Iniciativa za bezpečnost cyklistů na silnicích - Kreuziger, Sagan

43 nepřečtených
  • pakun

    Vítám tento projekt a doufám, že nevyšumí.

    https://www.idnes.cz/…klistika_ten

    Přemýšlel jsem jak dostat do povědomí řidičů ten boční odstup min 1,5m a velice by se mi líbilo rozdat vesty cyklistům s obrázkem na zádech viz foto. Ridiči by se to pak snad naučili. Vesta by byla zdarma či za symbolickou částku v cykloprodejnách, infocentrech měst…

    Nějací sponzoři se snad najdou, když jsou zapojena tak zvučná jména! BESIP by se měl také přidat.

    • Esi  

      No tomu bohužel moc nevěřím že by to pomohlo, idiot co lízne cyklistu na kreditku to dělá schválně, to že by měl dodržet bezpečný boční odstup samozřejmě ví. Muselo by jet policejní auto přímo za ním, jinak je to v podstatě nepostižitelné

      • oddie  

        Přesně.

      • pakun  

        Ano idioti jsou všude. Ale myslím si, že spousta řidičů si vůbec riziko neuvědomuje a objíždí cyklisty jako pevnou překážku netušíc, že dělají něco špatně.

    • Singlespeed  

      Ta značka je v Alpách nebo Pyrenejích skoro všude už snad sto let, dokonce i na dresu ji mám.

    • doubleingram  

      Asi tak, odstup je asi jasny vetsine, buhuzel je spousta lidi, kteri jsou proste debilni nebo to delaji schvalne, casto oboje.

      • Rorejs74  

        Ty schválnosti mě nasírají asi nejvíc. Dovedeš v provozu předvídat leccos ( řidič o Tobě vůbec neví, neodhadne rychlost, … ), ale tohle se předvídat moc nedá :(

        • blue.sun  

          A co teprve ti, kteří tohle udělají cyklistovi v protisměru…

          • ms82  

            Naposled v pondeli. Jedu si krasne 55 km/h z kopce uprostred pruhu, v mem smeru zadna auta. Debil proti se rozhodne predjizdet asi ve vzdalenosti 50 m. Nevidel auto a poradne se asi nepodival. I pres mirny sok, ze je tam teda cyklista, v manevru pokracoval, jako by se nechumelilo, preci nebude brzdit, ze? Je to super, kdyz se prekazka blizi rychlosti 120 km/h a ja si muzu vybrat leda skarpu. „Odstup“ byl asi 30 cm, pze se mu aspon uhnul predjizdeny.

            • Esi  

              Jo tohle je klasika stalo se mi to mockrát ne teda v takové rychlosti a to jezdím na mtb a po silnici minimálně.

              • Rorejs74  

                JJ, ale i tohle se dá jaxi předvídat … pokud jede samotý kolo proti koloně aut.

                Ale pokud Tě nekdo schválně oprasí na kreditku na silnici kde není nikdo jinej, tak to už čekáš míň.

                Třeba v Rakousku, Německu, Chorvatsku jsem zvyklej, že dokud není nic v protisměru nemusíš vůbec řešit ani to co je za Tebou a bude to v pohodě. Tady musíš bejt furt ve střehu :(

                • Esi  

                  Jo to je ten důvod proč silničku mám už jen zacvaklou v trenažéru na balkoně a jezdím jen mtb. Mám teda tu silničku už 25 let tak že aby se na ni dalo jezdit po silnici tak bych musel vyměnit vše mimo rámu 

                • ms82  

                  Jeli do kopce a sotva vyjeli z mirne zatacky (ze ktere na me mel dobry vyhled), ani prvni se nevlekl, takze jsem to necekal. Jo, kdyz jedou po rovine, tak se to casto da uhodnout, kdy to tam poslou..

                • blue.sun  

                  Kdyby to bylo aspoň proti té koloně aut, ale tady je to často případ „jeden předjížděný, jeden předjíždějící a jeden cyklista“, případně více cyklistů. Už jsem byl v roli předjížděného (jel jsem cca 100–105 tacho), kdy v protisměru byla rodinka s dvěma vozíky. A já už neměl kam uhnout, protože napravo byla svodidla. Zmrdovi v Oktávce to bylo fuk, on přece čekat nebude.

    • va-bo  

      Jezdím na kole i autem a už delší dobu pozoruji nové pravidlo, že řidič, resp vozidlo, na jehož straně je překážka, má přednost před protijedoucím vozidlem. Toto „dodržuje“ většina řidičů, obzvláště pak řidiček. Logicky pak mnoho místa na silnici nezbývá.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Nová pravidla silničního provozu se zvláštním přihlédnutím k výskytu chodců, běžců a cyklistů na cestách a silnicích v podzimním čase:

        Objet překážku i předjet cyklistu je třeba zásadně letmo a ihned, za všech okolností, děj se co děj, jinak by jim padl průměr a stoupla spotřeba.

        Ani cyklista objíždějící překážku (stojící vozidlo, např.) není důvodem ke změně rychlosti nebo jízdní stopy, stejně jako je tomu v případě protijedoucího vozidla nebo chodce.

        Nevidím-li dobře, nejsem-li si jistý, dálková světla to za šera i potmě vyřeší, proč dávat nohu z plynu?

        … atd.

        • va-bo  

          Jj, všechno se zrychluje a proto je potřeba držet krok s dobou – rychleji, dál, výš… Kdo tomu nestačí (jako třeba já) ať zůstane raději doma.

        • Jezevec70  

          Další vychytávka jsou cedule, které řidiče upozorní na to, co by měl umět už z autoškoly.

          Např. na přednost z prava nebo aby blikal při výjezdu z kruhového objezdu.

        • blue.sun  

          Za to ale může EU a ekologie, protože ty malé litrové motůrky se tak těžko rozbíhají, že prostě nesmíš nechat padnout otáčky…

          • zdenal8  

            Jako vtípek možná dobrý, ale jinak to sou akorát kecy prdy kozí bobky. Velice dobře se to rozbíhá už od 1500 otáček.

            Může za to pouze bezohlednost lidi. Záměrně píšu lidí, protože hovada se pohybují jak mezi řidičema, tak i mezi cyklistama.

            • blue.sun  

              Leda houby, od patnácti set. Do dvou tisíc jsou tyhle litrovky mrtvé. Papírově to tam má psáno kdovíkolik Nm točivého momentu a realita je tragická… A ještě horší je to s automatickými převodovkami.

              Kdepak, když malé turbo, tak aspoň třináctistovku od Renaultu.

          • ˘Ö˘ Krab  

            A převodovku v autě máš?

      • Espen  

        Přesně jak píšeš. Všímám si, že mnohem více žen (řidiček) než mužů v městském provozu nezvládá cyklistu jako dalšího účastníka provozu. Objíždí rovnou, do kruháče najíždí klidně vedle vás a je vidět, že mají trochu menší odhat na tu vzdálenost mezi autem a kolem.

        • ronda  

          Zas a znova to dává zapravdu fousatému fóru, že nemůžou mít dobrý odhad, když se jim od puberty tvrdí, že tohle /--------------------------/ je pětadvacet centimetrů.

          Kromě toho je pro mnoho lidí plná čára „zeď“, takže radši líznou cyklistu, než by ji o cenťáček přejeli.

        • va-bo  

          Souhlas. Je to sice genderově nevyvážený, ale je to tak nějak. Taky to souvisí asi s dalším fenoménem. Nevím jak je to v Praze, ale na venkově když jede velké SUV, tak to v 99% řídí drobná blondýnka.

          • šimlos  

            V Praze v tom jezdí kdekdo, taky spoustu starších lidí.

          • babkanakole  

            Zase se potvrdilo, že o genderovou vyváženost většinou není co stát.

            Nebo chcete, aby takhle začalo jezdit i víc chlapů? Stejně se mimo město ten poměr často obrací.

            Jen si o tom předjíždění nedělám žádné iluze. Ta představa „kde se vejdou dva, třetí se taky vmáčkne“ funguje nejen v případě, že je tam jeden z nich cyklista. Ten správně akční šofér takhle předjíždí i auta pokud jedou dvě kolony proti sobě, a hrozně se diví, že mu neuhýbají do škarpy a někdo ho vytroubí. Takže rozdíl v případě cyklisty je jen v tom, že to udělá i v místech, kde se obtížně vyhnou i dvě auta.

        • André Vebr  

          Kampaň dobrá, leč naprosto zbytečná, je to i mezi autama. Denně strávím na dálnici cca 50km na cestě do/z práce. Naprostá většina řidičů, kteří mě předjíždí, mě takřka lízně zrcátkem a to jezdím spíš blíž kraji pravého pruhu. Jedu 110–120, takže bych to loudáním úplně nenazval. Oni vůbec neumí předjíždět (natož ta auta ovládat), jsou jednou stranou na „mé“ polovině a pak po tomhle materiálu chtějte výchovu vůči cyklistům..... Výborně je to vidět na zůženích, kde většinou nedokáží odhadnout obrysy auta a mají vedle sebe kužely s 1m mezerou.

          • xtonda  

            To sou dvě různé věci pokud řidič co neodhadne +/- půlmetr se bude snažit předjíždět cyklistu s 1,5 m odstupem pořád bude všechno v pohodě. Pokud si takový myslí, že půl metru stačí, tak pak je problém.

            • André Vebr  

              Když vezmu tu tupost na silnicích, tak ten cyklista podle jejich odhadu 1,5–2m jede (za předpokladu, že nemají volant vpravo). Ne od auta, ale od řidiče.

              Máme před prodejnou ceduli d vyhr. stání pro invalidy a je to asi půl hod, co se mě nějaká pizda ptala, jak tu ceduli má chápat, resp. jestli to platí před nebo za cedulí. Přitom má navíc na zemi jasně ohraničenou zónu. A pak se tady všichni divíme, proč to tak u nás na silnicích vypadá…

    • Tomcat  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • xtonda  

      Dá se ta grafika z prvního příspěvku někde rozumně koupit jako nášivka/nálepka?

      • Rorejs74  

        Nálepka třeba tady : https://www.ivelo.cz/…ecny-odstup/

        • xtonda  

          No ta nahoře je tedy lepší, více schematická, v rychlosti lépe čitelná. Na té iVelo ta číslovka nemá ani 1 cm.

          • Rorejs74  

            JJ, souhlasím, taky se mi líbí víc ta nahoře, ale tu jsem nikde zatím nezahlídnul.

          • obda  

            To jo, ale zase nechápu, proč místo desetinné čárky tam je značka stopy :-O „1'5“ je jedna stopa 5 palců, tedy asi 0.43 metru ;)

          • pakun  

            Jedině si ji vyrobit sám. Hlavně musí být veliká přes celá záda! Ty malé nálepky si nikdo nevšimne.

            • babkanakole  

              Ty malé nálepky by spíš měly mít: „Jestli tohle přečteš, jsi moc blízko!“

            • xtonda  

              Už mě to taky napadlo, vytisknout, zalaminovat a přidělat na košík.

    • Romancero  

      1,5 metru? To je nějaká utopie?

      Jezdím hodně u kraje a přesto 1 metr odstupu považuji za luxus!

      • adam320  

        Jo no, krasne je to videt na tom obrazku jak vezou ty papirovy sablony. V mestskym provozu naprosto neaplikovatelny, jelikoz tenhle odstup plus biker rovna se cely jizdni pruh. Coz v mistech s jednim pruhem v kazdym smeru ani nelze

        • xtonda  

          Tak ono se uvádí doporučený odstup v cm jako 60 + rychlost, čili v městském provozu je celkem v pohodě 1 m, pokud řidič zpomalí tak klidně třičtvrtě. Ono taky pokud ten odstup bude v zákoně definován a řidič, pokud ho poruší, si bude vědom, že něco dělá špatně a bude manévru věnovat zvýšenou opatrnost, tak to bude daleko lepší situace než když si myslí, že předjíždění na půl metru je úplně v pořádku.

          A k těm místům s jedním pruhem, řidič prostě předjede protisměrem až bude volno jako jakékoliv pomalu jedoucí dvoustopé vozidlo.

          • adam320  

            Jo vsak ja nejsem proti jejich iniciative, sam se snazim vzdy za vsech okolnost predjizdet cyklistu stejne jako auto tjst. zcela mimo jizdni pruh ve kterym jede, na okresce kazdopadne bez vyjimek, ikdybych mel jet za nim dve minuty 15km/h…docela dobre i chapu silnicare ktery jedou nekde ve stoupaku v zatackach vedle sebe, je to pro ne vyrazne bezpecnejsi jelikoz auto za nima si proste musi pockat az bude moci vyjet cely z pruhu, nemam s tim problem, v alpach naprosto bezna vec a nikdo se na ne nerozciluje. To je fajn, v cz bohuzel lido tohle nechapou, naopak ve meste jsem kolikrat nasranej na bikery u kraje, ktery nechapou ze kdyz si vsimnou kanalu pred sebou na posledni chvili tak je to naprd. Kor v situacich kdy rychlost aut a jejich je plus minus stejna, to jsou nejhorsi situace

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.