• Lukino88

    Dobrý den, mám menší dotaz. Mám kolo Mongoose Tyax Super Black 2009 a chtěl bych si vyměnit vidlici. Momentálne tam je SR Suntour XCR a já bych tam chtěl Marzocchi 66 RCV. Půjde tato vidlice do tohoto rámu a popřípadě jake hlavové složeni tam dát. Díky

    • jIrI___  

      To si děláš srandu? XCR má zdvih tipuju 100 mm a 66 RCV má 180 mm. Ti ten rozdíl při nejmenším úplně zprasí geometrii nebo zlomí rám.

    • mpIII  

      To nemyslíš vážně že ne? Ze 100mm na 180mm?

    • BigKarel2  

      Taky bych řekl že je to šílené…

    • alo  

      ale alespoň hlavové složení nebude potřeba měnit

    • Lukino88  

      No a nějaká 160tka by šla? Nebo mám snad vyměnit i rám? A co se stane jak se změni geometrie kola?

      • jIrI___  

        Nad 120 mm bych určitě nešel. Pokud chceš 180 mm mrchu, pak ti nezbude nic jiného než výměna rámu a všeho s ním souvisejícího.

      • mpIII  

        Já přešel z 63mm vidle na 130 a následně na 140mm. Čili by sis mohl říct, že je to jako přejít ze 100mm vidle na 180mm. Jenže 66ka bude 100% vysoká jako 200mm dvoukorunka, takže by ti to udělalo paseku v geometrii – měl by jsi z toho čopr. Ono by se na tom dalo jezdit, ale má to jedno velké ALE. Nikdo ti nezaručí, jak dlouho ti vydrží rám atd. Mě vydržel 3 roky a určitě by vydržel dál (a je teď starý 10 let). Ale po tom, co jsem stejnou vidlici dal na fulla, který je přímo navržený pro 140–160mm vidlici, teprve teď jsem poznal, jak jsem se mýlil.

        1. více než 120mm na hardtailu je ti k ničemu. Proč? Protože metrový

        zdvih předku ti pevný zadek nezachrání. Jednoduše jsem si to ověřil na

        jednom trailu, kam mě vzal Oakey – vždycky když jsem najel na nějaký

        kámen, vidlice šla do zdvihu, pak jsem předním kolem spadl dolů, dostal

        kopanec od zadku a vidlice šla na doraz a já málem letěl přes

        řidítka.

        1. Hodně položená hlavová trubka z toho mýho kola udělala neobratnou a

        nestabilní mrchu. Po přesednutí na RB jsem poznal jak je to kolo najednou obratný a při vyšší rychlosti stabilní.

        Za mě tedy víc než 120–130mm tam nedávej.

        • DaSnail  

          mám na HTčku vidlu s U-turnom 95–140mm

          takže ty myslíš, že na 95 to bude ok, na 120 ešte zvládnutelné a na 140 každý kámen tiger cez rodla?

          • mpIII  

            Né to netvrdím, záleží na podmínkách. Ten trail jak jsem psal byl pořádně prudký. Už jen mým strachem z něj (byl jsem tam poprvé a zatím naposledy) díky brzdění byl epicon hodně ve zdvihu, pak se přidala překážka, šel víc do zdvihu, po přejezdu překážky předním kolem jsem padl dolů, ještě víc šla vidle do zdvihu, pak náraz zadním kolem a já šel s těžištěm vpřed a vidla na doraz a mě hrozilo, že půjdu přes rodla.

            To samé v rozbitých pasážích kde jsem hodně brzdíval, vidle zapíchnutá ve zdvihu a pak přišly překážky a já byl skoro na dorazu. Teď s fullem tolik nebrzdím, prostě to přes tu prudkou rozbito pasáž pustím a ono to nějak pobere a vidle mi na doraz už nechodí.

            Každopádně záleží na geometrii biku, na tom jak progresivní máš vidlici a jak dobrou techniku. Když vidím borce na HT jezdit DH nechápu. Moje technika je ještě v plenkách, hlavněm mám strach.

        • MlokCZ  

          Ten přechod ale určitě není stejný. 63mm vidlice bývaly vždy vyšší (na svůj zdvih), protože tam ještě nebyla potřeba dělat vidlici co nejnižší při tak malém zdvihu.

          Naopak vidlice od 160mm mají vyšší výšku, tím myslím, že kdybys je snížil na 140mm, tak budou o trošku vyšší než 140mm vidlice (větší rezervy na superobjemné pláště).

          Tedy ten jeho rozdíl ve výšce vidlice bude mnohem větší než ve Tvojem případě.

          Já bych více než 120mm určitě nedával.

          • mpIII  

            Však jsem mu to tam psal, že by mohl nabýt mylného dojmu že z 63 na 140 vychází podobně jako ze 100 na 180. Hlavně říkalo se, že Marzocchi byly vždycky hodně vysoký. Viděl jsem jak je vysoká Marzocchi AM1 co má na kole Oakey (120–160mm) a nastavená na ± 140–150 byla jasně vyšší než můj Epicon..

        • MlokCZ  

          A k tomu bodu 1. Já se dostal ještě do další fáze, už vyloženě nemám rád HT s odpruženou vidlicí, i když třeba jen se 100mm zdvihu. Kolo se chová hrozně nevyváženě a ta kombinace pevný zadek a odpružená vidlice je prostě sama o sobě divná ať je zdvih jaký chce.

          Takže za mě dnes buď celopevňák nebo full.

          • mpIII  

            Však ano :0) Full nebo celopevňák. Nic jiného už dnes smysl nemá…

        • Nimrod  

          měl jsem „sjezdové“ ht se starým monsterem 175. rám byl na něj připravený, monster byl strašlivě nizoučký (550,5mm a nakonec to dopadlo tak, že jsem ten hlavový moc přehnal a mělo to tendenci se zavírat při stlačené vidlici… prodal jsem rám kamarádovi, dal tam 66 a 24×3 plášť dozadu a bylo to supr :-)) a upřímě řečeno jsem nejel nikdy na lepším pevňáku na dh/fr. vidlice ti byla k tomu, že ses naučil pokládat dopady hezky jemně na přední, monster to zkousnul a ty jsi nedostal už ani ránu. v rozbitém terénu to bylo také fajn, protože to krásně žralo a zadní kolo bylo na nohou a zadním plášti.

          samozřejmě to nemohlo nahradit full, ale dalo se s tím jezdit rychleji jak s ht + 130 vidle…

          • kubad  

            jasné, ale to je ht na to postavené

            • Nimrod  

              proto jsem reagoval na mpIII a ne na zakladatele vlákna :-) cpát to na obyč rám je kravina, to tu zaznělo už mockrát :-)

    • Smith10  

      …když ji chceš tak si ji kup, ale pak jsem dej foto, chci to moc vidět! :-)

    • Lukino88  

      :-( tak to jsem ale zklamán :-(. A co říkate na 44 TST2 Air, zdvih 140 mm?

      • vertak  

        kup rebu popřípadě epicona s max 120mm a nevymýšlej hlouposti

        • pítrs  

          jestli chce 66ku, tak stim asi nebde jezdit pro rohlíky

          • mpIII  

            Jenže když s tím nebude s tou 66tkou jezdit jenom pro rohlíky, brzo oddělá rám…

    • Tomcat  

      No výměnu tý Suntour za 66 považuju z pohledu zdvihu za blbost.

      A druhá věc je, že ze zadání nejde k tomu hlavovymu co říst.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse