Ideální komponenty pro naše kola

136 nepřečtených
  • Tak si říkám, že by bylo fajn dát výrobcům komponent nějakou zpětnou vazbu (klidně i těm garážovým). Jak podle vás mají vypadat ideální komponenty pro váš bike?

    Nemyslím ty,které si můžete koupit, ale ty, které by odpovídali vaší individualitě-vašemu stylu jízdy i vašemu originál poladěnýmu cyklu, který je sice fajn,ale prostě jen z těch komponent , co se dají sehnat na trhu …ještě chybí špetka ke štěstí, že?

    0 0
    •  

      Jak už jsem tady naznačil, jaksi těm komponentům něco chybí..Už sem se tady trefoval do posvátného Eaglu – ale uznejte…k čemu je vám 1×12 . když dolů na „těžkou“ cvakáte jak dementi a dostáváte křeče do prstů? Si říkám, tady něco smrdí-sem na bike -forum chodí evidentně někdo tyhle komponenty cíleně propagovat…, že admine? :-)

      Proto si vážím nadhledů lidí, kteří na tom skutečně jezdí, a dokážou sadu ocenit , ale i zmínit slabiny…

      0 0
    • Cemik  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  

      takže za sebe- to bych rád i po vás:

      ideál: https://www.specialized.com/…odule/128934

      a ten si ustrojit dle svýho… převody 2×10 (50/38 × 12, 13, 14, 15, 17, 19,21,24,28,32)

      ale největší zádrhel, co mě štve, že si třeba převody nemůžu poskládat dle svýho!

      Byla doba, kdy jste si mohli, koupit pastorky, jak jste potřebovali a nemuseli jste třeba zahazovat celou 9 kazetu, jen kvůli 2 až 3 pastorkům…

      Jinak proti trendům nic nemám, ale chápu, že hobík má jiné priority než profík..a třeba ho i štve , že kvalita ložisek šla obecně dolů napříš řadami i výrobci..

      kotouče, karbon, Trek -iso, bezduše.. perfekt! a díky za ten vývoj :-)

      0 0
      • Vilém  

        A co ti brani? Tak si to poskladej a budes mit klid.

        0 0
        •  

          jasně tys to dokázal! Postavit ideální kolo z toho , co nabízí popmasvýrobci, kteří vládnou trhem…žádný výhrady, vše dokonalé..teda tak na jednu sezónu, že?

          Pak určitě přijde nějaký ten „suprígl“ a všichni budete mít zase nějakou výzvu :-) To musím mít..na tom jezdí Frooome!

          0 0
          • Vilém  

            Vubec nevim o cem to blabolis. Reaguji na tvuj pozadavek, kdes uvedl ram a pozadovane prevody. V tom ti nic nebrani, kazetu si muzes poskladat jak chces, osadit si to muzes taky cim chces. Pak budes treba konecne spokojenej.

            0 0
          • krabica  

            Jde vidět, že si úplně mimo, Froome jezdí silnici, tam žádný Eagle není…

            0 0
        •  

          myslíš takhle? :-)

          http://www.bike-forum.cz/…le-pro-socky

          0 0
          • Vilém  

            Ne,nic takoveho nemyslim.Vyjadruju k tvemu 2×10,takze vsude nepodsouvej neco o eaglu ap.

            0 0
        •  

          dělá se kazeta s takovým odstupňováním? – zatím jsme nenašel

          0 0
          • Vilém  

            Zkus pohledat treba Miche, nebo Marchisio. Pak si muzes poskladat kazetu treba po jednom zubu.

            Ale jinak jsem zvedav za jak dlouho to zase vyblokujes, aby to nenabouravalo tvoje teorie.

            0 0
          • krabica  

            Vždyť ti radí, ať si ji poskládáš, u Miche si určitě vybereš.

            0 0
            •  

              tak hoši..uznávám­..podcenil jsme vás! Máte přehled..a díky!

              0 0
    • nooski  

      Přál bych si kouzelná a nízká futra. Taková, která budou u tebe doma a ty se o ně praštíš hlavou. No a najednou se ti rozsvítí a uvědomíš si, jaké blbosti pořád řešíš a ke kolika tématům se vyjadřuješ, ač o nich víš kulové. Takový komponent by se mi opravdu líbil a bike-foru by rozhodně prospěl.

      0 0
      •  

        …a jéje ..zase někdo nepochopil:-)…a z čeho asi vycházejí výrobci komponent? ze svých snů a vnuknutí ? Nebo prostě sledují terndy a přání zákazníků? nebo souhlasíte s tím, že oni tvoří terndy bez zpětné vazby?

        0 0
        •  

          https://www.youtube.com/watch?…

          Firma Favorit – vyjímka potvrzující pravidlo! …cit „..na želanie zákazníkov“

          0 0
          • Petr L2  

            A teď si děláš prdel ne? nechce se mi věřit, že by si bral vážně tyhle marketingové pindy, zrovna od tohohle šíbra a už vůbec si nedovedu představit co by si tady spustil za paniku, kdyby ti poslali rozpočet.....

            0 0
            • Lišák  

              Z čeho usuzuješ, že by zrovna Světloslav měl problém zaplatit za něco, co mu bude opravdu vyhovovat, třeba čtvrt milionu?

              0 0
              • Petr L2  

                člověče, podle toho jak a o čem komunikuje, na mě nepůsobí jako jedinec co by byl schopen vydělávat desetinánásobky průměrného platu, ale třeba se pletu :-)

                0 0
                • Lišák  

                  Pokud by ten keš tam nebyl, tak by snad nepostoval komponenty Paul, ne? By se spokojil se sériovkami gigantů za „pár“ kaček. Si teda myslím.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Já ti nevím, u takového člověka bych spíš čekal, že bude hledat, kdo mu vyrobí podle jeho požadavků a bude tady řešit, že se do toho nikomu nechce, než akademicky plácat :-)

                    0 0
                    •  

                      a sakra..tomu říkám rozbor! Ale je fakt , že (bohužel) je Favorit už „trochu“ (cenově) jinde…

                      Něco jako Velo-r-ex…

                      0 0
                    • Lišák  

                      Je fakt, že konkrétní požadavek padnul jen na pastorky. Kdysi se daly pastorky kupovat i jednotlivě. Nicméně mám zkušenost (hooodně let starou), že jednotlivý pastorek, pokud nebyl ze stejné kazety řadil hooodně blbě.

                      0 0
                      •  

                        to sem vychytal…uprousil jsem ten širší zoubek (co zapadá do tělesa volnoběžky) a otočil pastorek tak, aby se řadilo lépe…

                        nejčastěji jsem měnil 14, 16, 18 zubů (u MTB)..na silnici 16, 17, 19

                        0 0
      •  

        to je divný..píšu o kolech-komponentech..a ty řešíš futra u mě doma :-))

        0 0
      • rb  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • krabica  

      :-)

      0 0
    • novas752  

      A co bys jako chtek slyset? Ze bych treba chtel celokarbonovy kola s odolnosti sjezdovych, hmotnosti silnicnich, cenou nejlevnejsich hlinikovych a dozivotni zarukou?

      0 0
      •  

        no tak extrémy snad nee:-)

        pak ale nechápu proč jsem všichni chodíte , když jste se vším spokojený? takže vše co nabízí momentálně výrobci vám zcela vyhovuje…a v klidu a pohodě čekáte na novinky r.2018 , abyste se přizpůsobili novým trendům..

        vlastní názor nemáte? nemátežádnou vizi?

        tak sorry -good luck!

        0 0
        • novas752  

          Ja necekam.

          Mam co mam a to mi v ramci existujicich moznosti maximalne (a ze jich je v dnesni dobe opravdu hodne) vyhovuje jinak bych si to preci nekoupil, takze novinky sleduju, ale hned je mit nemusim, pekne pockam az si vylame zuby nekdo jinej. :)

          Chodime sem kvuli diskuzi o novinkach, servisu, vyjizdkach, zavidech atd. Jestli si myslis, ze velci vyrobci urcujici trendy sonduji bajkforum, tak te asi zklamu…

          0 0
          •  

            no, tak asi ne…spíše vnímají potřeby trhu a aktivně ho ovlivňují a vymýšlejí stále nové „revoluční“ novinky…Teď například si uvědomuju, že jsem ještě jezdil na „pětipacce“ LX-inovací je čtyřpacka (SLX) – a vyztužený prostřední převodník…Podle mně nesmysl-kvůli pár gramům ? A pak musejí stejně tuhost dohánět tužšími převodníky..to je jen příklad „vývoje“ ..

            0 0
            • novas752  

              Si představ, že v dnešní době existuje dokonce „nulopacka“ – převodník je montovanej rovnou na osu/kliku. Např. RaceFace Cinch.

              Jako je fajn přistupovat k novinkách velmi kriticky, ale zase ne všechno nové je automaticky špatné.

              0 0
              •  

                Neříkám, že je to špatné-jen nepochopitelné (ten příklad se SHimanem)..

                Vše nové není špatné-já už myslel, žes pochopil , kam mířím! Jde mně o to, že tady jsou prostě „konzervy“ jako já a chtějí si po 20 letech koupit originál převodník, který bude pasovat jako ten starý ojetý!

                Kolo přece není auto! Staré kolo není nebezpečné , nemá větší exhalace-tak proč „trestat“ jejich majitele a nutit je kupovat stále nové komponenty, když staré fungují?!

                0 0
                • novas752  

                  To se ale netýká jen cyklistiky, ale celé dnešní doby, doby plastu, plýtvání a odpadu.

                  Když kolo hodlám jezdit 10 let, je potřeba nasyslit ai kritické spotřební díly do zásoby dokud jsou. Například ty převodníky, ale hlavně servisní kity na vidle/tlumiče případně na sedlovku a na brzdy.

                  0 0
                  •  

                    no…asi mně nic jiného nezbyde…ale na druhou stranu do stovky tady nebudu a¨už tak kolo nedrtím jako v mládí :-)

                    0 0
            • Lišák  

              Kliky a převodníky v provedení 4packa byly už i LX , nikoliv až SLX.

              0 0
              •  

                píšu o tom, co teď jezdím a co jsem měl předtím…

                0 0
            • Lišák  

              Mimochodem – ten vyztužený převodník je fajn nápad. Váhou má blíže k hliníkovému a výdrž zubů má ocelovou. To beru jako jednoznačné plus!

              0 0
              •  

                ..tak tu výdrž samozřejmě musím teprve otestovat :-) Za celou éru 20 let na LX ( tedy za těch cca 70 tisíc km) jsem vymenil 3 převodníky velké ( 42,42-SH a 44-Gebhardt) a prostřední dva (32, 34-ten taky Geb.)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Uz se v tech tvych najezdenych kilometrech trochu prestavam orientovat: 200 000 na silnicce s campa record, 70 000 na MTB s deore lx, ktera profi staj te poslednich 20 let zamestnavala?

                  0 0
                  •  

                    velmi jsem potěšen tvým zájmem o moji cyklistikou kariéru !

                    na kole jezdím „více“ od svých 17 let..dokonce jsme si začal vést deník (když jsme si pořídil computer) , kde jsem si psal kolik jsme za den ujel a jakou průměrnou rychlostí + defekty, opravy, servis atp.

                    nejvíce jsem najel cca 10. tiísc za rok…ale jinak tak mezi 6 až 8…

                    nyní jezdím už jen tak pro radost…a najedu max 5, 000 (včetně denního dojíždění do práce)

                    0 0
        • 7021  

          Já jsem spokojený, ostatně dokud lze sehnat 1" závitové představce nebo středové složení s miskami a osami, tak houby zle.

          Ale neměl bych se moc šířit o tom, jak a na čem jezdím, jinak bych asi dostal ban.

          0 0
          •  

            ano -chce to odvahu být svůj (i v cyklistice) a nejít s hlavním proudem , co ? :-)

            Stačí si přečíst komentáře k mým názorům od zdejších „štamgastů“ a je to vcelku zřejmé…

            0 0
            • jezura  

              Já jen nechápu,proč?Dle tvých údajů jezdíš na kole hodně dlouho,tak proč až teď tady zakládáš a reaguješ v tolika vláknech?To ti zrušili Facebook?

              0 0
    • matbiker  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Tencovozikmin  

      Je to na mašli co? Nikdo tě nechápe…nerozumí. Hlavně že jsi nad věci a dokážeš do všeho pindat.

      0 0
      •  

        tak v poho..prostě nejsem tady mezi svýma! Nikdo nechce se mnou tvořit „nové komponenty“-jsou tady jen spotřebitelé a konsumenti bez invence..pros­tě nuda!

        jen jsem je trochu rozhýbal přes tu ironii na "suprígla!-ale to mě srábkové blokli a raději vymazali celé vlákno…a všichni se z toho málem..:-)

        tak nic…tohle není moje hřiště .-)

        Bikeři jsou cyklisti..a mají to v tý hlavě trochu zacyklený--

        0 0
        • Lišák  

          Sežeň si někde adresu na Joseph de SAX (Josef Mrnůštík). To je pan vynálezce. Vyrobil naprosto lehounká kola na silničku, vymyslel bezplášťovky a nechal si to patentovat a jistě další zajímavé cyklodíly.

          Mohli byste to dát spolu dohromady. Měl v profilu něco jako: „Jezdím vývojové sady dílů, co na kole nikdo nemá“.

          0 0
          • Petr L2  

            No už dlouho jsem se tak nepobavil, stačilo si najít jeho profil :-)

            0 0
            • Vilém  

              Nekde tu bylo vlakno Best of JdS, to je teprve koncentrace.

              0 0
              • Petr L2  

                no to se skoro bojím vyhledat :-)

                0 0
                • Vilém  

                  Tak kdybys ho nasel, tak sem s nim. Jak to bylo pohromade, tak to davalo mnohem vetsi smysl.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mam to:)

                    0 0
                    • Petr L2  

                      neodolal jsem, a je to tedy fakt palba! konečně chápu to kozí mlíko se sifonem!

                      0 0
                    • kejda  

                      Notypičo…to je masakr, dík, žes to našel, když bude hnusně, mám co dělat, po 5ti minutách mám křeče do břicha, jdu si dát tu kozu

                      …na běžky je dobrá čelovka s černým světlem, protože od sněhu dobře odráží tmu..

                      0 0
    • scalar  

      Mám obavu, že Ti kvůli těm Tvým komplexům na cyklistice uniká to hlavní a podstatné

      0 0
      •  

        tak zde prosím na férovku všem sděl, co je na cyklistice to hlavní a podstatné!

        … tedy jestli na to máš koule hochu! :-)

        0 0
        • Milan  

          „Bikeři jsou cyklisti..a mají to v tý hlavě trochu zacyklený–“.

          V životě jsem tě neviděl, nikdy na Tebe ani neragoval a přesto jsi mne urazil.

          Polož si válce čelem ke zdi, nahoď tam toho svýho bika, sedni na to a roztoč to na alespoň 40km/h a prudce zabrzdi.

          A na koule Scalara se nedrásej, na to sou jiný fóra.

          0 0
          •  

            urazit jde jen něco, co z tvé osobnosti „přečuhuje“ – je to tvoje namyšlené ego..

            Jen lehce jsem vám tady egíčka pošimral /(a to jen skrze komponenty a názory na cyklistiku) a už skáčete metr 20.. Lpíte na něčem , co nakonec budete muset opustit…Ale on vás život naučí.a třeba si poskládáte žebříček hodnot trochu jinak :-)

            ale jsou tady i chlapi – , kteří se „vyhecovat“ nenechali..a buď mně moje „šimrání“ na úrovni vrátili nebo prostě prohlédli moji hru a usměrnili mě jinak…slušně…

            co si mám myslet o těch, kteří jen reagují agresivně , nadávkami ?

            .

            0 0
            • Lišák  

              Lpíte na něčem , co nakonec budete muset opustit… :-)

              Lpíš na svém životě? Stejně ho jednou budeš muset opustit…

              0 0
              •  

                nelpím…já si ho sám nedal! …ani ho nekoupil jako obyčejný komponent od Sramu

                Duševně zdravého člověka , který je v pohodě-a má normální sebevědomí založené na poznání sama sebe- čím můžeš urazit?

                0 0
                • Lišák  

                  Netuším čím takového člověka mohu urazit, neb to nemám naprosto v úmyslu.

                  0 0
                  •  

                    já taky neměl v úmyslu Milana (viz výše) urazit! a on mně dává návod jak si rozbít sám hubu :-)

                    0 0
        • matbiker  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      •  

        http://www.bike-forum.cz/…/scalar/alba

        ano z tvého profilu jsem pochopil, co je na cyklistice (pro tebe) to podstatné…

        Jsem jiného „vyznání“ :-)

        0 0
    • Petr L2  

      No na tvojí zpětnou vazbu fakt výrobci čekají........

      0 0
      •  

        tak ve Favoritu se tím pan šéf chlubí…že kola dělají dle přání zákazníků! Za ty peníze mu i věřím :-)

        0 0
        • Petr L2  

          Chlubit se můžou čímkoliv, ale proč utrácet peníze u nich, když je na světě tolik originálních výrobců kteří nabízejí víc, než arogantní marketing.

          0 0
          •  

            tak jje pravda, že už tak trochu pokukuji po Barešovi :-) a dalších výrobcích (Cr.MO) rámů u nás…má docela dobré reference..a uznávám, že Favorit už je mimo moje možnosti…

            0 0
    • Rubi  

      chtel bych prevodovku ve stredu s remenem s hmotnosti alespon GX sady, s odporem maximalne jako maji klasicke systemy a s utesnenim prevodovky abych to jen jednou za rok nechal namazat

      0 0
    • plzakj  

      Vadi mi, ze, kdyz kolo neopru, nebo nedrzim, tak spadne. Ze si ho rano u prace nemuzu dat do kapsy a po praci vyndat. A ze, kdyz ho venku opru, tak ho socky ukradnou.

      Doufam, ze neco vynaleznes a vyrobci to vyslysi.

      0 0
    • snas89  

      Svetoslave: min kecat. Vic jezdit.

      0 0
      •  

        když nemůžu jezdit-tak kecám a hecuju…no a co?! :-)

        …ale díky za tvoji trefnou poznámku-patříš k vyjímkám a nesnižuješ se k vulgaritám a výhružkám ..respekt!

        0 0
    • wilda81  

      ideálně tyto

      0 0
      • Vilém  

        Jo :)

        0 0
      • jecnak  

        Taky to tak vozim :-)

        0 0
        •  

          ale klidně se s váma vsadím, že model Eagle 2019 už bude mít jiný systém řazení! a půjde „odpálit "o 3 pastorky“ dolů najednou!

          Když už reagujete jinak, než jsem očekával :-)

          0 0
    • jecnak  

      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.

      0 0
    • Val  

      chtel bych superkvalitni punkovy komponenty jake vyrabel Krutor, bohuzel z nejakeho duvodu Krutor zanikl, zato vyrobcum smejdu se dari

      0 0
      •  

        http://www.bike-forum.cz/…rutor-hrotor

        R.I.P

        PS:díky za tvoji pozitivní reakci! Bez potřeby osobní „insultace“, pochopils o co my šlo..

        Kvalita nikdy nebyla ve velkém množství, ani nebyla populární-a proto je tak vzácná a hodná úcty

        0 0
        • Val  

          Mam od nich predstavec a i po uz-nevim-kolik-ale-hodne-letech porad vypada skvele, super punk design, perfektni zpracovani, cele CNC – jenom za to CNC bych u globalnich znacek zaplatil majland, uz nevim kolik stal Krutor, ale moc to nebylo – proto asi nevydrzel :(

          0 0
      • Josech  

        chystas se na Gay Pride?

        0 0
    •  

      http://mtbs.cz/…ie/tech-news

      je fajn, že jsou na světě takový nadšenci, kteří také vyznávají obdobnou cyklistickou filozofii jako já :-)

      0 0
      • Bruca  

        Filozofové jsou magoři. Teda kromě Vrúmfondla a Majikthise :-D

        0 0
      • Petr L2  

        Pokud vezmeš většinu dílů na kolo a odneseš je k šikovnému řemeslníkovi s frézou ať ti udělá kopii s ohledem na životnost a funkci, upraví je podle tvého, tak se dostaneš k podobným výsledkům a za podobné peníze :-)

        0 0
        •  

          hmmm..tak to je docela zajímavý nápad. ! JE fakt, že ty náběhy na převodníkách a pastorkách jdou z těžka …ale obráběcí centra CNC 3 D by si s tím asi taky poradily

          0 0
          • kejda  

            To je jasný. Takový obráběcí CNC centrum kvůli takovému volovi, jak seš ty, řekne operátori, ať to nakreslí, přeprogramuje PC a vyrobí ti JEDEN převodník, se speciálním počtem zubů a můžeš si namyslet i jejich tvar…

            A za míň jak litr. To se jim určitě vyplatí.

            Jako, jsem jen o malinko mladší, ale takovýho zpátečníka, co akorát camrá o starých věcech a nic nového nechce ani zkusit, to jsem fakt dlouho neviděl.

            0 0
            •  

              hochu ty máš asi dost co? Na čem jedeš ? …toho „vola“ ti odpustím…

              co takhle se držet tématu a odpustit si tyhle osobní narážky? Blokovat tě nebudu,ať každý vidí na jaké komunikační úrovni se pohybuješ..

              PS: Firma Gebhardt se nebála a převodníky dělá a já je také používám..Nemají sice originál náběhy..ale mně to dostačuje…(pro starou LX pětipacku)

              0 0
              • random  

                Ty hned v druhém příspěvku napíšeš, že všichni s 1×12 jsou dementi, protože musí hodně řadit, a pak tady v několika příspěvcích brečíš, že se někteří nezmůžou na nic, jen urážky.

                0 0
                •  

                  kde jsem psal , že je někdo „dement“ ?

                  0 0
              • kejda  

                Nepleť si firmu Gebhart a CNC obráběcí centrum někde u nás…ten vůl bylo myšleno, že jsi tak naivní, že si myslíš, že ti někde na CNC vyrobí za litr převodník?

                To ti ho možná za ten tácek leda vyseknou na laseru z trojky hliníku a můžeš si ho hodit na zeď

                A je nutný, abys nám pořád připomínal, že máš 30 let starý campy a LX kliky s pětipackou? To my už víme, že miluješ starý krámy a velebíš je do nebes.

                Četl jsem to už asi 100× v celkem asi tisícovce příspěvků, které jsi od své registrace za tři měsíce dokázal vyplodit.

                0 0
                •  

                  tak dělal jsem v kovodílně, svařovně a brusírně (nerez) a tahle centra tam měli- takže pár melouchů se „spáchalo“ :-)

                  ale tahle varianta ti asi unikla-moc si toho v životě neprošel, že?

                  Je to jednoduché-prostě mě ignoruj…a pokud s tím máš problém zajdi si za psychologem …

                  0 0
                  • kejda  

                    Úplně zbytečná diskuze, pořád meleš svou. Ano melouchy se občas dají, ale doba se trošku změnila. Převodník není otázka hodinky, ani pro operátora. Má to svoji přípravu. A hlavně, dneska bys za takový melouch rovnou letěl.

                    Jinak respekt, kolik jsi toho pracovně zvládl a kde všude jsi pracoval. Přehled neskutečnej. Škoda, že jsi nevydržel někde dýl…

                    0 0
                    • matbiker  

                      Oni tam synci bezne jako melouchy delali NW prevodniky uz za komancu … Chtel bych videt beznou obsluhu stroje, jak by si pekne z vykresu, ktery by Svetlonos urcite zmakl behem peti minut na ctvereckovanem papiru, nacvakal na konzoli program na nw profilovany prevodnik.

                      0 0
                      • kejda  

                        no dyť…ale on tam dělal přece, tak to musí vědět, ne? Nechával jsem si minulý týden na laseru udělat hliníkový jakoby rockring na synkovo kolo, aby mu nepadal řetěz na největším pastorku a trvalo mu to dvě hodiny, než si to proměřil, zadal a udělal, plus začištění…podo­týkám, obyčejný kroužek a čtyři díry, ale musely být úplně přesně

                        0 0
                      •  

                        tak říká ti něco „oddělení technologie“ ? Kámoš technolog udělá program,,,a jiný kámoš z IT mě třeba potunil PC…pojem rodinná firma, dobré vztahy na pracovišti..Co vám to říká? :-)

                        Hoši vy jste fakt nějak mimo! To makáte celý život někde na páse v SChade auto? :-)

                        0 0
                    •  

                      ..proč letěl? domluvíš se s mistrem, a zůstaneš za to v práci déle (uděláš něco navíc) , jako kompenzace…Ani šéf s tím neměl problém (potřeboval jsem něco vytočit na soustruhu z nerezu)

                      ..dle tvých dotazů je evidentní, že si toho ještě v životě moc neprošel…a moc firem nevystřídal…a trefuješ se do mě..dost trapné- zelenáči.. :-)

                      0 0
                      • kejda  

                        Za to ty toho máš za sebou. Zabloudil jsi náhodou na B-F a už měsíc všechny bavíš svými schopnostmi. Vsadil bych se, že podobné hemzy vypouštíš na fóru Škoda 120 a jiných, aby ses nenudil.

                        A mimochodem nejsem zaměstnanec už dost dlouho. Firmy nestřídám, pokud ty ano, svědčí to buď o tvých schopnostech anebo tě brzdili ve vývoji, tak jsi šel o dům dál.

                        0 0
                        •  

                          …to, že ty moje hemzy máš potřebu komentovat -o něčem asi taky svědčí, že jo ?

                          už na tebe reagovat nebudu..

                          0 0
    • petrx  

      No ideální komponenty pro moje účely bych viděl následovně:

      převody 3×10 s elektronickým řazením ve stylu Shimano DI2 ale bezdrátově(ideálně také s možností propojení s mobilem a možnost konfigurace v něm)

      29´ Karbonový rám s možností vnitřního vedení bowdenů a do kterého by nebyl problém osadit brašnu do rámu a láhev zároveň.

      Ergon gripy.

      Nebránil bych se ani dynamu integrovanému v náboji s výstupem na USB, za předpokladu, že by znatelně nebrzdilo kolo a kabeláž byla schovaná v rámu.

      V ostatním (vzduch. vidle, ráfky,pláště, brzdy, sedlo atd.) bych nevybočoval z řady a nebránil bych se různým variantám.

      0 0
      • novas752  

        Proč vnitřní vedení bovdenů na bezdrátový řazení?

        0 0
        • Lišák  

          Brzdové hadice?

          0 0
          • novas752  

            To neni bovden

            0 0
            • Lišák  

              Liší se nějak vnitřní vedení pro bowdeny a hadice?

              0 0
              • novas752  

                To si piš, vedení pro bovdeny je směřováno k přesmykači a k hazce (a k teleskopu a ovládání tlumiče), vedení pro hadice zase k brzdám (a k teleskopu a ovládání tlumiče).

                0 0
            • petrx  

              Ano, omlouvám se, myslel jsem vnitřní vedení brzdové hadice.

              0 0
      • onuce  

        Z principu na kole nikdy nebylo a nebude dynamo. To, čemu se nesprávně vždy říkalo cyklistické dynamo, byl samozřejmě alternátor, a osvětlení kola tedy bylo střídavým napětím a proudem.

        0 0
        • Vilém  

          Na starych kolech byla dynama.

          0 0
          • onuce  

            Bohužel musím bazírovat na tom, že nebyla.

            0 0
            • Petr L2  

              bazíruj si jak chceš, ale nehledě na pohled elektrikáře se v normě ČSN EN 15532 30 9001 Jízdní kola – Terminologie tento díl nazývá jak v českém, tak v anglickém jazyce dynamo. Můžeš si to zkontrolovat, je to na straně 34 a 35 :-)

              0 0
            •  

              takže když si vezmeš baterii – třeba plochou na 4,5 V a modelářský motorek…je ten motorek na střídavý nebo stejnosměrný proud ?

              Dynamo na kole vyrábí stejnosměrný proud (tedy přesněji „tepavý“ proud)

              0 0
              • onuce  

                Motorek je na stejnosměrný proud. Na kole se používá alternátor, tedy zdroj střídavého proudu.

                0 0
              • onuce  

                Ten odkaz je diletantský nesmysl. Alternátor je na kole právě proto, respektive je to jeden z hlavních důvodů, že v něm nejsou žádné uhlíky, ani komutátor, ba ani sběrné kroužky a uhlíky. Vznikalo by při těch otáčkách, mimo jiné, velké tření.

                0 0
              • onuce  

                Ostatně stačí kliknout na obrázek „dynama“

                http://vnuf.cz/…4-Lepil.html

                Omlouvám se odkazu!

                0 0
              • Lišák  

                Hned druhý obrázek na tvém odkazu.

                Edit: Už to napsal onuce.

                0 0
                •  

                  no je fakt-že dynamo jsme rozdělané nikdy neměl-a byl jsme přesvědčen, že tam ten komutátor je…!

                  Vaše argumenty jsou logické…OK..Beru to!

                  0 0
          • petrx  

            Myslím si, taky že nebyla, klasická žárovka nepotřebovala v pradávných dobách velmi složitý usměrňovač, takže nebyl důvod používat méně efektivní stejnosměrné dynamo.

            0 0
            •  

              jednoduché dynamo na kole, nevyrábělo ideální usměrněný proud , ale proud „pulsující, tepavý“ tedy proud měl stejný směr!

              Z alternátoru vychází proud střídavý (tedy kmitavý – měnící směr) – proto musí být usměrňovač, abys mohl třeb au auta dobíjet baterii..

              U starých aut byla dynama (třeba Stará Octavie a nebylo třeba polovodičových usměrňovačů)

              ale googlit snad umíte-tak si to nastudujte sami..

              0 0
        • petrx  

          Jsem to tak nazval, jelikož se tomu tak nějak odpradávna v cyklistické mluvě říká, že to je fakticky alternátor je mě jasný.

          0 0
      •  

        tak to zase není taková utopie…Máš docela zajímavou vizi …

        dynamo..taky jsem nedávno nad tím přemýšlel-baterky, nabíječky-akorát to otravuje, je to nespolehlivé…že bych se zase vrátil k poctivýmu odklapávacímu dynamu a pořádným reflektorům :-)

        0 0
        • Vilém  

          Kdyz uz, tak nabojove.

          0 0
        • onuce  

          Ach jo… Jaké odklapávací dynamo??? Vždyť je to alternátor, viz výše.

          0 0
          • onuce  

            Víte, to mi připomíná kdys tu reklamu v televizi, je to tedy hodně let zpátky, protože ji dlouho nemám, ale tenhle běs se mi vryl do paměti. Končilo to tak, že tatínek s klukem v elektru, na dotaz prodavače co si koupí, řekl: Dvě tužkové baterie: Tužkové baterie! Takový nesmysl! A na to se dívají děti, jež pak jsou zmateny.

            0 0
          • pepek  

            magnetotoje

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.