• jolly007

    zdravím, vím, že tu na fórum chodí i majitelé cykloobchodů a tak bych se chtěl zeptat zda někdo nemá ještě skladem fulcrumy red metal 5 rok 2009. vím, že se už nedělaj, ale možná je někdo má schovaný a rád by se jich zbavil. už jsem obvolal dost obchodů kde je prý mají…

    0 0
    • jolly007  

      jedná se o verzi s 6 děrama

      0 0
    • roud  

      Zkoušel jsi www.bikez.cz ??? (jsem za skrytou reklamu dobře placenej pro ty co by to zajímalo)

      0 0
    • muppet  

      Nevím jak moc ti záleží na modelu 09,ale oželel bych ty červené polepy a za ty samé peníze vzal verzi 2010 a je to za zhruba stejné peníze ne-li stejně.Pak už jedině doufat že se jich bude v bazaru někdo chtít zbavit(budou lehce jeté dívkou a po asfaltu) :-)))

      0 0
    • dua  

      Zkus se zeptat tady…

      0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, mám krátce kola fulcrum 5.Model 2010, najeto 450km.Ořech je tichý jako u shimana.Je to normální.Myslím si že je tam dost vazelíny a časem bude hlučnější.Jen se tak ptám.Spousta uživatelů píše jak je ořech hlasitý.

      Ještě jedna otázečka od lamy.Přední kolo má perfektní chod bez jakékoliv vůle a zadrhávání.U zad­ního kola byla vůle, tak jsem ji lehce dotáh.Problém je že u zadního kola nelze docílit stejného chodu jako u předního.Buť je tam vůlička, nebo se netočí lehce jako přední.

      Omluvte mě jsem lama, vždy jsem jezdil konusy a mám první náby s průmyslama.Mám jen strach ať zbytečným přetáhnutím neskurvím ložiska.Je lepší malinko přetáhlý, nebo maličká vůle?

      0 0
      • hctr  

        tichy? sakra:( a ja je chci kvuli tomu fajnemu cvrcku, to bych si mel jeste asi rozmyslet.

        0 0
        • Hnoj  

          OŘECH FULCRUMU NENÍ TICHÝ !!!! KOLIKRÁT SE TO TADY BUDE JEŠTĚ ŘEŠIT?

          Je tichý cca 100km, pak začně dělat hroznej bordel.

          0 0
          • šlapatko  

            Najeto 450km a je tichý.Co je špatně?

            0 0
          • hctr  

            to Hnoj: Ja vim, sem tam to tady procitam a vsici pisou, ze to dela hroznej rachot, coz se mi hrozne libi, jenze kdyz tu slapatko pise, ze je ma a ma je tichy, tak nevim a nemuze to byt i kazetou? Kamos vymenil jeho kazetu na kole za jinou a zacalo mu to taky vydavat solidni rachot.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Rachot dělá cvrk v ořechu, ne kazeta. A jestli šlapatko jen šlape a necvrká, tak se to nemá jak rozcvrčet. Si teda myslím. Mi to taky trvalo déle a byl jsem z toho nervózní, tak jsem z kopců přestal šlapat a za chvíli se rozcvrčel.

              0 0
          • t100-CZ  

            moje RM5 také cca 400–500km a ticho . . . občas se tedy malinko něco ozve, ale pak zase ticho

            0 0
            • Lada,s  

              No vidíš, mě zase od novoty cvrkají furt stejně hlasitě. Jak to tu čtu, tak co kus to originál :-D

              0 0
              • StuntJ  

                Nj, někdo má kola z pondělí směny, někdo ze středy, jak se zrovna číňani vyspali a narvali ořech vazelínou :o)))

                0 0
                • šlapatko  

                  Moje budou vazelíny plné.Při vážení jsem se až leknul.Pár kol bez upínáku a pásek 1860g.Upínáky 140g.Počítal jsem z vahou 1800g.No co za ty prachy jsem spokojený.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    jojo,já kdybych nešetřil, ta je už mám na kole :o((((

                    0 0
          • otas43  

            dneska vedle mě jel 70km a skutečně není tichý =) alespoň o nás chodci ve městě věděli

            0 0
            • t100-CZ  

              to se mám tedy na co těšit :)

              0 0
              • LáďaH  

                Aspoň ušetříš za zvonek :-D

                0 0
                • otas43  

                  je to tak, já je chci pořídit a ten hlasitej cvrček se mi líbí. Nečetl jsem na ně moc chváli ale ten kluk s kterým jsem dneska byl je má rok a nemá problém, takže mi dost usnadnil rozhodování (Crosride jsem bakonec zavrhl a chtěl jsem Remerx Fastdisc)

                  0 0
      • zapl  

        mám to naprosto stejný ve všem.

        0 0
    • vlapro  

      Tak to buď rád. Mě začaly plašit zvěř v lese a okolní cyklisty po 50ti km… Kdyby byly tišší, nezlobil bych se

      0 0
      • hctr  

        ***** uz mam na nich tak 600km a je to porad tichoucke a aj jsem to zkousel vystrikat tou tlakovkou jak jste tu psali a nic:/

        0 0
        • Luma  

          Buď rád,někdy je ten kravál trochu protivný :-)No mě to začalo dělat kravál už po cca 50km,teď mám na nich asi 300km a je to hrozný hukot.

          0 0
          • šlapatko  

            Mám 1500 a stále mlčí:-)

            0 0
            • hctr  

              to je shit, z kopcu schvalne neslapu, vystrikam to a stejne nic hned po tom vystrikani se to zaclo malicko ozyvat, ale dneska uz zas nic a to mam za posledni tyden najeto asi 550 na tom.

              0 0
            • hctr  

              slapatko uz te dohanim s kilometrama a porad ticho:d

              0 0
              • LáďaH  

                S kilometrama jsem na tom ± podobně a dnes se rozšeptaly, doufám, že cesta už nebude dlouhá :-D

                0 0
    • Smith10  

      Ahoj,

      nemáte někdo info., jestli budou nějak lišit RM5 2011 od letošní verze 2010 ? Přinejmenším to bude asi polepama… :-)

      0 0
    • šlapatko  

      Najeto 3000km a začínají být hlasitější.Konečně přeřvou shimana:-)

      0 0
    • frederick  

      Prosím o radu,

      na RedMetal 5tky se daj nasadit UST pláště?

      0 0
      • kubad  

        UST pláště se dají nasadit na UST ráfky – vidíš ve specifikaci Fulcrumu ráfků UST?

        jinak nasadit to s duší jde, bez duše po montáži pásky a ventilku taky, fungovat to bude, ale výrobci to nedoporučijí, tak si vyber :D

        0 0
        • frederick  

          tak o to mi jde…páska a ventilek a funguje to…to mi stačí;)

          jinak díky za odpověď. Konečne jednoduchá stručná a srozumitelná odpověď. Už jsem ze všech těch příspevků zmatenej…

          0 0
      • StuntJ  

        UST pláště jsou zcela nesmyslné a vyrábí se jen pro nesmyslné účely …

        0 0
    • Joseph de Sax  

      no a zjišťoval sis, jestli ty kola mají vůbec nějakých 30 výhod a 100 podvýhod, oproti jiným kolům???

      0 0
      • kubad  

        sem slyše že nějaký cáklí český vynálezce nabízí kola s 30 výhodama co svět neviděl, ale víc nevím :-(

        0 0
        • frederick  

          Remerx?:D

          0 0
        • Joseph de Sax  

          já zase raději všechny odrazuji od jejich koupě, protože třeba na BF na ta kola nikdo mentálně zatím nemá a ještě by mě pak mohl i někdo pak na těch kolech porazit a to si neberu na triko.

          Ještě min. jednu sezonu se na ně může jenom každej dívat, když pojedu. Pak se uvidí, jestli k těm 30 výhodám přidám i další podvýhody ještě.

          0 0
          • hctr  

            kdybys mel ty kola na zavode tak uz te davno nekdo skopne a veme si je, takovemu starikovi by byly stejne na hovno;D

            0 0
      • Evilcleaner  

        no to s piš že jo. navíc si může koupit oproti tvému počinu 5 párů ve stejné nominální hodnotě, což už dělá dohromady 150 výhod a 500 podvýhod.

        0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, nevíte někdo kolik reálně váží kola FRM 5 ve verzi pro 29er?

      0 0
    • kyjosek  

      ahoj jak na výplet RM 5? pořebuju nově vyplést přední kolo a nevím jak poskládat dráty, máte někdo návod nebo prosím o detailní foto předního kola, díky za pomoc

      0 0
    • Martin  

      snad si toho někdo všimne :)

      mám problém s vrzáním bajku. vylučovací metodou jsem došel k tomu, že to dělá zadní kolo.

      mám FRM 29SL. při šlapání, jak kadenčním, tak i silovém, mi v bajku strašně vrže. at v sedle nebo ze sedla.

      očistil jsem spoj mezi ořechem a kazetou (SLX 10s), zkusil jsem vyndat ořech a nacpat vazelínu mezi nábu a tělo ořechu. nic nepomohlo, vržu dál

      napadá někoho, jak vrzání řešit, než navštívím servis?

      0 0
      • Smazaný účet  

        otiky jsi zkousel?

        0 0
      • Rychlej turista  

        Hodinový švih v dešti.

        0 0
      • šlapatko  

        Na Fulcrumech mě vrzaly, niple, možná i dráty u náby.Taky vrzaly jednomu zákazníkovi na silničních Fulcrumech.

        Vyzkoušj zabrzdit dané kolo a rukou silově točit tam a zpět.třeba se to projeví.

        Zní to hrozně, ale niple i náby jsem prostříkl a byl klid.

        0 0
        • Martin  

          niple a dráty to asi nejsou, dělá to i při zkoušení na stojanu. stačí razantně „dupnout“ rukou na pedál a vrzne to…

          0 0
          • Smazaný účet  

            byt tebou, tak to prodam;)

            0 0
          • šlapatko  

            Vyzkoušej jiné zadní kolo.Zkus vyčistit všechny styčné plochy, na nábě rámu a taky sundej patku a vše očisti.Taky vyzkoušej jiný upínák.Tohle mi většinou pomůže.

            0 0
            • Martin  

              zkoušel jsem kolo ze silničky, to je potichu. ještě prubnu RU.

              0 0
              • Martin  

                u mě nakonec povedlo prokapat spoje niplů s kalíšky olejem, už nevrže.

                0 0
      • pee.tr  

        Možná mám asi stejný problém na 26" FRM5. Po posledním umytí kola to zmizelo. Jindy se to třeba naopak po umytí objeví. :-) taky vím, že stačí bike opřít o zeď a rukou zatlačit na pedál a praskne to. Když vezmeš za zadní kolo a zameleš s ním rukou do stran, citíš vůli a cvakání při dorazech té vůle? To mám já, ale jak říkám, po umytí kola to přestalo, tak to asi tou vůlí nebude.

        Nicméně i ta vůle je pro mě záhadou (možná to je u těcht kol normální) – když je kolo v rámu, má vůli při výše popsaném postupu jejího zjišťování. Naproti tomu kazeta se ani nehne. Když ale kolo z rámu vyndám, vůli na ose neucítím, ale místo toho se lehce mele kazeta. Je to specifikum konstrukce těchto kol nebo něco dělám špatně?

        0 0
        • šlapatko  

          Nazdar, na kolech Fulcrum můžeš vůli odstranit.Na straně náboje najdeš drobný šrobek, ten povolíš, lehce v prstech dotáhneš a vůle by měla zmizet.Vše se provádí při upnutém kole.Samozřejmě šroubek následovně zatáhni.

          Praskání dělá většinou špína, po umytí to přestane.Voda to jako by utlumí, po opětovném vyschnutí je zvuk spátky.

          0 0
          • pee.tr  

            Sorry, ale kdyby to přestalo jen na čerstvě umytém mokrém kole, tak to sem nebudu psát…

            A to dotahování co popisuješ mi je samozřejmě známo, ale to nic nevyřeší, to jsem už zkoušel. Je to systém na dvě věci.

            0 0
            • šlapatko  

              pak máš v prdéli ložiska

              0 0
              • pee.tr  

                Asi ano, jen mě udivuje, že ta vůle tam byla už po 500km.

                0 0
              • pekum  

                Taktéž mi odešlo ložisko v FRM5, model 2009. Mám k tomu 2 otázky:

                • kde koupit ložiska a jaká?
                • zvládne to vyměnit průměrně zručný mechanik (myslím sebe)?

                díky predem za rady

                0 0
                • pavelr  

                  V obou kolech je po dvou zakrytovaných ložiskách D32/D20×7 6804–2RS, ložisko je běžně k dostání. Já jsem kupoval NKE 61804–2RSR, 200 Kč/ks. Zatím jsem měnil jen v zadním kole. Průměrně zručný mechanik to zvládne, chce to jen vhodný šroub, podložky a matici. Další dvě ložiska (jiná) jsou v ořechu, na ten jsem zatím nešahal. Vodstroj zadní kolo a než ložisko vyťukneš, tak s ním zatoč prstem. Jestli ložisko zadrhává, tak je po něm.

                  0 0
                  • bradek  

                    Chci se zeptat, nevíte kde se dají u nás koupit náhradní dráty plus niple na RM5 model 2010 ? Hledal jsem a v ČR jsem je už nenašel. Akutně je nespotřebuju, ale chci bejt připravenej. :) Díky

                    0 0
    • KUPS  

      Zdravím, chtěl bych radu při koupi kol 26, použtých.Nevím zda komplet FRM 5.Nebo zadek:Fulcrum power xl(RU) + předek:DT Swiss 420 SL, náboj Specialized STOUT s upínákem rws 10mm.Jezdím běžný MTB cesty po lese, ovšem někdy spoustu kořenů, výmolů, kamenů(svižnou jízdou).Řeším odolnost, tuhost.Vidlice epicon 100mm, hmotnost max. 65kg.Ptám se hlavně kvůli tomu rws upínáku, cena a stav podobné.Dík za reakce.

      0 0
    • nikeid  

      zeptám se – je možný fulcrumy rm5 nasadit na pevnou osu? tím myslím, jestli se dá ta stříbrná část vyndat ( http://www.competitivecyclist.com/…crum-018.jpg ) a tímpádem by vznikl postor pro pevnou osu?

      ptám se proto,že sem viděl ten stříbrný díl na kupkole náhradní, takže vyndat určitě jde .. spíš jde o to, jestli to bez něj slouží jako průchod pro tu pevnou osu..

      víte někdo? dík moc

      0 0
      • Kublaj  

        nn nahradit pevnou osou nejde … nevim jak je to s průměrem ale na té osce je závit pro seřízení vůle ložisek… 15mm osa je možná u jiných modelů kde je nasazený jen jakýsi adaptér.

        0 0
        • nikeid  

          děkuju … ještě mám docela bordel v těch rozměrěch..

          pevná osa je teda 15mm nebo 20mm?

          a klasika QR je 9mm?

          0 0
    • W.Muchov  

      dneska sem po skoro 2 letech ježdění fulcrumů Red metal 5 zjistil že jsou na galuskovej ventilek a ne na autoventilek, kupoval sem kolo jako bazarovku a byly tam normálně duše s autoventilkem, díry už sou jaksi asi znásilněný protože se do nic dají normálně nacpat autoventilky, myslíte že se něco stane když bych tam dal znova ty duše co tam patří ? případně kdybych z toho chtěl rovnou udělat bezduše ?

      0 0
      • Vilém  

        Tak kdyz jsi na nich 2 roky jezdil?

        Jinak to jde vyresit redukci do rafku, at uz duse, nebo bezduse.

        0 0
        • W.Muchov  

          nevím no, co to bylo za lempla kterej měl ty kola přede mnou, protože si nedokážu představit, že udělal do toho ráfku o 2mm větší díru jen aby tam mohl nacpat ten autoventilek, každopádně mě to štve že sou ty kola takhle zmrvený, takže to asi zredukuju a budu experimentovat s bezdušema

          0 0
          • Vilém  

            Dela to vcelku dost lidi, nijak velky problem bych v tom nevidel.

            0 0
          • Honz8t  

            A opravdu to předchozí majitel převrtával? FRM5 jsem v ruce neměl, ale u Fulcrum Red Power XL je standardně vyvrtaná díra na AV, do které je zvenku vložená redukce na galuskový. Podívej se do návodu – je to obrázek u bodu 3:

            http://www.fulcrumwheels.com/…UK05_12.pdf

            Je na to třeba dávat pozor při konverzi na bezduše, protože např. Cafélattex ventilek těsní jen s tou osazenou kuželovitou redukcí na AV. Nebo alespoň vystřiženým kouskem duše, který tu větší díru ucpe.

            0 0
            • W.Muchov  

              když to tak vidím tak je asi nelogický aby na nižším modelu byla jen díra pro galuskovej ventilek, zase na druhou stranu na těch mejch kolem sou ty díry takový hrubý jak kdyby to někdo samo domo upravoval a ten ventilek do toho nejde úplně nejlíp, tak těžko říct každopádně ty redukce nemám takže je budu muset koupit tak jako tak

              0 0
            • MlokCZ  

              To ale bude proto, že Red Power XL nejsou UST. U UST kol by nebylo moc logické mít větší díru na autoventilek.

              RM 29 XL a Red Zone XLR (oboje UST) jsou na galuskový. RM3 tu nemám, tak nemůžu ověřit, ale věřím, že budou taky na galuskový.

              0 0
              • Honz8t  

                FRM5 ale nemají UST ráfek, takže mi to přijde relevantní, protože by to mohlo být podobné.

                Věřím, že u UST ráfku by to byla asi blbost, mít 8 mm díru.

                0 0
                • fousac  

                  FRM5 sice nejsou UST, ale díru maj 6mm na galuskáč.. Teda aspoň ty moje..

                  0 0
    • mariotn  

      Ahoj.

      Prosil by som o radu.

      Mám kolá Fulcrum red metal 5 – 2011. Na výjazde som trafil ráfik a celkom dosť som ho pokrivil. Pokúsil som sa ho narovnať ale ostala na ňom osma. Moja otázka, či sa nedá kúpiť zvlášť ráfik (nikde som nenašiel shop s fulcrum doplnkami), alebo vhodnú alternatívu zapliesť kolo s iným 24 dierovým ráfikom nakoľko je kolo zapletené systémom 2:1.

      Za skoré info vám vopred ďakujem.

      0 0
    • nikeid  

      ahojte,

      chci se zeptat – tu pojistnou matici u náboje – ten černej kryt za kotoučem, co se vlastně prvně povolí malým imbusem a pak se odšroubuje (aby se člověk dostal k ložisku) – čím víc to člověk (jak ten imbus, tak i samotnej kryt) utáhne, tak tím zadrhávanějc se osa točí .. zkusil jsem najít rozumnej kompromis mezi točením a tím, aby to nebylo úplně povolený, aby třeba se imbus za jízdy nevytřepal ze závitu ..

      jak to děláte vy prosím?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Ten imbus je jen aretační šroubek. Povolíš – vymezíš vůli – utáhneš.

        0 0
        • daymaker  

          já si ten imbusek strhnul, nějaký tip? :-)

          0 0
        • nikeid  

          to mi tak taky přišlo… povolil jsem, vymezil vůli, ale když jsem imbus moc dotáhl, chovalo se to podobně, jako bych tu vůli vymezil daleko přísněji

          0 0
    • natureman42  

      Ať nezákládám nový vlákno – něco pro milovníky trailového ježdění od značky FULCRUM:

      Fulcrum v létě představil inovované trailové záplety RED METAL 5 29 pro rok 2023. Jako obvykle 28 drátů, no oproti předchůdci, který se prodává aktuálně, tak :

      • větší vnitřní šířka 30mm (dříve 27mm)
      • nižší váha 1890g (dříve 1950g)
      • malinko nižší výška 18,6mm (dříve 20mm)
      • náboje shodné s vyšší řadou Red Zone Carbon a Red Zone 3
      • inovovaná grafika a nápisy „tón v tónu“
      • nosnost ±shodná jezdec-kolo-bagáž : 125kg

      K dispozici s ořechy XD, HG11, MS12

      Ofiko stránka zde – https://www.fulcrumwheels.com/…/Red-Metal-5

      Nějaké představení zde – https://www.mtb-mag.com/…rom-fulcrum/

      Oficiální MOC v ČR za pár – tuším do 12k

      0 0
      • natureman42  

        edit:

        • mám je od listopadu doma na svým hardtrailu, kdyby někoho zajímaly nějaký detaily, tak můžu poskytnout.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.