• Donald64

    Zdravím, jsem muž, 189cm, 85kg a sháním horáka na jízdu po lesních cestách a cyklostezkách. Budu jezdit asi 3× týdně trasy 40km+ (± dle počasí). Jelikož jsem zde žádné TOP modely cena/výkon, dle cenové kategorie, nenašel, tak předpokládám, že si musím dát tu práci a najít si adepty sám, načež vy mi řeknete, co je nejlepší, a zda vůbec má smysl to kupovat, či raději někoho konkrétního požádat o stavbu kola.

    Snažil jsem se toho hodně nastudovat, a tak jsem hledal kolo celé v Aliviu jako takový kompromis mezi cenou a kvalitou, ale při výběru to byl vždy spíše obrovský mix všech řad (např. Turney+Deore), a tak bych vás chtěl požádat o zhodnocení, pod jakou kvalitativní řadu u daného komponentu nemám jít, abych předešel častému seřizování či výměně dílů (u těch drahých), a kde naopak stačí nějaká horší řada, protože případná výměna nebude nic drahého? Rozpočet je variabilní, podle mě nemá cenu za každou cenu šetřit, když se to později několikanásobně prodraží na servisech – prostě to nejlevnější použitelné kolo.

    Ohledně parametrů se budu muset asi podřídit tomu, co bude k dispozici s dobrou výbavou, každopádně dle mé výšky rám asi 20–21"? a dle váhy vystačím i s pružinovým odpružením? Průměr kol se mi zamlouval nejvíce 27,5" a brzdy mechanické kotoučové, kvůli snazší údržbě (asi neseženu) není to úplná blbost? Přehazovačka s menším počtem koleček vzadu je prý zase lepší v tom, že řetěz více vydrží, je levnější a i přehazovačka nemusí být tak precizně seřízena, co myslíte? Vepředu by bylo zase fajn mít třeba jen 2 kolečka.

    Za každou radu mockrát děkuji a prosím především o vyjádření se k druhému odstavci, ať se mohu pustit do toho úmorného hledání na heuréce :-)

    • novas752  

      Jo celá sada na sériovejch kolech moc často nebývá.

      Spíš než na řazení bych v první řadě hleděl na odpružení a brzdy. Vidlice ideálně vzduchová, v téhle cenové v úvahu připadá snad jedině Suntour XCR Air. Když už pružinovku tak nějakou lepší, XCR nebo Rock Shox 30.

      Brzdy Shimano hydraulický, ideálně MT500 (lepší páka s proměnym přepákovánim, o dost silnější, pro běžný ježdění bohatě stačí 1 prst na páce).

      Řazení… přesmyk stačí Altus, přehazka Acera M3000 (trojčíselné mají starší konstrukci a fungují o dost hůře), řazení Acera nebo Alivio.

      Náboje a záplety budou asi nějaké levnější konusy, opět bych hledal Shimano a musí být dobře seřízené (většina z továrny přijde přetažená a často se na to kašle a pak se novej náboj rychle poškodí). Ideální by byly nějaký náboje na průmyslovejch ložiskách ale na to asi neni rozpočet.

      V sériovce tohle nenajdeš, za 15 to jsou většinou hrozný jebky s mizernou vidlicí, slabejma brzdama…

    • Namtos  

      Top model co se doporučuje poměr cena výkon je Kellys Gate 30 letošní model cca. 23000. Ale k té ceně okolo 15tisíc se blíží jen Kellys Spider 90 rok 2018 Šilhavý Ramala je měl ve výprodeji za necelých 15t.

    • plysovykozisek  

      V této ceně jedině stavitel.

      • Donald64  

        Dokázal bys mi přiblížit, co umí kolem této částky poskládat stavitel? Předpokládám, že bych na to asi 4–5 měsíců čekal, tak mě zajímá, jestli se to doopravdy vyplatí, a zda jsou všechna kola z krámu kolem této částky o dost horší.

        • qwertzik  

          také jsem si nechal postavit kolo u stavitele, všechno perfektně seřízené,se zárukou, cena o několik tisíc lépe než v obchodě

          stavba kola trvala 2 týdny, zkus kontaktovat uživatele scalar, ale obávám se že už je zahlcen objednávkami a další už nepřijímá

          • roman 3D  

            zase kdyby počkal rok tak budou scalarovi stavby(rámy) se zadní pevnou osou

            • scalar  

              Při normálním jednání a běžných požadavcích se dodací lhůty u staveb pohybují kolem měsíce.

        • plysovykozisek  

          Tady ten by ti to postavil rychleji http://www.allforbike.cz/

    • Donald64  

      Moc všem děkuji za reakce!

      @Namtos – Kellys Spider 90 vypadá skvěle, ale s rámem ve velikosti L/XL stojí už kolem 18 000Kč.

      @novas752 – asi rozumím záměru, rám, odpružení i brzdy jsou drahé položky, které chci, aby vydržely a fungovaly co nejlépe, a zbytek se stejně dříve nebo později obmění. Každopádně mi není jasné, proč se klade tak obrovský důraz na kvalitní brzdy? Doteď jsem fungoval na ráfkových brzdách s často dost sjetými špalky, které moc nebrzdily, takže kotoučovky v jakékoliv kvalitě a ještě k tomu hydraulické, mě snad ani nemohou zklamat.

      Chápu-li ty komponenty správně, tak všude chtít minimálně Aceru (krom přesmykače) a u řazení se vyplatí jít i výše. Platí to obdobně i pro kazetu, kliky a třeba i řadící páčky?

      • Filippo  

        Pokud je rozpočet variabilní, tak nekoukej na nejlevnější slušná kola kola, ale spíš přemýšlej na čem by si chtěl 3× týdně jet trasy 40km+ aby tě to bavilo:)

        Než cena a osazení pohonu jsou důležitější parametry, např. celkový vzhled kola, geometrie rámu, hmotnost kol, celková hmotnost, vhodné převody, brzdný účinek, apod.

      • Davidakta  

        Jestli ti jde jen o funkci, tak koukni na tuhle sestavu

        http://www.scottmtb.cz/…ontessa-720/

        Manželka už začíná čtvrtou sezónu a to kolo ještě nepotřebovalo ani šroubovák.

    • Blondak24  

      Mongoose tyax 29 expert. Na kubasport.cz dostanes po registraci 15% slevu, takze te vyjde na 16.150 a halda darku ke kolu navic.

      Prehazovacka SLX, razeni SLX, vzduchova vidle, hydraulicke brzdy shimano, naboje shimano, ram s vedenim bohdenu uvnitr, prevody 1×11. Lepsi za tu cenu asi tezko sezenes.

      • V0jtisek  

        Slusny :)

      • Donald64  

        Výbavou se zdá skutečně bezkonkurenční s tou cenovkou 16 150Kč. Nevím tedy, jak jsou na tom kvalitou kliky (Prowheel Charm 30T) a kazeta (Sunrace) a taktéž si nejsem jistý, zda se 11 koleček vzadu negativně neprojeví častým seřizováním a nutností mít dražší, možná i méně trvanlivý řetěz. Co myslíte?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse