• 404

    Zdravim, tak me zacinaji postupne odchazet nejake komponenty.

    Co jizda tak to nejvice odnese ram skrabanec a nebo nejakej prevodnik . Vcera se me dostal kamen odrazem od predniho kola do prevodniku a 3 zuby oholene + cast misky v prd.. a dnes jsem zrovna slapal v kopci vzaberu a spadnul me retez a na malem prevodniku ohnute 2 zuby . Pochybuji uz o kvalitnich komponetech same blato material.Zrovna ty kliky Truvativ Stylo + stred najsou levne a vypadaji po dvou letech ty prevodniky nic moc …dnes jsem je rovnal kladivem par zubu /jemne ne 15kg/. Nic se delsi dobu nestalo ,ale tento tyden uz me to sere!

    P.S Neznate nejakej Eshop kde prodavaji ocelove prevodniky 44 –32–22 zubu roztec 104/64mm nebo neco pevneho.

    P.S Piste co se stalo Vam at mohu take pobavit.

    • simon111  

      Mi pravidelnou výměnu komponentů obstarávaji zloději. Já měním kolo za kolo :(

      • saab  

        já ne, ale známej – je vášnivej cyklista, přitom kolo ale používá dost jako dopr. prostředek, furt na něm vozí nějaký balíky, ale hlavně se nezabejvá tim, jak šetrně přehazovat, brzdit, prostě se o kolo starat, on ho prostě zkuí… On byl schopnej třikrát za tejden přervat LX řetěz, jemu to prostě nemůže vydržet, vidle už mu pracuje jen na 3cm z původních deseti, ale jemu to nevadí, on jezdí dál, každou chvíli mu šteluju brzdy, aby se nezabil, páč mu to prostě VŮBEC nebrzdí, on je schopnej brzdit patou o cestu, nedavno sem mu objevil prasklinu na rámu (u hlavy – jak sr*l na údržbu a měl tam vůli, tak to prostě zkuil), takže sme mu koupili rám – tak bytelnej, že by si člověk myslel, že ho musí přežít, ale začínam o tom pochybovat, kolo sme s kamarádem dali dopořádku, seřídili a za týden přijelo něco neskutečného, totálně rozladěná srágora, řetěz ač úplně novej, už potřetí přervanej, přehazovačka už nefunguje, takže mu tam asi budu muset dát svojí starou, prostě prča.. Ten člověk je přitom mnohem vášnivější cyklista, než všichni tady dohromady, ale vždycky se musim řehtat, když to kolo přiveze…

    • Lister  

      né tak často jak bych chtěl, ale častěji než se líbí mojí peněžence :oD

      • saab  

        jo tal v mechanikovi, takže pane lister, takže si to někdy vyzkoušejte tomuhle člověku seřídit kolo, za čtrnáct dní přiveze něco diametrálně jiného – rozladěného, nefungujícího… :-))) neboj, ta otázka už mě samotnýho taky napadla, ale sám onen rasič mi přiznal, že to má takhle se vším, nejen s kolem, jemu prostě nic nevydrží…

        • Lister  

          jestli seřizuješ kolo jak řadíš příspěvky....­........

        • roud  

          no když slyšim jak ten chudak na tom je a že mu nic nevydrží tak jen doufam že nema děti…

          • saab  

            má..

          • MlokCZ  

            Jo, má, už šestý. Těch prvních pět nic nevydrželo.

            • 404  

              Dotaz , jak Vam dlouho vydrzi prevodniky i kazeta a nebo to menite jak ponozky heh… me to sameho zajima… dik

              • roud  

                no oni vydržej než je vyměníš… ne vydržej tak 3 – 4 tisice km… po těch třech tisících už maj ale víc než dost :)

                • 404  

                  No 4–5000km najeto a par zubu vyrovnano kladivem ,ale opatrne stejne budu muset koupit nove prevodniky.

                  • Blade  

                    Tak tyhle převodníky sou naprosto luxusní. Máš vidět ty mý po 19000Km, dvou kazetách a osmi řetězech :-)

                    • 404  

                      Jsou jeste v pohode jo? nemusim utracet oo))

                      • Blade  

                        Pokud řetězy nestřílí, tak je to ok. Takhle od pohledu vypadají dobře.. Já střílení řetězu vyřešil tak, že sem po deseti tisících převodníky lehce vojel pilníkem, koupil sem novou kazetu, 4 nový řetězy. Ty si během pár desítek kilometrů sedly, točím je tak po 400km. Nic nestřílí, nemusím se starat o to, jestli sou vytahaný nebo ne, prostě budu jezdit, dokavaď na pilách budou aspoň nějaký zuby a řetězy se budou mít o co zapřít. Podle mě je to nejtrvanlivější řešení.

                        • 404  

                          No ty ohle jsem trochu vyklepal , protoze po slapnuti padal retez. Jeste to doladim pilnikem ,take dobrej napad zlate ceske ruce

                          • Blade  

                            Mám takovej šikovnej kulatej pilníček, co má průměr těla o málo větší než sou rolničky řetězu. Upnu ho do svěráku, každou náběhovou hranu zubu převodníku tak 4–5× přejedu a je to :-)

                            • 404  

                              Neco nadjdu v garazi zitra pojedu pryc , pak se na to vrhnu a otestuji to. Dik a zatim.

                            • JSt  

                              normalnim plochym staci strhnout ty otrepy. celej zub bych radej neprohluboval.

                              • Blade  

                                Kdybys viděl ty zuby, tak bys pochopil :) V sobotu po obědě na Bukárně. Rád předvedu :o)

                • 404  

                  a kazeta

              • MlokCZ  

                No já reagoval na ty jeho děti.

                Ale když se ptáš na kazetu a převodníky, tak kazeta téměř věčně (10–20tis. km). Převodníky, tam je to horší, používám XT bláto a tam prostřední někde mezi 4–5tis. km. Malou a velkou placku jsem u XT na žádném kole ještě nezrušil.

                • roud  

                  nemáš pls foto kazety po 20tisících docela bych ji chtěl vidět :)

                • tbc  

                  To ma celkom zaujima. Nemam sice tachometer, ale mam Deore kazetu zhruba od r. 2001–2002. 2000km za sezonu zdaleka nedam, takze moze mat tych 8–10000km. Uz vlani som pozoroval, ze mi uz tak dobre neradi, po zatlaceni packy po index na niktorych prevodch proste nepreskoci a treba potlacit kusok dalej (na Deore rapidfire packach to ide). Potom som vlani v lete prerval prehazku a kupil som si na to XTRku s reverznym chodom. Zaroven som menil aj retaz a bowdeny, takze povodna je uz len kazeta a packy. No ale cuduj sa svete, po tomto zasahu sa to radenie zhorsilo, a je cim dalej horsie. Ked som sa bol posledne previezt, tak uz ma to dost dopalilo. Myslite ze to moze byt v kazete? Ja som teda tipoval odratu kazetu, kedze to robi len na niektorych prevodoch, co najviac jazdim, no a este to ze XTR je proste na to citlivejsia…

                  • MlokCZ  

                    Já používám na všech svojich kolech XT kazety. Nejlepší poměr cena/výkon, když se dá teď třeba na kupkolo koupit za 1090.

                    Mě ale obecně vydrží všechny součásti pohonu dlouho a někteří mi to tu ani nevěří (tím myslím řetězy kde dávám vždy minimálně 3000km a to otestováno už na více kusech, na osmičkových řetězech jsem dával 5tis. km). U těch kazet to ale nemám ověřený na moc kusech, protože jsem zatím opravdu moc kazet nesjel. Zatím jen jednu, která po 20tis. ještě řadila a nevypadal úplně na odpis (ale samozřejmě neřadila jak nová).

                    V současnosti mám doma několik kazet na více kolech (proto se na 10tis. a více km tak rychle nedostávám). Nejvíc má jedna na HT, které teď jezdí manželka. Tahle kazeta má tak 6tis. km a vypadá jak nová. 10tis. dá určitě.

                    A pokud máš vše měněné jak píšeš a dobře seřízené a k tomu i nový řetěz, který nestřílý, tak to kazeta klidně být může.

                    • tbc  

                      Jedine co je stare rovnako ako kazeta je radenie Deore rapidrire. Je mozne, ze si nema rado s XTR prehazkou s inv. chodom? Predtym som mal Deore prehazku s norm. chodom – mohol som tie packy za 5 rokov nejak vymackat? ;)

                      Inak dnes ma to dopalilo. Vypral som retaz, a ziadna zmena, tak, ze ci nepomoze jemen doladit… Ako som sa toho dotkol, uz som to len dosekal :( Musim stym do servisu, som lama, ani XTR prehazku nezladim. pockam co povedia tam…

                      Inak po vycisteni som opticky kontroloval kazetu a vyzera dopohody. Ale co ja o tom viem, ako vyzera sjeta?

                      Este dalsia vec: retaz je SRAM PC921. Najprv som vozil Shimano, ale potom v servise poradili, ze SRAM dlhsie vydrzi… Neviem ci to moze byt tym…

              • Lance  

                kazeta i prevodniky kolem 12000 km

            • Gorgov  

              :DDD

              • saab  

                ty jeho děti držej, sou lepší než gdejaký XTčko… :-)))

                • saab  

                  a ohledně převodníků a kazety – osobně se domnívám, že když člověk se umí ke kolu chovat, tak musí min. 10000,– vydržet, už tak je provoz na kole téměř stejně drahej jak v autě…

    • dancing dog  

      Já komponenty měním podle potřeby,nejčastějí řetěz,to si hlídám a zuby pak vydrží déle než když jsem to nehlídal…

    • Luka  

      menim, kdyz se mi stavajici vec prestane libit.

      retezy nepocitam, to je spotrebni matros…

    • přišlapávač  

      s kolem ;-) a nebo když cyklolidi vyprodukujou něco hezkýho.

    • bufallo  

      Kluky LX model 98, drzia uz 10000, teraz som menil aj kazetu, bola STX RC, vydrzala doteraz, predposledne 2 pastprky boli uz dost vyslahane, menil som asi 4 retaze PC 68, slape to ako hodinky, nestriela nic, radi super, prehadzovacka XT model 98…

    • chodec  

      Měním, když zničím (přehazka větví, náboj váhou, sedlo čert ví čím …), ojedu (pláště, řetěz, kazeta, středová ložiska …) nebo si chci udělat radost (řazení, sedlovka, řidítka, brzdy, …). Jinými slovy opotřebení mi nedělá až takové vrásky – většinou jsou s tím výdaje zanedbatelné vůči tomu, co si vymyslím sám, nebo zničím svou nešikovností.

    • hribik A1  

      vzdy ked treba

    • nobody  

      a jak poznám sjetou kazetu? podle toho, že mi začne střílet v zátahu nebo i jinak?

    • kolobrnda  

      presmykac…s tim nejsem kamarad. uz jsem jich vymenil nekolik

      • saab  

        kazeta podle střílení, nebo opticky, jestli má žraloka na zubech (ten zub musí být fakt dost vykouslej)..

    • Ladap  

      Měním když něco rozbiju nebo to do mrtě opotřebuju. Zatím tak 1:1 Když se rozbiju já tak počkám až se to spraví. Až se sám budu cítit opotřebovanej ,tak se na to …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.