Ghost Lector 3 nebo Epic comp 2015

62 nepřečtených
  • PepsiFanda

    Zdravím

    rozhoduji se mezi http://www.specializedkolokram.cz/…9-wht-m-2015 nebo http://www.ghost-bikes.com/…_WHITE_V.png

    Jezdím 60% silnice 40% polní a lesní cesty.Od 15 do 60km.

    Z nohejbalu dodělaná záda a kolena.

    HT mám víc asfaltu na cestě, lehčí,komplet XT(až na náboje a brzdy-ale prodejce by mi tam dal za stejnou cenu loňské brzdy XT) Možno dát karbonovou sedlovku pro zvýšení pohodlí.

    FULL pohodlnější svezení, ale bojím se cen servisu(dle prodejce ročně servis vidle a tlumiče cca 2.000kč, a dle stylu jízdy a najetých km jednou za dva nebo tři roky servis zadní stavby 3.000kč )

    Nevím jaký je rozdíl s brainem na silnici oproti HT.

    • snas89  

      Sevisu u Epica bych se nebál.

      Když bueš poctivě dodržovat údržby, vydrží čepy hodně a zase tak drahý to není.

      Zadní tlumič se na servis posílá. Mě stál jeho servis 2 200.

      Poměr cena výkon bude lepší u Ghosta, ale já bych už nechtěl nic jínýho než fulla.

      Jne zvaž, jestli je potřeba kupovat hliníkovýo epica. Brzdy XT určitě chtěj.

      • PepsiFanda  

        Proč zvážit epika v hlíně? Váha, nebo jestli ho vůbec využiju? Nebo radši pošetřit na comp carbon?

        A jak jede po asfalhu, houpe se brain?

        • snas89  

          Já to právě myslel naopak tak, že si myslím, že epic na hlíně je škoda..když u, tak radši karbon.

          Ten skok s penězma nebude tak hrozný (dají se taky sehnat loňský).

          Jestli máš problémy se zádama tak rozhodně full (jak jsem psal, nic jinýho už nechci:) )

          • roman II  

            Mlok by to rozporoval že full až tak moc záda nešetří

            • MlokCZ  

              Tak určitě záleží co přesně se zády má a nebude to platit univerzálně.

              Když ale čtu, že má problém, jak ho teď HT občas kopne a že to je děs, tak pro něj na záda bude určitě lepší full.

              HT může mít nějaké výhody pro záda pouze za předpokladu:

              • nesedím na HT v sedle jako pecka, takže žádné kopání do zad není (už si ani nevybavuju, že bych v posledních letech na HTčku dostal pecku do zad)
              • HTčko jede lépe ze sedla (než jakýkoliv full včetně Epicu, i když samozřejmě u chrtích full ten rozdíl není moc velký) a tedy díky tomu jezdím výjezdy daleko více ze sedla než na fullu
              • tím jak o mnoho více vstávám ze sedla se častěji mění poloha těla a záda nejsou tolik pořád ve stejné poloze

              Každý jezdí ale jiným stylem. Já jsem si u sebe v poslední době všimnul, že když beru HTčko, tak pak v terénu vstávám ze sedla výrazně dříve než ostatní v partě na HTčkách.

              Tím myslím např. rovinka a hraniční povrch, který je rozbitý jen decentně, takže žádné opravdu velké rány do sedla nejsou (aby už šel ze sedla v partě každý), ale spíš hodně drobnějších. Tedy někdo to ještě odjede v sedle a někdo ne.

              • PepsiFanda  

                Technika mě nic moc. Zamyslím se nad tím a zkusím jezdit dle toho co píšeš

                Děkuji

          • PepsiFanda  

            Fin je pro me strop 55.000 což je lonska hlína epic, carbon jsem nikde neviděl pod 70.000..... A to užje moc..

      • PepsiFanda  

        Na epicu me laka, ze bych po jízděnemusel byt tak dobitej jako na HT.

        A ze by kolena na tom byla snad lip… Občas, co me teď nakopne me 10 let stare HT je des…

      • ememem1  

        mas s brainom osobnu skusenost ze by si sa toho nebal? lebo ja sice tez ne, ale maju to traja kamosi co s nimi trocha obcas jazdim, a z toho co vidim by som sa toho teda bal kurevsky.

        • snas89  

          Duvod?:)

          • ememem1  

            ze sa im to furt sere a behaju s tym do servisu co neni ani lacne (citujem jedneho z nich – „za tych 5 rokov by som za opravy brainu mal uz aj cely taky lacnejsi bike“) a hklavne to dost sere ked sa to to dokurvi tyzden pred odjazdom cize druhy to vyriesil tak, ze ich ma dva a jeden jazdi kym je druhy v servise. treti sa uz prave kvoli neustalym problemom s brianom epicu zbavil aj ked inak si na nic nestazoval. stvrty kamos ich ma rovno dva, jeden doma a druhy na chate a ten neriesi nic. lenze on na to proste sere, takze ked mi ho raz pozical na preteky (zrovna som mal koleso v servise) tak nie len ze nefungoval brain ale v podstate ani tlmic.

            pre mna to bol dost dovod na to, aby som epic reps. biky s brainom s tazkym srdcom z vyberu vylucil.

            • PepsiFanda  

              Toho se bojím, aby nebylo kolo furt v servisu… A pak ty ceny(mám rodinu a kdyby se neco „vysra…“ tak se mi moc nebude chtít vrážet teď hned do kola aby jezdilo) Pošetřit a jednou za rok si udělat radost upgradem a ne opravou…

            • Rubi  

              porad dokola omilas tu stejnou pohadku uz x let, by me zajimalo v kterem roce tohle vzniklo…

              • ememem1  

                a ty vies co ? mas spesl?

                btw ja hej aj ked nie full a je to sice super bike ale „ma to svoje muchy“:

                http://www.bike-forum.cz/…ic-comp-2015#…

                • Rubi  

                  s-works epic 2013, s tlumicem nebyl jediny problem, ani s brainem, po prvnim roce byl na preventivnim servise a stalo me to 1500… ale jinak bezproblemove kolo, teda krom lozisek ve stredu BB30, ten menim casto, ale to je tim systemem

                  pak mam jeste cruxe a ten je vklidu, na tom se nema co pokazit

            • racek_chechtavy  

              chtelo by to napsat o jaky rok se jedná…bo ted uz más dalsí generace brainu a jestli s tím bojuje 5 let, tak to asi zádná z posledních nebude.

              Za sebe nemám zádný problem + dalsích 5 lidi z okolí co maj epic

              • ememem1  

                to jedno kde si kupil druhy brain je predminulorocny top s works stump za 10 litrov, ostatne su tak cca 5–6 rocne.

            • snas89  

              tak to máte asi nějaký slabší ročník?:)

              Já v pohodě, známí okolo mě v pohodě. Lidi okolo mého servisu taky v pohodě.

              A to mám na kole dva brainy (vpředu i vzadu).

              Letos mě stál repas a servis tlumiče 2200, což myslím, že v týhle cenový kategorii není vůbec přehnaný a dá se to akceptovat.

              • ememem1  

                to je super. ked mas take biky doma dva tak vyplajznut za servis kazdorocne minimlane 5 litrov je dobry kauf. servis reby si urovis doma za 5 euro a klasicky tlmic fox bol v servise za asi 7 rokov co ho mam raz. medzitym som ho zo dva razy rozobral a zistil ze kym funguje je akykolvek preventivny zasah uuplne zbytocny tak som to robit prestal. ale kazdeho vec. a to este nehovorim o skvelej zohnatelnosti nahradnych dielov na speslacke brandove produkty ako napr. kolesa roval kedze to sa cenovej kategorie na ktoru sa pyta zakladatel threadu netyka. vydrzal som s nimi asi pol roka a potom isli do bazaru. ale kazdeho boj.

                • snas89  

                  Když koupím kolo, ketrý je normálně s cenou přes 150 000, tak proště počítám s tím, že něco bude stát i jeho udržba ne?

                  Až bude třeba, nechám kola přeplést na dt swiss náboje. Navíc v té cenové kategorii, kde se zakladatel ptá se vůbec nevyskytujou karbonový rovaly. Odjezdí něco na tom co tam je a pak kdyžtak dá jiná kola.

                  V podstatě jediný, čím jsi u epica vázanej na spešla je tlumení a teleskopická sedlovka.

                  Cepy v případě dobrý a poctivý udržby vydrží i několik let.

                  Nevím, co v tom vidíš za vědu.

          • PepsiFanda  

            Můžu s zeptat na systém Brain?

            Jestli jsem dobře četl recenze tak už jen 4 polohy, kdy jedna pobere jen největší hupy(závod a asfalt) až po poslední, kdy by se měl „houpat“(celodenní vyjížďky). nebo jsem pochopil úplně blbě?

        • creater  

          Ja mam na epicovi najeto asi 5 tisic a o brainu z hlediska udrzby vubec nevim, ja bych se toho teda nebal :-)

    • roman II  

      Lector

      • PepsiFanda  

        A jak je to s pohodlím? Testy mam načtené… Jen by me zajímala zkušenost uzivatele

    • marek_K2  

      Co ja viem , mne uz HT vadi aj na ceste. Obcas nejaka jama, nerovny asfalt. Teraz som bol prevetrat kolegovu 29ku a HT by som uz nechcel ani na to co chces jazdit ty, skor na tie nase cesty je 100full ideal:-) , s brainom uplny ideal.

    • MartinM  

      L3

    • Chlebovnik  

      Upgrade z Deore M-615 na XT není nijaké významné vylepšení. Už i Deore brzdy mají dostatečný brzdný účinek a spolehlivost. Místo toho bych primárně řešil spíš tu karbonovou sedlovku, po ní lehčí/tužší záplety, a pak už je to víceméně na tobě (vidlice, 1×11, apod.)

      • PepsiFanda  

        Ok, děkuji,

        ještě popřemýšlím a podiskutuji s prodejcem.

      • wego1991  

        S těmi brzdami nesouhlasím. Měl sem 615. Teď mám na novém kole slx (XT jsou ještě o verzi výše) a rozdíl je pro mě velký co se týče brzdného účinku. Mám 105kg plus hadry a batoh. Tazatel nepíše kolik váží a chápu, že pro jezdce kolem 70kg ten rozdíl nebude tak markantní jako u mě. Ale pokud má kolem 100 a více za mě určitě připlatit i za brzdy.

    • hannawald  

      Pokud jezdis asfalt a lehci teren, jak pises, karbon ht bude ok. Pohodli dozenes 2,2 plasti bezdusaky na rozumny tlak. Nebudes se muset o kolo tak starat, to se taky pocita.

    • creater  

      V Peksportu ve Vršovicích maji nějaký výprodej ted, carbon epic za 59,ale velikost M, nevim co potřebuješ ty :-)

      • PepsiFanda  

        Tam jsem se byl kouknout na jinou testovačku(tohoto jsem si boužel nevšimnul), byla tam větší sleva, ale dle popisu na kolenakopnutý zadní ráfek, asi na třech místech odřený lak. Když vyjde čas tak se zajedu kouknout. Ale testovacích kol se trošku bojím…Nevím jak se s nima jezdilo…

        • hannawald  

          Za tu slevu to asi stoji se na to mrknout:) Tohle je dobry tip. Kdyz Ti to nebude po case sedet, prodejni cena Speslu na bazaru je dobra.

        • snas89  

          Tak samozřejmě, ře se s nima nikdo nemazlil:)

          na druhou stranu menší oděrky na rámu nevadí, navíc záruku na kolo máš tak jako tak.

          myslím, že na testovačku nedávají doživotní, ale jen rok, nebo dva. ALE: kdy měl být nějaký problém s rámem, tak jej odhalíš během záruky.

          Co se týče komponentů, je to spotřebák a stejně budeš časem měnit.

          tahle sleva na karbonovýho je super, určitě tam utíkej a vyzkoušej:)

          • hannawald  

            ja uz kupoval testovacku 2× a nikdy to nebyla zadna tragedie. Mozna se s tim nekdo nemazli (jako ze se svym kolem bys jel jinak? Mozna co se tyce retezu, kazety..ale neco co by melo vliv na ram, pruzeni?), na druhou stranu to zas ma dobry pravidelny servis a zadny tragicky najezdy na tom nejsou.

            • snas89  

              Spíš jsem to myslel tak ,že někdo během testu veme epica na vyloženě technickou a skákavou trať, kde to bude dostávat zátež jako v běžným provozu na xc ne.

              Prostě z toho udělá na testování tanka, jestli se mu osvědčí geometrie i na techniku :)

              Ale jinak jak říkáš.

              • Rubi  

                vetsinou kdo chce skakat, tak netestuje epica, ale jako urcite se jich par najde :)

                • Breakpain  

                  Většinou… já jsem pěkně nevděčný tester O:-) víš jak … na svoje jsem opatrný, ale " z cizího krev neteče". Né že bych to házel ze skalky, ale nějaké dorazy tlumiče a vidlice … :)

      • PepsiFanda  

        Zítra se na ně jdu podívat, tak uvidím…

      • PepsiFanda  

        Mám 178 cm a rozkrok 80 cm, tak Mko snad v poho bude…

      • PepsiFanda  

        Tak Mko male, takže Lector 3, jiného Epica comp carbon jsem v teto cene nenasel…

    • bradek  

      Jeslti víš, že budeš jezdit hlavně po asfaltu, můžeš dát na HT odpruženou sedlovku, na záda to pomůže (od tý karbonový bych si zase tak moc nesliboval). Na druhou stranu full bude určitě pohodlnější a může se stát, že s ním začneš jezdit víc v terénu, protože ted třeba jezdíš po silnici hlavně kvuli tomu, aby to nedrncalo.

    • Metalcane  

      Nedovedu si představit Lectora s odpruženou sedlovkou :D

    • danny.key  

      Musím říct že epic je ze své podstaty závodně nastavené kolo, jak na něj se dnes padne ti perfektně do ruky pokud máš rád delší posed. Pokud máš rád pohodičku a uvolněný projížďky tak bych šel do Fulla ale někde jinde. Já měl Erica v karbonu než mi ho ukradli a super ale jako kolo je to proste dělaný víc na výkon ne na to si užívat jízdu a čumět po okolí. Na to jsem měl předtím allmountain vůbec stereo a super. Ale já rád honím kilometry a trochu valím a na to to bylo pomalý. Brain rozhodně bude potřebovat servis

      • PepsiFanda  

        Pokud bych se rocne vesel do údržby za 3tisice, tak v poho(myslím braina a cepy-proste za zadni tlumeni). Výměnu lanek a seřízení zvládám. Kotoucovky jsem nikdy nemel, ale snad by sel návod nekde dohledat, nebo se poptat,a nebo by třeba nekdo ukázaljak na ne…

    • RUSH  

      Já bych se Epica a servisu nebál. Je ale třeba rozlišit, jestli jezdíš na pohodu, nebo jestli plánuješ občas i nějaké závody nebo maratóny. Ty závody se mohou na nákladech na údržbu projevit docela výrazně.

      Jinak je opravdu na Tobě, co si vybereš a ani Epic v hliníku není špatná volba.

      • PepsiFanda  

        Závody me nelakaj…

        Občas sviznejsi jizda, jindy na pohodu, proste si jen uzit jízdu…

    • pierogross  

      Víš, ono je to těžké. Co člověk, to názor, stejně většinou dáš na momentální situaci… Ale to tady není na pořadu. Trochu se to bije. 60proc. asfalt – HT. Od 15 do 60km – v pohodě HT i full. Dodělaná záda i kolena – jednoznačně full, nehledě na peníze, peníze byly a budou, nebo nebudou, zdraví máme jedno. Jestli jezdíš do 60km, neřešil bych ani váhu, ani servis. Řešil bych jedno. Máš nějaká léta, není to moc, ale budou JEN přibývat. Už teď máš dodělaná záda a kolena. Mě je o dost víc, a záda i kolena mám díkybohu zatím vcajku. Ale dnes (vlastně včera) vpodvečer jsem se byl projet v chladném počasí po polně-lesní cestě s občasným šutrem, a juchal jsem si sám o tom, jaká to je pohoda houpat se na na těch nerovnostech, neřešit, zda to projedu tak či onak, v sedle nebo ze sedla. Asi chápeš, mám fulíka 29" 120mm a užívám si. Tak tohle za mě. Přeju mnoho km ve zdraví.

    • PepsiFanda  

      Tak v práci slušný zader, takže jsem se dlouho nedostal k vyzkouseni kol.

      Ale už pujceno a testováno. Poradne projet Lector, Trek, Cannondale a jak se mi nezdál epic, tak vyzkousen v Lku a padl nejlépe. Takže mam vítěze v big S(a to jsem nikdy Big S nechtěl:-). Z fin duvodu bude lonska hlina(cekat jestli spadne comp carbon 2015 pod 60 se asi nevyplatí…)

      • racek_chechtavy  

        nebudeš litovat :-)

      • Tencovozikmin  

        Taky jsem kdysi davno nechtel S a ted pokukuju po dalsim,kde budes kupovat? Jinak Lektor je nadherny a sel bych do nej klidne taky,ale prvni bych se svezl.

        • PepsiFanda  

          Lector se moc povedl, ale nesedl a když jsem se projel na fullu, tak už mi moc HT nevoní;).Jeste nevím, kde budu kupovat, kouknu na ceny a dle toho…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse