vidli a teleskopem sedlovkou fakt tesim letos na extrem bike most – asi jedinej maraton kde se obe ficury hojne vyuziji:-) Enduuristi pojedte provetrat sve stroje:-)

        0 0
    • tomfree  

      Jezdil jsem ht,opravdu dlouho,pak jsem si koupil Intense 6.6 ten je fajn,chtěl jsem něco lehčího,tak byl SC blur lt,ten mi nesedl,tak jsem zase u ht a občas provětrám Intense,asi 4 tisíce km na ht a k tomu tisíc na fullu za sezonu.

      0 0
    • pitos  

      Osobně mám svůj druhý full ale doma je to čtvrtý kousek. Na dvou jezdila/jezdí  tedy manželka, ale znám ty biky také dobře.

      První tedy Giant Trance 06. zdvihy 100/105,později výměna vidle na 130/105.Byl to první rám a i když jsem tušil že asi později budu volit zdvihy větší tak koupě určitě nelituji.Kdybych zvolil v té době něco kolem 130mm(do věčího bych u prvního fullu v té době určitě nešel) tak by to vyšlo na stejno.Měl jsem ho postavené dost do endura,130mm vidle to celkem nakopla,rám byl v té tobě  na své určení předimenzovaný a pohodlím zadní stavby mi připadal  lepší než jiné kola se120mm co jsem v té tobě zkoušel.Hodně dělaly široké pláště s výrazným vzorkem.Pro mě to byl výborný bike s dobrou geometrii a odolným rámem se kterým jsem se nemusel bát jezdit ani na DH trati…jen ten zadní zdvih chyběl.

      Dnes jezdím Norco Six08,160/170…rám jsem vybíral už dost pečlivě a dlouho,rozhodoval jsem se nad zdvihy 150 a 170mm.Druhý velký kandidát byl ReignX nebo SX trail s kterýma bych asi chybu také neudělal a potom také Fluid LT ale tam jsem rád že jsem sáhl o stupeň výše.LT je výborný na celodenní ježdění třeba v těžkém terénu  ale já chtěl spíše univerzál na EN/FR a to Six splňuje.Hravá geo. se kterou  se dá přitom slušně  jezdit,nízko střed,výborná citlivost a pro mě optimální využití zdvihu. DHX air tlumič který na tomto rámu překvapil nejednoho zastánce pružiny na FR kolech.

      Momentálně má váhu něco přes 16kg a i když jsem před stavbou plánoval její snížení co nejblíže 15ti tak dnes už po tom rozhodně netoužím.Neříkám že by taková váha vyhovovala každému,mě ale nějak nepřekáží a s přehledem na tom zvládám to co předtím na 15kg kole,80km terénem v Beskydech není problém,jen jsem večer trochu více unavený…ale to bude možná věkem:)

      Jen v krátkosti bike manželky(pussynka) .Jamis dakar 130/125,celkově špatný výběr,hrozná geo a špatná citlivost zadní stavby,vidlice float R 06 zklamání …celkově krok vedle.Dnes jezdí Spešl Pitch 140/150 a je to příjemný bike na kterém si už dovedu představit jezdit ale jako jeden bike  bych ho nechtěl,jedině v kombinaci s nějakým těžším FR kolem.

       

      Jsem se zdvihem 160/170 spokojen a možná bych si dovedl představit i 180/170.Při mém ježdění hodně kombinuji jízdu terénem zakončenou třeba sjezdováním pod lanovkou nebo na nějaké trati a proto bych dva kola (třeba to co mám a k tomu 140/140)necht­ěl.Nejvíce mi vyhovuje UNI s tím že raději kladu důraz na tvrdší použití s tím že vyjížďku v pohodě zvládnu.

      Ještě uvažuji že v budoucnu postavím nějaký levnější  HT na pilování techniky a street.No a možná také nějaké HT s pevnou vidlou na mé občasné chrtí stavy:)

      Co mám bike jezdím terény zhruba stejné,snad se jen více vyhýbám asfaltu než v minulosti na HT a s příchodem Sixe jsem se navíc začal daleko více zajímat také o čistě FR/DH ježdění.EN je ale pro mě na prvním místě protože je to propojení všech druhů ježdění co mám rád.

      0 0
    • coffield  

      Začínal jsem na 110/110 jednočepu a vybíral jsem podle ceny, osazení a vzhledu. Pak, i přestože už jsem o fullech věděl více a více vyzkoušel, jsem si postavil FSR 120/100, rovněž kvůli vzhledu (rám, o kterém jsem „jako malý kluk“ snil) a teď jsem přešel na lehčí model toho samého typu se zdvihem 115/100. Takže teď odpovídá váha, cena, ale nikoli zdvih.

      100mm je určitě na můj styl jízdy málo, představoval bych si ideálně citlivějších 120–130mm vzadu a 120–140 na vidlici – jezdím svižnější XC v terénu, ale závodím pouze hobby. Vyšší zdvihy už bývají spojené s vyšší váhou a horším záběrem (myšleno nechrtím ve srovnání s 80–110mm). Funkční kolo s nižší váhou a přitom vyššími zdvihy pro mne ale bylo cenově nedostupné.

      Další kolo bych si tedy koupil vzadu FSR 120–130mm a vpředu Fox Talas nebo RS Revelation. Protože si ale další kolo budu nejspíš kupovat v době, kdy budu mít parchanty a nebude čas pravidelně točit klikama, přejdu asi rovnou na kategorii Scott Genius, Cube Stereo a spol. se 150mm na čistě rekreační ježdění a budu vybírat hlavně podle funkce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.