• MITY

    Ahoj, čeká mě koupě nových plášťů, uvažuji o GEAX SAGUARO, tak bych se Vás chtěl zeptat, jestli máte nějaké zkušenosti hlavně co se náchylnosti k defektům týká. Jinak rozměr 26×2.00. Koukal jsem na mtbr.com a ty recenze jsou vesměs dobrý, na b-f na ně žádná recenze není :) předem díky

    odkaz

    0 0
    • Pavel100  

      defektů ani rozřezání pláště (jako třeba RR) bych se určitě nebál…spíš nevím jak jezdí za mokra a v menším blátě

      0 0
      • Buf  

        Saguaro je již podle názvu kaktusu určeno více do sucha. Já jezdím bezdušák UST a TNT White Colection a s pomocí latexu Geax Pit stop a u UST Geax GTT , zatím již druhý rok bez defektu. Zadní sjetý jsem již jednou měnil. Ta verze 26 × 2,2 White Colection je speciálně upravena pro drsné ježdění , zesílené boky pláště, posílená patka pláště proti průrazu ráfkem, váhově srovnatelná s UST. Je potřeba hlídat latex podle počasí za 2 – 3 měsíce zaschne a pak můžeš chytit pomalé defekty od trní. Stačí vyšroubovat ventil a dolít. Když už nic nešplouchá ve vnitř je to zaschlé. Pokud se s tím chceš babrat a honit gramy tak to sundej umyj a oloupej, Je to taková zaschlá žvýkačka. To ale je u všech latexů stejné a je jedno co tam naleješ.

        0 0
        • MITY  

          Díky, ale jezdím dušový provedení. A už jsem rozhodnutej, jdu do nich. :)

          0 0
          • přišlapávač  

            ty saguaro UST jsou tezky jako svina :-)

            0 0
            • scret  

              to jsem chtel slyset:) pujdu nejspis do RR…

              0 0
              • MITY  

                u RR se bojím defektů…

                0 0
                • MlokCZ  

                  UST verze je výrazně odolnější + tam máš tmel. U dušové verze kup double defense RR a také budou odolnější. Už se konečně ty 2,25 v double defense dostanou.

                  0 0
                  • scret  

                    a jak to bylo bez tmelu? defekty nejak vyrazne pribyly?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Bez tmelu jsem nikdy UST pláště nejezdil, to by mi ani nenapadlo, proč bych to měl používat bez všech výhod, co UST nabízí.

                      A odolnější myslím tím, že jsou samozřejmě odolnější jako samotné pláště, tedy i bez tmelu (prostě stěna pláště je výrazně tlustší a to je znát jak pro píchnutí, tak pro říznutí). Přesnou statistiku defektů s UST nevim, protože ne každého zaceleného defektu jsem si musel všimnout (nezacelený, tedy který bych musel řešit za rok a něco ani jeden), ale pořád jich bylo určitě mnohem méně než pro dušovou variantu. Zaznamenal jsem pouze 2 za rok a něco. Za rok na dušových RR jsem měl dost přes 10 defektů.

                      U dušové bych ale volil double defense verzi, která na tom bude také hned lépe. Už mám pro manželku ty double defense objednané (když se konečně objevily a jsou dostupné).

                      0 0
                      • scret  

                        me by prave zajimalo jak to bude s UST gumou bez tmelu… uvidim, vyzkousim a prinejhorsim tmel pozdejc doliju…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Určitě lepší než obyč dušová verze s duší. Ovšem proč to vůbec používat bez tmelu? Tím přijdeš o jednu ze zásadních výhod. A tmel moc nestojí, když se bere např. litrovka NoTubes z wiggle.

                          0 0
                          • scret  

                            no s tmelem muzu vozit klasicky plaste bez duse a jeste usetrim vahu… ale jak pise uz Mug pod tebou, je treba nejspis cas od casu dofukovat… a trnu se zas az tak nebojim, 99% defektu nemam z propichnuti plaste…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nějak nechápu tu souvislost tmelu a toho, že se musí občas dofukat, jako by to snad měl být nějaký problém. Mně tlak drží s tmelem podobně jako 130g duše, bez tmelu to může být leda horší zvlášť když tam bude nějaký opravdu pomaloučký defekt. A pak řešit opravy těch malých defektů pláště (když tam nebude tmel), opět zase zbytečná práce navíc. A do UST pláště můžeš dát tmelu méně, třeba jen 40g, tedy i nárůst hmotnosti je minimální. Tedy opravdu mi nenapadá žádný důvod proč to jezdit bez tmelu. Já ani to první nasazení už bez tmelu nedělám. Udělal jsem to na prvním páru plášťů, abych si vyzkoušel, jak dobře/špatně jdou foukat s mojemi ráfky a od té doby už jsem to nikdy neudělal a nikdy jsem problém nafouknout plášť neměl (a už jsem nasazoval od té doby cca 15×, bylo to dalších 6 plášťů nových + po půl roce na všech pláštích kontrola a doplnění tmelu + nějaké testovací prohazování NN za RR a zpět).

                              A klasický pláště vozit můžeš, ovšem za těch ušetřených cca 120g to bude mít spoustu nevýhod oproti plnohodnostným UST plášťům. Já bych třeba ochotný se patlat s klasickými plášti nebyl a to jak kvůli komplikovanější montáži a řešení jestli to náhodou neutíká. A pak bych ani těch 120g neušetřil, protože bych bral odolnější double defense verzi. A ještě je nutné přičíst, že ty UST u Schwalbe jsou širší/objemnější, takže ve výsledku se vlastně ani žádná váha s klasikou neušetří.

                              0 0
                              • scret  

                                no a o to prave jde:) vyzkouset si to… jak jsem psal, chci to zkusit jak bez tmelu, tak i s tmelem… ale mas samozrejme pravdu, ze kdyz do UST das jeste tmel, pak uz je to skoro neprustrelna guma…   mysleno oproti klasice..

                                0 0
                              • drtyc  

                                dusovy slimak pokud skladujes dle doporuceni slauchem dole, tak neuchazi.

                                0 0
                        • Mug  

                          UST bez tmelu je normálně funkční řešení. Je třeba to občas dofoukat a opravovat i měnší defekty třeba od trnů. Právě tyhle věci řeší ten tmel. Takže není důvod to vozit bez. Když poprvé nasazuji nový UST plášť tak to taky dělám bez tmelu a doleji ho až po úspěšném nasazení.

                          0 0
              • přišlapávač  

                TNT Saguaro má cca 790 gramů :-)

                0 0
                • MITY  

                  TNT? O:-) (co to je?! :-D) na tom webu píšou 550g a na kupkolo.cz mají uvedeno 564g

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    tohle

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nejvíc mi dostává to popsání výhod, že jsou o 100g lehčí díky tomu, že bez tmelu netěsní jen mají UST patku. Přitom ale jiné plnohodnotné UST pláště (které těsní i bez tmelu) jsou lehčí.

                      0 0
                • Mug  

                  Na Kupkolu mají něco špatně. 790g váží „29“ TNT":http://www.kupkolo.cz/…ar_4978.html verze a tam bude určitě víc materiálu.

                  Těch 790g by měla mít ta White Collection TNT.

                  Na svých stránkách mají uvedeno pro 26×2.20 TNT  700g (což je srovnatelný s UST RR 2.25).

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    tech 790 bylo v praxi naváženo na 26" TNT…třeba jde o vysoce odolonou bojovou gumu :-)

                    0 0
    • Corbett  

      Já jsem je začal jezdit loni na doporučení a hned mi sedly. Byl jsem spokojen, ale rozdíl jsem poznal až letos po koupi nového kola ( seriovky ) kde byly dané pláště – Continental Race King UST 26×2.20. Jezdím na nich, ale není to vončo, trochu je sjedu a přesedlávám na Geaxy.

      0 0
      • rasputin  

        Zvažoval jsem, že ty Continental Race King koupím… takže nespokojenost, nebrat? Pomalu, ale jistě to vypadá, že nakonec zůstanu u svých RR, ale Geax mě nahlodává :D

        0 0
        • přišlapávač  

          já bych zase už nic moc jinýho než RaceKing nechtěl :-)

          0 0
          • scret  

            a muzes v rychlosti srovnat RR a RK? jak to drzi, jak to jede, defekty atd. predpokladam jsi mel oboji UST… diky

            0 0
            • přišlapávač  

              UST jsem nemel ani jedno, protoze defektů jsem mel za posledni tri roky co bych na prstech jedne ruky spocital, tuk tuk :-) myslim ze byli tri.....­..rychlost bude u obou dost podobna, mozna schwalbe jede trosku rychlejc, ma tvrdsi smes, ale zase o to min drzi, tam je contik jasne lepsi. Defekty jsem mel na dusovým ralfu dva a na racekingu za rok a neco pouzivani jeden :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Dle čeho srovnáváš tvrdost směsi pro RR, když je ten plášť ze tří různých směsí?

                0 0
                • přišlapávač  

                  Srovnavam podle osobního pocitu, jezdil jsem RR 2,1 i 2,25 starou verzi a 2,1 novou verzi vsechno byly obycejne dusove verze, RK jezdim 2,2 dusovou supersonic. Hodnoceni ktere jsem napsal je pocitove, subjektivni jak mi to prijde pod kolem. testy moc nectu zajima me vetsinou jestli to ujizdi na mokru na mym kole a ne redaktorovi. Podle me jsou co se tyce gripu v terenu daleko lepsi. Defekty jsem psal uz jinde za posledni tri roky jsem mel tri, takze UST nevyhledavam. Tot muj nazor.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tím gripem ale jde o to, že 2,1 (já nikdy nejezdil) je hodnocena výrazně hůře než 2,25 a stará verze také výrazně hůře než nová (s tím souhlasím, 2,25 jsem jezdil starou i novou). Tedy aby měl RR šanci, tak je třeba srovnávat pouze s novou verzí 2,25, která mně také přijde jako velmi dobrá (i když já navíc mám UST verzi na poměrně nízkém tlaku, takže to také něco udělá).

                    Proto jsem se ptal. Nic proti tvojemu hodnocení jinak samozřejmě nemám, jen že bych oproti RK stavěl právě tu jedinou verzi, kterou jsi nejezdil a která jediná je pravděpodobně na tom vyrovnaně (a znatelně se liší od všech verzí co jsi jezdil). A také jako jediná by se měla srovnávat, protože je stejně široká, stejného zaměření a aktuálně v prodeji (i když v prodeji je už nová směs, která může být lepší nebo taky nemusí).

                    A jen poznámka k UST. UST nejsou jen o defektech, ale také o menším valivém odporu (rozdíl poměrně velký) a lepším gripu (hlavně při možnosti použít nižší tlak).

                    Osobně vidím ty dva pláště jako velmi vyrovnané a oba dobré, volil bych u dušové verze RR kvůli double defense verzi.

                    0 0
                    • přišlapávač  

                      jasne, ja jen rikam jak to mam zasebe. Novou 2,25 jsem nejezdil, to je pravda, ale nekdy ji ozkousim. UST zatim neresim.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já jsem zvědav, zda bude nějaký rozdíl pro tu novou směs. RR mám ještě nějaké v zásobě a na zadním kole se to moc neprojeví, takže RR 09 ještě dlouho nevyzkouším. Ale NN 09 už mám připravený doma a nejdéle v červnu testnu (nejdéle před 14 denním bikový v Orlických tam hodím nový kus a to ten 09).

                        0 0
              • MlokCZ  

                A ještě dotaz, jaké jsi jezdil RR? Byla to ta novější verze s aktuálním typem vzorku? A šířku jsi jezdil 2,1? Dle profilu máš 2,1.

                Jen proto, že si nejsem jistý jak je to se vzorkem 2,1 × 2,25. Já jezdil vždy 2,25 a někde jsem viděl, že 2,1 nemá stejně vysoký vzorek (a to i pro NN), takže by se mohly chovat různě. A ty testy v Bike magazinu, co jsem psal níže jsou pro 2,25. 2,1 verze testovali v Bike magazinu taky a ty mají všechny hodnocení gripu i trakce horší než ta 2,25 (tedy i horší než RK 2,2).

                0 0
            • MlokCZ  

              Dle testů Bike magazinu rychlostně je na tom o píď lépe RK, rozdíl minimální, řekl bych už neznatelný.

              Hodnocení grip a trakce mají stejné.

              A ty dvě hodnocení týkající se defektů (která jsou měřena) má oboje lepší RR (a to obyč verze, double defense by na tom byla jistě ještě výrazně lépe).

              A je to pro 07/08 verzi RR, tedy ten poslední typ vzorku, ale ne 09 přepracova­ná směs.

              Já jsem RK nejezdil, takže nemůžu z praxe sloužit.

              0 0
              • scret  

                no ja se prave rozhoduju pro koupi UST gum na obe kola, na KHS bud RK nebo RR a na Reigna urcite MK, ale nevim jeste jaky rozmer, prtze ta 2,4ka vzadu fakt uz nejede:( nehlede na to ze pocitam ze UST guma bude realne vetsi (tak jako jsi to psal u Schwalbe) Reign je pro me ted priorita, tam je sance ze prostrelim daleko vetsi…  jinak rozhodl jsem se tak z duvodu ze jsem snad kral defektu, loni jsem mel obdobi ze co kazda vyjizdka to defekt… letos zatim jenom jeden na reignovi, ale ve sjezdu, ve velky rychlosti a predni gumu… neprijemna zalezitost:)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na to, že bude UST verze u Contíků širší bych se vůbec nespoléhal. Tohle není žádné obecné pravidlo, jen u Schwalbe to tak je.

                  Dle tabulky přehledu plášťů z testů Bike magazinu tam bohužel ani RK ani MK nebyl v UST. Jediný plášť, který byl testován od Contíků v obou verzích je 2,4 Rubber Queen a tam změřená šířka pro UST verzi byla naopak o celých 3,5mm méně než pro dušovou verzi (stejný ročník pláště, všechna hodnocení stejná pro dušovou i UST verzi, pouze jako vždy UST verze menší valivý odpor, ale v tomto případě to bylo jen o 2,2W).

                  0 0
                  • scret  

                    no prave:( a ted babo rad:) premyslim i o „hybridni“ kombinaci 2,4 dopredu a 2,2 dozadu…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tady by spíš chtělo a teď babo změř (ty RK a MK UST) :-)

                      0 0
                      • scret  

                        az budu mit cas, tak nekde zkusim vyhledat sirku UST contiku

                        0 0
        • Corbett  

          Můj názor není objektivní. Mám nové kolo, které se ve všem chová úplně jinak než můj starý HT. Proto si myslím, že moje tvrzení je zkreslené. Řeknu ti, že až nyní po ujetých prvních 400km mám pocit, že si tu jízdu začínám opravdu užívat a že jsem mi konečně podařilo nastavit si základní parametry na kole ( sedlovka, sedlo, brzdy, řidítka ) k obrazu svému. To co jsem si myslel že je gumama, bylo spíše celým bikem, technikou jízdy a podobně.

          0 0
    • navikin  

      Jezdím ho na předním kole (vzadu Geax Mezcal) jízdní vlastnosti mi vyhovují, odolnost nemohu posoudit protože jezdím TNT verzi s latexem(nej­častěji asi Schwalbe Doc Blue).

      0 0
    • Dzany  

      Uvazuji o novych plastich a zaujaly me tyhle. Do teto chvile jsem jezdil na Michelinech. Mate s timto typem nekdo zkusenosti?

      http://www.kupkolo.cz/…e!_5214.html

      0 0
    • BB  

      Nadhodím téma k diskusi o UST s tmelem a bez tmelu. UST plášť má v sobě vzuchotěsnou vrstvu, která váží cca 100 g. Když tam dál tmel, tak to je taky cca 100 g. Mám perfektní odolný plášť, ale o 100 gramů těžší, než by mohl být. Není lepším řešením použít tubeless ready plášť, který je konstrukčně shodný s UST z hlediska patky, ale nemá vzduchotěsnou vrstvu, protože defaultně vyžaduje tmel. Takže tubeless ready = shodné vlastnosti s UST, ale o 100 g lehčí. Má někdo zkušenosti s tubeless ready plášti ? Ještě mě napadá jeden problém, Schwalbe nedělá Nobby Nicky tubeless ready.

      0 0
      • Mug  

        Hutchinson dělá Tubeless Ready a Geax TNT – tedy odlehčený UST plášť, do kterého se musí dát tmel, aby to správně fungovalo. Schwalbe nic takového nedělá, ale jejich UST jsou váhově srovnatelné s výše popsanými. Třeba nový Ralf v UST bych bez tmelu nejezdil vůbec.

        0 0
      • MlokCZ  

        UST verze je díky materiálu navíc odolnější a ještě tmel lépe zaceluje díry (zase díky větší vrstvě materiálu pláště). A do UST pláště je 100g tmelu zbytečně moc, dávám jen 60g a dalo by se ještě i trošičku méně. Do tubeless ready musíš tmelu dát více, aby těsnil, takže žádný velký rozdíl v hmotnosti ve výsledku není. A jak už napsal Mug, tak váhově UST Schwalbe jsou na tom podobně jako jiné značky s tubeless ready.

        0 0
    • kubajs mtb  

      kdyžtak tady mám doma saguaro skoro nový na prodej ust verzi 2.0.

      0 0
    • Dzany  

      Musim se pochlubit, mam je na bajku a vypada to docela dobre :)

       
      0 0
    • Dzany  

      KOupil jsem ty saguary a jsem moc spokojenej, i v mokrejsim terenu perfektne drzi, jsou rychly a velice dobre se cisti.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.