• Triathlones

    Máte někdo zkušenoct s těmito kotoučovkami???pře­mýšlim o koupi…jezdím XC…Dík za radu

    0 0
    • Triathlones  

      ještě jsem zapoměl photos…

      0 0
      • mdk  

        kupil som ich najazdil cca40km…a brzdia jak komosove co kupil bike v tescu…(proste hrruza) …ale problem vidim zatial len v tom ze este niesu zabehnute…tot vse..dufam ze sa zabehnu lebo fakt sa bojim snimi chodit

        0 0
        • TheIF  

          No jestli jen najel…tak šup na kopec a rozjezd a pořádně na brzdy, tohle parkrát zopáknout a jsou zajeté

          0 0
          • sportovni_biker  

            No tohle jsem udělal na svých LX už snad 3× a pořád brzdí hůř než bývalé Deore 475. Pochybuju, že se to zlepší, ale nevím v čem je problém :-(

            0 0
    • sun7dots  

      Ja ji mam a jsem celkem spokojenej. Nikdy jsem ale nemel jinej kotouc, tak nemam s cim srovnavat. Trochu podrobnejs napsane to same je u nas na webu skeleti.lazyhe­ads.com/texty/re­cenze/hydraulic­ka-brzda-hayes-hfx-9

      0 0
    • wroum  

      slusny brzdy, sice jsou dneska uz vyrazne lepsi brzdy, ale HFX9 je slusna levna brzda, akorat origo desticky stojej za hovno. doporucuju desky koolstop.

      0 0
      • goofy  

        Bratranek je ted kupoval na kolo, a v HD verzi dostal hned Sintered desky, takze po problemu

        0 0
    • Ja uz fakt nevim  

      ja s nima mam docela dobry zkusenosti, nechapu, proc na ne dost lidi nadavá…Jediné co mi na nich prišlo horší jsou destičky, ktere je dobre hned vyměnit jinak ještě zničí kotouč a ještě se na nich povoluje šroub na páce, ale stačilo tam dát barvu na šroubky, aby se již neprotáčel. Jinak bych řekl, že jsou to brzdy dobrý.

      0 0
    • chodec  

      Teď jedny dávám pryč – ale ne kvůli nespokojenosti – udělal jsem si prostě radost s HOPE mono M4. Ty Hayesy do té doby brzdily spolehlivě a poměrně účinně – se 160 kotoučem na předku a zajetí (cca 100 km) jsem neměl problém postavit kolo na předek aniž bych to rval silou (a to vážím 100 kg). Přitom se nekousaly ani jsem nikdy nezažil, že by nějak výrazně uvadly (je ale fakt, že jsem nejezdil žádlé dlouhé alpské sjezdy). Měl jsem tam origoš desky – pokud jiní tvrdí, že se to ještě zlepší s lepšíma deskama, tak to může být i pravda, ale potvrdit nedokážu.

      0 0
    • Nerd  

      Mám je na Coilerovi, vážím přez sto kilo a jezdím nejradši freeride a sjezdy. S brzdama jsem docela spokojenej, když chceš, chyby prostě najdeš úplně na všem. Jen si myslím, že když někdo vyhodí nehorázný prachy za drahý brzdy tak je bude hanit teprve tehdy, až si bude kupovat lepší :-)
      Ale zpět k H9. …mám kotouče 180, a brzdí mi dobře i s originál datičkama, při sjezdech v těžkém terénu a při mojí váhze mě při plném brždění spíš dřív bolí ruce od řízení, než ukazováčky od brždění.(jen málokdy požívám k brždění dva prsty) Na předním kole nemám s brzdou vůbec žádný problém, zadní mi občas škrtá. (To je ale tím že jsem moc těžkej a kroutí se pode mnou zadní stavba.) Když za ně zaberu, prostě brzdí. I když často jezdím ve smyku s oběma koly, nikdy se mi nezablokovaly. Po ukrutně doluhém sjezdu s neustálým bržděním se mi jejich zahřátí (spíš rozpálení) projeví tak, že se mi víc ozývá to škrtání zadního kotouče… ale níkdy se neblokují. Myslím že za ty prchy jsou to solidní brzdy.

      0 0
    • kurýr na bajku  

      To taky existuje…

      0 0
    • jonti  

      Dobré brzdy, vozím ich na XC, akurát som mal celkom problém zvyknúť si na tvar páčky, predsa len je o dosť väčšia ako Shimano na V brzdy a treba ju nastavovať a držať úplne inak.

      0 0
    • Lambonaut  

      ja je mel a po mesici sly pryc protoze vuuubec nebrzdily. chod nahovno, paka divnej tvar. zatim co jsem i na jinejch kolech zkousel hayesy tak nikdy nechodily tak ja kbych si predstavoval.

      0 0
      • chodec  

        Tyhle výkřiky mám moc rád – kolik si toho na nich za ten měsíc najel a jaké si na ně měl nároky. Z toho mála co píšeš mě napadají jen dvě vysvětlení – měl si je nezajeté nebo blbě nastavené nebo nejlépe obojí. Tvar pák se někomu může líbit a vyhovat nebo ne to chápu. Dá se říct, že nějaká brzda brzdí víc NEŽ JINÁ, že má rychlejší nástup nebo lepší dávkovatelnost NEŽ JINÁ, nebo že vadne rychleji nebo pomaleji NEŽ JINÁ.

        Ale plácnout, že vůůůůůůůůůbec nebrzdí, zvlášť když jde o brzdu, která pár tisícům lidem brzdí když ne nejlépe ze všech, tak alespoň slušně a dostatečně znamená, že majitel nebyl schopen je alespoň základním způsobem seřídit či udržovat (odvzdušnit a odmastit).

        Kromě toho v profilu máš cosi o FR – tady se ptá na XC – to souvisí s tím, že nepíšeš cos od nich čekal.

        0 0
        • fousek  

          No rek bych ze i na FR brzdej dostatecne, teda na 200 mm kotoucich

          0 0
          • Ja uz fakt nevim  

            taky si myslim.....neni to ani firma, aby udelala brzdy co nebzdej. A nechapu takovy blbosti, ze ty brzdy nebrzdej. Proc s nima jezdilo tolik lidi FR, DH a proc s nima furt plno lidi jezdi vsechny mozne discipliny, kdyz ty brzdy vubec nebrzdej:D

            0 0
            • Pá-dlista1  

              neni to ani firma, aby udelala brzdy co nebzdej pockej, pockej. Ja mam krom HFX-9 i MX-2 a na MX-4 bych se snad bal i kouknout, jestli pokracuji v takhle sestupne tendenci :)

              0 0
              • goofy  

                Jo jo… A treba Sole jsou taky skvele lesticky kotoucu ;o)

                0 0
                • wroum  

                  Sole se daj premluvit i k brzdeni. neni to na zadny HC, ale lepsi nez V jo.

                  0 0
                  • goofy  

                    Jo to zase asi jo… Ja jel na dvoje, a to jedny se depro zajizdely, a druhe byly na kole na vystavisti, takze bych jim asi trochu krivdil.

                    0 0
    • JMT  

      no mam je ted, nako mi moc nebrzdi predni, zadni v poho(no i ta predni uz se chyta-asi sem ji polil olejem z vidle) mam to na fr biku na xc mam machaniky bb7 od avidu a nemenil bych, ty avidy sou uplne o necem jinym ale do blata a sracek sou ty HFX9 lepsi a hlavne na fr biku mi nevadi skrtani coz je u HFX9 samozrejmost

      0 0
    • madcat  

      mám přední i zadní s 8" kotoučem aligator a brzdí solidně… žádnou jinou brzdu sem teda nejezdil, takže těžko můžu porovnávat, a věřím, že jsou i lepší brzdy, ale já nemám nějak důvod měnít – za ty dva roky co je mám, jsem na ně nemusel šáhnout, zastavím kdykoliv a kdekoliv, pokud to není zrovna na ledu :) a musím se mrknout na přední destičky, nějak mám pocit, že to brzdí trochu hůř než to brzdívalo, jestlipak mi náhodou neodchází pomalu destičky do věčných lovišť :) mám tam nějaký mám pocit BBBčka

      0 0
    • fakir  

      Ahoj, mam tyhle brzdy na kole Jamis DakarXLT05, 203mm kotouc vepredu a 160mm vzadu. Jsem s nima moc spokojenej, zpocatku to byla slabota, jako asi u vsech novych kotoucovek, zajizdely se celkem pomalu, predni velkej kotouc porad skrtal, at jsem ladil jak jsem ladil:) Asi za 3 mesice jsem jel do alp, kde se paradne zajely a od ty doby chodi skvele. Predni kotouc se tam srovnal a je klid, obcas cinka pri zataceni, ale to bych musel mit pevnou osu, aby to nedelalo. Zatim jsem nikdy nepocitil vadnuti, pri mych 70kg se neni cemu divit:) Pokud se kotouce rozpali, tak to poznam podle piskani, jinak brzdi potichu. Tvar pak mi vyhovuje, brzdim prevazne jednim prstem. Pocit na pace je jisty, zadna houbovitost. Brzdny ucinek je supr, lepsi jsem zatim nepoznal a tak nemam duvod menit:) S jinyma kotoucovkama zatim vetsi zkusenost nemam, kratce jsem zkousel hayes sole, magura julie03 a jedny mechaniky, myslim tektra, vsechny 160mm kotouce, ale to jsou uplne jina kategorie;)

      0 0
    • ememem  

      caf, strucne z vlastnej asi 5 rocnej skusenosti(180/160): kup si cokolvek ine. podrobnejsie z vlastnej asi 5 rocnej skusenosti: origos platnicky o nicom, zmiznu hodne rychlo(cca 700km). origos kotuce su snad z nejakej nepodarenej imitacie kovu, predrate (zvajcovatele)asi po 1500km. brzdny vykon nic moc ale urcite lepsie ako vecka ale strasne rychlo klesa brzdny vykon pri suvislejsom brzdeni. s tou cenou to je tiez relativne ak zratas ze po povedzme 1500km potrebujes nove kotuce a platnicky.furt to skripe, sucha, kvika a neviem co ale hlavne FURT t.j. KONTINUALNE sa nich nieco t.j. VSETKO jebe (mozem ti poskytnut zoznam.), nahradne diely su hned ale vobec nie su lacne.(tiez ti mozem poskytnut zoznam.)zaver-never more.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        2007 – 5 = 2002. Pocitam dobre? To se jeste ani nedelali. Krom toho vsechno prochazi vyvojem. Ja mel HFX-9 dvoje a ani na jedny jsem nemusel sahnout.

        0 0
      • karliner  

        pindale :-)

        0 0
      • fakir  

        Nevim kde a jak jezdis, ale po 2 sezonach XC, sem tam drsnejsi XC:), tam mam porad puvodni desticky i kotouce a bez problemu. Jeste jsem se v nich ani jednou nemusel vrtat a to maji za sebou, mimo jine, alpy aj jedny Sudety.

        0 0
      • Dijck  

        180mm hayes kotuc sa zacal vyrabat az na rok 2006, a dalsie veci tiez nesedia..ze predres kotuc po 1500km?

        0 0
        • ememem  

          huuu ale ste ma zvozili.....aspon citajte co pisem. za prve som napisal " asi 5 rokov" , mozno ze styri , no dobre to si fakt nepamatam, dost nepodstatny detail.(no schvalne, kedy sa zacali vyrabat???). za druhe kde som napisal ze tam mam orig. kotuc 180? po tom co som tie blatove hayesy zodral asi v priebehu dvoch mesiacov tam mam kotuce magura. (vpredu 180 cez adapter). navyse som tu napisal svoju skusenost a nenarokujem si to ako vseobecnu objektivnu pravdu takze rovanko dobre sa ja mozem pytat ci to mate v pivnici alebo nejazdite ked vam platnicky vydzria 2 sezony. (inac nic v zlom, nech by boli tie platnicky akekolvek tak pri ako pises drsnejsom xc dve sezony…to mas asi fakt 30 kg alebo jazdis len do kopca).takisto ked tvrdim ze tie kotuce odisli cca po 1500km tak odisli a za tym si stojim.aj za tym ze to furt skripe, kvika atd a predovsetkym ze sa sustavne kazia. netvrdim ze nemo mat niekto inu skusenost.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            2003

            btw. co se na tom kazi? Ja jsem s modelama 05 nemel problem ani s povestnym povolovanim sroubku vzdalenosti paky (a to je fakt prkotina).

            0 0
            • ememem  

              co sa kazi? napr. packa aby nevypadla je prichytena do piestika pomocou takeho ako keby pruzinoveho kruzka, musis ho vybrat ked chces dat paku dole. ten kruzok proste po relativne kratkom case vypadol sam od seba, tym padom pri volakom kodrcnuti v zjazde vypadla z lozka aj ta tycka co tlaci do piestika, som zbrzdil a nic. velice prijemny pocit. alebo napr. ten odvzdusnovaci stuplik co sa len nasuva, po niekolkom vytiahnuti pri meneni kvapaliny uz nesiel poriadne nasadit. oprava – vymena tej gumovej srandy („nadrzky“ ) v telese paky, ani nechci vediet kolko to stoji. aj to co pises, je to fakt prkotina a da sa vyriesit loctitom horsie je ze paka ma v zavislosti asi od aktualnej konfiguracie hviezd mrtvy chod, aspon tie moje, nepytaj sa ma preco. moje packy sa navyse pomerne rychlo vyheglali, drncia ja synovi na trojkolke z tesca. uz viac krat mi primrzol piestik, proste sa nevracia resp. len malo a furt to sucha bud z jednej alebo druhej strany. vacsinou ked sa dobre zohreju. navyse tie piestiky sa vracaju nerovnomerne, nastavis to a po par zjazdoch to zas sucha. ja osobne to povazujem za konstrukcnu vadu. neviem ako komu ale mne ten kvikavy zvuk ako keby „polopritlacenej“ brzdy priserne vadi. zdoraznil by som ze vsetky zasahy su robene v servise kde mi robia vsetko a zatial s nicim ziadny problem. plus to co som pisal, mizerna kvalita kotucov aj povodnych platniciek. suma sumarum – uz nikdy viac. tolko moja osobna skusenost.

              0 0
              • goofy  

                1.→ coze? Proc musis rozebirat trn pistku, kdyz chces sundat packu??? Staci normalne vysroubovat…

                2. → se nediv, kdyz ho porad rozebiras. To snad az na vymenu pistka neni treba vubec na to sahat…

                3. → ano, ten odvzdusnovaci bazmekt u prvnich typu delal problem = davno vyreseno. Nechapu ale tezi: po nekolikaterym meneni kapaliny… To si tu kapalinu menil obden? Odvzdusnoval jsem jenom jednou, kdyz mi moji blbosti vypdl pistek…

                4. → nevracejici se pistek – viz. wroum. Jednoducha udrzba, me se to stalo jednou, a jednou ted na XT. Oprava = otazka 10 minut.

                Takze bud jsi nehorazny smolar, nebo se chces jenom vykricet

                0 0
            • wroum  

              me prosly rukama troje (03, 04 a 06 oem). dvoje byly koupeny v krabici (ne s kolem) a ty nemely za celou dobu jedinej problem a ty oem koupeny s kolem mely ten problem, ze jim drhly pistky a nechtely se vracet, ale to neni tragedie a staci to udelat jednou. od te doby ok.

              0 0
              • ememem  

                kua chlapi vy asi vobec necitate co pisem alebo sa vyjadrujem jak debo. kde som napisal ze som cosi vyberal alebo montoval? napisal som ze vsetko robili v servise kde mam inak len pozitivnu skusenost. som sa len snazil opisat o com hovorim (uznavam ze chybne, naozaj trn nemusis davat prec z piestika ak chces dat paku dole ani som ho nikdy nedaval) co ale nic nemeni na tom za ta „kruzkova pruzinova zavlacka“ co drzi trn v piestiku alebo jak to nazvat asi po mesiaci proste vypadla. ci bola od vyroby spatne zalozena alebo cokolvek ine neviem. kvapalinu menim tak radovo raz do roka, asi po tretom raze tam uz ten cuplik nesiel nasadit. a k tomu nevracajucemu sa piestiku – som slepy, blby alebo co ale ako sa to da opravit za 10 min?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Co bylo te stare kapaline, ze potrebovala vymenit? ;)

                  0 0
                  • ememem  

                    debata trocha inde ale nevadi. pokial viem tak brzdova kvapalina triedy DOT3,4, a 5.1 je " Glycol based" a tym padom je jaksi automaticky hygroskopicka takze asi nebude od veci ju obcas (raz rocne sa mi nezda vela) vymenit. to som ako nejaky exot ze to robim resp. si v ramci servsu robit necham? ty ju nemenis? voda v systeme sposobuje koroziu na povrchu valcekov a navyse ma za nasledok znizenie bodu varu kvapaliny a to nasledne ovplyvnuje efektivnost brzdoveho systemu. dovolim si tvrdit ze ak si este nevidel zarezle valceky tak si este nerozobral nic starsie ako dva roky(co je tusim minim. hranica vymeny brzdovky aj na autach). navyse cela sustava ani nahodou nie je tak tesna aby sa postupne trocha nezavzdusnovala takze vymenou sa vyriesia dve veci jednou ranou. subjektivne to aj chvilu brzdilo lespie, bohuzial len chvilu. nerad by som aby si si myslel ze ta chce poucovat niekto " nouma" co ma „virtualne trable“ ale pytal si sa…

                    0 0
                  • ememem  

                    debata trocha inde ale nevadi. pokial viem tak brzdova kvapalina triedy DOT3,4, a 5.1 je " Glycol based" a tym padom je jaksi automaticky hygroskopicka takze asi nebude od veci ju obcas (raz rocne sa mi nezda vela) vymenit. to som ako nejaky exot ze to robim resp. si v ramci servsu robit necham? ty ju nemenis? voda v systeme sposobuje koroziu na povrchu valcekov a navyse ma za nasledok znizenie bodu varu kvapaliny a to nasledne ovplyvnuje efektivnost brzdoveho systemu. dovolim si tvrdit ze ak si este nevidel zarezle valceky tak si este nerozobral nic starsie ako dva roky(co je tusim minim. hranica vymeny brzdovky aj na autach). navyse cela sustava ani nahodou nie je tak tesna aby sa postupne trocha nezavzdusnovala takze vymenou sa vyriesia dve veci jednou ranou. subjektivne to aj chvilu brzdilo lespie, bohuzial len chvilu. nerad by som aby si si myslel ze ta chce poucovat niekto " nouma" co ma „virtualne trable“ ale pytal si sa…

                    0 0
                    • assassin  

                      …no pokud je to uzavreny system a kapalina neutika tak bych zase na to sbirani vlhkosti moc nedal… rozhodne si myslim ze az tak ze by rezli valecky..... a s tim bodem varu jo… ale nevim kdo brzdi na kole tak aby uvaril brzdy.....

                      ja jelikoz sem linej tak sem kapalinu na motorce nemenil uz 5 let nejezdim uplne pomalu…jen ted o vikndu po cca 20km po okresce brzdila asi 6 z 200km/h na cca 80 a no problem..... jo dokazu si prdstavit 10km dlouhej kopec a celej ho jet na brzdach… ale proc to ? kdo brzdi prohrava.....

                      0 0
                      • ememem  

                        no uzavrety system zo vsetkymi tymi pohyblivymi castami a cuplikmi…myslim ze voda sa dostane vsade. inac na motorke to menim tiez len raz rocne. a co sa tyka toho prehrievania no nemeral som to ale vzhladom na mnozstvo kvapaliny v systeme (par ml) bych moc nedal za to ze sa to prehrieva viac ako na motorke alebo v aute. kazdopadne pri dlhsom brzdeni rapidne vadne.

                        0 0
                    • Manas  

                      Mno, vozim brzdovku v brzdach uz asi 5 let aniz bych na to sahnul a brzdi to furt stejne. Mineralni olej neci, jak bys jednou pretrha hadici tak si vodepises desticky pokad ti na ne zachcije.

                      0 0
                    • goofy  

                      To uz je celkem pekna paranoia :-)

                      0 0
                • chodec  

                  ad pístek – stává se to i u jiných hyder než Hayesů – obvykle stačí líný pístek „vyškolit“, tj. několikrát jej opatrně, ale silou zatlačit dovnitř a opět ho tlakem kapaliny vymáčknout ven – na to ti stačí šroubovák nebo podobná tenká páka a není potřeba nic rozebírat – on se rozchodí.

                  Koukni na google a heslo „lazy disk brake piston“

                  0 0
                  • ememem  

                    dik za radu, to som skusal ale moc to nepomohlo. inac osobne upodozrievam to ze hayesy funguju na brzdovku ktora vo vseobecnosti ma tendeciu sposobovat koroziu a neverim ze z nej postupne neunika na piestiky. preto by som asi uz kupil len brzdy na miner.olej.uznavam je to vec nazoru.

                    0 0
                    • goofy  

                      Tak jeste tak: povysun jeden pistek, procisti hadrikem, zkontroluj, promaz brzdovkou (nekdo maze silikonem), rozhybej. To same s druhym pistkem

                      0 0
                    • Dumbo  

                      jak zhrdzaveju piestiky ked su z plastu ? nemyslim ten pod pákou, ?

                      0 0
                • wroum  

                  ja reagoval na padlistu. ty a tvoje virtualni trable s brzdama jdou uplne mimo me a myslim si svoje. bud ses fakt nouma nebo si mel smulu. nebo oboji.

                  0 0
    • Tomcat_1  

      Se trosku prifarim k tomuhle threadu. Po dnesnim kotrmelci jsem ohnul hadicku od hydrauliky tak, ze se jakoby zlomila nejaka vnitrni vyztuha…? …nevim. Brzda funguje, nic netece. Mam to preventivne vymenit?

      0 0
      • jaski  

        taky sem takhle mel jednu hadicku „zlomenou“ a kdyz sem zabral poradne za paku tak to udelalo dirku v tom zlomu. nasledky pri jizde si odvod sam. v ty hadicce je totiz takova umelohmotna trubicka ktera je opletena tou latkou nebo cim a kdyz ji zlomis tak uz nevydrzi ten tlak.

        0 0
    • Jirka***2  

      HFX 9 jsem jezdil (na GF Big Surovi) a naprostá spokojenost. Chvilku to ale trvalo než se zajely. Takže bych docela doporučil.

      0 0
    • edonir  

      Mam je na novem kole, najezdeno neco pres 100 km, takze budou zrejme akorat zajety.

      Brzdi vyborne, srovnani mam jenom s Vckama (deore). Brzdim jednim prstem, paky jsou sice vetsi, ale nevadi mi to.

      Zadni lehce susti a desticky nejsou od kotouce stejne daleko, predni obcas trochu piska; teprve je ale ceka prvni nutny serizovaci servis.

      0 0
      • edonir  

        Jeste doplneni – jsou tam 160 kotouce a jezdim s tim jenom XC.

        0 0
    • elbunda1  

      Tak jsem se dneska mírně vysekal a ulít mi z páky takovej ten „dzindzik“, kterej ucpává díru do který se leje kapalina, samozřejmě to vyteklo a v servisu mi řekli, že musim koupit celý víčko za 400 a že bude až za tejden. Nechápu, proč ten uzávěr neudělají nějak pevnější, dá se to sundat uplně lehce i prstama… ale jinak Hayesky brzdí skvěle

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.