GT Avalanche - problémy s namáhavostí jízdy - co s tím?

78 nepřečtených
  • Luce

    Ahoj pánové,

    již dříve jste mi tu dobře poradili ohledně nákupu nového kola, btw na Kellyně Thorx 10 se jezdí skvěle! :)

    Tak se na vás obracím ještě jednou. Moje kamarádka (166 cm, 55 kg) má kolo GT Avalanche , ale má s ním problém. Kolo váží asi 14 kg, vpředu má pláště 2,35 a vzadu 2,25 a na cyklostezkách, po nichž převážně jezdí má problém vyjet do kopců, udržet rychlost s ostatními a jízda je pro ni hodně namáhavá.

    To GT má ale dobrou výbavu, koupila levně, v lese sedí super a po hrubším průzkumu jsme zjistily, že ta kola i v S velikostech stejně mezi 13 a 14 kg váží…

    Proto uvažuje, jak to pořešit:

    1. koupit užší pláště
    2. koupit nové, lehčí kolo (max má 15 000,–)
    3. nechat si kolo sestavit tak, aby bylo rovnou lehčí

    i s užšími plášti

    Co myslíte? Budeme rády za každý názor, díky.

    Luce

    0 0
    • notobi  

      užší pláště pomůžou ale přijde o pohodlí. Hlavně to chce jezdit jezdit jezdit

      0 0
    • DaSnail  

      vymenit plášte

      0 0
    • marapara  

      První bych řešil pláště, pokud jsou tam nějaké Kendy Nevegaly nebo něco takového dávalo GT docela dlouhou dobu na kola, tak to je strašně líný plášť na pevném povrchu. V lese dobrý, ale jinak ne, takže to asi nebude moc vhodná volba na cyklostezku. Něco lehkého a jezdivého, není problém jen plášti srazit váhu o půl kila dole v kombinaci z UL dušema za docela rozumný peníz. Nějaký Schwalbe Racing Ralph 2.1" EVO nebo Continetal RaceKing RaceSport bude lehký a na suchém povrchu pojede dobře.

      Nebo pokud do toho moc nehce investovat, tak raději poskládat nové kolo. I když za 15000 moc lehké asi ani tak nebude. Zase jít cestou odlehčování starého kola by znamenalo vyměnit pomalu všechno – kola, pláště, nejspíš vidlici a tak by se dalo pokračovat. Možná by bylo vhodnější staré kolo prodat a něco přidat k těm 15000, to by byla asi nejlepší varianta.

      0 0
      • pee.tr  

        Souhlasím s poslední větou pokud chce jít fakt na komplet odlehčení. Já před lety taky koupil kolo přes 14kg a šel jsem tehdy cestou postupného odlehčování po komponentech: kola a kazeta za 4600,– mínus 0,5kg (pláště moc neulehčily); vidlice 4500,– mínus 1,0kg; kliky s převodníky a ložisky 2400,– mínus 0,4kg.

        0 0
        • marapara  

          Právě a to už se dostáváme pomalu na cenu nového kola :)

          0 0
          • bathed  

            Sundat kolo ze 14 na 13 kilo, to je celkem pohoda… Z 13 na 12 už to stojí stokoruny… Pod 12 už jsou to za každé deko tisíce… Bohužel

            0 0
            • marapara  

              O půl kila je to pohoda, tam bude stačit koupit lehčí pláště + UL duše a půl kila je dole za 1500 :). Dále bude asi ingot vidlice, nějakého Epicona a hned bude 3/4 kila dole, ale to už jde do tisíců. Pak otázka kola atd. ale to už se dostáváme docela daleko :).

              0 0
              • Pajas04  

                Podle mě není na přestavování kola nic špatného :). Taky jsem to tak udělal, teď už jsem konečně spokojený (možná ještě kola a brzdy :D)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  no..spatneho na tom nic neni, kdyz ti nevadi ze jsi za ty prachy mohl mit lepsi kolo a v kratsim case…prestavba proste vyjde draz nez funglovka (pokud nejdes po bazarovych dilech)…

                  0 0
                  • marapara  

                    Přesně tak :). Pokud mu nevadí do toho sypat peníze, tak no problem :)

                    0 0
    • bleach  

      resil bych to plasti. Treba nejaky hladsi 1,9 a neztrati to ani moc na pohodlnosti

      0 0
      • kravjec  

        začal bych pláštěma to je ta nejlevnější varianta ale rám Avalnche má přes 2kg je to prostě „ingot“ vidlice XCM váží 2.5kg(nevím jak ji při těch 55kilech váhy chodí pokud ji nemá upravenou),ty origo výplety jsou taky pěkné kotvy tak že je na zvážení jestli nekoupit něco lehčího a nepřestrojit to

        0 0
    • fousac  

      nekecat, makat…

      0 0
    • Azmir  

      Nevím co myslíš tou dobrou výbavou, ale na tom GT není dobré skoro nic, aspon vidli a pláště by to chtělo pro chudáka holku trochu přizpůsobit, ale chápu, že měla asi finanční limit jinde. Vyměnit pláště, pokud budou peníze tak pro pohodlí max vidlici, zbytek neřešit a jezdit.

      0 0
    • michalrysina  

      Tak mojí přítelkyni jsem taky kupoval toto kolo, ale 2009 model tuším. Pláště jsem vyměnil za Micheliny 2,1 XC Dry. Vidlici jsem vyměnil za Epicona a nakonec i záplety jsem vyměnil. ještě jsem koupil jiný kliky a to kolo je někde jinde, bohatě postačující pro její potřeby. Nestěžuje si.

      Až se jí přestane líbit design kola, nebo bude čas na změnu, tak jí koupím rám a kolo přestavím.

      Výměna stála za to.

      0 0
    • Pajas04  

      Největší problém budou pláště – doporučuji vyměnit, jak už tu někdo psal za Schwalbe Racing Ralph 2.1 EVO nebo PSC či Continental Race King 2.2 ve verzi SUpersonic nebo RaceSport.

      Hmotnost kol i celku bude taky hrát roli, ale to především při zrychlování, při jízdě ustálenou rychlostí už to nebude tak patrné.

      Za 15k stejně o moc lehčí kolo nekoupí.

      0 0
      • fousac  

        jeste napr. Maxxis Crossmark eXCeption… ve 2,1 ma 490g a jede fakt pekne..

        0 0
    • pee.tr  

      Možná bych ještě zvážil, zda potřebuje nutně kotoučovky. I tady se dá lehce pošetřit váha. Určitě by se dalo místními staviteli postavit MTB za 15tisíc tak, aby mělo pod 12,5kg.

      0 0
    • chupas  

      nafoukat na 4 atmosfery.

      pak kazdej plast jezdi zazracne lepe a mene pohodlne.

      0 0
      • Hornet  

        Ked su tam Nevegaly, tak to nepomoze…

        0 0
      • fousac  

        radsi tam pripis nejakyho smajlika, at je jasny, ze to je vtip..

        0 0
        • Kosta  

          ale má pravdu, předsedo

          0 0
          • fousac  

            dovolim si nesouhlasit…

            foukat bike na 4 bary ma jeste smysl u tak 1" slicku, u sirsich plastu totalne zabijes pohodli a jizdni vlastnosti

            a plaste s vetsim vzorkem i znatelne hur jedou..

            takovej nobby nafouklej na 4 bary se sotva kutali..

            proste je blbost uvazovat nad tlakem pres 3 bary jinam nez do silnicky..

            0 0
            • Smazaný účet  

              +1

              0 0
            • Kosta  

              michelin country trail jsem dojížděl cestovně právě na 4ech barech, je teda fakt, že vzorku tam moc nebylo a pohodlí nic moc, ale jelo to svižně :)

              maxxis ranchera s tím středovým vzorkem jedou na nějakých 3 atmosférách vcelku slušně, samozřejmě po silnici, nejsou problém 100km+ vyjížďky..

              ale na cyklostezky bych uvažoval nejspíš nad nějakým slickem, popř. pláštěm co nejužším.. a nekupoval bych si teda Avalanche na cyklostezky :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Na cklostezky bych s klidnym srdcem dal treba racekinga 2.0", ktery jede paradne a pri rozumnem tlaku i hezky tlumi nerovnosti…uzky nafuneny plast ti neposkytne o moc lepsi jizdni vlastnosti, ale jenom horsi pohodli…

                0 0
              • fousac  

                pro me za me, foukejte si jak chcete.. ;) ja se na tech vasich balvanech natrasat nebudu…

                je se tady delim o svoje nazory a zkusenosti..

                ralph a nobby jsou rozumny kolem 2 baru, vic nafoukany lip nejedou, ale uz v terenu hur drzi a samo, ze vic drncaj.. a zrovinka ten nobby i hur jede, kdyz nafoukas pres 3..

                na krosce 35mm plaste foukam na 2,5/2,8 ale da se jezdit i na mnohem min.. kdyz sem na silnicareni zkousel foukat k 5–6 barum, tak se stejne zadny zazracny zrychleni nekonalo, zato nepohodli znacne pribylo.. to uz je pak lepsi dat rovnou silnicni 23mm gumy..

                0 0
            • chupas  

              kdyz jedu do terenu, tak vozim tlaky kolem 2,5. ale protoze vetsinu casu travim kolem mesta, na rovine bez terenu, tak v klidu vozim 4atm.

              Nevim jak to maji ostatni, ja tuhle zmenu poznam citelne. Kolo je nepohodlne a rychle. Jestli ma kolo 10kg nebo 14kg nepoznam, ale tlak gum poznam.

              Hlavne, zkusit jiny tlak v gumach nic nestoji, da se to rychle vratit zpet az potom bych zkusil jiny gumy. Beztak je nejlepsi hodne drit, pak to jezdi lepe i na ukrajine.

              Na zadnim vozim maxxim ranchero 2,1". Muj neoblibenejsi plast na zadek.

              0 0
    • Hornet  

      Pridavam sa k tym, co radia vymenit plaste. Mam Avalanche, takze viem o com hovorim :-)

      Tie plaste su straaasne tazke a pomale, casom vymenit vidlu, a ked budu prachy aj niektore dalsie komponenty.

      Mame doma dva a isli sme cestou postupneho vymienania a sme spokojni.

      0 0
    • Faan.cz  

      Nevím tyto pláště nejsou žádná výhra. Může být ráda, že tam nemá Kendy Nevegal, co tam dřív GT cpalo :-D To bylo teprve „poježdění“. Ale v těžším terénu zase hodně podrželi. Za mě doporučuji tyto http://www.koloshop.cz/…x2,00–.html

      S tou výměnou kola bych to nějak nehrotil hned ze začátku :-D Když koupí tyto pláště, tak neprohloupí a změna bude markantní. Jinak je o nich hodně psáno na BF.

      0 0
    • Luce  

      Děkujeme za rady i názory, dáme tam ty Continentaly a budeme jezdit, jezdit a jezdit :)

      Do budoucna teda zvážíme ještě výměnu vidle, pokud by to nestačilo – máte-li tip, dejte (btw to kolo je Avalanche 1.0, pokud to hraje roli, sekla jsem se)

      Nové kolo bude krajní varianta.

      0 0
      • Kosta  

        no a vidli v jaké cenové relaci?

        0 0
        • Luce  

          Tak asi do těch 5000,– pokud by bylo něco vhodného, protože si myslím, že větší investice nemá cenu, to už radši rovnou může staré kolo zkusit prodat a koupit jiné…

          Jako takhle, opravdu je nenáročný jezdec, baví nás to v lese, ale dovolenou člověk nemá furt, tak přes týden jezdíme převážně po cyklostezkách, polňačkách atd.

          0 0
      • radek.n1  

        Gumy pomůžou hodně, rozhodně se jedná o levný a jednoduchý způsob jak „zrychlit“ kolo :-). Snižování hmotnosti na vidlici a rámu běžný smrtelník nepozná – jestli „táhneš“ 78,79 nebo 80kg je asi jedno.

        0 0
        • Ralan  

          Tohle by mě zajímalo, jak to fakt je, když se někdo žene za každým gramem. Na vidlici jsem shodil 850g, nevím, ale vcelku krom toho že je lepší vidle mi to přijde skoro stejné.

          Na pláštích jsem dal dole cca 400g, tam jsem poznal to (krom toho že to jinak drží), že se daleko rychleji rozjedu (možná to není hmotností, nevím)…

          Samozřejmě když bych sednul na 10kg kolo, rozdíl to bude, ale nevím kdybych shodil nějaké gramy, dejme tomu kazeta apod. tak jestli je to nějaký znatelný rozdíl, než když bych měl lehčí kolo a hodil si 2 litry vody do batohu…

          0 0
          • Smazaný účet  

            kila na vidlici poznas docela snadno…s lehcim cumakem jde predni kolo snaze zvednout…

            rychlejsi rozjezd souvisi s nizsi hmotnosti – mensi setrvacnost:)

            0 0
          • marapara  

            Vzhledem k tomu, že kola roztáčíš při rozjezdu, tak je poznat lehčí a těžší kola a lehčí a těžší plášť. Prostě lehké líp akceleruje, neroztáčíš takovou váhu na kolech. Jak se to roztočí, tak už je to jedno.

            0 0
            • Ralan  

              Jo to určitě, i s tou vidlí, to jsem si teďka neuvědomil, ale jak píše lukas, tak líp se to zvedá a kolo je teď docela vyvážené, když ho zvednu tak už nepřepadává dopředu.

              Ale kdybych měl dvě kola kde bude rozdíl třeba 2kg v částech jako jsou rám, řidítka, sedlovka, kdybych sedl na to lehčí a hodil 2 litry vody do batohu, poznal bych pořád rozdíl oproti tomu těžšímu? V čem ten rozdíl bude vlastně citelný?

              0 0
              • marapara  

                Tady bude asi rozdíl znát když pojedeš do kopce, pokud budeš mít o 2 kg lehčího bika. Pokud si ale dáš batoh s 2 kily, tak se podle mě ten rozdíl smaže.

                Na zapletených kolech, které ale rotují, bude rozdíl v hmotnosti vždy znát.

                0 0
                • Ralan  

                  Na těch rotujících částích to je jasný no. S tou celkovou hmotností mi to vrtá už hodně dlouho hlavou, jestli v tom rozdíl bude nebo ne :D

                  0 0
                  • radek.n1  

                    Navíc když má někdo 95kg, tak je jednodušší shodit 5kg své tělesné hmotnosti než to ubírat na kole a komponentech :). Já šel do lehkých kol + rychlé pláště a zbytek nějak neřeším… :-)

                    0 0
                    • Ralan  

                      To je to, nad čím dumám :D Když shodím já nebo kolo tak by to mělo být relativně jedno, i když úplně jedno to asi taky nebude.

                      Třeba tu někdo nad tím taky přemýšlel a dobral se výsledku, tak mě možná vyvede z omylu :)

                      0 0
                      • radek.n1  

                        Tak určitě je lepší mít 95kg a 15kg kolo než 65kg a 45kg kolo, o tom žádná :). Ale jinak nemáš, podle mého laického názoru, absolutní šanci při jízdě poznat –2kg na rámu.

                        0 0
                    • marapara  

                      Hlavně je to nejlevnější :)

                      0 0
                      • radek.n1  

                        To máš pravdu. Navíc jsem to napsal blbě – pro někoho může být jednodušší shodit 5kg na kole než na sobě :D

                        0 0
      • marapara  

        Tady je fakt ideál začít s těma pláštěma, Contíky RaceKing 2.0" RaceSport nebo Supersonic, ten pláště bude mít pod 500 gramů + UL duše a hned bude kolo o půl kila, možná i víc lehčí. Ty pláště jsou sice Maxiss, ale lehkostí asi nebudou oplývat. Bohatě postačí asi ty 2.0". Dál bych pokračoval ve vidlici. Tora je sice slušně fungující vidle, ale pokud má ocelovou pružinu, tak bude vážit kolem 2.5 kila. To bude slušný ingot :). Vzduchový Epicon bude mít 1700 gramů za 5100 potuněný od Milana: http://tuning-test.cz/index.php…

        tohle bude asi dobrá volba a funkčnější a bude zase o 3/4 kila dole. Navíc vidlici může prodat, myslím, že za 1500–2000 by mohla být prodejná, pokud je v dobrém stavu a není nějak dodraná. Dál bych asi věci měnil směrem k vyšším řadám postupně, podle toho jak budou odcházet, ale jako nebližší další kandidát bych měnil kola. Myslím tím kliky, kazeta atd. Tady už ale váha tak rychle dolů nepůjde, ale řádově o desítky a stovky gramů, třeba u klik.

        0 0
        • Kosta  

          takže když to shrnem, postupně bys vyměnil celé kolo, jenom těžký rám bys nechal.. :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            no, tak pokud chce nekdo menit, tka muze…pokud cce lehke kolo, tak si nema kupovat tezke kolo:D

            0 0
          • marapara  

            Jak jsem psal na začátku, bylo by určitě na zvážení prodat celé kolo a přidat ty peníze k těm 15000 a koupit lehčí a lépe vybavené :).

            Na tom rámu tu váhu až tak nepoznáš. Proto jsem psal začít od gum, pak vidlice nebo kola. Obměna komponentů by mohla probíhat v řádu let, podle toho kolik najezdí ročně :).

            0 0
    • Baba-Ji  

      jezdit, jezdit a zase jezdit

      ..dokud si nevytrenuje aspon zakladni fyzicku, bude se ji „namahave“ jezdit uplne na vsem, na kazdem kole je potreba slapat ;)

      …uzsi plaste s jezdivejsim vzorkem samozrejme helpnou

      0 0
      • fousac  

        reaguju na tebe, ale neber si to osobne.. ;)

        co tu furt vsichni mate s „uzsima“ plastema? v cem sirka pomuze?

        rozhodovat stejne bude vaha, smes, vzorek.. mensi sirka prakticky nic neprida, ale znatelne ubira pohodli…

        takze napr. odkaz o kus vys, nez kupovat dratovou 2.0 gumu, tak radsi 2.2 racesport s hotchilli smesi, bude lehci, lip pojede a nebude tolik drncat (a je jenom trikrat drazsi..;)

        0 0
        • Faan.cz  

          To máš pravdu. Ale než začneš kritizovat, tak bys měl ten plášť co jsem doporučil jet nebo aspoň si o něm něco přečíst! Samozřejmě, že užším profilem mnohdy cesta nevede, ale pokud holka bude jezdit silnici a nějaké polňačky, tak je vcelku nesmysl tam mít 2.3, nemyslíš? Myslím, že pro hobby jezdce je cena 3 x dražší podstatný rozdíl a vyhozené peníze. Continental Race King 2.0 je malinko hubenější než bežně pláště 2.0 jsou a to by slečně mohlo vyhovovat. A co se jedna valivého odporu, tak ten je perfektní. Kolo se krasně odvaluje na asfaltu a nezpevněných cestách. S

          0 0
          • fousac  

            asi se nedohodnem…

            ja bych radsi dal drazsi lehci rychlejsi verzi tehoz plaste ve 2.3" a klidne jen kvuli tem polnackam, nepotrebuju vedet o kazdym kaminku, kterej prejedu… ;)

            0 0
            • Faan.cz  

              Já bych zasej moc u hobby jezdce nehrotil nějaké gramy, které ani nepozná :-D Raděj místo vydělávání peněz na drahé kevlarkové pláště se jít projet nabrat výkonnost ;-)

              0 0
            • Faan.cz  

              Navíc jasně píše, že jezdí po stezkách většinou ;-)

              0 0
        • Baba-Ji  

          on je to takovy stereotyp, ktery se zazil jako obecna rada, vychazi to vicemene ze zkusenosti a dostupnosti modelu, protoze:

          uzsi plast – zpravidla mensi hmotnost nez u sirokeho plaste(uz jen diky jine sirce) > pomuze to jezdivosti

          smes > u uzsiho plaste se nepredpoklada nejake DH, FR, nebo EN vyuziti v narocnych podminkach, proto je docela mala sance, ze se sezene guma z lepive smesi, spise naopak, hlavne pokud bude slecna chtit spise usetrit, tak koupi pekne tvrdy plast > pomuze to jezdivosti

          vzorek > u uzsich plastu se predpoklada XC, nebo prave treba hobby vyuziti, tudiz se design vzorku podrizuje co nejmensimu valivemu odporu > pomaha to jezdivosti

          …proste pokud koupi nejaky prumerny plast v jeho uzsi verzi, je hodne velka sance, ze pojede lip, nez jeho siroka verze ;)

          0 0
          • Baba-Ji  

            Jinak samo neplati uplne 100% a automaticky, ze uzsi bude vzdy lepsi, ale pro nastineny styl jezdeni dane slecny je myslim rada o uzsim plasti s mensim vzorkem adekvatni(svou neuplnosti/„ne­sofistikovanos­ti“).

            Pro XC zavodnika by to byla samozrejme rada spatna.

            0 0
        • marapara  

          To je samozřejmě pravda. Proto jsem drátové verze ani nezmiňoval.

          0 0
          • Faan.cz  

            Nevím, ale hobby jezdci doporučovat kevlarkové pláště mi přijde jako zbytečnost. Když osadí obě kola je cena oproti drátové verzi vyšší o 1 000 Kč, ale ziská s takou částkou hobby jezdec i využitelnost a přidanou hodnotu pro něj? Nevím, přijde mi dneska takoví trend, že se doporučí věci z TOP lidem, kteří ani tu kvalitu nedokážou pocítit nebo využít. Takový trend třeba se zrcadlovkama. Každému se poručují, že mají nejlepší kvalitu, …atd. Ale to, že si je mnohdy koupí zákazník se setovým objektivem a výstup je z dané sestavy ve většině případů horší, než z lepšího kompaktu už nikdo neřekne. A cena jedenkrát tak velká. I tady když kolikrát čtu diskuze mnohdy ve smyslu, když to není aspoň slx, tak to stojí za prd. Proč by měl mít hobby jezdec, který mnokdy jezdí většinou po asfaltu nebo mirném terénu tak drahé komponenty? I levnější řady splní tuto službu bezproblému. Pokud není kolo namáhané v prachu, blátě a vodě, tak ani zakazník nemůže poznat tu kvalitu.

            Vždycky, když se někomu něco doporučí, taky by se mělo hledět na cena/využitelnost.

            0 0
            • Smazaný účet  

              100% souhlas. Taky holka je blbos upovat drahe komponenty, kdyz poradne neumi jezdit… a nekterym by stacily i obycejne loukote:)

              0 0
            • marapara  

              Rozdíl tam samozřejmě je a někdy dost znatelný. Stejný vzorek, jiná směs a nižší váha a plášť jede líp, líp drží, má lepší jízdní vlastnosti a i znatelně nižší valivý odpor. Rozdíl tu bude vždy.

              Asi bych se nějaký drátovým RaceKingem moc nezabýval, už jen kvůli horšímu zpracování, často tyto pláště hážou a nejde s tím nic udělat, váží o 100–150 gramů víc na plášť a u těch nejnižší verzí není nic neobvyklého, když se udělají na bocích bubliny a plášť můžeš vyhodit. Sám jsem takového RaceKing kevlarového (obyč kevlar) jezdil a vím o čem píšu :).

              Nevím kolik dotyčná najezdí ročně, ale pokud to nebude 100 nebo 200 km, tak se připlati vyplatí. Pokud nenajede 5–6 tisíc za rok, tak jí plášť nějaký rok vydrží a to není zase tak strašná investice.

              0 0
            • fousac  

              nedoporucuju TOP veci, doporucuju funkcni veci…

              sam taky leckdy vozim kdejaky harampadi a nijak to nehrotim, to bych rovnou napsal, at ten osklivej slapaci tank da do sberu, prihodi 50t a neco si necha poskladat…

              nepoznam rozdil mezi X.5 a X.9 razenim, nepoznam rozdil mezi deore a XT klikama, mezi retezem za 300 a za 1000…

              ale na plastich ten rozdil poznam a myslim, ze ta ty penize navic to stoji…

              podobne sem jeste poznal rozdil v tuhosti kol, prechod z gumovejch Xero na prumerny Fulcrumy 5 byl jako malej zazrak..

              0 0
        • DaSnail  

          vidím to podobne

          0 0
    • JDF  

      Na GT byvaly Kenda Navegaly a ty jsou orpavdu line na pevnem povrchu. Po laborovani jsem zustal verny Maxxisu – konkretne Larsen TT 2.0 a Crossmark 2.1 je moje nynejsi kombinace. Rozdil ve valivem odporu je razantni.

      Na druhou stranu, jsem to kolo od roku 2008 vyrazne prestavel, takze jsem ho ve vysledku odlehcil taky o dost vic.

      0 0
      • Smazaný účet  

        larsen TT mi prisel naprd bo se sam skoro necistil od bahna…ale na cestu muze byt pouzitelny…

        0 0
        • JDF  

          Pravda, ale v bahnu jsem s nimi jel jen parkrat :)

          Naopak mne prekvapily, ze v nem celkem drzej.

          Co u nich naprosto ocenuju je to, ze perfektne snasi naklon.

          Jinak ja u Avalanche nejvic ocenil snizeni vahy vidle (vymena za Reba RL) a pak prechod na XT razeni.

          0 0
        • DaSnail  

          larsen tt je vzadu fajn

          možeš ho otočit podla toho či chceš záber alebo odvalovanie a brzdenie.

          bahňák to neni, to je pravda 8o)

          0 0
    • carlos3  

      Já to vidím trochu jinak. Manželka má taky gt avalanche a na linejsim kole jsem v životě nejel. To kolo prostě nejede a rozhodně to není v pláštích. Buď je to nějakej mekkej rám anebo je to jinak zaklety ale přenos síly do pohybu kola prostě nefunguje. Kolo ještě chvilku vydrží a pude do dza. Nemá to jiné řešení.

      0 0
      • marapara  

        Tak svoji roli samozřejmě hraje i geometrie. Já jezdil Avalanche asi 3 roky, pak jsem přesedl na Zaskara a ten jel podstatně lépe. Sice rám byl z tvrdšího materiálu, ale také geometrii měl jinou, takovou svižnější.

        0 0
    • kolombo  

      To je podobné kolo, co mám já, jen já mám Včka.

      První jsem měnil šlapací střed za Deore s dutou osou.

      Kazeta už je tam taky jiná, Sram 970.

      A teď mám novou vidli, RS Recon.

      Jen já nemám 50 kg a kolo už mám pár pátků. Díly měním až při opotřebení a nebo když nefungují. Ono asi nedává smysl koupit kolo za 15 a pak hned utratit dalších 15, za vylepšení.

      Pláště vyměnit za jiné hned, široké prodat někomu, kdo to ušlape a potřebuje. Já momentálně jezdím drátové SmartSam, naprostá pohoda.

      0 0
    • Luce  

      Hoši, vyměnily jsme to za ty Continentaly Race King 2.0 a kamarádka je spokojená, poznala značný rozdíl :)

      Do vidle zatím investovat nechce, kdyby náhodou, tak ale určitě využije tuten tip níž.

      Ještě jednou díky moc ;)

      0 0
      • bochov  

        Ja mam scotta scale50 patřičně odlehčeného muže mít tak 11.5kg a zda se mi také těžky a pote co jsem si koupil silničku tak jsem na horaka nevlez hold horske kolo musí byt robustnější a sebelepší plaště ho neurychli.

        0 0
    • cicmunda  

      vyměnit kola,pláště,duše za lehčí ,ušetříš tak 1,5 kg a až se rozjede tak jí to utrhne nohy jak to pojede.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.