• AndyJahodova

    Ahoj,

    přemýšlím o koupi nového kola a říkala jsem si, že nejvhodnější bude pro mě gravel. Najezdím cca 3 000 km za rok, hlavně asfalt, polní a lehčí lesní cesty. Kořeny, kameny, těžký terén minimálně, proto ani nekoukám po MTB. Plánuji i delší, několikadenní výlety. Prodejce mi spíš doporučoval ten MTB, že to budu mít pohodlnější.

    Jelikož preferuji koupi v cykloshopu (lepší řešení záruky, servisu, vyzkoušení…) než na internetu, mám lehce omezenější výběr. Mám k dispozici Authora, Meridu a Specialized, případně bych musela do Brna na nějaké další značky.

    Rozpočet mám cca 70 000 Kč, šlo by i mírně navýšit. Pokukuji po následujících:

    Tady se mi zdá, že za podobnou cenu má horší výbavu. A je hliník.

    Nevím co čekat od ocelového rámu.

    Nebo mě napadlo dát za kolo míň a rozpočet dorovnat tím vším okolo. Ať už sedlo od Fiziku, teleskopickou sedlovku?, dražší pedály a tretry…

    Děkuji za případné rady

    Andy

    0 0
    • bluerider  

      A co tenhle karbon s elektronickým řazením z dekáče

      6 0
    • Pedro RB  

      Vybíral jsem gravel pro podobné podmínky i nájezd. Za mě je na to nejvhodnější karbon, 2×11, vyšší hlava ale s možností pohodlného posazu.

      Koupil jsem Giant Revolt Advanced 2

      https://www.zbozi.cz/…ht-2022-m-l/

      1 0
    • scota  

      Co Norco Search?

      https://www.mojekolo.cz/…search-xr-c/

      0 0
      • Lišák  

        Čtyřpístky na gravelu? :-O

        0 0
        • Kouba_2005  

          Proč ne? Přece jen v horním úchopu nemá člověk tolik síly v prstech, natož holka, takže za mne jednoznačně plus. Brzdí to prostě parádně.

          1 1
          • adam320  

            Luxusni!

            0 0
          • ladys  

            Pokud člověk neváží 90+ tak je to zbytečné. I s V brzdou je výkon dostatečný na to aby se kolo utrhlo do smyku na asfaltu, natož v terénu…

            5 3
            • Lišák  

              Tak jsem to myslel. Brzdný výkon je daleko vyšší, než adheze plášťů. Určitě lepší, než kdyby to bylo naopak, nicméně je to zbytečné.

              Můj názor. ;-)

              2 0
              • virtualcop  

                Jenže brzdný výkon je taky dán tím, jak moc musíš páku tlačit. A tady se snad shodneme, že u ráfkových U a V brzd, mechanických koutoučovek (případně i u semihydraulik) je ten tlak na páku obvykle nutný daleko vyšší, než u kvalitní hydrauliky. Tedy – ne, že by Učka, Včka a mechanické kotoučovky nebyly schopny (ve většině případů) kolo zaseknout přes adhezi podkladu, ale jakou silou se na to musí tlačit, aby se k tomu dospělo – což třeba u ženské, gravelu a nějakého sjezdu terénem je celkem rozdíl.

                Jak se chová Včko, když je obalený ráfek i špalky tím správným blátíčkem (že to v té chvíli moc brzdit nemusí) moc dobře znám – tam je velikej rozdíl oproti kotoučům.

                Jestli je čtyřpístek nutný u gravelu nevím, ale pokud to chodí dobře a brzdí dobře, proč ne? :) To kolo jinak vypadá skvělě a díky velikosti a osazení může být pro ženskou celkem ideální, za hodně dobrou cenu.

                0 0
                • ladys  

                  Hydrauliky jsou komfortnější, ale pokud chceš začít brzdit pořádně, tak musíš také zabrat. Čtyřpístek nutný není , je to o váze jezdce. Ale pokud tam již jsou tak je nemá cenu demontovat.

                  0 0
                  • virtualcop  

                    Tak to jsem asi do teď vozil jiné hydrauliky – stačil na ně jeden, maximálně dva prsty a všechny kopce jsem sjel, aniž by mne ten prst/dva bolel a taky se nepamatuju, že bych na ně musel tlačit, ani když jsem brzdil opravdu fest.

                    Na gravelu původně s mechanikama, mne po terénu a kopci prsty někdy bolely fest (90kg jezdec).

                    Čtyřpístek na kolo velikosti S (tedy předpoklad dorostenec/do­rostenka či drobná žena) je skutečně overkill, na druhou stranu – u brzd lepší předimenzovat, než se trápit a lámat prsty nebo někde nedobrzdit, protože to prostě už neutáhnu, nebo to prostě moc nebrzdí (spousta obyčejnějších hydraulik nebyla a není obecně nic moc).

                    Prostě tam jsou a taky bych je neměnil, pokud choděj, tak jak maj :)

                    1 0
                    • ladys  

                      Dva prsty stačí i na V, zbytek musí také něco dělat…90 je již dost, to už musíš dávat pozor , aby jsi ty páky neulomil ;)

                      Jsem to psal nedemontovat..

                      0 0
                      • virtualcop  

                        Za jistých situací (specifické bláto, kopec, terén…) jsem i na hodně dobrých V brzdil snad i prstama na nohou a svěračem k tomu a stejně to efekt moc nemělo. Zatímco na dobré hydraulice tohle odpadá – sestava dobré hydry/kotouče/des­tičky – brzdí skoro hned i mokrá nebo od bláta. Pokud ne, není to dobrá soustava :)

                        0 0
        • Eseker  

          Jsou asi naddimenzované, ale určitě lepší než kdyby to bylo naopak. Přijde mi to trochu na flexení, jak by řekli dneska puboši, ale vypadá to prostě pěkně..

          3 0
          • virtualcop  

            Přesně – mám gravel se čtyřpístkama – kdo jinej to má? :)

            Ale good – je to tím pádem trochu jednorožec a brzdy nebudou nejslabším článkem celku… :)

            0 0
            • TK75  

              jen aby…me teda jednoduchej dvoupistek funguje lip nez ctyrpistek…ten v zime tuhne a taky tlakuje

              1 0
              • virtualcop  

                Jak kterej, jak co a kdy – sám jsem tady mnohokrát psal, že to, že je to čtyřpístek, automaticky znamená, že to musí nutně a za všech situací lépe brzdit. Respektive, že jsou dvoupístky, které prostě brzdí lépe, než nějaké čtyřpístky.

                Ale Hope RX4 bych se nějak nebál, že to nebude brzdit dostatečně :)

                0 0
          • Kouba_2005  

            Na flexení jsem se teď musel zeptat dcery :-D … mně se ty brzdy prostě líbily už na tomhle Davidově stroji takže jsem poptal a David dodal tuto krásnou skvělě zpracovanou bižu. Ano, je to overkil a GRX třmeny by stačily jistě taky (Sram třmeny jsem nechtěl ani za nic), ale ty zase nekamarádí s DOTkou. A DOTka je zas podmínka bezdrátového AXS, takže plán byl od začátku takovýhle. Stejně tak kombinace pohonu, past vedle pasti :-) No, dopadlo to jak dopadlo, na té konvi to funguje a konev šetří vodu :-)

            Jen teda mohli udělat v barvě i tu převlečnou matku třmenu, ale ta je myslím nerezová, takže zřejmě složitější – nevím.

            0 0
            • jIrI___  

              Z jakého důvodu Sram třmeny ne?

              0 0
              • Kouba_2005  

                Obecně mám k Sram brzdám nějakej odpor, na žádným kole mi zatím nebrzdily třeba jako Shimana. Je pravda, že jsem vyšší řady nezkoušel, ale ani to nemám v plánu :-) Tak jako mám blok třeba na Chorvatsko – prostě tam nepojedu, i když si to všichni chválí :-) Neumím to vysvětlit :-)

                2 0
                • jIrI___  

                  Jo, tohle se dá pochopit :). Já byl na Shimano pákách z těch RX4 třmenů trochu zklamaný – chod mi přišel houbovitější (čti lépe dávkovatelný :) ) než s origo třmeny GRX, v brzdném účinku jsem rozdíl nepoznal, takže na Sram páky jsem je po těchto zkušenostech už ani nezkoušel. Ale wow faktor byl samozřejmě úplně někde jinde, ty Hope třmeny vypadají prostě fakt pěkně :)

                  0 0
                  • Florenc  

                    Dobře že to někdo popsal s vlastní zkušeností. Záměna takového třmenu nemá benefit, ty 4 pístky potřebujou k pohybu 2× víc kapaliny a tedy 2× větší píst v páce. Hydraulický poměr ploch pístů si musí odpovídat

                    0 0
      • Florenc  

        Myslíš, že holka bude chtít modré kolo?

        0 0
        • 123J  

          Proč ne, víš kolik holek má radši modrou než nějaký červený hnus?

          0 0
        • AndyJahodova  

          Náhodou je ta modrá pěkná, líbí se mi, jak je kolo pěkně vyladěné do jedné barvy, včetně těch ventilků… Ale červená od Specialized je asi bezkonkurenčně nejhezčí barva :)

          0 1
          • TK75  

            manzelke mela z grevlů nejradsi Ronina (author) cerveny ocelak…jezdil pekne, barva taky

            0 0
      • Eseker  

        slečna je někde od Brna a chce mít asi garančku, servis, zkoušku kola v okolí, těžko si pojede pro kolo na západ Čech

        0 0
        • káňa  

          By sem mohla hodit svou fotku ala Dívky a kola, dostala by třeba slevu a doživotní servis zdarma :)

          0 0
          • Kouba_2005  

            To je klidně možný, cena není pevná :-) A ku Brnu se v blízké době stejně chystám :-)

            0 0
    • cyklista86  

      S rozpoctem 70 tisic se divat i na kola s hlinikovym ramem trochu ulet ne..

      0 0
      • AndyJahodova  

        Já nevím, nikdy jsem na karbonu nejela, takže nedokážu posoudit, jestli je o tolik lepší než hliník.

        0 0
        • jIrI___  

          S největší pravděpodobností nepoznáš rozdíl. Pokud uvažujeme kola za stejnou cenu, tak bych spíše sáhnul po lépe osazeném hliníku než po karbonu se základními komponenty.

          0 0
          • cyklista86  

            Duse toho kola je ramovka. Zbytek jsou komponenty. Takze za 70 tisic bych sel rozhodne do karbonu a hlavne aby ta geometrie sedela. Lepsi kola se muzou koupit pozdeji vzdycky a stara nechat do sracek na zimu..

            5 0
        • Fazzy  

          Osobně bych na rozdil od jiriho sel jednoznacne cestou karbonu. Jednak v hodnote 70 nebude tak spatne osazenej, aby bylo potreba to osazeni menit, ale hlavne bude to kolo pravdepodobne lehci, komfortnejsi a predevsim opravitelny. Pokud praskne hlinikovej ram, at uz z duvodu vyrobni vady nebo nehody, tak ho muzes zahodit. Karbon je pomerne snadno opravitelnej. Bavit se o kole za 30–50 tis, tak ok, ale za 70 bych si na hlinik ani nevzpomnel :)

          6 0
          • virtualcop  

            Jenže těch ± 70k je fakt cenová kategorie, kde buď dobře osazenej hliník, nebo průměrně osazenej karbon (samozřejmě dle výrobce a požadavků), ale prostě je to tak – relativně bezkompromisní kousky začínaj až za cca. 100 litrama..

            U silničky bych jednoznačně doporučil taky karbon (tam ta výhoda komfortu a menší váhy karbonu bude skoro jednoznačná), zatímco u dnešních gravelů opravdu do terénu už ten karbon má spíš jen výhodu lehce nižší váhy a případně té opravitelnosti – některé modely karbonových gravelů jsou jak rám, tak vidlice větší „kostitřas“, než obdobnej model v hliníku.

            0 0
            • TK75  

              na co resit opravitelnost, kdyz existuje zaruka

              1 0
            • Fazzy  

              Je to tak, přesto má většina těch levnějších karbon gravelů různý variace GRX atp. což teda nepovažuju za něco, co by mělo někoho limitovat nebo vést k myšlenkám, že si radši nepřiplatil.

              A opravitelnost já osobně uvítám, protože nejsem typ, co mění kolo nejpozdějc každý dva roky jako řada lidí tady. S tim kostitřasem, jak píšeš, se nepochybně najdou příklady, kdy to platí, ale obecně to asi tvrdit nelze. Hliník jako materiál pro výrobu kol, už je za mě prostě dávno překonaná věc a pokud vybírám kolo, který už se dá označit za dost drahé, tak nevidím důvod proč dělat v tomhle krok zpátky. Nehledě na to, že měnit postupem času osazení je obvykle výrazně jednodušší a levnější, než za dva roky koukat po novým rámu nebo rovnou celým kole. Ale nikomu to nechci cpát, říkám svůj názor.

              1 0
    • Chramy  

      Co třeba MMR 2×11 di2? Mají ale jen velikost S.

      https://www.newbike.cz/…ahite/d13885

      0 0
    • jacobo  

      zkus maxcursor. delaji kola sintesi flu, konfiguraci s nima domluvis.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.