• Puamik

    Prosím o srovnání 3 MTB Hardtail kol. Které je jako celek lepší?

    Všechny mají karbonový rám.

    Kolo 1:

    vidlice: Rock Shox SID SL Select 29

    přehazovačka: XT M8100

    řazení: XT M8100

    kazeta: M7100, 10–51

    kliky: M8100, 32 zubů

    brzdy: M8100

    kotouč: M8100

    ráfky: DT-Swiss X1900

    řídítka: carbon 720 mm

    sedlovka: carbon

    Kolo 2:

    vidlice: Rock Shox Reba RL; Air; 100

    přehazovačka: XT M8100

    řazení: XT M8100

    kazeta: M7100, 10–51

    kliky: M8100, 32 zubů

    brzdy: M8100

    kotouč: RT54; 180/160

    ráfky: hliník

    řídítka: hliník 740 mm

    sedlovka: carbon

    Kolo 3:

    vidlice: FOX 32 Float SC 29"

    přehazovačka: XT M8100

    řazení: XT M8100

    kazeta: M8100, 10–51

    kliky: M8100, 34 zubů

    brzdy: M8100

    kotouč: MT900 160/160 Freeza

    ráfky: hliník

    řídítka: hliník 720 mm

    sedlovka: hliník

    Anketa: Které je jako celek lepší?

    7x
    78%
    0x
    0%
    2x
    22%
    • scalar  

      Už tu jeno takové téma máš, proč opruzuješ s dalším? A fakt si myslíš, že rám je nepodstatný detail a při srovnávání kol nehraje žádnou roli? :-)))

      • Puamik  

        Pokud opruzuji, tak se omlouvám, ale to druhé téma má mnohem více kol a teď jsem výběr zúžil. Proto jsem založil nové téma. Snad zůstane dost prostoru zde na fóru i na jiná témata vůbec nesouvisející s cyklistikou.

        A proč jsem nedal rám? Nechtěl jsem uvádět název kola, aby se hodnotitel nerozhodoval podle značky, ale dle toho co na tom kole je. Dobře, přidám značky. Ale ty jsou již v tom prvém vlákně :-)

        • scalar  

          Nemylím si, že by někdo, kdo aspoň trochu kolům rozumí, hlasoval v anketě, kde není uvedený rám.

    • roupik  

      Podle popisu asi to první, ale je to neúplné, třeba ráfky a náboje kromě prvního uvedené nejsou, rámy vůbec. Taky bych přihlédl k ceně, jestli třeba malinko lepší vidle stoji za případný cenový rozdíl…záleží taky co chceš jezdit za terén třeba

    • Puamik  

      kolo 1 Focus RAVEN 8.8 cena 76.475

      kolo 2 Merida BIG.NINE XT cena 73.990

      kolo 3 KTM 2021 Myroon Master cena 82.840

    • Hrabex1  

      Proc zahrnujes do vyberu napr. prehazku a razeni, kdyz je maji vsechny 3 kola stejny? Nehlede na to, ze je to nepodstatny. Z toho, co uvadis, je podstatna jen vidlice a kola. Opravdu podle toho chces vyirat cely kolo? Pokud jo, vezmi to s kolama DT Swiss.

      • Puamik  

        i KTM má kola související s DT Swiss – KTM Comp CC 29 CL 110–15TA / 622×25TC TLR made by DT Swiss, ale nevím jakému modelu to odpovídá.

        • Hrabex1  

          jen rafky, navic neni specifikovano jake. U naboju se setrilo, DT jsou drahy jak prase. Nevim, kdo je dela pro KTM, ani jaky jsou.

    • Puamik  

      Přehled pouze toho, v čem jsou kola rozdílná

      Kolo 1: Focus RAVEN 8.8

      vidlice: Rock Shox SID SL Select 29

      kliky: M8100, 32 zubů

      kotouč: M8100

      ráfky: DT-Swiss X1900

      řídítka: carbon 720 mm

      sedlovka: carbon

      Kolo 2: Merida BIG.NINE XT

      vidlice: Rock Shox Reba RL; Air; 100

      kliky: M8100, 32 zubů

      kotouč: RT54; 180/160

      ráfky: MERIDA EXPERT CC; 22.8 IWR; MAT aluminium

      řídítka: hliník 740 mm

      sedlovka: carbon

      Kolo 3: KTM 2021 Myroon Master

      vidlice: FOX 32 Float SC 29"

      kliky: M8100, 34 zubů

      kotouč: MT900 160/160 Freeza

      ráfky: KTM Comp CC 29 CL 110–15TA / 622×25TC TLR made by DT Swiss

      řídítka: hliník 720 mm

      sedlovka: hliník

      • Puamik  

        na toto kolo jsem také koukal, ale mám strach z bílé barvy. Žena měla bílé (hliník) a za chvíli to bylo spíš šedé po vrstvou asfaltu a jiného bordelu, který nešel sundat

        • neggo  

          Průhlednou folii bych na to hodil, zároveň jako ochranu 

    • venkovan  

      Nechte ho bejt!

      A ty si kup Ravena a ticho uz.

      • JachymP  

        Máš pravdu, Raven je nejhezčí, i když kola DT Swiss 1900 mě moc neoslovujou, ale co už. Kdyžtak je vymění, stejně jako ostatní komponenty, podle kterých si kolo vybral :)

    • palo7  

      Když jsi tak nerozhodný a přijdou ti ty kola cca podobný a všechny tři se ti líbí, tak se všude poptej na slevu a vezmi to nejlevnější a mas vyřešeno.

    • majklpajkl  

      Já jsem šel do Ravena…

    • Puamik  

      Ještě to zamotám. Mám možnost mít Raven model 2020 a ten nemám ráfky DT Swiss 1900, ale Mavic Crossmax, 622–25, 15×110/12*148. I s tímto to kolo řadíte na první místo?

    • Kremen  

      >70k za hardtail oooOoOOOOooo

      Podle mě: Hlavní rozdíl v téhle cenové není ve výbavě ale v geometrii a pocitu na kole. Osazení bude špičkové na všech a rozdíly v praxi zanedbatelné.

      • Puamik  

        Chci kolo na rychlost, na rychlé lesní cesty, silnice. Jaká geometrie z těch 3 je tedy vhodnější?

        • MatyW7U  

          Gravel

        • Kremen  

          Ano na jednom z nich jsem nikdy neseděl a zkušenosti na to abych to střílel podle čísel nemám. Sorry ale neporadím

        • Maty123  

          Taky bych se přidal ke gravelu, rychlejší je to určitě a o hodně – na silnicích je to jasný, ale i na těch rychlých lesních cestách, jak píšeš..

          • Puamik  

            ano, psal jsem rychle cesty, ale je to i singeltrek, hory, šutry, kořeny…a na to asi gravel ne.

          • MI.KU  

            Gravel je rychlejší na silnici. Jak dojde na šotolinu a polní cesty už není rychlejší a jak se pritvrzuje terén je stále pomalejší.

            Měřil jsem si stejný okruh na gravelu a na HT kde bylo 30% asfalt 40% šotolina a 30% lesní cesta a na HT jsem byl rychlejší.

            Pokud se na gravel daji široké pneu které zlepší jízdu po šotolině (lepší grip) a na lesní/polní cestě tak pak po asfaltu jede gravel téměř stejně jako HT ale jakmile dojde na náročnější terén třeba i na cestách – volné šutry nebo kořeny tak úzká řídítka ztěžují manévrování a absence vidlice tě donutí jet pomaleji a pomalejší jsi vždy pak.

            Za mne gravel ideál na cykloturistiku/ bikepacking

            • humil  

              Přesně takhle jsem si myslel, že to je. Díky za potvrzení mé domněnky!

              • MI.KU  

                Nemáš zač. Jinak sem jezdil pár let jen žiletku tak mě to taky táhlo ke gravelu a sám jsem na ty řídítka zvyklej a jezdil sem ho nějaký čas (vypůjčené kolo) ale loni sme chtěli dvě nová kola s polovičkou a ta na gravelu byla tedy hodně pomalá jakmile se sjelo ze silnice. Takže není to pro každého ale třeba dnes bych si už silničku nekupoval a vzal bych gravela na takové ty silnice třetí třídy a lesní silnice s nějakou šotolinou a polnačkou.

                Ale pokud chce někdo jezdit převážně polňačky a lesní cesty a terén vzal bych jednoznačně XC.

                • humil  

                  Nejradši jezdím XC, případně kratší maratony. Ale když je bláto, nevadí mi vyjet si na HT po silnici, jako v těchto dnech. A když pak předjedu do kopce někoho na silničce, tak mě to potěší. (Např. dneska na nové cyklostezce z Mnichovic do Všestar, a to byl navíc ještě možná i o generaci mladší.)

    • Puamik  

      Z těchto 3 kol tedy dávám přednost Focus Raven 8.8. Ale ještě prosím o zhodnocení, zda má smysl investovat o 16 tis. více do Giant XTC Advanced 29 1.

      Rozdíly Focus x Giant

      vidlice: Rock Shox SID SL Select 29 x FOX 32 Float SC Performance

      ráfky: DT-Swiss X1900 x Giant XCR-2 29 WheelSystem, kar­bon

      Díky

      • JachymP  

        Giant s karbon kolama bude o parník lepší než Focus s DT1900. XTC Advanced je super kolo. Ve vidlici rozdíl nepoznáš.

      • Uzdichcal  

        Těch 16k odpovídá těm kolům. X1900 mají hodnotu tak 5k, OEM karbon od Giantu řekněme 20k

        • Puamik  

          Ale jak už zde někdo psal, že DT Swiss jsou lepší než OEM Merida nebo KTM, tak nebude to tak i s těmi Giant, že budou nic moc ve srovnání s jinými karbonovými ráfky?

      • libisenuj  

        Ja sem ted resil podobny vyber Raven vs. XTC. Nakonec sem vzal Raven 8.7 s DT X1900 za 48tis., protoze xtc uz me prislo predrazeny. V ± stejne cene je to mimo misku vsim. Raven 8.8 je skvele vybaven, az na kola. Mavic Crossmax vs. X1900 jsou vahove stejne a v cenikove cene kola kolem 80tis.bych si dovedl predstavit neco lepsiho. Kdyby nezprasili letosni geo na Canyon Exceed, kdy pri 182cm nevim, co vzit, abych neprisel o koule nebo se nemusel nechat zkratit, tak cena/vykon hovori jasne pro Canyon. I verze CF6 je slusna, verze 7 ma i karbonovy kola. V tomhle ohledu je Xtc 1.5 s rebou a nx vybavou vedle. Pro me rozhodl Raven i kvuli geo. Ma vyssi stack.

    • MatyW7U  

      Kup s DT SWISS koly..pošetři na lepší karbony ,které si vybereš sám a tyto prodáš lépe nežli nějaké OEM. Hlavně bych moc s objednávkou neváhal ať máš vůbec co kupovat

    • Puamik  

      :-) a co Focus Raven 8.8 vs TREK Procaliber 9.6

      rozdíly Focus x Trek

      vidlice: Rock Shox SID SL Select 29 x RockShox Recon Gold RL, pružina DebonAir

      ráfky: DT-Swiss X1900 x Bontrager Kovee, dvoustěnný

      řazení: XT x SLX

      kliky: XT x MT611

      brzdy: XT x MT4100

      sedlovka: karbon x slitina

      řídítka: karbon x slitina

      cena: 76.475 × 61.990

      • libisenuj  

        To spis res 8.8 vs. 8.7

        • Puamik  

          Vzhledem k tomu, že momentálně nejde koupit už nic, tak zkouším řešit ještě 8.8 vs 8.7, cenový rozdíl 18 tis. Kč

          rozdíly 8.8 × 8.7

          vidlice: Rock Shox SID SL Select x FOX 32 Float Rhythm

          brzdy, kotouče, řazení: XT x SLX

          kliky: XT x MT610

          řidítka, sedlovka: karbon x hliník

          sedlo: Prologo Scratch X8 x FOCUS Race SL

          Seat tube length: 394mm x 350mm

          co to je Seat tube length?

          • Hrabex1  

            delka sedlovky. 8.7 je urcite lepsi volba, nez ten Trek, i kdyz i tak se mi to zda drahy (pred 2 roky jsem kupoval 8.7 za 40)

          • libisenuj  

            Já sem koupil nový 8.7 2021 za 40. Předělal sem to na bezduše, dal širší řidítka 780mm. S tmelem má kolo 10,9kg bez pedálů.

            Trošku me nasrala zadní Rat osa, ale na to se zde upozorňovalo, je na cestě náhrada v podobě Robertaxle. Líbí se mě, že zamykání z řidítek má jen dvě polohy. Vyhodil sem to pryč a nemusím řešit příliš měkkou vidlu na max.otevření v případě 3 polohového ovládání. Za ty prachy je to úplnej cajk. Paradoxně mě to prašivý sedlo celkem sedlo :-) SLX brzdy super, podle mě stačí. Kdybych si dnes nerozbil brýle, tak ještě dám karbon sedlovku, tu BBB Flypost. Do lišky krásně pasuje předražený blatníček Syncros za 600Kč…ale je to fakt elegantní řešení. Já su vidlicovej křupan, takže přínos Sida vs.základní Fox nepoznám, možná při přenášení to trošku přepadá na předek kvůli cca 250 gramům rozdílu :-)

      • venkovan  

        Furt Focus. Ale tímhle tempem na tebe zbude tak něco od Olpranu.

        • Puamik  

          No je pravda, že s koly je to teď bída. Není vůbec nic. Mám zamluvený jeden Raven 8.8 velikost L.

          Měřím 180 cm, a to je na hranici M a L. Nevím jak to L bude sedět.

          • libisenuj  

            Řešil jsem to s borcama tady, co kolo mají. Mám 182cm a vzal sem Lko. Mám delší nohy, kratší trup a sedí v pohodě. Místo dodávaného 90mm představce sem dal 80mm a možná ještě časem zkrátím na 70. Možná bys snesl i Mko…

            • Puamik  

              inseam mám 84, nevím jestli mám nohy delší nebo kratší

              • libisenuj  

                Ja 86. Jeste pohledej nejaky info o velikosti. Ja mam kolo prilis kratce a netroufam si radit…

              • Hrabex1  

                ja mel pri 178cm Mko a prislo mi to uplne akorat.

                Rozkrok 87

          • venkovan  

            Dal bych ruku do ohně, že M. Raven je dost blbě na hranici. V emku je sice na můj vkus o maličko kratší, ale všechny ostatní rozměry v L jsou prostě velké. Na 180cm s rozkrokem 84cm je jejich L prostě nevhodné, pokud tedy nemáš rád, když sedíš proklatě nízko a horní rámovka ti olizuje ko*le když budeš stát obkročmo.

            • libisenuj  

              no, ono je to takový pofiderní…když vezmu synův rockrider xc50 v Lku (sedlová trubka má délku 450) a změřím spoj sedlové trubky a horní rámovky na ose, tak rockrider má osu od země 725 a raven 715 (při délce sedlové trubky 500mm). Ale raven má zase vyšší předek…je to jak píšeš blbě na hranici. Pro mě je to Lko akorát a Mko bych asi mít nemohl…

          • mirra66  

            Mám taky Ravena v L, měřím 181, rozkrok nevím a rám mi sedí, i když je pravdou, že pod rozkrokem už moc výraznou rezervu nemám. Na délku je rám v pohodě, když jsem ho zkoušel před koupí, tak jsem si říkal, že to bude chtít kratší představec, ale po několika vyjížďkách mi to sedlo na pohodu. Sedlo mám spíše vpředu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.