• libisenuj

    Ahoj, kvůli výraznému posunu v druhu terénu, který jezdím a hodlám jezdit, zvažuji přechod z Trenla 27,5 na Anthem 29. Projel sem si jak Anthem 29 tak Trance 29, ale jen krátce. Chtěl bych něco lehkého, rychlého, ale zároveň pohodlného na výjezdy 60+. Mám rozbitou krční páteř, na těžký terén a technické traily už nemám koule, ale mám trošku obavu z příliš sportovního posedu na Anthemu.

    Trance 27,5 2014 má Stack 590 a Reach 440, Anthem 29 Stack 594, Reach 455. Předpokládám, že počet podložek bude zhruba stejný u obou kol. Určitě bych dával vyšší řidítka (30mm). Při testování Anthem 27,5 v roce 2014 jsem ale žádné potíže s krkem neměl (cca 4 hodiny v sedle), a ten je o dost nižší. Dokáže někdo poradit? Někdo, kdo na těch kolech jezdí nebo testoval podobné geometrie?

    Přijde mě zbytečné kupovat na polňačky a lesní cesty těžkého Trencla, který by mi ale geometrií seděl v pohodě.

    Díky

    • libisenuj  

      Je mi jasne, ze je to asi individualni…poradi nekdo, jestli se vyplati cenovy rozdil 7tisic, mezi temi dvemi koly a nazor na osazeni bajku. Predem diky.

      Bude rozdil v „lehkosti“ jizdy hodne vnimatelny proti Trencu29?

      https://www.giant-bicycles.com/…9-2-nx-eagle

      https://www.giant-bicycles.com/…them-29-1-ge

      • my_dudesty  

        Na Anthemu a Trancu (jen 27, oba 2018) jsem seděl jen velice krátce, ale ten Anthem mi přišel, že letí jak vítr ;) delší trasy s minimem terénu bych raděj určitě absolvoval na Anthemu. Trance 29 má míň zdvihu než 27, ale jakou má geo netuším.

        Z těch dvou uvedených je asi nejzásadnější rozdíl kazeta – 11–50 u NX a 10–50 u GX z toho vyplývající ořechy std/xD. Zrovna na Anthemu mi ten 10z pastorek přijde dost užitečnější než třeba na nějaký EN full.

        Jinak tlumič a vidla na tom dražším mají doladění pomalé komprese v open módu a vidla FIT patronu + 3 polohy open/climb/firm. U levnějšího máš na tlumáku jen ty 3 polohy a na vidli plynule uzavíratelnou pomalou kompresi na GRIP patroně. Já bych asi už kvůli těm převodům šel do té dražší verze.

        • libisenuj  

          Ja se taky lehce priklanim spis k verzi 1. Nejhorsi je, ze mam moznost mit za krasny love jeste tohle:

          https://www.google.com/search?…

          A z toho uz su uplne jelen…

          Zmenil se uplne styl a profil toho, co jezdim. Anthem me nadchnul „lehkosti“ jizdy, teleskop.sedlovku ted vyuzivam, ale kdybych ji nemel, nic by se nestalo.

          Ale mam pochroumanou krcni pater a mam trosku obavu z uhlu hlavy vuci zemi, jestli posed na Anthemu bude brutalne jiny nez na Trenclovi. …

          • Nutribird  

            Pokud to máš za super cenu ber.

          • my_dudesty  

            Než ten karbon, to bych raděj vzal asi ten lepší hliník. Oproti němu s karbonem přijdeš o 1 rychlý i pomalý převod a tlumení stejné, jako na té levnější hlíně. To by mi za to asi nestálo.

            Ad geo bohužel neporadím..

            • libisenuj  

              Cenovy rozdil mezi 1GE a Advanced 1 je cca 5tisic…na hliniku bych nemusel vymenit vubec nic na karbonu jsou karbon kola, ale pohon 1×11 a menil bych asi brzdy…i tak me to prijde jako dobra cena…?

              • my_dudesty  

                Ajo, tam jsou karbon kola, tak to je fajn, to bych asi taky radej sel do Advanced. Brzdy jsou ok.

    • snas89  

      Anthem je super, pohodlny, rychly kolo.

      Tlumic skvely ba drobny nerovnosti (zada).

      Sel bych do nej. A jestli najdes penize navic tak verze advanced pro.

      • libisenuj  

        Uz su dost pres limit i s advanced. Je za velice prijemny love, s karbon kolama. To me dost laka. Na stribrnym bych nemenil nic, na karbonu brzdy…

        • Tomkac  

          mám anthem 29er 2 rok 2018 na hliníku… nahodil jsem na to komplet xt a jsem velmi šťastný.. Měl jsem i Trance 27,5 2018.. Bylo to super kolo na traily a blbosti, ale na běžné vyjížďky s kámošema na běžných horských kolech to bylo pomalé i s mou (oproti nim) lepší fyzičkou.. Teď docela lituju, že jsem nějak nedal prachy dohromady na tu karbon verzi anthemu… pokud chceš cokoliv vědět napiš…

          • Tomkac  

            mám taky problémy s páteří.. na anthema jsem nahodil sedlovku s nulovým offsetem, abych nešlapal tupě a divně před sebe a zároveň abych nebyl tak natažený a záda si chrochtají blahem…

            • libisenuj  

              Dík za postřehy. Právě kvůli změně tras a obtížnosti chci přesednout. S Trencem jsem spokojený na max, ale je to zbytečné kolo, na moje jízdy. Mám po pádu z kola (2011) „vypařenou“ plotýnku v krku mezi 5/6 obratlem. Do SZ ti pošlu, za kolik můžu mít Advanced 1. Ještě si to chci půjčit na trasu, kterou jezdím testbajka. Ale to, co píšeš, dává naději, že by to měla být změna v pohodě. Mám trošku delší nohy na mou výšku (181cm), tak mě každé kolo trošku nakopává na řidítka. Já musím řidítka z flat změnit aspoň na rise 30. Možná zkrátím představec o 1cm. Tu sedlovku musím očuchat, při popojíždění kolem prodejny mě to přišlo v pohodě.

          • libisenuj  

            Ted jsem procital web a Advanced 1 pry vazi 11,1kg a hlinik GE ma mit 11,4kg, hlinik 2 ma s NX sadou 12,2kg…nevim, jestli za cenikovych cen ma cenu priplacet za v podstate jen karbonova kola…?

            • Tomkac  

              Pořád bych nepřemýšlel a vzal karbon… U hliníku bude problém právě s těma kolama.. Ten zadní tovární náboj Giant toho moc nesnese… Mám už asi čtvrté kolo od Giantu a vždycky to byl problém… Kdežto na těch karbon kolech je dt swiss.. Pokud jde o pohon, tak bych stejně taky radši blbuvzdornou jedenáctku XT než dvanáctku sram nx/gx..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.