• Marky

    Ahoj všem. V létě bychom chtěli s drahou polovičkou na kolech do Francie – Provence či Cote D¡Azure. Chtěli bychom vlakem tam. Spát jen pod stanem. Asi tak sedm dní. Prostě nebýt závislí na cestovce. Žel nemáme zkušenosti s přepravou kol vlakem ani s cenami. Pak by nás zajímalo jak se stanem ve Francii, jestli je to velký probém mimo kemp, jestli se dá na pláži a tak. Jestli máte někdo zkušenosti s takovýmto cestováním dejte vědět prosím. Díky :-)

    0 0
    • stařík  

      Mám zkušenosti pouze s ježděním na kole v oblasti kolem Saint Tropez a s kempy okolo Port Gimaud. To má asi i hodně dalších cyklistů, neb se tam jezdí v létě k moři ( já ) a na jaře trénovat( třeba cyklistický klub HCK ).

      Kempů v této oblasti mimo pobřeží není až zas tak mnoho.

      0 0
    • Luka  

      hola. Pozor, dráhy jsou dost drahy…

      ve francii muzes stanovat volne, pokud nejsi v narodnim parku nebo na miste, kde to je zakazane.

      Kempy nejsou problem, v kazde druhe vesnici nejakej maji, kdyz nejste vybiravi, vyspite se dycky. A ceny byly mirne (nesmis lezt ovsem do kempu ****+). Kdyz nemate auto, tak to je tak za 5E/noc na dva lidi+stan… Uzijte si. Je to paradni dovca :)

      0 0
    • Paja  

      Vlak nevim, ale pred lety jsme chteli takto jet do Provence autobusem – u klasickych dopravcu byl dost problem s kolem (nikdo ctvrt roku predem nechtel zarucit, ze kola vezme), na predpravu cyklistu se specializuje CA Jenda, ale do Francie nejezdi (letos jedou jen do Alp a Rumunska), nakonec jsme pribrali par lidi a jeli autama. Delali jsme 1–2 denni okruhy, coz je tam stejne idealni (my byli ve 3 hlavnich oblastech – Mt. Ventoux, kanon Verdon, rezervace Camarque), protoze projezdit to cely na kolech bez presunu autem by zabralo podstatne vic casu. Stejne tak jsme to delali o rok pozdeji v Bretani, jak Bretan, tak Provence muzu maximalne doporucit. Kempy – za 10 dnu v provence jsme nespali ani 1× v kempu, nikdy nebyl velky problem i v 8 lidech zalehnout tak, abychom moc neprekazeli, Provence ma navic vyhodu, ze az na vyjimky neni potreba stavet stan, bo tak temer neprsi:o) v Bretani jsme naopak spali v kempech pomerne hodne, hustejsi osidleni – min prihodnych placu…

      0 0
      • Jaroslávek  

        No výborně, teď už vím, o čem se na základně pobavím.

        0 0
        • Paja  

          To si jeste hodne rozmyslim, moc dobre si totiz pamatuju ty poznamky tady, kdyz jsem vam s pepkem onehdy na zakladne sdeloval rozumy:oP

          0 0
          • Jaroslávek  

            Já ? Poznámky ? To teda nevím. Připomeň mi to.

            0 0
            • Paja  

              Mozna ti to pripomene vase pridruzena debata (cti lamentace:o) o vychove potomstva:-D

              0 0
              • Marky  

                Díky za cenné rady. Také jsem slyšela, že vlakem je to dost drahý. Navíc jsem se koukala na net a cesta je jen s přestupy a to mám obavu, že bychom se s koly už nemuseli setkat. Myslíte tedy, že by bylo lepší jet autem? Máme Oktávku na plyn, takže spotřeba by se celkem dala. Jenže moje drahá polovička Uch se bojí, co s autem ve Fr, když se něco stane. No a jak to udělat na místě? Auto někde zaparkovat, nechat ho tam třebas sedm dní a pokračovat po vlastní ose, jen s kolama a stanem, nebo je lepší jedno až dvoudenní výlety a pak se vrátit a přesunout jinam? Mám zkušenost, že s kolem a stanem někde přespat není až tak velký problém, ale s autem hledat místo na spaní mimo kemp, abychom byli mimo veřejnost, až tak jednoducé není. Tak nevím. O kempy mi až tak nejde. Většinou se to v kempu prodraží. Taky by mne zajímalo, jak nejlépe nalplánovat trasu? Jestli to máte někdo projeté, tak mi prosím napiště, kde jste byli, a co všechno úžasného jste zhlédli. Díky. Klidně i na mail: marketa.sk@volny.cz A ještě jedna věc, kdyby někdo chtěl jet s náma, je vítán.

                0 0
                • Luka  

                  my tam byli loni autem, nastesti mame frantika (renaulta) a tam byly autorizovane opravny v kazde vesnici. My zvolili variantu par dni v jednom kempu a projezdit/prochodit vsechno v okoli. Jsme spis turisti, takze hezky po silnicich a videt co nejvic :) Jen toho tak neprojedes moc. presun, prebaleni atd ti zabere prakticky celej den.

                  Jinak napriklad Verdon je super, ale jen a jen silnice. paradni je to na pesi tury, nektery vystupy byly macaty :) hod voko kdyztak ke me na web, v lonske galerii je toho z Francie spousta :)

                  Zezacatku jsme se bali, jeli jsme sami dva (jen jeden ridic/jedno auto – a jeste pujcene), jeden mluvici lamanou anglictinou a s primitivnimi zaklady francouzstiny a tlustym slovnikem. Tady jsme nemohli sehnat poradne mapy (kupte si je klidne az tam, protoze poradny mapy prakticky nemaji :D…), pak jsme jeli naprosto na blint (jentip, ze verdon je dobrej), a naramne jsme si to uzili. Nase prvni auto-kolo expedice a bylo to velmi povedene :)

                  0 0
                  • Marky  

                    Tak to Vás teda obdivuju. My jsme naštěstí na řízení dva a já se francouzky domluvím.No, ale stejně, vždycky je to taková ta nejistota a strach z neznáma. Už jme si to taky zažili, ale jen ve vnitrozemí. Loni v létě jsme si udělali dvoudenní výlet do vojenského prostoru u Vyškova s tím, že přespíme jen tak pod širákem. Už se šeřilo a my potřebovali nutně někde zalehnout. Nakonec u dědiny Studnice, jsme si na mapě vyhlídli rybník. Dojeli jsme k němu téměř za tmy a jak na … tam byla místní diskotéka. Tak jsme se sebrali a přes pole dva km dlouhý, pěšo, jsme valili k lesu. Tam jsme se konečně utábořili. Ta diskotéka byla tak nahlas, že i přes tu vzdálenost to bylo, jakoby jsme měli u hlavy přehravač. Ještě ve čtyři ráno, jsme poslouchali opilýho dj. vyřvávat Mexiko, Mexiko. Usnout jsme pořádně nemohli, protože každé zapraskání větvičky nám přišlo podezřelé. A aby toho nebylo málo, tak mi ráno volal otec, že v novinách psali, že v této oblasti se pohybuje medvěd. Přes to všechno, není nad to, dojet do vytouženého cíle vlastní silou. Aneb jak říká naše malá, je to dobrodrůžo-žůžo. Tak to jen tak pro spestření. Jinak nechat auto v kempíku, není zas tak špatný nápad. Je fakt, že by bylo relativně chráněný a my bychom se mohli zbalit a přespat klidně někde jinde. No a co, zkušenosti s jídlem. Menu někde a studená kuchyně?

                    0 0
                    • Luka  

                      my sme kempovali, takze z vlastnich zdroju na varici (spagety, polivky atd) + nepreberne mnozstvi pochutin z mistnich boulangerii a patisserii :) + obchody (mliko, syr …) hlady jsme nemreli… ale do restauraci jsme se neodvazili…

                      0 0
                      • Marky  

                        Pro Luku. Dívala jsem se na ty fotky. Je to pěkný. Vy máte s Habittem stejného ducha jako my. Taky tak blbnem. Akrotát jsme trochu omezení již dítkem. Díky za rady

                        0 0
                    • Zbyněk  

                      U těch restaurací je problém v tom, že mají často přes den zavřeno resp. nevaří. Jídlo je tam taky pěkně drahé a výběr nic moc. Francouzi třeba vůbec neznají (alespoň tam, kde jsem byl) polívky. A to si říkají národ gurmánů! Jinak bych měl kromě Verdonu tipy na další pěkná místa severně a východně od tohoto kaňonu. Vše ale jen silnice.

                      0 0
                  • kralovek  

                    Dovolil bych si nesouhlasit.

                    Francouzsky mapy jsou naprosto dokonaly. jsou 1:25000 (i jiny samozrejme) a rek bych ze opravdu vyjadruji skutecnost. Vzdy je odhadnutelny jestli tamtudy projedu nebo protlacim.

                    0 0
                    • Luka  

                      Mame ted slusnou kartoteku, protoze cyklomapy byly bud 1:100000, kde nebylo nic moc poznat co se tyka nesilnicnich tahu, nebo 1:60000 myslim zelene micheliny (nejsem si jista), tam to bylo docela v pohode, ale byla to uzasna plachta :), mota se tam i jedna 1:25000, ale to nemelo smysl ani vytahovat (oblast pont du gard)

                      Problem byl ale ty mapy sehnat. U nas zadny nemeli uz v kvetnu (kiwi)…My byli jak rikam v oblasti Verdonu a Avignonu… a kdyz uz si na mapu natrefil, byla vzdy jen z toho mista (ve Verdonu dokonce vetsinou jen jeho casti, kterou pesky obejdes za den, dva)… Mozna smula na lokalitu, kazdopadne tyhle mista byly spis na silnicky, protoze terenu bylo malo, vetsina nesjizdna, nebo ohrazena jako soukromy pozemek nebo vojenske uzemi :)

                      0 0
                    • chico*  

                      souhlas, francouzi maji skvele mapy! I podle zelenejch 100 000 jsem jezdil. Neni problem sehnat na tu samou oblast i 50 000 a 25 000. Vetsinou je potreba zajet do mesta tak kolem 5000 obyvatel, kde jsou vsechny mapy k sehnani. Moje zkusenost:)

                      Jeste zminim oblast Pais Cathare(odkud jsem nedavno vkladal 2 fotky). Je to na bikovani uplne super. Polohy mezi 300 – 1400 m n m a spousty znacenych i neznacenych cest na bika. A ty znacene  jsou opravdu pro bikery, ne pro cykloturisty. Krajina podobna ceskemu raji, lesy, potoky jezera..Jestli bych zvazoval, kam do Francie na bika, je to skvela varianta. S bike je to v Provence uplne na prd. Samy skaly a sutry, vyprahlo, prach..Tohle je jen asi o 2–3 hod autem dal. A to se vyplati :)))

                      0 0
                      • Luka  

                        supr, diky za tip… mame na paskalu jeste Bretan, ale nevim, jak to vypada s trasama pro bike…

                        0 0
                        • chico*  

                          tak to taky nevim :) ale za moc zajimavej teren na bika to tam nepovazuju :)) spis na silnici. Jinak se klidne ozvi, pokud bys potrebovala info. Na netu se da taky dost najit. Pritekyne napriklad napsala mail do turistickejch informaci ohledne bikovani a oni nam postou zadarmo poslali mapy. Jsou to mili lidi :))

                          0 0
                          • Luka  

                            supr… letos nejsme pojizdni, takze to odkladame na dalsi rok… tak ta provence a languedoc mely neco do sebe… vyzila se nase turisticka duse… :) ale dik za info, urco se kdyztak ozvu, az to bude aktualni :)

                            0 0
                        • Paja  

                          Bretan taky na bike idealni neni, sem tam je to sice dobry, ale vetsinou si muzes vybrat mezi pohodovou cykloturistikou po asfaltu (obcas sotoline) a hardcore jezdenim nahorudolu po cestickach kolem utesu;-). V rovinatejsich castech pak po piscitych cestach kolem more, ktery jsou narocny spis tim, ze se boris:o)

                          Ale i tak Bretan za navstevu s kolem stoji, je tam nadherne…utesy, majaky, racci, menhiry, vres, palacinky, aaachjo…:o)

                          0 0
                • Paja  

                  Kdyz uz su zpatky v tomhle vlakne…

                  do zahranici s autem je vzdycky riziko, ze kdyz se s autem neco stane, oprava se prodrazi, takze pokud nejedes nejakym vrakem:o) tak bych se toho nebal, to by taky clovek mohl porad sedet doma na zadku;-)

                  Jak jsem uz psal, nemeli jsme problem prespavat celou dobu (10dni) 8 lidi a 2 auta mimo kempy, ani bych se moc nebal, ze mi nekdo auto ukradne, zatimco budu 2–3 dny pryc. Mozna ve vetsim meste, ale v tech vesnickach to urcite nebude vetsi riziko nez tady:o)

                  jinak trasy vzhledem k tomu, ze uvazujete o tydnu (coz je pomerne malo, aspon den zabere cesta tam a dalsi zpet) bych doporucil koupit pruvodce zamerit se na: 

                  • kanon Verdon a okoli (vyhlidkova silnice nad kanonem, na jih od kanonu nejaka jezirka s vodopady, klaster, jezero pod kanonem nejlepsi koupani v Provenci – narozdil od more je to krasne teply, moznost pujcit plavidlo a vyrazit do kanonu po vode)
                  • oblast kolem Mt. Ventoux (vyjezd na Ventoux, na jih od Ventoux – cca 30km sjezd kanonem reky Nesque, oblast, kde je asi nejvic levandulovejch poli, klaster Senanque – znamy z pohlednic – zaber na klaster pres levandulovy pole, …)

                  To vam vyjde akorat na ten tyden, kdybyste tam chteli byt, da se pridat

                  • rezervace Camarque (plamenaci, kone, byci, videt se da, ale cekali jsme vic, vzhledem k tomu, co se pise v pruvodcich:o), Les Baux (skalni mesto), Arles, Avignon, Chateauneuf du pape, Orange, Pont du Gard, kanon Ardeche).
                  0 0
              • pepek  

                Nechápu. O čem to brbleš?

                0 0
                • Paja  

                  Myslis, ze si to po tom pulroce budes jeste pamatovat?-)

                  0 0
                  • pepek  

                    :-) no já ne, ale o Francii jsem určitě nic neřikal…tak mně to zarazilo

                    0 0
      • meggie15  

        Ahoj Paji!

        Nebo nekdo jiny kto ste byl v Provence…Kdy tam odporucate jet na kola?Aby nebylo mooc vedro ale zasa…aby si clovek uzil i slunicka i mora a hlavne…aby kvitla levandule…?Magda

        0 0
        • Paja  

          To je snadny:

          • levandule kvete cca od poloviny cervna do poloviny srpna (ale cca v pulce cervence se uz sklizi)
          • cervenec-srpen je tam vedro
          • more na azurovym pobrezi je nejstudenejsi z celyho Stredozemniho more, takze ani na konci leta to zadny kafe nebude:o)

          sumasumarum, nej­lepsi se mi zda druha polovina cervna – kvete levandule, jeste tam neni takovy vedro, akorat to more je studeny:-)

          kazdopadne tak doporucuju jet, je tam naaadherne:o)

          0 0
    • chico*  

      Ja bych tam taky jinak nez autem nejel. Pokud bych se chystal na vicedenni vylet, snazil bych se domluvit uvnitr nejakyho kempu, jestli by mi tam auto nechali. Mimo bych se bal. Doporucit mohu vedle Verdonu ten kanon Ardeche, je to bomba. Das si jeden den bez kol a zaplatis si pujceni kanoe ci kajaku a celej si ten kanon sjedes. Odvezou te autem nahoru a pak te v cili vylovej.Jestli budes chtit,poslu podrobnosti a vim tam o supr levnym kempiku primo v kanonu s jedinecnou atmosferou. :)

      0 0
      • lábus  

        no taky se tam letos chystáme, jedeme teda jakoby lidi od školy autobusem s vlekem na kola a začínáme v Brianconu tak na 3 dny a pak se přesuneme směrem na jih do okolí Entrevaux kde zas pobudeme tak 2–3 dny a poté se přemístíme do okolí Verdonu, tak bych byl moc vděčný, jestli bys mi neporadil s tim super kempem, to by se nám docela hodilo, jinak na zbytek toho 2týdenního putování budeme směřovat dál k pobřeží do okolí St. Tropez, tak bych byl uvítal nějaká doporučení ohledně kempů tady, díky moc

        0 0
        • Zbyněk  

          U Brianconu je pohodlnej a velkej kemp v le Rosier (v údolí Clarée cca 3 km za la Vachette) a u Verdonu kemp Carajuan na východním okraji kaňonu. U Entrevaux je taky nějaký kemp, my byli nejblíž v St. Martin d Entraunes a Roquesteronu. Do těch ale autobus nezajede. Oblast kolem St. Tropez neznám.

          0 0
        • djano  

          Vedla St.Tropez je velky kemp v Port Grimaud (plaz, na rozdiel od St.Tropez je tam cista voda).

          0 0
    • jipík  

      Taky to plánujeme a asi autem. Když jsem jezdil sám, nebo max ve 2, tak převážně po ose a vlakem, ale s holkami, které neradi jezdí na kole tak to asi ani jinak nepůjde. Zkusili jsme si to loni jenom po vnitrozemí a docela to šlo, no a tu francii chceme právě kvůli tomu že dcerka fráninu studuje, tak aspoň nemusíme mít tlustý slovník :-) to bude sranda, a auto máme Peugeota tak toho ve francii taky snad znají. Až to budeme mít upřesněný tak se ozvu na mail.

      0 0
    • rasto  

      zda se mi, ze tak daleko pouze na 1 tyden je hooodne malo. frantici oceni kazdou snahu komunikovat po francouzsky. naopak nesnaseji nekoho, kdo na ne skousi „pouze“ anglicky. po osobni zkusenosti (byl jsem tam na TdF 2004) bych urcite volil auto s autopresuny po cca 3 dnech. parkoval bych v kempech (sichr je sichr).

      0 0
    • pajik  

      Ahoj, loni jsme byli s kamarády ve Francii rovných 18 dní a musim se přidat k radám, že na týden je to opravdu hrozně málo. V kempech se dá přenocovat za 5E na osobu a když si povezeš dost jídla s sebou (konzervy, těstoviny…) tak se dá najíst deně za dalších 5E, takže nejdražší je rozhodně cesta a pak samozřejmě „čas“, ale nelitoval bych tam jet i na dýl.

      Spali jsme více méně pořád v kempech a to hlavně kvůli sprchám, pitné vodě a možnosti „poprudit“ místní kempový usedlíky a Holanďany večerní pitkou :-) Bylo nás 13 a jeli jsme 3 auty, ale setejnak jsme občas přespali někde na pláži mimo kemp. Volili jsme okruhy na lehko z výchozího bodu a auty jsme popojížděli každý 2 až 3 dny. Občas se jelo na kolech z jednoho kempu do dalšího a auta řídili ti nejvíc unavení :o)

      Když budeš chtít, můžu ti poslat itinerář který dělal brácha, ale my se pohybovali víceméně kolem Pyrenejí, takže by ti asi byl k ničemu… V Provence jsem byl 6 let zpět, jestli si dobře pomatuju tak tam byly kempy trochu dražší kolem 10E?? ale to se dá snadno zjistit. Jinak bylo to tam samozřejmě nádherný ;-)

      0 0
      • chico*  

        byl bych moc vdecnej, kdybys mi napsal, klidne na mail, kde jste kolem pyreneji jezdili, diky moc

        0 0
      • storm!!  

        za 18 dní jsi Francii trochu poznal – jezdívám do Itálie do Arabby na silničky, bydlíme vždy v apartmánech,kde maji i garáž a chtěli bychom do Francie – Alpy – po stopách Tour de France… Dá se tam někde ubytoval v nějakych relativně levných apartmánech( ±15EURO noc/osoba či nejake obyč.penziny ? CHceme tam jet příští rok, ale né pod stan. Určo autem.

        Dik za odpoved.

        0 0
        • pajik  

          Těžko říct, jesli poznal nebo nepoznal… :-) Zaznamenal jsem sice, že bratr něco říkal, že právě míjíme silnici, po které se jela Tour, ale už si ani nepomatuju, kde to přesně bylo. S těmi apartmány ti neporadím, bydleli jsme v kempech, tak asi tak…

          0 0
    • Twister  

      Koukni na stránky Adventury na Provence klasická 1. Vloni jsem tam byl, trasa jak je, je dobrá, placka prvních několik dní je spíš o památkách, ale v horách se dá i pojezdit mimo asfalt, a krajina je fakt úžasná. V každý vesnici kostel z 12. století, baráky nejsou o moc mladší, mosty taky tak.

      0 0
      • Marky  

        No já vím, že sedm dní není zrovna nejdíl. Jenže my máme pětiletou dcerku a rodiče by déle nehlídali. Když jsem se koukala na cestovky, co nabízejí, tak je to všechno kolem 12 dnů. A tahat sebou malou na trail aligator, to by byl asi zážitek. Hm, jak pro koho,že? Málá má 24 kg. :-)

        0 0
        • orca  

          v 5 letech 24 kg ???

          0 0
          • Marky  

            No jo, už je to tak. Je jí pět, ale měří 122 cm a váží 24 kg. My jsme velcí oba. Já mám 178 cm a Muž 185cm, tak má asi pokom.

            0 0
          • Marky  

            No jo, už je to tak. Je jí pět, ale měří 122 cm a váží 24 kg. My jsme velcí oba. Já mám 178 cm a Muž 185cm, tak má asi pokom.

            0 0
    • vlkouš  

      vetsinou mezinarodni vlaky EC, ICE, THALYS a TGV kola neberou jako spoluzavadlo. jinak lze kolo zabalit do vaku a v kazdym nastupnim prostoru techto vlaku vyssi kvality je moznost dat zavazadlo i velikosti slozenyho kola. zkus www.db.de a zadej spolujizdu kola. vyjedou ti vhodna spojeni, kde lze vzit kolo jako spoluzavzadlo. idos nezkousej, je naprd. na jizdenky existuji ruzne slevy. ja jsem primo valkem ve F nebyl, ale jezdim s kolem do CH na francouzsky hranice jak autem tak vlakem. do CH neni problem jet EN z drazdan do basel nebo EC z lince do zuerichu a pak bez problemu do zenevy. tyto vlaky kola bezpecne berou, rezervace je doporucena. kdybys potreboval neco ke spojeni, tak pisni treba po ICQ. hodne stesti. v.

      0 0
    • Lensy  

      Ahoj, všechny vás zdravím. Stejně jako Marky a další z vás, i my se s moji drahou polovičkou, chystáme v červnu na cykloputování po Francii. Vybrali jsme si oblast Roussillon. Jako vy všichni, také řešíme problém, jak tam s kolama. S jednou cestovkou už už to vypadalo nadějně, ale nakonec obrátili, že záleží na řidiči, zda by kola vzal s sebou. Slíbit to nemůžou. Teď aktuálně zvažujeme jet autem, případně si půjčit auto na cestu, vrátit je ve Francii a pak si je zase půjčit na cestu zpět. To by snad některé autopůjčovny mohly umožnit vrátit auto i jinde v EU.Nemáte s tím někdo zkušenosti? Po přečtení vašich přízpěvků, se mi začal líbit i nápad, mít auto po celou dobu výletu s sebou a moct se tak podívat na víc míst ve Francii. Spaní plánujeme spíš někde pod širákem na střídačku s kempem, stravu z vlastní kuchyně. Neplánujete někdo také cestu do stejné oblasti v první půlce června? Zatím se mějte fajně.

      0 0
      • rasto  

        osobne se mi nezamlouva idea pujceni si auta. myslim, ze se vylet o hodne prodrazi. priklonil bych se k variante zaject s vlastnim autem s parkovanim v kempech. ale v podhorskych oblastech by se snad krast nemelo, moc velke obavy bych nemel.

        0 0
      • kcvalin  

        Ja jsem jednou jel se student agency do Stokholmu - jel jsem s nima, protoze oni byli prvni a nejlevnejsi, co mi zarucili, ze mi vezmou kolo. 3600zpatecni + 2×400 priplatek za kolo – vetsina lidi to ale koupila za 950kc tesne pred terminem odjezdu. Spokojenost

        0 0
    • Jaroslávek  

      Sorry, že to vytahuji z historie. Mám dotaz zda jste tam skutečně byli a dojmy ? Kdyžtak pošli na mail. Díkec.

      0 0
      • jecnak  

        Taky se letos chystame. Mozna se ti Splinter zminoval. Prave shanime nejaky lidi, tak by mozna nebylo od veci se spojit?

        0 0
        • Paja  

          To by mozna Renatka nerozchodila;)

          0 0
          • jecnak  

            Jestli hodne nejezdi na kole, tak tu trasu by asi opravdu nerozchodila :-)

            0 0
            • Paja  

              On Ti to Maňas rekne sam, ale kdyz jsme jim byli na podzim ukazat fotky a popovidat o nasem vyletu do Provence, tak hlavni starost krome kvetouci le­vandule byla, aby to nebylo moc do kopce, rekl jsem, ze je tam v podstate kopec jenom jeden, a to Mt. Ventoux, bohuzel pak Helca Renatku uvedla do reality tim, ze krome Camarque tam prakticky neni zadna rovina;D

              0 0
              • jecnak  

                Chapu, no my tam prave kvuli temhle kopcum jedeme.

                0 0
                • Paja  

                  To jsem u vas predpokladal, co mate v planu?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Cast Route des Grandes Alpes, kolem Grand Canyon Verdon a Ventoux. Ale kdo vi jak to nakonec dopadne. Nejsou lidi.

                    0 0
                    • Paja  

                      Krome samotnyho Ventoux stoji rozhodne zato i „levandulova“ oblast na jih od Ventoux Plateau de Vaucluse – kanon reky Nesque, klaster Senanque, vsechny ty krasny mestecka Gordes, Venasque, vinice, sady s obrovskyma tresnema…;)

                      0 0
        • Jaroslávek  

          Ha, ha tak to by fakt nerozchodila a já stěží uvisel.-))

          0 0
      • Paja  

        Uz jste vymysleli, jestli pojete sami nebo s cestovkou?

        0 0
        • Jaroslávek  

          Ani mě nemluv. Cestovku jsme vyhlídli, anóbrž jsem zjistil včera, že je plno, takže takový mám já trápení. Sladit termín, obtížnost, spinkání, papání, no prostě ty baby jsou někdy horší než děcka.-))

          0 0
          • Paja  

            Zivot neni pericko, Jaroslavku;DDD

            0 0
          • Zbyněk  

            Omlouvám se, že trochu odbočuju, ale nechtěli byste se (případně i někdo další) přidat na akci do Švýcarska? Řeším podobný problém jako Ječňák – chybí lidi a protože mám už pobyt z poloviny zaplacený, nerad bych to rušil. Je to s ubytováním pod střechou (3 noci v Saas Grund + týden na biofarmě u Sionu). Budeme v srdci nejvyšších evropských hor a okolo bude ještě spousta sněhu, takže by to mělo být hodně atraktivní. Něco by se dalo vymyslet i na mtb (v té oblasti se jezdí známý závod Grand Raid Cristalp). Termín je 9.-21.6

            0 0
    • Zdeno Micio  

      V době konání tour de France 2009 se chystáme autem na alpské etapy s výšlapy na Col des Mosses, Col du Grand nebo Col du Petit; dále Col de la Colombiere, Col des Saisies a na závěr poslední etapa na Mont Ventoux. Převážně plánuju ubytování v kempu, případně ve volném terénu pod stanem. Zajímaly by mě nějaké tipy na vhodná místa, která nejsou moc vzdálená od těchto vrcholů. Dále, jestli by mi mohl někdo poradit kudy z ČR jet a jakými místy a jakým místům se vyhnout. Vím, že ve Francii je doprava poměrně hustá. A další praktické rady by mě zajímaly, jelikož jsem takto nikdy nikam nejel. Díky.

      0 0
      • Zbyněk  

        Dnes jsme přes vás jeli :-) Vzhledem k tomu, že Col de Mosses je ve Švýcarsku, tak musíte projet tímto státem. Nejlevněji a nejekonomičtěji to vychází přes Mnichov, nejrychleji přes Karlsruhe a nejkratší je to přes Linec a Innsbruck, tak si vyber. Ve Švýcarsku je potřeba roční známka cca 40 CHF, ve Francii se platí mýtné. Kempy jsou ve Francii levné  – cca 6 eur, ve Švýcarsku 10–15 CHF – podle úrovně. Kopci COL du Grand a Petit máš asi na mysli Grand a Petit Bernard, přes které se pojede jedna z etap. Ty jsou ale na zdolávání docela nešikovné, protože se musíš vrátit tou samou cestou dolů (nejde udělat okruh) a na Velkého Bernarda se ze švýcarské strany jede skoro celou cestu po hlavní silnici. V Savojsku (Saisies, Colombiere) už je to lepší – je tam hodně menších kopců a poměrně hustá síť silnic, takže by tam šly udělat nějaké okruhy. Osobně ale tuhle oblast neznám.

        0 0
        • Zdeno Micio  

          Dík za info. Přesně tak, přes oba tj.  Col du Grand-Saint Bernard(2473m) a Col du Petit-Saint Bernard(2184m) – oba jsou takto pojmenovány v itineráři tour a přes ně se pojede 16. etapa. A já nevím, kterého bernardýna si vybrat…spíše bych bral toho Petita – tam už to totiž bude asi na krev a peloton bude roztrhaný. Říkáš, že na oba vede jen jedna cesta a teď jsem z toho blázen…kudy tedy pojedou dolů, nezdá se mi, že by jeli stejnou cestou i dolů.

          0 0
          • Zbyněk  

            Tak jasně, že je to průjezdné i na opačnou stranu. Pokud tam ale chceš jet na kole a  potřebuješ se vrátit zpět k autu, musíš jet dolů po té samé cestě, kterou jsi vyjel. U Malého Bernarda z italské strany to lze vzít eventuelně přes Colle San Carlo.

            0 0
    • Krab  

      Zdravím,

      chtěl bych obnovit tohle vlákno, protože se letos v květnu na dva týdny do Francie chystáme. Máme biky (fulla a HT) a rádi bychom si pořádně zaskotačili. Nevadí nám kopce, vadí nám silnice.

      Byli jste někdo ve Francii v květnu?

      Nemáte náhodou někdo trasy v gps?

      Ten kaňon vypadá dobře, jen když zadám do googlemaps „verdon“, tak mi to najde asi 10 míst ve Francii – může mi, prosím, někdo poradit přesné místo?

      Díky

      0 0
      • Krab  

        Treba se nekomu bude hodit: http://www.bikely.com/…s/country/82

        0 0
      • kuba.kuba1984  

        no hele nevim co si od toho slibuješ :).V tom kaňonu akorat lodičky, lidí jak psů a kolem francouzský vojenský prostor kterej berou frantici dost vážně

        0 0
        • Krab  

          No stale premyslim o Queyrasu.. Nicmene mapy, co jsem v CR sehnal, jsou v meritku 1:100 a tam teda zadny trasy na kolo nevidim (prestoze v legende jsou zakresleny, na mape ani carka)..

          Mas jiny navrh?

          0 0
      • var  

        Byli jsme ve Francii poslednich pet let, vzdy na 14 dni, jezdime ale v cervenci nebo srpnu. Nemohu si to vynachvalit, jak kolo tak i jidlo a vino. Mame projete prevazne Alpy (prusmyky), v Provence jsme byli jen jednou.

        Queyras je ok, je tam pekny vyjezd ze St. Veran k hvezdarne (cca do 3000 m), ale i dalsi bike trasy. Me se na bike nejvic libi okoli Brianconu, dale stoji za to sjezd z Col Galibier k Valloire (nektere pasaze bych asi nedal ani na fullu), jizneji potom tunel Grand Parpaillon skrz pohori ve 2800 m. Mapy urcite nekupovat v CR, ale na miste. V infocentru schematicke mapky a planky tras, k tomu topografickou mapu (na pumpach, v supermarketech nebo ve vetsich trafikach – tam maji casto i knihy zamerene na VTT (horske kolo) vcetne tras).

        V kvetnu ale muzete byt ve vyssich polohach jeste omezeni snehem.

        0 0
        • Krab  

          Supr, doufal jsem, ze se ozve nekdo s osobnimi zkusenostmi :) Muzu se zeptat na ubytovani? Nocujete v kempech nebo penzionech? Je lepsi shanet ubytovani az na miste nebo dopredu pres internet? Pripadne mas nejaky kontakty? Na foru jsem cetl, ze nekdo nasel ubytko za 60E na tyden v penzionu, ale at hledam jak hledam, na netu takove ceny nenachazim..

          0 0
          • var  

            Jezdime autem se stanem, prvni roky jsme spali cele dva tydny na divoko, postupne jak starnem a pohodlnime pridavame na par dni ubytovani pod strechou. Stan muzes postavit asi vsude kde najdes vhodne misto, nikdo to zatim neresil, snazime se vyhnout zakazum a soukromym pozemkum. Ubytovani jsme byli v lyzarskych strediscich, je tam v lete volno, vezmou i na par dni, nejsme tak vazani na jedno misto. Cenu ti nereknu, zarizovala to pritelkyne, ja mam na starosti program a trasy :) (odhaduji nejakych 15–20E za noc). Kemp ale vyjde zrejme levneji. 60E za tyden v penzionu se mi zda malo.

            Zda shanet ubyt dopredu, nevim. Zalezi kam nakonec vyrazite, pokud do hor, muze tam byt tyden zima a hnusne. Kdyz nejses vazanej, muzes prejet nekam kde je lepe nebo aspon tepleji. Zvlaste pokud jedete v kvetnu. (az to budete mit rozmysleno konkretne, muzu zjistit cenove nabidky agentur, ktere maji ubyt ve ski resortech).

            Pekne bikovani je tady:

            http://pays-du-guillestrois.com/DocsPDF/VTT.pdf

            navazuje na to Queyras i nadherny NP Ecrins (s nejjiznejsi alpskou ctyrtisicovkou), kdybyste to chteli nakombinovat s turistikou.

            Fotky z lonske FRA a ITA mam na rajceti, uzivatel valcav.

            0 0
        • brtníček  

          Nebyl jste nekdo posledni 2 roky v tunelu Parpaillon? Je bez problemu prujezdný?

          0 0
          • Zbyněk  

            Já tam byl v roce 2007, takže ti moc neporadím. Plánuješ už na příští rok? Jinak jsem zaznamenal, že je zpřístupněná Galeria Saraceni z Val di Susa na Mont Jafferau.

            0 0
          • Singlespeed  

            Já byl v roce 2015. Cesta nahoru byla pěkně upravená z obou stran, tunel v pohodě průjezdný.

            0 0
            • brtníček  

              Tak to je dobra informace. Tenkrat jsme se tunelem brodili po kolena v ledové vode a ledu tam byla taky spousta a bylo to začátkem července. Cesta nahoru od Embrunu byla mizerná, ale jet se to dalo.

              0 0
              • Singlespeed  

                V porovnání s předchozí výpravou deset let dozadu byl výjezd od Embrunu mnohem lehčí a pohodovější. Rozsypaná místa byla opravená, takže se dalo jet i na 40 mm gravelgumách, před tunelem udělali parkoviště pro auta, takže de facto mastňárna :-)..

                0 0
              • Zbyněk  

                Asi záleží v jakém období tam jedeš. My byli tenkrát koncem srpna a tunel suchý a průjezdný. Ten přelom června a července bude asi problém každý rok, pokud není extrémně chudá zima na sníh. My teda jeli opačně z la Condamine, což je o něco lehčí, ale horní část byla dost vymletá s velkým množstvím volného štěrku a byl to docela záhul.

                0 0
                • brtníček  

                  V tom sjezdu do La Condamine bylo nejvetší množstvi svišťu co jsem kdy videl.

                  0 0
    • Lostris  

      Ahoj, ráda bych se pokusila obnovit tuto diskuzi:-) Na přelomu srpen/září jedeme s přítelem na 14 dní do Francie. Bereme si bajky, máme však v plánu i turistiku (Verdon, NP Mercantour), sjezd Ardeche na lodi, koupání v moři a rádi bychom si i něco sjeli- zatím máme jen naplánované po cestě do Fr. bikování v obl. Crans Montana ve švýcarsku. Nějaké nové zkušenosti či tipy na dobré sjezdy? Obadva máme fully, já se však na nějaké těžké sjezdy ještě necítím :-))Něco jsem tu četla o Mt. Ventoux, Briancon- tak budu ráda za nějaké akutálnější informace, dííky

      0 0
    • brekeke  

      Ahojky! my jeli s Alpina.cz na tento zájezd http://www.alpina.cz/…ovence-cyklo a mohu jen doporučit!! na těhle stránkách jsou informace i o campech, kde jsme stanovali a i rozepsané i cesty…

      0 0
      • Lostris  

        Díky za tip- akorát todle je spíš pro trekové či silniční kola a povrch je asfalt a my bychom raději nějaké sjezdy pro bajky :-))

        0 0
        • Deckard  

          Francie na bajky může být v pohodě, hlavně horní Provence, kolem kanonu Verdon a podhůří Alp. Taky nejsou špatné Alpilky – takové kopečky u pobřeží Cote Azur, většinou 300–400 m nad mořem, ale docela prudký.

          Byl jsem tam v minulosti několikrát zatím bez kol, jen pěšky, takže už vím, že je potřeba mít opravdu dobré mapy. Ve Francii je spousta soukromejch pozemků, takže je dobrý si ověřit, že ta cesta po který se dáš fakt někam vede a neskončiš po 2 km u zamčený brány.

          Jinak na silničky je tam ideální asfalt a v horách místy velmi málo frekventovaný silnice.

          0 0
          • Jakubek  

            kolem toho kanonu Verdon si taky myslim ze to muze stat za to, jenom nevim ve kterych mistech jsou nejake zebriky, moc prudke useky, nebo proste obecne nesjizdne useky.

            jake mate zkusenosti s francouzkyma mapama? da se tam bez problemu koupit neco dost podrobneho jako nase KCT?

            Kdybych jel na silnicku tak to ani moc neresim, ale chtel bych najit i nejake pekne singly, nez jenom sotolinu (i kdyz ta francouzska urcite spatna taky nebude)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.