• melory

    Zdravím, přikoupil jsem ke svému defakto zimáku další dvě kola a na obou je odpružená vidle. Doteď jsem jezdil jenom na pevné, takže o odpružených vím prd. Na lepším kole je Manitou Skareb Elite (pravděpodobně 2004), ale to mně stejně nic neřekne. Zámek nefunguje. Na tom o něco horším zase Marzocchi Bomber bez dalšího upřesnění, rok pravděpodobně 2001. Ani jedna není seřízená, servis kdoví kdy, ale pocitově líp žehlí ten Bomber. Přemýšlím, že bych ty vidle prohodil a to horší kolo pak poslal zase do světa. Ale bude to stát vůbec za to?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud poslat do sveta znamena postavit ke kontejneru, pak budes mit dve kola ajenom jednu vidli…

      Pokud neches kupovat novou, doprej jim servis…mozna by to mohlo trochu pomoct…

      0 0
      • melory  

        Ne. Dát na to lepší Bombera, na to horší Skareb, lepší si nechat, horší prodat. Servis každopádně. Jde mi hlavně o to, co jsou zač, co je uvnitř a jestli má smysl to prohazovat. Ten Skareb vypadá dokonce na 28 mm, Bomber 30 mm.

        0 0
        • Smazaný účet  

          …prodat…mozna tak za par stovek fandovi…tzn nema to smysl…

          0 0
          • melory  

            Nechci prodávat vidli zvlášť. Když už, tak celé kolo.

            0 0
        • Vilém  

          Manitou ma urcite lepsi tlumici cast. Nevim zda je i v tomto modelu, ale pouzivali TPC, dva nezavisle tlumice pro kompresni a expanzni cast.

          0 0
    • Vilém  

      Pokud by byl ten skareb oservisovanej, tak by byl rozhodne citlivejsi jak ten bomber. Bomber bude zase mnohem tuzsi, zalezi co vazis a co s tim jezdis. V bomberu se nema co ******, protoze tam prakticky nic neni. Teoreticky by to mohl byt model Z4, mozna Z5.

      0 0
      • melory  

        Něco málo přes padesát kilo. Jezdím po městě. Ale to je tu kostky, tu koleje, tu rozdrbaná panelka, tu vyfrézovaný neoznačený rygól. Slovy klasika: past vedle pasti **** :)

        0 0
        • Vilém  

          S 50ti kilama bych se tuhosti Skareba vubec nebal.

          0 0
          • melory  

            Jde o to, že tak, jak je teď, je docela tvrdý. S tím Bomberem nemusím před obrubníkem ani zpomalovat. Jak se vůbec tyhle dvě vidle nastavují?

            0 0
            • novas752  

              Tuhost neni tvrdost.

              Tuhosti se mysli tuhost konstrukce v predozadnim smeru a v krutu. Tvrdost je odpor pruzeni.

              0 0
              • melory  

                No to vím. Proto se bavím o tvrdosti. Jde mi přece o komfort při jízdě.

                0 0
            • Vilém  

              Nastavuji se tlakem vzduchu. Bomber do obou nohou stejne, skareb do leve nohy. Do bombera se fouka malo, na mych 100kg jsem foukaval neco kolem 40psi do kazde nohy.

              0 0
      • MlokCZ  

        U Skareba zalezi na provedeni daneho modulu. Vetsinou mel Skareb (2004 co mam jeste to tak ma) kombinaci pozitivni ocelova pruzina + vzduch. A original pruzina byla vetsinou nevhodne tvrdosti. Ve vysledku pri fouknuti aby to nechodilo po dorazech to bylo necitlive a mizerny pocatek zdvihu.

        Po vymene ocelove pozitivky dle hmotnosti jezdce + k tomu vhodne nafoukani (upravoval mi Milan) byla pak citlivost vynikajici.

        V jeho pripade urcite hodne pomuze i jen bezny servis.

        Ta silene nizka tuhost to ale stejne zabiji. Trochu mene tuha vidlice se da, Skareb byl ale opravdu extrem.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.