• jecnak

    Na Eurobiku se objevila docela zajimava novinka – hydraulicke razeni. Je to jedna z prvnich veci stavenych primo pro hydrauliku.

    Prehazovacka 5rot.com/Schal­twerk-klein.jpg Presmyk 5rot.com/Umwerfer-klein.jpg Razeni 5rot.com/Schal­thebel-klein.jpg Stranka vyrobce 5rot.com/hauptse­ite.html

    Zklamanim je cena kolem 1500EUR, ale vzhledem k tomu ze ten clovek to vyrabi na masine doma… Snad se to ujme, napadu se chyti nejaky velkovyrobce a cena pujde dolu. Bylo by fajn se konecne zbavit bowdenu a zadirajicich se lanek.

    Podobny pokus: weightweenies­.starbike.com/ar­ticles.php?ID=28

    0 0
    • maxtor  

      Myslíš, že je to pokrok oproti lankům?? Já bych si tak jistý nebyl. Při řazení je důležitá přesnost chdu víc než kde jinde. Trochu netěsnosti a pár vytečených kapek oleje nebo pár bublinek a stane se z hydraulického řazení noční můra. Nevěřím tomu.

      0 0
    • SoLaX  

      Zas takova novinka to neni – asi pred pul rokem to prodaval chlapik v 901bikes. Dlouho sem na to slintal, jen co je pravda.. :-)

      0 0
    • kubad  

      Budoucnost, v tom možná bude – uvidíme. Cena zatím hrozná.

      0 0
    • Polka  

      To by se me hodilo na bike. Moc pekny.

      0 0
    • Pebe  

      další ifo + lehký věci www.cyclingnews.com/…/eurobike06/?…

      0 0
    • Peslezedirou  

      Tuším že něco podobného dřív dělala firma Wendler či jak se to píše. Měli v nabídce i semi hydraulické v brake. V brzda se neujala stejně jako řazení…

      0 0
    • lubos  

      Moc hezke a lehoucke. Parada. Ctvrt kila dolu a konec bowdenum. 1500e je hodne ale .. 4× tolik jako XTR :(

      0 0
    • Tomcat  

      Novinka to není, nevim jestli první vůbec. Ale první jsem videl v roce 199× neco Wendlery . Taky dělal hydraulický véčka.

      0 0
    • Gung-Ho  

      Skoro bych měl strach, že bych se do toho lanoví (hadiček)zamotal :-((

      0 0
    • Páník  

      vsak i Morati melo neco podobnyho na papire

      0 0
    • vlk  

      Už se to párkrát u jiných výrobců objevilo.Škoda že je cena většinou dost nepříznivá.Odpadly by problémy se zanešenými , nebo časem se protahujícími lanky.Navíc by zpětný chod i pomáhal pružině u přehazky.Pokud by vlastně vůbec byla za potřebí.Mě by se líbilo.

      0 0
    • lith  

      divím se že se stále hydraulika u řazení neprosadila… pneumatické řazení nemá smysl…má spoustu negativ…ale hydraulika se snad časem prosadí..

      0 0
      • radekbike  

        Tu budoucnost by jsem ale viděl spíše (raději) u toho elektronického řazení, než u hydr. příp. pneu. ale kdo ví…

        0 0
        • cabbage  

          zrovna elektro těch výhod moc nepřináší…

          0 0
          • pepino  

            A proto každý jezdí v Defenderu a ne v elektronikou narvanech bavorácích,me­ďourech a spol:-)

            0 0
            • cabbage  

              měďour má motor a alternátor…;

              0 0
              • pepino  

                A elektr.řazení třeba bude na tužkovky.

                0 0
                • kubad  

                  Co tužkovky, jak tužkovky – solární články. Ale musí svítit sluníčko :-))

                  0 0
                • cabbage  

                  tj. ale je otázka jak dlouho to vydrží a co to bude dělat třeba v zimě…

                  0 0
                  • pepek  

                    Tužkovky zahřeješ pod bundou a hydraulický olej povezeš teplý v Camelu… a je to !

                    0 0
        • maxtor  

          Elektronika už tady byla a nic. Proč to dělat složitě, když to jde i jednoduše, ne??

          0 0
          • radekbike  

            Jak říkáš, ale když se to tak veme, tak on ani jeden ze všech techto řadících systémů není moc jednoduchý :o)

            0 0
            • maxtor  

              Máš pravdu – vidět vnitřnosti duálů, to je fakt zážitek. Nicméně indexový systém u hydraulického řazení by se moc od toho stávajícího lišit neměl – pouze s tím rozdílem, že místo lanka by pohyboval nějakým pístem, který tlačí na kapalinu a totéž by bylo potřeba na straně měniče. Hlavně nechápu smysl – myslím např. pro klasické HT.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Na HT se lanka a bovdeny neopotrebovavaji a nezanaseji?

                0 0
                • maxtor  

                  Už jsem tady o tom psal – mám lanko kompletně zakryté (bowdem a plastová trubička v místě mezi úchyty na horní rámovce a zadní stavbě. Škoda, že jsem jej nevyfotil, když jsem jej po zhruba 5 000 km měnil kvůli pokaženému řazení. Bylo naprosto čisté.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    K prehazce i presmykaci ho mas odkryte a u razeni se voda z Wapky taky dostane ;) P.S.: ja mam bovdeny vcelku a hydru nechci. Ja se hadam ze sportu :)

                    0 0
                    • maxtor  

                      Fakt jsem s tím neměl problém. Používat ale wapku na mytí kola mi ale přijde jako zrůdnost – já se s tím raději vyhraju a čistím hadrem. Ale to je věc každého – aspoň je o čem se hádat:-) O bowdemech v celku jsem taky uvažoval, ale nechtěl jsem předělátat díry v úchytech na rámu a myslím, že ty hadičky poslouží stejně.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        A co to odporné tření? ;) Jako wapka sice neni idealni na zivotnost komponentu, ale na umyti kola je super. Neznam lepsi zpusob jak ho rychleji a pohodlneji nekolikrat denne ocistit od bahna.

                        0 0
                        • maxtor  

                          Fachčilo to bez problému – pokud nemáš zlomený bowdem, je promazaný a nezašpiněný, funguje naprosto v pohodě. A ještě na jedné věci záleží: pružina v přehazu má taky svoji životnost a unavuje se – proto je lepší, když z kola sesedneš, přehodit na nejmenší pastorek (u normální přehazovačky), aby se pružina unavovala co nejméně. Jinak se ti může stát, že lamentuješ nad neprůchozím bowdemem a ona je jen slabá a unavená pružina. Pokud ale kolo umýváš několikrát denně wapkou a pokaždé se ti do bowdemu dostane trochu špinavé vody, chápu tvoje problémy:-) To ale neni chyba lanka…

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Ja s tim nemam problemy. Daleko casteji menim zlomeny bovden … spolecne s prehazkou, takze o unavene pruzine si klidne necham vypravet. Leda by je v krame natahovaly na skripec ;)

                            0 0
                          • pepino  

                            Sákryš, už to vidim poněkolikátý, Bowdem je ten indián z Přeletu přes kukaččí hnízdo?

                            0 0
                    • multib  

                      Ona WAPka taky není optimální.

                      0 0
                      • lubos  

                        Na myti kazety ale nejrychlejsi, nejpohodlnejsi zpusob. Jsem ziral, jak dokaze spinavou od blata/oleje kazetu vycistit do ruzova.

                        0 0
                        • maxtor  

                          A to včetně ložisek (nebo kónusů) a volnoběžky – praporky se nestačí divit:-)

                          0 0
    • CZiko  

      akorát další věc, která se bude porouchat. Mi třeba i ta lanková řadí přesně, nevim jak je to u vás:)

      0 0
      • enjoy  

        tak u nas je to uz horsi..

        0 0
        • CZiko  

          A tobě se řadí blbě? neustále ti přeskakuje řetěz z jednoho kolečka na druhé?:) To už si tu přehazku hold musíš umět poladit:-D

          0 0
          • enjoy  

            hahaha..vsak ja bych ti klidne to deore razeni nechal poladit!

            0 0
            • CZiko  

              no taky je dobré vědět kdy tu přehazku vyměnit:))) třeba s laděním bráchova deorka problém nemám:)

              0 0
              • enjoy  

                XT prehazka co tam je je uplne bezchybna,ver mi:-) ja bych fakt hrozne rad hledal dal chybu u sebe,fakt!:-)

                0 0
      • lith  

        brzdy ovládaný lankama taky fungovaly dobře.....ale hydraulika je prostě lepší- lehkost ovládání,je to uzavřený systém,čili žádný problémy se špínou v bowdenu…a je toho jistě víc.

        0 0
        • maxtor  

          Necháme se překvapit, kam vývoj řazení půjde. Věřím ale tomu, že dřív nebo později nějaká novinka v oblasti řazení určitě přijde a hydraulika mi připadá jako nejpravděpodob­nější.

          0 0
          • fousek  

            ja vidim budoucnost v prevodovce v naboji, nebo jeste lepe ve stredu, jako ma novy RB

            0 0
            • chodec  

              BUDOUCNOST PATŘÍ ALUMINIU !!! ;-))

              Pánové pokud jde o řazení a řetězy, tak bez ohledu na to, zda řadíte vzduchem, lankem nebo kapalinou, pořád je to stejné – honíte dost neefektivně řetěz po zubatejch kolečkách, což je v principu jednoduchej, ale hoodne neefektivní systém závislej na mnoha vnějších vlivech (bahno, teplota, voda, mráz) a tom, nakolik je co kde oběhané (živoznost řetězu a zubů, problémy s vedením a napínámím řetězu u některých fullů) a pod. Zároveň má tenhle systém několik neodstranitelnejch neduhů, které bereme neprávem jako samozřejmost – praktickou nemožnost přeřadit v klidu nebo naopak ve extrémním tahu, omezený počet převodů …

              Skutečně kvalitativní změnu by znamenal jen zcela jiný systém náhonu.

              Třeba nějaká varianta hydraulického čerpadla, které by všechny neduhy řetězu hravě odstraní – čistá rotační cíla nohou se čerpadlem přemění na oběh kapaliny, který pak můžu libovolně směrovat po kole a převodovat téměř beze ztrát a daleko efektivněji. To by umožnilo věci, jako je plynulý převod zcela nezávislý na tom, zda jste zrovna v maximálním záběru v 30 st. kopci nebo naopak úplně stojíte, skoro neomezené možnosti vedení náhonu (hydraulikou) nezávislé na použitých systémech uchycení kol a pružení, ale třeba i věci jako náhon na obě kola!!! Na motorkách už něco podobného bylo na dakarských speciálech a jeden z předních výrobců motorek to cpe do sériové výroby.

              Podle mě jen otázka času, než to dorazí i ve zmenšené podobě na naše kola, a to pak bude teprve jízda. Řazení hydraulikou je hezká mechanická vychytávka, bohužel narozdíl třeba od těch hydraulickejch brzd nepřináší IMHO zas až tak velké výhody oproti lanku na to o kolik je náročnější.

              0 0
              • pepek  

                Tys asi studoval gympl, nebo jseš doktor, že? Jinak bys takovou pí---nu nemohl napsat. Hydraulický motor má daleko největší ztráty ze včech možných pohonů. To by pak neutáhl ani Armstrong. Ta Yamaha s předním náhonem má asi tak 300× větší výkon, než cyklista a stejně je to pro ni brzda. Pomůže to jenom v hlubokým písku.

                0 0
                • jonti  

                  No, pri rozumnom návrhu by to nemuselo byť až tak zlé. Nápad celkom zaujímavý. Mne sa ako alternatíva namiesto reťaze najviac pozdáva klasický hriadeľ. Jednoduchosť a oveľa väčšia účinnosť. Ale chcel by to prispôsobiť celú stavbu rámu.

                  0 0
                  • pepek  

                    Dva páry zapouždřených kuželových kol a lepšia účinnost? Ku-wa běžte vrátit školný hoši.

                    0 0
                • chodec  

                  Pepku, Pepku já se tady bavím o možné změně principu v budoucnu a ty na mě chodíš se současnými technologickými omezeními. Já o hovořím o možnostech a potenciálu principu a ty o dnešní neschopnosti ho využít. Ach jak přízemní úvahy.

                  Kdo by si byl třeba v době věčně netěsných prasátek u starých škodovek pomyslel, že jednou budou tyhle hračky dost malé a vychytané na to, aby se to dalo bez újmy na zdraví dát na kolo a brzdit s tím. A vlastně kolo samotné – určitě tady někdy byla doba, kdy jak říká klasik bylo jen předmětem debat v anarchistických kroužcích.

                  Ideálem z dnes představitelných řešení by bylo třeba přeměnit energii šlapání hned na šlapkách na el. proud a tím hnát přední i zadní kolo, která by byla velkými rotory sama o sobě ve statotu – rámu – s tím, že nějakej sofistikovanej šrot by mohl sílu přenášet víc na jedno či druhé podle toho, kteríé zrovna teď prokluzuje, rekuperovat z kopce a tak a jistě můžeš namítnout, že to DNES nejde, protože ztráty jsou mnejspíš ještě větší než u té hydrauliky, ale s ohledem na historickou zkušenost mi přijde, že je jen otázka času, kdy to půjde.

                  Takže ať je stav technologie dnes jakýkoliv – zítra může být jiný. Já proto školné vracet nejdu a teoretické poznatky hodlám dál užívat k hezkým teoretickým úvahám o tom, jak to udělat časem úplně jinak. Ta neúčinnost je věc, se kterou se totiž dá v principu a tedy časem něco dělat ;-).

                  0 0
                  • pepek  

                    :-) :-) Tření ještě za 2000 let nikdo nezrušil. Ale umíš to dobře podat, určitě bys zaujal některé naše ekologické soudruhy, kteří také na tu fyziku moc nedají:-) Ti by např. poháněli celé národní hospodářství větrem , nebo biomasou. A to je taky gut, ne?

                    0 0
              • kubad  

                Atomový pohon na Bajka !!!

                0 0
              • jonas  

                Ten retez nevidim tak tragicky. Nekde jsem cetl ze ucinnost prenosu retezem je okolo 97% … samozrejme nezrezlym :-) Nejsem si jist ze by ta hydraulika byla vyrazne lepsi..

                0 0
              • CZiko  

                a co třeba hřídel místo řetězu? už jsem jí na fotkách párkrát na kolech viděl (respektive neviděl:), jak byla vedena uvnitř rámové trubky k zadnímu náboji

                0 0
                • multib  

                  To už v r. 91 vystavovali v Kolíně/Rýnem na výstavě.

                  0 0
                  • pepek  

                    To už dělali před 60 lety :-) Jak už jsem psal: dvě kuželová soukolí plus min. dvě ložiska + axiální ložiska, to asi nebude ta 97 % účinnost, jako u toho blbého řetězu. (+ cena) A řadit se bude ještě Rohloffem k tomu ?

                    0 0
                    • CZiko  

                      ale odpadá možnost přetržení jako u řetězu:))))))

                      0 0
                      • pepek  

                        Přetržený žetšz spravíš, ulomenej zub nikoliv

                        0 0
                        • chodec  

                          Pepku ty si hroznej zpátečník – ty vůbec neuvažuješ, jak to udělat, ale proč to nejde. 97% účinnost řetězu je jedna věc, ale ve hře je mnohem více aspektů (některé jsem uvedl, jiných je 100+1). Pokud by vždy záleželo jen na efektivnosti přenosu síly, tak se všechno točí jen přes ozubený řemen, který pokud vím má ještě menší ztráty. Jenže občas je třeba i jiné vlastnosti a ty se mění, jak se technologie vyvíjí.

                          Řetěz v tuhle chvíli vyhrává jenom proto, že kombinace váhy celého mechanismu, jeho nákladů, účinnosti a možností řazení je aktuálně nejpřijatelnější pro většinu uživatelů. Až se tenhle poměr změní, tak jako se změnil třeba u těch kotoučovek a prakticky všech ostatních technologií v čase, začne se používat něco jiného. To že v tuhle chvíli je nejjednodušší jezdit s řetězem a řadit lankem nemusíš nikoho přesvědčovat – stačí se rozhlédnout a vyjít z předpokladu, že být to kravina, tak na tom nejezdí 99,99% lidí ;-)

                          0 0
                          • pepek  

                            Ne v tuhle chvíli, ale už 100 let, nejen u kola, ale i motocyklů (95%). Kromě idealistických představ musíš předložit nějaká fakta: to není zpátečnictví, ale realita. Pokud by to bylo reálné, tak každé auto má u u každého kola hydromotor-tiché, laciné řešení, žádná převodovka, hřídele ani schaltpáka. Motor pracující ve stabilním režimu – ideál. Bohužel ale to pitomý tření, že? Zvlášť tady, kde se řeší hmotnost v hodnotách: –1 kg/40 000 Kč, je dobrovolné zvýšení odporu trochu mimo mísu. Leda podle zásady: těžce na cvičišti, lehce na bojišti. Možná jsem trochu poznačený vynálezci, kteří k nám do firmy chodili odjakživa se šílenými nápady, mimojiné i na hydraulické bázi :motor bez klikové hřídele, kterou nahrazuje náplň oleje, střídavě hnaná dvěma volnými písty, další motor ve tvaru nafouknuté duše, ve které obíhají 3 písty, tvaru jitrnice . Tím nechci říct, že patříš do této kategorie, opravdu ne :-)

                            0 0
                            • chodec  

                              Kdybych ti byl dnes schopen popsat životaschopné řešení pro náhon na kole, co bude zároveň efektivnější, lehčí, levnější, s většími možnostmi převodování, než je řetěz, tak to nevyzváním tady, ale makám na patenťák co mi nohy stačí ;-) Ale historie mě učí, že prakticky jakákoliv technologie byla časem nahrazena. Otázka nezní zda, ale jen kdy a čím. A těch 100 let – to je právě známka, že je nejvyšší čas tohodle mastodonta nahradit.

                              0 0
    • Mirra  

      Jestli vas neco zajima na vzduchovym razeni Shimano Arlines tak se klidne ptejte jedno takovy mam :-). Rozhodne prehazovacka nevypada jak predstavec :-D ........ jeji nejvetsi prednosti je bezkonkurencni tuhost ! Pokud by mel nekdo zajem muzem se domluvit na prodeji (asi 5000,– ) na pozadani zaslu foto.

      0 0
    • Mirra  

      Tak uz ho tam mate.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.