• MlokCZ

    Takže konečně jsem se dostal ke srovnání tlumič s Boost valve a bez. Konkrétně na rámu AMS Pro, k dispozici dvě kola, jedno s RP23 2009 s CT střed a druhé s RP23 s Boost valve s velocity tune M. Použitý tlak pro boost valve neznám.

    A ukázalo se, co jsem tušil, že tak bude, Boost valve je u RP23 slušný kurvítko.

    Varianta s CT střed je znatelně citlivější a to jak při otevřeném tlumiči, tak při zapnutém propedalu.

    Mimo chrtí full s prioritou, aby to jelo bych se Boost valve vyhnul. Ještě ho testnu na Stereu až dorazí, ale dle tohoto testu už je téměř jisté, že tlumič půjde hned do TF tuned na úpravu a vykuchání Boost valve.

    Kdo má další zkušenosti s tlumiči s Boost valve, tak sem s tím a prosím s uvedením velocity tune a pokud je znám, tak i ten interně nastavený tlak (ten ale asi k dohledání u většiny značek nebude).

    0 0
    • goofy  

      Tak se prece jenom potvrdilo, ze je to kurvitko.. No pekne :-/

      0 0
    • Flinker  

      Ocakaval som to, no napriek tomu ma to netesi. Takto musim priratat k cene bike + cca 100 E za upravu tlmica.

      Idem zistit ci v bikelive si s tym poradia.

      Zatial nepanikarim, pockam az Canyon dojde, koniec koncov zadna stavba je kus ina ako naposledy, mozno si to bude s menej citlivym tlmicom rozumiet.

      Toz uvidime, ked s tym nieco pojazdim tak pridam svoje poznatky.

      0 0
      • MlokCZ  

        On to bude dost ještě ovlivňovat ten interní tlak, takže se může poměrně lišit jak moc velké to bude kurvítko u které značky, dle toho jak si to nechala daná značka nastavit.

        U AMS Pro to přineslo aspoň jedno pozitivum a to, že je to takhle použitelné s high volume komorou. Ten RP23 2009 s CT střed je ještě nepatrně moc progresivní (v tom rozměru 38/165mm je ze všech verzí nejprogresivnější).

        Ale s high volume komorou bez Boost valve už to použitelné není, to už je progresivní moc málo.

        A s Boost valve je to něco mezi tím, takže se to dá dobře s high volume komorou.

        To je důvod, který možná rozhodne, že ho na AMS pro nechám.

        U Sterea tohle ale bude totální *******, protože Stereo bylo progresivní přesně akorát bez boost valve se standardní komorou. Pokud tedy nebude nastavený RP23 s Boost valve na Stereu výrazně jinak, tak s tou high volume komorou (ta tam je) to bude už progresivní příliš málo i když tam bude Boost valve.

        U Sterea z toho vyleze málo citlivý komplet s příliš málo progresivní stavbou, nechápu, že to tam výrobci prostě jen tak cpou. A přitom u Sterea to jde tak daleko, že v jedné variantě osazení je high volume komora + Boost valve a v druhé je normální komora bez Boost valve.

        Takže hned druhý důvod, proč ho budu muset nechat upravit a prachy ještě navíc, protože s úpravou musím nechat vyměnit i komoru za standardní (bez Boost valve s high volume komorou je to zcela katastrofa, to je pak progresivní zcela nedostatečně, to už jsem zkusil taky).

        Takže ještě nějakých 30E za standardní komoru navíc.

        To už zase úprava bude polovina ceny nového upraveného tlumiče, takže už budu uvažovat nad variantou koupit nový celý upravený tlumič a starý buď prodat nebo schovat jako rezervní (když se mi bude hodit na dvě kola, tak už to má větší smysl a může se hodit ve chvíli, kdy ty z kol půjdou na servis do TF tuned).

        Tentokrát nedopadnu jako před dvěma roky, když jsem se taky rozhodnul pro nový tlumič upravený a pak měl spoustu problémů až ho nakonec vracel (naštěstí v TF tuned byli velmi vstřícní), kvůli té páčce propedalu, co byla na 2008 Stereu otočená o 180st. a ten díl k tomu potřebný se nepodařilo sehnat (ani přímo z Foxe z USA).

        2010 Stereo už naštěstí má páčku propedalu standardně, už se to tam vejde díky přepracování té vzpěry.

        0 0
    • MlokCZ  

      Tak ještě pár dalších poznatků po dalších testováních na AMS Pro.

      Byl jsem si dnes trošku na tom i zaskákat (nic velkého, ale hodně skoků kolem 20–30cm výšky), abych více prověřil ještě ten průběh. A musel jsem nakonec ještě lehce přifouknout, abych nechodil po dorazech a už to začíná být na hraně, tedy příliš malý sag a tlumič trochu přefoukaný.

      Takže na trošku agresivnější pojetí je to už progresivní s tou high volume komorou i přes Boost valve málo.

      Takže jsem zkusil tlumiče prohodit (předtím jsem srovnával jen každý na tom daném AMS Pro co byl) mezi tím mojím a manželky kolem.

      A tím jsem na to manželky pak nastavoval ten s Boost valve na o dost menší tlak (neváží sice o tolik méně, ale jak jezdí zcela neagresivně bez skoků, tak může mít nafoukáno mnohem méně).

      A ještě jsem to i trochu projel takhle nafoukané (samozřejmě jsem si nemohl skočit, byl bych okamžitě na dorazu).

      A z toho všeho jsem ještě zjistil, že při předchozím srovnání byl trošku tlumič s Boost valve znevýhodněn kvůli té high volume komoře a nutnosti většího tlaku.

      Pro podobné tlaky (kdy počátek zdvihu se chová podobně, jen samozřejmě s tou high volume komorou by to chodilo pořád po dorazech) se chování téměř vyrovnalo a Boost valve nebylo kurvítko už tak velké. a dostalo se to v podstatě na úroveň CT střed. Což není tak špatné.

      Pro zcela ideální srovnání by to chtělo na ten tlumič s Boost valve hodit taky standardní komoru, abych ho mohl mít také trvale méně nafoukaný.

      A když to tedy pro nižší tlak bylo lepší, tak jsem ty tlumiče vyměnil a manželce nechal s Boost valve kvůli té high volume komoře. Jsem zvědav, jestli s tím výrazně nižším naofoukáním už konečně využije celý zdvih.

      Pro mně je to progresivní akorát s tím bez Boost valve a standardní komorou, tady už nemusím přefukovat a po dorazech nechodím.

      0 0
    • Flinker  

      Tak predsa nejake dobre spravy :-)

      Mloku, je uz na svete nejaky standardizovany test na zadnu stavbu, tak ako je od Milana na vidlice?

      Sice pocit povie vela, ale niekedy nie je nad milimetre a uhly :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Bohužel. To by bylo samozřejmě lepší a hlavně přesnější než subjektivní pocity.

        Problém je, že doma se nic jednoduše měřit nedá.

        Pokud jsou prostředky jako mají časopisy, tak změří průběh. Ale i když je průběh, tak se toho pořád dozvíš mnohem méně než potřebuješ. U vidlic samotný průběh + odtrh řekne mnohem více.

        A měřit třeba odtrh u zadní svaby nemá téměř smysl, protože tím nic moc porovnat nepůjde. Je tu oproti vidlicím více problémů. Vidlice nemění přepákování, takže pasivní odpory jsou stejně důležité ať stlačuješ vidlici od počátku nebo od sagu. U fulla se mění přepákovací poměr.

        U vidlic se jen ojediněle vyskytuje předepnutá pozitivka, takže odtrh je vypovýdající, u stavby s tlumičem nikoliv.

        U stavby by ohledně citlivosti se musel měřit odtrh od hodnoty sagu, aby se ty problémy eliminovali.

        Ovšem praktické provedení si zvlášť v domácích podmínkách vůbec nedokážu přestavit.

        0 0
      • MlokCZ  

        Jinak ale stejně to, že jsem nakonec došel k tomu, že při stejných podmínkách by Boost valve bylo na podobné úrovni co CT střed, když se nastavení Boost valve může měnit.

        Takže nejenom, že je to založeno na mojich subjektivních dojmech, ale navíc ještě ani nevíme s čím přesně CT střed porovnávám.

        Jediný závěr, který bych si z toho dovolil udělat je ten, že Boost valve nemusí být kurvítko moc velké.

        Ale třeba taková zcela zásadní věc, jestli bude možné nastavit Boost valve, aby citlivost šla někam na úroveň CT min nebo CT méně než min by mi moc zajímala a jen tak ji asi nezjistíme.

        Ale aspoň jsem rád, že z toho vzešlo, že jsem mohl prohodit ty dva tlumiče a manželka z toho bude mít jen přínos (tedy méně progresivní průběh) bez výraznějšího zhoršení citlivosti.

        0 0
        • MlokCZ  

          A tím jsem ale také s testováním Boost valve zkončil. Na AMS pro už budu jezdit tu verzi CT střed s normální komorou.

          A na Stereu nebude co testovat, protože průběh budu málo progresivní a srovnávat to s druhým tlumičem upraveným v TF tuned nemá smysl. Takže u Sterea jak dorazí půjde hned na úpravu.

          Co jsem ale nepochopil, k čemu je Boost valve u RP23 vůbec dobré. I když nekurví citlivost až tolik, tak jsem nezaznamenal žádný přínos.

          0 0
          • Erik  

            Čau, kdy ti přijde to Stereo ?Určitě to přecejenom projedeš než to pošleš na to vykuchání a mě by moc zajímaly tvoje postřehy ze skutečný jízdy (prozatim to byla jen teorie).Jedu si pro nový Stereo příští sobotu a pokud bych věděl, že novej RP23 s boost valve bude na tomhle biku skutečně takovej *******, jak jsem z tvých dosavadních postřehů pochopil, tak bych rovnou zkusil prodejce jestli by mě ho vyměnil zal loňskej model.Takže otázka : budeš mít během týdne jasno z praxe na novym Stereu? Anebo máš stopro jasno už teď?Myslíš, že výměna za loňskej model(+CT min) je dobrý řešení ?Dík.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pořád se to protahuje, takže během týdne na 99% nebude.

              Mám zcela jasno s tou high volume komorou, protože tu jsem na Stereu zkoušel a na AMS Pro jsem si ověřil, že Boost valve téměř progresivitu nepřidá.

              S high volume komorou jsem zkončil na sagu přesně nula, když jsem nafoukal, aby to nechodilo po dorazech a byla akorát rezerva jakou jsem chtěl na skoky.

              S Boost valve to může být o chlup lepší, ale každopádně nehrozí, že dosáhnu svojeho optimálního sagu, aniž bych chodil po dorazech.

              Tohle ale neplatí obecně pro každého, záleží na stylu jízdy, váze jezdce, jak budeš mít rozloženou váhu na přední a zadní (tedy proporce jezdce x geometrie).

              Takže nemůžu tvrdit, že pro každého to bude špatně, můžu jen tvrdit, že pro mě to bude *******.

              Vždy můžeš případně vyměnit komoru za normální, to není tak moc velká investice, takže bych se toho současného zase tak nebál.

              A samotné boost valve vím naprosto jistě, že chtít taky nebudu na Stereo, protože tam chci úplně maximálně citlivý tlumič, co to půjde. A i když s Boost valve to tak hrozné zase není, tak k maximální citlivosti to má hodně daleko.

              Já možná dostanu na Stereu ten tlumič prohozený za bez Boost valve se standardní komorou, ale ještě to není jisté.

              Ušetřilo by mi to peníze za standardní komoru.

              Pokud máš možnost vyměnit pouze tlumič za loňský model se standardní komorou, tak bych rovnou tuhle cestu volil, tam máš jistotu, že i jen úpravou v Bikelive získáš perfektní chod.

              Pokud si náhodou myslel, že by měl celé loňské Stereo, tak to bych nebral kvůli vidlici.

              0 0
              • Erik  

                Ne, myslel jsem loňskej tlumič.Myslim, že mam asi tak stejný požadavky jako ty – max.citlivost + progrsivita pro skoky.Než jsem to Stereo objednal, měl jsem možnost se krátce svézt na modelu O9 a právě malá progrsivita mě i na tom dost vadila.Testoval jsem to na schodech a z rampy cca 1 m na rovinu a první pokus na tak cca obvyklej sag byl na doraz(pecka),druhej po dofouknutí nadoraz,třetí těsně před, ale to už bylo nafouklý až až.Takže jestli ten novej má bejt progresivní eště míň, tak to je fakt nepoužitelný.

                Kde to máš objednaný, že to tak trvá ?Já ho objednával asi někdy v září (Velocentrum Roztoky)s tim, že bude únor/březen,ale čeká tam na mě už od poloviny prosince.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jakou že bereš tu variantu osazení a velikost?

                  V Plzni v Ebole, beru tam už x-té kolo, takže mám super ceny. Ale jak jsem psal, všechny ostatní varianty už nějaký čas má na prodejně, jen tu mojí kombinaci osazení/velikos­t/barva ne.

                  A objednával jsem taky v září.

                  A skáčeš větší skoky než já, takže tady není vůbec co řešit, to s high volume komorou nepřichází vůbec v úvahu.

                  Mně progresivita sedí s normální komorou přesně akorát, sag mám ideální jaký na té stavbě chci mít (možná ještě nepatrná rezerva, tak o 5–10psi bych mohl přifouknout, aniž bych zhoršil vlastnosti a měl malý sag) a po dorazech nechodím.

                  Výškou skoků ale končím výrazně níže, ani 0,5m výšky už nedávám běžně.

                  Dokážu si představit, že pro někoho bude progresivita malá i s normální komorou.

                  0 0
              • Erik  

                Jak píšeš „kvůli vidlici“, já mám objednaný ten nižší model RX (kompromis)s vi­dlicí RS Revelation a nechal jsem vyměnit vnější nohy za nohy z Piku s pevnou osou.Máš zkušenost s touhle vidlý?Kromně toho, že má pro změnu zdvihu jen U-turn.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je jasný, proč už ho máš dostupný, jiná varianta, tyhle jsou už delší dobu.

                  Na RX variantě by ale měl být tlumič bez Boost valve, ne? Na stránkách to tak mají, v reálu jsem to neověřoval.

                  Akorát ze stránek Cubu není jasné, jakou má komoru, jestli standardní nebo high volume.

                  RVL chodí dobře (průběh je podobný s Talasem, citlivost může být u RVL o chlup lepší v originále než u Talasu), jen je tam u Cubu škoda v tom, že všechny RS dávají ve verzi Race, kde není high speed expanze. A tohle je u 150mm vidlice fakt škoda (samozřejmě, že použitelné to je). Team verze RVL i Reby ji má.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A ta výměna nohou z Piku byl dobrý nápad.

                  0 0
                  • Erik  

                    Mam tohle :

                    http://www.cube-bikes.cz/detail.php… – tam BV je

                    http://www.cube-bikes.de/…d_35855_.htm – tady BV neni ve specifikaci,ale je na obrázku, tak nevim.

                    Taky nevim proč to ty odazy nepíše jako odkazy.

                    0 0
                    • Erik  

                      Aha, tak to píše OK, nejdřív to tak nevypadalo.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to v tom maj asi jen bordel na německých stránkách a u Sterea mají všechny verze Boost valve. U AMS Pro ta nejlevnější verze má tlumič bez Boost valve i na obrázku a tam je normální komora.

                      Naprosto nechápu ale ten přístup, prostě na některý modely naházejí nějaké verze tlumičů ať to chodí jakkoliv. A když dokonce třeba právě u AMS Pro na jedno osazení dají jednu variantu a druhé druhou, tak přeci jedna z nich musí být vždy špatně, když každá chodí úplně jinak.

                      Přijde mi, že při návrhu stavby vše důkladně otestují s jedním tlumičem, to jim chodí výborně a tím jsou spokojení a dále na to už zcela kašlou a s jinými tlumiči to ani krátce nezkusí.

                      0 0
                      • Pedro RB  

                        To máš asi pravdu s tímhle konstruktérským přístupem, ale marketing pak to osazování odlišnými tlumiči může prezentovat jako přizpůsobování jednotlivých verzí pro různé požadavky: necitlivý progresivní tlumič pro skoky nebo v nižších zvizích pro chrcení, lineárně chodící pro pohodovou jízdu bez skoků, ale s využitím celého zdvihu. Takže levně dvě mouchy jednou ranou..

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Oni to spíše pak prezentují tak, že na dražší variantě osazení je dražší verze tlumiče (tak to třeba u Cubu osazují), což si pak většina lidí myslí, že ten dražší je lepší.

                          A to co si pospsal už ty reálné vlastnosti, tak to už je hrozně přeceňuješ, o zmínce srovnání reálných vlastností pro různá použití a kde by byla která vhodná, tak tohle jsem pro jeden model kola ještě u žádného výrobce neviděl, že by to takhle někde prezentoval. Kdyby to takhle bylo a opravdu doporučovali jednotlivé varianty dle stylu použití pro ten stejný model rámu, tak tohle už by byl obrovský pokrok.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          A nebo třeba předpokládají, že ti co vědí, co potřebují, že si pak případně třeba tu komoru vymění.

                          Jenže bohužel převažují ti, co se v tom moc neorientují a pak to pouze dopadne tak, že zjistí, že chodí po dorazech, tak prostě tlumič přefouknou, aby to vyřešili a zůstane jim špatně fugnující první polovina zdvihu a příliš malý sag. Jenže oni netuší, že na je to kvůli high volume komoře a že by její výměna za standardní to vyřešila a funkci hodně zlepšila.

                          0 0
                          • Erik  

                            Nebýt tohohle fóra, tak patřim právě mezi ty co to netuší.

                            Např. ve Velu jsem se nikdy nedočet ani náznak o možnostech nějaký úpravy tlumiče.A vsadil bych se, že až budou při nějakym testu fullů(některých ze svých oblíbených značek,CUBE se asi jen tak nedočkáme)mít osazeno RP23 s BV, tak bude, jako obykle výsledek na 1* – prostě parádní žehlička.

                            0 0
                            • Pedro RB  

                              Jo jo, když jsem objevil B-F, vzápětí jsem přestal odebírat Velo..

                              0 0
                              • roud  

                                hehe ale na BF koluje 1000× víc pověr a blafů než ve velu xD

                                0 0
                                • Erik  

                                  To asi jo, ale řekl bych, že když pořádně čteš, oddělíš snadno zrno od plev a i přes ty plevy je tu dost užitečnýho zrna.Ve Velu bude asi míň plev, ale eště méně zrna.Aspoň co se tohoto tématu týče.Ale to už je jiný téma.

                                  0 0
                            • kesu  

                              obecně řečeno bych řekl , že správná kombinace:

                              • tlumiče (kompletni nastaveni platformy propedal a i expanze)
                              • komory (progresivita)
                              • progresivity zadni stavby
                              • nemluvě o rozdilech mezi vyrobci..

                              je obecně velký problém i pro některé výrobce. U XC kol je to celkem jednoduché nedá se předpokládat,že se na tom bude někde skákat metr na placku.Ale u kategorie kol 150+ mm je to velký problém. Pokud vám to kolo nesedne tak někdy nepomůže ani výměna tlumiče a nakonec to končí výměnou rámu. Dalším faktorem je styl jízdy jezdce. Třeba trek remedy je pro muj styl s vzduchovým tlumičem nepoužitelný.Slušná progresivita z něj jde vytřískat až DHX coil s kompresi na max a stejnak to neni ono.Naopak mlock se tu pokud se pamatuju zminoval,že pro jeho použití je to i s HV komorou na hraně. V zahranicnich testech se objevuji grafy progresivity daného ramu s tlumičem.Třeba na liteville jdou najit kompletni charakteristiky chodu zadni stavby podle kterych jsem si to kolo vybral (diky konzultaci s mlokem ktere mi hodne pomohli).

                              nicmene celkove je problem najit si kolo,ktere sedne danemu uživateli.Kolo ktere ja dostanu na doraz na lepsim obrubniku (protoze neumim jezdit:) ) muze nekomu chodit sotva polovinu zdvihu.

                              Jinak absence techto udaju v testech pro me byl duvod prestat odebirat velo.Pokud si kupuju kolo za 50+ tis tak me opravdu vubec nezajima,jake jsou plaste,riditka a sedlo..

                              nicmene jenom bych tu shrnul moznosti uprav pro tlumice fox:

                              • prenastaveni propedalu,jde jakoby posunout cela platforma,tzn citlivejsitlumic bude ale i aktivnejsi pri zapnutem propedalu
                              • prenastaveni expanze-jiny rozsah nez umoznuje cerveny kolecko
                              • u tlumicu DHX jdou nastavit komplexneji ale chce to zkouset rozhodne toneni na jeden pokus
                              • progresivita u vzduchovych tlumicu je dana (kdyz pominu jakoby hydraulickenas­taveni-ktere ale ovlivnuje citlivost) objemem komory.Ten lze zmensit vlozenimcehosi do vnitrku komory.Navod je na mtbr nicmene da se to enchat udelat.to sem se zas rozepsal:)
                              0 0
                              • Erik  

                                Dík za reakci.Na Velo máme podobnej názor, ale já jsem v oblasti ladění tlumičů a vůbec tlumičů trochu analfabet.To málo teorie co vim, jsem se dočetl tady a z praxe moc srovnání nemam.10 let jsem jezdil na jednom kole(Spešl Enduro)bez možnosti srovnávání s čímkoli jinym než „chrty“.Každopádně vim, co od tlumiče požaduju a co nechci, ale jak má ten tlumič vypadat uvnitř aby ty požadavky splňoval, to přesně nevim a právě tady pomalu zjišťuju.Co jsem se od Mloka dozvěděl mě vůbec netěší a chystam se teda, na jeho radu,požádat prodejce o výměnu tlumiče za loňskej model.Co ty si o tom myslíš ? A kdokoliv jinej, mající s tim zkušenost.

                                0 0
                                • kesu  

                                  jen dotaz,jakej model speslu enduro jsi jezdil?jen pro srovnani co ti vyhovovalo,ja mel totiz verzi 2003..

                                  0 0
                                  • Erik  

                                    Model 2000, ale neřikam, že mi vyhovovalo ( myslim co se týká odpružení, jinak OK).Mam tam Float R,vidle Minute 1 s SPV – taky pěknej omyl.Od novýho kola chci něco úplně jinýho.Pokud možno max.citlivost vepředu i vzadu a nechodit přitom nadoraz.

                                    0 0
                                • kesu  

                                  jinak abych rekl pravdu,s boostvalve na tlumicich Float nemam zadnou zkusenost,ale podobna(neli stejna funkce pokud se nepletu) je jiz na tlumicich DHX kde jde i ladit tlak teto komory. Ve zkratce to ovlivnuje progresivitu na celem zdvihu.Problem ale je,ze pri vyssim tlaku je to docela dost tupy. Kdyz se nafouka DHX coil na max tak je to na pruzinu opravdu dost tupy. Ja ze svejch zkusenosti to skoro nepouzivam a foukam to zasadne na minimalni tlak. Proto jsem take vyse psal,ze ovlivnit progresivitu bez zasahu do citlivosti je mozne vyhradne objemem hlavni vzduchove komory.

                                  jinak co muzu srovnat DHX s malou komorou a DHX s klasickou highvolume komorou tak rozsah nastaveni pomoci toho tlaku v expanzce(tzn snad boostvalve) ani nahodou nepokryva rozdil kterej je mezi komorama.Rekl bych ze to muze bejt treba 1/3 maximalně.

                                  Pokud ti ale bylo lonsky stereo s klasickou komorou na hrane s progresivitou­,doporucuju tlumic nemenit za lonskej float ale idealne za DHX s MALOU komorou pokud se tam vejde.DHX umoznuje totiz i ladeni progresivity konce zdvihu.Pokud se nevejde tak bych toho floata nechal jeste naladit a to takze bych nechal vlozit „neco“ do komory aby se snizil objem.S tim ale prakticke zkusenosti nemam.Zkousel to tu TInktink na DHX air na nomadu.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Nic s expanzkou se tam bohužel nevejde (mně to třeba nevadí, ale pro někoho to může být omezení).

                                    Boost valve na RP23 funguje trošku jinak. Místo na konec zdvihu je zaměřené na počátek (kurvítko i když dle těch mojich testů ne až tak hrozné) a navíc tlak je nastavený interně a uživatel si ho nemůže jako u DHX měnit.

                                    Tedy vliv na to, jak bude tlumič tupý je mnohem větší než u DHX a ovlivnění progresivity přitom minimální.

                                    Tedy řešil bych to jak píšeš. Možná bych jen začal klidně bez úpravy, ale hlavně se standardní komorou. A pokud by to bylo málo (mně to tak akorát stačí, ale je mi jasné, že někomu nebude, potřebovat větší progresivitu než já není nic ojedinělého), tak řešit následně ještě zmenšením komory úpravou.

                                    Každopádně RP23 s high volume komorou bude i s Boost valve určitě špatně (to bude i pro mě) a bude pořád na dorazu.

                                    0 0
                                    • kesu  

                                      takže boost valve neni jako to foukani u expanzky na DHX?

                                      ono asi bude rozdil v objemu te komory,predpo­kladam,ze u floatu bude mensi proto ovlivnuje vic zacatek nez celej prubeh.

                                      kazdopadne ono mezi nama,ten hydraulickej doraz na DHX rozhodne neni zadnej zazrak,znat to sice je ale ze by to nejak zachranilo ram s malou progresivitou to teda rozhodne ne..

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Princip konstrukce je podobný, ale bylo to přepracována, aby to cíleně ovlivňovalo hlavně počátek zdvihu.

                                        A fouká se to taky, ale interně uvnitř tlumiče, takže si to uživatel běžně změnit nemůže.

                                        A výrobci jednotlivých značek si nechávají dávat tlak někde kolem 150–200psi.

                                        Přesné detaily konstrukce, jak se to liší u DHX a RP23 neznám.

                                        Pro představu jak je to ohledně progresivity zanedbatelné u RP23 oproti rozdílu standardní komora a high volume.

                                        Na AMS Pro situace standardní komora x high volume s Boost valve:

                                        • standardní a high volume komora se obecně na stejném tlumiči (aspoňu RP23) chová tak, že pro stejný tlak dá ± stejný sag, tedy počátekzdvihu se chová ± stejně
                                        • na RP23 s tou standardní komorou foukám 170psi a na doraz ho takhle přitestování na placce nedostanu vůbec ať se snažím sebevíc (dostanu ho tak2–3mm před doraz, když si poskočím na místě a pak se do toho co nejvíceopřu při dopadu, což je přesně akorát co potřebuju).
                                        • RP23 s Boost valve a high volume komorou, 180psi (tedy už menší sag, aleještě pořád by to nějak šlo), v tu chvíli na místě když si poskočíma opřu se do dopadu, tak to narvu na doraz a to tak, že je doraz dokoncehodně cítit (tzn. síla na dorazu ještě opravdu velká)
                                        • přifouknuto na 200psi, sag už hrozně malý, ale ještě stále jsem to namístě dostal na doraz, i když už nebyl cítit
                                        • dál už jsem to nezkoušel přifukovat, to němělo cenu, už při těch200psi to nebylo s příliš malým sagem a tupý hrozně
                                        • manželka to může na stejném rámu vozit na 140–150psi a ještě to nadoraz nedostane (neváží o moc méně než já), takže tam pohoda

                                        U Sterea, kdy jsem před rokem a něco porovnával normální x high volume komoru, oboje upravený tlumič z TF tuned (stejně naladěný, tedy rozdíl byl pouze ta komora), tak rozdíl komor byl ± stejný v ovlivnění průběhu.

                                        Z toho usuzuju, že Boost valve u toho tlumiče na AMS Pro nemá na progresivitu vliv téměř žádný.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Ještě doplním jak to bylo u toho Sterea. Tam foukám na 135–140psi (upravený z TF tuned). A ten upravený z TF tuned s high volume komorou jsem musel nafoukat až na nějakých 175–180psi, abych nechodil po dorazech a v tu chvíli jsem zkončil se sagem téměř nula (1mm na tlumiči).

                                          0 0
                                        • kesu  

                                          hmmm,diky za vysvetleni pak ale tedy nechapu k cemu je to dobre..

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Tak to jsme dva, to já taky nechápu, k čemu je to dobré.

                                            Tady je výtah toho, co o tom píšou přímo na stránkách Foxu, celkově je to trošku zmatené.

                                            Nejdřív v popisu (první obrázek) píšou, že páčkou propedalu lze Boost valve u RP23 vypnout.

                                            Jenže pak hned následně na detailu k technologii BF (obrázek třetí) je vidět srovnání všech poloh (tedy propedal off a 1–3 poloha) a tam je zase jasně vidět, že rozdíly jsou pouze pro malé síly (což tedy bude mít význam pro rozdíl jen z počátku zdvihu) a pro větší sílu už se to chová totožně ať je propedal zapnutý nebo vypnutý. A vliv na progresivitu je situace větší síly, takže dle tohoto obrázku by tenhle vliv měl být pořád stejný ať je propedal zapnutý nebo na 1, 2 nebo 3.

                                            V praxi jsem žádné větší ověřování pro zapnutý propedal nedělal, protože v tu chvíli to bylo už naprosto tupé, takže testovat tenhle mód pro použití mimo výjezdy ze sedla na asfaltu nebo málo rozbitém terénu nemělo žádný smysl a ani jsem to nedělal.

                                            Takže je možné, že vliv BV při otevřeném tlumiči je téměř minimální, což by sedělo s těmi postřehy z praxe.

                                            A tedy někdo si pak může ještě otestovat více vliv pro zapnutý propedal, jestli tam nejsou větší rozdíly i pro konec zdvihu, mně tohle nezajímá, protože to je stejně pro mě nepoužitelné se zapnutým propedalem.

                                            Na druhém obrázku je pak vidět rozdíl působení BV na DHX a RP23/RP2.

                                            0 0
                                            • kesu  

                                              k cemu to ale je pri zapnutym propedalu tomu nerozumim,to by znamenalo ze je to akorat tupejsi.

                                              Ja bych naopak ocenil aby pri pacce propedalu na minimum to bylo ze zacatku co nejaktivnejsi a naopak to pritvrzovalo konec zdvihu jako to dela hydraulickej doraz.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Já tomu taky nerozumim. U Foxu se ale pořád poslední dobou všude ohání „pedaling efficency“.

                                                Já mám ale „pedaling efficency“ naprosto dostatečnou bez jakéhokoliv omezení kompresí a žádnou další nechci.

                                                A ten hydraulický doraz + citlivý tlumič, to je asi jediné co by mělo u AM kola a vyšších zdvihů smysl, ale i tohle má smysl pouze když to bude moct uživatel nastavovat externě jako u DHX.

                                                To navyšování komprese (ať už jakýmkoliv řešením) nemá ale negativní vliv pouze na citlivost, ale i na aktivitu tlumiče.

                                                Když jsem u Sterea přešel z CT max na upravený v TF tuned, tak rozdíl byl nejen mnohem lepší žehlivost (a tedy i trakce a další související věci), ale také i mnohem vyšší aktivita na větších rychle jdoucích překážkách, kde s CT max ten tlumič mnohem hůře stíhal.

                                                I když tahle změna souvisí i se změnou expanze pro upravený v TF tuned a nedokážu posoudit, jak moc velký vliv měla na výsledek úprava expanze a jak moc velký komprese.

                                                Posoudit můžu pouze to, že jako celek to je o třídu lepší.

                                                0 0
                                            • kesu  

                                              ale pokud rozumim grafu c.3 spravne tak by to pri vypnutym propedalu melo bejt citlivejsi nez bez BV?..

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Z toho grafu 3 asi nějaký přesný závěr udělat nelze, to bych bral jen jako ilustraci srovnání off, propedal 1, 2 a 3.

                                                Jak jsem testoval v praxi, tak nemůžu srovnat zcela přesně kvůli tomu, že tam nebyly stejné komory. Ale testoval jsem i pro stejný tlak (v tu chvíli samozřejmě jen menší nerovnosti, abych nechodil s high volume na doraz), kde je počátek zdvihu co se týká průběhu pak téměř totožný.

                                                A pak BV mi přišlo ± na úrovni CT střed. Tady do hry zřejmě vstupuje nastavení velocity tune (což jsem měl na M), které bude možná nezávislé na tom, že tam je BV a bude odpovídat dřívějšímu CT. Tohle ale bez přesného srovnání rozebraných tlumičů nelze s jistotou říct.

                                                Každopádně ten můj testovaný kus s BV nastavený velocity tune na M byl rozhodně méně citlivý než tlumiče s CT min a oproti upraveném v TF tuned to už bylo o třídu (samozřejmě ve prospěch upraveného v TF tuned).

                                                Ale je možné, že i s BV to půjde přenastavit na citlivější jako šlo upravit nastavení CT.

                                                I kdyby to ale takhle šlo upravit, tak pořád verze s BV z mojeho pohledu ani po této úpravě nebude mít žádnou výhodu (maximálně to bude použitelné srovnatelně jako bez BV s tím, že je konstrukce zbytečně složitější), obzvlášť ne oproti upravenému v TF tuned, kde Push platforma je jediná platforma, která mi přišla použitelná v terénu.

                                                Na testování škoda, že nebyl ten s BV taky se standardní komorou. Ale zase pro manželku je to ideální s tou high volume, takže na změnu komory určitě nedojde a nový test nebude.

                                                0 0
                                                • Erik  

                                                  Technická otázka : co je to push platforma ?

                                                  0 0
                                                  • goofy  

                                                    Zjednodusene receno neco jako Pro Pedal, ale od Pushe.. :-)

                                                    Mlok se rozepise urcite vice, pac je i jezdi..

                                                    http://www.pushindustries.com/2009/index.php

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Je to součást toho řešení upraveného tlumiče v TF tuned, kde zcela vykuchají tlumící část a dávají komplet svoje řešení.

                                                    A od původního originálního řešení od Foxe je předělané úplně vše, tedy komprese, expanze, platforma.

                                                    Začnu jedinou takovou kosmetickou vadou upravených tlumičů, na kterou v TF tuned důrazně upozorňují, že je to neodstranitelná vlastnost jejich řešení.

                                                    A tím je takové nepatrně cvaknutí při přechodu z komprese na expanzi, které se projevuje u otevřeného tlumiče, na platformě zmizí.

                                                    Za jízdy na Stereu nelze zaregistrovat nijak (jsem na detaily vnímamý a neregistroval jsem to ani při zaměření se na to), na AMS 125tce to ve specifickém terénu při pečlivém soustředění šlo nepatrně vnímat. Každopádně to ničemu nevadí.

                                                    Jen na to pro jistotu upozorňuju, aby se pak někdo po úpravě v TF tuned neleknul.

                                                    Vše nastaví dle požadavků jezdce. Já měl oba (a třetí bude zase) tlumiče nastavené s požadavky na maximální citlivost, maximální aktivitu na rychle jdoucích větších překážkách, tedy tohle je s minimální kompresí.

                                                    Push platformu mám pak nastavenou na velmi aktivní, ona by asi ani už moc přitvrdit nešla pro takto nastavený tlumič.

                                                    Chování na platformě by se trošku dalo srovnat s otevřeným tlumičem s CT max., i když možná že bych raději jezdil pořád zapnutou Push platformu než neupravený s CT max.

                                                    0 0
                                                  • vojta  

                                                    To cvakani je tak zanedbatelne, ze ho pri jizde absolutne nevnimam. I pri „zapumpovani“ tlumicem na miste – napr. pri mazani po ociste – je znatelne jen velmi malo.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jasně, je zanedbatelné, ale pro jistotu jsem na něj upozornil.

                                                    A to vnímání se liší stavba od stavby, na Stereu ho také téměř nevnímám ani na místě při testu při „zapumpování“ a za jízdy ani náznakem ani při snaze ho vnímat, na AMS 125tce bylo výraznější při testu na místě a na specifickém druhu terénu při soustředění šlo nepatrně vnímat (ale ani tam mi to normálně nevadilo vůbec a při běžné jízdě jsem ho nevnímal taky vůbec). Bude to asi dané tím, kde je na dané stavbě uchycen tlumič a jak dobře se to přes rám pocitově pak může přenášet.

                                                    0 0
    • kojot  

      to jsou nadmiru zajimave zpravy. v RB rikaji, ze na IQ pouzivaji tlumic s boost valve 175 psi. bohuzel asi tezko bude mozne vyzkouset na stejnem kole tlumic s jinou hodnotou boost valve, aby se porovnaly rozdily. zajimalo by me i to, jestli je nejaky rozdil mezi compression tune a velocity tune, nebo je to stejne a jen je zmena oznaceni – misto tech sloupecku je S,M, a F. slysel jsem i nazor, ze vel. tune ovlivnuje jen propedel a nema vliv na citlivost otevreneho tlumice, ale to se mi nezda. tusite nekdo, jak to je?

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak tu jinou hodnotu tlaku by porovnat šlo, stačí si ji nechat při servisu tlumiče změnit. Pokud se tlumič zdá třeba málo citlivý, tak bych určitě něco takového zkusil.

        Na ten dotaz bohužel odpověď neznám, ale je to dost nepravděpodobné, že by to ovlivňovalo jen při zapnutém propedalu. Odhaduju, že to bude něco podobného jako předtím compression tune, ale že konstrukce bude trochu odlišná a že to tedy není jen přejmenování.

        I když rebound tune má také místo sloupečků ty písmenka, takže i jen přejmenované to může být.

        Nejvíc mi ale štve ten přístup výrobců jednotlivých kol a bohužel je to tak u velkého množství.

        Jeden rok dají na rám nějaký tlumič a druhý rok na ten stejný rám dají zcela jiný tlumič. Teď mi nejde ani tak o Boost valve, ale o velikost komory nebo úplně změnu značky tlumiče.

        A přitom jsou ty tlumiče zcela odlišně progresivní a jeden z těch případů je pak úplně špatně.

        Jako by výrobce vůbec nezajímalo, jak se s daným tlumičem rám bude chovat a prostě tam prdnou to, co standardně Fox nabídne.

        0 0
        • JMT  

          175 je hodne/malo/stredne ? Jen pro info, vubec nevim jak se ty hodnoty pohybujou, cekam na iq a rad bych tlumic maximalne aktivni, asi teda pude na prekuchani…

          0 0
          • MlokCZ  

            Absolutní hodnota tlaku sama o sobě nic neznamená. S tím menším tlakem u Boost valve bych to srovnával vůči stejnému tlumiči se standardní komorou bez Boost valve.

            Tedy když byl ten tlumič bez Boost valve se standardní komorou na 175psi a žehlil přijatelně (samozřejmě ne perfektně, na to CT střed nemá), tak pro stejný sag měl ten s Boost valve a high volume komoru stejný tlak. A při stejném tlaku to bylo podobné (takže byl přijatelný stejně jako s CT střed), ale samozřejmě ten s Boost valve tak nešel jezdit, protože by byl na dorazu nonstop a musel bych ho hodně přifoukat a pak by byl už zcela tupý.

            Konrétní tlak bude vždy záviset na přepákovaní stavby. A taky by to chtělo vyzkoušet jiné velocity tune, jaký bude vliv tohoto nastavení a i vliv interního natlakování. Takhle to je vše pouze pro jedno nastavení jednoho konkrétního tlumiče.

            0 0
            • Erik  

              Tak jsem dnes zavolal do Bikelive jestli jsou schopni RP23 s Boost valve naladit tak,aby byl maximálně citlivý cca jako loňský model s CT min. a současně dostatečně progresivní na koci zvihu.Odpověděď byla že ano a to bez změny tlaku BV a bez výměny komory.Nevim přesně jak,tomu jsem moc nerozuměl, povidal něco o výměně nějaký hlavičky.Důležitý pro mě je, že to lze.Cena úpravy cca 1100 Kč.

              0 0
              • MlokCZ  

                Zajímavá informace. Z toho tedy usuzuju, že citlivost pro otevřený tlumič je ovlivněna pouze nastavením velocity tune.

                Tu progresivitu ale moc nechápu. Tedy chápu, že toho lze dosáhnout, třeba nějakým způsobem uvnitř zmenší komoru (třeba olejem). Přijde mi to ale trošku zvláštní postup mít tlumič s high volume komorou (která slouží ke snížení progresivity) a pak následně nějak zmenšovat komoru zase zpět ke zvýšení progresivity. To mi přijde logičtější rovnou tu komoru vyměnit. I když není vyloučeno, že to u Boost valve není tak jednoduché s výměnou komory.

                0 0
                • pustipav  

                  Vidím, že tomu tady rozumíš, prosimtě, má i tento boost valve nebo ne?

                  0 0
                  • fousek  

                    Nema, nebo aspon se tomu tak nerikalo, muze mit brain, ale to z obrazku tezko poznas.

                    0 0
                • MaPa  

                  Pro zvýšení progresivity při zachování komory Bikelive nedává víc oleje ale vloží do komory pevný bazmek (velmi pravděpodobně silikonový bloček), taky mi to dělali i když u úplně jiného tlumiče.

                  0 0
                • Palo TT  

                  Vyhodou ked nemenis komoru, ale ju len niecim vyplnis je, ze to mozes urobit doma a pekne experimentovat s tym, o kolko ju zmensis. Mozno pri tom netreba ani povolovat uchytenia tlmicu v rame?

                  Mala vyhoda high volume komory je aj ochranna – ak chytis kamen alebo ju preliacis pri pade, pri high volume to vobec nevadi.

                  0 0
              • PePu  

                Smím-li se optat, jak dopadl zásah na tlumiči? Neb mé Stereo rovněž trpí nešťastnou volbou velké komory RP23BV.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jen můžu nalákat na upravený v TF tuned. Už mám od včera taky Stereo pojízdné v definitivním stavu (konečně dorazilo vše chybějící).

                  Před 14 dny jsem krátce vyzkoušel originál tlumič a vidlici v originálním stavu a jen si ověřil, že s tím tlumičem je to zcela nepoužitelné (nejen že sag byl hrozně malý když se to nafouknulo, aby to nebylo pořád na dorazu, ale i to totálně zabilo citlivost kombinací interního nastavení a nutného přefoukání) a vidlice v originálním stavu nic moc citlivost.

                  Včera jsem vyzkoušel s upraveným tlumičem z TF tuned s normální komorou + dorazila vidlice upravená od Milana a hned je to paráda a už se to chová výborně.

                  0 0
                  • Zubak  

                    Se divím ,že vy dva už nemáte minimálně testovací centrum Evropy. Ještě že všichni výrobci to dělají tak špatně jinak by nebylo co opravovat. Zkus jim dát vědět a poděl se co dělají špatně,třeba tě zaměstnají.

                    Už to trvá strašně dlouho, promiň. :-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nejspíš to bude tim, že ne každej má takový nároky na pohodlí a že honění nejnižší citlivosti neni vhodný pro závodění :-).

                      0 0
                      • nox159  

                        no ono je to celkem veda zjistit a nastavit to tak aby ti to vyhovovalo ;-) i pokud se nezeneš za maximalni citlivosti

                        0 0
                      • fousek  

                        Blbost citlivost pri zavodeni nicemu nevadi, akorat z toho nemas takovej ten zavodnickej pocit ze ses vyklepanej.

                        Ale jinak souhlas, takovejch lidi jako Mlok se moc nenajde, takze upravy ktere ma na kole Mlok by ocenilo jen par lidi, vic lidi rekne ze je to fajn, ale za ty prachy to nestoji, pak je velka skupina tech co bude tvrdit, ze je to naho… jak je to strasne meky a je to pomaly (coz je blbost, ale nekomu to nevysvetlim)

                        No a pak je asi 90% skupina lidi, ktera rozlisuje uplne pevne kolo, kolo s odpruzenou vidlici a kolo celoodpruzene

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Je vidět, že to tu asi moc nečtete. Hlavní problém u Sterea + high volume komora není vůbec v citlivosti (i když i ta se přidá jako další problém).

                        Problém je v průběhu a tenhle problém pozná u Sterea 2010 naprosto každý (mimochodem už jsem to mailu řešil s 5 lidmi, kteří na ten problém sami narazili – a to Stereo zase tak moc rozšířené není).

                        Ono je to zcela jednoduché. S high volume komorou když nafoukáš na Stereo 2010 tlumič aby při pouhém 30cm skoku nechodil na doraz, tak zůstane sag tak 4mm, což je zcela špatně.

                        Pokud nafoukáš tlumič na doporučený sag (doporučený Cubem) 20%, tak stačí poskočit 5cm a tlumič je okamžitě na dorazu.

                        Tohle není o citlivosti (s menší citlivostí se kolo používat dá a ne nutně každému musí vyhovovat maximální citlivost), ale o použitelnosti kola na co je určené.

                        0 0
                        • brkoslav  

                          A neni tohle uz na reklamaci..? Kolo proste nefunguje jak ma a vyhledove je to na zniceni ramu/tlumice..? Kdyby se ozvalo vic lidi, mohl by Cube uznat chybu a komory vymenit zadara…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Reklamaci nevidím moc reálně. Možná kdyby se ozvalo přímo u Cubu hodně lidí, tak to příští aspoň udělají jinak.

                            Hlavně nechápu, jak to vůbec vymýšlí, že něco takového pustí do světa. Přitom samotný rám testují poctivě a výsledky používají pro další vývoj.

                            Zřejmě ale testy proběhnou s nějakým konkrétním tlumičem, s tím je to ok. Také kousky 2010 modelů z výstavy ze září byly ještě s tlumiči s normální komorou a bez Boost valve (tedy téměř jistě to bylo vždy testované s tímto tlumičem).

                            A pak když jim pro osazování dorazili i s Boost valve s high volume komorou, tak se testování už nikdo nezatěžoval.

                            A Fox dodává tlumiče s Boost valve standardně s high volume komorou, takže by jim to třeba zdrželo dodávky kdyby chtěli standardní komory.

                            A ono někomu lehké přefoukání (třeba na sag kolem 8mm, což už nemá daleko od doporučených 20%) třeba stačit může, když nebude téměř skákat.

                            A oni stejně řeknou, že 20% je doporučených a že máš tlumič prostě přifouknout. A případně mohou říct, že na větší skoky není to kolo určené (i když odolné navíc teď s pevnými osami je i na výrazně větší skoky dost, v manuálu na stránkách ale mají docela přísně omezené, co se smí skákat na kterém kole, docela jsem čuměl, i když pro Stereo tam mají 0,5m výšky skoku povoleno; čuměl jsem ale hlavně, že u AMS Pro mají psáno, že nemá povolené skoky vůbec).

                            Ono to pak s tím příliš malým sagem nějak (i když o hodně hůře) fungovat bude a rám bude v pohodě. A nikde nemáš deklarováno jak by přesně ten rám měl chodit a že nějaký konkrétní sag je dogma (ten je jen doporučený a to doporučení vzniklo stejně už loni ještě se standardní komorou).

                            Mnohem větší průšvih to ale bude u AMS 125tky, tam to bylo i na můj vkus (a to nejsem žádný velký skokan) lehce málo progresivní i se standardní komorou, nechci to vidět co to udělá s high volume.

                            Mně je to ale třeba fuk, protože by mi to nesedělo ani s Boost valve se standardní komorou (to by bylo progresivní nepatrně moc – nepatrně průběh Boost valve ovlivňuje i u RP23 + je tam trošku vyšší nastavení velocity tune, což tomu také trošičku přidá, ideální to je pro mě bez boost valve + standardní komora + nízká komprese), takže řešit něco s Cubem pro mě nemá žádný smysl.

                            Stejně je to nepochopitelné i z toho pohledu, že ten rám je dost odolný a vydrží i větší skoky a pro větší skoky to pro někoho bylo progresivní málo dokonce i se standardní komorou (bez Boost valve).

                            0 0
                            • fousek  

                              Bych to videl tak:

                              Fox:Dobry den tady vam vezu ty tlumice

                              Cube:Dobry den, hmm ale my jsme objednavali normalni RP23

                              Fox:No muzem dovezt ty spravny, ale az za pul roku

                              Cube:Hmm no no tak to sem dejte

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              A ještě doplnění pro AMS 125tku dle tabulky, co se smí s kterým kolem:

                              http://www.cube-bikes.de/…id_7467_.htm

                              AMS 125tka má v tuhle chvíli 140/130mm, takže je jasně v kategorii skoky do 0,5m.

                              Ty bych na tom chtěl s high volume komorou někdy někdy vidět…

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Jediné kolo, kde si dokážu představit, že někomu sedne varianta Boost valve + high volume komora je AMS Pro.

                              To je chrtí full a Cube doporučuje jen 15% sagu. A při 15% sagu to jde s tímto tlumičem na doraz jen sem tam při skoku typu 20cm+ (výška).

                              A skoky stejně Cubu na tomhle kole teoreticky zakazuje.

                              Mně to tedy nesedlo ani tady, jak už tu je popsané, ale aspoň v tomto případě to pro někoho ok být může. S normální komorou mohu vozit 20% sag (s tím mi to sedí více) a po dorazech nechodím.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Vždyť skok 20 cm je třeba obyčejné seskočení obrubníku :-O

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ano, to právě je. Psal jsem taky plus. Na tom obrubníku to s tím 15% sagem bylo tak akorát, že tohle by nevadilo při častém výskytu.

                                  A právě na Stereu stačilo s RP23 + Boost valve při nafoukání na doporučených 20% sagu jen decentní obrubníček a bylo to na úplném dorazu.

                                  Opravuju tu rovnou přímý odkaz na tu tabulku Cubu, kde má co se s čím smí a nesmí jezdit.

                                  http://www.cube-bikes.de/…Id_7467_.pdf

                                  Otázkou je do které kategorii patří Stereu, tedy jestli mu povolují 0,5m vysoké skoky nebo 1m vysoké skoky. Každopádně 0,5m má povoleno oficiálně určitě a skákat na tom 0,5 skoky při 20% sagu, tak ten rám půjde hodně rychle do kytek (to budou neustále tvrdé dorazy).

                                  0 0
                                  • Kynio  

                                    Potom nejde označit inženýry z firmy Cube za zkušený a asi ani nevědí co dělají. Už tohle by mě asi odradilo od koupení kola Cube ;) Jít na doraz po sjetí obrubníku, no na co bych pak toho fulla měl??

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tohle o inženýrech vůbec nebude. Vývoj mají u Cubu propracovaný a při něm vše pořádně testují.

                                      Tady došlo nejspíš k něčemu, co trefně popsal fousek výše nebo někdo v nákupu prostě něco objednal nevhodně (co nikdo netestoval).

                                      Stejný problém má ale velké množství značek na trhu. U hodně značek kde v roce 2009 byl na totožný rám jako mají pro 2010 použit RP23 bez Boost valve se standardní komorou se pro 2010 objevil RP23 s high volume komorou a Boost valve.

                                      Prostě to co u Foxe nejvíce tlačili. A nikdo tu nevidíme do pozadí jaké jsou možnosti dodávek od Foxe, když chce někdo dodat něco jiného (tím myslím jak moc a zdo to prodlouží termín, jak musí být velká série, atd.).

                                      A rámy mají značky navržené už dávno, kdežto RP23 s high volume komorou a Boost valve nikdo z nich v ruce při návrhu rámu mít ani nemohl, to ten tlumič nebyl ještě k mání.

                                      A je jen otázka jak moc se to u kterého rámu projevilo. V žádném případě to nemohlo chodit ideálně s oběma tlumiči.

                                      V některých případech měli někteří výrobci kombinaci rám + tlumič pro 2009 příliš progresivní, těm to pomohlo ke zlepšení průběhu (u těch to ale zase nebylo dobré pro 2009).

                                      A průšvih to je u všech případů, kde už ta původní kombinace byla spíše méně progresivní.

                                      A samozřejmě na ten doraz jít nemusíš, můžeš tlumič přifouknout a dorazy nebudou. Pak ale nastane ten problém přefoukaného tlumiče a příliš malého sagu (v extrému až žádného).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        A ještě samozřejmě nutno dodat (co se tu řeší v celém vláknu po celou dobu), že není problém s tím po koupení kola něco udělat.

                                        Sice to bude stát nějaké peníze, ale vůči ceně celého kola nic drastického.

                                        Nejlevnější řešení úprava v Bikelive bez výměny komory bude nejspíš do 1000Kč.

                                        S výměnou komory v Bikelive to půjde někam přes 2000Kč.

                                        Až po maximalistické řešení v TF tuned, kde to vyjde komplet s Push upgradem na cca 150 liber (nevím přesně kolik teď chtějí za komoru).

                                        A v rámci toho nejen, že se vyřeší ten problém s průběhem (chození na doraz x přefoukání tlumiče), ale také ještě lze doladit další detaily nastavení tlumiče přesně dle požadavků.

                                        0 0
                          • MlokCZ  

                            Jinak u Canyonu tohle před pár lety pomohlo aspoň pro nové modely.

                            Předchůdce Canyonu AM, ESko (teď ES modely jsou v řadě Torque, jak to přeznačili) s Pearlem mělo opačný problém a to přílišnou progresivitu.

                            Tam byl dost progresivní rám a ještě navíc k tomu hodně progresivní tlumič.

                            Stěžovalo si na to na německém fóru, kam chodí i zástupci Canyonu hodně lidí a na zakládě toho nejprve začali používat RP23 s high volume komorou, což tomu už dost pomohlo a pak ještě lehce snížili progresivitu rámu.

                            Tenhle opačný problém ale vždy vadí výrazně méně, přeci jen kus nevyužitého zdvihu je škoda, ale jezdit se s tím pořád dá slušně i tak.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              U Cubu se snad aspoň poučí na príští rok. Oproti předchozímu Stereu se také poučili a všechny nedostatky (rámu, nemluvím teď o tlumiči) pořešili.

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      A něco k věci by nebylo? Chápeš vůbec o co jde v tomhle případě s tím tlumičem? Zřejmě vůbec. Takovéhle výkřiky do tmy zcela mimo problematiku fakt miluju.

                      A aspoň napovím, i když je to zřejmě zcela zbytečné. Cube osazoval zcela totožný rám 2009 + jedno osazení 2010 RP23 s normální komorou. A některá osazení 2010 osazuje naprosto odlišným tlumičem s high volume komorou. Opravdu to nemůže fungovat dobře s oběma.

                      A pokud nemáš dále nic k věci, tak si další reakce odpusť, protože je jinak budu rovnou blokovat.

                      0 0
                    • ememem  

                      lebo to aj „špatně“ robia. ono totizto kopu veci robia tak aby to bolo ako tak vyhovujuci kompromis pre vsekych ale predovsetkym aby to bolo co najlacnejsie takze az na vynimky zoberu komponnenty nejaku seriovku co sa ponuka aby nemuseli priplacat za spec vyrobu. ja mam napr. na biku tlmic s ct max a rt min. videl som uz ten isty ram, ten isty rocnik len ina farba ktory to mal presne naopak. ked som sa pytal odkial to ma tak ze to tam tak proste bolo. niekedy tiez nechpapem naco sa babru s milimetrami a pol stupnami na geometrii ked to potom zaklincuju klucovym komponentom niekde uplne inde. to ze na to vacsina userov kasle je vec druha. skus sa niekedy odviazt bezprostredne po sebe na nejakom „standarde“ a vyladenom biku a uvidis. (pricom vyladeny neznamena nutne extremne citlivy, ja nie som nejaky ultra fan vysokej citliovsti).

                      0 0
                  • PePu  

                    TF tuned si ponechávám v záloze. Přeci jen se mi teď nechce být 2–3 týdny bez kola. Prozatím uvažuji nad výměnou komory nebo zvýšením progresivity v Bikelive (bez zásahu do tlumení). Mimochodem nečiní tvůj prodejce či potažmo dovozce Cube při případné reklamaci obtíže kvůli upraveným vidlicím/tlumičům? Vše mimo oficiální servis u Cyklošvece by teoreticky mohlo vyústit v problém (který možná zatím nenastal, tudíž přemýšlím jen čistě v teoretické rovině).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Řešil jsem reklamaci pouze jednu a to u AMS Pro 2006 (prasklnul rám po 3 letech) a tam nebyl upravený tlumič. S prodejcem by to bylo nejspíše v pohodě (už při té reklamaci toho rámu byl velmi ochotný, byly tam okolnosti, že reklamace mohla i být zamítnuta, i to na tom rámu bylo lehce vidět, i když to bylo v úplně jiném místě než prasknul, tedy i u Cubu při vyřizování mohli dělat problémy), ale nevím jak by se k tomu postavili v Německu u Cubu (řeší reklamace přímo s nimi). Rám se posílá na reklamaci i s tlumičem.

                      Zatím mám originál tlumič doma netknutý, takže se ještě můžu rozhodnout, co s ním provedu a případně ho schovat jak je a pro reklamaci ho použít. To se mi ale asi chtít nebude a nejspíš ho nechám taky upravit současně až budu posílat v zimě na servis ten druhý tlumič. Půjde mi na obě Sterea, tak bych měl jeden navíc, abych v klidu mohl vždy jeden poslat do Anglie na servis.

                      Co se týká servisu u Cyklošvec, tak tam problém nevidím vůbec (při reklamaci rámu; samozřejmě nelze reklamovat upravený tlumič).

                      Upravená vidlice problém nebyl, ta na tom reklamovaném rámu byla, do Německa se ale neposílala. A samozřejmě nečekám, že bych mohl reklamovat přímo vidlici, když už bude upravená (tedy třeba při zlomení tam bych to určitě zkusil).

                      0 0
              • spok  

                čus jak to dopadlo s bikelive a „odstraněním“ boost valve?

                Mam RB IQ a stejný problém je to prostě tvrdý jak podrážka.

                Citlivost na prd atd

                0 0
            • Erik  

              Tak prvních pár kilometrů v terénu mám na novém Stereru za sebou.Oproti minulému kolu Spec.Enduro s RP2 a Minute1 je to, co se týká citlivosti odpružení, rozhodně pokrok, ale pořád jsou tam určitě rezervy.Žehličkou bych to zatim nenazval.Progre­sivita není dostatečná, ale úplně nepoužitelný to zas neni.Pro běžnou jízdu stačí, ale při dopadech dropů, nebo slítnutí schodů jde tlumič na doraz.To při nafouknutí na doporučený SAG (pro mou váhu cca 70 kg je to 1 cm).Přifouknout jsem to zatím ani nezkoušel,ale dá se předpokládat, že požadovanou progresivitu lze docílit za cenu naprosté ztráty citlivosti a to nepotřebuju.

              Takže počítám, že pošlu na zimu tlumič i s vidlí na úpravu.Teď jsem se dost vydal z peněz, takže to do prvního servisu budu muset vydržet.

              Další věc je ta hrozná váha Sterea RX.Při jízdě je znát, je to dost líný.

              0 0
              • MlokCZ  

                S tím přifouknutím je problém v tom, že nejen že to bude hůře žehlit na počátku zdvihu, ale sag s narůstajícím tlakem rychle klesá a abys nechodil po skoku na doraz, tak to bude třeba přifouknout poměrně dost, takže je možné, že skoro nebo úplně o sag přijdeš a to je špatně z mnoha důvodů.

                A doraz po dopadu je i lehce cítit nebo není?

                Já to mám teď tak, že při sagu 20% a skoku kolem 20cm, tak tam mám 3–3,5mm do úplného dorazu (cca 2,5–3mm posledních už se zapojuje doraz, takže jsem akorát těsně před začátkem práce dorazu), tedy jde tlumič někam na 47mm zdvihu.

                To jsem ale lehounce v poslední době přifouknul, dříve jsem vozil sag nepatrně vyšší než těch 20% (kolem 11–11,5mm). A při tom nepatrně vyšším jsem to vyjímečně při ojediněle vyšším skoku poslal někam na 49,5mm, takže v podstatě na úplný doraz (upravený tlumič mi chodí rovných 50mm).

                Takže teď tam mám malinkou rezervu, že i při maximálním skoku tam ten 1–1,5mm možná zůstane. Uvidím po sezóně, až na nějaký ten větší skok dojde.

                A kolik pro zajímavost máš nafoukáno? Vážíme ± stejně, takže mi to hodně řekne. Vím kolik jsem to foukal i při zkoušení kdysi s high volume.

                S tou váhou asi nic neuděláš (reklamace asi těžko), já jsem kolem 14kg pro RX variantu čekal.

                Zkus pak někdy zvážit ta kola (klidně i jen s plášti a kazetou), by mě zajímala, jak moc se podílí na té větší váze, odhaduju, že to tak málo nebude.

                0 0
                • Erik  

                  to Mlok: Tak jsem konečně zvážil ty kola :

                  Zadní kolo celkem :2561 g (bez osy)

                  kazeta : 362 g

                  plášť : 797 g

                  duše :149 g

                  pevná osa : 76 g

                  kolo + kotouč 180 mm : 1253 g

                  Přední kolo celkem :1857 g (bez osy)

                  kolo+kotouč 180 mm: 1045 g

                  plášť : 663 g

                  pevná osa : 142 g

                  Docela mě zarazil ten rozdíl váhy plášťů přední/zadní.

                  Ty víš jaký váhy maj kola na The one ?

                  Taky jsem zvážil obyč. osu s rychloupínákem pro srovnání – 80g, takže rozdíl je jen 69g.Pedály maj 374 g.Pokud je těžší nába s větší dírou pro pevnou osu než ta pro rychloupínák a nohy Pike těžší než nohy RVL, tak to zas bude pár gramů, max. dkg.Pak už zbývá jenom rozdíl ve velikosti rámu.Netušíš kolik to může dělat ?Ale kilo to určitě nebude.A právě cca to kilo mi tam falíruje.

                  S těma brzdama The One, že je v Cube pořád nemaj, to je celkem pakárna!

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ta kola na The one mají skutečně přibližně těch teoretických 1600g, co mají mít, ± pár gramů.

                    A teď kolik by přibližně vyšla ta kola na The one bez os/upínáků:

                    • dejme tomu 1650g kola (a mohou mít klidně i těch 1600g)
                    • 2× 150g duše
                    • pláště mají mít 750g přední a 690g zadní, takže máš oba kusylehce mimo (to je zcela běžné), ale v průměru to sedí, takže vezmu tuteoretickou váhu
                    • kazeta 270g
                    • kotouče přesně nevim, dejme tomu 2× 125g

                    celkem: 3910g.

                    Ty máš celkem 4418g.

                    Takže hned máme 0,5kg rozdílu (a může to být ještě o pár gramů více). Teď dále rozdíl předních os a vidlice. To jsme dejme tomu na 700–750g celkem. A to nevím, kolik reálně váží RVL, možná že je těžší než Talas, teoretické váhy u RS jsou zcela mimo.

                    Dále je rozdíl v brzdách, neviděl jsem přesnou váhu, asi to není celých 200g, co jsem myslel, ale více než 100g je to určitě.

                    To už jsme na nějakých 900g. Stereo The One v tom testu v 18tce mělo naváženo rovných 13kg.

                    Každopádně ale ta teoretická váha varianty RX je zcela mimo. Skoro mi přijde jako že převážili ty dražší varianty a tu RX jen tak někdo od boku střelil a hodně ustřelil.

                    U The One to celkem sedí, když to vezmu bez pedálů a pro 16tku, tak by to pro 18tku bylo ještě více než 13kg, takže možná to je i s pedály a zrovna se sešli třeba lehké kousky plášťů a sedí to.

                    Za velikost zase tak moc nebude, tak 150–200g maximálně.

                    0 0
              • MlokCZ  

                A nějaká ta váha navíc zase moc velký rozdíl neudělá a stavba jde za pedálem výborně. Není to také plášti, nejezdil si předtím nějaké výrazně rychlejší?

                Pláště dělají vždy nejvíce.

                0 0
                • Erik  

                  Když jde na doraz, tak to samozřejmě je cejtit.Než to pošlu na úpravu, tak holt budu muset jezdit opatrnějc.

                  Mám to nafoukaný na cca 135–140 psi.To mi dělá SAG cca ten 1 cm.Tak přesně jako ty to neměřim,nemam ani šupleru a navíc myslim, že při sesedání může dojít ke zhoupnutí, takže bych na to měření viděl toleranci tak –1mm/+0.

                  Kola někdy zvážim taky.To je snad jediný,co může dělat rozdíl ve váze oproti The One.Nebo co ještě?Přehazka,přes­myk,brzdy to budou taky gramový záležitosti.

                  Ty pláště jsou super líný.Jezdil jsem třeba Maxis Ignitor 2,35 a i ty byly určitě rychlejší.Ale i jako celek mi to přijde celkem líný, Spešl šel za pedálám asi líp.Anebo mám mimořádnou jarní únavu, protože mi to fakt nejelo.

                  Tohle kolo se mi jinak hrozně líbí, ale když na něm sedim a koukam na tu zezhora zploštělou širokou trubku a ty tlustý, skoro rovný řidítka(ty musim vyměnit),a ještě pomyslim na tu váhu,tak mi připadá takový humpolácký.Asi to chce zvyk.Ale řídítka určitě vyměnim, ty se mi nelíbí vůbec.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud je doraz i cítit, tak je to už hodně špatné.

                    Tlak vozím téměř totožný, teď tam mám zrovna 140psi. Pro high volume komoru jsem potřeboval stejný tlak pro stejný sag, takže taky kolem těch 140psi. Abych nechodil po dorazech, tak jsem ale musel přifouknout na 175psi.

                    Aby nedošlo ke zhoupnutí při sesedání, tak to měřím doma s přistavěnou židlí. Ale samozřejmě sag ±1mm není podstatný, co se týká chování kola.

                    A co se týká hmotnosti, tak toho bude výrazně více, co mi napadá na první pohled:

                    • ta kola (a že tady může být rozdíl i klidně 250–300g)
                    • brzdy (dobrých 100g na každé, takže to máme hned 200g)
                    • kazeta a to skoro 100g rozdíl
                    • RVL jak to máš s nohami s Piku bude také o něco těžší
                    • řetěz (i když jen 35g)

                    A najednou se pomalu blížíme k 1kg rozdílu.

                    0 0
              • fousek  

                Vymen plaste, to udela hodne a me ty Fat Alberty prodej:-)

                0 0
                • Erik  

                  A kolik dáš ? Jsou netknutý, provedení Snake skin.

                  0 0
                  • fousek  

                    Tak to je uplne jednoduchy na koloshopu jsem je nasel za 1800, ale jsou dost tezky a chtel jsem jit do Contiku MK, ktery stojej 800, takze bych to videl max. 1600 i s postovnym. Dyztak se mi ozvy na mail

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mně tu ty stejné (taky ze Sterea) taky zbydou. Hned budu dávat místo nich UST. Kolo ještě ale pořád nemám, snad už každou chvíli.

                      Takže kdybys jich měl málo, tak bych tu měl další pár a určitě bych je nechal i levněji než za 1600.

                      0 0
                      • fousek  

                        Tak supr udelame Holandskou drazbu, kdo nabidne min? Pozdejs je pro me naopak lip, ted chvilku budu chrtit na Karmach:-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Erik nabídnul první, tak má přednost. Já případně klidně nechám ty pláště tak za 1200 + poštovné.

                          0 0
                          • Erik  

                            Mloku, sakra, ty mi kurvíš kšefty.Já je nechci prodat za každou cenu, ale za co nejvyšší cenu.

                            0 0
                        • Erik  

                          Za 1600 Kč bysme se mohli domluvit.Pokud teda nedáš přednost Mlokovi, kdyš nespěcháš.Nebo bych je vyměnil za NN, pokud by někdo měl zájem.

                          0 0
                          • fousek  

                            Vubec nespecham takze zatim to vypada na ty od Mloka, jestli je fakt proda.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Podmínku to má jedinou, musí mi vůbec dorazit to kolo. Už se budu muset zase někdy optat jak to vypadá, přeci jen i když mám na čem jezdit, tak se to začíná nějak moc protahovat.

                              0 0
    • Flinker  

      Tak som ten novy tlmic poriadne otestoval (Rp23, boost valve, melocity tune medium, s big volume komorou na Canyon Nerve XC 9.0 2010).

      Zaver – k tomuto biku ten tlmic pasuje paradne, progresivitu sudruhovia z nemecka trafili na 100% viem vyuzivat 95% zdvihu pri rozumnom tlaku, a ani pri roznych malych skokoch som nedal uplny doraz.

      Jazdi to dobre, citlivost je pre mna OK. Vacsinu casu som jazdil na PP 1, preteky na PP2, a do prudkych kopcov s PP3 – takmer uplne potlacuje sag, takze pomaha do strmych vyjazdov. Na normalne jazdenie je vsak PP3 fakt velmi tvrdy, skoro jak HT.

      Obcas som si prepol na PP off, najma dolekopcom, ale potom som to nechal tak a mal som skoro stale PP2.

      Citlivost na male podnety je trocha horsia ako moj stary XC 9.0 (2008) s normalnou komorou a compression tune min, ale celkovy priebeh odpruzenia je velmi podareny. (mal som ich vedla seba, aj som ich jazdil subezne, moj byvaly bike jazdi kolega) Na starsom canyone bol problem nafukat tlmic tak aby sa vyuzival rozumne cely zdvih.

      V tomto pripade velmi sedi k Foxe 120RLC FIT, ktora je tiez trocha tvrdohlava na uplne male podnety, ale je famozna v tazsom terene.

      Na druhu stranu, trocha som zmenil styl jazdenia, jazdim kratsie jazdy, ovela intenzivnejsie, a blbnem kde sa sa – absolutna citlivost nie je tak podstatna, malokedy sa dostane k slovu. Naopak velmi sa mi pacila moznost „odrazit“ sa z tlmica, a celkom prijemnu odozvu pri trialovych srandickach a presunoch vahy, a preskakovani prekazok.

      Co velmi ocenujem, je zladenie biku ako celku po stranke odpruzenia, a vyborne, jednym slovom vyborne spravanie sa oboch „naprav“ v tazsom terene, kde bez pardonu vidlica a tlmic spolupracuju a nenechaju sa rozhodit. Tolko zabavy na trailoch a v zjazdoch som si uz davno neuzil, a pri zapnutom PP2 to splha do kopca jak horska koza.

      Na druhu stranu, keby som hladal nekompromisnu citlivost, tak by som sa musel pozriet po inych produktoch. Ale pre moje potreby, a moj styl jazdenia, je to 100% trefa do cierneho.

      Ako sa coraz castejsie objavuje na recenziach na singletrack alebo bikeradar, ci cyclingnews, dnes je siroka ponuka a moznosti, takze kazdy si moze najst a nastavit odpruzenie ako mu vyhovuje :-)

      Mne tento novy Fox velmi sedi, a F120 RLC FIT povazujem za zatial suverenne najlepsiu vidlicu co som kedy jazdil (aj ta 15 mm osa je fajn vec, a kto by povedal ze sa tym tak jednoducho naraba!)

      0 0
      • MlokCZ  

        Canyon XC má progresivnější stavbu, takže tam snáze mohla sednout ta high volume komora.

        I když třeba zrovna kamarád jednoho Canyona XC ještě 2007 model jezdí s normální komorou a při sagu někde mezi 20–25% využívá celý zdvih a sem tam pošle tlumič i na doraz.

        Navíc pokud vozíš převážne zapnutý PP, tak ten to taky ovlivní (odpor, který je nutné překonat navíc zmenší o trošku sílu, která by poslala tlumič až na doraz).

        U tohoto rámu si tedy dovedu představit, že dle stylu jízdy může sednout jak normální, tak high volume komora.

        Jinak snížení sagu do výjezdu je dobré. Ale úplné potlačení? To Ti vyhovuje? Pokud téměř potlačíš sag, tak v technických výjezdech to bude v některých situacích zhoršovat trakci, sag je pro dobrou trakci nutný.

        0 0
        • Flinker  

          O 100% potlacenie nejde, to by som prehanal, ale aj extremne zatazenie zadnej napravy nepretlaci tlmic dole. Pocitovo sa ide ako na prefukanom tlmici. Ale vhodne to je tak na asfalt alebo na ozaj ultra strme kopce, na 22–34 s sedlom v zadku a zubami v predstavci. Ine vyuzitie nevidim.

          0 0
    • john sanchez  

      ahoj, na chainu je akce na http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx… , vyplatí se za ty peníze upgrade ze stařičkého fox float R?? Je velký rozdíl mezi 2010 BV kterou tady popisuje mlok a 2012 BV? díky..;)

      0 0
    • Jery01  

      Může mi, prosím, někdo poradit, jaký tlumič na ghost amr? Koukal jsem na http://www.bike-discount.de/…00×50mm.html , který je podle zkušeností dosti problémový co se CTD týče + má BV, které je také podle zkušeností na *****. A dále na http://www.bike-discount.de/…00×57mm.html , který má ale také BV, protože než jsem se odhodlal ke koupi bez BV, tak už je prodaný :( budu rád za Váš názor který koupit, pokud teda vůbec koupit a nepočkat na nějakou podobnou cenovou akci. Na koupi tlumiče mám celou zimu. Děkuju za reakce. PS: rám mám odměřený, 57mm se vejde.

      0 0
    • Concorde  

      Chtěl bych se zeptat, jestli tlak v BOOSTVALVE = tlak v IFP? Čili jestli se starší tlumiče bez BV tlakovaly dusíkem na cca 400psi, tak teď je to na např. 175PSI?

      0 0
      • kubad  

        Ne

        0 0
        • Concorde  

          Tak kam se do floatů pumpuje ten BV tlak?

          0 0
          • Smazaný účet  

            pocti si a prijdes na to:)

            http://www.bike-forum.cz/…o-s-tim.html

            0 0
            • Concorde  

              To jsem pročetl. Mám projítou i většinu topiců o boost valve v zahraničních forech a prostě mi vychází, že tlak v BV je to samé jako tlak ifp, čili se hustí přes spodek tlumiče pomocí jehly. U DHX zase uvádí, že tlak BV se nepřímo nastavuje pomocí ventilku k IFP, což je vlastně to samé, akorát nepotřebuju jehlu. Vychází mi to i logicky, protože mě fakt nenapadá kam jinam by se ten vzduch měl ještě foukat

              0 0
              • Smazaný účet  

                a ne a ne a ne a ne:))))))

                Tlak v BV a tlak nad IFP jsou dve ruzne veci:))))

                O BV se hezky pise tu a koukni se na obrazek „open-closed s okousanymi nehty“…BW je proste ventil, ktery je citlivy na tlak oleje. Je to vpodstate vysokorychlostni komprese, ale neni tu predpeti pruzinky, ale natlakovany filament.

                Zmenit tlak v BV chces rozebrat komplet tlumak a nejak to poresit (jak se v VB da menit tlak, nevim, ale nektere servisy to umi).

                0 0
                • Concorde  

                  Joo, jak to funguje chapu, jenom me zajimalo, kde je „schovany“ ten tlak. Tak uz asi vim. Diky!

                  0 0
    • JMT  

      Prosím, poradí někdo jak bude chodit tlumič s nižší velocity tune (L místo M) a vyšším Boostvalve (250 místo 200) ? Jak se to projeví na chování ? Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.