Nemate nekdo ty videa na demontaz i-drivu. Odkazy na ne jsem tu nasel dva, ale oba dva nefunkcni.
Diky
Nemate nekdo ty videa na demontaz i-drivu. Odkazy na ne jsem tu nasel dva, ale oba dva nefunkcni.
Diky
Ktery typ myslis, i-drive XC, nebo i-drive s excentrem? I-drive XC videa mam, jedno cca 6MB, klidne poslu na maila.
jde o ty videa kde se rozebira cep, tusim je to maraton nebo force.
Jestli by jsi je mohl poslat byl bych rad.
diky
Poslano. Melo by to byt to, co hledas.
je to ono diky
nz;)
mal by som aj ja zaujem o toto video. Mam GT FORCE a chystam sa ho servisovat sam doma.
Tak jsem založil účet na jůtjůbe, videa k vidění zde:
mam pocit, ze na lonske verzi webu gt byla videa novejsi, s komentarem, s „antivrzaci“ pastou atd. ale ted uz tam neni nic, anebo blbe hledam… ale tyhle, cos vlozil, jsou taky o.k. jinak bikecentrum vlozilo na svuj web preklad manualu „troubleshooting“, kde se resi vrzani a praskle planzety atd. shrnuto: kdyz neni clovek uplna lama, tak servis cepu u i-drive je docela brnkacka; a kdyz je k tomu jeste video a manualy, zvladne to i lama:-)
No, ja ty videa nasel na disku. Mam stary system ktery vyuziva excentr, montaz a demontaz je uplne jina(vzhledme k poctu dilu jendodussi). Staci nakouknout do manualu jak jsou tam poskladane ktere dily-at vis co muze vypadnout, kde pracovat s primerenou silou a pri praci pouzivat hlavu.
Kámo si boží :D už jakou dobu hledám něco takového :D Díky
potesi i po takove dobe:))))
Ahojte dovolím si zde požádat o radu, mám první system I-Drivu, teda excentr, když jsem se rozhodl, že si udělám radost a dám nový tlumič, zjistil jsem že mám jaksi tuhou zadní stavbu… jinými slovy, asi potřebuje pořádně vyčistit. tak jsem se do toho pustil, jenže ouha..zjistil jsem že naprosto netuším jak ten EXcentr rozmontovat..neexistuje k tomuto nějaké video nebo návod?? nic jsem nenašel, díky za radu
Zdravim excentrickeho kolegu:) Rozmontovat ten system jde, jenom je s tim trochu drbacka. Ale treba upozornit, ze od vyroby se hybe s docela vysokym vnitrnim odporem-ale po odpojeni dogbone-toho tahla, s nim jde tocit rukou docela bez problemu, byt s vynalozenim urciteho usili. Je to tim, ze cely system je utesneny ctyrmi gufery a excentr je ulozeny na veneckech s kulickama prumeru cca 3–4mm a vse je naplnene mazivem(v idealnim pripade).
Ted k demontazi. Tu:„http://mitros.sweb.cz/2001_2003_i_drive_race_edition_parts_list.pdf“ tu:„http://mitros.sweb.cz/2002_2005_Ruckus1.0_Parts_List.pdf“ a tady jsou nejake seznamy dilu toho systemu, tka muzes vypozorovat kde co je.
Ja postupoval asi nejak takto-uz si to presne nepamatuju a nemam tu ani kolo, abych se podival. Na leve strane excentru jsou tri imbusove sroubky. Ty prijdou vysroubovat jako prvni-jisti hlavni matku excentru. Sroubky jsou v zasroubovane v te matce. Ted je dobre si poznacit polohu matky vuci telu excentru at vis jak to pak utahout. Samotna matka ma po obvode sest otvoru. Urcite je na to nejaky specialni klic, ale ja ji povoloval tak, ze jjsem dvou doisednich direk strcil dva kvalitni imbusaky, ty chytil co nejblize excentru do sveraku(aby byly namahane na strih a ne na ohyb), sverakem prostrcil tycku od smetaku a kroucenim zacal povolovat. Misto sverau je mozne(a pohodlnejsi) pouzit francouzak (naradi, olizovat partnerku nepomuze). Aby se excentr neprotacel, nechal jsem v nem dogbone, kterou jsem ale odsrouboval z ramu.
Ted uz staci matku povolit, vysroubovat, vytahnout gufero a opatrne excentr vytlacit na druhou stranu.
Tak nejak jsme to montoval ja, nic sloziteho to neni, jenom je treba spravne odhadnou jak ho zpatky utahnou (proto ta znacka pocitat otocky). Snad ti to k necemu bude;)
A kdyz uz se v tom budes vrtat, tka se mrkni v jakem stavu je hlavni cep ramu. Jestli ti nahodou nepridira on. Nahradni osu mi byli schopni sehnat v MaxCursoru, ale jedno loziska jsem sehnal az nekde v Nemecku a jedno asi za litr, takze jsem predelaval ram na metricke lozisko za 60kc:)
pěkná mlátička …
http://www.bike-forum.cz/…/212833.html#…
a tady
http://www.bike-forum.cz/…excentr.html#…
Už si to moc nepamatuju. Čep jsem nerozebíral nikdy, ale taky se to tu řešilo – kdysi.
diky moc všem, bylo to zatuhlý jako svine… uplně jsem to rozmontoval, vyčistil a vrátil zpět, chodí to krásně hladce… už jen aby mi dorazil nový tlumič… díky všem…
Zdravím GTčkáře…využiji tohoto vlákna ať nemusím zakládat nové. Mám model 09 i-drive a zajímala by mě dostupnost náhradních dílů jako jsou např. hliníkové kroužky,které se vkládají mezí rám a ložisko nebo pojístné šrouby čepů. V manuálu na Bikecentru také píši o vymezovacích podložkách 0,25mm. Jsou tyto díly k dostání? Psal jsem i přímo do Bikecentra,ale nikdo se neozývá…
Po 5–10 kkm se vymele uložení ložisek čepů v hliníku a musí se použít vymezovací podložky, protože to jinak nelze utáhnout. Jednou mi ocelové vymezovací kroužky vyhrabal ochotný maník v servisu, z bedny se stoletým bordelem. Teď jsem zjistil, že je to běžný sortiment ve spojovacím materiálu. Jen si najdi správný rozměr.
http://order.fabory.com/…C5%BEky.html?…
Ještě jsem tam nebyl, ale musím to co nejdřív také pořešit.
Co ze? vzdyt tam jsou cartridge, ktery se v tom hliku vubec nehejbou (nebo nemeli by se, pokud se hejbou tak je zadreny konusovy lozisko vevnitr cartridge).
Driv sem si myslel ze ty vymzovaci podlozky tam davali jen u starsich i-drive, u novejsich force atd. bych rek ze nejsou, ale jestli je ma neco z roku 09, tak je mozny ze s nima resej nepresnost vyroby.
Už jsem takto ojezdil 2 rámy iD5 (2005 a 2006 každý 10kkm než prasknul jinde). Namáhané je to při šlapání. Ložisko leží v hliníku, takže něco se omačká. Každopádně ložisko nelze axiálně dotáhnout aby nemělo vůli. To se musí vymezit podložkama.
jojo… inovace není vždycky výhra …
(ehm doufám, že mne neukamenujete, že ty starý se taky sraly hehe)