Gravel Canyon Grail 7 vs Grizl 7 1by

18 nepřečtených
  • Regnialf

    Ahoj, přemýšlím o rozšíření vozového parku.

    Do užšího výběru dva kousky. Rád bych kolo využil i na bikepacking, jeden model má úchyty na vidlici druhý nemám. Nemám moc představu jak moc to je výhodné / nevýhodné. Váhám který model zvolit.

    Volba jednoplacky vs dvouplacky rozsah převodů je jasný, jednoplacka jednodušší, případně nějajk další důvody proč volit 1 nebo 2 placku?

    Případně kdybych volil carbonový kousek, jestli není problém s bagáží na rámu, nějaké rizika prasknutí apod.?

    Díky.

    https://www.canyon.com/…by/3468.html?…

    vs

    https://www.canyon.com/…-7/3093.html?…

    0 0
    • cyklista86  

      1.Grizl je primo model na bikepacking a Grail spis sportovnejsi, zavodni jezdeni. Ikdyz i plno zavodniku jezdi na Grizlu.. Takze Na bikepacking jednoznacne Grizl

      2.dvouprevodnik je lepsi na delsi jizdy po silnici, protoze si tam najdes idealni prevod. Jednoplacka je lepsi v terenu, kde nepotrebujes tak jemne odstupnovani prevodu. Takze jestli chces jezdit delsi jizdy i po silnici(treba se rozhodnes ze pojedes nekam x dni, kdy das treba 150km po silnici a pod..) tak bych bral dvouprevodnik. Jestli se chces motat jen nekde v terenu na lesnich cestach a pod.. s obcasnym, kratsim prejezdem po silnici, tak jednoplacka bude ok..

      3.karbon je urcite nachylnejsi na nejake mechanicke poskozeni. Jestli ma oproti tomu hliniku nejake vyrazne vyhody bude diskutabilni, ale kdyby penize nebyly problem, tak bych sel asi do karbonu.. Nicmene to jak to bude pohodlne a pod. zalezi stejne hlavne na gumach a tlaku v nich u toho celopevneho kola..

      7 0

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

        Akce GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

      • Regnialf  

        Díky moc za vyčerpávající info.

        0 0
      • pazda  

        Jen na to navážu. Mám Grail 6 AL a povedlo se mi dodřít rám až na hliník jen tím jak se mi navalilo bláto do zadní stavby. Mít karbon, tak nevím jestli by to nebylo na odpis.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Tohle řeším gelovou páskou na exponovaná místa. Při poškození stačí sloupnout a nahodit nový kus. Za pár korun spousta muziky!

          0 0
      • MirosPikos  

        Libí se mi mimo jiné bod 3. Takhle nějak mi kamarád, co mi teď půjčil testovačku, zpochybňoval význam kartonového rámu a vidlice. Z endura vím, že tlak v pneu je alfa omega všeho spíše než super citlivá vidlice nebo tlumič. Jinými slovy, i sebelepší tlumič/vidlice jde zabít špatným nafoukáním pneu. Analogicky i špatně nafoukaný pláště na gravelu vymažou pohodlí kartonového rámu, vidlice, potažmo výpletů.

        0 0
      • jIrI___  
        1. Rozdíly v geo jsou u Grailu a Grizlu zanedbatelné (aspoň teda u karbon modelů), ale Grail mi přišel při jízdě pohodlnější.
        2. Souhlas.
        3. Nesouhlas, mechanického poškození karbonu bych se bál v době před patnácti lety, technologie pokročila. Oproti hliníku se případná prasklina dá relativně levně opravit, hliník můžeš hodit do šrotu. Opět ale napíšu ten svůj nepopůlárí názor – pokud bych si v případě Grizlu měl vybrat mezi karbonem s horším osazením a hliníkem s lepším osazením, beru hliník, protože ten karbon u Grizlu je svinsky tuhý a oproti hlníku nepřináší nic víc než o pár gramu nižší hmotnost (to se ale nedá zobecňovat na další modely/výrobce).
        3 0
        • cyklista86  

          Ale ja nic nepsal o lepsi nebo horsi opravitelnosti. Ja psal o tom, ze je karbon nachylnejsi na mechanicke poskozeni. Proste trochu tu trubku prohnes treba narazem sutru a neresis to jezdis dal. U karbonu jakekoliv naruseni(hlubsi nez jen lak) jsi minimalne znepokojen a premyslis jestli to je nebo neni nejaky zavazny poskozeni. Protoze netusis jak jsou zrovna v tom miste ty vrstvy udelany a pod..

          0 1
        • Singlespeed  

          Nezbývá než souhlasit. Hliníkový Grail je pohodové pohodlné kolo i s 32 mm plášti. Grizl karbon je tvrdý i s 45 mm gumama.

          1 0
        • MirosPikos  

          Nastává pak otázka v případě souboje AL vs. CF, konkrétně u Canyonu, jak je na tom s kvalitou. CF rámy myslím ok, ale AL rámy úplně ok nejsou. Nebo je to v případě gravelů, obecně kol bez zadního pružení, ok? Nechci se hádat, pouze se ptám.

          0 0
    • Kos_CZ  

      Je to už staré téma, ale já jezdil s bagáží na Canyon Ultimate a žádný zásadní problém s tím nebyl…

      0 0
      • cyklista86  

        To sedlo s kopce je úlet. Na tom bych nevydržel ani půl hodiny.

        0 1
        • Kos_CZ  

          Nó, to sedlo bylo takhle proto, že jeho nevhodným nastavením jsme si přivodil velmi krásnou nejenom erektilní dysfunkci, ale totální necitlivost – visel mi tam jak mrtvý klacík, takže jsem potřeboval dojet a současně ulevit svému rozkroku. A ne, nijak hrozně to neklouzalo – to sedlo je o cca. 4 stupně dolů oproti původnímu nastavení.

          0 0
      • Tomcat  

        Když to vidím tak chápu ten FollowMe Tandem…

        0 0
        • Kos_CZ  

          Vezl jsem toho o něco víc – kompletní sadu oblečení, návleky proti dešti na ruce nohy a tretry, nepromokabou bundu a kalhoty, kleště na pneu, nějaké potraviny a toaleťák v brašně vzadu, powerbanku, kabely, kameru, selfie tyč a držák, krém na prdel pod rámem, drobné věci jako lepicí sadu, prachy a pár drobností na rámu, náhradní duše a nářadí pod spodní rámovou trubkou a operativně nějaké mlsy, bagetu atd. v pytlíkách na řidítkách.

          0 0
          • Singlespeed  

            Selfie tyč + kamera = základní výbava bikepackera. To ostatní není až tak důležité :-) .

            2 0
            • Kos_CZ  

              On je ten závod docela drouhý, tak zatímco Cimrmani mají míč proti trudomyslnosti, já si vozím GoPro a Insta360X2 a bavím se filmováním. Zaměstná to hlavu, což se na dlouhých nudných úsecích celkem hodí.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.