delam ted repas tehle vidlice a vylil jsem z kazde nohy 270 ml oleje, akorat ze manual rika 170 ml, tak ted nevim.
To jako mam nalit zpatky tech 270? diky za rady.
delam ted repas tehle vidlice a vylil jsem z kazde nohy 270 ml oleje, akorat ze manual rika 170 ml, tak ted nevim.
To jako mam nalit zpatky tech 270? diky za rady.
.
Olej viz manuál
Ohledně ladění hustoty a množství oleje záleží na požadovaném nastavení, hmotnosti jezdce. S velkou hladinou oleje to může být přetlumené a pokud se to přepískne na konci bude hodně konec „navrdo“.
ok, uz chapu. To co jsem vylil uz jaksi ani olejem nazyvat ani nebudu. Takze puvodni majitel to mel asi docela na parku. naleju presne podle manualu a vyskousim jak se bude chovat. Zadne extra pekla stim delat nebudu, takze cajk. A lit tam stary olej me opravdu ani ve snu nenapadlo :)
diky za radu
No původní majitel to možná neměl jen na párku, ale do parku na dropy. Tam by pře-tlumená vidlice měla svý důvody
ok, to je dost mozne. proste „open bath“ delam poprve, tak jsem potreboval trosku nasmerovat. kazdopadne diky. Aspon vim jak to lehce poladit pokud pudu moc a dorazy.
Přetlumená? To snad ne… Vždyť tohle ovlivňuje hustota oleje. Víc oleje způsobí maximálně větší progresivitu, a nebo, že mu vystřelí gufera, když ho tam bude už až moc…
Jo přetlumená nebo až tupá. Hovořit o progresivitě u staré otevřené olejové lázně asi nebude moc na místě.
Tak to asi ne Time…
Tak to rozhodně ne Time…jak píše Goofy, na doraz vidle se ani nedostaneš…dokud ten přebytek nevychčije přes gufera
Zajímalo by mně co tam teda pletu? Protože prmitivní otevřená olejová lázen se tak chovala málo oleje kopalo to , při roletě v extrému mohla bít na konci netlumená. Hodně oleje tupá utlumená vidlice se skoro nechtěla vracet.
Samo že sem to testoval s jednou hustotou a olej sem tam nelil až na doraz.
Zkoušels někdy uvažovat o tom, jak ta vidle funguje? A proč tlumí? I kdybys tam nalil 3 deci tak bude tlumit stejně, akorát jenom v momentě, kdy přes díru protéká olej. Proto ti při nízké hladině kopala, cucala vzduch. A nevidím důvod, proč by při vysoké hladině měla víc tlumit. Ta díra má stejný průtok, i kdyby v té vidli bylo toho oleje přehrada. Akorát ti nešla do zdvihu, protože co? Protože olej nestlačíš
Anebo protože nad pístem byl menší sloupec vzduchu , případně ve větším množství oleje je menší kavitace , větší množství oleje lépe zareaguje na roztahování materiálu, případně pístek má větší odpor „vodního“ sloupce.
Cože? :D
Před stav si že při velké zátěži má i olej tendenci pěnit. To v tlumičích řeší protitlak expanzní nádobky a „ochraná atmosféra“ nějajakého plynu (dusík)
Tahle je vidlice kde ten píst se pohybuje cca 190mm pokud bude hladina oleje na hranici a dojde v při motokcosu k „napěnění“ ztrácí schopnost tlumit. Negativnímu jev jde omezit tím, že toho oleje tam bude víc.
Mimo jedná se o upsidedown vidlici s patronou s otevřenou lázní.
Tlumič by měl být plný oleje, takže skoro nepění, dusík se tam cpe proto, že při rostoucí teplotě nemění tolik objem (chování tlumiče) jako vzduch, ve kterém je btw. dusíku skoro 80 procent. Navíc ty oleje skoro nepění samy o sobě, a navíc…je ta díra dole, a pěna nahoře…
Chceš vážně tvrdit, že je tam dusík proti pěnení? ;-)
ozivim téma at nezakladam nove. Potreboval bych poradit kde sehnat tvrdsi pruziny, pokud je to teda vůbec mozne, nebo kde si je nechat vytocit? hledal jsem jsem na netu a nejak nenachazim. Vim je to uz starsi kousek, ale porad funguje paradne jen moc chodíme po dorazech kvůli vahy :)
Bartoníček náhodou něco na skladě zašantročené nemá? Jinak možná zkusit hledat po evropských cyklobazarech nebo na ebay třeba. Tohle už bude asi problém v dnešní době.
Bartonicka uz jsem volal, to je pase uz me taky odkazali tak leda nechat si vytocit.No ebay a tak samo zkousim. Nespecham snad se neco najde, pokud ne tak holt asi zacnu s dietou :D. Aspon maji na ofiko strankach specku dilu.