• LostMystik

    Ahoj, chtěl bych poprosit místní gravel bikery o pomoc s výběrem nového kola. V současnosti jezdím Kross Esker 6.0 (v profilu). Gravel mě bavím, na kole jezdím čtvrtou sezonu a chtěl bych nové kolo s karbonovým rámem a postavené čistě na GRX. Současné kolo mám ještě na Shimano 105. Nájezd tak 4–5 tisíc ročně. Přes týden kratší výlety, „na protažení“, o víkendu potom kolem 100 km. Pokud možno co nejvíc mimo silnici, ale třeba kolo typu Canyon Grizl bych úolně nevyužil. Preferuji dvouplacku.

    V současné době, kdy není možné sehnat nic slušnějšího, mám možnost si u místního prodejce vybrat ze tří různých modelů, dvou různých značek. Všechna kola jsou postavená na GRX, karbonovém rámu a mají i stejné převody. Každé z kol ale z mého pohledu disponuje nějakým nešvarem. Konkrétně Press Fit a King Pin. Z toho co jsem načetl a nakoukal jsou oba dva zdroje potencionálních problémů.

    Co na kole není, nemůže se pokazit. Zadní odpružení mi na gravelu nedává úplně smysl, ale sehnat něco jiného teď moc nejde.

    Máte někdo zkušenosti s dlouhodobým provozem některé z těchto vychytávek? Nebo je to něco, čemu je lepší se z nějakého důvodu vyhnout?

    Terra Orbea M30 Team – Press Fit

    https://www.orbea.com/…erra-m30team

    Cannondale Carbon 3 – KingPin (střed BSA)

    https://www.cannondalebikes.cz/…on-3-c15372u

    Cannondale Carbon 5 – KingPin+Press Fit

    https://www.cannondalebikes.cz/…on-5-c15601m

    Díky všem za rady

    0 0
    • Alojs01  

      Vis co je nejhorsi? Smrt z vyplaseni…:-)

      Vyber si, ktere se ti libi nejvic.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      GT Grade Elite Skladem > 2 ks

      GT Grade Elite

      27 999 Kč MOC 31 199 Kč -10%

      GT Grade Expert Skladem 1 kus

      GT Grade Expert

      41 499 Kč MOC 46 199 Kč -10%

      GT Grade Carbon Elite Skladem 1 kus

      GT Grade Carbon Elite

      54 999 Kč MOC 61 199 Kč -10%

    • JachymP  

      Jak píše Alois, kdyby byl press fit tak špatný jak si myslíš, nedával by se do 90% kol. Ale jinak pokud nechceš zadní pružení, tak si ho nekupuj. Proč musíš kupovat kolo u jednoho konkrétního prodejce, který nemá na skladě, co chceš? Kup si kolo jinde a klidně si počkej až najdeš kolo, které ti bude vyhovovat po všech stránkách. Servis na gravela zvládneš sám a nebo ti ho udělá kdokoliv, nemusíš jezdit tam kde si ho koupil.

      1 0
      • jIrI___  

        Pressfit špatný je, proto se taky čím dál více výrobců vrací zpět na BSA.

        1 0
    • Pavell  

      Tohle vidím stejně „co na kole není, nemůže se pokazit“…proto jednoplacku, pevnou vidlici a co nejpružnější pevnou sedlovku.

      0 0
    • mlevora  

      Mam zalusk na gravel, co bych na kole chtel…

      • pruchodnost min. 45mm
      • stred idealne BSA (snazim se na kole vse delat sam a Pressfit bych asi nedaval)
      • pohodlana geo (rad podnikam nekolikadenni bikepacking a pohodli je zaklad)
      • vahu bych si predstavoval do 10kg
      • chci jednoprevodnik (pro me snazsi udrzba) a poradny rozsah (delsi kopecky ja rad), nejlepe bych si predstavoval 1×12 10–52, takze sram 1×11 + upgrade kit, co jsem se snazil o tom dohledat informace, tak to ma fungovat velice dobre. V tomto pripade mi vychazi nejlepe, kdyz bude kolo osazeno sram 1×11, dokoupim kit a vymenim prehazovacku za eagle gx 12s + kazetu 10–52.
      • cena 50–80tis. nebranim se ani bazarovemu kousku

      Jedineho kanditata co zatim mam je Spesl Diverge, kde me i laka future shock. Porad vaham zda future shock ma cenu. Nazory jsem o tom cetl ruzne, spise se zdaly pozitivni. Rad bych se na nem dal testovacku, abych si udelal vlastni obrazek, ale nikde jsem testovacku nenasel. Odpruzene predstavce asi zadna slava nebudou.

      Mate naky tip na jiny model nebo radu?

      0 0
      • BB  

        future shock má cenu a třeba pro mě velkou. Párkrát jsem si sedl na gravely kamarádů, abych se přesvědčil, zda to není placebo a není. Navíc je to bezúdržbové. Samozřejmě ve velkých volných šutrech to ztrácí glans.

        1 0
      • Alojs01  

        Trek checkpoint treba…

        0 0
        • mlevora  

          Mohl bys treba vypichnout plusy Treku podle tebe? Za me tam toho moc nevidim, co koukam, tak to osazuji prevazne grx sadama coz mi nezapada do planu na 1×12 a kdyby aspon byla lakava cena proti Speslu, ale Treky nejsou zrovna levne.

          0 0
          • Alojs01  

            Ja jsem si ho postavil, takze katalogove nabidky neznam. Ale jednoznacne pohodli (isospeed), geometrie, vaha (Razeni, brzdy sram rival, kliky force, karbon kola eie a vaha je 8,5kg). Psal jsi o sirsich plastich, tak tam jdou az do sirky 45.

            O kitu na 1×12 jsem take premyslel, ale kdyz si to vsechno spocitam, trochu bych pritlacil a koupil AXS.

            0 0
            • mlevora  

              Koukal jsem na to, vlastne jsem isospeed neznal a vypada to velice zajimave, problem je, ze uz je to cenove mimo, znamenalo by to 100+tis.

              Upgrade na AXS jsem pocital pokud bych musel vymenovat vsechno vcetne pak, tak uz by to nebyl takovy rozdil, ale pokud by se povedlo kolo s sram pakama a musel menit pouze kazetu a prehazku, tak se kit porad dost vyplati.

              0 0
              • Alojs01  

                Pokud na to nespechas, obcas se objevi nejaky ram, nebo i cele kolo na bazaru.

                Nezapomen do toho kitu pocitat i vymenu orechu za xd a retez.

                0 0
                • mlevora  

                  Tak pokud by se povedlo koupit kolo na sramu orech netreba resit, kazdopadne to je stejne jak pro variantu s kitem tak pro AXS reseni a retez by se musel take v obou variantach vymenit.

                  0 0
      • sm1omos  

        Měl jsem před pár dny půjčené Diverge, kde Future Shock byl, ujel jsem na cca 80 km. Mimo to, jsem v nedávné době zkoušel i Roubaix, které ho mělo také. Kolega mi ukázal asi dvacetikilometrový úsek silnice, kde se dal vyzkoušet. Jinak tady jsou silnice zcela jiná kategorie ve srovnání s tankodromy v ČR. Můj dojem z jeho funkce je naprosto skvělý. Navíc jde zamknout, pokud je potřeba.

        Zajímavé je, že půjčovna provozuje Diverge pouze s dvojpřevodníkem. Ptal jsem se jak kola objednávají, protože v katalogu jsem dvojpřevodník nenašel, berou rámové sety přímo od výrobce a kola si kompletují sami. Podle majitele půjčovny jim kola s jednopřevodníkem zákazníci po pár kilometrech vraceli a měnili je za dvojpřevodník. Lidem vadily velké skoky mezi převody, nevím jestli v kopcích větší skok vadí méně, asi máš jasno proč jednopřevodník preferuješ.

        Jinak Diverge je skvělé kolo, to co jsem měl půjčené mělo myslím 36 mm pláště s vložkou, jak jsem při zápůjčce poučen a pohodlí mimo asfalt bylo více než dostatečné.

        0 0
        • mlevora  

          Diky za postrehy. Zamknout jde snad future shock 2.0 a to maji jenom nove modely, starsi verze 1.5 zamykani nema.

          Aktualne mam postaveny MTB celopevnak 1×12 10–51 a skoky mi vubec nevadi, na gravel bych si predstavoval stejny rozsah jen bych dal misto 36z prevodniku 40z.

          0 0
      • teffe  

        Radotín je má v půjčovně.

        https://www.kola-radotin.cz/…ilnicni-kola

        0 0
        • mlevora  

          Aktualne bohuzel ne…

          pisou zde „Kola z půjčovny jsou nyní v prodeji. Nové modely chystáme na půjčení od jara 2023.“ a „Kola z testcentra jsou nyní v prodeji. Nové modely chystáme na půjčení od jara 2023.“

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.