• Porybnej

    Čus, po přečtení X vláken, recenzí a shlédnutí několika videí ,zhruba vím nějakou představu o biku který bych chtěl.

    Jezdím cyklostezky (klasika-asfalt,štěrk,pole) ale i často blbnu v lese, chtěl bych něco co vydrží takový hrubší zacházení.

    Rozhodně chci na kolo vzduch. vidlici větší jak 100mm, širší řidítka výhodou, 29' kola, převod 1× 10a víc, sedlovku a chtěl bych se vejít do rozpočtu 20 – 30.000,–

    Líbí se mi modely od Rock machine, Merida, Cube, Speliazed a Pells

    Je možný sehnat něco takovýho v kvalitě?? Díky za reakci

    0 0
    • MatS  

      https://qayron.com/…/spyro-1--p7

      Ac mam taky Canyona, tak v te stejne cene mi tento Qayron prijde vyvazenejsi a lepe osazeny. Je to ceska znacka kol od BP Lumen z Upice. Takze lze i vyzkouset.

      0 0
    • va-bo  

      Ať koupíš cokoliv, o týden později objevíš něco lepšího.

      0 0
      • MatS  

        Tak to je ale se vsim, i se zenama :-D

        0 0
        • Porybnej  

          https://www.kolasvorada.cz/…crome-2019-l

          Co říkáte na tenhle rockhopper ?

          Jinak ten qaron vypadá taky skvěle!!

          0 0
          • null  

            Som vlastnikom starsieho Rockhopper-u a mozem len a len chvalit. Pri troche techniky a osadenim teleskopky sa s tym daju pojazdit aj zaujimave traily. Nevidim tu ocakavanu velkost, kazdopadne, akutalne je vo vypredaji a toto z minuleho roka, myslim, ze este o level vyssie a stale v budget-e: https://www.bike24.com/p2351747.html?…

            0 0
          • novas752  

            velmi slabé brzdy řady Altus, nic moc vidlice do terénu a rychloupínáky místo pevných os. Na cyklostezku fajn kolo, do terénu blbý. Ten Qayron je v terénu úplně o něčem jinym.

            0 0
            • MatS  

              Presne. Rychloupinaky a silena hmotnost a uz jsem necetl dal.

              V teto cenove hkadine bych renomovane svetove znacky vynechal, priplaci se dost za to logo na ramu a osazeni prptp je tragicke.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Jak to lidi dřív mohli na kole vůbec přežít, když byly jen rychloupínáky. Záhada.

                0 0
                • MatS  

                  Protoze nebylo na vyber. Tek kdyz ta moznost je, nechapu proc brat rychloupinak. A pokud to nepoznas je tvuj problem. Ja se svymi 76kg jsem tu zmenu poznal a je to fajn.

                  Ale tyto debaty tu budou jeste dlouho, dokud RU nezmizi v propadlisti de­jin.

                  0 0
                  • hons  

                    Ru jen tak nezmizi-osvedceny vic jak 100 let,(nemyslim jen ru ,ale koncepcne)jed­noduchost,ser­vis , atd…

                    To spis se zacnou delat pevny osy o jinem rozmeru,materialu, atd, viz moto osy-pred 20roky prumer 15mm ted 30mm a vic.

                    Vyvoj nezastavis, ale osvedcene veci a loobing pujde tezko odstranit.

                    0 0
                    • novas752  

                      Nezmizí, ale zůstane jen na levných mizerných kolech. Už teď se tomu dost blíží, lepší sériové mtb dnes na rychloupínácích nekoupíš.

                      0 0
                    • Jáchym 1  

                      Výroba kol resp.rámů pro různé značky se řeší až s dvouletým předstihem.Takže tam bude nějeká prodleva,než se,,vypráskají"ste­ré technologie.

                      Z roku na rok se to všechno nezmění.

                      0 0
                • novas752  

                  Je to jednoduchý. Chce kvalitní kolo. V roce 2020 nemá rychloupínák na kvalitnim kole co dělat. Jak z hlediska funkčnosti – když chce něco co vydrží i hrubší zacházení, neni o čem se bavit. Tak z hlediska budoucích případných upgradů, kvalitní komponenty na rychloupínák = náboje/výplety a vidlice už nejdou kdo ví jak dobře sehnat ani teď, natož třeba za 3–5 let.

                  Jak to lidi dřív na kole mohli přežít s V-brzdama nebo ještě Cantileverama a elastomerovou vidlicí, co?

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Co elastomerová,ale pevná.

                    0 0
                  • Kouba_2005  

                    Tak všechno funguje, že jo, záleží ale o plánovaném použití stroje. Pevný osy podle mě nepotřebuje někdo, kdo se bude šontat s dětma kolem baráku a nepustí se nikam dole kopcom po kořenech. Pán vybírá kolo 20–30 tisíc, tam pevné osy rozhodně nebudou pravidlem. Netuším ale, co s tím chce jezdit, tak jestli by ho to mělo při výběru omezovat. Přijde mi, že se to tu dost přeceňuje a výrok „fuj, rychloupínáky, dál jsem ani nečetl a hned jsem to zavřel“ je prostoduchej.

                    0 0
                  • Porybnej  

                    Takže rozhodně lepší najít něco na pevný ose a třeba ještě většího zdvihu vidlice než 100mm ??

                    0 0
                    • novas752  

                      podle toho co píšeš potřebuješ něco jako ten Qayron. Jiné podobné slušně osazené kolo mě za tu cenu nenapadá.

                      0 0
                • krabica  

                  Taky nechápu, nebo třeba to svícení loučemi…

                  0 0
    • roman 3D  

      hlavně mít obě osy pevný a slušnou vzduchovku, osobně bych 1× něco nechtěl teda, 2×11

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • Porybnej  

        https://www.bike-point.eu/…orrent-70-29

        https://qayron.com/…/spyro-1--p7?…

        Co tyhle dva jsou mezi nima velký rozdíly ?? Nevím kde jsou třeba lepší brzdy nebo lepší vidlice, rám, řazení atd.

        0 0
        • Gwaihir  

          Rozdílů je povíc, určitě sis všiml, že qayron je 1×11 s přehazkou Shimano SLX, kdežto rock machine je 1×12 s přehazkou SRAM SX. Liší se i vidlice. Na traily ji má lepší (rozuměj pevnější) qayron. Qayron má též lepší brzdy. Pokud ti budou vyhovovat převody, tak qayron je lepší volba.

          Na druhou stranu svou službu udělá i rock machine. Nikde nemáš uvedenou svoji hmotnost, ev. velikost. Pak bys řešil, jestli vidlice s nohama 32mm je dost nebo raději 34mm.

          0 0
          • Porybnej  

            Toho jsem si samozřejmě všimnul ale uplně nemám nastudovaný jestli je lepši SLX nebo Sram SX,

            Mám 180cm 80kg, myslím že ty převody nejsou až tak důležitý (přežiju to) než právě brzdy a vidlice, ten qayron se mi vážně zamlouvá, co lidi tak hodnotí tak zatím hodně pozitivních reakcích.

            0 0
            • Gwaihir  

              SRAM SX je základní systém od SRAMu s plastovými částmi. Spousta lidí to nedoporučuje. Shimano SLX je osvědčený systém. Co se týče převodů, tak qayronu bude chybět jeden nejlehčí převod oproti rockmachine – to asi přežiješ. Taky bych bral z těchto dvou qayron, je podle mého laického názoru víc trailový a bude zábavnější.

              Co se týče vidlice, tak čím víc tomu naložíš, tím pevnější vidlici užiješ – nebude se to kroutit.

              Všechny výše uvedené informace mám načteny, praktické info určitě potvrdí i někdo jiný…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.