• covby

    Zdravím, řeším dilema. Konec sezony se blíží a slevy se pomalu objevují, přemýšlím o novém biku. Měřím 186 a mám 78 kg, doteď jsem jezdil GT Avalanche 1.0 v XL a docela mi to vyhovovalo, ale poohlížím se po něčem svižnějším a hlavně lehčím. Po karbonu nějak zvlášť netoužím, takže se koukám po hliníku a do hledáčku mi spadli tyhle dvě kola:

    Giant XtC 1

    http://www.bikebros.cz/…12–1799.html?…

    nebo

    Scott Scale 40

    http://kola-scott.cz/…012-scale-40

    Vím, že Scale má lepší osazení, zato XtC se mi vzhledové líbí více a zkusil bych i pořešit nějakou výměnu komponentů v shopu za lepší..např kliky, brzdy. Na obě kola jsou hodně slušné ohlasy, co jsem se dočetl..

    Ješte bych se chtěl zeptat na velikost, protože geometrie je samozřejmě jiná než u Avalanche..

    Anketa: Giant XtC vs Scot Scale 40

    9x
    41%
    13x
    59%
    0 0
    • mr.antik  

      Záleží jak moc to chceš tunit, sice se říká, že dobrý rám je základ, ale u MTB bohužel dost dělaj i komponenty. Vůbec bych za podobné prachy neváhal a šel do tohodle:

      http://www.bike-discount.de/…sin-6–0.html

      0 0
    • Azmir  

      Já ti nevím, ale když už chrtí HT v téhle ceně, tak jednoznačně carbon, budto už postnutý radon, možná by se dal vyhrabat Haibike nebo i něco jiného ve slevě nebo klidně i nové z bazaru, třeba to sledovat.

      0 0
    • siafu  

      kolem 30 tisíc už by se dal sehnat karbon – z těch levnějších by mě zaujal asi Haibike – nebo aspoň moje volba by už v této cenové relaci směřovala ke karbonu

      0 0
      • covby  

        Po karbonu nějak moc zvlášť netoužím, spíš se toho bojím.

        Nemám závodní ambice a představa, že to někde v lese položím a puknu rám mi celkem ježí vlasy. Přeci jen hliník jvíce blbuvzdornější…

        0 0
        • mr.antik  

          Zas tak dramaticky bych to neviděl, tyhle levný karbon rámy nejsou žádné skořápky s hmotností pod kilo.

          Jinak za 30 je i Alu Radon, Sid, komplet XT, akorát má nějaká šmejdská kola na XT nábách, což bych obratem vyměnil za za RM5 (nebo lepší) a bude pěkná raketa pod 11kg s pedály.

          http://www.bike-discount.de/…ace-7–0.html

          0 0
          • covby  

            tahle značka je pro mě ovšem naprostá neznámá…

            0 0
            • mr.antik  

              Jasně, není to žádné značkové terno, oni v podstatě dělají jen pár modelů rámů, barev, žádný masivní marketing, jdou čistě po ceně.

              Tahle řada na rámu ZR Race vypadá narozdíl od levnější ZR Team velmi pěkně. Není to postavené jako drahé kolo na nejlevnějším rámu, prostě takovej střed, kvality bych se rozhodně nebál, případné reklamace taky ne.

              Měla by to být sesterská značka od Cube určená pouze pro přímý prodej, koupíš jen na internetu.

              Konkrétně tento model není opravdu nijak ošizen, vybíral jsem ho pro tátu, bohužel taky je stará škola a nevěří karbonu (je fakt že občas vozí kolo vlakem, tak tam by to mohlo trošku trpět)

              Komplet XT, doplňky Syntace, jen kola a gumy mi přijdou horší (vzhledem ke zbytku, rozhodně ne oproti konkurenci).

              0 0
    • marek_K2  

      Alebo hlinik Hai v slusnej vybave(o dost lepsej ako giant a scott)

      http://www.haibike.cz/…rc-2012.html

      http://www.haibike.cz/…rx-2012.html

      To uz sa musis rozhodnut sam ci chces bike lahsi s rebou a mixom komponentov alebo foxu a deore XT na hliniku.

      0 0
      • Bysto  

        rozhodne radon, vyzerá najkrajšie, je najľahší, nemá viac menej slabé miesto a hlavne má aspoň normálne gumy ( to sú strašný ojebávači v tom haibiku, cely bike na XT-čku a oni tam daju performance gumy :-/ )

        0 0
        • siafu  

          gumy jsou asi to poslední, co mě při koupi kola bude zajímat…

          0 0
        • Nikovlas  

          Rozhodně je třeba počítat, že je tam na gumách 1000 Kč rozdíl…

          0 0
        • Azmir  

          Můžeš mi vysvětlit co je na Performance gumách tak špatného? Ted se v tom nějak neorientuju.

          0 0
          • Milvus888  

            1+

            0 0
          • JakeF  

            Nejsou trojsměsový, takže fungujou hůř než EVO, i když na pohled vypadaj stejně.

            0 0
            • Azmir  

              Takže performance jsou obyčejné kevlary nebo k čemu se to dá přirovnat. Nebo něco mezi EVO e kevlarem?

              0 0
              • JakeF  

                Kevlar/drát je pouze materiál patky, ten má vliv akorát na váhu a nasazování pláště, ne na jízdní vlastnosti. Je to prostě nižší verze, kterou dělaj celou z jedný univerzální směsi a nevyužívaj pro různý části jinou směs s vlastnostma potřebnýma právě pro tu konkrétní část, jako EVO.

                0 0
                • jIrI___  

                  Mně připadalo, že NN Performance na předku podrží míň než RaR Evo…

                  0 0
                • Azmir  

                  Vím že kevlar/drát je pouze materiál patky, ale většinou pláště mají různé cenové kategorie jako drát → kevlar → nějaký lepší kevlar → a pak třeba evo verze. Ok dík za vysvětlení.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Performance verze jsou minimálně pro 2013 už dvousměsové. Teď si nejsem jistý jak to bylo pro 2012 (2011 byly určitě ještě jednosměsové).

                  To je pořád oproti pacestar trojsměsi nezachrání (ono bůhví co to je za levnější dvousměs), ale už to bude lepší.

                  U RaR je další rozdíl, že performance verze je 67tpi (i když snake skin a double defense EVO taky).

                  Pro koncový prodej pak žádná jiná než performance a EVO řada už není (tedy RaR v drátové verzi už teď vůbec neexistuje, tam už jen Rapid Rob, který je navíc jen jednosměsový).

                  0 0
    • 159753  

      toho gianta nabízím v jakékoli velikosti za 26500 kdyžtak se ozvi..

      nebo doporučuju XTC Composite 3 za 32 a nějaké drobný..karbec je fakt karbec..

      0 0
      • epsilon  

        nejakou silnici kolem dvacky nemas ? :D .. kdyz tak mi napis na mail

        0 0
      • Milvus888  

        nemas nakyho fulla 29 ? :)

        0 0
        • 159753  

          podle mě full 29 je už přehnané kolo..buďto 26 full nebo 29 karbec..29 full podle mě nemá význam a popravdě jej sehnat nedokážu..ale jinak docela dost..Giant Anthem, Trance, Glory..

          0 0
      • Dzakub  

        Pošli mi taky nabídku na mail. Nechce se mi věřit, to xtc composit stojí tak 80…

        0 0
        • Azmir  

          Když se ti nechce věřit tak si to zadej do googlu, od 35 se dá sehnat, pokud ti ho tady někdo nabídne za 32, tak je to dobrá nabídka, ale pořád mi ten radon přijde lepší.

          0 0
          • JakeF  

            Fakt mám pocit, že absolutně podceňuješ základní komponent kola – rám. Kolo není o tom, co je na něm navěšený za řazení apod, dokonce ani o tu vidli tolik nejde. Rám a kola jsou základ…

            0 0
            • jIrI___  

              Ale taky to není o tom, co kdo nalepí za nápis na rám :)

              0 0
              • 159753  

                no zrovna myslím, že rámy karbonové od Giantu nejso jen o nalepení nálepky..

                0 0
                • mr.antik  

                  To určitě ne, ale Composite je základní řada pro ty nejlevnější karbon kola.

                  0 0
                  • 159753  

                    jo, to mi říkat nemusíš..ale zeptám se jinak..seděl jsi někdy na tom kole?

                    0 0
        • 159753  

          meil jsem v profilu nenašel..pisni jej sem a napíšu..

          0 0
      • tomc  

        Nemáš XTC Composite 29er v „S“ velikosti?

        0 0
    • Dzakub  

      Mám XTC- teda sice model 2011, ale to se tolik nezměnilo. Kolo to je samozřejmě sportovní

      • dobrá geometrie, kolo je dost dobře ovladatelný v terénu

      Poměrně lehký rám, samotný kolo váží asi 11 kg

      Dobrá vidlice od Foxe, jsem s ní maximálně spokojenej.

      3*10 mi na maratony a takový sportovnější ježdění vyhovuje- je tedy nevýhodnej na XC ,ale to v podstatě nejezdím. Vyměnil jsem tác 42t na 44. V mírných sjezdech po asfaltu je to pohodlnější, při 45 km/h máš zhruba ideální frekvenci- při 42 už to bylo na mě rychlý…

      • Tohle má už brzdy od Shimana, ale moje mělo od Avidu- elixir 5 stál zastarou bačkoru, často se to rozeštelovalo atd. Nic moc cit v nich- vyměniljsem po roce za Shimano xtc- bez problému, lepší vlastnosti

      Má to pro většinu XC jezdců úzký řidítka (58 cm), už jsem dal širší.

      Zlobil mě držák na sedlo, v terénu se občas povolil- koupil jsem za 100 přípravek na karbonové díly, který vytváří tření- vyřešeno.

      původní pláště Maxxis- nic moc, pro sportovní jízdu příliš hrubý.

      Zkusil bych asi Scotta… ale nabídka dobrejch kol za 30–35 je velká.

      0 0
      • kubad  

        pod 11kg ma moje ocelova 29" s odpruzenou vidlou :-)

        0 0
        • Azmir  

          ale cenově je úplně jinde avotomtoje. ;-)

          0 0
        • Dzakub  

          Nechce se mi věřit, ocel pod 11 kg?

          0 0
          • kubad  

            10.7kg presne :-) a mam ji v prifilu, nic ultralehkeho tam neni

            0 0
            • Bysto  

              teraz klameš ! ;), v profile máš že 10,6 a okrem tažkých ráfov, tam nič ťažké nevidím. A hlavne je tam trošku cenový rozdiel, však len tvoj rám so sedlom museli stáť toľko čo je tazateľov rozpočet ;)

              0 0
              • kubad  

                jen sem reagoval na větu že 11kg je slušná váha u kola s karbonovým rámem :D

                a na Nineru sou XTR pedály oproti profilu proto těch 100g nahoru

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.